Noilla sanoilla evästi vankilakierroksella yksi herätyksen vankilalähetti. Mies oli sitä vanhaa kaartia ja karismaattinen ja myöskin vilkas. Mutta kun en osaa hehkuttaa, olen se mikä kulloinkin olen.
Yleisö tulee Jumalan sanan kuuloon. He tulevat saamaan hengellistä antia. Mitäpä kun kokouksesta vastuunkantaja ei ole valmistautunut, vaan vetää tilaisuuden lonkalta? Sana jää latteaksi eikä tavoita kuulijoita. Pyhä Henki ei voi tehdä sitä eläväksi, koska ennen kokousta ei ole rukoiltu. Puhuja ei ole viipynyt Herran neuvotteluissa etsien sanaa sille kuulijakunnalle.
Eräs Suomen kuuluisa viihdetaiteilija sanoi nähtyään kirkonmenot. Jos hän hoitaisi hommansa noin huonosti, häneltä menisi leipä.
Tuolla hirvas näytti suoranaisia kauhuvideoita toronton siunauksista. Tuo ei ole Pyhän Hengen toimintaa, ei ja kaukana siitä. Se on se sielun piilevä voima ja osa ihmisistä on riivattuja.
Jos näet tuollaista pumppaamista vielä, lähde heti pois. Jos on kokousohjelma;
ylistystä 45 min ja sitten puhe tulkattuna, lähde pois. Lähde aina pois missä pumpataan henkeä.
Kun Pyhä Henki laskeutuu, ei tule tuollaisia. Silloin ihmisillä on hyvä olla ja siinä on vapaus. Seuraavana päivänä ei ole hengellistä krapulaa.
Näinä sensaation aikoina ihmiset juoksevat ihmeiden perässä. Tuleehan aika jolloin väärä profeetta saa tulenkin taivaasta lankeamaan saatanan vaikutuksesta. Egyptissä faraon noidat tekivät samat mitä Mooses ja Aaron,
mutta elämää he eivät kyenneet synnyttämään.
Hehkuta vähän Eroe
15
524
Vastaukset
videot kuuluu helluntailaisuuteen joskin ei siihen pienenevään vanhoillisten joukkoon karismaattisessa mielessä ja olihan Yli-Vainion kokouksetkin ihan vastaavia.
Mistäs sait päähäsi, että Faaraoilla olisi noitia ollut?- hirvas
Valitettavasti myös Suomessa on merkkejä vastaavasta kehityksestä. Ylistysbändit ovat jo helluntaiseurakunnissakin arkipäivää, huivit huiskii ja kansa villiintyy. Vanhempi väki jättää kokoukset pois, koska he pitävät niitä rauhattomina, ja nuoremmat katoavat muista syistä.
Ei Jeesus käskenyt ketään hehkuttamaan, kyllä Hänen opetuksensa ja saarnansa kuvataan Raamatussa hyvin maltillisiksi.- Issaki
kaikki muu on ylimääräistä.Psyykkamiset,ylistykset,vitsit silkki karavatit,kymmenys saarnat ja lupailut vauraasta ja terveestä elämstä.Ikävä kyllä tähän on monessa paikassa menty,se kun on sitä Amerikan herkkua.
- hirvas
Issaki kirjoitti:
kaikki muu on ylimääräistä.Psyykkamiset,ylistykset,vitsit silkki karavatit,kymmenys saarnat ja lupailut vauraasta ja terveestä elämstä.Ikävä kyllä tähän on monessa paikassa menty,se kun on sitä Amerikan herkkua.
kiihkomielisimmät niskaani kun kerron, että jätin aikanani hellarit juuri siksi, koska hengellisesti kokoukset olivat kuolleita, ja tilalle tuli bändit, piirtoheittimet ja epäjärjestys. Ja moni muukin lähti samasta syystä, koska miksi siellä pitäisi istua kuuntelemassa pauketta ja huutoa?
Minussa asuva Jumalan Henki kehoitti lähtemään pois, ja minä en toista kehoitusta odottanut. Mikäli "seurakunnan kokouksissa" pitää käydä vain sillä perusteella, että Raamatussa Paavali sen mainitsee, niin minusta siellä jokaisen pitää tuntea Jumalan läsnäolo. Jos siellä heilutaan, hypitään, huudetaan kielillä ja soitetaan räminämusiikkia, niin se ei ole enää mikään seurakunta. Ei sinne pidä mennä, koska paikka muistuttaa paremminkin markkinapaikkaa.
Kaiken huippu on se, että tuosta hulinasta kävijän pitäisi vielä maksaa jotakin! - Eroe
90 luvun puolivälissä riehui tuo torontolaisuus pahimmillaan. Olen ollut tilaisuudessa ja meille on soittanut sen jälkeen ahdistunut henkilö, kysellen mitä tämä oli. Ei ole Jumalan se on ainakin varmaa. Ei edes matki Pyhän Hengen tekoja, sillä niin kuvottavaa se on.
Mitä noissa yuo tuben pätkissä näytit, on juuri sitä torontolaisuutta pahimmillaan. Niin kaukana Jumalasta kuin itä on lännestä.
Torontolaisuus rikkoi seurakuntia, jopa hyvinkin pieniä seurakuntia meni kahtia.
Hedelmistään puu tunnetaan. - Issaki
hirvas kirjoitti:
kiihkomielisimmät niskaani kun kerron, että jätin aikanani hellarit juuri siksi, koska hengellisesti kokoukset olivat kuolleita, ja tilalle tuli bändit, piirtoheittimet ja epäjärjestys. Ja moni muukin lähti samasta syystä, koska miksi siellä pitäisi istua kuuntelemassa pauketta ja huutoa?
Minussa asuva Jumalan Henki kehoitti lähtemään pois, ja minä en toista kehoitusta odottanut. Mikäli "seurakunnan kokouksissa" pitää käydä vain sillä perusteella, että Raamatussa Paavali sen mainitsee, niin minusta siellä jokaisen pitää tuntea Jumalan läsnäolo. Jos siellä heilutaan, hypitään, huudetaan kielillä ja soitetaan räminämusiikkia, niin se ei ole enää mikään seurakunta. Ei sinne pidä mennä, koska paikka muistuttaa paremminkin markkinapaikkaa.
Kaiken huippu on se, että tuosta hulinasta kävijän pitäisi vielä maksaa jotakin!kun jätin nämä sielulliset pölinät ja samat fraasit huutoineen jotka toistui illasta iltaan.Oli Toronto ja nauru herätystä,kielillä huutoa jota ei kukaan tulkinnut,mahtipontisia proftioita mahtavista "nuoriso herätyksistä"joita ei tietenkään koskaan näkynyt,mammonan ja ihmisten palvontaa.Ei siinä usko paljon kasva.
Ylistys ei ole paha asia,varsinki jos ylistyksen kohde on Kristus,ei Pyhä Henki..HYVÄ kokous on sellainen jossa on ylistystä ja sanaa..silleen balansissa..ja tietysti rukousta ennen ja lopuksi.
- Eroe
Ei ylistyksessä olekkaan pahaa, mutta minua häiritsee keinotekoinen pumppaaminen. Ikäänkuin nostetaan henkeä.
Kerran kesken laajemman asiakokouksen keskustelun laskeutui voimakas rukouksen ja ylistyksen ilmapiiri. Osa keskustelijoista ehdotti, aletaan rukoilemaan ja ylistämään, sillä niin voimakas oli tuo. Oli kuitenkin veljiä, jotka sanoivat, joskin vastahakoisesti, asiat on ensin hoidettava ja rukoillaan sen jälkeen.
Asioiden hoidon jälkeen ei ollut sitä ilmapiiriä.
"Yleisö tulee Jumalan sanan kuuloon. He tulevat saamaan hengellistä antia. Mitäpä kun kokouksesta vastuunkantaja ei ole valmistautunut, vaan vetää tilaisuuden lonkalta?"
Olen ollut monissa kokouksissa paikalla, kun noin on käynyt. Siitä kokouksesta ei ole saanut mitään "irti" ja paikalla olijoistakin on havainnut että mielenkiinotonta on puhujan puheet.
Itse en mene lainkaan puhujapönttöön, ellen ole valmistautunut kunnolla ja ollut rukouksessa jo kotona joskus jopa useita päiviä ennen tilaisuutta. Joskus on tosin käynyt niin, että kun olen valmistautunut pitämään puheen hyvissä ajoin, niin kun saavun päikalle ja menen puhujapönttöön, niin aihe josta piti puhuu vaihtuukin vallan toiseksi johon olin valmistautunut. Tämä johtuu siitä. kun Pyhä Henki antaakin toisen tärkeemmän aiheen puhuttavaksi.
Minua kokouksissa "häiritsee" se, että kun laulan jonkun laulun, niin yleisö alkaa taputtamaan. Tällaista ei ollut vielä 20 vuotta sitten, vaan silloin vallitsi tilaisuudessa "arvokas" henki, jos nyt niin voi sanoa, mutta tiedät varmaan mitä tarkoitan.
Olen monasti sanonut, että en kaipaa aploodeja, sillä siinä menee "fiilis" kun monastikkin laulelen useimpia lauluja peräjälkeen ja aina välissä taputellaan käsiä. Eivätkä usko vaikka olen kieltänyt, eräät tosin ovat ymmärtäneet asian, mutta eivät kaikki. Tosin joskus laulelen sellaisia lauluja, jossa yleisö tulee mukaan ja sen laulun rytmiin taputtavat, mutta se on taas reijuttu se.
Oletkos sinä Eroe havainnut samaa, kun itse olet ollut puhumassa ja laulamassa? Olen ymmärtänyt, että myös sinä laulelet vai lauleletko?- Eroe
Kyllä tuo tuttua oli mitä kerroit. Joskus on todistuksen jälkeen tullut ablodit, mutta se on ollut niin yllättäin. Se on myöskin totta, että ei ole juurikaan sitä pyhyyden ilmapiiriä edes ehtoolliskokouksessa aina.
Kerran vieraileva sanoi puheensa päätteeksi, nyt ei pidetä alttarihetkeä. Salista koku profetoi isoon ääneen,
menkää esille. No muutamies puolesta puhuja sitten rukoili.
Mutta oliko profetia Herrasta? - Pakanainen
Eroe kirjoitti:
Kyllä tuo tuttua oli mitä kerroit. Joskus on todistuksen jälkeen tullut ablodit, mutta se on ollut niin yllättäin. Se on myöskin totta, että ei ole juurikaan sitä pyhyyden ilmapiiriä edes ehtoolliskokouksessa aina.
Kerran vieraileva sanoi puheensa päätteeksi, nyt ei pidetä alttarihetkeä. Salista koku profetoi isoon ääneen,
menkää esille. No muutamies puolesta puhuja sitten rukoili.
Mutta oliko profetia Herrasta?kun on esitys estradilla ollut mieleen; ooppera, teatteri, konsertti tms esitys joihin vastataan kättentaputuksin. Aplodeista voi kieltäytyä osoittaen että esitys ei kolahtanut.
Kokouksissa annetaan aplodit saarnaajalle.
Suosion osoitus kohdistuu täten ihmiseen, joka vaikuttaa jotensakin oudolta. - to..
Pakanainen kirjoitti:
kun on esitys estradilla ollut mieleen; ooppera, teatteri, konsertti tms esitys joihin vastataan kättentaputuksin. Aplodeista voi kieltäytyä osoittaen että esitys ei kolahtanut.
Kokouksissa annetaan aplodit saarnaajalle.
Suosion osoitus kohdistuu täten ihmiseen, joka vaikuttaa jotensakin oudolta.miksi saarnaajalle aplodeerataan? Esittääkö se sitten ylimääräisenä numerona uuden saarnan? Jospa seurakunta taputti helppottuneena siitä että saarna lopulta loppui?
- Issaki
kun sitä pitää aina erikseen pyytää kulloisenkiin paikkaan.Kauanko se siellä on,ulottuuko se ulos asti? laskeutuu puheiden perusteella ylhäältä katon läpi alas? Ei,Pyhä-henki tulee ihmiseen kun ihminen tulee uskoon ja tunnstaa olevansa syntinen ja tarvitsevansa Jeesuksen uhrin saadakseen Isän armon.Silloin ihminen saa Pyhän-hengen ja se on hänellä minne hän milloinkin menee.Pyhä-henki ei asu ihmis rakennuksissa,saatikka tulee tiettyinä kellon aikana tilauksesta paikalle,ei EI,NYT OLETTE EREHTYNEET PAHAN KERRAN.
- Eroe
Kyllä puhetekniikkakin pitää olla puhujalla kunnossa. Ilkeää kuunnella sellaista puhetta joka on, ööö, tota noin, ööö tota noin tai vastaavaan. Puhetekniikkaa voi hioa hengen siitä mitenkään kärsimättä.
- bambumajan pikku myy
opettele hehkuttamaan jos et vielä osaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723328
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753107Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682982On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662651Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442162- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251687- 351685
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181669- 601598