Sanansaattaja?

Kertokaa mielipteenne.

Heräsin juuri olisko ollut tunti sitten.
Takana raskas työpäivä, mutta kävi nukkumaan eilen jo klo 21,00
En käytä alkoholia, enkä lääkkeitä, enkä huumeita,
eikä minulla ole todettu mieliala sairauksiakaan.
En pode stressiä, eikä kukaan läheisistäni ole kuollut. (Oletin/oletan?)
Olen akateemisesti koulutettu, mutta pidän mieleni avoinna.

Olen niin maan perusteellisesti säikähtänyt!

Siinä alustus.

Tapahtui näin:
Minä nukuin ja unen rajalla kuulin äänen joka sanoi: 'Herää!'
No tietysti jatkoin nukkumista, mutta sama toistui neljä kertaa.
Viidennellä kerralla näin unessani puhujana kolme vuotta sitten kuolleen rakkaan kissani.

Arvatkaa heräsinkö...ihan varmasti heräsin, sillä on yhä IKÄVÄ sitä kattia.

Ja sitten makuuhuoneen katon yläpuolelta kuuluu 'viuh, viuh, viuh',
niinkuin piiskalla viuhuttaisi.

Minä ylös ponkana petistä ja ikkunaan: 'Mitä helvettiä?'

Ja ikkunan takana aivan älyttömän kirkas valo,
Ja yhtäkkiä tiedän, että äitini on kuollut...
Ja sitten valo on poissa.

Äitikulta on vierailulla Israelissa, joten ei varmaan kuulla hänestä kohta, mutta...

Okei, vielä minä en itke...

Mitä luulette, oliko se sanansaattaja(-enkeli)
vai aavistus vai etiäinen (mummi niihin uskoi) vai enneuni...

Minä uskon ristin Jumalaan ja uskon että enkelit ovat hänen palvelijoitaan,
mutten kiellä muidenkaan henkien tai Jumalten olemassa oloa.

Säikkynä nyt olen tässä ja kittaan hullun lailla teetä ja poltan tupakkaa...

...yritän tajuta...että... olen...aikuinen...koulutettu...osaan ajatella...en käytä päihteitä...mutta uskon myös luonnonhenkiin...mitä helvettiä tapahtui?

...Tunnen itseni niin jumalattoman pieneksi ja avuttomaksi ja tyhmäksi,
mutta ei kerrota kellekään...ennenkaikkea tunnen itseni Nöyräksi...
(no nöyryys ei pahaa kellekkään tee, luulen...)

43

6295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      kuulla jo äidistäsi.

      Mutta oppaamme, enkelit tuovat meille sanomaa tuolla tavalla, jopa kissana. Se mikä on meille rakas.

      • Oikeammalta nimeltään

        Puhutaan ns. etiäisistä, joita henkisesti läheiset ihmiset välittävät toisilleen. Ihmisluonnosta on vielä pimennossa aisteja, joista emme osaa uneksiakkaan. En sekottaisi tuohon enkeleitä sen kummemmin kuin jumaliakaan.
        Olen itsekin nähnyt unessa sisareni auton alle jäämisen ja siitä kerroinkin ennen kuin tuo todella tapahtui. Ei sitä enkelit kertoneet, unessa se vain tapahtui, reilun vuorokauden kuluttua todellisuudessa. Onneksi sisareni ei edes pahemmin loukkaantunut pyöriessään auton alla!


      • Aritta
        Oikeammalta nimeltään kirjoitti:

        Puhutaan ns. etiäisistä, joita henkisesti läheiset ihmiset välittävät toisilleen. Ihmisluonnosta on vielä pimennossa aisteja, joista emme osaa uneksiakkaan. En sekottaisi tuohon enkeleitä sen kummemmin kuin jumaliakaan.
        Olen itsekin nähnyt unessa sisareni auton alle jäämisen ja siitä kerroinkin ennen kuin tuo todella tapahtui. Ei sitä enkelit kertoneet, unessa se vain tapahtui, reilun vuorokauden kuluttua todellisuudessa. Onneksi sisareni ei edes pahemmin loukkaantunut pyöriessään auton alla!

        kuin Korkein Minä ja se esiintyy erilaisina sanansaattajina, etiäisinä, enkeleinä, oppaina jne.


    • tapahtuu...

      ennevanhaan niihin on uskottu ja puhuttu niistä, nykyajan meininki on hullunleima otsaan täällä suomessa, ulkomailla monissa maissa uskotaan vielä.

      • suomi

        On nykyään sivistysvaltio ja eletään 2000 lukua eikä pimeää keskiaikaa


    • VAINO HARHAISUUTEEN

      OLETKO MUISTANUT OTTAA

      • pellolle

        huutaan siittä, ellei sulla oo järkevämpää sanottavaa.


    • Mikki Hiiri

      Että sulla alkaa kohta Fiiraa tosi pahasti oireet viitaa siihen.

      • näyttää siltä

        että sulla on fiirannu jo pitemmän aikaa.


    • eli liittyikö siihen ns. tietämättä jääneitä totuuksia?

      • kuoli

        18 vuoden iässä eläilääkärin nukutuksessa.
        Havaittin alkava FIP, joten päätimmme armahtaa vanhan kaverini...


    • Ketjun ap. aloittaja

      Saatiin tietää, että äiti oli menehtynyt sydänkohtaykseen Israelissa varhain eilisaamuna.

      Kiitoksia vain vittuilijoillekin 'myötätunnosta!'

      • Aritta

        Sait tiedon joten olit jonkin verran varautunut. Vaikka tällaiset sanomat eivät olekaan mukavia saada, mutta ehkä joskus tarpeellisia.

        Rakkautta sinulle ja voimia.


      • enää kuule

        Katoltasi viuh viuh ääniä, sillä se voi olla ihan tavallinen pulu, josta sitten mielikuvituksesi rakentelee enkelin sanoman jollekin mystiselle jutulle. No yhtäkaikki siivethän ne on pulullakin! Hyvää jatkoa sinulle, eräs "vittuilija".


      • tapahtuu...

        olen itsekkin saanut kuoleman viestejä, mm: niin että pieni lintu koputteli pitkän tovin ikkunaruutuun ja nappisilmillään katseli minua, noin 15 minuuttia tämän jälkeen tuli puhelu että eräs tuttavani oli kuollut.
        Osan ottoni sinulle.


      • Eritoten talitiaiset
        tapahtuu... kirjoitti:

        olen itsekkin saanut kuoleman viestejä, mm: niin että pieni lintu koputteli pitkän tovin ikkunaruutuun ja nappisilmillään katseli minua, noin 15 minuuttia tämän jälkeen tuli puhelu että eräs tuttavani oli kuollut.
        Osan ottoni sinulle.

        Koputtelevat sangen usein ikkunaan, tarkemmin sanoen ikkunan kittiin, saadakseen siitä jotain ravintoa, koska kitissä on pellavaöljyä. Jos uskot tuollaisen koputtelun tuovan kuolemanviestiä, minulla ei olisi ainoatakaan sukulaista hengissä, sillä koputtelu on päivittäistä pakkasilla.
        Kohdallasi se oli sattumaa ja jos tuollaiseen haluat uskoa, niin sitä sanotaan kyllä taikauskoksi!
        Tuo uskomus on varsin yleinen ja periytyy isovanhemmiltamme.


      • kyllä se
        Eritoten talitiaiset kirjoitti:

        Koputtelevat sangen usein ikkunaan, tarkemmin sanoen ikkunan kittiin, saadakseen siitä jotain ravintoa, koska kitissä on pellavaöljyä. Jos uskot tuollaisen koputtelun tuovan kuolemanviestiä, minulla ei olisi ainoatakaan sukulaista hengissä, sillä koputtelu on päivittäistä pakkasilla.
        Kohdallasi se oli sattumaa ja jos tuollaiseen haluat uskoa, niin sitä sanotaan kyllä taikauskoksi!
        Tuo uskomus on varsin yleinen ja periytyy isovanhemmiltamme.

        ihan keskelle ikkuna lasia koputteli ja niin kauan että ihmettelin,oli muuten kesä aikaa eikä mitään talvipakkasia... Niinhän ne entisajan ihmiset ja monissa muissakin kulttuureissa sekä tietty intiaanit on uskoneet että linnut tuovat kuolemanviestejä.
        Ajattelin sillon vaan että melkonen sattuma kun ei ole koskaan aiemmin eikä myöskään sen jälkeen tapahtunu just tämmöstä.
        Mutta tämä on ikuinen kiistan aihe, itse uskon että on muutakin kuin tämä mitä me näemme...


      • eriinomane kuulo o,
        enää kuule kirjoitti:

        Katoltasi viuh viuh ääniä, sillä se voi olla ihan tavallinen pulu, josta sitten mielikuvituksesi rakentelee enkelin sanoman jollekin mystiselle jutulle. No yhtäkaikki siivethän ne on pulullakin! Hyvää jatkoa sinulle, eräs "vittuilija".

        jos kato läpi pulu ääne kuulet.
        Iha käy latteeks tommottinen kuulo.


      • toimivat usein
        tapahtuu... kirjoitti:

        olen itsekkin saanut kuoleman viestejä, mm: niin että pieni lintu koputteli pitkän tovin ikkunaruutuun ja nappisilmillään katseli minua, noin 15 minuuttia tämän jälkeen tuli puhelu että eräs tuttavani oli kuollut.
        Osan ottoni sinulle.

        sanansaattajina ja myöskin psykopompoksina.


      • lintu-sanansaattaja
        kyllä se kirjoitti:

        ihan keskelle ikkuna lasia koputteli ja niin kauan että ihmettelin,oli muuten kesä aikaa eikä mitään talvipakkasia... Niinhän ne entisajan ihmiset ja monissa muissakin kulttuureissa sekä tietty intiaanit on uskoneet että linnut tuovat kuolemanviestejä.
        Ajattelin sillon vaan että melkonen sattuma kun ei ole koskaan aiemmin eikä myöskään sen jälkeen tapahtunu just tämmöstä.
        Mutta tämä on ikuinen kiistan aihe, itse uskon että on muutakin kuin tämä mitä me näemme...

        tuo viestin ihmiselle joka Itse kuolee.
        Sanansaattaja on useimmin, korppi, varis, varpunen tai pöllö.
        Mutta onhan noita poikkeuksiakin.
        Muut eläimet:kissa, kettu, käärme jne. voivat tuoda viestin sukulaisille tai läheisille ystäville ja joskus vihamiehillekin.


      • kysymyksen?
        toimivat usein kirjoitti:

        sanansaattajina ja myöskin psykopompoksina.

        Mikä on psykopompos?


      • Kreikkaa ja
        kysymyksen? kirjoitti:

        Mikä on psykopompos?

        Tarkoittaa vainajan saattajaa tuonpuoleiseen. Usein sellaisena esiintyy lintu tai jopa hevonen sekä muita eläimiä. Esimerkiksi muinaisegyptiläisillä Horus (Haukka)oli psykopompoosi.


      • Lautasmuija
        Kreikkaa ja kirjoitti:

        Tarkoittaa vainajan saattajaa tuonpuoleiseen. Usein sellaisena esiintyy lintu tai jopa hevonen sekä muita eläimiä. Esimerkiksi muinaisegyptiläisillä Horus (Haukka)oli psykopompoosi.

        Olen erittäin usein huomannut linnun olevan viestintuoja. Ei aina kuolemaan liittyen, mutta usein, esim. varoittajana. Kyllähän ne linnut touhuavat samoja asioita päivästä toiseen, mutta juttu onkin se, että sattuu kiinnittämään huomiota tiettyyn lintuun tai lintu käyttäytyy jotenkin harvinaisella tavalla tms.


      • Uskotaan näemmä
        Lautasmuija kirjoitti:

        Olen erittäin usein huomannut linnun olevan viestintuoja. Ei aina kuolemaan liittyen, mutta usein, esim. varoittajana. Kyllähän ne linnut touhuavat samoja asioita päivästä toiseen, mutta juttu onkin se, että sattuu kiinnittämään huomiota tiettyyn lintuun tai lintu käyttäytyy jotenkin harvinaisella tavalla tms.

        Jo melkein kummituksiin, voinen hieman valottaa tuota linnun käyttäytymistä ihan vain tutkinnan kannalta.
        Linnun koputellessa ikkunaan, se näkee siitä kuvajaisensa ja yrittää selvittää mikä se kuva on eli silloin lintu puolustaa reviiriään. Siinä ei ole mitään yliluonnollista.
        Usein esimerkiksi haukan ahdistamat pikkulinnut törmäävät ruutuun, koska eivät ehdi huomata siinä kuvajaistaan. Minun makuuhuoneeni ikkunaan, aivan keskelle ruutua moksahti kerran peltopyy, rikkoen ikkunan samalla. Syynä suuri kanahaukka, joka ahdisteli pyytä.
        Tuollaiset uskomukset ovat aivan puhdasta taikauskoa.
        Voitte aivan rauhassa asettaa ne sattuman piikkiin. In aivan naurettavaa kuvitella lintujen luontaisen käytöksen olevan jotain sanan saattamista. Tuhannet linnut koputtelevat myös autiotalojen ikkunoihin, mitähän se sitten kertoneekaan?


      • sitten saattanee
        Uskotaan näemmä kirjoitti:

        Jo melkein kummituksiin, voinen hieman valottaa tuota linnun käyttäytymistä ihan vain tutkinnan kannalta.
        Linnun koputellessa ikkunaan, se näkee siitä kuvajaisensa ja yrittää selvittää mikä se kuva on eli silloin lintu puolustaa reviiriään. Siinä ei ole mitään yliluonnollista.
        Usein esimerkiksi haukan ahdistamat pikkulinnut törmäävät ruutuun, koska eivät ehdi huomata siinä kuvajaistaan. Minun makuuhuoneeni ikkunaan, aivan keskelle ruutua moksahti kerran peltopyy, rikkoen ikkunan samalla. Syynä suuri kanahaukka, joka ahdisteli pyytä.
        Tuollaiset uskomukset ovat aivan puhdasta taikauskoa.
        Voitte aivan rauhassa asettaa ne sattuman piikkiin. In aivan naurettavaa kuvitella lintujen luontaisen käytöksen olevan jotain sanan saattamista. Tuhannet linnut koputtelevat myös autiotalojen ikkunoihin, mitähän se sitten kertoneekaan?

        olla niin jopa jotta sinun tieteesi perustuu luetuun tietoon, ei koettuun. Toisten tiedoilla ei ole reposteleminen


      • Kun tuo onkin
        sitten saattanee kirjoitti:

        olla niin jopa jotta sinun tieteesi perustuu luetuun tietoon, ei koettuun. Toisten tiedoilla ei ole reposteleminen

        Pitkälti oman tutkimukseni tulosta, yhdistettynä kollegojen vastaaviin, niin uskallan esittää eriävän mielipiteen teidän lievästi sanoen merkillisestä taikauskosta. Sekoitatte juohevasti pakanalliset muinaisuskonnot kristinoppiin, uskomalla luonnon villieläinten kykyyn kertoa juuri teidän menetyksistänne tms.
        Tuo olettamus johon eräs kirjoittaja viittasi, että jopa intiaaneille tuollainen oli tuttua. Kyllä oli, ja se on tuttua myös muille luonnonkansoille, sillä he tiesivät eläinten käyttäytymisestä verrattomasti enemmän. Mutta se osa eläinten käyttäytymisestä joka katsottiin ennusteiksi, oli täyttä puppua ja poppamiesten ja shamaanien höpinöitä. Taitava sanankäyttäjä kertoo asiansa sellaisin sanakääntein, että se vaikuttaa aina todelta. Vrt.horoskoopit tai ennustajat!
        Olen ammatiltani biologi ja tutkin päätyönäni lintujen elämää. Olen haastatellut tuhansia "lintubongareita" ympäri maailmaa, joten ehkä tiedän enempi aiheesta kuin mökin Miina!
        Sattui aihe vain silmiini, kun aikani kuluksi selailin näitä sivuja!


      • Lautasmuija
        Kun tuo onkin kirjoitti:

        Pitkälti oman tutkimukseni tulosta, yhdistettynä kollegojen vastaaviin, niin uskallan esittää eriävän mielipiteen teidän lievästi sanoen merkillisestä taikauskosta. Sekoitatte juohevasti pakanalliset muinaisuskonnot kristinoppiin, uskomalla luonnon villieläinten kykyyn kertoa juuri teidän menetyksistänne tms.
        Tuo olettamus johon eräs kirjoittaja viittasi, että jopa intiaaneille tuollainen oli tuttua. Kyllä oli, ja se on tuttua myös muille luonnonkansoille, sillä he tiesivät eläinten käyttäytymisestä verrattomasti enemmän. Mutta se osa eläinten käyttäytymisestä joka katsottiin ennusteiksi, oli täyttä puppua ja poppamiesten ja shamaanien höpinöitä. Taitava sanankäyttäjä kertoo asiansa sellaisin sanakääntein, että se vaikuttaa aina todelta. Vrt.horoskoopit tai ennustajat!
        Olen ammatiltani biologi ja tutkin päätyönäni lintujen elämää. Olen haastatellut tuhansia "lintubongareita" ympäri maailmaa, joten ehkä tiedän enempi aiheesta kuin mökin Miina!
        Sattui aihe vain silmiini, kun aikani kuluksi selailin näitä sivuja!

        Tottakai lintujen käyttäytymiseen on aivan luonnollinen selitys, sehän on selvä juttu. Kyse onkin nyt siitä, että toisella, ei-rationaalisella tasolla, linnut ovat myös viestintuojia. Lintutieteilijä ei tätä ymmärrä. Linnun käyttäytymisessä on siis kaksi ulottuvuutta, tämä biologinen looginen, mutta henkisellä merkitystasolla jokin muu. Et käsitä tätä, mutta ei sinun tarvitsekaan, koska et kuitenkaan sitä usko.


      • Biologi taas
        Lautasmuija kirjoitti:

        Tottakai lintujen käyttäytymiseen on aivan luonnollinen selitys, sehän on selvä juttu. Kyse onkin nyt siitä, että toisella, ei-rationaalisella tasolla, linnut ovat myös viestintuojia. Lintutieteilijä ei tätä ymmärrä. Linnun käyttäytymisessä on siis kaksi ulottuvuutta, tämä biologinen looginen, mutta henkisellä merkitystasolla jokin muu. Et käsitä tätä, mutta ei sinun tarvitsekaan, koska et kuitenkaan sitä usko.

        Kuolemankellosta (Hadrobregemus pertinax)jonka "tiedettiin" ennustavan myös kuolemaa sille, joka sen äänen kuuli.
        Kuolemankello on pieni 5-6 mm:n pituinen musta kovakuoriainen, joka on etenkin vanhojen hirsitalojen vitsaus ja tupajumin ohella pahin tuholainen.
        Tuo pelko ja uskomus kuuluu samaan astraalitason totuuksiin sinun lintuaiheesi kanssa!
        Tuollaisista uskomuksista kirkko tuomitsi niihin uskovat aikoinaan kerettiläisiksi.
        Taikausko siis näyttää elävän rahvaassa vieläkin lujasti, päätellen kirjoituksestasi!


      • PSYKOPOMPOS
        Kreikkaa ja kirjoitti:

        Tarkoittaa vainajan saattajaa tuonpuoleiseen. Usein sellaisena esiintyy lintu tai jopa hevonen sekä muita eläimiä. Esimerkiksi muinaisegyptiläisillä Horus (Haukka)oli psykopompoosi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopompos
        Ja ilmaisu: "psykopompoosi" on virheellinen.
        (anteeksi jos viilaan pilkkua)


      • täältä:

      • Yksi vitun

      • Lautasmuija
        Biologi taas kirjoitti:

        Kuolemankellosta (Hadrobregemus pertinax)jonka "tiedettiin" ennustavan myös kuolemaa sille, joka sen äänen kuuli.
        Kuolemankello on pieni 5-6 mm:n pituinen musta kovakuoriainen, joka on etenkin vanhojen hirsitalojen vitsaus ja tupajumin ohella pahin tuholainen.
        Tuo pelko ja uskomus kuuluu samaan astraalitason totuuksiin sinun lintuaiheesi kanssa!
        Tuollaisista uskomuksista kirkko tuomitsi niihin uskovat aikoinaan kerettiläisiksi.
        Taikausko siis näyttää elävän rahvaassa vieläkin lujasti, päätellen kirjoituksestasi!

        Yleisellä tasolla nuo uskomukset eivät välttämättä pidä paikkaansa, vaan henkilökohtaisella tasolla. Ja merkitykset tulee tuntemaan vain elämänkokemuksen kautta. Kaikki tapahtumat eivät aina ole merkkejä tai viestejä, vain silloin kun niihin liittyy tietoinen huomiointi, henkilökohtaisuus ja erikoisuus. Kun yleisesti on tiedossa esim. tuo kuolemankello-uskomus, se ei välttämättä merkitse mitään. Sama kuin musta kissa ylittää tien naaman edestä, ei sekään välttämättä tarkoita mitään, koska niistä on tullut jo yleisesti tunnettuja "kuolleita" uskomuksia. Viestit ovat henkilökohtaisemmalla tasolla. Tätä asiaa on vaikea selittää.


      • On tuo sinun
        Lautasmuija kirjoitti:

        Yleisellä tasolla nuo uskomukset eivät välttämättä pidä paikkaansa, vaan henkilökohtaisella tasolla. Ja merkitykset tulee tuntemaan vain elämänkokemuksen kautta. Kaikki tapahtumat eivät aina ole merkkejä tai viestejä, vain silloin kun niihin liittyy tietoinen huomiointi, henkilökohtaisuus ja erikoisuus. Kun yleisesti on tiedossa esim. tuo kuolemankello-uskomus, se ei välttämättä merkitse mitään. Sama kuin musta kissa ylittää tien naaman edestä, ei sekään välttämättä tarkoita mitään, koska niistä on tullut jo yleisesti tunnettuja "kuolleita" uskomuksia. Viestit ovat henkilökohtaisemmalla tasolla. Tätä asiaa on vaikea selittää.

        Ikkunaruutu-lintutarinasi.Se on mainittu joissakin satukirjoissakin.


      • Lautasmuija
        On tuo sinun kirjoitti:

        Ikkunaruutu-lintutarinasi.Se on mainittu joissakin satukirjoissakin.

        En mä ole mistään ikkunaruutu-linnusta puhunut. Ja mitä sitten vaikka olisinkin. Jokainen ikkunalintu on tapauskohtainen tyyppi.


      • Nebukadnesar

        ovat yllättävän väärinymmärrettyjä eläimiä.
        Nykybiologian tutkimus on paljastanut mm. että ne ovat myös julmia tapajia.
        Niiden lempeys on pitkän päälle väärintulkittua.


      • muualle
        Lautasmuija kirjoitti:

        En mä ole mistään ikkunaruutu-linnusta puhunut. Ja mitä sitten vaikka olisinkin. Jokainen ikkunalintu on tapauskohtainen tyyppi.

        tappelemaan tirppa-asiasta!
        Kummallakin on oma mielipide ja oikeus siihen. OK?


      • -Kitta-
        Nebukadnesar kirjoitti:

        ovat yllättävän väärinymmärrettyjä eläimiä.
        Nykybiologian tutkimus on paljastanut mm. että ne ovat myös julmia tapajia.
        Niiden lempeys on pitkän päälle väärintulkittua.

        Siitä on ollut pari dokkaria telkkarissakin.
        Ja yksi, missä näytetiin miten dolfarit tekee yhteistytä kalastajien kanssa.

        Wikillä on mielenkiintoinen tietopaketti dolfareista.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Dolphin


      • sinne
        Yksi vitun kirjoitti:

        Viilaaja!

        kurkottaja.


      • Pikkulintu, tiedä
        -Kitta- kirjoitti:

        Siitä on ollut pari dokkaria telkkarissakin.
        Ja yksi, missä näytetiin miten dolfarit tekee yhteistytä kalastajien kanssa.

        Wikillä on mielenkiintoinen tietopaketti dolfareista.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Dolphin

        Mitä viestiä mahtoi kuljettaa,muttapyllähti nurmikolle ja pudisteli päätään tovin ja lähti meneen.
        Tairankos ny kualla! Vai kualleeks joku muu?


      • lightkeeper

        Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan ja olen vilpittömästi pahoillani joidenkin aivokääpiöiden kommenteista. He elävät pimeydessä, siltä vaikuttaa. Kokemuksesi oli hyvin vaikuttava. Mutta se oli myöskin täysin luonnollinen. Äitisi kävi sinulle jättämässä jäähyväiset maanpäällisestä olomuodosta poistuttuaan (anteeksi jos menee liian korkealentoiseksi). Varmaan sen ymmärsit itsekin, totesin vain. Toivottavasti voit hyvin olosuhteet huomioon ottaen. Varmasti suret, mutta muista, että ei fyysinen kuolema ole kaiken loppu. Se on alku!


      • Anonyymi

        Saatiin tietää, että äiti oli menehtynyt sydänkohtaykseen Israelissa varhain eilisaamuna.

        Olkoon Jumala armollinen ja Rakkautta !


    • Anonyymi

      Minä näen paljon enne unia lasten syntymst .kumpaa sukupuolta ovat .yks aamu näin unen laitoin kukka kimpun haudalle ja ajattelin kuka nyt lähtee veljeni kuoli .uniin tulee myös mun isä useasti .joka on vuosia sit kuollut .joka uskoo unihinsa varjoonsa pelkä ä

    • Anonyymi

      He Rakkaimmat tuo sanoman,eläin voi olla enkeli myös.
      Älä pelkää !

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe