Katsastuksen hinta ja sisältö

kokematonna

Katoin netistä katsastuksen hintoja, niin siellä oli erikseen hinnat katsastukselle, päästömittaukselle ja OBD-testille. Kuuluuko nämä kaikki pakollisena katsastukseen tai onko päästömittaus ja OBD-testi jotenkin vaihtoehtoiset tms? Auto on menossa määräaikaishuoltoon ja katsastuskin tulossa, joten voiko/kannattaako päästömittauksen ja OBD-testin teettää huollossa ja viedä sitten todistukset vaan katsastukseen?

11

2447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hintavertailla

Katsastus, pakokaasumittaus (bensa tai diisel) sekä obd-mittaus(bensa-autot, vm 2001 ja uudemmat) ovat pakolliset.

Katsastuksen hinnnan voi 'kilpailuttaa' menemällä halvimmalle asemalle, pakokaasut voi ja kannattaa teettää siellä missä halvimmalla saa, katsastusasemalla tai korjaamolla.

Katsastushinta on nykyään etelä suomessa
      noin 45 -50e,
      bensamittaus 15-19e
      dieselmittaus n. 30e
      obd n. 15-19e.

katso vaikka katsastushinnat.fi

• Elä katsasta

Minä annan muiden katsataa vaihdan uuden auton aina vuoden välein.

• hinnat

Kannattaa tosiaan vähän vertailla enemmänkin. Aika korkeen oloiset hinnat tolla kaverilla... Katsastus 19€, Bensamittaus 0€ dieselmittaus 10€ ja obd mittaus 6€ (K1 asemat itäsuomessa)

• kokematonna

Kiitos linkkivinkistä. Eipä noissa hinnoissa täällä paikallisesti juuri vaihtelua näy olevan. Korkeintaan jossain saa pari-kolme euroa halvemmalla koko katsastuksen. Korjaamokin ottaa päästömittauksista tasan saman verran, kuin katsastusasemat.

• kartellikallet
        kokematonna kirjoitti:

Kiitos linkkivinkistä. Eipä noissa hinnoissa täällä paikallisesti juuri vaihtelua näy olevan. Korkeintaan jossain saa pari-kolme euroa halvemmalla koko katsastuksen. Korjaamokin ottaa päästömittauksista tasan saman verran, kuin katsastusasemat.

Kyllä nyt menee vähän pitkäksi. Katsastuskäynti maksaa kaksi kertaa enemmän kuin yksityislääkärillä käynti. Ei kerta kaikkiaan. Kyllä olisi kilpailuviranomaisella töitä. Eikös joku espanjalainen yritys omista melkein kaikki katsasturyritykset täällä Suomessakin.

Ja miettikääs hei sitä, että tämä touhu yksityistettiin sen takia, että saataisiin kuluttajaa hyödyttävää kilpailua. Ihan päinvastoin on käynyt. Hyvä EU. Tänään pulitin 92 euroa, melkein kuusisataa vanhaa kunnon markkarahaa.

• ajanut
        kartellikallet kirjoitti:

Kyllä nyt menee vähän pitkäksi. Katsastuskäynti maksaa kaksi kertaa enemmän kuin yksityislääkärillä käynti. Ei kerta kaikkiaan. Kyllä olisi kilpailuviranomaisella töitä. Eikös joku espanjalainen yritys omista melkein kaikki katsasturyritykset täällä Suomessakin.

Ja miettikääs hei sitä, että tämä touhu yksityistettiin sen takia, että saataisiin kuluttajaa hyödyttävää kilpailua. Ihan päinvastoin on käynyt. Hyvä EU. Tänään pulitin 92 euroa, melkein kuusisataa vanhaa kunnon markkarahaa.

muutaman kilometrin kilpailevalle asemalle, niin olisit päässyt kymppiä halvemmalla

• KALLISTA
        ajanut kirjoitti:

muutaman kilometrin kilpailevalle asemalle, niin olisit päässyt kymppiä halvemmalla

Marraskuun alkupuolella pakettiauton (diesel) Katsastus päästömittauksen kanssa oli 85 euroa. Kaksi viikkoa myöhemmin, diesel henkilöauton katsastus maksoi 90 euroa. En ymmärrä? Koska 25 euroa olis aivan kohtuullinen, autoilu maksaa muutenkin. Ei muuten mutta kun oli toi viimeinen työtön ja armeijaan menossa. Paikka Satakunta Kankaanpää.

• F1kin
        Elä katsasta kirjoitti:

Minä annan muiden katsataa vaihdan uuden auton aina vuoden välein.

Elä katsasta aivan turhaa touhua. Tämä on ihan totta. Ei vaikuttavuutta tutkimusten mukaan.

• antikommari
        F1kin kirjoitti:

Elä katsasta aivan turhaa touhua. Tämä on ihan totta. Ei vaikuttavuutta tutkimusten mukaan.

Anarkobolsevikki ehti tähänkin viestiketjuun valehtelemaan olemattomista "tutkimuksista".

• thkin

Hinta on mahdollisimman korkea, 10 euroa lisää hintaa joka vuosi ja katsastuksen sisältö eli vaikuttavuus on luokkaa nolla. Katsastuskusetus on mielen älyttömin keksintö.

• hähähähähähä

KATSASTAJA-ROSVO sinne, siellä on rosvoilla kotoisa olo. Ryöstökapitalismi Venäjällä kukoistaa, täällä vastaavaa esiintyy vain KATSASTUSTOIMESSA, joka onkin puhdasta rosvousta! Oikein kansan riistämistä epsanjalaisen sika-kapitalistin pussiin. Suikkapäät on kuin Nottinghamin sheriffin palkolliset, maksettuja ROSVOJA muka lain nimessä riistämässä! Ymmärtäkää edes hävetä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5656
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2849
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      155
      2606
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2359
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1684
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1565
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      134
      1404
    8. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      133
      1024
    9. Terveiset kaivatullesi

kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      89
      984
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      909
    Aihe