HelB 8714, mikäs rele se siellä naksuu?

naks naks naks

Matkustin tänään HelB 9714:llä (Volvo City Uukkari, eli ns. paskis, selitän myöhemmin miksi) ja tuossa autossa kuului selvästi jonkun oudon releen naksuminen. Vilkkurele se ei ollut koska vilkkurelekin naksui välillä ja tunnistin vilkkureleen, se vilkkurele naksutti hitaammin kuin tuo outo rele mitä mä ajan tuossa asiassa takaa. Tuo outo rele naksui aina kun auto on liikkeellä ja naksuminen oli nopeampaa kuin vilkkureleen naksunta.

Eli jos joku tietää kyseisen auton tekniikkaa niin voisko selittää..

Niin ja tuo paskis-nimitys. Paskis tarkoittaa mulla sitä että noi City Uukkarit on paskoja siksi että penkit on sijoiteltu päin v****a, penkkejä on vähän ja silti tulee ahdasta. Noista Uukkareista pitäisikin päästä nopeasti eroon ja tilalle sellasia autoja joissa pystyy istumaan ilman että jalat kipeytyy tai että joutuu vetään polvet suuhun asti.

12

1482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autossa

tason säätö temppuillut uudesta asti. Edes Volvolla ei ole saatu kuntoon. Terävään kuoppaan ajo yleensä auttaa hetkeksi.

• naks naks naks

Se rele hiljeni kun auton vauhti hiljeni tai auto pysähtyi mutta alkoi taas uudestaan kun lähdettiin liikkeelle ja jatkui kunnes hiljennettiin vauhtia jolloin relekin lakkasi naksumasta.

Niin ja huomasin että olin laittanut otsikkoon väärän auton numeron, kyseessä oli siis 9714 eikä 8714, ja eipä 8714 voi ollakaan ajossa, sehän olisi 87-vuosimallin auto eikä noin vanhoilla edes ajeta. :D

Itse viestissä auton numeron olin kuitenkin laittanut oikein.

• jkgk
        naks naks naks kirjoitti:

Se rele hiljeni kun auton vauhti hiljeni tai auto pysähtyi mutta alkoi taas uudestaan kun lähdettiin liikkeelle ja jatkui kunnes hiljennettiin vauhtia jolloin relekin lakkasi naksumasta.

Niin ja huomasin että olin laittanut otsikkoon väärän auton numeron, kyseessä oli siis 9714 eikä 8714, ja eipä 8714 voi ollakaan ajossa, sehän olisi 87-vuosimallin auto eikä noin vanhoilla edes ajeta. :D

Itse viestissä auton numeron olin kuitenkin laittanut oikein.

Varsinkin naismatkustajilla se penkki pitää olla päinvittua koska muuten siinä on vaikea istua.

• naks naks naks
        jkgk kirjoitti:

Varsinkin naismatkustajilla se penkki pitää olla päinvittua koska muuten siinä on vaikea istua.

mutta näin tavallisen juuri ja juuri keskipituisen miehen kantilta katsottuna noi penkit on laitettu pirun ahtaasti, polvet pitäisi laittaa suuhun tai sitten istua haarat ihan levällään. Koskee siis etupenkkiä kuskin takana sekä myös takimmaista penkkiriviä jossa se etummainen penkki on liian lähellä takapenkkiä. Myös jäähdytysjärjestelmän kopan vieressä on paska istua koska tuntuu koko ajan että putoaa penkiltä, istuma-asento on laitettu niin huonoksi.

Toivottavasti HelB luopuu mahdollisimman pian noista City Uukkareista ja ETENKIN noista entisistä STA-City U-malleista jotka on vielä pahempia istua kuin ex-HKL City U:t.

• vai...
        naks naks naks kirjoitti:

mutta näin tavallisen juuri ja juuri keskipituisen miehen kantilta katsottuna noi penkit on laitettu pirun ahtaasti, polvet pitäisi laittaa suuhun tai sitten istua haarat ihan levällään. Koskee siis etupenkkiä kuskin takana sekä myös takimmaista penkkiriviä jossa se etummainen penkki on liian lähellä takapenkkiä. Myös jäähdytysjärjestelmän kopan vieressä on paska istua koska tuntuu koko ajan että putoaa penkiltä, istuma-asento on laitettu niin huonoksi.

Toivottavasti HelB luopuu mahdollisimman pian noista City Uukkareista ja ETENKIN noista entisistä STA-City U-malleista jotka on vielä pahempia istua kuin ex-HKL City U:t.

...Niin ja huomasin että olin laittanut otsikkoon väärän auton numeron, kyseessä oli siis 9714 eikä 8714, ja eipä 8714 voi ollakaan ajossa, sehän olisi 87-vuosimallin auto eikä noin vanhoilla edes ajeta. :D...

Täällä Jyväskylässä lasketaan ´87 vielä suht tuoreeksi autoksi...

Ainakin kun tuota kalustoa katselee/lukee lehdistä juttuja noista autoista... Onneksi omistan oman auton...

• piti 16v
        vai... kirjoitti:

...Niin ja huomasin että olin laittanut otsikkoon väärän auton numeron, kyseessä oli siis 9714 eikä 8714, ja eipä 8714 voi ollakaan ajossa, sehän olisi 87-vuosimallin auto eikä noin vanhoilla edes ajeta. :D...

Ainakin kun tuota kalustoa katselee/lukee lehdistä juttuja noista autoista... Onneksi omistan oman auton...

Muistaakseni autot myytiin 16v ikäisinä, Riippumatta siitä oliko just tehty vaihteiston vaihto tai jotain muuta....

• naks naks naks
        vai... kirjoitti:

nimittäin Helsingissä ja muualla YTV-kunnissa. Se mitä Jyväskylässä tapahtuu ei kuulu tähän asiaan koska siellä ei kilpailuteta liikennettä. HKL ja YTV on asettanut kalustolle ikärajan ja tuon ikäisillä busseilla ei saa ajaa liikennettä jotka ne ovat tilanneet.

• tpv mies
        vai... kirjoitti:

Veljekset Salmellalla Simosta lasketaan kuules viellä 77 vmkin suht uudehkoksi :)

• hebiuli kebuli poks

Ei tarvi kauaa ajaa kun hebuli ei kerran kohta pysty edes naftaa ostamaan eikä maksamaan kuskeille palkkoja edes. HEH HEH HEH HAH HAH !!!!

• kry,h

kui ei pysty???perustele se sika.

• BATRUUNA

Ei hyvänen aika helbin autosta mitään kuulu vaan kuljettajien korvien väli se RAKSUTTAA.

• N202

Mainittakoon pienenä historiankatsauksena, että HKL-Bli 8714 oli tyyppiä Volvo B10MA / Wiiman N202 korilla, eli kyseessä on korkealattiainen nivelbussi. Viimeiset ajonsa auto suoritti HKL-Bussiliikenteen palveluksessa keväällä 2003. Linjana taisi olla jopa 79?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      950
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      128
      949
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe