Millaisia kokemuksia muilla on poliisien pysäytyksestä. Oma epäonninen tapahtui marraskuun alussa. Ohitin siviilipoliisiauton, kun epäilin sitä ajotavan vuoksi rattijuopoksi. Tuli aluksi vauhdilla liittymästä eteen ja kaksikaistaisen alettua jarrutti ajamaan toisen rinnalle. Painoin torvea ohitusmerkiksi ja ohitin kyseisen auton.
Parin kilometrin ajon jälkeen syttyi punainen ja sininen valo. Katsoin peilistä että oikealla kaistalla oli tilaa, laitoin vilkun päälle ja pysähdyin tien reunaan, niin että vain vasemman puolen renkaat oli ajoradan puolella. Tähän meni noin 200 metriä.
Ajattelin että eivät olleetkaan rattijuoppoja vaan poliiseja ja yrittivät tehdä ansan, pysäytysvalot päälle juuri ennen taajamamerkkiä, jolloin olisi mennytkin sakon puolelle nopeus. En muuten ymmärrä miksi piti odottaa kaksi kilometriä jos kerran heidän ohittaminen oli pysäytyksen syy.
Poliiset yrittivät tulla parkkiin minun perään, mutta eivät huomanneet oikealla kaistaa ajavaa ja kilkkasivat hänet minun perään. Poliisiautossa ei hälyytysvalot näkyneet taaksepäin, kun hattuhylly oli tippunut tavaratilaan.
Nyt syyttävät että pysähdyin liian nopeasti, valojen huomaamisesta meni 200 metriä (70 km/h alue). Jos auton pysäyttää todella nopeasti se on alle 50 metriä.
Tietenkin jos poliisin ajatuksenjuokosu on niin hidasta että heti tarkoittaa samaa kuin kahden kilometrin ajomatka (2 min) ... niin ymmärrän että 200 metriä ( 60 metriä etäisyys) on liian paljon. Mutta onko niin huonosti reagoivalla kuljettajalla kykyä toimia kuskina, puhumattakaan että kuskina siviilipoliisiautossa.
Taitaa olla parempi etten seuraavalla kerralla pysähdy vasta kuin kotona, kun ei poliisin ajotaitoon voi luottaa ...
Liikennevalvonta siviiliautoilla pitää keskittää vain Liikkuvalle poliisille. Heillä on siihen parempi koulutus ja ajotaito sekä huomattavasti parempi liikennesilmä.
Huvittavinta on että ohitukseni tuli yllätyksenä, vaikka käytin äänimerkkiä ohitusmerkkinä :o
Tuli mieleeni että piäisikö sille kuskille käydä viemässä mekko poliisilaitokselle. Kyllä äijällä pitää sen verran olla munaa että tunnustaa tekemänsä virheen ... ei tuollaista voi edes mieheksi kutsua.
Poliisin pysäytysvalon noudattaminen
12
1143
Vastaukset
- uytrewq
Ajattele jos reagoit jokaiseen puimalla nyrkkiä ja muulla tavalla töristelemällä olet melkoinen riski kuljettaja liikenteessä siks poliisi kai mätkäs sakkoa muistutukseksi?
- Webbikuski
No en harrasta nyrkin puimista enkä edes kansallisurheilua keskisormen näyttämistä liikenteessä.
Liikun autolla vuodessa 80 - 100 tkm, ajaen erilaisia autoja. Seuraan myös erittäin tarkasti muuta liikennettä. JOs en olisi seurannut, en olisi edes huomioinnut että kyseinen siviili-corolla oli tulossa liittymästä vauhdilla eteen, enkä olisi tehnyt sille tilaa :)
Ohitusmerkkinä käytän kyllä valo- tai äänimerkkejä, jos epäilen ettei ohitettava seuraa liikennettä ja huomaa minun ohitusaikeitani.
Poliisihan ei ole mätkäissyt minulle sakkoja, vaan väittävät että pysähdyin liian nopeasti (200 m) heidän pysäytysmerkin jälkeen. Pysäytyksen syy oli kuljettajan tarkastaminen.
Kyllähän tuo oli aivan selvä ansa, ohituksen jälkeen ajetaan pari kilometriä ja sitten päätetään pysäyttää parisataa metriä ennen taajama- ja 50 nopeusmerkkiä.
Kyllä taustalla on ollut oletus etten huomaa heti pysäytysvaloja ja olisin jatkanut taajamaan samalla nopeudella.
Jarrutin tehokkaasti, pysäytysmatka n. 200 metriä. Seuraava turvallinen paikka pysähtymiselle olisi ollut toimiston pihalla, mutta siitä olisin varmasti saanut syytteen karkuunlähdöstä ja pysäytysmerkin noudattamatta jättämisestä.
Onhan se tietenkin mahdollista että poliisit halusivat rakentaa hiljaiseen aikaan Lahden neljän ruuhkan, neljä autoa kaksikaistaisella tiellä pussitettuna ruuhkaksi :o
Paikallispoliisin suorittama liikenteenvalvonta siviiliautoilla on lähinnä laillistettua liikenneterrorismia.
Hyvin usein kuulen auotilijoiden valittavan kun siviiliauto painosta, iskee takapuskuriin kiinni tai jopa estää kaistanvaihtoja ja ohituksia. Ja nämä koskevat juuri paikallispoliiseja. Siis eivät ole omakohtaisia juttuja, vaan työkseni kirjoitan autoista ja liikenteestä.
Siviiliautolla suoritettavaan liikennevalvontaan pitää saada oma koulutus ja ohjeistus. Koko siviiliautovalvonta pitää keskittää pelkästään Liikkuvan poliisin tehtäväksi. Näin edistettäisiin oikeasti liikenneturvallisuutta. - ..Auto-Antero
Webbikuski kirjoitti:
No en harrasta nyrkin puimista enkä edes kansallisurheilua keskisormen näyttämistä liikenteessä.
Liikun autolla vuodessa 80 - 100 tkm, ajaen erilaisia autoja. Seuraan myös erittäin tarkasti muuta liikennettä. JOs en olisi seurannut, en olisi edes huomioinnut että kyseinen siviili-corolla oli tulossa liittymästä vauhdilla eteen, enkä olisi tehnyt sille tilaa :)
Ohitusmerkkinä käytän kyllä valo- tai äänimerkkejä, jos epäilen ettei ohitettava seuraa liikennettä ja huomaa minun ohitusaikeitani.
Poliisihan ei ole mätkäissyt minulle sakkoja, vaan väittävät että pysähdyin liian nopeasti (200 m) heidän pysäytysmerkin jälkeen. Pysäytyksen syy oli kuljettajan tarkastaminen.
Kyllähän tuo oli aivan selvä ansa, ohituksen jälkeen ajetaan pari kilometriä ja sitten päätetään pysäyttää parisataa metriä ennen taajama- ja 50 nopeusmerkkiä.
Kyllä taustalla on ollut oletus etten huomaa heti pysäytysvaloja ja olisin jatkanut taajamaan samalla nopeudella.
Jarrutin tehokkaasti, pysäytysmatka n. 200 metriä. Seuraava turvallinen paikka pysähtymiselle olisi ollut toimiston pihalla, mutta siitä olisin varmasti saanut syytteen karkuunlähdöstä ja pysäytysmerkin noudattamatta jättämisestä.
Onhan se tietenkin mahdollista että poliisit halusivat rakentaa hiljaiseen aikaan Lahden neljän ruuhkan, neljä autoa kaksikaistaisella tiellä pussitettuna ruuhkaksi :o
Paikallispoliisin suorittama liikenteenvalvonta siviiliautoilla on lähinnä laillistettua liikenneterrorismia.
Hyvin usein kuulen auotilijoiden valittavan kun siviiliauto painosta, iskee takapuskuriin kiinni tai jopa estää kaistanvaihtoja ja ohituksia. Ja nämä koskevat juuri paikallispoliiseja. Siis eivät ole omakohtaisia juttuja, vaan työkseni kirjoitan autoista ja liikenteestä.
Siviiliautolla suoritettavaan liikennevalvontaan pitää saada oma koulutus ja ohjeistus. Koko siviiliautovalvonta pitää keskittää pelkästään Liikkuvan poliisin tehtäväksi. Näin edistettäisiin oikeasti liikenneturvallisuutta.Poliisin hälyvalojen havaittua, tulee pysähtyä HETI!!!!!!!
Näin minulle kerrottiin, kun en pysähtynyt keskelle risteystä, vaan jatkoin kadun yli!
Hihnat kiinni ja HETI!!
Antaa tulla perseeseen, valtio maksaa!
Muista vaikka motarilla, pysähdy ohituskaistalle!
Tien reunaan ajo on vitlkastelua pysäytystilanteessa.
Saat vain vittuilua kun et pysähdy HETI!!!!
Nykyään en pysähdy, vaan jätän kyrpänaamat haistelemaan pakokaasujani! Loistoautoni suorituskyky takaa katoamistempun! - juu...
..Auto-Antero kirjoitti:
Poliisin hälyvalojen havaittua, tulee pysähtyä HETI!!!!!!!
Näin minulle kerrottiin, kun en pysähtynyt keskelle risteystä, vaan jatkoin kadun yli!
Hihnat kiinni ja HETI!!
Antaa tulla perseeseen, valtio maksaa!
Muista vaikka motarilla, pysähdy ohituskaistalle!
Tien reunaan ajo on vitlkastelua pysäytystilanteessa.
Saat vain vittuilua kun et pysähdy HETI!!!!
Nykyään en pysähdy, vaan jätän kyrpänaamat haistelemaan pakokaasujani! Loistoautoni suorituskyky takaa katoamistempun!Pikku-Antero leikkii täällä kovaa poikaa...
MOKOMAKIN KYRPÄNAAMA joka ei tajua liikenteestä eikä mistään muustakaan HAISTAVITUN VERTAA!!!
KÄDETÖN APINA joka kopioi palstalle PASKAA kerran toisensa jälkeen HOMONISKA PUNAISENA LOIMOTTAEN!!!
Kertoilee tarinoita ja sekoaa itse omiin valheisiinsa ja sitten itkee ylläpidolle KYRPÄNAAMA NORSUNVITULLA ja pyytää poistamaan omat sepustuksensa.
Välillä PASKAKUULA-Antero vaihtaa nimimerkikseen Loisto-Autoilijan tai HD-miehen tai Prätkähiiren, kuvitellen että kukaan ei tiedä että on sama URPO kaikkien nimimerkkien takana.
Samaa PASKAA tulee kuitenkin ja samat valheet, oli nimimerkki mikä vain. VATIPÄÄ NYSVÄRI ei ole saanut uutta tekstiä aikaan moneen vuoteen. Mutta eihän KYRPÄNAAMA-Antero tajuakkaan enää mistään HAISTAVITUN vertaa. Sormet verillä ja HOMONISKA LOIMOTTAEN hakkaa samaa viestiä yhä uudelleen ja uudelleen palstoille kuvitellen saavansa tarkoituksen surkealle elämälleen.
PASKAKUULA-Anteron viesteille ei ole mitään HAISTAVITUN käyttöä kuin ilmoittaa ylläpidolle apasiallisina.
KYRPÄNAAMA-Antero ei osaa muuta kuin esittää kovanaamaa pitämällä suurta ääntä itsestään, vaikkei tajua mistään mitään. Kovat on puheet, mutta todisteita kysyttäessä KYRPÄNAAMA-Antero häipyy vähin äänin ja vaihtaa puheeinaihetta HOMONISKA PUNAISENA loimottaen.
KYRPÄNAAMA-Antero, IME PERSETTÄ mokomakin PASKAKUULA!!!!
RUAHAHAHAHAHAHAHA!!!! - Webbiautoilija
juu... kirjoitti:
Pikku-Antero leikkii täällä kovaa poikaa...
MOKOMAKIN KYRPÄNAAMA joka ei tajua liikenteestä eikä mistään muustakaan HAISTAVITUN VERTAA!!!
KÄDETÖN APINA joka kopioi palstalle PASKAA kerran toisensa jälkeen HOMONISKA PUNAISENA LOIMOTTAEN!!!
Kertoilee tarinoita ja sekoaa itse omiin valheisiinsa ja sitten itkee ylläpidolle KYRPÄNAAMA NORSUNVITULLA ja pyytää poistamaan omat sepustuksensa.
Välillä PASKAKUULA-Antero vaihtaa nimimerkikseen Loisto-Autoilijan tai HD-miehen tai Prätkähiiren, kuvitellen että kukaan ei tiedä että on sama URPO kaikkien nimimerkkien takana.
Samaa PASKAA tulee kuitenkin ja samat valheet, oli nimimerkki mikä vain. VATIPÄÄ NYSVÄRI ei ole saanut uutta tekstiä aikaan moneen vuoteen. Mutta eihän KYRPÄNAAMA-Antero tajuakkaan enää mistään HAISTAVITUN vertaa. Sormet verillä ja HOMONISKA LOIMOTTAEN hakkaa samaa viestiä yhä uudelleen ja uudelleen palstoille kuvitellen saavansa tarkoituksen surkealle elämälleen.
PASKAKUULA-Anteron viesteille ei ole mitään HAISTAVITUN käyttöä kuin ilmoittaa ylläpidolle apasiallisina.
KYRPÄNAAMA-Antero ei osaa muuta kuin esittää kovanaamaa pitämällä suurta ääntä itsestään, vaikkei tajua mistään mitään. Kovat on puheet, mutta todisteita kysyttäessä KYRPÄNAAMA-Antero häipyy vähin äänin ja vaihtaa puheeinaihetta HOMONISKA PUNAISENA loimottaen.
KYRPÄNAAMA-Antero, IME PERSETTÄ mokomakin PASKAKUULA!!!!
RUAHAHAHAHAHAHAHA!!!!Oletko Rauno Repomies vai joku toinen poliisi jolla on lääkkeet jäänyt ottamatta :)
No todisteista puheen ollen, minä tuon omassa asiassa todisteet esiin, sen jälkeen kun asia etenee oikeuteen ... nyt siinä esitutkinta-aineistossa oli joku ihme salassapitomääräys.
Se minua eniten häiritseekin, etten voi tuoda julkisuuteen niitä ristiriitoisia asioita joita niissä ja otetuissa valokuvissa on.
Mutta vielä koittaa se aika jolloin ne ovat julkaisuvapaita :) - käyttö
Webbikuski kirjoitti:
No en harrasta nyrkin puimista enkä edes kansallisurheilua keskisormen näyttämistä liikenteessä.
Liikun autolla vuodessa 80 - 100 tkm, ajaen erilaisia autoja. Seuraan myös erittäin tarkasti muuta liikennettä. JOs en olisi seurannut, en olisi edes huomioinnut että kyseinen siviili-corolla oli tulossa liittymästä vauhdilla eteen, enkä olisi tehnyt sille tilaa :)
Ohitusmerkkinä käytän kyllä valo- tai äänimerkkejä, jos epäilen ettei ohitettava seuraa liikennettä ja huomaa minun ohitusaikeitani.
Poliisihan ei ole mätkäissyt minulle sakkoja, vaan väittävät että pysähdyin liian nopeasti (200 m) heidän pysäytysmerkin jälkeen. Pysäytyksen syy oli kuljettajan tarkastaminen.
Kyllähän tuo oli aivan selvä ansa, ohituksen jälkeen ajetaan pari kilometriä ja sitten päätetään pysäyttää parisataa metriä ennen taajama- ja 50 nopeusmerkkiä.
Kyllä taustalla on ollut oletus etten huomaa heti pysäytysvaloja ja olisin jatkanut taajamaan samalla nopeudella.
Jarrutin tehokkaasti, pysäytysmatka n. 200 metriä. Seuraava turvallinen paikka pysähtymiselle olisi ollut toimiston pihalla, mutta siitä olisin varmasti saanut syytteen karkuunlähdöstä ja pysäytysmerkin noudattamatta jättämisestä.
Onhan se tietenkin mahdollista että poliisit halusivat rakentaa hiljaiseen aikaan Lahden neljän ruuhkan, neljä autoa kaksikaistaisella tiellä pussitettuna ruuhkaksi :o
Paikallispoliisin suorittama liikenteenvalvonta siviiliautoilla on lähinnä laillistettua liikenneterrorismia.
Hyvin usein kuulen auotilijoiden valittavan kun siviiliauto painosta, iskee takapuskuriin kiinni tai jopa estää kaistanvaihtoja ja ohituksia. Ja nämä koskevat juuri paikallispoliiseja. Siis eivät ole omakohtaisia juttuja, vaan työkseni kirjoitan autoista ja liikenteestä.
Siviiliautolla suoritettavaan liikennevalvontaan pitää saada oma koulutus ja ohjeistus. Koko siviiliautovalvonta pitää keskittää pelkästään Liikkuvan poliisin tehtäväksi. Näin edistettäisiin oikeasti liikenneturvallisuutta.ohitustilanteessa on kyllä hätävarjelun liioittelua. Turhaa ohitettavan säikyttelyä. Jos joku tööttää ohitustilanteessa niin vastaan tosi pitkällä töötillä, vilkuttelen valoja ja alan roikkumaan puskurissa kiinni.
- ....
käyttö kirjoitti:
ohitustilanteessa on kyllä hätävarjelun liioittelua. Turhaa ohitettavan säikyttelyä. Jos joku tööttää ohitustilanteessa niin vastaan tosi pitkällä töötillä, vilkuttelen valoja ja alan roikkumaan puskurissa kiinni.
toivottavasti ei satu kohdalle
- SavanninSeppo
Kun ei olevinaan huomaa..antaa kyrpien ajella perässä jolloin sitä työaikaa menee oikeean kohteeseen
Tässä viimeksi kyrvät yritti ohituskaistalla hiilostaa takana mutta eipä kyrpien onnistunut näin tehdä .ajoin ihan rauhassa vajaata 110 km/h:ssa ja kyrvät takana nätisti.
Voiko yksikertaisempaa kyrpää olla kuin siviiliautolla ajava kyrpä.- olla...
olethan sinä siitä elävä esimerkki!
- webbikuski
On se kumma asia että ne kaikki on paikallispoliiseja. En ole vielä kertaakaan vuosien varrella ollut napit vastakkain Liikkuvan poliisin kanssa, mutta paikallispolisiin kyllä. Jotenkin tuntuu että asenne ja liikennesilmä on ihan erilainen. Paikalliset muuttuvat jopa rattijuoppoja vaarallisemmaksi siviiliautolla ja rakentelevat ansoja sekä painostavat takapuskurissa. Liikkuvien kanssa ei ole ainakaan minulla koskaan ollut tällaista.
Siviiliautovalvonta vain liikkuvan poliisin tehtäväksi. Tai muieluiten koko liikennevalvonta.
- Webbikuski
Nyt on sitten valokuvia netissä http://www.toimittaja.fi/?p=45
ja toivottavasti löytyy sen Focuksen kuljettaja tai joku muu joka näki tilanteen 1.11.2008 Lahdessa .- Anonyymi
Vajakit on laitettava toistuvasti ajokieltoon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851