Muistelen joskus täällä lukeneeni jotain muuta, vakuutusyhtiö vastasi näin:
"Tärkeää on, että vakuutus tehdään 7 vrk kuluessa auton ostosta. Rekisteröinti taas tulee tehdä 7 vrk kuluessa vakuuutuksen alkamisesta eli tämä 14 vrk on ok. Katsastushenkilö on varmasti nyt sekoittanut nämä kaksi asiaa.
Olen 101 % varma, että ilmoittamani tiedot ovat oikein."
Onko minulla todella 14 vrk aikaa rekisteröidä auto.
Auton rekisteröinti
6
2900
Vastaukset
- On aikaa
Rekisteröinti on tehtävä 7 päivän kuluessa, ellei edellinen rekiteröinti-ilmoitus ole käsiteltävänä AKE:ssa. Silloin aikaa on 14 päivää.
http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Yleista_rekisteroinnista/Määräaika.htm- taas kerran
on väärässä, antaa väärää tietoa. Ei ollut/ole edellinen rek.ilmoitus akessa.
Ennenhän aika oli 14 vrk ja sitä ennen taisi olla 30pv, mutta 7 pv taitaa sitten olla oikea aika nykyään.
- vakuutus
Vakuutushan pitää ottaa 7päivän kuluessa auton ostamisesta, rekisteröintiin voit käyttää niin paljon aikaa kuin vain haluat mutta enään 7vrk jälkeen et saa ajaa vanhalla otteella. Autoverot yms tulevat maksuun ostopäivästä eli makselet niitä sitten takautuvasti. Jos katsastuskonttori ei jostain syystä voi tulostaa uutta otetta sinulle välittömästi niin ne voivat myöntää 7vrk ajoaikaa vanhalla otteella.
- aprillipilako,,,
AKE lähetti ajoneuvoverolipun, 189,80e, (veron määrää korotettu kertoimella 2,00) autosta jonka autonromujen kerääjä ylöjärveltä haki pihasta n. vuosi sitten, asian piti olla sillä selvä.
Huh huh, sellaisia ne on "viralliset" autonkerääjät.- TP.
No kannattaisikohan taas ottaa asioista ITSE selvää eikä uskoa kaikenmaailman "autonkerääjiä"? Ei oo iso vaiva ruuvata ne kilvet irti ja viedä katsastuskonttorille auton papereiden kanssa, eipähän tarvi ihmetellä jälkeenpäin kun tulee ajoneuvoverolippu.
- Reinhard Skunkkenful
KAIKESTA pitää nykyään olla mustaa valkoisella, allekirjoitukset, yhteystiedot ja henkilöllisyystodistus nähtävillä! Jopa helsingin käräjäoikeuden sairaalloisen obeesi lautamies voi kusettaa sinua niin, että jos olet saamassa joitakin satoja, niin hetken kuluttua huomaat olevasi oikeussalissa ja kuuntelevasi ostettuja ja uhkailtuja vääriä valoja ympärilläsi ja että mitään ei todisteta, mutta sinut tuomitaan ja olet oikeuden päätöksellä maksamassa lähemmäs kymppitonnin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791