American Express käyttäjät

uusi käyttäjä

Kuinka laajasti Amex kortit Suomessa hyväksytään? Yritin löytää netistä liikeluetteloa tms.

55

19188

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähes kaikkialla

      mutta ei kioskeissa tai ihan pienissä kaupoissa.

    • Pisnes mann.

      Amex vaatii rinnalle joko Visa tai Masterin varmuuden vuoksi koska liian usein Amex ei kelpaa .
      Jos mahdollista voihan aina vaihtaa toiseen palvelun tarjoajaan missä Amex kelpaa mutta aina ei viitsi vaivautua vaan kiltisti kaivaa toisia kortteja lompakosta .

    • Suomessa, koska

      se rokottaa ylivertaisesti enoiten kauppiaita. Harva kauppias vaivautuu myymään Amexilla, jos katteesta menee 5 prosenttia Suomen ahneimmalle luottokorttiyhtiölle.

      • kateliikevaihto

        katteesta tuskin 5% menee mihinkään.. varmaan liikevaihtoa tarkoitit..


      • Anonyymi

        Ei Amex korteissa ole luottoa. Onhan ne transaktio maksut aikamoiset Amexin maksu järjestelmän käytöstä. Pienille yrityksille edellinen voi olla liikaa. Isommille ei mikään ongelma,koska isommat bisnekset voivat kompensoida helpommin.


    • Kortti Suomessa

      Amex on turhin kortti, mitä Suomessa markkinoidaan. Kepoisuus eri kaupoissa on tosi alhainen juuri noiden suurien kustannusten takia.
      Kortti on ollut lähinnä "diivailukortti". Käytännössä Suomessa huonoin vaihtoehto.

      • Merja934
        jos haluaa premium-maksut! kirjoitti:

        http://www.taloussanomat.fi/raha/2009/03/29/luhistuva-korttitalo-on-myrkkya-taloudelle/20098274/139

        Amexia en itselleni kyllä ottaisi. Miksi maksaa korkeaa vuosimaksua, kun Stockan Masterin saa hintaan 0 euroa per vuosi?

        Amex myös laskuttaa törkeät provikat kauppiaalta. Joten kun ojennat luottokorttisi vaikkapa parturillesi, hän itsekseen mielessään ajattelee, että "Voi v**tu, taas toi maksaa tolla Amexilla ja joudun maksamaan luottokorttifirmalle 4-5% laskun loppusummassa"...

        Tällä kortilla maksaminen on siis tavallaan noloa myös asiakkaalle, kun aiheuttaa vaikkapa tutulle kauppiaalle kovat kulut. Oma kampaajani kertoi tämän minulle, että ei Amexia ikinä tule hyväksymään tästä syystä.


      • ghkl
        Merja934 kirjoitti:

        Amexia en itselleni kyllä ottaisi. Miksi maksaa korkeaa vuosimaksua, kun Stockan Masterin saa hintaan 0 euroa per vuosi?

        Amex myös laskuttaa törkeät provikat kauppiaalta. Joten kun ojennat luottokorttisi vaikkapa parturillesi, hän itsekseen mielessään ajattelee, että "Voi v**tu, taas toi maksaa tolla Amexilla ja joudun maksamaan luottokorttifirmalle 4-5% laskun loppusummassa"...

        Tällä kortilla maksaminen on siis tavallaan noloa myös asiakkaalle, kun aiheuttaa vaikkapa tutulle kauppiaalle kovat kulut. Oma kampaajani kertoi tämän minulle, että ei Amexia ikinä tule hyväksymään tästä syystä.

        Myös Diners veloittaa myyjältä provikat mutta silti ainakin suomessa tuntuu Diners käyvän useammin kuin Amex. Amex taasen toimii ulkomailla luotettavammin kuin diners tosin ei niin laajasti kuin visa tai masteri. Ja jos provikoista on kyse niin kaikki kortit maksaa myyjälle jotain niin myös se "ilmainen" käteinen.


      • dhdchchdöoc
        ghkl kirjoitti:

        Myös Diners veloittaa myyjältä provikat mutta silti ainakin suomessa tuntuu Diners käyvän useammin kuin Amex. Amex taasen toimii ulkomailla luotettavammin kuin diners tosin ei niin laajasti kuin visa tai masteri. Ja jos provikoista on kyse niin kaikki kortit maksaa myyjälle jotain niin myös se "ilmainen" käteinen.

        Paitsi näille pikkupuljuille, joille korttimaksu tarkoittaa ettei maksua voida ottaa pimeänä.


      • Anonyymi
        Merja934 kirjoitti:

        Amexia en itselleni kyllä ottaisi. Miksi maksaa korkeaa vuosimaksua, kun Stockan Masterin saa hintaan 0 euroa per vuosi?

        Amex myös laskuttaa törkeät provikat kauppiaalta. Joten kun ojennat luottokorttisi vaikkapa parturillesi, hän itsekseen mielessään ajattelee, että "Voi v**tu, taas toi maksaa tolla Amexilla ja joudun maksamaan luottokorttifirmalle 4-5% laskun loppusummassa"...

        Tällä kortilla maksaminen on siis tavallaan noloa myös asiakkaalle, kun aiheuttaa vaikkapa tutulle kauppiaalle kovat kulut. Oma kampaajani kertoi tämän minulle, että ei Amexia ikinä tule hyväksymään tästä syystä.

        On tuossa Amexin hyväksymisessä sellainen pointti, jonka kommentoija jo kirjoittikin, muttei ihan vielä täysin hoksannut:

        "Miksi maksaa korkeaa vuosimaksua, kun Stockan Masterin saa hintaan 0 euroa per vuosi?"

        On olemassa kuluttajia, joille vuosimaksu ei ole oikeasti iso summa. Jättämällä Amexin hyväksymättä, tulee samalla rivien välissä ilmoittaneeksi näille keskimääräistä maksukykyisemmille asiakkaille, ettei tämän asiakasryhmän rahat kelpaa.

        Totta kai parturi-kampaajan tms. yksityisen elinkeinonharjoittajan kannattaa laskea tarkkaan, onko asiakkaissa todella näitä maksukykyisiä asiakkaita edes teoriassa niin paljon, että se kuittaisi Amexin provision, mutta esimerkiksi isommilla kauppaliikkeillä Amexin hyväksymättömyys ei ole oikeasti mahdollista.

        Ja miksikö nämä maksukykyiset asiakkaat eivät maksa Amexin sijasta yleisemmin hyväksytyillä korteilla? Amexin idea kaikessa raadollisuudessaan on, että sitä myös käytetään mahdollisimman paljon.


    • öykkäreiden

      kortti. Ja kyllä se kertookon käntajansa menestyksestä. Eikä pikkiriikkisellä vuosimaksulla ole juuri merkitystä niille rikkaille joilla on lämiskässsä kultainen amex.

      • mulla on

        platina :)


      • taas on mauton
        mulla on kirjoitti:

        platina :)

        ja jotenkin rahvaanomainen.. sellaisten puolityhmien nousukkaiden lätkä joka vain viestii moukkamaisuutta ja huonoja käytöstapoja.


      • platinum asiakas

        mulla onkin platina, kultakortti on wannabe-rikkaiden kortti.


    • Hyvin

      Aika hyvin tuo kelpaa, kaikki suurimmat liikkeet ja kaupat kelpuuttavat Amexin. Tietenkin jotkin pienemmät kioskit tms. ei sitä yleensä ota vastaan.

      • on pulassa

        Noita suuria liikkeitä on ilmeisen vähän Suomessa.

        Nettikaupassa Amexin hyväksyntä on harvinaista.

        Ei tuolla yksistään pärjää oikein. Täytyy omistaa myös kortti, joka käy (Visa, Mastercard).

        Amex on hyvä yrityskäytössä. Käy hotelleissa ja lentolippujen varauksissa. Lisäksi täytyy olla käyttöä kortille todella, jotta eivät ilman ilmoitusta pienennä luottovaraa.


      • Amex-käyttäjä
        on pulassa kirjoitti:

        Noita suuria liikkeitä on ilmeisen vähän Suomessa.

        Nettikaupassa Amexin hyväksyntä on harvinaista.

        Ei tuolla yksistään pärjää oikein. Täytyy omistaa myös kortti, joka käy (Visa, Mastercard).

        Amex on hyvä yrityskäytössä. Käy hotelleissa ja lentolippujen varauksissa. Lisäksi täytyy olla käyttöä kortille todella, jotta eivät ilman ilmoitusta pienennä luottovaraa.

        Mikä on sitten iso liike? Citymarket, S-market ainakin hyväksyvät Amexin samoin Stockmann. Huoltoasemat hyväksyvät (kylmäasemat eivät hyväksy), joten polttoainettakin saa.

        Onpa Amexilla maksettu Suomessa ihan McDonaldsissakin. Ravintolat yleensä hyväksyvät Amexin.

        Mutta on totta, että on paikkoja missä Amex ei kelpaa ja silloin on hyvä olla jokin varakortti tai käteistä. Tosin on niitä paikkoja löytynyt missä ei kelpaa Visakaan (poliisilaitoksen lupaosasto esimerkiksi).

        Nettikaupoissa olen itse lähinnä asioinut isommissa ulkomaalaisissa nettikaupoissa kuten Amazon jne jotka hyväksyvät tottakai Amexin.

        Kaikki riippuu niin paljon siitä mikä on kunkin käyttäjän oma käyttötapa. Missä käy ostoksilla ja missä ei.


      • aergaerg
        Amex-käyttäjä kirjoitti:

        Mikä on sitten iso liike? Citymarket, S-market ainakin hyväksyvät Amexin samoin Stockmann. Huoltoasemat hyväksyvät (kylmäasemat eivät hyväksy), joten polttoainettakin saa.

        Onpa Amexilla maksettu Suomessa ihan McDonaldsissakin. Ravintolat yleensä hyväksyvät Amexin.

        Mutta on totta, että on paikkoja missä Amex ei kelpaa ja silloin on hyvä olla jokin varakortti tai käteistä. Tosin on niitä paikkoja löytynyt missä ei kelpaa Visakaan (poliisilaitoksen lupaosasto esimerkiksi).

        Nettikaupoissa olen itse lähinnä asioinut isommissa ulkomaalaisissa nettikaupoissa kuten Amazon jne jotka hyväksyvät tottakai Amexin.

        Kaikki riippuu niin paljon siitä mikä on kunkin käyttäjän oma käyttötapa. Missä käy ostoksilla ja missä ei.

        "Huoltoasemat hyväksyvät (kylmäasemat eivät hyväksy), joten polttoainettakin saa. "

        ABC:lla ei ainakaan kelpaa automaateissa...
        Kelpaako Shelin automaateissa Amex? Millään jaksaisi käydä kassalla asti maksamassa. Bensasta kun vaan vaan saa rewards pisteitä kaksin kertaisena....


      • nicola
        Amex-käyttäjä kirjoitti:

        Mikä on sitten iso liike? Citymarket, S-market ainakin hyväksyvät Amexin samoin Stockmann. Huoltoasemat hyväksyvät (kylmäasemat eivät hyväksy), joten polttoainettakin saa.

        Onpa Amexilla maksettu Suomessa ihan McDonaldsissakin. Ravintolat yleensä hyväksyvät Amexin.

        Mutta on totta, että on paikkoja missä Amex ei kelpaa ja silloin on hyvä olla jokin varakortti tai käteistä. Tosin on niitä paikkoja löytynyt missä ei kelpaa Visakaan (poliisilaitoksen lupaosasto esimerkiksi).

        Nettikaupoissa olen itse lähinnä asioinut isommissa ulkomaalaisissa nettikaupoissa kuten Amazon jne jotka hyväksyvät tottakai Amexin.

        Kaikki riippuu niin paljon siitä mikä on kunkin käyttäjän oma käyttötapa. Missä käy ostoksilla ja missä ei.

        Teboilin kylmäasemalla ainakin kelpaa.Testattu on ja toimii hyvin.


      • Anonyymi
        Amex-käyttäjä kirjoitti:

        Mikä on sitten iso liike? Citymarket, S-market ainakin hyväksyvät Amexin samoin Stockmann. Huoltoasemat hyväksyvät (kylmäasemat eivät hyväksy), joten polttoainettakin saa.

        Onpa Amexilla maksettu Suomessa ihan McDonaldsissakin. Ravintolat yleensä hyväksyvät Amexin.

        Mutta on totta, että on paikkoja missä Amex ei kelpaa ja silloin on hyvä olla jokin varakortti tai käteistä. Tosin on niitä paikkoja löytynyt missä ei kelpaa Visakaan (poliisilaitoksen lupaosasto esimerkiksi).

        Nettikaupoissa olen itse lähinnä asioinut isommissa ulkomaalaisissa nettikaupoissa kuten Amazon jne jotka hyväksyvät tottakai Amexin.

        Kaikki riippuu niin paljon siitä mikä on kunkin käyttäjän oma käyttötapa. Missä käy ostoksilla ja missä ei.

        Tokmanni hyväksyy kanssa.


      • Anonyymi
        aergaerg kirjoitti:

        "Huoltoasemat hyväksyvät (kylmäasemat eivät hyväksy), joten polttoainettakin saa. "

        ABC:lla ei ainakaan kelpaa automaateissa...
        Kelpaako Shelin automaateissa Amex? Millään jaksaisi käydä kassalla asti maksamassa. Bensasta kun vaan vaan saa rewards pisteitä kaksin kertaisena....

        ABC llä kelpaa


    • otin toisen visan

      amex on aika onneton kotimaassa, irtisanoin sen vuoksi ko. kortin, 50 euroa on liikaa kun Visan saa ilmaiseksi

      • dtjdtyjt

        Kulta tai platina amex. Niissä on ainakin ihan kohtuullinen matkavakuutus, jos joutuu paljon reissaan niin platinalla pääseee viellä loungeihinkin...
        Sitäpaitsi vain idiootti maksaa amexin vuosi maksut. Mulla on ollut kulta amex 5 vuotta, enkä kertaakaan ole maksanut vuosimaksuja.
        Kun lasku tulee niin soittaa asiakaspalveluun ja sanoo että irtisanoo kortin kun on niin kallis... Asiakaspalvelu tarkkistaa onko ostoksia kortilla riittävästi ja antaa vuoden ilmaiseksi =) Tämä siis tietysti vain jos käyttää amexia pääsääntöisesti, jotta niitä ostoksia tulee vähintään se 15 tuhatta vuodessa.


      • löpå
        dtjdtyjt kirjoitti:

        Kulta tai platina amex. Niissä on ainakin ihan kohtuullinen matkavakuutus, jos joutuu paljon reissaan niin platinalla pääseee viellä loungeihinkin...
        Sitäpaitsi vain idiootti maksaa amexin vuosi maksut. Mulla on ollut kulta amex 5 vuotta, enkä kertaakaan ole maksanut vuosimaksuja.
        Kun lasku tulee niin soittaa asiakaspalveluun ja sanoo että irtisanoo kortin kun on niin kallis... Asiakaspalvelu tarkkistaa onko ostoksia kortilla riittävästi ja antaa vuoden ilmaiseksi =) Tämä siis tietysti vain jos käyttää amexia pääsääntöisesti, jotta niitä ostoksia tulee vähintään se 15 tuhatta vuodessa.

        Vihree Amex on järkevämpi valinta kuin gold versio. Goldissa törkeä vuosimaksu. Goldin vakuutus ei korvaa oikeastaan mitään sen enempää kuin vihreän! itselläni ollut green card jo vuosia ja hyvin olen pärjännyt suomessa ja maailmalla. Gold korttilaiset luulevat olevansa jotain parempia . Korttia heilutetaan pään päällä "näkeehän kaikki" mikä mulla on. Platina ja Green ovat oikeat valinnat Amexin suhteen.


    • tosi huonosti

      ja jos käytät pelkkää nosto-ominaisuutta, pienennetään luottorajaasi SINULTA KYSYMÄTTÄ.

      Kammottavaa palvelua paskayhtiöltä.

      Omistin kultaisen amexin noin vuoden ajan, mutta törkeän käytöksen takia luovuin siitä.

      • töppääjä

        Minulla ei mitään korttia kun käytin niitä kaikkia väärin!Hah Hah Hah haaaa!!!


      • joikuuu

        Sinä et ole ymmärtänyt luottokortin käyttötarkoitusta. Se EI ole pankkikortti jolla nostetaan vain käteistä.

        Törkeä käytös on ollut sinulla itselläsi.


      • Anonyymi
        joikuuu kirjoitti:

        Sinä et ole ymmärtänyt luottokortin käyttötarkoitusta. Se EI ole pankkikortti jolla nostetaan vain käteistä.

        Törkeä käytös on ollut sinulla itselläsi.

        Amex on MAKSUAIKAKORTTI, eikaä luottoa ole kortilla euroakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amex on MAKSUAIKAKORTTI, eikaä luottoa ole kortilla euroakaan.

        Sitä samaa luottoa se on, vaikka maksu olisikin kokonaan. Kortillahan Amexi yhtiönä ottaa vastatakseen käyttäjän tekemän velan, ja samalla luottaa siihen, että käyttäjä maksaa velan jossain vaiheessa takaisin. Se, milloin maksu tapahtuu, ei ole relevanttia.

        Mikäli luotosta ei olisi tapaisinkaan kyse, ei Amexia varmaan asiakkaan maksukykykään kiinnostaisi pätkääkään? Kuitenkin jos meinasit mersun Amexilla höylätä, saattaa tulla kortin käyttöhistoriasta riippuen jonkunlaisia kyselyitä että mahtaako olla laskuun rahaa. Täysin ilman luotto-ominaisuuttahan tämä maksu lähtisi suoraan pankkitililtä, jolloin korttia kutsuttaisiin ymmärtääkseni pankkikortiksi.

        Kyllä minä maksuaikakortiksi mieluummin kutsuisin korttia, jossa maksuajan voi miettiä mieleisekseen..mutta tämä nyt ei varsinaisesti liity asiaan. Korkohan noilla "todellisillakin" luottokorteilla on sitä mukaa, että noitakin käyttäessä on toki hyvä harjoitella säästämään ensin rahat laskuun ja höyläämällä korttia vasta sitten.


    • vihreäkö

      Käykö American express Maskun kalusteliikkeessä maksuvälineenä?

    • Vain ja ainoastaan

      Hain aikoinaan Visa-korttia mutta en sitä saanut. Perusteluna oli, että uusien korttien määrää vähennetään. Minulla oli hyvät ja säännölliset tulot eikä mitään maksuhäiriöitä. Herneenhän minä vedin nenääni ja soitin American Expressille. Selostin tilanteen ja sieltä tuli korttihakemus seuraavana päivänä. Lähetin hakemuksen ja laitoin mukaan viestin parin viikon päästä alkavasta ulkomaan matkasta. Kortti tuli hyvissä ajoin ennen matkaa. Eikä siinä ole edes ostojen ylärajaa kuten Visassa oli.

      Olen käyttänyt nyt yli kymmenen vuotta Amexia ensisijaisena korttina ja hyvin olen sillä pärjännyt. Olen tehnyt hankkimillani pisteillä kahdeksan ulkomaan matkaa ja hankkinut erilaisia kodintarvikkeita sekä koruja. Niitä kun saa Amexilla ilmaiseksi vaikka hinta ostoksista on aivan sama kuin käteisellä tai jollakin muulla luottokortilla. Miksi en siis ottaisi S-bonusten lisäksi vielä toisiakin bonuksia.

      • qwertyasdaasda

        Mikään korttiyhtiö ei kyllä "vähennä korttien määrää", jos hakijalla on vahva talous. Luottofirmat kun elävät täysin nimenomaan korttien maksuista ja koroista. Tietysti jos yhtiöllä on syytä epäillä, että käyttösi aiheuttaa heille enemmän kuluja (l: työtunteja) kuin se tuotttaa, ei korttia heru.

        "Hyvät tulot" on aika subjektiivinen käsitys. Jos hakee muutaman tonnin, vaikkakin säännöllisillä, tuloilla tuhansien eurojen luottorajaa, tulee varmasti bumerangina. Kuten pitääkin. Lopulta kaikki kortin omistajat maksavat kaikenmaailman vekkuleista koituvat kustannukset, kuten vakuutuksissakin.

        Amex on ihan Ok esim. duunikorttina, jos tulee paljon matkusteltua työn puolesta. Henkilökohtaiseksi kortiksi en ottaisi, koska Visan saa ilmaiseksi (jos on asiointia pankissa muutenkin) ja se käy paremmin.


    • Tuhlaajapoika tykkää

      Amex on ihan jees. Kun lähden perheen kanssa reissuun, maksan lennot ja hotellit kyseisellä kortilla. Visat, Masterit ja Diners sulaa siinä kohtaa kun puhutaan yli 10.000 euron kertaostoksista. Amex katsoo historiaasi ja jos maksut on hoitunut niin no problem. Diners esim. vetää maton jalkojen alta eli hylkää veloituksen ellet ensin ilmoita luotonvalvontaan. Siinä sitten soitellaan puolin ja toisin että yritetäänkö uudelleen. Jos tykkäät käyttää rahaa ja reissata, on Amex kyllä ihan oikea kortti siihen. Mutta jos etsit korttia jolla maksetaan Ärrällä ja nakkikiskalla, eiköhän se Visa Electron ole sinulle se oikea.

    • ei koskaan amex

      amex on ihan paska kortti ja rahastusta osaavat ihan turhaan

    • Tyytyväinen käyttäjä

      Amexin mielekkyys riippuu täysin ihmisestä. Tärkein tekijä on kulutuksen määrä. Jos kuukausimenot jäävät hyvin vähäisiksi, ei amexin vuosimaksua kannata maksaa. Jos taas rahaa kuluu enemmän, niin vuosimaksu tulee heittämällä takaisin erilaisten etujen muodossa.

      Amexin käyttäjäthän ovat korttiinsa yleensä erittäin tyytyväisiä, joten kai se jotakin kertoo. Taitaa olla niin, että korttia kritisoivat lähinnä ne, joilla ei ole kokemusta sen tuomista eduista. Tai sitten kortin käyttö on niin vähäistä, ettei edut pääse kumuloitumaan tarpeeksi suuriksi vuosimaksuun nähden.

      Viimeisimpänä etuna 10 prosentin alennus VR:n junalipuista. Pelkästään tuolla edulla kuittaa kultakortinkin vuosimaksut, jos vähänkään enempää matkustaa.

      Pistepirkko.fi

    • marco282

      Tietääkö kukaan käykö amex maksuvälineenä Tavastialla?

      • v.electron

        Käy hyvin.


    • Mulla on CENTURION AMEX ja tilaan pändit kotiin soittamaan mun consieerin kautta! palio mukavampi juoda kaliaa kun jossain tavastialla!

      • Anonyymi

        Elokuvissa ja unissa lehmätkin lentää,juu.


    • amexxx

      Onko kukaan amexia käyttävä huomannut sellaista että vaikka jossain liikkeessä olisi tuo tarra ovessa että hyväksyvät american expressin maksuvälineenä niin ei silti maksu olisi mennyt läpi? Vaikka olisit juuri 5min sitten asioinut toisessa liikkeessä maksaen juurikin tuolla samalla kortilla ilman ongelmia?

    • oscu

      Perus-Amex on hyvä, tosin vaarallinen, varakortti köyhälle, jonka pitäisi kuitenkin selviytyä lomalla. Köyhällä tarkoitan määräaikaista koulutettua vuokran- ja veronmaksajaa. Kannattaa käyttää reissussa aina kun se sattuu kelpaamaan.

    • leijonamielill

      Itse tilasin tuon amex goldin juuri nyt tämän mainoskampanjan aikana että ensimmäinen vuosi tulee ilmaiseksi. tarkoitus on lähteä toukokuussa ulkomaille niin onhan se mukava että saa yhden ilmaisen vakuutuksen joka kattaa jopa sukellustoiminnan ynnä muut riskialttiit aktiviteettipärinät :)

      Lukemani perusteella kannattaa ilmeisesti pidättäytyä kortin käytöstä silloin kun on asioimassa mikroyritysten kanssa. Ja jo ihan periaatteesta pidättäydynkin.

      Luottokorteilta rahan nostaminen on yleensä sen merkki ettei käteistä enää muualta tule. Eikai kukaan muu nosta luottokortilta rahaa jos paalua on käyttötileilläkin?

    • leijonamielill

      Nyt tänään tuli ilmoitus että korttihakemus on hyväksytty ja kun aloitin tutkailemaan tuota etuohjelmaa tarkemmin niin ei voi sanoa kuin että tykkään! :D

      Ympäri maailmaa VIP kohtelu! Ravintoloissa ala-carte listoilta kaksi yhden hinnalla, seuraaviin yökerhoihin Maksuton sisäänpääsy ja Moët & Chandon Impérial Brut -samppanja 65 €: Apollo, Tiger ja Tivoli.

      Hotelli Kämpissä Deluxe huone erikoishintaan ja ylennys premiumluokkaan varaustilanteen salliessa.

      Luulen että on tulossa ihan kiva kesä ;)

    • Anonyymi

      Nostetaas.

      Herran vuonna 2019 Platina-Amexilla tulee toimeen oikein hyvin. Nesteen kylmäasemilta saa polttoaineet ja osuuskaupoista ruuat ja muut päivittäisostokset. Todella vähän on tarvinnut varakorttina Visaa, lähinnä juuri noissa ketjussa aiemmin mainituissa pienissä kivijalkaliikkeissä. Kortin sinänsä rasvaisen vuosimaksun olen ajatellut kuittaavani S-Bonuksilla ns. "ilmaisella rahalla".

      Pienemmät verkkokaupat käyttävät nykyisin melko usein ulkopuolista maksunvälittäjää, joiden maksutapavalikoimiin Amex näyttäisi kuuluvan lähes poikkeuksetta. Suuremmat verkkokaupat kuten Amazon ottavat maksun Amexilla ilomielin. Spotify ja HBO eivät hyväksy, mutta tuonkin saisi varmasti Paypalilla maksamalla kierrettyä.

      Reissua kun tulee aika paljon tehtyä niin onhan tuo platina hyvä. Loungeihin pääsee, eikä hotellien ja autovuokraamojen katevaraukset vetäise luottorajaa heti tappiin. Rapakon takana matkaillessa ajaa asiansa ainoanakin maksuvälineenä hyvin. Finnair ottaa jonkun verran lipuista extraa, mutta hintaero on suhteessa lopulta aika pieni. Ebookersin kautta ottavat parin kympin verran lisämaksua myös. Jäsenetuihin kuuluvalla Hertzin kanta-asiakasohjelmalla saa hyvät alennukset. Hotelleissa en ole huoneen upgreidausta kehdannut kysellä, kaitpa noillakin saisi vuosimaksua paremmin kuitattua mikäli jonkunlaisen korotuksen sattuisi saamaan.

      Pisteitä kertyy noin 70000 / vuosi. Olen laskenut, että kahden hengen menopaluuliput San Franciscoon voisi upgreidata bisnesluokkaan kolmen vuoden välein (50000 Finnairin pistettä / suunta / naama), jota ei vielä noilla kolmen vuoden vuosimaksuilla saisi (720e x 3).

    • Anonyymi

      Meidän perheellä on Platiniumeja ja välillä toimii välillä ei. Kalliskortti, joten kaikki maksetaan mitä voi. Meillä menee 2000 € - 5000 € kuussa, autonvuokrauksessa siinä on vakuutus ja ilmeisen hyvä matkavakuutus, mitä en vielä ole joutunut testaamaan. Lentokentällä päästään kokoperhe aina loungeen ja Aviksella ja Hertzillä on ollut hyviä diilejä. Lisäksi Hiltonissa heti kulta.

      Internet maksuissa Amex on paras, sillä muutaman kerran ovat suojanneet. Olen saanut Ameksin kautta rahat takaisin, vaikka myyjä ei ole vastannut reklamaatiohin. Luottokortin numeroiden vuotamisessa, tuli uusi kortti hotelliin päivässä ja maksut katosivat tiliotteelta samantien. (Visalla ja Masterilla menee kauan ja on stressaavaa).

    • Anonyymi

      Paljon liikkeitä johon kortti ei käy, eism apteekeissa ei käy LIdl, bensasemai johon ei käy eli voi joutu pulaan jos ei tiedä selvitä asiaa.

      Rahaa ei saa nostaa kuin tietyn ajan jälkeen ja aina pitää ikäänkui varmistaa jos aikoo nostaa käteistä, mikä on kortilla luvattu summa tai minkä lupaavat. Outoa.

      Mikään muu kortti ei ole noin outo käyttää, muilla koreteill onnistuu helposti nostot yms asiat.

      Ameriacan kortilla tosiaan jää pulaan helposti, eli kannattaa varmistaa jos etenkin matkustat paljon, ei voi luottaa.

      Korttia laitellaan sulkuun, ilman syytä ja ostoksia vahdataan, minusta kovin omitunen korttiyhtiö ikään kuin asikkaisiin ei luoteta, miksi myönnetään kortteja jos ei luoteta.

      • Anonyymi

        Kun tietää mihin käy, pärjää varsin mainiosti ja pisteitä kertyy. Toinen kortti pitää tosin apteekkiin ja muutamiin kivijalkakauppoihin olla, mutta noihin menevä rahamäärä (menetetyt pisteet) on kuukaudessa ainakin allekirjoittaneella häviävän pieni. Käteistä ei ole tarvetta nostaa koskaan, johtuen juuri tuosta "hätävarakortista".

        Itse en ole mainitsemiasi sulkemisia ja kyttäämisiä vuosien saatossa havainnut ensimmäistäkään. Matkustaessa tuo on aivan ehdoton, riippuu tietysti varmasti missä päin matkailee. Amex ei varmastikaan sovi kaikille, mutta niille joille sopii, ne eivät sen hyötyjä kyseenalaistakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tietää mihin käy, pärjää varsin mainiosti ja pisteitä kertyy. Toinen kortti pitää tosin apteekkiin ja muutamiin kivijalkakauppoihin olla, mutta noihin menevä rahamäärä (menetetyt pisteet) on kuukaudessa ainakin allekirjoittaneella häviävän pieni. Käteistä ei ole tarvetta nostaa koskaan, johtuen juuri tuosta "hätävarakortista".

        Itse en ole mainitsemiasi sulkemisia ja kyttäämisiä vuosien saatossa havainnut ensimmäistäkään. Matkustaessa tuo on aivan ehdoton, riippuu tietysti varmasti missä päin matkailee. Amex ei varmastikaan sovi kaikille, mutta niille joille sopii, ne eivät sen hyötyjä kyseenalaistakaan.

        Siis mikään persaukisten korttihan tuo ei olekaan, vaikka platinumin hankkimiseen riittääkin varsin maltilliset vuositulot. Kortin ideahan on, että pistämällä rahaa haisemaan riittävästi tienaa siinä sivussa pisteitä, jotka fiksusti sijoittamalla saa rahanarvoisia etuja enemmän kuin vuosimaksu on euroissa.


    • Anonyymi

      Joko Suomessa saa kultakortin metallisena?

      • Anonyymi

        Nähtävästi saa, asiakassivuilla kultaisen kortin ulkoasu on vaihtunut muistuttamaan metallista Platinumia.


    • Anonyymi

      Todella aneeminen kortti, vuosimaksu kallis. Tiliä tarkkaillaan ja seurataan turhan tarkkaan.

      Nostoja, maksaa ei saa kuin tietyistä paikoista. Kortti on vain ns. kortti ja sitä hankala käyttää, koska se ei käy edes joka paikkaan, huoltoasemille ja kortin kanssa voi joutua pulaan.

      Käteisen rahan noston on kuin anoisi joka kerta jotain armon palaa heiltä.
      Ulkomailla myös hankala ja ei käy ja voi joutua pulaan.

      Laskutuksess aongelmia, kestää, tilien seuranta ongelmallista eli tiliä ikäänkuin vainotaan ja soita sinne ja tänne.

      Parempiakin kortteja on ja ainainen seurantaa ei ole ja vuosimaksukaan ei ole. Kallis ja ei niin hyvä kuin mainostetaan. En suosittele.

      • Anonyymi

        Runsaasti matkailevana sinänsä kalliista vuosimaksusta huolimatta jää kuitenkin voitolle. Hotellien ja autovuokraamojen kanta-asiakasohjelmien myötä vuosimaksua vastaan saatu hyöty on suorastaan rahassa mitattava. Esimerkiksi Hiltonin pisteillä maksetut hotelliyöt eivät tarjoa tällä hetkellä ehkä parasta vastinetta mitattuna yksiköllä euroa per piste, koska hotelliyöpymiset ovat nyt muutenkin puoli-ilmaisia, mutta lentopisteiksi muutettuna tilanne lienee viimeistään tulevaisuudessa päinvastoin. Edellämainitut sekä loungekäynnit mukaanluettuna olen ainakin itse tukevasti voitolla. Kenelle tahansahan tämä kortti ei olekaan.

        USA-versioon verrattuna liittymisbonukset ovat kyllä aneemiset, sitä ei voi kieltää.

        Mitään seurantaa en ole havainnut, johtunee siitä, että käytän korttia käyttöehtojen mukaisesti. Yhden varmistussoiton olen saanut keskimääräiseen kuukausilaskuun verrattuna kolminkertaisen kertaostoksen tapauksessa. Käteisen nosto Amexilla on täysin hyödytöntä, sillä käteisnostoista ei saa pisteitä. Tästä syystä en osaa kommentoida, millaista armopalojen anomista lienee. Edellämainitusta syystä ainoaksi motiiviksi käteisen nostamiseen jää se, että tililtä on rahat loppu, joka maksuaikakortin ollessa kyseessä herättänee luotonvalvonnan mielenkiinnon melko tehokkaasti. Kuitenkin Amexin bisneksen perustuessa täysin sille, että asiakkaansa laittavat rahaa haisemaan, en näe kortinkäytön turhan tarkkaa seuraamista perusteltuna mistään muusta syystä, kuin mahdollisen laskun maksamatta jättämisen vuoksi.

        Käteisnostot siis suoraan tililtä, ei kai tätä kukaan ole ainoaksi kortikseen hankkinutkaan? Noin 3000 euron kuukausikuluista joudun maksamaan noin satasen Visalla, missä Amex ei käy. Edellämainitulla suhteella saan kuitenkin Amexia käyttämällä päivittäiskuluistani riittävästi pisteitä vuosimaksujen kuittaamiseen.


    • Anonyymi

      Pisteitä mainostetaan mutta nehän on ihan naurettavan alaiset, asikkaan höynäytystä kerää pisteitä ja arvo on naurettavan alhainen.

      Kallis kortti liikaa holhoamista ja korttihan ei käy useeankaan liikkeeseen tai huoltoasemaan.

      • Anonyymi

        Pisteiden arvohan riippuu täysin siitä, mihin ne käyttää. Lentolippuihin, varsinkin yhdensuuntaisiin käytettynä saatu rahallinen hyöty menee vuosimaksujen ohi heittämällä.

        Esimerkkinä: Kahden vuoden ajalta Amexin vuosimaksut olivat 1060 euroa. Normaalista 1440 eurosta (2x720€) on edellä vähennetty liittymistarjous sekä saadut ruokakauppojen ja Woltin yhteensä parin sadan kampanjahyvitykset. Kahdessa vuodessa pisteitä kertyi normaalielämisen ohessa niin, että Finnairille muutettuna niillä pystyi hankkimaan kahdelle hengelle edestakaiset lennot Oulusta Helsinki-Vantaan ja Los Angelesin kautta Las Vegasiin. Lippujen normaalihinta olisi ollut noin 3160 euroa, joten "säästöä" tuli 2100€.

        Tietysti nyt kysymys kuuluu, voiko Las Vegasissa käymättäkin elää, ja säästää siinä samalla tuo vuosimaksujen 1060€. Varmasti voi, mutta mikäli siellä haluaa käydä, jää päivittäisostokset Amexille keskittämällä reissukassan säästöohjelmaksi noin 44e/kk (1060e/24kk) sen muutoin ollessa noin 131e/kk (3160e/24kk).


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe