Sievin kengät huonoja

Ei Sievin kenkiä

Sievin kengät ovat huonoja ja silti kalliita. Pohjat ovat jotain merkillistä materiaalia, eivät kestä riittävän kauan. Eikä Sievin tehdas korvaa vahinkoa.

168

16702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutenkin

      Suomalainen ruoka on huonoa ja kallista vaikka kuinka MTK vakuuttelisi toista.

      • KiinanPohjillaKaiSitten

        Kannattaa tarkistaa, onko pohjat tehty Suomessa, ja mihin lestiin (tyyliin kiinalaisten tekemään halpislestiin vai suomalaiseen).


      • Anonyymi
        KiinanPohjillaKaiSitten kirjoitti:

        Kannattaa tarkistaa, onko pohjat tehty Suomessa, ja mihin lestiin (tyyliin kiinalaisten tekemään halpislestiin vai suomalaiseen).

        Minä en tarkasta Sievin kenkien pohjia, kun en osta enää parin paria sieviläisten rokotevastaisten hihhuleitten valmistamia kenkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tarkasta Sievin kenkien pohjia, kun en osta enää parin paria sieviläisten rokotevastaisten hihhuleitten valmistamia kenkiä.

        Sievin kengät on todella huonoja


      • Anonyymi

        Suomi tuottaa vain sontaa , kuten Iltavale ,Saarioinen , Sievi , Atria jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tarkasta Sievin kenkien pohjia, kun en osta enää parin paria sieviläisten rokotevastaisten hihhuleitten valmistamia kenkiä.

        Just tilasin Sievin Alaska Softit ja ilahduttaa nyt vielä enemmän se, että ovat
        rokotevastaisia hihhuleita. 🤗

        10 pistettä ja papukaija merkki. 👌👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tilasin Sievin Alaska Softit ja ilahduttaa nyt vielä enemmän se, että ovat
        rokotevastaisia hihhuleita. 🤗

        10 pistettä ja papukaija merkki. 👌👍👍

        Huvinsa kullakin.


    • 20.11.2012
      Meidän perheeseemme on sattuneet kolmet huonot Sievin kengät. Talvisaappaiden nahkavarret olivat laadukkaat. Mutta saappaiden pohjat reikiintyivät ja katkesivat murtumalla. Pohja oli mureaa ja mustaa, rakenteeltaan kuin kuivakka kaurapuuro.
      Pikasuutari puolipohjasi ensimmäisen parin molemmat kengät. Mutta sen jälkeen samat Sievin kengät pettivät toisen kerran, niiden pohjat katkesivat uuden puolipohjan vierestä.
      Kun seuraavista, vähänkäytetyistä samanlaisista talvisaappaista pohjat samalla lailla katkesivat, osoitti toinen suutari omaa roskistaan sanoen, ettei niitä sieviläisiä kannata korjata, osta parkanolaiset!
      Myös miesten matalista kävelykengistä hajosi toisen kengän pohja samalla tavoin kuin talvisaappaistakin, toinen kenkä sen sijaan oli kunnon tavaraa!!!
      Saappaiden pohjat olivat vain vähän kuluneet, joten käytön paljous ei ollut syynä.
      Ensimmäistä saapasparia käytettiin kannantakasiteisissä metsäsuksissa. Kokemuksesta ”viisastuneena” toisia saappaita ei käytetty lainkaan hiihtämiseen. Mutta muutamassa vuodessa ne hajosivat samalla lailla kuin ensimmäinenkin saapaspari.
      Muuten: Suutarin suosittelemana ostetut, Sievin kengän kanssa samannumeroiset Parkanon kengät, olivat liian ahdaslestiset. - Sittemmin ovat Ruotsin armeijan kumisaappaat osoittautuneet käyttökelpoisimmiksi.
      Pari vuotta käytössä olleet Sievin kengän naisten matalat, punaiset kävelykengät, ovat ainakin toistaiseksi kestäneet hyvin ja mukavat käyttää.

      • Työmies51

        Minulla muutama vuosi sitten kesäkengät mureni kirkon alttarilla, kun olin ehtoollisella tyttären rippijuhlassa pitkin lattiaa kenkäni muruja. Sitten Helmikuun alussa 2019 Sievin saappaiden pohjat mureni matolle kun lähdin lumitöihin, oli muutaman vuoden vanhat, talvisin käytetty ja muuten kuin uudet, ei muuta kuin roskiin ja täst edes en tosiaankaan osta Sievin kenkiä.


      • Anonyymi
        Työmies51 kirjoitti:

        Minulla muutama vuosi sitten kesäkengät mureni kirkon alttarilla, kun olin ehtoollisella tyttären rippijuhlassa pitkin lattiaa kenkäni muruja. Sitten Helmikuun alussa 2019 Sievin saappaiden pohjat mureni matolle kun lähdin lumitöihin, oli muutaman vuoden vanhat, talvisin käytetty ja muuten kuin uudet, ei muuta kuin roskiin ja täst edes en tosiaankaan osta Sievin kenkiä.

        Erehdyin ostamaan Sievin dry lock kengät.Aivan surkeat jalat kastuu noissa jo aamukasteessa.On mennyt laatu alas.Olen käyttänyt molempia kotimaisia työkenkinä vuosikymmenet.Muisto vain hyvistä jalkineista.


      • Anonyymi
        Työmies51 kirjoitti:

        Minulla muutama vuosi sitten kesäkengät mureni kirkon alttarilla, kun olin ehtoollisella tyttären rippijuhlassa pitkin lattiaa kenkäni muruja. Sitten Helmikuun alussa 2019 Sievin saappaiden pohjat mureni matolle kun lähdin lumitöihin, oli muutaman vuoden vanhat, talvisin käytetty ja muuten kuin uudet, ei muuta kuin roskiin ja täst edes en tosiaankaan osta Sievin kenkiä.

        Yläkerran isäntä rankaisi, kun et ollut tarpeeksi arvokas tallustelija niille kengille. Pitää olla kato oikeessa porukassa. Arvaat varmaan mikä porukka jos Sievistä kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erehdyin ostamaan Sievin dry lock kengät.Aivan surkeat jalat kastuu noissa jo aamukasteessa.On mennyt laatu alas.Olen käyttänyt molempia kotimaisia työkenkinä vuosikymmenet.Muisto vain hyvistä jalkineista.

        Tiedoksi että Dry lockin valmistaa Jalas


      • Anonyymi
        Työmies51 kirjoitti:

        Minulla muutama vuosi sitten kesäkengät mureni kirkon alttarilla, kun olin ehtoollisella tyttären rippijuhlassa pitkin lattiaa kenkäni muruja. Sitten Helmikuun alussa 2019 Sievin saappaiden pohjat mureni matolle kun lähdin lumitöihin, oli muutaman vuoden vanhat, talvisin käytetty ja muuten kuin uudet, ei muuta kuin roskiin ja täst edes en tosiaankaan osta Sievin kenkiä.

        Sievi oikeesti murenee alta, nyt tilasin 12.3.24 Sievin bootsit, USKO mainokseen, Pohjat kestää 10v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sievi oikeesti murenee alta, nyt tilasin 12.3.24 Sievin bootsit, USKO mainokseen, Pohjat kestää 10v.

        Kuomat murenee samoin. Eivät kestä kuin pari vuotta.


    • hyvät muistot

      Paljon teettävät ulkomailla. Nimenomaan vielä halpaversiossa.

      Tekivät joskus takavuosina hiton hyvää miesten kävelykenkää. Silloin ilmeisesti nahka oli nahkaa ja kumi kumia.

    • laatua olen saanut

      Mulle on sattunut vain laatutavaraa. Talvikengissä on erinomainen pohja, joka pitää, ei lennä heti peruksilleen ensimmäisellä vitikelillä.

      Kannattaa reklamoida Sieville, jos noin on.

      • Nokialaiset

        Reklamointiin saatiin vastaus että kenkiä on käytetty liian vähän ja säilytetty väärin.Siis Sievin kenkienpohjat murenee,kun kenkä on huoneenlämmössä ja käytetään harvoin.Toiseen reklamointiin saatiin vastaus että kenkiä on käytetty sekä säilytetty väärin.Eli aina on käyttäjässä syy kun kenkä ei kestä.Sievin kengillä pitää kävellä ILMASSA että ne kestää.


      • Siesiesievitär

        Minulla pohjat alkoivat vuotaa kuuden viikon käytön jälkeen. Tuli kärjistä metalliliitto läpi. Laitoin palautetta ja pyysivät lähettämään kengät heille tarkempiin tutkimuksiin. Katsotaan nyt mitä vastaavat. Lähettävät varmaan vanhat kengät takaisin :D


      • eiolisuskonut

        Tuli sitten Sieviltä vastaus, jossa kertoivat selvittäneensä kenkien lähes räjähdysmäisen rikkoontumisen johtuneen poikkeuksellisen voimakkaasta jalkahiestäni, jossa on suurina pitoisuuksina salpietaria. Kun kengässä sitten käytetään nailonsukkaa, niin varsinkin pakkaskeleillä syntyy hankaussähkön aiheuttamia kipinöitä, jotka aiheuttavat kenkään muodostuneen salpietarihöyryn räjähtämisen ja kenkä silpoutuu pillun päreiksi. Sama ilmiö on esiintynyt toistuvasti Tokmannin myymien yhdenkoon sukkahousuissa haarakiilan kohdalla. Tokmanni oli selvittänyt ongelmaa kauan kunnes Houstonin yliopistossa keksittiin syy.


      • Anonyymi
        Nokialaiset kirjoitti:

        Reklamointiin saatiin vastaus että kenkiä on käytetty liian vähän ja säilytetty väärin.Siis Sievin kenkienpohjat murenee,kun kenkä on huoneenlämmössä ja käytetään harvoin.Toiseen reklamointiin saatiin vastaus että kenkiä on käytetty sekä säilytetty väärin.Eli aina on käyttäjässä syy kun kenkä ei kestä.Sievin kengillä pitää kävellä ILMASSA että ne kestää.

        Minulla mureni valkoista "kumia" olevat pohjat kahden vuoden jälkeen. Kangaskengät. Sain uudet nupukkimahkaiset tilalle. Sama malli. Katsotaan kuinka käy. Kestääkö vai ei.


      • Anonyymi
        Nokialaiset kirjoitti:

        Reklamointiin saatiin vastaus että kenkiä on käytetty liian vähän ja säilytetty väärin.Siis Sievin kenkienpohjat murenee,kun kenkä on huoneenlämmössä ja käytetään harvoin.Toiseen reklamointiin saatiin vastaus että kenkiä on käytetty sekä säilytetty väärin.Eli aina on käyttäjässä syy kun kenkä ei kestä.Sievin kengillä pitää kävellä ILMASSA että ne kestää.

        Tuolleen käy muuten Eccoillekin. On kokemusta.
        Eli säilytyksen vika.

        Kahdet Sievit on ja ehkä parhaat kengät ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolleen käy muuten Eccoillekin. On kokemusta.
        Eli säilytyksen vika.

        Kahdet Sievit on ja ehkä parhaat kengät ikinä.

        Ostin Joulukuussa Sievin Saana talvisaappaat muhkealla karvavuorilla, ulkoilma -6 astetta. kävelin pari kilsaa. varpaat aivan jäiset.Olen kolmasti ottanut yhteyttä kukaan ei vastaa. Viisi vuotta vanhat saman firman kengät edelleen käytössä eikä palele. Mitä Sievin kengille on tapahtunut?


      • Anonyymi
        Nokialaiset kirjoitti:

        Reklamointiin saatiin vastaus että kenkiä on käytetty liian vähän ja säilytetty väärin.Siis Sievin kenkienpohjat murenee,kun kenkä on huoneenlämmössä ja käytetään harvoin.Toiseen reklamointiin saatiin vastaus että kenkiä on käytetty sekä säilytetty väärin.Eli aina on käyttäjässä syy kun kenkä ei kestä.Sievin kengillä pitää kävellä ILMASSA että ne kestää.

        Suomalaista sontaa kuten Saarioisten saasta.


    • Ulkom pohjat

      Kun ostaa kotimaista kenkää, kannattaa varmistaa onko A) pohja suomalainen B) kenkä tehty Suomessa.

      Ulkomailta saattaa tulla mitä vain, harmi että ovat haksahtaneet ostamaan sutta.

      Toivottavasti käyttävät suomalaisia lestejä. Ne vastaavat enemmistön jalkoja täällä toisin kuin ulkomailta ostettavat kapeat lestit...

    • gdfgdf

      Oman kokemukseni mukaan Sievin kengissä ei ole mitään moittimista. Hyviä kenkiä ovat kaikki olleet. Tosin olen vain 3 paria niitä omistanut tähän asti.

    • aerhgasdh

      yli 10 vuotta sitte ostin Ajavat, pohja irtosi alle viikossa, silloin lopetin suomalaisia kenkiä pitämässä parhaimpina. Ostokuittia ei ollut tallessa enään koska edelliset samanlaiset kesti. Haistakoon vitun

      • Paskaasaahalvemmallakin

        Sama homma ja sen jälkeen en ole kattonu missä tehdään kuhan on halvat


    • Pöhinä

      Niin no minun tietämykselläni pohja murenee vain jos tuote on erittäin vanha.. Omat Sievit toimineen aina moitteetta mutta mulla ne onkii ollu aina käytössä. Ei kaapissa.

    • VäärennöstenLuvattuMaa

      Olisko se perinteinen eli Made in China?
      En tiedä kun en Sievin kenkiä ole enää aikoihin ostanut.
      Jännä juttu kun lähes kaikki tuotteet muuttuvat täydelliseksi paskaksi valmistusmaan muututtua Kiinaan.
      Joku syy ja seuraus siinä on, veikkaanpa, että valmistusmateriaalit ovat kautta linjan mitä ovat ja varsinkaan eivät sitä mitä alunperin on tilattu, edes luksustuotteissakaan:
      http://www.reuters.com/article/2014/02/05/autos-astonmartin-recall-idUSL2N0LA0O920140205#OXSpzgIC8YZADqJB.97
      -After discovering a Chinese sub-supplier was using counterfeit plastic material.

    • fvgoijuf

      Mieheni kengät olivat Pomarfinin ja pohjat murtuivat alle vuodessa. En tiedä onko ko. firmaa enää olemassa ja tapauksesta on jo aika monta vuotta.

      • xldjhgfs

        Meillä sama juttu.


      • isäävailla

        Oliko miehesi viime keväänä Mallorcalla lomalla?


    • Sievi-sekundaa

      Sievin kengissä kantapään rakenne on kennomainen, tämä osa hajoaa ja roskaa koko työmaan. Sievin kenkien pitäjien jäljillä saa kulkea yksi harjan kanssa keräten rikkalapioon hajoavia pohjan kappaleita.

    • Berija

      Arabi kun heittää kengällä, niin se ompi suurinta halveksuntaa heitin kulttuuriissa!

      • Timo3T

        Siinä tapauksessa eikös länsimaiden kannattais kierrättää länsisaaapikkaat ja pommittaa ISISiä noilla?
        Samalla voitais myydä vaikka kurdeille kengänheittimiä kranaatinheittimien tilalle! (Ai miks kurdeille, kysytte nyt? No siks, ku Kurdistan ei o virallinen maa, joten sille voi myydä aseita ihan laillisesti. Syyrialle ei, koska se on sotaa käyvä maa, ja Irak on vähän hiinä ja hiinä.)


    • hyviäON

      Mun Sievit on olleet laatukamaa. Ennen kuin jäin eläkkeelle, hain työnantajan tukusta, työntekijän hintaan kenkiä loppuelämäksi. Duunissa totuin turvakenkien laatuun.

      • bnxndndmdnxlld

        no ei ne kengät säily käyttämättömänäkään kuin jokusen vuoden, ei niitä hamstrata kannata. se on kyllä muuten totta, että turvakengissä on hyvä hinta/laatusuhde. esimerkiksi jalaksen perus-turvakengät on edulliset ja silti todella hyvät.


    • kiinalamassa

      Olen tykännyt ja ovat kestäneet. Kiina ei enää nahkamaa. Jätemuovista rässää pohjat. Pakkasella poikki eka kävelyllä. Aito kumi tai vaalea nahka niin kestää. Tosin niitä ei myydä 20 e

    • Tiina-80

      Minulla on vaan hyviä kokemuksia Sievin kengistä. Todella mukavat ja kestäneet monta vuotta. Tosin eihän ne varsinaisia muotikenkiä ole mutta en sellaisia kaipaakaan.

      • sievisetjalakseen

        Sievin turvakengät kestää, jalaksen hajoaa saumoista vaikka hintaluokka sama.


      • pinaster

        Turkisvuoristen talvisaappaiden terä- ja varsiosat ovat jyhkeätä tekoa ja näyttävät lähes uuden veroisilta mutta pohjamateriaali aivan eri maata. Mielestäni materiaalien pitäisi olla sillä tavalla yhteensopivia, että ikääntyisivät samaan tahtiin. Nyt kun pohjat ovat säpäleinä, näkee, että ne ovat aika höttöistä materiaalia. Eikä johdu väärästä sailytyksestä vaan normaalista käytöstä.


    • Laatu.lähtee

      Jossain hinkuintiassahan nuokin nykyään tehdään. Jalakset ja Sievit, hinta kova laatu paska.

      • HiltiNäyttiMallia

        Kaikki tuotteet, joiden osittaista valmistusta siirretään Kiinaan muuttuvat vähitellen pelkäksi laaduttomaksi paskaksi.


      • RetkeiIijä
        HiltiNäyttiMallia kirjoitti:

        Kaikki tuotteet, joiden osittaista valmistusta siirretään Kiinaan muuttuvat vähitellen pelkäksi laaduttomaksi paskaksi.

        Taitaa myös Savotta ja kaikki muutkin ns. perinteiset merkit olla jo muilla mailla, ja laadusta sen kyllä huomaa.
        Ne on nykyään muut kuin kotimaiset merkit ne laadukkaat tuotteet, valitettavasti.


      • Timo3T

        Ei tehä!?
        Onks toi noitte tehas ny Oulaisissa, ja avainlippua näyttäs löytyvän, et ...


      • Naapuriput
        Timo3T kirjoitti:

        Ei tehä!?
        Onks toi noitte tehas ny Oulaisissa, ja avainlippua näyttäs löytyvän, et ...

        Sievilläiset tehdään Sievissä. Yllätys?
        Pohjat on nykyään kyllä ihan pullaa toisin kuin ennen. Mulla hajos kesällä tennareista pohjat, joka askeleella vaan tippu isoja paloja pois. Nyt miehen molemmista talvisaappaista pohjat halki, isot reiät. Ihmetteli kun sukat aina märät, päällepäin kuin uudet.
        Tais lähteä merkki vaihtoon täälläkin.


    • quy7qeyqu

      Samahomma kalliimmissa nokian erä-kumisaappaissa, poikkimenee vuodessa, ennen kesti 20v

    • insieviitrust

      Viimeiset 20 vuotta olen kävellyt ympäri vuoden muutamalla parilla Sievin kenkiä, tyytyväisenä. Ne kestävät, kestävät, kestävät... Paras Sievi-ostokseni on ollut toistaiseksi Goretex-pinnoitteiset kävelykengän näköiset trekking-kengät. Niillä on voinut mennä joka paikkaan, ravintolasta rahkasuolle. Olen yli satakiloinen möykky, jonka alla esimerkiksi tanskalaiset Eccot murenevat alle kuukaudessa. Yleisvinkkinä sanoisin, että kenkiä kannattaa hoitaa. Hoidettu kenkä kestää pidempään.

      • Anonyymi

        Minulla jalaksen turvakenkien kanssa sama ongelma olutlaatikossa nyt 10 kertaa jalassa pohjat murusina jalakselta ei kommentoida mitenkään ei johto ei asiakas palvelu sievin toiset kestänyt 4vuotta jo päivittäin käytössä


    • sievilläsukatmärät

      Nyt on pakko avautua kun toisen kerran kastelin sukkani sievin kengissä! Pohjat jotenki halkeillu- ja sateella sen huomaa kun sukat märät. Eka kerta oli kun sandaalit teki sen ulkomaan lomalla- ne meni hotellin roskikseen ja tilalle tuli 10€ halpikset.. Edellisillä sateilla sama juttu nahkaisilla kävelykengillä. Oli ollu varmaan pari vuotta käyttämättä- ja otin vaan kaapista alle ja sattui tulemaan suht pitkä kävelylenkki-sateella- ja sukat aivan märkänä- loppumatkasta lähti jo paloja pohjasta- aivan käsittämätöntä- harmittaa sen verran että jatkossa ostan vain halvimpia kenkiä- ne voi harmittamatta heittää pois ja uudet tilalle- saapahan usein uudet kengät- ja ei tarvi hoitaa tms. miettiä kenkiä- kun vaihtaa vaa uutta alle- silti tulee halvemmaksi kuin kalliit sievit. Laadusta olen ehdottomasti valmis maksamaan- mutta mistä sitä nykyään saa?

      • Yrjö9

        Hämmästyttävää jos sandaaleissa sateella sukat kastuu! Minulla on tosin kastunut kaatosateella jalat ilman sukkiakin sandaaleissa..


    • Pohjatkuntoon

      Mielellään sitä ostaisi kotimaiset kengät! Mutta kun pohjat murenee vuodessa niin ei viitsi! En tiedä kuvitellaanko Sievissä, että kenkiä saa myytyä enemmän kun kestävät vain vuoden, itse en ainakaan osta ainuttakaan paria.

    • kiinan.paskakumia

      Tosiaan pohjat mureni ja halkeili sievin nahkasaappaista lähes olemattomiin parissa vuodessa, EI ENÄÄ KOSKAAN SIEVIN PASKALAATUA!!

    • 8kuukaudenkengät

      Tosiaan-Sievi-8kk ja pohjat halki! Ennen ei mitään ongelmaa-nykyään nekin kuraa. Myös nauhat huonot, nauhan päät leviävät hetkessä. Myös maiharin vetoketjusta katkesi pidike. Kertokaa mikä kenkä kestää? Messuilla oli joku ruottalainen kenkä ja tosi asiallisen oloinen. Pohjan sisään oli laitettu gel täytettä- mitä kotimaiset laittaa pohjalliseen. Ei jääny merkki mieleen..

      • Nykykengät_kuraa

        Haix, jos haluat kunnon kengät. Tai sitten vaikka sotilaslaatua olevat käytetyt kengät.


      • jgjll

        Haixeja suosittelen myös. Saappaita ei saa hajalle normaalissa käytössä ja omissa on kuviokin kuin uusissa kolmen vuoden käytön jälkeen.


      • Timo3T

        Vaikuttais kohtalaisen hyviltä juu. Ainoo huono puoli nois näyttäs olevan se et noi ei vaikuta olevan kovinka hyvin suutaroitavissa, jos ja kun sattuu sit aikanaan hajoomaa?
        Ja valmistettuki näköjää Kroatiassa (ite firma siis kuitenki saksalainen), et ei sentää ihan täyttä kiinantuubaa, et siitäkin lisäpiste!
        Ja Saksasta sais näköjää 40 halvemmalla ku Suomesta tilaamalla, et paljoha postimaksujen ero olis?


      • Anonyymi
        jgjll kirjoitti:

        Haixeja suosittelen myös. Saappaita ei saa hajalle normaalissa käytössä ja omissa on kuviokin kuin uusissa kolmen vuoden käytön jälkeen.

        Kotimaiset paskoja Sievin dry lock kengissä kastuu jalat ei enään koskaan Suomalaista pasma laatua.Haixsit ollut myös käytössä ja ovat hyvät .


    • avainlippulaatua

      Kuomiokosken (Kuoma) kengät kestää ja ne tehdään kokonaan Suomessa.

      • Tuhoontumitut

        Ei kestä. Kahdet lenkkarit hajonneet pohjastaan. Kyllä nykyään ei edes haluta tehdä kunollista tuotetta. Ahneus on pahin maailman tuhoaja ja EU sen suurin lisääjä.


    • OER56

      Kyllä se näkyy totta olevan, että Sievin kengät on nykyään täyttä sekundaa. Ennen sanottiin: ”Jäniksennahkarukkaset kestää hyvin jos niitä ei käytä”. Minulla on ollut komerossa Sievin Coretex nilkkurit huonoja kelejä varten. Nyt olisin niitä sitten tarvinnut näillä ensilumen keleillä. Kun vetäsin ne jalkaan ja tein testikävelyn makarista- olohuoneeseen ja takaisin, niin kenkien kantapäiden sisukset hajosivat mustaksi pulveriksi pitkin lattiaa. Rouva suiviintiui sen verran, että meinas laitaa ulkoruokintaan. On muuten pirullista siivottavaa. Tuli vaan mieleen mitä myrkkyjä niistä on haihtunut huoneilmaan kun ovat muuttaneet olomuotoaan tuollaisiksi. Olisikohan jonkun syytä tutkia jos syyt allergioihin ei olisikaan homeissa vaan vastuuttomissa pukineiden valmistajissa. Kengät olivat 2,5v vanhat.

      • MadeInKongJong

        Se on sitä materiaaleilla toteutettua suunniteltua vanhenemista se.

        Kiinassa valmistetut kengät kestää joskus vain vuoden kunnes pohja menee halki...


    • juhkun__

      Minulta murtui Sievin miesten talvinilkkureista pohjat 6v kohdalla. Liian aikaisin laatutuotteelle - ok olis normituotteelle.
      Kenkiä oli pidetty tasaiseen tahtiin syksystä kevääseen ja varastoitu kesät kuivassa ja pimeässä.
      Samaa selitystä Sieviltä tarjottiin, että kaikki kengät murtuu jne. Mutta eipä murru kaikki. Minulla on kenkiä, joilla 20v ikää ja ei ole pohjat murtuneet.
      Kaipa noissa haetaan samaan materiaaliin liikaa ominaisuuksia (keveys, pito, lämpimyys) ja keston saaminen samaan pakettiin menisi niin kalliiksi, että pelätää että myynti sakkaa. Mutta sakkaa se näinkin, että kallis tuote ei kestä. Itse lopetin juuri Sievin tuotteiden käytön, koska kukaan Sievillä ei antanut lupausta, että laatuongelma ratkaistaisiin ja kun takuu ei ole kuin 12kk ja siinäkin materiaalin väsyminen sanottu takuuehdon mitätöiväksi.
      Nyt teen galluppia siitä, mistä parhaiten kestävät laatukengät löytyy. Sellaiset jotka jo takuussa lupaavat jotain paljon yli 12kk.

    • zxkdchgfs

      90-luvulla Sievin kengät kestivät mutta näköjään nyt tilanne muuttunut. Ostin napakka(hyvät liukastumisenestokuviot)pohjaiset talvilenkkarit jotka oli tehty Intiassa. Muutaman viikon käytön jälkeen jalat alkoivat tuntua märiltä ja katsoin kengänpohjia ja molempiin oli tullut ios reikä päkliän kohdalle josta lumi pääsi sissään. Heitin kengät roskiin.

      • Moniosaaja-

        Olisit voinut laittaa silkonia sinne tai antaa minulle!


    • harmistunutxx

      Kestävyys ja lämpimyys olisi tärkeää talvikengissä, mutta myös pohjan kuviointi, ei saisi olla sellainen, että hiekotus-sepeli tarttuu pohjien kuviointiin.

      • kivikirveellätöitä

        Kiittäkäämme tästä vihertäviä, jotka suojellessaan harjuja saivat aikaiseksi kumintappotalkoot kalliomurskeella. Talvikenkien pohjissa on kivikirveen teriä joka lenkin jälkeen, polkupyörien kumit ovat puhki vähän väliä ja autojen renkaatkaan eivät tahdo kestää. Tupaan asti nuo terävät penteleet tunkevat rikkomaan parketteja ja muovimattoja, jos ei ole tarkkana.


    • sievitroskaa

      Mulla oli Sievin turvakengät, kestivät käyttöä alle 2 vuotta. Naulaanastumissuoja halkesi ja kengän pohjat alkoivat murtua. Nykyisin käytän Jalaksen turvamaihareita, ei ole olut niistä mitään valittamista.

    • Sievinsisu

      Olen käyttänyt molempia jalaksen ja sievin turvakenkiä, Jalaslaisista ratkeaa saumat ja ompeleet, sieviläiset ovat kestäneet.

    • ctfjkgvsztrty

      Sievin mukaan pohjien narina ei ole vika vaan ominaisuus. No, olihan Ladoissakin aikanaan paljon näitä "ominaisuuksia".

    • ei.enää.kunnon.kenkiä

      Kumi on nykyään tehty kestämään vain pari vuotta, koska sen kuuluu hajota eu-säädösten mukaan.

      Jos haluat kunnon kengät, osta vanhaa armeijaylijäämää tai tilaa vaikka jenkeistä.

      • Miksi.eivät.tuota.näin

        Auton renkaasta saa otettua kunnon pohjan,teräskudospinta kestää paljon yli ihmisiänkin,ei kulu loppuun kävellessä.
        Sen vain hyvin muotoilee ja liimaa hyvään nahkavarteen,niin vot.


    • hehkulamppuko

      Ei kestä Sievin, Kuoman eikä Laitosjalkineen kenkien pohjat. Jalaksesta en tiedä, koska ei ole pitkään aikaan ole ollut, enkä enää osta kotimaisia kenkiä kokeiltavaksi...

      • isältä_pojalle

        Osta vain, mutta vanhempaa tuotantoa! Esim. Suomen armeijan ylijäämäkengät on erinomaista laatua.


      • Timo3T

        Ei se VOI! Koska sen suvakkikaverit ei enää juttelis sitä ja saattais alkaa jopa haukkumaa sitä natsiks tai odiniks ku sil on maiharit koivessa? :P Mut kieltämättä iha hyviä saapaksiahan noi on!
        (Iteltä ei sit kyl löydy ainuttakaan, et jättäkää ne natsi ja odin kommenttinne sit vaikka joululahjaks? :D Kun on ny tullu sattumalta hommattua ihan muuten vaan hyviä popoja.)


    • PaappaHaikeilee

      Ai niitä wanhoja huonoja aikoja, kun kengätki pysty vielä korjaamaan ja suutareita oli joka puolella!
      Onneks on tää nykyaikanen kertakäyttökultuuri, missä kaikki on niin paljon paremmin!

    • Timo3T

      Ja mitäs työ ostatte niit surkeita muovipopoja, Eihä ne o tarkotettukka kestämää! Syyttäkää itteenne!? :/

      Mul on ollu sellai nyrkkisääntö, et:
      "Kengät nahkaa, vaatteet puuvillaa (ja villaa), pää puuta, sydän kultaa, ja mul**u rautaa! :P Ja noilla pärjää jo pitkälle elämässä, ja joutuu harvoi pettymää!
      (Mitä ny lenkkareis tarttee vähä joustaa. Ja jotku naiset on välil maininnu et toi rautaki sulaa liian alhasissa lämpötiloissa?! :P )

    • Kirkkis

      Miesten Sieviläiset kestivät reilun vuoden. Käytössä 1.5 talvea.
      Maksoivat 165€ ja ovat Made in Finland. Nyt molemmista kengistä pohjat ratkenneet. Takuu luonnollisesti mennyt umpeen... Pitivät hyvin vaikka kuvio arvelutti, kestävyys täyttä kuraa.

    • Eivoiuskoatodeksi

      Olen aivan samaa mieltä että Sievin kengät todella surkeeta laatua eikä mitään korvausta.
      130€ maksavat kengät ostettiin, ja vajaa kolme viikkoa niin kenkä meni rikki. Kaupasssa sanottiin vaan, että ne lähetetään parsittavaksi- naurettavaa!!!! Surkeeta palvelua, surkeeta laatua!

      • fghtyrtdd

        ”Kumi on nykyään tehty kestämään vain pari vuotta, koska sen kuuluu hajota EU-säädösten mukaan.”

        Ne EU kenokaulat jotka äänestitte kyllä EU:lle, turpa rullalle ja kävelkää niillä risaisilla kengillä valittamatta!


    • Kiukkuasiakas

      Sievin kengät, ei ole tietoakaan, miten kengänpojat tlisi tehdä. Olen vuoden sisällä saaanut kaksista turvakengistä pojat irtoamaan, eli kanta luiskahtaa pois ja jää repale kannaksi. Laitoin kuvia Sieville, ei korvausta. Olen sen verran asiasta oppinut, niin kauan kuin elän, en pane ,enkä osta Sievin hujestus kenkiä .

    • qwqwqwqwqwwwqqqq

      Eikö armeijakin hankkinut näitä Sievin kenkiä? Miten sitten jos tulee vaikka sota, niin pohjattomilla kengillä taistoon? Kokemukseni mukaan myös Jalaksen kengistä pohjat murtuvat.

    • maalaismoukka

      Minä onneton ostin "osta suomalaista niin työlliståt kampanjan "huumassa" hyvät vahvat ,mutta kalliit Mänskän kenkä merkkiset saappaat ja kengät, no ne kestivät kolme kokonaista vuotta, ja hups pohjat murenivat kuin olisivat olleet styroksia! Eikä mitään takuita enää, kalleus ja työllistäminen piti pakkansa! Ei muuta,

    • Vaihtukenkä

      Että tulee oikean jalan kantapää kipeäksi sieviläisessä turva kengässä, heti uudesta lähtien.
      Eikä ole mukautunut 4kk aikana, kipu kovenee jalkapohjassa vain.
      Pakko oli ostaa uudet turvakengät, nyt kokeillaan jalaksen kenkiä.
      Siiviili kengissä ei ongelmia kantapään kanssa.

    • Laatuheikentynyt

      Työpaikalla useat ovat jo alkaneet etsiä jotain muita tuotteita, kun sievin kengissä laatu huonontunut. Nauhat olivat jossain kohtaa aivan onnettomat-lähtivät purkaantumaan todella nopeasti normaalissa käytössä. Ja pohjaongelmia. Itsellä meni kumisaappaista pohjat luvattoman nopeasti. Vähällä käytöllä olleet. Kävellessä aloin ihmettelemään että tarttuuko savea lattiaan-mut sehän olikin irtovaa pohjamateriaalia. Ruottalainen Arbesko on nykyään monella jalassa, en osaa sanoa onko niissä laatu parempi? Harmittaa vaan kun kotimainen valmistaja laskee laatua- ja ruotsalaiset vievät asiakkaat. Mutta ei siinä auta kotimaisuus jos tuote ei kunnossa.

    • Per-kel

      Jokunen vuosi ennen eläkettä oli työmaan puolesta Sievin talvisaappaat, annas olla kun kaapissa yli kesän niin talvi kun tuli pohjat halkeili.- Toista ne on vanhat Nokian kumisaappaat, yli 30 vuotta ja vielä käypää tavaraa :*

      • Per-kel

        Nykyään mulla UVEX työkengät jo 4 vuotta joka päivä käytössä eikä vielä loppuneet, valmistajaa en tiedä mutta hyvät lenkillä ja arkikäyttöön :)


    • Putinin.kumit

      No jo on ryssillä valheet.

    • huoltovapaat

      Ne murenevat pohjat on puristettua polyuretaania. Niinkuin eristevaahtoa, vähän kovitettu vaan.
      Kun murenee, ei kukaan suutari korjaa.

    • Tahdissamars

      Minkähänlaiset saappaat näillä Kiinan tyttösillä on,ainakin marssia kestävät,löyty aika huvittava pätkä Youtubesta?
      https://m.youtube.com/watch?v=GkR4id9pveU

    • ajankuvaa

      Sieviläisistä kalliista turvakengistä meni pohjat aivan muhjuksi. Kengän pohjat murtuivat melkein kokonaan irti ja sisältä tuli mustaa nokimaista pölyä. Enää en osta kallista Sieviläistä.
      Miksi mikään ei enää ole kuin ennen, kaikki arvotkin ovat tässä nykymaailmassa ylösalaisin, etkä edes kestäviä kotimaisia kenkiä saa, kovalla rahallakaan!

    • huonoistaETtiedäkään

      ostappa varsin fxa:n turvakengät itsellä meni jalat ja varpaat

      • Duunari1970

        Ostin kaverilta käyttämättömät Sievin työjalkineet, kestivät kaksi kuukautta normaali työkäytössä. Kantapää muuttui pehmeäksi. Takuu ei korvaa mitään, eivät edes vaivaudu ottamaan takaisin kenkiä, ovat muka niin vanhat, että ovat haurastuneet itsestään. ???

        Olivat varmasti viimeiset Sieviläiset mitkä ostan. Suosittelen muillekin ostamaan muun merkkiset kengät.


      • Duunari1970

        Tässä vielä virallinen selvitys 'laadusta'.


        Hei,



        Kiitos yhteydenotostanne.



        Todennäköisesti kyseessä on valmistuksellisesti aika iäkäs tuote. Kuvaamanne kaltainen pohjan haurastuminen aiheutuu tuotteen korkeasta iästä yhdistettynä vähäiseen käyttöön sen olemassa olon aikana. Haurastuminen aiheutuu siis materiaalin luonnollisesta vanhenemisesta. Kyseessä on sama kumin ja muovin vanhenemisilmiö, jota tapahtuu esim. kuminauhoissa, auton- ja polkupyörän renkaissa, jne. Vanhenemisprosessi on mekanismi, joka aktivoituu mikäli jalkineita ei käytetä tai käyttö on vähäistä. Auringosta tuleva ultraviolettisäteily, ilman epäpuhtaudet, otsoni sekä erilaiset bakteerit ja mikrobit haurastuttavat jalkineissa käytettäviä pohjamateriaaleja. Jalkineiden pohjien haurastuminen vaihtelee oleellisesti siitä, millä tavalla jalkineita on varastoitu, käytetty ja huollettu. Kaikki yleisesti käytetyt jalkineiden pohjat haurastuvat vanhetessaan, riippumatta siitä ovatko jalkineet varastossa tai käytössä. Nyrkkisääntönä voidaan kuitenkin pitää, että pohjamateriaalin haurastuminen nopeutuu varastoitaessa jalkineita pitkiä aikoja tai mitä vähemmän niitä käytetään.



        Tuotteen ilmeisen korkean iän vuoksi takuu ei valitettavasti ole voimassa. Pahoittelen, että emme voi enää auttaa näiden jalkineiden kanssa.



        Ystävällisin terveisin,



        Mxxzi Vxxzzi

        Asiakaspalautukset


      • saapasjaIkakissa
        Duunari1970 kirjoitti:

        Tässä vielä virallinen selvitys 'laadusta'.


        Hei,



        Kiitos yhteydenotostanne.



        Todennäköisesti kyseessä on valmistuksellisesti aika iäkäs tuote. Kuvaamanne kaltainen pohjan haurastuminen aiheutuu tuotteen korkeasta iästä yhdistettynä vähäiseen käyttöön sen olemassa olon aikana. Haurastuminen aiheutuu siis materiaalin luonnollisesta vanhenemisesta. Kyseessä on sama kumin ja muovin vanhenemisilmiö, jota tapahtuu esim. kuminauhoissa, auton- ja polkupyörän renkaissa, jne. Vanhenemisprosessi on mekanismi, joka aktivoituu mikäli jalkineita ei käytetä tai käyttö on vähäistä. Auringosta tuleva ultraviolettisäteily, ilman epäpuhtaudet, otsoni sekä erilaiset bakteerit ja mikrobit haurastuttavat jalkineissa käytettäviä pohjamateriaaleja. Jalkineiden pohjien haurastuminen vaihtelee oleellisesti siitä, millä tavalla jalkineita on varastoitu, käytetty ja huollettu. Kaikki yleisesti käytetyt jalkineiden pohjat haurastuvat vanhetessaan, riippumatta siitä ovatko jalkineet varastossa tai käytössä. Nyrkkisääntönä voidaan kuitenkin pitää, että pohjamateriaalin haurastuminen nopeutuu varastoitaessa jalkineita pitkiä aikoja tai mitä vähemmän niitä käytetään.



        Tuotteen ilmeisen korkean iän vuoksi takuu ei valitettavasti ole voimassa. Pahoittelen, että emme voi enää auttaa näiden jalkineiden kanssa.



        Ystävällisin terveisin,



        Mxxzi Vxxzzi

        Asiakaspalautukset

        Syy on siinä että kumin täytyy uusien määräysten mukaan maatua entistä nopeammin, ja valitettavasti se maatuminen alkaa jo kun kengät on vielä hyvässä käyttöiässä. Asia tiedetään myös siellä asiakaspalvelussa, mutta siitä ei puhuta mielellään.

        Itselläni on myös mennyt nyt parissa vuodessa uusia sievin sekä jalaksen kengänpohjia ihan muruiksi, joten olen lopettanut niiden ostamisen kokonaan.

        Vielä ostan esim. vanhoja nahkasaappaita tai maihareita jos puolustusvoimien varastoista myydään, niissä on vielä oikeaa lähes ikuista kumia. Yhdet pv:n nahkasaappaat on kestänyt jo yli 10v, kantapalat vasta täytynyt vaihtaa suutarilla.

        Nykyinen kertakäyttökulutus on sairasta.


    • Itse olen käyttänyt Sievin työkenkiä ja maihareita. Laatu on ollut näiden kohdalla erinomaista. Rikki niitä ei oikein saa.

    • Muupelis

      Itse ollut 14 vuotta työelämässä ja 3 paria mennyt sievi kenkiä.Samat ollu ulkona ja sisällä. Kyllä ne kestää kun niitä käyttää.

    • TyyppiäSieviläiset

      Sievin jalkine näyttää olevan mielikuvaltaan laadukas mutta todellisuudessa kengät eivät olekkaan niin hyviä kuin antavat ymmärtää. Lisäksi erittäin huolestuttavana pidän Sievin Kenkien linjaa siitä että kohtelevat asiakkaitaan syyllistävällä tavalla eivätkä korvaa kenkiä vaikka olisi mennyt rikki alle puolessa vuodessa. Tämänkaltaiset asiat tulee saattaa kuluttaja asiamiehen ratkottaviksi. Näin aion itse toimia mikäli todella kalliit kengät rikkoutuvat yhden tai kahden talven kuluessa. Hinta kengistä oli 149,- odotan mielenkiinnolla.

      • Huonot.pohjat.kyllä

        Pakkasella ovat ainakin todella liukkaat. Ei uskoisi että kyseessä on kotimaiset kengät. Pomarfinnin nappaskengilläkin pysyy talvella paremmin pystyssä kuin Sievin ammattijalkineilla.


      • Anonyymi

        Mulla todella hyvä kokemus Sievin kävelykengistä - tosin vain yhden parin käytöstä, mutt noin 5 vuoden ajan joka pv käytettynä ...kesät, talvet... Käytän siis kenkäni aina loppuun asti ennen uusien hankintaa ...puhdistuksen ja plankkaamisenkin unohtaen

        Oon erinomaisen tyytyväinen niihin ja just ostin uudet - nyt Prisman ’halpuuttamat’, joten näiden kesto vielä ? - siis kysymysmerkki

        Ps. Enkä muuten oo tarvinnut talviliukkailla mitään piikki-jarru-turvia, kun pohjat olivat noissa Sieviläisissä todella pitävät!


    • eienääikinäsieviä

      Olen ostanut kolmet Sievin maiharit työkengäksi , 1. pari kesti hyvin ja oli lämpimät useamman vuoden, mutta vetoketjun vetolenkki meni rikki ->ostin uudet. 2.pari alkoi jo toisena talvena keräämään lunta pohjaan kiinni, sen takia kun pohjat olivat murentuneet. Luulin että olisi olleet maanantai kappaleet. Ostin 3. parin, taas toisena talvena pohjat murenevat täysin p....kaksi. Kaivoin tämän 1. parin käyttöön joissa on erilainen pohja kuvio, näiden pohja on kestänyt jo useamman vuoden käyttöä ja myös säilytystä. Olen kikkaillut vetoketjun kanssa milloin ruuvimeisselillä tai puutikulla jolla vetänyt sen kiinni. Nyt on viimeinen talvi näillä vielä kunnollisilla ja näköjään viimeisillä Sievin kengillä joista vain vetoketju antautuu ajan saatossa.
      Täytyy olla Sievin omistajien ja tehtaan johto olla tyhmiä kun tappavat lypsävän lehmän(kenkien ostajat), tyhmillä selvityksillä kestävyys ongelmiin.

      • Niksi-Pirkka

        Koitas kikka vitosta eli klemmaria ens kerra ku vetolenksu hajoo vetsarista! ;) Spelittää ku maahanmuutto!


    • PitäkääTossunne

      Nojuu ei o näköjää iha siel halvimmasta päästä jos jo pelkät sandaaalit maksaa reilusti yli toistasataa!? :/ Ja vähänkä paremmat työkengät jo tollasta kahtapuoltasataa!? :/ Huh huh!

    • sievistelijä

      Sievin kenkiä ei meinaa saada normaalikäytössä vanhenemaan, jos niitä hoitaa asianmukaisesti. Ihmettelen, miten tehdas pärjää, kun asiakas pärjää kengillään toistakymmentäkin vuotta. Kannattaako liian hyvän tekeminen pitkällä tähtäimellä

      • Anonyymi

        Sama kokemus :) viisi vuottakäytössä joka päivä - kesät, talvet...
        Erinomaiset nuo nauhattomat kävelykengät! Ekat mulla, nyt ostin just toiset :)


      • Anonyymi

        Millä hoidolla hoidat muovia ja uretaania? täyttä shittiä. Kengät loppuu käytössä.


    • vanhapalstalainen

      Ostin talvella kotimaiset talvikengät. Sieviläiset olivat ainoa kotimainen vaihtoehto. Pohja on todellakin edelleen "jotain merkillistä materiaalia", mutta eivät ole sentään liukkaat eikä ole pohjat katkenneetkaan.
      Aloitushan on tässä ketjussa kymmenisen vuotta vanha, saapas nähdä, tulenko kommentoimaan kymmenen vuoden päästä.

    • Samajalaksella

      Työkengissä käytetään uretaani pohjia. Nämä on sellaisia että ne rupeaa murenemaan heti valmistuksesta, joten kannattaa katsoa päivämäärää milloin kenkä on valmistettu. Liikkeessä saattaa olla vanhoja kenkiä myynnissä, joten näiden tuhoutuminen on nopeampaa.

    • kokemusta.on

      Pohjat katkeilee ja murenee kun ne on tehty polyuretaanista puristamalla ja lisäksi rakenne on sellainen että pohjien vaihto suutarilla ei onnistu.
      Millään "oikealla hoidolla" niitä ei saa kestämään.

    • Kuomatkin_skeidaa

      Vuosi sitten ostin Kuoma-lenkkarit paikallisesta marketista.

      Vajaat kolme kuukautta päivittäistä kävelyä (n. 8km/päivä), ja kenkien pohjat murtuivat poikittain päkiöiden kohdalta.

      Kuoman valmistaja ei edes vaivautunut vastaamaan lähettämääni reklamaatioon, ei koskaan.
      Onneksi kuitti oli tallella ja kauppa palautti rahat.

      Kuoman kenkiä en voi suositella kenellekään, joka käyttää niitä päivittäin muuhunkin kuin postilaatikolle tassutteluun.

      Nyt puoli vuotta vastaavassa käytössä olleet Merrellit ovat uuden veroiset.

    • sieviläisillä

      Käveltiin jopa kaksikymmentä vuotta.
      Eu vei pilalle paljon suomalaista hyvää tavaraa.
      Oli muuten sama suunnittelija kuin toisella
      merkillä, jota kehutaan.

    • 1917

      Ei enää Sievin saappaita. Pohjat poikki ja kantapäät mureni. Syy...ei ole käytetty ja mikrobit ovat päässeet syömään ja auringon ultravioletti säteily sekä tietty väärä säilytys ovat aihettaneet vaurioitumisen. Minkähänlainen sanaseppo keksii näitä selityksiä tuotteen hajoamisen syyksi. Ei kait voi tunnustaa, että pieleen on tuote mennyt jo hyvän aikaa.

    • Turakainen

      EU:lla oli ja voi olla edelleenkin direktiivi joka sääti niin että kaikkiin kenkien muovista/kumista valmistettuihin osiin pitää mättää jotain kemikaalia joka saa ne (lopulta, joitain vuosia) hajoamaan. Näin siksi että kengät usein joutuvat meriin ja oli ärsyttävää kun rannat olivat tulvillaan kenkiä tai niiden osia ja ajateltiin että on parempi jos ne murenee paloiksi. Tämä siis ennen kuin opittiin tietämään "mikromuovista". En ole seurannut enää vuosiin tätä(kään) EU-toilailua.

      Meille ei kenellekään kelpaa mitkään "Sievit" joten en tiedä niistä mitään, mutta yleismaailmallisesta miesten jalkineiden "muodista" toteaisin senverran että nykyään miesten jalkineet on suunniteltu yksi- tai kaksivarpaisille. Lisäksi, jos sattuisin lähietäisyydelle sen "muotisuunnittelijan" kanssa joka keksi laittaa jalkineisiin valkoiset pohjat, tietäsin kyllä mitä tehdä, ja tekisin sen ilman tunnontuskia.

      • myyjäx

        Kyllä on monella ollut huonoja kokemuksia Sievin jalkineen tuotteista. Itse olen myynyt Sievin kenkiä yli 22-vuotta ja olen kyllä sitä mieltä, että ovat hyviä. Sievin kevyt saappaat kestivät 21-vuotta ja sitten kantapäästä pohja rikki. Ei pykimistä eikä muutakaan, joten olin tyytyväinen vaikka ei varmaan enää takuuseen mennyt. Muissakaan kengissä ei ole ollut ongelmia, joskaan ei ole muita yhtä vanhoja.
        Nykyisin kun ostaa kenkiä, niin olisi hyvä etsiä paketista tai kengästä valmistuspäivä. Ei kannata ostaa mitään yli kolme vuotta vanhoja kenkiä. Sanosinkin niin, että kenkiä ei kannata ostaa konkurssipesistä tai loppuunmyynneistä eikä kulkukauppiailta, jollei voi varmistaa koska kenkä on tehty. Monet nykyiset kengät eivät monestikaan tykkää siitä, että niitä säilytetään laatikossa tai muualla käyttämättöminä useita vuosia. Sievin ja Jalaksen turvakengistä löytää aina päiväyksen koska ne on tehty. Älä siis osta valmiiksi vanhoja kenkiä. Meillä laitetaan aina yli kaksi vuotta vanhat kengät poistomyyntiin ja alennus 60-90%.


    • Anonyymi

      Sievi tekee muuten myös muita kuin turvakenkiä...
      Todella tyylikkäitä ja kestäviä kävelykenkiä esim meille miehille
      ja joiden pohjat toimivat hyvin etelän jäästä ja lumesta liukkailla kulkuväylillä. En ole tarvinnut mitään turvanastoja, vaikka kaupunki niitä maksuttomasti jakaakin, en

    • Anonyymi

      Itselläni on Sievin sandaalit ollut nyt käytössä vajaa 3vuotta- hyvät kyllä jalassa- mutta niissä käytetään sellaisia huonolaatuisia muoviosia? Molemmista hajosi kantapään takaa remmin kiinnike. Kyllä ne sen korjaavat- mutta kiva kävellä se päivä kun napsahtaa..

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämä on pelkkää kuluttajien kusetusta ja voiton maksimointia. Olen ostanut mielestäni kalliit ja hyvät kotimaiset kengät- ja paskat mitä laatua- vesi alkaa tihkua ja sukat märkänä saa kävellä.. saisivat hävetä kun suomalaiset viittii tällasta kiinan mallia kopioida. Maailma on jo täynnä tätä paskalaatua ja vielä siihen kantaa kortensa kekoon suomalainen firma? Ei mene jakeluun- mitä shittiä ne väittää että on EU määräys jotta pohjat maatuu- tästä pitäis antaa kunnon sanktiot.. hyviä kenkiä heitetään pois kun pohjat hajoaa- ja sitä perustellaan ympäristösyillä- HYI hitto hävetkää!

      • Anonyymi

        En minäkään niitä enää osta.


    • Anonyymi

      Eikä ole huonoja vaan siäviä.
      T. Skutsari

      • Anonyymi

        Oisko ne vähän parantanut pohjien laatua? 2 v nyt ollut sievin turvakengät käytössä eikä vielä ainakaan lähtenyt murene maan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko ne vähän parantanut pohjien laatua? 2 v nyt ollut sievin turvakengät käytössä eikä vielä ainakaan lähtenyt murene maan.

        Maan ihanat ay-liitot lakkolivat vaan. Siinä laatutarkistus meni kusaamaan!
        Miksi AY-liitto ei laita koronaa boikottiin kuten kaikkia muutakin vuosi sitten?
        Sen lisään äskeiseeni

        Emn y,mmättä m itä tarkoitin siävlilä
        ja miksojp näppäimistöini ai toimi oiekin? `?Å^Ä


    • Anonyymi

      Tietysti valmitusaika kengillä
      VUOSI SITTEN

      ay-Pomot lakkolivat ja laatu kärsi
      t. avaaja

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Käveleekö aloittaja yhä niillä huonoilla kengillä?

      • Anonyymi

        Se sai kenkää Sieviltä.


    • Anonyymi

      Ostin 2015 Hämeenlinnan SA ylijäämäkaupasta Sievin 03 mallin maihinnousukengät 20e:lla, niitä oli myynnissä runsaasti, osassa pohja jo murentunut. Löysin yhden ehjän parin ja myyjä sanoi että saattavat ne vuoden kestää. No nyt 2020 syksyllä tuo lahoamisprosessi alkoi näissäkin. Käytin niitä melko paljon , mutta nahkaosat ovat vielä täysin kunnossa. Muista lähteistä saadun tiedon mukaan tuo polyuretaanin degeneroituminen on aika yleinen ilmiö ja johtuu vedestä jota alkaa muodostua rakenteen sisään. Ahkerassa käytössä vesi poistuu ja pohjat kestävät pidempään. Käyttämättömin lahoavat. Vertailun vuoksi, aikaisemmin siellä olimyynnissä myös käyttämätöntä lyhytvartista maihinnousukenkää 70-luvulta, jollaisia käytettiin ainakin laivastossa. Ostin muutamat (hinta muistaakseni 2,5€), Ovat kestäneet työkenkinä jo 7 v ilman mitään vikaa.

    • Anonyymi

      Vasta ostin Sievin talvikengät Ailat leveellä lestillä. Varpaat jäätyy vaikka pakkasta vaan -8 astetta. Vaikka on erikois urheilu thermosukat ja villasukat, jalat jäätyy. Tehtaalle valitettu ja vastausta odotellen. Iso pettymys, kun Sievin kenkii oon ennenkin ostanu.

    • Anonyymi

      itsellä talvikenkinä ollu Sievi Boot Winter kohta 20v. nyt toiset saappaat menossa vasta. muita en ole talvisin käyttänyt. kiitos sieville, en olisi uskonut että vielä nykypäivänä suomesta tälläistä laatua tehdään. jatkakaa samaan malliin

    • Anonyymi

      Jos takuu on voimassa vain 12 kk, voi sillä heittää vesilintua. Asiakas on aina väärässä vaikka kyse on luottamuksen pettämisestä. Terv. ex-asiakas

    • Anonyymi

      Muutama vuosi sitten asiasta oli uutisoitu enemmänkin ja syyksi pohjien murenemiseen oli ilmoitettu, että EU-alueella tuotettuja jalkineita koskee tietyt maantumiseen liittyvät standartit.

      Harmillinen homma, mutta toisaalta itse käytän keittiössä vain Sievin kenkiä, sillä 14 tunnin mittaisten päivien (seisomatyö) lomassa käyttömukavuus ja erinomainen pito ovat todellakin vajaan 200€/2vuotta arvoista.

    • Anonyymi

      Tuo pohjien mureneminen johtuu käytetystä materiaalista, mitä lie jotain polyuretaania. Taitaa käytössä kestää vähän kauemmin kuin varastossa. Itse teetin suutarilla suht. hintavana käsityönä aivan uudet pohjat (ei polyuretaanista) kun muuten kenkä oli vielä siisti ja hyväkuntoinen eikä sentyyppisiä.kenkiä hyväpohjaisina ole saatavilla. (Ainakin vielä 70-luvulla oli, silloin hankkimani kengät kestivät hyvin 2000-luvulle.) Kaikista suutareista ei tuohon hommaan nykyään ole. Suutari oli myös sitä mieltä että tuollaisten murenevien pohjamateriaalien käyttö pitäisi kieltää.

    • Anonyymi

      Antakaapa vinkkiä mitkä kengät on tehty kunnon pohjamateriaalista? Itselläni kävi niin että jäi sievin työkengät ylimääräiseksi, ja sit vähän unohtuikin kaappiin. Uudet kengät- ja otin ne käyttöön tänä kesänä- vajaa 10 käyttökertaa ja pohjista tuli vesi läpi. Laitoin siis 100€ kaappiin ja kun otin sen esille oli 0€ jäljellä. En olisi uskonut jos joku olisi sanonut että kengät mätänee kaapissa. Nyt tuli todettua että näin oikeasti on! Älkää jättäkö kaappiin Sievin kenkiä- vaan käyttäkää! Tai oikeastaan kannattaa jättää ne mätänemään sinne kauppiaan hyllyyn ja ostaa kengät mitkä kestää. Kunhan vaan löytyisi sellaiset. Arbesko on nyt kokeilussa. Ainakin ensituntuma on hyvä. Liekö niissäkin samanlaiset itsetuhoutuvat pohjat..
      Mulla on ollut muuten 1998 ostetut sievit joista ei ole pohjat murentuneet säilytyksessä. Made in Finland toivoisi riittävän - mutta ei näköjään.

      • Anonyymi

        Osta Jalakset


    • Anonyymi

      Juu, kyllä oli viimeiset Sievit mitkä ostan. Kannat mureni vaahtomuoviksi

    • Anonyymi

      Pohjat menee poikki ja kantapää hajoaa...

    • Anonyymi

      Sievi=Sievoinen summa, sievä hinta.🤣

    • Anonyymi

      Sievi tuottaa pazkaa. Firma joutaa mennä konkurssiin.

      Sievin kengät ovat aina minulla hajonneet mureneviin pohjiin. Olen sittemmin kaikille sanonut, ettei kenenkään tule ostaa ja tuhlata rahojaan vastuuttoman sievin tuotteisiin.

    • Anonyymi

      Sie vi ttu möit mulle täytt pa$k@@

    • Anonyymi

      Sievin työkengät todella ala-arvoista laatua, pohjat katkeilee ja murenee parin kuukauden käytön jälkeen. Takuu on korvannut kengät tähän asti, mutta en jaksa koko aikaa käydä vaihtamassa. Kuudes pari menossa ja edelleen pohjat murenee.

    • Anonyymi

      Heop! Täyttä petosta,jo viidet(5) Sievit pohjat murenee,lesti ja varret ok, ei suutari auta ohjaa heittämään roskiin. Noloa,hävettää yht'äkkiset sulamiset ja se sotku on hirveä. Talvisaapas,puolivartiset,hollannikas kaikki jauhox !

    • Anonyymi

      Olin vuosikymmeniä työpaikassa, jossa sai hakea firman piikkiin yhdet Sievin metallikärkiset työkengät vuodessa. Hain niitä vain viiden vuoden välein, koska Sievejä ei saanut hajalle mitenkään, vaikka teki töitä raivohullun apinan lailla. Jäkikäteen tosin vitutti, kun en tajunnut hakea joka vuosi ja myydä ylimääräisiä Torissa.

    • Anonyymi

      Ostin kerran Sievin lenkkarit, kun olivat ruskeata mokkanahkaa. Eivät siis olleet räikeitä muovikenkiä. Oli niin ylileveä lesti, ettei niitä voinut käyttää. Oli niissä nauhat, mutta edes niillä kenkiä ei saanut jalkaa tukeviksi. Kai ne oli lestitetty ensisijaisesti karhuille.

    • Anonyymi

      On ne vähän parantanut laatua, ei enää murene. Tehtaan mukaanhan tällaista ongelmaa ole edes ollut😁 jos katsotaan naapuriin lundhags tekee kenkiä, jotka oikeasti kestää. Käyttötarkoitus on eri.

      • Anonyymi

        ei enää murene? lol, hyvin tuntuu murenevan pohjat pari vuotta vanha sievin aleksi xl mallista... polyuretaani on vaan väärä materiaali kenkään jos haluaa että se kestää... ilmankosteus tuhoaa ne jousto-aineet ja lopputulos on mureneva paska kenkä... ei oo konkurssista huolta ku valitsee materiaalit siten että tuotteet kestää 1/10 parempien materiaalien kestosta ja myy niitä pöljille...


    • Anonyymi

      Totta on kengät pohjan osalta ovat niin että aika suorittaa tuhoamisen loppuu.
      Paskaa saa rahalla.Mutta on muitakin valmistajia vaikkapa saksalaiset on kokemusta.
      Kävely kenkien kannat suorastaa räjähti palasiksi.

    • Anonyymi

      Sievin kenkien pohjat murenee parin vuoden kuluttua. Sievin asiakaspalvelusta vastattiin että ne pohjat on valmistettu sellasesta materiaalista että maatuvat kaatopaikalla. Ei kait tämäpäivänä kukaan laita kenkiä kaatopaikalle, eikö ne polttokelposen roskienmukana polttoon. Ja näkyvät maatuvan käytössäkkin.
      En ikinä osta enään kotimaisia kenkiä.

    • Anonyymi

      KOTIMAISTA KENKÄÄ PITÄÄ KEHITELLÄ HYVÄSSÄ HENGESSÄ

      OLEMMEHAN SUOMALAISIA

    • Anonyymi

      Dunlopin saappaat kesti 15 v kovaa käyttöä
      Sitten kantapään sauma alkoi vuotamaan.
      Sieviläisen pintaan jalkaterän sisäpuolelle tuli murtuma halkeama kolmen vuoden sisällä. Reklamoin tehtaaseen,, murtuma olisi pitänyt tulla takuuaikana.

    • Anonyymi

      Muuten hyvät mutta kangas kuluu kantapäästä puhki parissa vuodessa ja sitten ne hiertää niin tympeästi ettei voi käyttää vaikka muuten vois mennä vielä vuosia

    • Anonyymi

      Se Sievin tyttö

    • Anonyymi

      Taitaa sievin tehdas pysyä pystyssä ainoastaan sillä että on sopimus puolustusvoimien kanssa. Juuri katseltiin varusmiehen kenkiä kun pohjat halki ja sukat kastuu

    • Anonyymi

      Kaikki kengät ovat huonoja nykyään.
      Ne eivät kestä kävelemistä.
      Eivät kaikki kulje autolla ovelta ovelle.

    • Anonyymi

      Älä sina haukku minu sieva kenka!
      sinä ei ole mikan pakko pita sieva kenka!
      Mene sina lapilaine sine tunturi ja laita heinakenka ja ole hilja!
      Ime poroelain muna!

    • Anonyymi

      Sievin saappaiden pohjat mureke. .nyt parkanon talvikas, kunnon saapas,!

    • Anonyymi

      Kumikengissä taitaa olla sama meno. Kengistä tehdään helposti hajoavia jotta niitä voidaan myydä enemmän.
      Nahkasaappailla ta kumikengillä 2 vuotta on jo hyvä ikä. Nokian kumisaappaat on sekundaa.

      • Anonyymi

        Kotimaisetkin kumikengät haurastuu ajanoloon.


    • Anonyymi

      Minulla on ainakin tosi hyvää kokemusta. Lähetin Sievin asiakaspalvelun viesti, että metalliosa vääntänyt. He pyysivät lähetä heille tutkimukselle kengät. Ja olen onnellinen, tänään olen saanut ihan uudet kengät vielä parempi, ladukampi. Vaikka ostanut ei suora SievinJalkinesta. Suosittelen ota yhteyttä suoraan Sieven kanssa jos kysyttävää kengän kanssa.

      T. Tavallinen ihminen.

    • Anonyymi

      Mulla oli Pomarfinnin kävelykengät ja niistä meni pohjat halki vuodessa.

    • Anonyymi

      Vaatteet myös huonolaatuisia nykyisin.
      Rahani menivät hukkaan hukkaan Turkkilaisten farkkujen kestävyys?

      Ostin kalliit merkki?farkut (made in turkey), niin vaan alkoi nekin heti melkein rispaantumaan ja hajoamaan.On kyllä huonoa kangasta nykyään neulokset vaatteissa järjestäin, farkuissa kanssa, että päivä paistaa läpi!

      Halvoissa maissa tehdään ja lyödään kallis merkki päälle.Vielä 70-80 luvulla vaatteetKIN tehtiin kestämään.rikkaat keräävät voitot köyhien tihentyneistä vaatehankinnoista perskeles!

      Ne, jotka eivät ole niitä entisajan laatuvaatekankaita nähneet ja pitäneet kuten minä, niin ovat varmaankin hyvin tyytyväisiä nykyajan rääsykankaisiin ja löysiin ompeleihin.

    • Anonyymi

      70-luvulla oli niin sanottuja läskipohjakenkiä ja ne kestivät. Ne oli sellaista kellertävää materiaalia.

    • Anonyymi

      Ostin Meindl- vaelluskengät. Niissä on Vibram- merkkiset pohjat. Kestää. Tätä pohjamerkkiä käyttää moni muukin valmistaja. En ole itse asiassa missään nähnyt vielä rikkimenneitä Vibram- pohjia. Kannattaisi Sievin, Jalaksen, Stålexin ja muiden ottaa oppia Vibramin valmistajilta. Vai eikö haluta että kenkä kestää?

    • Anonyymi

      Ei tosiaan murene pohjat kaikissa jalkineissa. Itsellä kokemusta mm. useista eri merkkilenkkareista, ja yksistäkään ei oo pohjat mureutuneet vaan vain ihan normaalisti kuluneet. Myöskään Sievin väite että ei sais varastoida pitkään, ei pidä paikkaansa. Oon nimittäin aina tarjouksista ostanut varastoon em. lenkkareita pitkäksikin ajaksi, eikä mitään vaikutusta kestävyyteen oo ollu. Työnantajalta saa Sievejä, mutta moiseen paskaan en omia rahojani laita, ja samaa suosittelen muillekin!

      • Anonyymi

        Turvakengistä useista on pohjat katkenneet. Pohjat ovat kennopohjia. Täyttä paskaa, mutta vaimentavat kävelyrasitusta.


    • Anonyymi

      Sievi tekee hyviä kengiä hajovat itsestään kaappiin pohjat murenevat varret jää muistoksi kengistä eikä mene takuuseen en osta mitään sievin tuoteta enkä suosittele muilekkaan pahasti pettynyt entinen asiakas

    • Anonyymi

      "Tuo pohjien mureneminen johtuu käytetystä materiaalista, mitä lie jotain polyuretaania. Taitaa käytössä kestää vähän kauemmin kuin varastossa. Itse teetin suutarilla suht. hintavana käsityönä aivan uudet pohjat (ei polyuretaanista) kun muuten kenkä oli vielä siisti"
      Puristettua polyuretaania pohjat, halkeilee ja murenee varmasti.
      Aika hyvin jos olet löytänyt suutarin joka laittoi uudet pohjat.
      Itsellä kokemus että suutari sai välittömän inhoreaktion kun näytin katkenneita saappaanpohjia. Sanoi että hän ei missään tapauksessa ala edes yrittämään laittaa uusia pohjia sievilkläisiin. Ovat sellaiset että käytännössä pohjat ovat mahdottomat vaihtaa.
      Näennäinen ompele pohjan reunoissa on prässätty siihen muovitöhkään josta pohjat on tehty.

    • Anonyymi

      Kumisaappaat ei kestä. Tuli kylkeen reepeämä, reklamoin tehtaalle mutta ei tullut korvausta.
      Dunlopin kumisaappaat kesti yli kymmenen vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe