Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Älä lankea rahastoansaan

En minäkään

25

2054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vellu321

      Artikkelin kirjoittaja painottaakin, että rahastosäästäjän tulisi olla perillä asioista. Juuri sinunlaisten paskahousujen joilla ei ole tietotaitoa ja kiinnostusta aiheeseen ei todellakaan kannata ottaa rahasto-osuuksia. Mutta sitä en ymmärrä, että jos sinä et osaa ja pärjää niin miksi haluat siirtää epävarmuutesi muille?

      • ei rahastoille

        suora osakesijoittaminen on ainoata järkevää toimintaa.

        Tässäkin artikkelissa puututaan KULUIHIN. Kulut on liian suuret jo pelkästään rahastosijoituksessa, saati sitten eläkevakuutuksessa.

        Näitä eläkevakuutuksia ja rahastosäästämistä kaupataan "jokamiehen sijoituksena", jota ne ei todellisuudessa ole.

        Riittävän taitavia rahastonhoitajia ei ole, he eivät pysty tienaamaan palkkaansa.

        ________________________________________________
        Syitä rahastojen heikkoon menestykseen on useita. Tuottoon vaikuttavat paitsi salkunhoitajan ammattitaito ja valittu sijoitusstrategia, myös rahastojen perimät palkkiot. Suomalaisissa osakerahastoissa vuotuiset kulut ovat tavallisesti lähempänä kahta prosenttia.

        - Palkkioilla on suuri merkitys. Ihmiset eivät edes tiedosta, paljonko kahden prosentin hallinnointipalkkio oikeastaan vie rahaston tuotosta. Monien rahastojen kohdalla maksetaan ihan turhasta, Tarkka sanoo.
        _______________________________________________


      • Paljonko olet hävinnyt?

        Noin kova viha minua kohtaan, joka vain linkitin tuohon lehden artikkeliin?

        Ei ole tainnut "sijoitukset" onnistua...
        Osoittaa melkoista angeria paskahousuksi haukkuminen :)

        Ai että saa taas moni teikäläisestä hyvät naurut!
        Niin, et siis osannut etkä pärjännyt rahasto"säästämisessä", se tuli selväksi. Ja nyt ottaa niin koville, että...

        BUAHAAAHHHAAAA!!!!


      • vähän mutta asiaa
        Paljonko olet hävinnyt? kirjoitti:

        Noin kova viha minua kohtaan, joka vain linkitin tuohon lehden artikkeliin?

        Ei ole tainnut "sijoitukset" onnistua...
        Osoittaa melkoista angeria paskahousuksi haukkuminen :)

        Ai että saa taas moni teikäläisestä hyvät naurut!
        Niin, et siis osannut etkä pärjännyt rahasto"säästämisessä", se tuli selväksi. Ja nyt ottaa niin koville, että...

        BUAHAAAHHHAAAA!!!!

        tuollaisten suunsoittajien ei nimenomaan kannata muuta kuin säästää sukanvarteen. Ei tule "kuluja".

        Tutkija ei sanonut että kulut ovat rahastoissa liian kovat, vaan että TIETTYJEN rahastojen kulut ovat liian kovat tuotto-odotukseen ja hoidon laatuun nähden. Joten pitää osata valita.


      • Vellu321
        Paljonko olet hävinnyt? kirjoitti:

        Noin kova viha minua kohtaan, joka vain linkitin tuohon lehden artikkeliin?

        Ei ole tainnut "sijoitukset" onnistua...
        Osoittaa melkoista angeria paskahousuksi haukkuminen :)

        Ai että saa taas moni teikäläisestä hyvät naurut!
        Niin, et siis osannut etkä pärjännyt rahasto"säästämisessä", se tuli selväksi. Ja nyt ottaa niin koville, että...

        BUAHAAAHHHAAAA!!!!

        Pelimies voittaa ja menettää aina, mutta pitkässä juoksussa kunnon pelimies jää aina voitolle. Sunkaltaisen reppanan kannattaa pistää vain ne pienet roposet säästötilille ja tehdä ahkerasti duunia että saa sen vuokran ja jokapäiväisen maksalaatikon kustannettua. Bua-ha-ha-haa!!!!


      • ja lisää: buaahhaah
        Vellu321 kirjoitti:

        Pelimies voittaa ja menettää aina, mutta pitkässä juoksussa kunnon pelimies jää aina voitolle. Sunkaltaisen reppanan kannattaa pistää vain ne pienet roposet säästötilille ja tehdä ahkerasti duunia että saa sen vuokran ja jokapäiväisen maksalaatikon kustannettua. Bua-ha-ha-haa!!!!

        Ei vuokraa -> omakotitalo, siis OMA.

        Maksalaatikko on ihan hyvää, tosin koira meillä sitä enimmäkseen syö ;)

        Pelimies kyllä ja pelini olen hyvällä tuloksella pelannut =D

        Sijoita en muutakuin perheeseeni, jos ymmärrät.


      • Vellu321
        ja lisää: buaahhaah kirjoitti:

        Ei vuokraa -> omakotitalo, siis OMA.

        Maksalaatikko on ihan hyvää, tosin koira meillä sitä enimmäkseen syö ;)

        Pelimies kyllä ja pelini olen hyvällä tuloksella pelannut =D

        Sijoita en muutakuin perheeseeni, jos ymmärrät.

        Saahan niitä omakotitaloja duunarikin kun jaksaa vaan maksella 30-v asuntolainoja ja korot päälle pankille kuten sinun tapauksessa. Niinpä niin, sä olet se tyypillinen perusduunari joka grillaa siellä pienen omakotitalonsa takapihalla pallogrillissään b-luokan grillimakkaraa typerä piski vieressään kuolaamassa. Hah, pelimies sinä et ole vaan perusduunari joka ei tiedä sijoittamisesta yhtään mitään.


      • buuhaa
        Vellu321 kirjoitti:

        Saahan niitä omakotitaloja duunarikin kun jaksaa vaan maksella 30-v asuntolainoja ja korot päälle pankille kuten sinun tapauksessa. Niinpä niin, sä olet se tyypillinen perusduunari joka grillaa siellä pienen omakotitalonsa takapihalla pallogrillissään b-luokan grillimakkaraa typerä piski vieressään kuolaamassa. Hah, pelimies sinä et ole vaan perusduunari joka ei tiedä sijoittamisesta yhtään mitään.

        Kuten sanottu, pelit pelattu oikein, ei siis velkoja.
        Pihassa on muurattu grilli =) Sitä ei tosin käytetä, grillaus ja muut kesän toimenpiteet tapahtuvat OMALLA kesämökillä.
        Jokin pakkomielle sulla kylläkin tuntuu tosta duunari-sanasta tulleen?
        Ihan väen vängällä yrität nostaa itseäsi korkeammalle jalustalle kuin olet. Miksi?


      • Vellu321
        buuhaa kirjoitti:

        Kuten sanottu, pelit pelattu oikein, ei siis velkoja.
        Pihassa on muurattu grilli =) Sitä ei tosin käytetä, grillaus ja muut kesän toimenpiteet tapahtuvat OMALLA kesämökillä.
        Jokin pakkomielle sulla kylläkin tuntuu tosta duunari-sanasta tulleen?
        Ihan väen vängällä yrität nostaa itseäsi korkeammalle jalustalle kuin olet. Miksi?

        Etkö sä reppana näe miten sekaisin sä olet vai oletko niin tyhmä ettet sitä tajua. Sä kerrot pokkana ettet ole mikään sijoittaja, mutta tulet talous ja raha palstalle jakelemaan neuvoja mistä et sitten tiedä mitään. Miksi et pysy siellä meidän puutarha palstalla jakelemassa niitä ohjeita grillin sytyttämisestä kun kerrat tiedät siitä enemmän kuin bisneksestä? Kuten sanoit, sä et ole pelimies vaan varmaan päälle ottaja joka ei koskaan kylve rahassa. Pelimies tekee tilin lyhyellä aikajänteellä mutta sunkaltainen varmanpäälle ottaja makselee pankkilainaa 30-vuotta ja siinä sivussa kolmanneksen korkoja ja sittten luulee olevansa joku isokin taloustietäjä vaikka todellisuudessa on pelkkä perusduunarin paskaj joita mahtuu 13 tusinaan!


      • nix nax
        Vellu321 kirjoitti:

        Etkö sä reppana näe miten sekaisin sä olet vai oletko niin tyhmä ettet sitä tajua. Sä kerrot pokkana ettet ole mikään sijoittaja, mutta tulet talous ja raha palstalle jakelemaan neuvoja mistä et sitten tiedä mitään. Miksi et pysy siellä meidän puutarha palstalla jakelemassa niitä ohjeita grillin sytyttämisestä kun kerrat tiedät siitä enemmän kuin bisneksestä? Kuten sanoit, sä et ole pelimies vaan varmaan päälle ottaja joka ei koskaan kylve rahassa. Pelimies tekee tilin lyhyellä aikajänteellä mutta sunkaltainen varmanpäälle ottaja makselee pankkilainaa 30-vuotta ja siinä sivussa kolmanneksen korkoja ja sittten luulee olevansa joku isokin taloustietäjä vaikka todellisuudessa on pelkkä perusduunarin paskaj joita mahtuu 13 tusinaan!

        Jätä Vellu toi reppana rauhaan. Näkeehän tuon, että se ressukka ei ole sijoittaja vaan pelkuri joka maksaa pankille isoja korkoja.


      • Vellu 321
        nix nax kirjoitti:

        Jätä Vellu toi reppana rauhaan. Näkeehän tuon, että se ressukka ei ole sijoittaja vaan pelkuri joka maksaa pankille isoja korkoja.

        Pitäähän munkin jollain näyttää noille skideille miten se tili oikeesti tehdään.
        Vaikka tolla ei velkaa ookkaan ni ei se silti niin kova jätkä oo ku minä, suursijoittajien kuningas. Velliperseet ei mulle ala v...leen kele!
        Nyt lähen kiillottaan pallogrilliäni velkaisen kämppäni parvekkeelle!


      • Vellu321
        nix nax kirjoitti:

        Jätä Vellu toi reppana rauhaan. Näkeehän tuon, että se ressukka ei ole sijoittaja vaan pelkuri joka maksaa pankille isoja korkoja.

        Ihan samaa mieltä olen kanssasi. Täysi pelle koko jätkä mutta hyvä että tarjosi kunnon naurut. :D BUA-HA-HAA!!! Mutta ei makeaa ihan mahan täydeltä, eli en viitsi enää tänään tuhlata aikaa tuohon tyyppiin, mutta tiedä jos huomenna hän tulisi taas viihdyttämään meitä! :D.


      • En minäkään
        Vellu 321 kirjoitti:

        Pitäähän munkin jollain näyttää noille skideille miten se tili oikeesti tehdään.
        Vaikka tolla ei velkaa ookkaan ni ei se silti niin kova jätkä oo ku minä, suursijoittajien kuningas. Velliperseet ei mulle ala v...leen kele!
        Nyt lähen kiillottaan pallogrilliäni velkaisen kämppäni parvekkeelle!

        Vittu mä oon ihan oikeesti tämmönen äitin pikku syrjähypyn tulos. Mä oon koulukiusattu ja muutenkin vähän tämmönen reppana, että sen takia mä täälla uhoon. Mä meenkin nyt sinne mökille grillaamaan, mut oikeesti se kaupungin sosiaalitoimen omistama mökki mihin sijoitetaan huostaanotettuja pentuja.


      • Vellu321
        Vellu321 kirjoitti:

        Ihan samaa mieltä olen kanssasi. Täysi pelle koko jätkä mutta hyvä että tarjosi kunnon naurut. :D BUA-HA-HAA!!! Mutta ei makeaa ihan mahan täydeltä, eli en viitsi enää tänään tuhlata aikaa tuohon tyyppiin, mutta tiedä jos huomenna hän tulisi taas viihdyttämään meitä! :D.

        Nyt sitten viimesen tempun teit. Aloit kopioimaan mun nimimerkkiä. Jätettäiskö tää palsta meille oikeille sijoitusasioista keskusteleville ja pelleilyt sikseen.


      • En minäkään
        Vellu321 kirjoitti:

        Nyt sitten viimesen tempun teit. Aloit kopioimaan mun nimimerkkiä. Jätettäiskö tää palsta meille oikeille sijoitusasioista keskusteleville ja pelleilyt sikseen.

        Älä nyt kehtaa valittaa. Mulla ei ole velkaa ja olen kuningas.


      • chhfd
        Vellu321 kirjoitti:

        Saahan niitä omakotitaloja duunarikin kun jaksaa vaan maksella 30-v asuntolainoja ja korot päälle pankille kuten sinun tapauksessa. Niinpä niin, sä olet se tyypillinen perusduunari joka grillaa siellä pienen omakotitalonsa takapihalla pallogrillissään b-luokan grillimakkaraa typerä piski vieressään kuolaamassa. Hah, pelimies sinä et ole vaan perusduunari joka ei tiedä sijoittamisesta yhtään mitään.

        kateellinen olet perusduunarille. Ei ne suuret tulot, vaa pienet menot.


      • kanssasi tästä
        chhfd kirjoitti:

        kateellinen olet perusduunarille. Ei ne suuret tulot, vaa pienet menot.

        Kateus ja jonkin sortin katkeruus paistaa pahasti läpi. Vääjäämättä tulee kyllä mieleen täysi elämänkokemuksen puute kirjoittajalta. Liekö täysi-ikäinenkään, ei ainakaan juttujensa perusteella.


      • Vellu321
        kanssasi tästä kirjoitti:

        Kateus ja jonkin sortin katkeruus paistaa pahasti läpi. Vääjäämättä tulee kyllä mieleen täysi elämänkokemuksen puute kirjoittajalta. Liekö täysi-ikäinenkään, ei ainakaan juttujensa perusteella.

        Enhän minä kateellinen ole perusduunarille jos minulla on enemmän rahaa kuin heillä. Eikai nyt jos itse syö hanhenmaksaa tarvitse kadehtia jos naapuri syö eilisen maksalaatikon jämiä?! Toki saahan sitä köyhemmät vaikka näinkin asian ajatella jos se tuo lohtua omaan elämään.


      • cccdffg
        Vellu321 kirjoitti:

        Enhän minä kateellinen ole perusduunarille jos minulla on enemmän rahaa kuin heillä. Eikai nyt jos itse syö hanhenmaksaa tarvitse kadehtia jos naapuri syö eilisen maksalaatikon jämiä?! Toki saahan sitä köyhemmät vaikka näinkin asian ajatella jos se tuo lohtua omaan elämään.

        Niin, kuten huomaat, rahan (ja vieläpä virtuaalisellaisen) ympärillä näytää tuonkin nuorikon elämä pyörivän. No, kun kerran ei ole sosiaalisia valmiuksia elämään, eihän sille mitään voi.


      • Vellu321
        cccdffg kirjoitti:

        Niin, kuten huomaat, rahan (ja vieläpä virtuaalisellaisen) ympärillä näytää tuonkin nuorikon elämä pyörivän. No, kun kerran ei ole sosiaalisia valmiuksia elämään, eihän sille mitään voi.

        Niin pyöriikin. Jos sinä kaipaat sosiaalisia asioita niin taisit tulla väärälle palstalle. Tällä palstalla puhuu raha joten suosittelen lämpimästi sinulle tuota "suhteet ja tunteet" palstaa minne voit mennä purkamaan tuota paskanpuhumisen ja juoruilun taipumustasi.


      • Koliankki
        cccdffg kirjoitti:

        Niin, kuten huomaat, rahan (ja vieläpä virtuaalisellaisen) ympärillä näytää tuonkin nuorikon elämä pyörivän. No, kun kerran ei ole sosiaalisia valmiuksia elämään, eihän sille mitään voi.

        Meille oikeille sijoittajille nuo vellujen kommentit tekee aika pahasti hallaa. Muutamat uhoajat leimaa pitkälti koko sijoittajajoukkion. Eihän eläkevakuutuksissakaan vikaa ole, kunhan valitsee kohteet oikein, pitkällä tähtäimellä.


      • Vellu321
        Koliankki kirjoitti:

        Meille oikeille sijoittajille nuo vellujen kommentit tekee aika pahasti hallaa. Muutamat uhoajat leimaa pitkälti koko sijoittajajoukkion. Eihän eläkevakuutuksissakaan vikaa ole, kunhan valitsee kohteet oikein, pitkällä tähtäimellä.

        Sinä et ole mikään oikea sijoittaja. Jos olisit, pitäisit minun puoltani joka koko aika puolustan sijoituksien järkevyyttä. Sinä puolustat nyt näitä paskanpuhujia jotka kehoittavat olemaan sijoittamatta tai "sijoittamaan" ainoastaan säästötilille.


      • sinun kera
        Koliankki kirjoitti:

        Meille oikeille sijoittajille nuo vellujen kommentit tekee aika pahasti hallaa. Muutamat uhoajat leimaa pitkälti koko sijoittajajoukkion. Eihän eläkevakuutuksissakaan vikaa ole, kunhan valitsee kohteet oikein, pitkällä tähtäimellä.

        asiasta. Ei minuakaan kiinnosta lukea mitään haukkumisia ja loanheittoa, oli sitten kyseessä sijoittaja tai sijoituksen alkeita opiskeleva. Itse en tätä palstaa säännöllisesti seuraa, mutta aika omituiselta on alkanut kuulostaa, että joku oikea sijoittaja noin pikkumaisesti antautuu p...an puhumiseen.


      • Vellu321
        sinun kera kirjoitti:

        asiasta. Ei minuakaan kiinnosta lukea mitään haukkumisia ja loanheittoa, oli sitten kyseessä sijoittaja tai sijoituksen alkeita opiskeleva. Itse en tätä palstaa säännöllisesti seuraa, mutta aika omituiselta on alkanut kuulostaa, että joku oikea sijoittaja noin pikkumaisesti antautuu p...an puhumiseen.

        Pointtihan on se, että kunnon sijoittaja saa eläkevakuutuksenkin tuottamaan. Ei sijoittaja sijoita pelkästään eläkevakuutukseen vaan hänellä on monta rautaa tulessa. Eläkevakuutukset ovat lähinnä sellaisia sivubisneksiä joilla lähinnä kikkaillaan sen turvin kun rahastojen vaihdot käyvät maksuttomasti kunhan niitä ei tee aivan ylettömästi vuodessa. Turhauttavaa vaan on lukea näitä oman elämänsä epäonnistujien surkutuksia kun minä en saanut eläkevakuutustani tuottamaan niin kukaan muukaan sitä ei saa eikä kukaan muukaan sitä saisi ottaa sen takia.


    • En minäkään

      Muistakaa ettette mene ottamaan mitään sijoituksia. Vittu mulla ei ole velkaa ja mä olen menestynyt. Kun mä en sijoita ja mulla ei ole velkaa niin muutkaan ei saa sijoittaa eikä muillakaan saa olla velkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe