Sijoitusasunnon remontti maksoi 28000 euroa (putki yms.). Maksoin yhtiölainan pois. Miten saan verotuksessa vähentää remonttikuluja? Puhdas tuotto/vuosi ennen veroja nyt n.3000 euroa.
Remonttikulujen
3
961
Vastaukset
- Vuoden aikana
Et voi vähentää niitä kerralla, vaan kymmenen vuoden aikana vuokratuotosta.
...Perusparannusmenoja ei sen sijaan saa vähentää kerralla. Osakehuoneiston omistaja vähentää ne yhtä suurina vuotuisina poistoina vaikutusaikanaan. Jos menon todennäköinen vaikutusaika kuitenkin on 10 vuotta pitempi, poisto tehdään 10 verovuotena....
http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/veroilmoitusohjeet/palkansaaja/vuokratulojenverotus/- minä.
"..Perusparannusmenoja ei sen sijaan saa vähentää kerralla."
ainakin minä olen vähentänyt kaikki aina kerralla,
joskus on mennyt usean asunnon tuotto lähes nollille, kun yhdessä asunnossa on ollut remppaa.
olen vain sen rempatun asunnon kohdalla tehnyt esim. -8800 € tappiolaskelman siihen kaavakkeeseen 7.
sitten olen laskenut plussatulot ja miinustulot ja loppusumman laittanut henkilökohtaisiin kaavakkeisiin, joka on aina olut hieman plussalla.
------------------------
ainakin pitää muistaa vähentäkää asunnon myyntivaiheessa, jos ei ole ennen ehtinyt.
- luultavasti mitenkään
Jos taloyhtiö on tilannut ja maksanut tuon remontin, niin se tekee omat poistonsa kirjanpidossa. Ei verottaja hyväksy kaksinkertaisia poistoja. Ainoastaan vähennykseksi saat lainan korot (jos olet lainaa ottanut, maksaessasi tuon velan taloyhtiölle.)
Nuo peruskorjauspoistot edellisissä vastauksissa koskevat tilannetta, että sinä itse olet pannut koko asunnon remonttiin (taloyhtiön luvalla) ja maksanut remonttireiskoille itse. Kyseessä on silloin esim. koko keittiön uusiminen kaapistoineen ja koneineen tai oma kylppäriremontti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472