Turun poliisilaitos

Hyvää toimintaa

Keskiviikkona jätettiin ajokorttilupa/opetuslupahakemus A-kortille, ja tänään haettiin lupa, opettaja oli tehnyt asianmukaiset kokeet, ja niistä oli leimat, ja pyörä opetuskäyttöön katsastettu, niin tänään poliisilaitoksella virkailija antoi ihan oikein täytetyn B-kortin opetusluvan, jossa oli jopa prätkän rekkari oikein, ja sitten nolona rupesi uutta lupaa kirjoittamaan kun asiasta huomautti, xamoin katsastusasemalla akka meinasi ekaksi laittaa B-opetusluvan kokeet, ja täytti ne lappuihin jo etukäten, ja korjaili sitten ne kun huomautti

Eli onko tosiaan A-kortin opetuslupa näin tuntematon asia, ettei edes poliisit/AKEn tyypit ole asiasta perillä?

11

1093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei onnistu

      moottoripyöräkorttiin ei ole mahdollista saada opetuslupaa, harjoituslupa on.

    • A:n opetuslupa on niin harvinainen, että virheitä sattuu. Hyvä kun sait korjattua. AKE:lla ei taas ole mitään tekemistä lupasi suhteen. Siinä menit sinäkin sekaisin. Kukaan AKE:sta ei ole käsitellyt asiaa eikä käsittele, ellet sitten joskus tee vaikkapa oikaisuvaatimusta jostain AKE:lle.

      • Eikö tosiaan

        Eikö tosiaankaan se ole ake:n tyypit jotka täyttää kohdan jossa mainitaan että henkilö on kelouutettu opettamaan siinö ja siinä luokassa?


      • Eikö tosiaan kirjoitti:

        Eikö tosiaankaan se ole ake:n tyypit jotka täyttää kohdan jossa mainitaan että henkilö on kelouutettu opettamaan siinö ja siinä luokassa?

        Tuskimpa ne AKE:n virkailijat nyt joka paikkakunnalle tulee nimiään laittamaan AKE on ainakin toistaiseksi Helsingissä, eikä sillä ole sivukonttoreita.
        Poliisin päätös se on. Tutkinnot Suomessa ottaa vastaan A-Katsastus ja Ajovarma, joilta AKE on ostanut palvelut.


      • TEERISS kirjoitti:

        Tuskimpa ne AKE:n virkailijat nyt joka paikkakunnalle tulee nimiään laittamaan AKE on ainakin toistaiseksi Helsingissä, eikä sillä ole sivukonttoreita.
        Poliisin päätös se on. Tutkinnot Suomessa ottaa vastaan A-Katsastus ja Ajovarma, joilta AKE on ostanut palvelut.

        on siitä, kun Paula Lehtomäki (kesk) haluaisi kieltää polttomoottorit kokonaan autoista: "Ympäristöministeri Paula Lehtomäki (kesk) ihmettelee, miksei autojen saastuttavia polttomoottoreita kielletä lailla." Vihreä Lanka 28.01.2009


      • Yhteiskuntakriitikko kirjoitti:

        on siitä, kun Paula Lehtomäki (kesk) haluaisi kieltää polttomoottorit kokonaan autoista: "Ympäristöministeri Paula Lehtomäki (kesk) ihmettelee, miksei autojen saastuttavia polttomoottoreita kielletä lailla." Vihreä Lanka 28.01.2009

        En kyllä ymmärrä miksi tätä kysytään ja miten se liittyy aiheeseen.
        Ministeriöthän ne lakeja valmistelee ja eduskunta säätää ja hyväksyy. Tulee varmaan vielä se aika, jolloin polttomoottorit kielletään. Jos ympäristöministeri ihan ihmettelee asiaa, niin olis hänen ensin mietittävä reaalisesti korvaavia moottoreita ensin. Ei pidä elää huomista tänä päivänä.
        Mikäli hän ei saa itseään naurunalaiseksi muuten, niin kieltäkööt.
        Nauraa se kansa muillekkin ministereille.
        Tupakitkin tiskin alle salamyyntiin. HIH.


      • TEERISS kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä miksi tätä kysytään ja miten se liittyy aiheeseen.
        Ministeriöthän ne lakeja valmistelee ja eduskunta säätää ja hyväksyy. Tulee varmaan vielä se aika, jolloin polttomoottorit kielletään. Jos ympäristöministeri ihan ihmettelee asiaa, niin olis hänen ensin mietittävä reaalisesti korvaavia moottoreita ensin. Ei pidä elää huomista tänä päivänä.
        Mikäli hän ei saa itseään naurunalaiseksi muuten, niin kieltäkööt.
        Nauraa se kansa muillekkin ministereille.
        Tupakitkin tiskin alle salamyyntiin. HIH.

        autonasentaja: Pelkäät työpaikkasi puolesta. Sinulle ei merkitse mitään jo nyt pitkälle edennyt ilmastonmuutos..!?! Kuules Timo, ilman autoja voi elää ihan kevyesti. Mutta ilman naisia ei. Puhumattakaan naapurin naisista...


      • Yhteiskuntakriitikko kirjoitti:

        autonasentaja: Pelkäät työpaikkasi puolesta. Sinulle ei merkitse mitään jo nyt pitkälle edennyt ilmastonmuutos..!?! Kuules Timo, ilman autoja voi elää ihan kevyesti. Mutta ilman naisia ei. Puhumattakaan naapurin naisista...

        Työpaikkansa puolesta kannattaa pelätä nykyisin jokaisen. Ei tosiaan tiedä noista ministereiden päähänpistoista.
        Autonasentajan asennetta multa kyllä löytyy varsinkin noihin naapurin naisiin, mutta autoista en ymmärrä tuon taivaallista. Riittää kun osaa vähän ajaa. Jääköön asennukset ammattihenkilöille.
        Ilmastonmuutos ei todellakaan merkitse minulle henkilökohtaisesti mitään, niinkuin ei varmaan sinullekkaan. Yhteisötasolla sillä on iso merkitys.
        Ihan kevyesti ilman autoja ei voi elää, kun joku tyypillinen yhteiskunnan ongelmista tietämätön kriitikko. Elämäntapainkkari. Venkula.
        Kirjoituksistasi saa sellaisen käsityksen, että olet juuri kuvaamani panderollinheiluttaja. Mukaan vaan jokaiseen mielenosoitukseen tietämättä mitään asioista. Hellurei ja hihhulimieli.


      • TEERISS kirjoitti:

        Työpaikkansa puolesta kannattaa pelätä nykyisin jokaisen. Ei tosiaan tiedä noista ministereiden päähänpistoista.
        Autonasentajan asennetta multa kyllä löytyy varsinkin noihin naapurin naisiin, mutta autoista en ymmärrä tuon taivaallista. Riittää kun osaa vähän ajaa. Jääköön asennukset ammattihenkilöille.
        Ilmastonmuutos ei todellakaan merkitse minulle henkilökohtaisesti mitään, niinkuin ei varmaan sinullekkaan. Yhteisötasolla sillä on iso merkitys.
        Ihan kevyesti ilman autoja ei voi elää, kun joku tyypillinen yhteiskunnan ongelmista tietämätön kriitikko. Elämäntapainkkari. Venkula.
        Kirjoituksistasi saa sellaisen käsityksen, että olet juuri kuvaamani panderollinheiluttaja. Mukaan vaan jokaiseen mielenosoitukseen tietämättä mitään asioista. Hellurei ja hihhulimieli.

        olen pannut sinun(kin) vaimoasi. Tiedoksi vaan..


    • Itse opettaen ja oppien

      Terve! Katsastin toissa viikolla kevarin opetuskäyttöön. Palvelu oli asiallista ja homma hoitui. Muutoskatsastus tosin oli työhön nähden melko hintava 43 euroa. Pitää kuulema vielä uudelleen muutoskatsastaa, jotta palautuu ennalleen. Taas 43 euroa. Näköjään pakkokin, koska vakuutus nousi niin kalliiksi. Laittoivat A-katsastuksessa merkinnän kouluajoneuvoksi. Sen seurauksena viime viikolla tuli korotettu vakuutusmaksu. Miten teillä oli se opetuskäyttöön katsastaminen merkitty, ja muuttuiko käyttötarkoitus. Katsastuksessa ei todellisuudessa tehty muuta, kuin paperihommia. Oli varsin harvinainen prosessi A-katsastuksessa, joten epäilen jopa, että jotakin saatoi mennä pieleen. Harmittaa erityisesti siksi, koska otimme sen luvan jo puoli vuotta ennen synttäriä, ja menee koko ajan se korotettu maksu.

    • kuuliainen

      Aikoinaan ollessaan ympöristöministerinä, joskus 1990 luvulla.Paula Lehtomäki ehdotti tietä oulujärven yli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe