Huomaan Mirka-tyttösen taas...

...änkeävän moenlla avauksellaan esille elävänä esirukouskohteena.

Kunpa hän kertoisi selvästi, että missä asioissa hän kaipaa esirukousta?

17

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sölkjgsj

Miksi kaipaisi? Ei se mumina ole ennenkään mitään vaikuttanut. Paitsi tietenkin telttakokousmummojen flunssien paranemisissa.

• ...ensin ihan kuolemansairaaksi, jotta sitten uskonrukouksen kautta paraneminen tulisi sullekin ihan 'itse koetuksi' faktaksi?

J-lapa on joskus niinkin tehnyt joillekin niistä, jotka suhtautuvat epäuskoisesti Hänen Raamatussa antamiinsa ihaniin lupauksiin ;o)

• ösadljgfösadj
        Yakov kirjoitti:

...ensin ihan kuolemansairaaksi, jotta sitten uskonrukouksen kautta paraneminen tulisi sullekin ihan 'itse koetuksi' faktaksi?

J-lapa on joskus niinkin tehnyt joillekin niistä, jotka suhtautuvat epäuskoisesti Hänen Raamatussa antamiinsa ihaniin lupauksiin ;o)

sairaaloissa ei ole ainuttakaan uskovaista, koskapa paranevat rukoilemalla.

Olet tylsä, mene nukkumaan.

• ösadljgfösadj kirjoitti:

sairaaloissa ei ole ainuttakaan uskovaista, koskapa paranevat rukoilemalla.

Olet tylsä, mene nukkumaan.

...tekeminen ei ole viisasta :o)

Uskovat ihmiset ovat uskossaan eri vaiheissa. Et kai luule, että se toinen ryöväri Yeshuan ristin viereisellä ristillä oli teologian tohtori? Silti hän uskoi Yeshuaan ja peri iankaikkisen elämän.

Olet asioista tietämätön, joten lue enemmän Raamattua!

• lökjfglk
        Yakov kirjoitti:

...tekeminen ei ole viisasta :o)

Uskovat ihmiset ovat uskossaan eri vaiheissa. Et kai luule, että se toinen ryöväri Yeshuan ristin viereisellä ristillä oli teologian tohtori? Silti hän uskoi Yeshuaan ja peri iankaikkisen elämän.

Olet asioista tietämätön, joten lue enemmän Raamattua!

mitääntarkoittamatonta paskanjauhantaa nyt kykenee jokainen hurahtanut päästelemään. Esirukoilehen nyt esimerkiksi HYKS:n lastenklinikan syöpäosaston potilaat terveiksi, palataan sitten typerään raamattuusi.

• lökjfglk kirjoitti:

mitääntarkoittamatonta paskanjauhantaa nyt kykenee jokainen hurahtanut päästelemään. Esirukoilehen nyt esimerkiksi HYKS:n lastenklinikan syöpäosaston potilaat terveiksi, palataan sitten typerään raamattuusi.

...rukousten kuulemiseen.

Luemme niistä pari kohtaa:

1) 2.Mooseksen kirja:
        15:26 Hän sanoi: ">>>Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansaminä olen Herra, sinun parantajasi

• ösldsäöd
        Yakov kirjoitti:

...rukousten kuulemiseen.

Luemme niistä pari kohtaa:

1) 2.Mooseksen kirja:
        15:26 Hän sanoi: ">>>Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansaminä olen Herra, sinun parantajasi

keskustelevani täydellisen idiootin kanssa. Lopetan sen täydellisen turhana.

• ösldsäöd kirjoitti:

Raamatun mukaan: "Sydämen kyllyydestä suu puhuu."

PS. No, me olemme kaikki viisauden suhteen kukin omassa kehitysvaiheessamme. Iso Herra antakoon sulle taivaallista viisautta, sillä UT:n mukaan:

"Kaikki hyvä tulee ylhäältä valkeuksien Isältä, jonka luona ei ole muutosta, eikä vaihteen varjoa."

• mielestäsi
        ösldsäöd kirjoitti:

uskovan puhe on "täydellisen idiootin" puhetta, niin miksi sitten tulet tällaisille palstoille, joille uskovat kijoittavat? Vai odotitko saavasi vain ateistiseuraa täällä? No, onhan täällä ainakin Mirka, tietävä ja taitava ateisti.

• äösdlgks
        mielestäsi kirjoitti:

uskovan puhe on "täydellisen idiootin" puhetta, niin miksi sitten tulet tällaisille palstoille, joille uskovat kijoittavat? Vai odotitko saavasi vain ateistiseuraa täällä? No, onhan täällä ainakin Mirka, tietävä ja taitava ateisti.

on idiootti riippumatta siitä, onko idiootti uskovainen idiootti vai ei-uskovainen idiootti. Syytön kai minä siihen olen.

• jo kirjoitellut
        mielestäsi kirjoitti:

mirkan kanssa!!nimimerkkiä on helppo vaihtaa tilanteen mukaan!!

• Largo LaGrande

esirukous nyt sitten olikaan? Pitääkös sen esirukouksen jälkeen vielä suorittaa se varsinainen rukouskin? En ymmärrä tuota ideaa. Miksei voisi saman tien rukoilla kunnolla, ilman esileikkejä? Tai miksei siihen esileikkiin voisi sisällyttää sitä kunnon rukousta? Tarviiko vielä lausua jotkut jälkisanatkin?

• Raamattu auttaa meitä tekemään eron henkilökohtaisen rukouksen, julkisen rukouksen ja esirukouksen välillä.

Tiedän tästä aiheesta olevan useita eri käsityksiä, enkä väitäkään minun käsitykseni olevan 'se ainoa oikea' ;-)

Lukekaamme Raamatusta esimerkki, jossa mainitaan esirukouksesta: 1.Tim.2:1-2

"1. Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään ESIRUKOUKSIA ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
        2. kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. "

Esirukous kohdistuu usein sellaisiin ihmisiin, jotka eivät itse ole uskossa, koska eivät ymmärrä tarvitsevansa pelastusta. Mirka on siitä elävä esimerkki :)

Henkilökohtainen rukous on rukous, joka rukoillaan - kuten nimestäkin selviää - omassa kammiossa mieluiten suljetun oven takana rukoilijan ollessa kaksistaan J-lansa kanssa. Tällöin voivat tulla kyseeseen myös sangen intiimitkin, vain henkilön ja J-lan väliset asiat.

Julkinen rukous suoritetaan vaikkapa lausumalla yhdessä ääneen isä-meidän-rukous. Myös esim. sodan aikana kaikissa kirkoissa oli yhteisen rukouksen aiheena sodan pikainen loppuminen. Julkisia rukouksia ovat myös ns.'kestorukoukset', kuten rukous esivallan puolesta ja rukous jopa kaikkien ihmisten puolesta, mihin meitä UT:ssa käsketään.

Esirukous on rukousta toisten ihmisten puolesta ja se voi siis tapahtua missä tahansa. Sen voi esittää yksin omassa rukouskammiossaan tai muiden uskovien kanssa yleisissä rukouskokouksissa yhteisenä rukouksena J-lalle.

- - -

Lisäksi on olemassa muitakin rukouksen päälajeja, kuten rukous ymmärryksellä ja siitä poiketen rukous vierain kielin, mikä kuuluu vain hengellisille ja uudestisyntyneille, joten en selittele sitä tässä ;o)

• Largo LaGrande
        Yakov kirjoitti:

Raamattu auttaa meitä tekemään eron henkilökohtaisen rukouksen, julkisen rukouksen ja esirukouksen välillä.

Tiedän tästä aiheesta olevan useita eri käsityksiä, enkä väitäkään minun käsitykseni olevan 'se ainoa oikea' ;-)

Lukekaamme Raamatusta esimerkki, jossa mainitaan esirukouksesta: 1.Tim.2:1-2

"1. Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään ESIRUKOUKSIA ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
        2. kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. "

Esirukous kohdistuu usein sellaisiin ihmisiin, jotka eivät itse ole uskossa, koska eivät ymmärrä tarvitsevansa pelastusta. Mirka on siitä elävä esimerkki :)

Henkilökohtainen rukous on rukous, joka rukoillaan - kuten nimestäkin selviää - omassa kammiossa mieluiten suljetun oven takana rukoilijan ollessa kaksistaan J-lansa kanssa. Tällöin voivat tulla kyseeseen myös sangen intiimitkin, vain henkilön ja J-lan väliset asiat.

Julkinen rukous suoritetaan vaikkapa lausumalla yhdessä ääneen isä-meidän-rukous. Myös esim. sodan aikana kaikissa kirkoissa oli yhteisen rukouksen aiheena sodan pikainen loppuminen. Julkisia rukouksia ovat myös ns.'kestorukoukset', kuten rukous esivallan puolesta ja rukous jopa kaikkien ihmisten puolesta, mihin meitä UT:ssa käsketään.

Esirukous on rukousta toisten ihmisten puolesta ja se voi siis tapahtua missä tahansa. Sen voi esittää yksin omassa rukouskammiossaan tai muiden uskovien kanssa yleisissä rukouskokouksissa yhteisenä rukouksena J-lalle.

- - -

Lisäksi on olemassa muitakin rukouksen päälajeja, kuten rukous ymmärryksellä ja siitä poiketen rukous vierain kielin, mikä kuuluu vain hengellisille ja uudestisyntyneille, joten en selittele sitä tässä ;o)

kun se on ESIrukous, niin sehän tarkoittaa sitä, että jotain on vielä tulossa. Tahtoisinkin tietää, että minkä alkusoittoa tuo on.

• Largo LaGrande kirjoitti:

kun se on ESIrukous, niin sehän tarkoittaa sitä, että jotain on vielä tulossa. Tahtoisinkin tietää, että minkä alkusoittoa tuo on.

...niin tulossa on tietenkin rukousvastaus ;o)

• tuon asian
        Largo LaGrande kirjoitti:

kahdesta sanakirjasta ( Nykysuomen sanakirjasta ja Uudesta suomen kielen sanakirjasta ). Edellisen mukaan esirukous = "toisten puolesta pidettävä rukous" ja jälkimmäisen mukaan esirukous = "rukous toisen tai toisten puolesta".

"Tahtoisinkin tietää, että minkä alkusoittoa tuo on."

Esirukous ei siten ole minkään alkusoittoa, vaan se on toisten puolesta pidettävä rukous.

• Largo LaGrande
        tuon asian kirjoitti:

kahdesta sanakirjasta ( Nykysuomen sanakirjasta ja Uudesta suomen kielen sanakirjasta ). Edellisen mukaan esirukous = "toisten puolesta pidettävä rukous" ja jälkimmäisen mukaan esirukous = "rukous toisen tai toisten puolesta".

"Tahtoisinkin tietää, että minkä alkusoittoa tuo on."

Esirukous ei siten ole minkään alkusoittoa, vaan se on toisten puolesta pidettävä rukous.

joku mielenkiintoisen nimen tuollekin keksinyt. Tuolla logiikallahan joku esikoulu olisi sitten koulunkäyntiä toisten puolesta.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6850
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4328
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3176
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      179
      3047
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1998
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1634
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1632
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1568
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1510
    Aihe