Raskasta on kun kaipaa takaisin seurakuntaan. Mikä siinä on? Ylpeys? Olen kuunnellut uudet lehdet täältä
http://www.jw.org/
Pitäisi vaan saada mentyä takaisin. Rukoilen joka päivä Jehovalta voimaa ja viisautta lähteä kokoukseen. Täytyy vaan koittaa taistella tiensä takaisin elämään.
Raskasta on.
23
1058
Vastaukset
- mielenterveyden
ammattilaisiin.
- minä vaan
Ei ole mielenterveydellisiä sairauksia. Ainoastaan hengellinen tyhjiö josta kärsin.
- Pii on 3.0
.."Laisiin " Nimim. "Minä vaan,"
Jipii. Siinä sitä . Juuri julkaistiin uusi tutkimus, jossa kartoitettiin arkistoista, mitä virallinen Suomi onkaan popsinut itsenäisyyden aikana ; ja tilanne on varsinaisen hilpee.
Lääkintälaitos ja sotalaitos kilpailivat siitä, -20- luvun alusta lähtien, miten paljon ja mistä saisivat Tehoaineita hamstrattua; Kansainvälinen valvonta oli ihmeissään, kun muut maailman valtiot Venezuelaa ja Natsi-saksaa myöten rajoittivat 1. maailmansodan ja myöhemmin 2. -sodan huume-kipulääkityksen raakaaineiden saantia. Mutta Suomi ei. Eräs asiantuntija sanoikin -30- luvulla, "Että Suomi on aivankuin tietyt Chicacon huopahattuiset "Herrasmiehet," Paitsi että se on paljon isompi ja pahempi,
Kun Natsi-Saksa poisti sodan aikana keksimänsä pervitiinin käytöstään,sen pahojen sivuoireiden vuoksi, Suomi haali kaiken käyttöönsä. Partiomiehet kertoivat sitten rintaman yllä näkemistään Kristallikruunuista, ja osa alkoi epäillä sotakavereitaan "Ryssiksi, "
metamfetamiinipöllyssä ollessaan .Toiset näkivät Enkeleitä sun muita.
ent, Lääkintäaliupseerina tiedän mistä puhun, Pahkajärvellä tein aik; -Ihmeparannuksen, kun iso herrakaarti oli joku ilta juonut jotain sopimatonta, ja oksentelivat ihan vihreenä pitkin sänkyjä . annoin heille tupla-annoksen int; vitamiini, - ja hammassärkytabletteja, taisi olla enemmänkin, ja 15 minuutin päästä Kukin sotaurho oli virkee kuin kukkopoika.
olivat lähdössä uudelleen ryyppäämään, mutta ei kellään enää ollut rahnaa.
Juopottelu on asia sinänsä, mutta jos istuisit kaljabaarissa viitenä iltana viikossa, niin saattaisi se ruveta näkymään. Kun nyt "Kokouksienpuute" aiheuttaa vieroitusoireita, niin kannattaisikohan vetää henkeä, ja istua miettimään ,
ja kannattaa varoa , Hesekielin mukaan , ongenkoukkuja. onkijoita riittää .
- Taistaellut
itsesi (elämään) älä taistele takaisin Väärään (johdatukseen) Elämä johon kaipaat on edessäsi lue kirjoituksia jotka ovat (henkeytettyjä!) Ei "lehtiä" jotka ratsastavat kirjoituksilla!
- väärentämätöntä
Raamattua ei siis UM-käännöstä 33/38 käännös on hyvä.
Sinun kannattaa rukoilla Jeesusta, koska hän on meidän välimiehemme.
Ap. t. 4:12
"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Sinun ei myöskään kannata mennä takaisin tuohon vt-seuraan, koska siellä vasta raskasta on.
Hyviä kokouksia voi kuunnella esimerkiksi tuolta
http://saarna.net/ - salaisuus?
Vanha sanonta "kun laitat valtakunnan asiat etusijalle, niin kaikki muu järjestyy" taitaa sittenkin olla pelkkää paperia...Jos siihen uskoisit, niin eihän sinun tarvitse empiä. Et pysty ymmärtämään omaa elämääsi ennenkuin osaat ottaa vasttuun siitä. Ei sinun ongelmiasi ratkaise vt seura, eikä sen opit. Sinun pitää oppia itse hallitsemaan elämääsi ja sen jälkeen katso tarvitsetko elämääsi vielä uskontoakin.
>Sinussa näkee kuinka tehokas jt karttamissääntö todella toimii. Paskat sinä siitä uskonnosta välität...ongelmasihan on, että olet edelleen riippuvaissuhteessa entisiin uskonveljiisi ja sisariisi. Opettele uusi elämä ja kaverit ja katso sitten mitä teet ja muista, että sinulla koko loppuelämä aikaa ....Onnea matkaan.
Ylpeydestä se ei ainakaan voi johtua - jos se vain sinä vaan olet. Jospa oletkin vasta elämän kynnyksellä, tulossa siihen.
Sinulla ei ole mitään syytä mennä vartiotorniseuran kokouksiin, enkä minäkään sinua siihen kannustaisi. Myös lehtien kuuntelun voit lopettaa, sillä juuri ne aiheuttavat sinulle ahdistusta muistuttamalla kokouksista ja vartiotorniseuran normeista, jotka sinun tulisi Jumalalle kelvataksesi täyttää. Raamatun luku kannattaa aina - varsinkin nykyisessä tilanteessasi. Käytä turhaan kuunteluun kuluttamasi aika lukemalla Raamattua. Jos uskot yhä Raamattuun, aloita koko hengellinen elämäsi puhtaalta pöydältä. Älä rukoile voimaa mennäksesi kokouksiin - kietoutuaksesi yhä syvemmin väärän opin kahleisiin - vaan pyydä ohjausta ja ymmärrystä Jumalan sanalle. Hän on sanassaan luvannut opettaa sinua. Muista: ei ole raamatullista vaatia ketään uskomaan mitään, mistä Raamattu ei oikeasti mitään mainitse.- Repe-Pekka
>> Muista: ei ole raamatullista vaatia ketään uskomaan mitään, mistä Raamattu ei oikeasti mitään mainitse. >>
Aivan oikein !
- Viisas päätös
Miksi olet lähtenyt pois?
Petyitkö järjestöön ja näitkö sen mädän hedelmän?
Jos jokin uskonto tuottaa mätää hedelmää, se ei ole oikea uskonto.
Älä siis turhaan kaipaile.
Raamattua voit lukea ja Jumalaan voit uskoa ilman mitään saastuneita uskontojakin.- etj
Jumala luo uutta. Jeesus kutsuu sinua seuraamaan häntä, hänellä on todellista annettavaa sinulle.
Hän antaa sinulle elämän ja ytlkylläisyyden.
Hän täyttää sydämesi kaipauksen, sen tyhjyyden, jota kukaan muu ei voi täyttää. Jeesus tekee vapaaksi ihmisorjuudesta, ei meidän tarvitse olla ihmisten orjia, se on vastoin Jumalan sanaa.
Saat tuoda kaikki murheesi ja taakkasi hänelle, anna ne hänelle, hän haluaa ottaa ne pois sinun harteiltasi. Kun tuot itsesi ja syntisi Jeesukselle, synnin valta murtuu elämässäsi, sinun ei tarvitse vetää perässäsi raskasta syntitaakkaa, joka on kuin kivireki. Pääset vapaaksi! Tiedän koska olen itse kokenut tämän kaiken, siksi kerron sinullekin. Siunausta sinulle!
>>Raskasta on kun kaipaa takaisin seurakuntaan. Mikä siinä on? Ylpeys?
Vt-seuran toimintamalleilla on varmasti oma osansa seurakuntaan palaamisen vaikeuden suhteen. Varsinkin entisten jäsenten kohdalla, jotka joutuvat suorittamaan katumusharjoitteita ennalta määräämättömän ajan todistaakseen lojaalisuutensa vt-seuraa kohtaan. Tällaista käytäntöähän raamattu ei tunne. Vt-seuran kohdalla monessakaan käytännön mallissa ei ole kyse raamatullisuudesta, tai rakkaudellisuudesta, vaan lahkoille tyypillisistä keinoista pitää jäsenistö ruodussa. Joskus tuo tarkoittaa sosiaalisilla suhteilla kiristämistä, kuten karttamiskäytäntö osoittaa.
Alemmuuden tunne on myös yleinen seurakuntaan palaavilla, vaikka näitä ei olisikaan erotettu. Seurakunnissa tiedetään aina varsin hyvin ketkä ovat ns. aktiivisia jäseniä ja ketkä eivät. Epäsäännöllisesti, jos juuri ollenkaan, kokoontumisiin osallistuvia kohtaan on olemassa, kuten tiedät, omat sääntönsä joiden mukaan näihin tulee suhtautua. Tapauksesta riippuen, epäsäännöllistä kohdellaan seurakunnassa joko avoimen huomioon ottaen, tai jopa karttaen. Merkitseminen on eräs keino pitää jäsenet ruodussa. Erityiskohtelu saattaa tuntua epäsäännöllisestä tai toimettomasta vastenmieliseltä, ja aiheuttaa ehkä jopa alemmuuden tunnetta.
>>Täytyy vaan koittaa taistella tiensä takaisin elämään.
Minulla ja monella muulla elämä alkoi jehovantodistajuuden jälkeen. Mitäpä siihen tuumaat?- salaisuus?
alkoi vasta erottuani jt järjestöstä.
En myöskään kaipaa mitään uskontoa tai uskonnollisuutta tilalle. - erikoinen!
elämä teillä alkoi jt-jälkeen. teidän elämän keskipiste näyttää olevan edelleen jehovan todistajuus. päivästä, kuukaudesta toiseen.
mitäpä siihen tuumaat erikoinen! kirjoitti:
elämä teillä alkoi jt-jälkeen. teidän elämän keskipiste näyttää olevan edelleen jehovan todistajuus. päivästä, kuukaudesta toiseen.
mitäpä siihen tuumaat>>teidän elämän keskipiste näyttää olevan edelleen jehovan todistajuus. päivästä, kuukaudesta toiseen. mitäpä siihen tuumaat
Jotkut toipuvat alkoholistit pyhittävät myös osan elämästään sille että valistavat alkoholin vaaroista niitä, jotka ovat vaarassa menettää elämänsä alkoholille. Mitäpä siihen tuumaat?
Oma motiivini on ihmisten auttaminen ja valistaminen. Löytäisitkö tuosta jotain moitittavaa?- Markku_Meilo
erikoinen! kirjoitti:
mitäpä siihen tuumaatOletko pääasiassa huolissasi:
A) Entisten jehovantodistajien ajan- ja tarmonkäytöstä?
B) Entisten jehovantodistajien esille tuomista Vt-epäkohdista?
C) Muusta, mistä? - neitoni
erikoinen! kirjoitti:
mitäpä siihen tuumaatSe oli hälle elämäntapa,ei sitä et käy kirkos pakosta ku serkku menee ripille tai pappa haudataan ja isot häät tulos.Väkisin istutaan kovalla kirkonpenkilla se papin puhe ja huh...
Toki raamatun opetus vaikuttaa joka päivä koska tullee tilanteia mis teet ratkasun väärän tai oikeen välillä,no ei tokikaan joka päivä,mut se ei oo harrastus
- Kalastelus
Eikö jt-järjestö ymmärrä, että valehteleminen on väärin?
Ei kai kukaan mene tähän ansaan, vai että muka raskasta ja haluaa takaisin? No miksi ihmeessä et ota yhteyttä seurakuntaasi?
Tämä viesti onkin selvästi jonkin jehovalaisen viesti. Mutta miten hän voi esiintyä muka katuvana entisenä jt-nä?
Eikö valehteleminen ole väärin. Näköjään jt voi tehdä mitä lystää, varsinkin nimimerkin suojissa. - Elämän kevät
En ole ennen nähnyt missään noin surkeita kotisivuja!
Puuttuu enää: elder, the only true god. - Ryhdistäydy
Hei vaan
Oletko kenties jt-juonittelu vaan?
Kukaan ei lähde rakkaudellisesta ja lämpimästä järjestöstä pois, se on varma.
Viisaat taas lähtevät pois kylmästä järjestöstä.
Mikä tässä on niin hankalaa?
Hä? - kaipuuta..
voi olla johonkin seurakuntaan, mitä siellä mukamas on parempaa, sähän voit itse elää niin hyvää elämää kuin haluat, voit itse kontrolloida itseäsi, eikä mitään seurakunnan taholta tulevia sääntöjä, ystäviä löytyy varmasti mistä tahansa muualtakin, jos joku hyvä ystävä jäi sinne, niin voithan yrittää olla ystävä, ilman uskontoa, mutta taitaa olla huonoa teidän uskossanne.
Jos jotain yhteisö tai seurajärjestöä haluaa kuulua, niin onhan noita kaikkia urheilu tai hyväntekeväisyys seuroja.
Kyllä elämä on paljon parempaa, kun kaikki on omasta tahdosta, seurakunta on varmasti vain kahle.
En tosiaan saa päähän, mitä sieltä vois kaivata, mielenhallintaako, etkö osaa ajatella itse.
Jos uskonasioista on kiinnostunut, niin on paljon siltä alalta eri kirjoja, ja netissä tietoa.
Raamattu kehoittaa tutkimaan kaikkea ja koettelemaan ja pitää sen mikä hyvää on.
Olen ihmetellyt, että jt.t sanovat itsestään, että kaikki perustuu Raamattuun ja olevansa kaikkein Raamatullisempia.
Kuka tahansa voi olla tosi Raamatullinen, kun vaan ottaa Raamatun käteensä ja lukee ja elää sen mukaan.
Vai olenko niin heikko itsetunnoltasi, ettet kykene elämään ilman valvontaa hyvää elämää, jos ei kukaan valvo, ryyppäät, et osaa huolehtia mistään, et tiedä kuinka toimitaan muiden ihmisten kanssa, olet luuseri, ja haluat että joku ottaa ohjat käsiinsä ja sinä tottelet.
Monet jehovista varmaan jättävät tämän elämän kunnolla elämästä, kun ovat ankarassa konrtollissa, päästääkseen elämään joskus tulevaisuudessa ikuisesti maan päällä.
Jos teillä ei ole edes mitään rangaistusta, kadotusta, tuonelaa mistä pelastaudutaan.
Mitä pelkäämistä on jossain hävittämisessä, kaikkihan täältä jollain tavalla lähtee, minä en ainakaan pelkää kuolemaa, tapahtui se koska tahansa, ja ei kait siinä Harmagedonin taistelussa, jossa Jumala hävittää toisin uskovat, niin kitumaan joudu, eikö se tapahdu silmänräpäyksessä, kidutushan on rakastavalle Jumalalle mahdotonta,
Elikkä ei mitään pelkoa.
Ja kun on kuollut ei varmaan kaipaa mitään elämää, kun ei kerran tiedä mitään.
Minä ainakin valitsen mieluummin sen ikuisen levon kuin ikuisesti elämisen maan päällä. Ystäviini ja sukulaisiini ei edes kuulu ketään jehovantodistajaa, tiedän vain työpaikalta kaksi, molemmat kärsivät pitkäaikaisesta masennuksesta, ja ovat olleet pitkällä sairaslomalla.
Uskonnolla on varmasti siihen syynsä. - neitoni
Tiiät iteki et sua ootetaan ja toivotaan takas,niele
tummonen tyhmä ylpeys ja kato miltä tuntuu,tiiät ettei se velvoita mihinkään jos käyt salilla sillon tällön,pikku hiljaa tutkailet sydäntä.
Älä mee vääristä vaikuttimista,se huono homma on koska se ei kanna pitkälle- käsittänyt
ettei voi olla vain pikkuisen mukana, käydä silloin tällöin kun siltä tuntuu,, Ja luulen ainakin, että ne jotka siellä ovat olleet ja luopuneet, tietävät ettei se siitä kummene, uudelleen lämmittämällä.
Sama kuin missä tahansa suhteessa, hetken aikaa oltuaan muistaakin minkä takia siitä lähti, se ei ollutkaan sitä mitä kuvittelin, tai toiset kaunistelleet.
Ehkä jos joku erotetaan jonkun selvän moraalittomuuden vuoksi, ja sellainen tekee katumusta ja parantaa tapansa, niin palaa uudelleen.
En tiedä erottamisprosenssianne, onko siinä jokin puolen vuoden katumus aika, jolloin voi vielä peruuttaa, vai onko kerralla poikki, vai tuleeko varoituksia.
Itse en ole koskaan mukana ollut, eikä sinne mikään vedä, muuten kiinnostaa ihmisten ajattelutavat, ja kun ovella käyvät, tiedän enempi, kun olen lukenut ja kuullut heidän uskonnosta.
Minä olen myös sellainen, etten huoli valmiiksi ajateltuja asioita, haluan itse pohtia, lukea ja ymmärtää, ei että minun pitäisi ajatella tietyllä tavalla, sen takia sanon kiitos ei, en halua tutkia kenenkään kanssa niin että minun päähäni laitetaan valmiita ajatuksia.
Kuunnella voin, ja jotain sieltä täältä hyväksyä, tai olla samaa mieltä,
mutta heidän asenne on ihan väärä, raamatuntutkistelussaan, asenne että ollaan yksin oikeassa. Sellainen ei kannusta tutkimaan.
Ja kaikista hullunta on ettei saa ollenkaan epäillä, vaan uskoa kaikki selitykset.
Olen huomannut että opissanne on valtavasti selittelyjä, Raamattu ei kelpaa sellaisenaan, vaan sille annetaan selityksiä.
Selittelyt tuntuvat monesti kaukaa haetulta, yritetään päätellä, onko jokin järkevää tm.
Annetaan uusi mekitys.
Jakeita irroitetaan mielivaltaisesti ja ihan toisesta asiasta otetaan selitys siihen.
Kyllähän sellainenkin näyttää Raamatulliselta.
- On torstaina
Jeesuksen Kristuksen muistonvietto on torstaina, ovet ovat auki sinulle! mene sinne! ystävät ottavat sinut avosylin vastaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu751758- 591708
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3371467Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1681419Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671290Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081269Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä621117- 601099
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin981050Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57990