Kirpputorivarkaat

harmittaa

Minulla on Lahden Lanttilassa myyntipöytä ja tavaraa häviää. No se riski niissä toki aina onkin valvonnasta huolimatta. Nyt kuitenkin tulin siihen tulokseen että varastaminen voikin tapahtua loput tavaransa pois vieneen myyjän toimesta. Minulta meinaan hävisi muunmuassa Finellin emalikuppi joka tuskin mahtuu taskuun ja piippu mikä onkin helppo "taskuttaa". Kun pöytävuokraajat lopettaa myynnin ja roudaa tavaransa pois niin ei kirpparinpitäjät niitä tavaroita tarkasta ovatko kaikki myyjän omia varmasti. Helppo siinä on sujuttaa mukaansa toisenkin pöydän tavaraa. Ehkä voisi vartija olla paikalla silloin kun joku tavaroitansa keräilee kun tietäävät kyllä kuka milloinkin lopettaa. No tietty siinä voi tulla rehellisellä myyjällä epämiellyttävä olo että kytätään ja epäillään, mutta olishan se kaikkien eduksi.Eniten kyllä ihmetyttää että pitää varastaa joku 20 centinkin tavara. No oli kyllä itsellänikin tilityksien joukossa väärän pöydän lappu arvoltaan 20 centtiä ja palautin sen ja rahan siinä toivossa että muutkin tekisivät niin. Erehdyksiä sattuu....

63

20979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TOTTAtotta

      totta puhut että voi muut myyjät viedä tavaraa.Yksi missä voi mennä tavara ohi tai jäädä rahasaamatta on se,että nämä hintalaput jäävät toisiinsa niin kiinni,että se kassaneiti ei huomaa tai sitten kassaneiti ei vaan kertakaikkia huomaa löydä/laskuttaa koneeseen kaikki tavaroita.
      Ei asiakkaat ole aina niitä ainuita syitä tavaroiden katoamiseen.

      Kyllähän se aika outoa että varastetaan kirppikseltä,kun kuitenkin hinnat siellä aika alhaiset.Mutta tilaisuus tekee varkaan.

      Olin muuten kerran eräällä kirpputorilla on siinä oli äiti ja n 13v tyttö.tyttö näytti äidilleen että hän haluaisi tämän kaulaliina....äiti sanoi että ei ole ongelma senkun sitaset kaulaan sen ja kävelet ulos!!!!
      Hävytöntä,,,,!että menee niitä tavaroita varmaan noinkin omaksi muunneltuna kävellen ulos...hehee.

      • tepate

        Minullakin samanlainen kokemus kirppiksellä käynnistä. Jokunen vuosi sitten Veskun femmatorilla lahdessa katselin kun kalliisti ja hyvin pukeutunut äiti työnteli kalliinpuoleisia emmaljungan yhdistelmälastenvaunuja ja repi laput myynnissä olevista vaatteista(reiman haalari) ja leluista(dubloja ja fisher price) ja mätti ne vaunujen jälkopäähän peiton ja vaunujen jalkapeiton alle piiloon. Tein ilmoituksen kassalla kyseisestä äidistä mutta hän kerkesi livistää kassan ohi maksamatta kun kassalla oli jonoa. Kyllä varmaan myyjiä harmitti kun tavarat olivat kadonneet ja rahat jäi saamatta. Eipä olisi uskonut että hyvin toimeentulevat alentuvat moiseen =(


      • 36 vuotta kauppiaana ollut
        tepate kirjoitti:

        Minullakin samanlainen kokemus kirppiksellä käynnistä. Jokunen vuosi sitten Veskun femmatorilla lahdessa katselin kun kalliisti ja hyvin pukeutunut äiti työnteli kalliinpuoleisia emmaljungan yhdistelmälastenvaunuja ja repi laput myynnissä olevista vaatteista(reiman haalari) ja leluista(dubloja ja fisher price) ja mätti ne vaunujen jälkopäähän peiton ja vaunujen jalkapeiton alle piiloon. Tein ilmoituksen kassalla kyseisestä äidistä mutta hän kerkesi livistää kassan ohi maksamatta kun kassalla oli jonoa. Kyllä varmaan myyjiä harmitti kun tavarat olivat kadonneet ja rahat jäi saamatta. Eipä olisi uskonut että hyvin toimeentulevat alentuvat moiseen =(

        Ei mitään uutta.VÄHITTÄISKAUPASTA VARASTETAAN JOKA VUOSI MÄÄRÄTTY PROSENTTI.EI KIRPPUTORI OLE POIKKEUS.SIIHEN VAAN PITÄÄ VARAUTUA KUN ON NIIN SANOTTU TYÖNANTAJA.ONNEKSI HÄVIKKI KIRPPUTORILLA ON OLEMATON JA TAVARAKIN ON JO KÄYTETTYÄ,MUTTA KAUPASTA VARASTETTU TAVARA ON ARVOKASTA JA PITÄMÄTÖNTÄ DESINGIÄ.ESIM.KALLIS TAKKI.SE ON VAAN NIIN,ETTÄ JOKA KAUPPAAMAAN RYHTYY PITÄÄ TÄMÄKIN MIINUS PUOLI OTTAA HUOMIOON.ON TOKI MAHDOLLISUUS,ETTÄ ET VIE KIRPPUTORILLE TAVARAA OLLENKAAN,JA SÄÄSTYT SILTÄ HARMILTA.AINA ASIA ALKAA HARMITTAMAAN KUN SE OSUU OMAAN NILKKAAN,OLETKOS ENNEN AJATELLUT MONIA YKSITYISYRITTÄJIÄ MINKÄ LOVEN SE VARKAUS TEKEE RAHAPUSSILLE,EI SITÄ SAA VÄHENTÄÄ MISTÄÄN MUISTA TULOISTA,ESIM VEROTUKSESSA.AINA ON JOKU JOKA MAKSAA.TÄSSÄ TAPAUKSESSA SINÄ.ÄLÄ SYYTÄ KETÄÄN ENNENKUIN OLET VARMA HENKILÖSTÄ KUKA VEI,SIITÄKIN SAA KAUPPIAS SYYTTEEN.PELISÄÄNNÖT ON TIEDETTÄVÄ ENNENKUIN RYHTYY KAUPPIAAKSI.LYKKYÄ TYKÖ JA AJATUSTA,ETTÄ KANNATTAAKO MOINEN ILMAISEN TYÖN TEKEMINEN.


      • JASSSOOOOOO
        36 vuotta kauppiaana ollut kirjoitti:

        Ei mitään uutta.VÄHITTÄISKAUPASTA VARASTETAAN JOKA VUOSI MÄÄRÄTTY PROSENTTI.EI KIRPPUTORI OLE POIKKEUS.SIIHEN VAAN PITÄÄ VARAUTUA KUN ON NIIN SANOTTU TYÖNANTAJA.ONNEKSI HÄVIKKI KIRPPUTORILLA ON OLEMATON JA TAVARAKIN ON JO KÄYTETTYÄ,MUTTA KAUPASTA VARASTETTU TAVARA ON ARVOKASTA JA PITÄMÄTÖNTÄ DESINGIÄ.ESIM.KALLIS TAKKI.SE ON VAAN NIIN,ETTÄ JOKA KAUPPAAMAAN RYHTYY PITÄÄ TÄMÄKIN MIINUS PUOLI OTTAA HUOMIOON.ON TOKI MAHDOLLISUUS,ETTÄ ET VIE KIRPPUTORILLE TAVARAA OLLENKAAN,JA SÄÄSTYT SILTÄ HARMILTA.AINA ASIA ALKAA HARMITTAMAAN KUN SE OSUU OMAAN NILKKAAN,OLETKOS ENNEN AJATELLUT MONIA YKSITYISYRITTÄJIÄ MINKÄ LOVEN SE VARKAUS TEKEE RAHAPUSSILLE,EI SITÄ SAA VÄHENTÄÄ MISTÄÄN MUISTA TULOISTA,ESIM VEROTUKSESSA.AINA ON JOKU JOKA MAKSAA.TÄSSÄ TAPAUKSESSA SINÄ.ÄLÄ SYYTÄ KETÄÄN ENNENKUIN OLET VARMA HENKILÖSTÄ KUKA VEI,SIITÄKIN SAA KAUPPIAS SYYTTEEN.PELISÄÄNNÖT ON TIEDETTÄVÄ ENNENKUIN RYHTYY KAUPPIAAKSI.LYKKYÄ TYKÖ JA AJATUSTA,ETTÄ KANNATTAAKO MOINEN ILMAISEN TYÖN TEKEMINEN.

        JAA VAI NIIN KINOSTI VITUSSTI


    • RumRunner

      Kierrätystavaratalossa töissä niin parasta oli että
      ihmiset varastaa kengän-nauhatkin, olipa siellä muutama jotka oikein tulivat varastamaan kymmenien eurojen edestä vaatteita ja muuta tavaraa, todella törkeää kun kyseessä on hyväntekeväisyys. Varkaat tulevat yleensä ruuhka-aikaan kun on yksi kassa joka ei pysty kaikkia vahtimaan, niin käyttävät tilaisuuden heti hyväkseen että pystyvät varastamaan.

    • antakee niille anteeks

      Joo on toi kirppiksiltä pölliminen tosi säälittävää.
      Toivotaan, että se edes nostaa niiden raukkojen elämänlaatua jotka sitä tekee.

      • kirppuihin

        ihan oikeasti kertokaan kuoleeko kirput pesussa???
        Itse pesen aina ja heti kaikki mitä olen ostanut kirpparilta.Tosin en kyllä ostakkaan mitään mikä vähänkään näyttää epämääräiseltä,likaiselta tmv.

        Vai oliko tuo yksi kirppu-kertomus ihan siksi että ihmiset eivät käyttäisi kirppareita ja ostaisivat tuotteita vaateliikkeistä.(voihan uusistakin vaatteista saada kirppuja jos niitä on sovittanut joku jolla kirppuja on!!)


      • ostettuja
        kirppuihin kirjoitti:

        ihan oikeasti kertokaan kuoleeko kirput pesussa???
        Itse pesen aina ja heti kaikki mitä olen ostanut kirpparilta.Tosin en kyllä ostakkaan mitään mikä vähänkään näyttää epämääräiseltä,likaiselta tmv.

        Vai oliko tuo yksi kirppu-kertomus ihan siksi että ihmiset eivät käyttäisi kirppareita ja ostaisivat tuotteita vaateliikkeistä.(voihan uusistakin vaatteista saada kirppuja jos niitä on sovittanut joku jolla kirppuja on!!)

        Kun ostan kirpputorilta vaatetavaraa laitan ne ensin tiiviisen muovipussiin ja pakastimeen useammaksi päiväksi.sen jälkeen normaali pesu niin kuumalla kun kangas kestää. En ole vielä saanut minkäänmoisia elikoita kotiini.


      • kiitos100%
        ostettuja kirjoitti:

        Kun ostan kirpputorilta vaatetavaraa laitan ne ensin tiiviisen muovipussiin ja pakastimeen useammaksi päiväksi.sen jälkeen normaali pesu niin kuumalla kun kangas kestää. En ole vielä saanut minkäänmoisia elikoita kotiini.

        tosi hyvä vinkki.pesun teen aina mutta pakastamista en ole huomannut vielä.
        Mutta se pesu....tappaako se elukat esim 40astetta?!
        Nykyään kun kaikki vaatteet ei kestä edes 60 asteen pesua joka olisi jo huomattavasti turvallisempi.


    • t.virtanen

      Kirpputoreilla piilee myös toiselainen ongelma, jota harvempi on tullut edes ajatelleeksi.

      Kaveri kävi kirpputoreilla kiertelemässä ja ostelemassa mieleisiä vaatteita itselleen, puolisolleen ja perheen pienemmillekin vanhan tapansa mukaan. Yhtenä päivänä päänahka ja iho alkoi ympäriinsä kutista. Samoihin aikoihin kutinaa oli myös kaverin puolisolla ja heidän muksuilla. Kutina paheni pahenemistaan ja levisi ympäri kehoon. Olo kävi koko perheelle sietämättömäksi. Nukkumisesta ei tahtonut tulla kuulemma yhtään mitään kenelläkään. Syytä ei tiedetty miksi, ennen kuin asiaa ryhdyttiin selvittämään.

      Tutkimuksessa selvisi pian jotain. Selvisi, että ostetuissa vaatteissa oli kirppuja ja luteita joka puolella. Kaverin perhe ei ollut koskaan törmännyt mihinkään vastaavaan. Kirppuja oli koko asunto täynnä, vaatehuone, vuoteessa, lasten vaateissa ympäriinsä valtoimenaan. Kaverini kertoi, kun yhden paikan sait puhtaaksi, kirput ja luteet siirtyivät paikasta toiseen hajaantuen.

      Kaverini vannoi ikävän kokemuksensa jälkeen, että hänen perheellä ei tule enää koskaan mieleenkään mennä kirpputoreille ostoksille. Kallis, työläs ja muutenkin ikävä kokemus kaikille perheenjäsenille.

      Itse kun kuulin tämän kaveriltani, päätin perheeni kanssa, etten astu kipputoreihin jalallanikaan, koska tuliaisena voi saada odottamattomia vieraita.

      • Kirppareilla..

        Olen vuosien ajan ostellut vaatteita perheelle Helsingin alueen eri kirppareilta, eikä ole mitään täitä tms tullut. Tuo on ilmeisesti poikkeustilanne.


      • LiljanKukkaLumiValkoinen

        ei kirpparikamoja voi pesemättä laittaa päälle, huh.


      • Pesukarhu.

        Ei kai kenellekään tule mieleen pistää kirpputorivaatteita päälleen pesemättä niitä ensin. Usein pesen jopa kaupasta ostetut. Miten avaruusaikana joku voi olla näin ajattelematon!? Tuntuu uskomattomalta tarinalta, ettei vain olisi sepitetty juttu??


      • harvoin sattuu noin.

        olen kierrellyt ja ostellut kirppiksiltä 15 vuotta.ei ole yhtään ötykkää näkynyt.aika tyytyväinen olen ollut...joskus erehtyy ostamaan liikaakin.kaikki pesen kyllä ennen käyttöä.


      • Tälläistä.
        Kirppareilla.. kirjoitti:

        Olen vuosien ajan ostellut vaatteita perheelle Helsingin alueen eri kirppareilta, eikä ole mitään täitä tms tullut. Tuo on ilmeisesti poikkeustilanne.

        Kävimme kirpparilla ja osuimme sulkemisaikaan, voiko kukaan käsittää että siellä sammutettiin valot moneksi sekunniksi? ihmisiä oli vaikka kuinka paljon paikalla siihen aikaan.
        Pimeyden turvin voi kahmia taskut täyteen jos on sellaiseen taipumusta ja kirppis tarjoaa siihen mahdollisuuden.


      • myyjä xyz
        Kirppareilla.. kirjoitti:

        Olen vuosien ajan ostellut vaatteita perheelle Helsingin alueen eri kirppareilta, eikä ole mitään täitä tms tullut. Tuo on ilmeisesti poikkeustilanne.

        Eipä ainakaan Savonlinnan kirpputoreilla ole mitään kirppuja. 12 vuotta olen myynyt eri kirppareilla. Olisiko kateellisten panettelua? Saattaa olla enempi lahjoituskirppareiden ongelma? Onneksi vuokrapöytäkirppiksillä ei ole ko. ongelmaa.


      • kirpparihullu
        Tälläistä. kirjoitti:

        Kävimme kirpparilla ja osuimme sulkemisaikaan, voiko kukaan käsittää että siellä sammutettiin valot moneksi sekunniksi? ihmisiä oli vaikka kuinka paljon paikalla siihen aikaan.
        Pimeyden turvin voi kahmia taskut täyteen jos on sellaiseen taipumusta ja kirppis tarjoaa siihen mahdollisuuden.

        Oliskohan niin että satuitte kokemaan valomerkin ;) Ei siellä kuulutusta ole, joten jollain tapaa ilmoitettava että ollaan lähellä sulkemisaikaa. Siltikin siellä porukka pyörii tasan jälkeen kun eivät katso aukioloaikoja. Eräänkin kerran asioidessa saanut nauraa kun aikuiset pyörivät kuuden jälkeen sanoen, että emmäätiennyettätäämeneekiinni !!!


      • Ihanajapuhdaskierrätys

        Kertomus 'kirppuja ja luteita valtoimenaan, yhden paikan kun sai puhtaaksi niin ne siirtyivät toiseen paikkaan.
        Kumpikaan elikko ei käyttäydy noin.
        Kertomus oli alusta lähtien ristiriitainen ja epäselvä. 'Osti vaatteita.. kaverin perheen puolisollakin oli kutinaa.

        'Tutkimuksissa selvisi että ostetuissa vaatteissa... mites se kaverin perheen puoliso?? Entä luteet heiltä? Naapurista? Asunnosta, sohvasta? Kirput ja luteet samoissa vaatteissa...hmmmm. ja nimi Virtanen. Hyvät kanssakirppisläiset! Tämä pelotteleva 'satu' vaikuttaa tekaistulta tarinalta. Ehkä kyseessä on yrittäjä, joka ei halua kirppisten kautta menettää tuloja. Uskon samoin toisen kirjoittajan kanssa, ei ole todenperäinen toivottavasti se satu.
        Kirppiksillä olen itse käynyt 25 vuotta hyvin onnellisesti puhdasta tavaraa saaden. Nykyään ihmisten matkustusinnon takia sekä luteet että kihomadot mietityttävät. Siksi olisi hyvä puhua julkisesti kirppisten pelisäännöistä; tavaran on oltava ehdottoman puhdasta.
        Ennen en kaikkea edes pessyt, jos ihana paita piti heti saada päälle:) ja kokeilevathan ihmiset vaatteita jo kirppiksellä sekä kaupoissa; emme voi täysin kontrolloida kaikkea. Mutta nykyään on ihan perusteltua laittaa pakastimeen 2 vrk vaatteet ; itse olen lukenut että luteet ja munat ja kihomadot munat kuolevat niin. Koiperhoset 4 vrk pakkasessa. / 60 ° pesu/sauna.
        Mutta: yleisesti on ihana kierrättää, huolehditaan kaikki hyvin ympäristöstämme ja kyllä varovaisuuden takia on ihan okei se pakkastoimenpide myös:)


      • Anonyymi

        ikävä juttu että heille on sattunut tuommoinen tapahtuma. Kirpputoreilta laitetut tavarat tulee laittaa heti pakastimeen tai ulos pakkaseen 72h ajaksi, jotta luteet ja erilaiset oliot häviävät vaatteista (sisällä ei saa karistella niitä).


    • Kirppurirotta

      Ongelmaa ei tule jos menette itse myyntipöydän taakse viikonloppukirpputorille ja vältätte myymistä itsepalvelukirppiksillä.

      • mimmu122

        monia vuosia itse myyntipöydän ääressä myyneenä, tiedän että yhtälailla ihmiset varastavat "nenäsi edestä". Monet katsovat kiire ajan, jolloin et pysty millään seuraan jokaista ihmistä edessäsi, ja niin katoaa tavara taskuihin/mukaan.


    • Hauta

      Ehkä tuotteen X ostaja on perunut tuotteen X
      ostamisen kesken kaiken ja laittanut tuotteen X väärään myyntipaikkaan, vahingossa tai valinpitämättömästi.

      • löydy

        On kyllä koko kirppis seilattu läpi moneen kertaan eikä kadonneita tavaroita löydy.


    • maksumiäs

      Tälläisinä aikoina, kun tulee kirppis-varas vastaan niin tekisi mieli ottaa niskasta ja persuksista ja heittää mettään, niinkuin oli tapana tehdä ennen vanhaan.

      • ennen ja vanhaan

        Jo niinkin pienestä rikoksesta kuin hevosvarkaudesta joutui hirteen männä aikoina. Kyllä kirpparivaras joka vähäosaiselta ja vähäpätöiseltä varastaa vaikka 20 centtiä, pitäisi tuomita ehdottomaan jalkapuuhun kirpputorialueen reunalle ja jota rehelliset saisivat heitellä alkaen kolikoista päättyen perunoihin. Ei kananmunilla koska niissä voi olla salmiakkinellaa vai mitä se nyt oli?


      • maksumiäs
        ennen ja vanhaan kirjoitti:

        Jo niinkin pienestä rikoksesta kuin hevosvarkaudesta joutui hirteen männä aikoina. Kyllä kirpparivaras joka vähäosaiselta ja vähäpätöiseltä varastaa vaikka 20 centtiä, pitäisi tuomita ehdottomaan jalkapuuhun kirpputorialueen reunalle ja jota rehelliset saisivat heitellä alkaen kolikoista päättyen perunoihin. Ei kananmunilla koska niissä voi olla salmiakkinellaa vai mitä se nyt oli?

        Sitoisivat johonkin puuhun ja ruoskisi niin maan perusteellisesti.


    • syypää

      Mulla oli toisessa kaupungissa toisella itsepalvelukirpparilla myynnissä roinaani ja ihmettelin kun tavaraa hävisi. Ihan jotain suuria verhoja ja sillee joita ei mahdu taskuun. Kerran sitte ostin sieltä jotain ja menin maksamaan sitä. Ihmettelin kun kassa joka oli samalla myös kirpparin pitäjä, antoi mulle tavaran lapun eikä laittanut sitä niitten lappujen joukkoon jotka tilittää myyjälle. Rahat kuitenkin otti. Hiukan ekstrapöytävuokraa samalla ? Sen koommin en ole vienyt roinaa sille kirppikselle vaaan myyn ne huuto.netin kautta. Eikä tarvii roudata roinoo enää eestaas, kun pöytähän pitää tyhjentää kun myyntiaika loppuu niistä tavaroista jotka ei ole mennyt kaupaksi. Taitaa huutis syödä noitten huijareiden leipää ja niitten pitää turvautua nuin alhaisiin konsteihin, hmm...

      • Luulija

        Uskallan olettaa, että kirppareita kiertää sakki, joka "ostaa eurolla ja myy kahdella". Toki sallittua, mutta ko. tyypit voivat vaihdella tavaroiden hintalappuja heille taloudellisempaan suuntaan, jos lapussa ei lue, mistä tuotteesta on kysymys.
        Olen kuullut, että vaatteista voidaan leikata napitkin. Kai niitäkin voi pussittaa ja myydä!!!

        Itse olen ollut pikkukaupungin SPR-kirpparilla pöytävuokraajana ja henkilökuntaa on runsaasti, työttömiä jne. palkataan. Hävikki on ollut olematonta, jos ollenkaan minun tavaroitteni kohdalla.


    • otin opiksi

      Vuokrasin pöydän viikonlopuksi ja menin itse myymään. Pöydän vuokraus sikahintaista verrattuna siihen, mitä loppujen lopuksi meni kaupaksi. Loput tietysti roudasin takaisin. Lisäksi yhdellä vessareissulla oli hävinnyt lasten vaate. Otin opiskeni eli enään myyn ja ostan vain netissä. Kirpputorit kierrän kaukaa.

    • virkeä seurailija

      kirpputoreilla on aina kulkenut varkaita jotka vie todella halpaakin tavaraa.Minäkin laitan yleensä siististi ja halvalla.Kerran laitoin muovipussiin kaksi nättiä nenäliinaa,molemmissa pitsit ympärillä mutta toisessa vielä revinnäinen kulmassa.Pussi oli revitty auki ja tämä toinen liina viety.Mahtoi tuntua hyvältä vetää aidokas liina laukustaa ja niistää tylikkäästi.Mikä minua kuitenkin ärsyttää sanomattomasti että vanhemmat ei kiellä lapsiaan vetämästä esim leluja lattialle ,availemasta pakkauksia jne.Sitten on nämä jopparit,olen ihmetellyt että siihen ei verottaja tartu.Joidenkin kohdalla ei ole enää kysymys pikku rahasta.On kyllä ollut tarkastuksia uuden tavaran osalta mutta ei ymmärtääkseni vanhan.On kavereita joilla on monella kirpparilla tavaraa samaan aikaan esimerkiksi Tampereen ympäristökunnissa.En olisi aivan varma ettekö nämä veijarit ottaisi jotain"parempaa"pöydältäsi.Ainakin he huohottavat niskaan kun teet pöytää kytäten josko tyhmä tuo jotain herkkua,kuten he sanovat halvalla pöytäänsä.Monet kirpparin pitäjät veljeilevät juuri tämän ryhmän kanssa

      • myyntiä

        Kirpputorin pitäjällä on velvollisuus huolehtia siitä, että myyntiin jätettyjen tavaroiden valvonta on asianmukaisesti järjestetty. Kirpputoriyritys on pääsääntöisesti vahingonkorvausvastuussa esim. varkauden sinulle aiheuttamasta vahingosta, ellei yritys pysty osoittamaan, ettei vahinko aiheutunut sen huolimattomuudesta. Vahingonkorvauksena kadonneista tavaroista voit vaatia sovittua myyntihintaa.

        Kirpputoriyritys voi olla korvausvelvollinen, vaikka sen ehdoissa todettaisiinkin, ettei hävinneitä tavaroita korvata. Jos et pääse ongelmista yksimielisyyteen kirpputorin pitäjän kanssa, ota yhteys asuinkuntasi kuluttajaneuvojaan.
           
        Käytetty tavara


      • ei vastuussa
        myyntiä kirjoitti:

        Kirpputorin pitäjällä on velvollisuus huolehtia siitä, että myyntiin jätettyjen tavaroiden valvonta on asianmukaisesti järjestetty. Kirpputoriyritys on pääsääntöisesti vahingonkorvausvastuussa esim. varkauden sinulle aiheuttamasta vahingosta, ellei yritys pysty osoittamaan, ettei vahinko aiheutunut sen huolimattomuudesta. Vahingonkorvauksena kadonneista tavaroista voit vaatia sovittua myyntihintaa.

        Kirpputoriyritys voi olla korvausvelvollinen, vaikka sen ehdoissa todettaisiinkin, ettei hävinneitä tavaroita korvata. Jos et pääse ongelmista yksimielisyyteen kirpputorin pitäjän kanssa, ota yhteys asuinkuntasi kuluttajaneuvojaan.
           
        Käytetty tavara

        eikä korvaus velvollinen kadonneista tavaroista.Lukee laissa.
        sehän olisiki ihan järjetöntä syyttää kauppiasta,eihän se sille voi mitään.varkaita on joka kaupassa


      • usein ihan liiketoimi

        totta puhu.Näillä kavereilla on monesti yhteys antiikkiliikkeeseen tai ovat itse pitäjiä tai sitten ostoja myyntiliikkenpitäjiä....Olen itsekin ihmetellyt miten kirppareilla voi olla uutta tavaraa pöytätolkulla.Jostain luin että näistä pitäisi tehdä poliisille ilmoitus ja sitä kautta selviää sitten onko heidän touhu laillista.Mutta kukapa sitä nyt viitsii moista tehdä..vaan kiertää ko pöydät ja toivoo että ne joskus häviäisi tilaa viemästä.
        Ja sitten on eräs ryhmä....käsityöläiset jotka tuo tavaroitaan myyntiin,painetut puserot,kynttilät jne.Hinnat ihan normaalia kaupan luokkaa..nekin ärsyttää.
        Mutta on se vaan ihanaa kun löytää jotain todella hauskaa ja halvalla.esim hyvää vaatetta.
        Kengät onkin jo ansaloukku sinäänsä...jalkasienen vaara todella suuri tai sitten se vielä pahempi tauti...hmmm nimi unohtui.
        Iloa kevääseen kuitenkin!!!


      • näin on
        ei vastuussa kirjoitti:

        eikä korvaus velvollinen kadonneista tavaroista.Lukee laissa.
        sehän olisiki ihan järjetöntä syyttää kauppiasta,eihän se sille voi mitään.varkaita on joka kaupassa

        Katsokaa kuluttajavirasto. fi/myyjänä kirpputorilla. Siellä mainitaan juuri näin kun nimimerkki ei hyvä. kertoo.


    • Kirpparipelle

      Saattaa olla myös niin, että joku asiakas on vahingossa siirtänyt tavaraa. Mullekin on saattanut käydä kirpparilla joskus niin, että olen laittanut tavaran toiseen paikkaan (koska en ole tajunnut, että siellä jokainen hylly on eri myyjän). Näin tavara on voinut siirtyä toiseen paikkaan tai kadota kokonaan, jos toinen on ehtinyt tyhjentää oman kaappinsa (tai pöytänsä).

      • minäääää

        ja olen huomannut semmoisen jutun.
        asiakas hakee kierrätyksestä. tavaraa, ja tuo sitten myyntiin kirppu torille. sen huomaa jos käy usein samoissa kirpputoreilla,, esim tavallinen kotipuhelin,, oli kierräytksessä pari euroa,, parin viikon päästä just sama puhelin kirpputorilla 6 euroo, ja varmasti oli sama


      • harastelian touhua
        minäääää kirjoitti:

        ja olen huomannut semmoisen jutun.
        asiakas hakee kierrätyksestä. tavaraa, ja tuo sitten myyntiin kirppu torille. sen huomaa jos käy usein samoissa kirpputoreilla,, esim tavallinen kotipuhelin,, oli kierräytksessä pari euroa,, parin viikon päästä just sama puhelin kirpputorilla 6 euroo, ja varmasti oli sama

        haittaako se kovasti ja onko siitä vahinkoa kellekkään jos ostaa ja myy jonkun romppeen....EI OLE PAKKO OSTAA.laittoi nyt minkä hinnan hyvänsä.suvaitsevaisuutta.hyvät ihmiset.mannet on varastaneet ja myyneet aina.ajavat mersuilla .asuvat hienosti ,EIKÄ TYÖTÄ TEHNEET MILLOINKAAN.SAATI VEROJA MAKSANEET:toinen suomalainen on toiselle suomalaiseelle erittäin kateellinen.muuhun ei uskalleta sanoa mitään.ajatelkaa ensin.


      • kirppu torille
        harastelian touhua kirjoitti:

        haittaako se kovasti ja onko siitä vahinkoa kellekkään jos ostaa ja myy jonkun romppeen....EI OLE PAKKO OSTAA.laittoi nyt minkä hinnan hyvänsä.suvaitsevaisuutta.hyvät ihmiset.mannet on varastaneet ja myyneet aina.ajavat mersuilla .asuvat hienosti ,EIKÄ TYÖTÄ TEHNEET MILLOINKAAN.SAATI VEROJA MAKSANEET:toinen suomalainen on toiselle suomalaiseelle erittäin kateellinen.muuhun ei uskalleta sanoa mitään.ajatelkaa ensin.

        kirppu torille

        Älä nyt sotke kateutta tähänkin.

        Mannet on tehneet työtä kautta aikojen: ensiksi ne myi hevosis, sitten autoja ja sittemmin huumeita. Yrittäjiä parhaasta päästä. Ja vielä päälle saavat sossusta rahaa, kun yrittäjätulot ei näy missään. Tehdäänpäs me valkolaiset se perässä, ei minulta ainakaan onnistuisi.


      • NIINHÄN SE MENEE.
        kirppu torille kirjoitti:

        kirppu torille

        Älä nyt sotke kateutta tähänkin.

        Mannet on tehneet työtä kautta aikojen: ensiksi ne myi hevosis, sitten autoja ja sittemmin huumeita. Yrittäjiä parhaasta päästä. Ja vielä päälle saavat sossusta rahaa, kun yrittäjätulot ei näy missään. Tehdäänpäs me valkolaiset se perässä, ei minulta ainakaan onnistuisi.

        SUOMALAISET ON niin KILTTIÄ KANSAA:me suomalaiset.mutta kirppikset on hyvä idea.käy kaikille.


      • työmuurahisia
        kirppu torille kirjoitti:

        kirppu torille

        Älä nyt sotke kateutta tähänkin.

        Mannet on tehneet työtä kautta aikojen: ensiksi ne myi hevosis, sitten autoja ja sittemmin huumeita. Yrittäjiä parhaasta päästä. Ja vielä päälle saavat sossusta rahaa, kun yrittäjätulot ei näy missään. Tehdäänpäs me valkolaiset se perässä, ei minulta ainakaan onnistuisi.

        AHKEROIVAT YÖTÄ PÄIVÄÄ PYHÄÄ ARKEA ;EI VAPAA PÄIVISTÄ TIETOAKAAN:TAI PEKKASITA YM LOMISTA.KOULUTUS OMASTA TAKAA KOKO PERHEELLE:KULKEE KULTUURINA MUKANA:ON ULKO KIRPPISTÄ JA PIHA KIRPPISTÄ JA KATU KIRPPISTÄ JA KYLÄ KIRPPISTÄ!!!!!.ON UUTTA JA VÄHÄN VANHAAKIN JOUKOSSA:MAASSA MAAN TAVALLA???TALOSSA TALON TAVALLA:JATKUUUU!!!!.


      • SAADA 2 eri asiaa
        minäääää kirjoitti:

        ja olen huomannut semmoisen jutun.
        asiakas hakee kierrätyksestä. tavaraa, ja tuo sitten myyntiin kirppu torille. sen huomaa jos käy usein samoissa kirpputoreilla,, esim tavallinen kotipuhelin,, oli kierräytksessä pari euroa,, parin viikon päästä just sama puhelin kirpputorilla 6 euroo, ja varmasti oli sama

        EI SE OLE HULLU KUKA PYYTÄÄ VAAN SE JOKA MAKSAA:huvinsa kullakin.


    • thh

      - Kirpputoripöytää kauan pitäneenä ja ostoksia muiden pöydistä tehneenä , voin kertoa , että asiakkaat roudaavat tavaraa jättäen jo valitsemansa tuotteet vääriin pöytiin, löytäessään sopivamman tuotteen. Kannattaa luetteloida tavarat viedessään ja välitilityksiä ottaessaan merkata tuotteet myydyksi. Kannatta myös kiertää omaa pöytää sivotessaan muutkin pöydät ja etsiä omat tuotteet takaisin.Olen kyllä huomannut, että tuotteita myös varastetaan aivan surutta, mutta voin kertoa että niitä löytyy kirpparin tiloista vielä vuosi jälkeenkin päin ja mikäli laput ovat tallessa on kirpparin pitäjä ilmoittanut minulle että tuotteet voi tulla noutamaan pois. Kannattaa olla todella tarkka ja huolellinen pöytää pitäessään. Paikkamaksujen hinnat nousisivat rutkasti jos vartiointia entisestään lisättäisiin ja me useimmat myydään vain kaikki tarpeeton ja todella halvalla, olisi ikävää jos viikkomyynti ei kattaisi edes paikkamaksua.

      • toikin

        on että niitä roudaillaan pitkin. Itse käytän kirpparia missä on pöytävuokra 33 euroa/7 päivää ja vartijat kulkee kierroksillaan. Silti tavaraa varastetaan sillä kyllä kun kaikki pöydät kiertää läpi eikä omia tavaroita löydy niin ei siinä oikein muuta selitystä ole kuin että tilitys on mennyt väärään paikkaan/jäänyt tekemättä tai sitten on viety maksamatta ulos. Itse pidän myöskin kirjanpitoa myyntiin viemistäni tavaroista ja sillä ne puuttuvat kamat sitten huomaakin varmemmin. Toivoisinkin että kirpparinpitäjät tarkistaisivat myyntinsä lopettavien tavarat ennenkuin ne vievät ne pois. Yleensä se kuitenkin menee niin että kun joku sanoo että vien tässä omani pois niin ne uskovat sen heti katsomatta. Onhan siitä tietysti vaivaa...


      • ....................
        toikin kirjoitti:

        on että niitä roudaillaan pitkin. Itse käytän kirpparia missä on pöytävuokra 33 euroa/7 päivää ja vartijat kulkee kierroksillaan. Silti tavaraa varastetaan sillä kyllä kun kaikki pöydät kiertää läpi eikä omia tavaroita löydy niin ei siinä oikein muuta selitystä ole kuin että tilitys on mennyt väärään paikkaan/jäänyt tekemättä tai sitten on viety maksamatta ulos. Itse pidän myöskin kirjanpitoa myyntiin viemistäni tavaroista ja sillä ne puuttuvat kamat sitten huomaakin varmemmin. Toivoisinkin että kirpparinpitäjät tarkistaisivat myyntinsä lopettavien tavarat ennenkuin ne vievät ne pois. Yleensä se kuitenkin menee niin että kun joku sanoo että vien tässä omani pois niin ne uskovat sen heti katsomatta. Onhan siitä tietysti vaivaa...

        kuinka paljon kirpparin pitäjä saa vuokratuloja 2 neliön alasta??


      • Kelly Q
        .................... kirjoitti:

        kuinka paljon kirpparin pitäjä saa vuokratuloja 2 neliön alasta??

        Myyjät ei,näin kävi minulle taas kerran kun olin hakemassa kuukauden myyntivoittojani.En viitsi edes kertoa kuinka paljon maksoin vuokraa neljältä viikolta mutta se osa joka jäi käteeni oli 7,35€.

        Kyllä meinaan vitutti kaiken sen vaivan ja hyvän pakkaamisen jälkeen,paketit olivat järjestäen revitty auki vaikka kirkkaan plastiikkipussin läpi luulisi näkevän,hyvin kiinni teipattujen ostolaatikoiden kannet olivat revitty auki kuin nälkäisen tekemänä ja kaikki pitkin pöytiä.Vaikka hintani ovat aina halvat pitää ne paketit repiä aina kamaliksi.Kiertelin ja keräilin tavaroitani muista myyntipaikoista,samoista joista kerään niitä aina ja kaikista oli hintalaput revitty pois.

        Kuulin huhuna joidenkin tiettyjen paikkojen myyjien tekevän juuri näin ja kun lopetetaan yksi myyntipaikka pariksi päiväksi menee tyhjennyksen yhteydessä heidän paikoilleen "jotenkin kulkeutuneet" mukana.

        Kyllä vitutti ihan tosissaan.Lopetin myyntini ja vaihdan johonkin toiseen paikkaan.


      • myyjä xyz
        Kelly Q kirjoitti:

        Myyjät ei,näin kävi minulle taas kerran kun olin hakemassa kuukauden myyntivoittojani.En viitsi edes kertoa kuinka paljon maksoin vuokraa neljältä viikolta mutta se osa joka jäi käteeni oli 7,35€.

        Kyllä meinaan vitutti kaiken sen vaivan ja hyvän pakkaamisen jälkeen,paketit olivat järjestäen revitty auki vaikka kirkkaan plastiikkipussin läpi luulisi näkevän,hyvin kiinni teipattujen ostolaatikoiden kannet olivat revitty auki kuin nälkäisen tekemänä ja kaikki pitkin pöytiä.Vaikka hintani ovat aina halvat pitää ne paketit repiä aina kamaliksi.Kiertelin ja keräilin tavaroitani muista myyntipaikoista,samoista joista kerään niitä aina ja kaikista oli hintalaput revitty pois.

        Kuulin huhuna joidenkin tiettyjen paikkojen myyjien tekevän juuri näin ja kun lopetetaan yksi myyntipaikka pariksi päiväksi menee tyhjennyksen yhteydessä heidän paikoilleen "jotenkin kulkeutuneet" mukana.

        Kyllä vitutti ihan tosissaan.Lopetin myyntini ja vaihdan johonkin toiseen paikkaan.

        -Myy tavaraa monipuolisesti (muutakin kuin vaatetta).
        -Vertaile eri kirppiksen myyntipaikkavuokria.
        -Pienemmillä kirppareilla pöytä pysyy siistimpänä ja myy paremmin sekä vähemmän varkauksia.
        -Suosi pitkään alalla olleita kirppisyrittäjiä ja laita hälyttimet
        -Käy järjesteleen pöytä mahdollisimman usein

        ITSELLÄNI ON OLLUT IHAN TUOTTOISAA PITÄÄ MONTA VUOTTA KIRPPISPÖYTÄÄ.


      • Yrittäjä konkari
        .................... kirjoitti:

        kuinka paljon kirpparin pitäjä saa vuokratuloja 2 neliön alasta??

        No ei kun vaan kirppariyrittäjäksi.

        Kateellisen ruikutuksia ""kuinka paljon kirpparin pitäjä saa vuokratuloja 2 neliön alasta??""

        Lähde itse vaan yrittäjäksi.

        -Maksat muutaman tuhat euroa kk/vuokraa
        -ALV:t
        -ennakot
        -YEL-maksut (yli 20 %työtulosta) jos et maksa et saa eläkettä
        -Sähkö, puhelin ja lämmityskulut
        -mainoskulut

        MONI MIETTII ETTÄ MITÄ PÖYTÄVUOKRILLA SAA MUTTEI HAJUAKAAN MENOISTA!!!


      • viivakoodit käyttöön
        Yrittäjä konkari kirjoitti:

        No ei kun vaan kirppariyrittäjäksi.

        Kateellisen ruikutuksia ""kuinka paljon kirpparin pitäjä saa vuokratuloja 2 neliön alasta??""

        Lähde itse vaan yrittäjäksi.

        -Maksat muutaman tuhat euroa kk/vuokraa
        -ALV:t
        -ennakot
        -YEL-maksut (yli 20 %työtulosta) jos et maksa et saa eläkettä
        -Sähkö, puhelin ja lämmityskulut
        -mainoskulut

        MONI MIETTII ETTÄ MITÄ PÖYTÄVUOKRILLA SAA MUTTEI HAJUAKAAN MENOISTA!!!

        Ihmettelen sitä, että myyjä laittaa viivakoodit tuotteisiinsa, niin kassahenkilökunta ei vaivaudu lukemaan viivakoodia (laitteet ovat) tavarasta. Kenen syy jos kassa lyö vain paikan numeron ja hinnan eikä lue viivakoodia?
        Viivakoodit ovat myyjän tarkitsusväline, helpottaa nähdä mitä on myyty, ja MITÄ ON VARASTETTU.


      • jh
        viivakoodit käyttöön kirjoitti:

        Ihmettelen sitä, että myyjä laittaa viivakoodit tuotteisiinsa, niin kassahenkilökunta ei vaivaudu lukemaan viivakoodia (laitteet ovat) tavarasta. Kenen syy jos kassa lyö vain paikan numeron ja hinnan eikä lue viivakoodia?
        Viivakoodit ovat myyjän tarkitsusväline, helpottaa nähdä mitä on myyty, ja MITÄ ON VARASTETTU.

        Millä tavalla nämä viivakoodit sitten toimivat? Myyjänhän pitäisi sitten pystyä ohjelmoimaan tarralle tuotteen nimi ja hinta, miten se toimii?
        Oletko varma, ettei nämä viivakoodisi ole tarrahälyttimiä?


      • annajohanna1
        Kelly Q kirjoitti:

        Myyjät ei,näin kävi minulle taas kerran kun olin hakemassa kuukauden myyntivoittojani.En viitsi edes kertoa kuinka paljon maksoin vuokraa neljältä viikolta mutta se osa joka jäi käteeni oli 7,35€.

        Kyllä meinaan vitutti kaiken sen vaivan ja hyvän pakkaamisen jälkeen,paketit olivat järjestäen revitty auki vaikka kirkkaan plastiikkipussin läpi luulisi näkevän,hyvin kiinni teipattujen ostolaatikoiden kannet olivat revitty auki kuin nälkäisen tekemänä ja kaikki pitkin pöytiä.Vaikka hintani ovat aina halvat pitää ne paketit repiä aina kamaliksi.Kiertelin ja keräilin tavaroitani muista myyntipaikoista,samoista joista kerään niitä aina ja kaikista oli hintalaput revitty pois.

        Kuulin huhuna joidenkin tiettyjen paikkojen myyjien tekevän juuri näin ja kun lopetetaan yksi myyntipaikka pariksi päiväksi menee tyhjennyksen yhteydessä heidän paikoilleen "jotenkin kulkeutuneet" mukana.

        Kyllä vitutti ihan tosissaan.Lopetin myyntini ja vaihdan johonkin toiseen paikkaan.

        Kyllähän tuollainen ketuttaa ja etenkin se, jos oikeasti hyvää tavaraa on kadonnut/varastettu/turmeltu. Jotkut myyvät kirpparilla bisnesmielessä, itse kuulun niihin joille kirpputoripöydän vuokraaminen on hauska harrastus aina silloin tällöin. Ehkä vain noin kahden vuoden välein vien tavaraa kirpparille myytäväksi, se on suurinpiirtein sellainen sykli, jonka aikana turhaa tavaraa kertyy sopivasti. En yleensä pistä korkeita hintoja, poikkeuksena tietysti esim. Arabian lautaset, ellei ne ole niin rumat että niistä vain haluaa eroon.

        Pidän siitä, kun voin tutkia taloni läpi ja katsoa, miten paljon myytävää löytyy. Sitten on hauska laitella hintalappuja ja pohtia sopiva hinta. Tavaroiden vieminen pöytään on myös jännää, sillä jonkinlainen järkevä järjestys täytyy keksiä. Sitten vain jännityksellä seuraamaan, mitä on mennyt myydyksi! Paikan järjesteleminen aina välillä on myös hauskaa. Uskon tosin, että se on hauskaa sen takia, että teen tätä niin harvoin.


      • Myymässä

        Kyllä Kirpun omistajan olisi enemmän vahdittava mitä siellä tapahtuu!
        Kulattajalla on suoja ja oikeus pyytää raha takaisin jos menettää jnk tavaran.
        Kyllä ovat jo nyt pöydät kalliita ja surkean pieniä, ainakin täällä meillä yksi !!!
        Paljon saa myydä ja arvotavaraa vaaditaan pilkkahinnalla!!!
        Eri asia, jos halvan ja huonon antaa mennä halvalla!!!! Tai monella hyvääkin tavaraa kotona, jota aivan liikaa ja siitä päästävä eroon! Ei silti kannattaisi polkea hintoja!
        Aina on "hintatietoisia" ihmisiä ostamassa! Ettei nämä "uudelleenmyyjät" pääse käsiksi, on arvokas ja ehjä hyvä myydä kunnon hinnalla!


    • varkaus onnistuu

      Tuossa joku ehdotti vartijoita kyttäämään, kun pöytiä tyhjennetään. Tämäkään ei estä tuota varkautta tyhjentämistilanteessa. Tiedän tapauksen, jolloin kirppispöytää pitänyt siirteli muiden tavaroita jo hyvissä ajoin ennen pöydän tyhjäämistään omalle pöydälleen. Hän repäisi hintalaputkin vielä pois. Milläpä sitä edes vartija todentaa, etteikö joku tavara ole tämän pöydänvuokraajan oma, jos siinä ei ole edes mitään tunnistetta. Tällaista toimintaa ei voi estää mitenkään. Ja näin ihminen pystyy kantamaan kirpparilta ulos vaikka sarjan auton renkaita, jos haluaa (ja jos niiden oikea omistaja ei sattumalta kiidä paikalle).

      • Kusnetsov

        No mitäs kiikutatte kamojanne kirppiksille, jos kerran alfred nussi on teitä ovelampi.


      • hiihhihiihihi
        Kusnetsov kirjoitti:

        No mitäs kiikutatte kamojanne kirppiksille, jos kerran alfred nussi on teitä ovelampi.

        Huutonet pesee kirpputorit 6-0, ei varkaitakaan paljoa ;)


    • ketju hyvä!:

      hyvä ketju.

    • ????????????????????

      !!!!!!!!!!!!!!!

    • västäräkki

      meidän kirppiksellä on valvontakamerat mutta kun kyselet ja tiedetään tunnin tarkkuudella aikain niin : "ei taida kamera osua siihen ja seuraava asiakas.." että mitä ihmeen järkeä on sellasilla kameroilla jos kukaan muu kun omistaja osaa niitä katsoa ja on pari kertaa viikossa piipahtamassa liikkeessään. hälyttimiä on niitä painettavia ja lenkillä olevia jotka saa ohileikkureilla naps vaan poikki...harkitsen vakavasti lopettamista ja siirryn näin kesäisn usein järjestettäviin ilmaisiin pihakirppiksiin parkkipaikoilla yms. todella turhauttavaa kun tavaroita viedään todella paljon eikä kontrollia koska ei edes lappuja saa takaisin vaan kokonaissumman.

    • tympääntynyt

      Eipä noilla kameroilla mitään hyötyä ole kun ei niitä viitsitä katsoa. Menee kuulema liikaa aikaa ja vaivaa. Näin minulle on sanottu kun pöydästäni hävisi tavaraa. MUka liian vähäarvoista, että asiaa tarvitsisi selvittää. Parempi myydä itse vaikka netissä, mutta ei kiinnosta viedä tavaraa varastettavaksi enää.

      • Anonyymi

        Nyt jäi kiinni 27.1.2022 sairaalasta tarvikkeita varastelevat työntekijät! Mikä on helvetin hyvä juttu, mutta noita varkaita on vaikka kuinka paljon. Kunhan kaikki vit……varkaat joutuisivat kiinni. Yhteiskunta menettää noiden varkaiden vuoksi suuret euromäärät vuosittain. Nyt kaikki saat.. varkaat pitää saada kiinni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt jäi kiinni 27.1.2022 sairaalasta tarvikkeita varastelevat työntekijät! Mikä on helvetin hyvä juttu, mutta noita varkaita on vaikka kuinka paljon. Kunhan kaikki vit……varkaat joutuisivat kiinni. Yhteiskunta menettää noiden varkaiden vuoksi suuret euromäärät vuosittain. Nyt kaikki saat.. varkaat pitää saada kiinni!

        Henkilökunnan työsuhde-etuihin on kuulunut kautta aikain tuo varastelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilökunnan työsuhde-etuihin on kuulunut kautta aikain tuo varastelu.

        Asia on varmasti tosi!
        Koska työntekijät saavat pientä palkkaa, niin luulevat, että nämä
        ” varkaus bonukset” kuuluvat heille.
        Vit…. tätä yhteiskuntaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on varmasti tosi!
        Koska työntekijät saavat pientä palkkaa, niin luulevat, että nämä
        ” varkaus bonukset” kuuluvat heille.
        Vit…. tätä yhteiskuntaa!

        Tässä yhteiskunnassa on liian paljon MÄTÄÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä yhteiskunnassa on liian paljon MÄTÄÄ!

        Kaikki varastavat työnantajiltaan!
        VITTU!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe