Näitä suosikki-ohjaaja kyselyjä on aika usein. Tällöin vastaukset painottuvat melkolailla edesmenneisiin tai kultakautensa ohittaneisiin mestareihin. Nyt jätetään Carpenterit, John Woot, Peckinpahit ja Kubrikit narikkaan, valitkaamme nykyohjaajista suosikkimme! 2000-luku voisi olla rajana nykyisyyden ja menneisyyden välillä
Tässäpä omat suosikkini top 10:ssä. Suluissa ohjaajan lempielokuvani 2000-luvulta:
1: Guillermo del Toro (Pan's Labhyrint)
2: Quentin Tarantino (Kill bill 1&2, Death proof)
3: Takashi Miike (Katakurien majatalo, Visitor Q, Ichi the killer)
4: George Romero (Day of the dead, Diary of the dead)
5: Zack Snyder (Dawn of the dead, 300, Watchmen)
6: Neil Marshall (Dog soldiers, Doomsday)
7: Robert Rodriguez (Sin city, Once upon a time in Mexico, Planet terror)
8: Michael Davis (Shoot em up, Monster man)
9: Edgar Wright (Shawn of the dead, Hot Fuzz)
10: Danny Boyle (28 päivää myöhemmin)
Suosikki nykyohjaajasi
5
608
Vastaukset
- TN.
Christopher Nolan.
ensiksi minun pitää mainita, että pidän erikoisena että George A. romero kelpaisi nykyohjaajalistalle, mutta esimerkiksi John Woo ei. mutta joo, hyvä idea tuo lista, sillä esimerkiksi joku Tarantino edustaa minusta hyvin sellaista ns. modernia ohjaajasukupolvea ja sijoittuu ajallisesti sinne näiden "uusien" ohjaajien alkupäähän. mihin itseasiassa voisi laskea Luc Bessoninkin vielä, kun herran tuotanto oli erinomaista Leoniin asti.
minä pidän Del Torosta, Nolanista, Marshallista, Inárritusta, Amenábarista ja muutamasta muusta tälläisestä nykyohjaajasta.
mutta tahdon ottaa yhden ohjaajan jonka ohjauksista pidän ylitse muiden.
Darren Aronosfky
kaikki neljä elokuvaa jotka olen Aronofskylta nähnyt, ovat olleet uskomattoman hyviä (Pi, Unelmien Sielunmessu, The Fountain ja The Wrestler).
ja Aronofsky alkaakin uhata John Carpenterin asemaa suosikkinani.
eikä saa unohtaa Vincenzo Natalia, tai kuten arvata saattaa,,, David Fincheria.
mutta niin miellyttäviä elokuvia kuin joku Del Torokin on tehnyt, niin Aronofsky ansaitsee minulta erikoismaininnan siksi, että kaikki nuo mainitsemani neljä elokuvaa ovat mielestäni lajinsa valioita
vaikka The Yards ja We Own The Night eivät minua sykähdyttäneet, niin erinomaisen Pikku Odessan ohjannut James Gray saisi suoltaa maailmaan enemmänkin elokuvatuksia- Max T W
Paul Thomas Anderson.
- muuta...
Noiden kahden uusia elokuvia odottaa aina mielenkiinnolla. Tarantinoon menetin uskoni Kill Bill 1:n parin ensimmäisen minuutin jälkeen.
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
1.Pang Brothers 2. Sopon Sukdapisit 3. Chao-Bin Su
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422816Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342383Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232322Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192143Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421752Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241285Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997