Lain henki on 100 % syyttävä.
Herran Henki on 100 % pelastava.
Room. 10:17
Usko tulee siis kuulemisesta,
mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Gal. 3:2
Tämän vain tahdon saada teiltä tietää:
lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
LISÄYS EDELLISEEN ...
Gal. 2:19
Lain vaikutuksesta minä kuolin,
mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni
Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
LISÄYS
Gal. 3:3
Niinkö älyttömiä olette?
Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
Gal 3:4-5
4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet?
-jos se on turhaa ollut.
5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee
voimallisia tekoja teidän keskuudessanne,
saako hän sen aikaan lain tekojen
vai uskossa kuulemisen kautta,
Lisäys ...
TULEEKO MEIDÄN VAELTAA LAIN SYYTTÄVÄSSÄ HENGESSÄ
VAI HERRAN HENGESSÄ ?
Gal. 5:16
Minä sanon: vaeltakaa Hengessä,
niin ette lihan himoa täytä.
Jes. 61:1
Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä
hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa
nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä
sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja
kahlituille kirvoitusta,
Lain henki ja Herran Henki
26
325
Vastaukset
- mutta nuo eivät
opeta kokonaisuutta Jumalan antamasta uskosta. Raamatunlauseet koottuna omaan koteloon, joka usein tehdään leveäski, saattavat johdattaa ihmiset täydellisesti harhaan.
Tässä lakiasiassa on tapahtunut juuri tuo leven raamattulausekotelon tekeminen erityisen uskomuksen perustamiseksi ja tuota raamatunlausekoteloa availlaan aina, kun tuolle omalle uskomukselle haetaan kannattajia.
Tietenkin nuo raamatunlauseet ovat jokaikinen totta, mutta noin irrallisina kokoelmina niistä saadaan tuhansia eri muotoisia uskomuksia.
Herran Henki on jokaisessa uskovaisessa ja siksi yksikään uskovainen ei kiellä ikuista lakia, eikä tahdo sitä koskaan rikkoa. Täytetyssä laissa on jokainen käsky mukana ja vapauden lapset iloitsevat siitä, että heidän ei tarvitse rikkoa käskyjä, jotka ovat Jeesuksen tättämässä laissa maailman loppuun asti.
Jeesus lähetti Pyhän Hengen voimaksi omalle kansalleen ja siksi ikuinen laki pysyy Jumalan kansan tiedossa ja ainaisesti voimassa kansan keskuudessa.- Loput löytyy Raamatusta
Room. 10:4
Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee
vanhurskaaksi jokainen, joka uskoo.
[Ap. t. 13:38,39; 2. Kor. 3:6; Gal. 3:24]
Luuk. 16.
15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne,
jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten
edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne;
sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on
Jumalan edessä kauhistus.
16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti;
siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa,
ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Room. 3:28
Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi,
kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
Gal. 2:16
Kun kuitenkin tiedämme, ettei ihminen tule
vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja vaan
uskomalla Jeesukseen Kristukseen, olemme mekin
uskoneet Jeesukseen Kristukseen, jotta tulisimme
vanhurskaiksi häneen uskomalla emmekä tekemällä
lain vaatimia tekoja. Eihän kukaan ihminen tule
vanhurskaaksi tekemällä mitä laki vaatii.
[Room. 6:6 ]
Vanhurskaus -- lahjavanhurskaus armosta -- on
kaikkein tärkein asia maan päällä.
Ja sitten on vain 1 tärkeä asia ...
Gal 5:6 ... Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
[1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]
Etsivä löytää loputkin avainkohdat Raamatusta.
- IDENEB
Yx älytön galatalainen ml 213 kirjottaa ..
"" Sanoohan Raamattu selkeästi, miten uskolla me VAHVISTAMME lain.Room 3:31 ""
Kuin ei muka tietäisi että vahvistamme lain juuri
siinä, että tunnustamme lain tappavan voiman:
Room. 7:10
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Juu - mutta hirvas pistää ajattelemaan totuutta:
/// Minun ymmärtääkseni
Kirjoittanut: hirvas
10.4.2009 klo 18.22
yksikään pyhä ei tarvitse lakia.
Vai mitä arvelet,
tarvitseeko Jumala itse asettamaansa lakia?\\\
Juu - tunnustamalla mahdottomuutemme myönnämme,
että laki itsessään on hyvä - - mutta ei se
tarkoita, että älyttömän galatalaisen ml213
perässä juoksisimme yrittämään uudestaan ja
uudestaan täyttämään tuota pettävää lakia!
Hivas on kuulkaas nykyajan Paavali, jota
kannattaa kuunnella.
Room. 7.
10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä
antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
11 Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn
avulla petti ja surmasi minut.
[1. Moos. 3:13]
12 Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä,
oikea ja hyvä.
[Ps. 19:8,9; 1. Tim. 1:8]
Kun pyhä laki tai omatuntosi on sinut todennut
syyllsieksi, niin siirry Krsituksen turviin.
Herran Henki on voimallinen vaikuttamaan sinussa
rakkauden tekoja.
Room. 7.
4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen
kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette
kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt
toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista.
Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.
[Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme
vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain
herättämät syntiset himot ja me kannoimme
hedelmää kuolemalle.
[Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä
piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi
laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla,
Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain
kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]
Laista ei tarvitse mitään tietää, sillä yhtä
lailla omatunto laista tietämättömänäkin osottaa
sinut syylliseksi Jumalan edessä, jso olet
vilpitön siinä määrin, että uskallat kuunnella.
Room. 2:12
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä
tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki,
jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain
mukaan tuomitaan;
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja
profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Pelottaa ml213 puolesta .. tämä tietää, että on
toivotonta roikkua lainteoissa ja kuitenkin ..- edes ollut alaikäinen:)?
Minun piti olla. Olin sitä ihmisenä ja uskovaisena. Alaikäisenä jouduin oppimaan yhteiskunnan vaativat lait ja säädökset ja minun oli niihin taivuttava, jotta en olisi niitä rikkoessani joutunut vankilaan ja vastuuseen.
Uskovaisena vasta jouduinkin koville. Jumala avasi minuun kirjoittamansa lain eteeni ja sain havaita, että olin kuoleman oma. En ollut ollenkaan sellainen, mitä Jumalan laki vaati. Tuo lakia, jonka Jumala tarkoitti minulle elämäksi, tekikin minulle selväksi, että tulen kuolemaan. Tuo laki, jonka Jumala tarkoitti elämäksi ja siunaukseksi, ei siksi koitunut minulle, vaan kuoletti minut tuomioillaan. En kyennyt lakia täyttämään. Ajatuksiini oli tullut aina houkutuksia ja olin usein niihin langennut, ainakin ajattelemalla aivan sumeilematta pahaa ja jopa joskus puhumalla pahaa lähimmäisestä ja näin olin antanut vääriä lausuntoja ja rikkonut lakia. Ja vaikka mitä. Olin siis kuollut. Sen osoitti minulle Jumalan laki.
Armo tuli viimetingassa ja pelasti minut kuolemasta. Jeesus armahti minut Itseensä ja antoi omaa Henkeään ja näin synnyin uudeksi, enkä ole sen jälkeen ollut lainrikkoja. - Mutta mutta ......
edes ollut alaikäinen:)? kirjoitti:
Minun piti olla. Olin sitä ihmisenä ja uskovaisena. Alaikäisenä jouduin oppimaan yhteiskunnan vaativat lait ja säädökset ja minun oli niihin taivuttava, jotta en olisi niitä rikkoessani joutunut vankilaan ja vastuuseen.
Uskovaisena vasta jouduinkin koville. Jumala avasi minuun kirjoittamansa lain eteeni ja sain havaita, että olin kuoleman oma. En ollut ollenkaan sellainen, mitä Jumalan laki vaati. Tuo lakia, jonka Jumala tarkoitti minulle elämäksi, tekikin minulle selväksi, että tulen kuolemaan. Tuo laki, jonka Jumala tarkoitti elämäksi ja siunaukseksi, ei siksi koitunut minulle, vaan kuoletti minut tuomioillaan. En kyennyt lakia täyttämään. Ajatuksiini oli tullut aina houkutuksia ja olin usein niihin langennut, ainakin ajattelemalla aivan sumeilematta pahaa ja jopa joskus puhumalla pahaa lähimmäisestä ja näin olin antanut vääriä lausuntoja ja rikkonut lakia. Ja vaikka mitä. Olin siis kuollut. Sen osoitti minulle Jumalan laki.
Armo tuli viimetingassa ja pelasti minut kuolemasta. Jeesus armahti minut Itseensä ja antoi omaa Henkeään ja näin synnyin uudeksi, enkä ole sen jälkeen ollut lainrikkoja."Copy Paste"-Jarlaun KEHOTTAMANA!!
No - tehdään niinkuin herrat määräilee ..
/// Hei
Kirjoittanut: jarlau
11.4.2009 klo 11.37
Lue koko kappale mitä sanotaan
Room 7:10 ympärillä, siis koko asiayhteys. \\\
Roomalaiskirje 7. luku k o k o n a a n ..
- Vapaus laista
1 Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että
laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.
2 Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä
niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies
kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi
hänet mieheen.
[3. Moos. 20:10; 1. Kor. 7:39]
3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle
miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä
kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee
aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen
kanssa. [Matt. 5:32]
4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen
kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette
kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista.
Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.
[Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme
vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain
herättämät syntiset himot ja me kannoimme
hedelmää kuolemalle.
[Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä
piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi
laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla,
Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain
kirjaimen orjina.
[Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]
Laki ja synti
7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki
syntiä? Ei toki. Mutta vasta lain vaikutuksesta
tulin tuntemaan synnin. Himo olisi ollut minulle
tuntematon asia, ellei laki olisi sanonut:
"Älä himoitse."
[2. Moos. 20:17; Room. 3:20]
8 Saatuaan lain käskystä aiheen synti herätti
minussa kaikenlaisia himoja. Ilman lakia synti
on kuollut.
[Joh. 15:22; Room. 4:15]
9 Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain
käsky tuli, synti heräsi eloon
10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä
antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
11 Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn
avulla petti ja surmasi minut.
[1. Moos. 3:13]
12 Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä,
oikea ja hyvä.
[Ps. 19:8,9; 1. Tim. 1:8]
13 Onko nyt hyvä tuottanut minulle kuoleman?
Ei toki, vaan synti. Jotta synti paljastuisi
synniksi, se tuotti minulle hyvän avulla
kuoleman. Näin käsky teki synnin vielä monin
verroin pahemmaksi.
14 Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä
sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin
orjaksi myyty.
[Ps. 51:7; Room. 3:9]
15 En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä,
mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
[Gal. 5:17]
16 Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo,
silloin myönnän, että laki on hyvä.
17 Niinpä en enää teekään itse sitä,
mitä teen, sen tekee minussa asuva synti.
18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun
turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.
Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty
siihen.
[1. Moos. 6:5]
19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä
pahaa, mitä en tahdo.
20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee
sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva
synti.
21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen
laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti
pahasta.
22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain,
[Ps. 119:35]
23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen
lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin
olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.
[Jaak. 4:1; 1. Piet. 2:11]
24 Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä
kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen
tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan
lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.
[Joh. 8:36; 1. Kor. 15:57]
Rakas Raamattu!
Ideneb - OIKEA TEKO!
Mutta mutta ...... kirjoitti:
"Copy Paste"-Jarlaun KEHOTTAMANA!!
No - tehdään niinkuin herrat määräilee ..
/// Hei
Kirjoittanut: jarlau
11.4.2009 klo 11.37
Lue koko kappale mitä sanotaan
Room 7:10 ympärillä, siis koko asiayhteys. \\\
Roomalaiskirje 7. luku k o k o n a a n ..
- Vapaus laista
1 Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että
laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.
2 Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä
niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies
kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi
hänet mieheen.
[3. Moos. 20:10; 1. Kor. 7:39]
3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle
miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä
kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee
aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen
kanssa. [Matt. 5:32]
4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen
kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette
kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista.
Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.
[Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme
vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain
herättämät syntiset himot ja me kannoimme
hedelmää kuolemalle.
[Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä
piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi
laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla,
Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain
kirjaimen orjina.
[Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]
Laki ja synti
7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki
syntiä? Ei toki. Mutta vasta lain vaikutuksesta
tulin tuntemaan synnin. Himo olisi ollut minulle
tuntematon asia, ellei laki olisi sanonut:
"Älä himoitse."
[2. Moos. 20:17; Room. 3:20]
8 Saatuaan lain käskystä aiheen synti herätti
minussa kaikenlaisia himoja. Ilman lakia synti
on kuollut.
[Joh. 15:22; Room. 4:15]
9 Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain
käsky tuli, synti heräsi eloon
10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä
antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
11 Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn
avulla petti ja surmasi minut.
[1. Moos. 3:13]
12 Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä,
oikea ja hyvä.
[Ps. 19:8,9; 1. Tim. 1:8]
13 Onko nyt hyvä tuottanut minulle kuoleman?
Ei toki, vaan synti. Jotta synti paljastuisi
synniksi, se tuotti minulle hyvän avulla
kuoleman. Näin käsky teki synnin vielä monin
verroin pahemmaksi.
14 Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä
sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin
orjaksi myyty.
[Ps. 51:7; Room. 3:9]
15 En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä,
mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
[Gal. 5:17]
16 Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo,
silloin myönnän, että laki on hyvä.
17 Niinpä en enää teekään itse sitä,
mitä teen, sen tekee minussa asuva synti.
18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun
turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.
Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty
siihen.
[1. Moos. 6:5]
19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä
pahaa, mitä en tahdo.
20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee
sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva
synti.
21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen
laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti
pahasta.
22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain,
[Ps. 119:35]
23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen
lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin
olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.
[Jaak. 4:1; 1. Piet. 2:11]
24 Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä
kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen
tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan
lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.
[Joh. 8:36; 1. Kor. 15:57]
Rakas Raamattu!
IdenebIrtojakeilla on luotu tuhansia uskomuksia ja niistä uskomuksista pelastuu lukemalla Raamatun kirjoituskia alusta asti. Evankeliumit alkuluvusta alkaen ja Paavalin kirjeet järjestyksessä j.n.e.
Jeesus varoitti heistä, joilla on leveä raamatunlause kotelo.
- alex-kasi
Kirjoitit:
Lain henki on 100 % syyttävä.
????????
Alla lyhyesti SE mikä on mielestäsi "100 % syyttävä" Jumalan laki..
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Tarkemmin:
2 Moos. 20:2–17; 5 Moos. 5:6–21
Nyt kysyn: Miten saat Jumalan lain 100 % syyttäväksi?
Laki on hyvä, siinä on iankaikkinen elämä.
Ne ovat meidän TEKOMME jotka syyttävät meitä - ei Jumalan laki.
Jumalan antama laki sanoo:
Rakasta Jumalaa, pyhität lepopäiväsi, kunnioita ja rakasta vanhempiuasi, lähimmäistäsi, ja kehoittaa pysymään totuudessa. Älä tapa, petä, varasta, tee aviorikosta, älä tavoittele mitään, mikä on toisen omaa.
Onko se syyttämistä ?? että Jumala sanoo kuinka iankaikkinen elämä on elettävä jotta se tulisi mahdoilliseksi???!!!
Jeesus piti lain ja kuoli syyttömänä pahuuden kynsissä koska tämä maailma ei kärsi totuutta, ja Jumala laskee hänen kuolemansa niiden hyväksi joiden halu on täyttää Jumalan tahto elämässään jotka haluavat rakkautta ja oikeudenmukaisuutta elämässään vaikka eivät eivät siihen todistettavasti kykene omassa elämässään.. Jeesus on tie Jumalan valtakuntaan mutta Jumalan vaöltakunnassa ei ole laittomuutta. Yhä on niin että iankaikkinen elämä ei tule mahdolliseksi laittomuudessa, koska laittomuus on syntiä ja synti tappaa. Siksi on jokaisen synnyttävä uudeksi jotta voisi elää..
alex- laki syyttää
Jumalan käskyjen rikkojia. Muita laki ei syytä ja siksi Jumalan kansa on aina rakastanut Jumalan lakia.
Nämä ilman lakia uskovat eivät tahdo taipua Jumalan lakiin ja mahdotonta se heille onkin. - hirvas
koska Hän oli ja eli juutalaisessa yhteiskunnassa. Se nyt on selvä asia, maassa maan tavalla.
Mutta Jumalan sana todistaa juuri nuo käskyt annetun vain niille israelilaisille, jotka harhailivat 40 vuotta erämaassa.
Joka uskoo Jumalaa, uskoo myös mitä Hän tässä ilmoitti:
5.Moos.5:1-3
1 Ja Mooses kutsui kokoon kaiken Israelin ja sanoi heille: "Kuule, Israel, nämä käskyt ja oikeudet, jotka minä tänä päivänä julistan teidän korvienne kuullen. Oppikaa ne ja noudattakaa niitä tarkoin.
2 Herra, meidän Jumalamme, teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla.
3 Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme.
Minä uskon että totuus on Jumalan ilmoitus, ja siksi laki ei koske muita kuin tuossa mainittuja ihmisiä.
Laki on luuranko, jota adventistit vielä tarvitsevat, koska heillä ei ole Jumalan Henkeä. - Heijasta Kristusta
hirvas kirjoitti:
koska Hän oli ja eli juutalaisessa yhteiskunnassa. Se nyt on selvä asia, maassa maan tavalla.
Mutta Jumalan sana todistaa juuri nuo käskyt annetun vain niille israelilaisille, jotka harhailivat 40 vuotta erämaassa.
Joka uskoo Jumalaa, uskoo myös mitä Hän tässä ilmoitti:
5.Moos.5:1-3
1 Ja Mooses kutsui kokoon kaiken Israelin ja sanoi heille: "Kuule, Israel, nämä käskyt ja oikeudet, jotka minä tänä päivänä julistan teidän korvienne kuullen. Oppikaa ne ja noudattakaa niitä tarkoin.
2 Herra, meidän Jumalamme, teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla.
3 Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme.
Minä uskon että totuus on Jumalan ilmoitus, ja siksi laki ei koske muita kuin tuossa mainittuja ihmisiä.
Laki on luuranko, jota adventistit vielä tarvitsevat, koska heillä ei ole Jumalan Henkeä.meidän puolestamme, joten meidät on armahdettu. Voimme elää Jumalan yhteydessä pyhää elämää, koska hänen pyhyytensä puetaan yllemme. Hänessä kelpaamme Jumalalle, olemmepa mistä kansasta tahansa. Jeesus sovitti kaikki ihmiset, mutta vain ne, jotka tämän kohdalleen hyväksyvät, pyhitetään hänen armollaan ja pyhityksellään.
Olkaa puhät, niinkuin minä olen pyhä, sanoo Herra. - hirvas
Heijasta Kristusta kirjoitti:
meidän puolestamme, joten meidät on armahdettu. Voimme elää Jumalan yhteydessä pyhää elämää, koska hänen pyhyytensä puetaan yllemme. Hänessä kelpaamme Jumalalle, olemmepa mistä kansasta tahansa. Jeesus sovitti kaikki ihmiset, mutta vain ne, jotka tämän kohdalleen hyväksyvät, pyhitetään hänen armollaan ja pyhityksellään.
Olkaa puhät, niinkuin minä olen pyhä, sanoo Herra.ei peri taivasten valtakuntaa. Jonka Jumala on vanhurskauttanut, hän on pyhä ja elää uskosta, eikä hän tee tällaista, mitä varten laki annettiin.
1.Tim.1:8-10
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan,
Vanhurskaalle ei ole PANTU lakia, joten asia on niin.
Hyvää pääsiäistä kaikille. - tein syntiä
hirvas kirjoitti:
ei peri taivasten valtakuntaa. Jonka Jumala on vanhurskauttanut, hän on pyhä ja elää uskosta, eikä hän tee tällaista, mitä varten laki annettiin.
1.Tim.1:8-10
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan,
Vanhurskaalle ei ole PANTU lakia, joten asia on niin.
Hyvää pääsiäistä kaikille.kun tänään luen hirvaksen tapaisia kirjoituksia, niin näen sen skitsona ajatuksena.
Kun vaapaankristillisyyden uskovana elin, vapaana laista, armahdettuna sen käsityksen mukaan, niin häpeän suuresti sen vapauden käsitteen sisältöä elämässäni.
Koskaan en haluaisi palata entiseen käsitteeseen, koska se matkanteko oli hyvinkin saastaista, kun mikään Jumalan tahdon osa-aluekaan ei kolkutellut olkapäätäni. Olin niin vapaa.
Mutta nyt on tietoisuus ja siksi paljon kirjoittelen täällä. Olen edelleen saman ns. vapaankristilliskirkon jäsen, en adventtikirkon, mutta olen samanmielinen Jumalan laista, että sen tehtävä on armonkansalaisen tietoisuuskäsite, ettei syntiä tekisi.
Meillä on oltava tietoisuus väärästä ja mikä sen tietoisuuden väärästä tekee, on Jumalan tahto, ei minun.
Eli tällainen vapausihannointi, joka pyrkii omaehtoiseen vaellukseen pois Jumalan tahdosta, on suurta harhaa ja lihanhekuman saamaa huulten pakkoliikkeitä, vapaus, vapaus..
Vapautta ei ole muussa kuin Jumalan tietoisessa tahdossa ja tahdossa elää siinä. Eli laki on pantu niin sinulle, kuin minullekin koska olemme syntisiä,, syntisiä, syntisiä ja hirvaskin on niin syntinen kuin minäkin. Ja näinollen laki hallistee hirvastakin niiiiiiiiiiiin kauan kun hän elää, sekä taivas ja maa on.
Kristuksen armo, vaikka se on kaikenkattavaa, se kaikenkattavuus vaatii kilvoitusta ja siihen ei kannata sotkea lain alaisuus mantraa, koska se on harhaisen kristilliskäsitteisyyden saastainen huulten hedelmää. - vapaus tuhoaa.
tein syntiä kirjoitti:
kun tänään luen hirvaksen tapaisia kirjoituksia, niin näen sen skitsona ajatuksena.
Kun vaapaankristillisyyden uskovana elin, vapaana laista, armahdettuna sen käsityksen mukaan, niin häpeän suuresti sen vapauden käsitteen sisältöä elämässäni.
Koskaan en haluaisi palata entiseen käsitteeseen, koska se matkanteko oli hyvinkin saastaista, kun mikään Jumalan tahdon osa-aluekaan ei kolkutellut olkapäätäni. Olin niin vapaa.
Mutta nyt on tietoisuus ja siksi paljon kirjoittelen täällä. Olen edelleen saman ns. vapaankristilliskirkon jäsen, en adventtikirkon, mutta olen samanmielinen Jumalan laista, että sen tehtävä on armonkansalaisen tietoisuuskäsite, ettei syntiä tekisi.
Meillä on oltava tietoisuus väärästä ja mikä sen tietoisuuden väärästä tekee, on Jumalan tahto, ei minun.
Eli tällainen vapausihannointi, joka pyrkii omaehtoiseen vaellukseen pois Jumalan tahdosta, on suurta harhaa ja lihanhekuman saamaa huulten pakkoliikkeitä, vapaus, vapaus..
Vapautta ei ole muussa kuin Jumalan tietoisessa tahdossa ja tahdossa elää siinä. Eli laki on pantu niin sinulle, kuin minullekin koska olemme syntisiä,, syntisiä, syntisiä ja hirvaskin on niin syntinen kuin minäkin. Ja näinollen laki hallistee hirvastakin niiiiiiiiiiiin kauan kun hän elää, sekä taivas ja maa on.
Kristuksen armo, vaikka se on kaikenkattavaa, se kaikenkattavuus vaatii kilvoitusta ja siihen ei kannata sotkea lain alaisuus mantraa, koska se on harhaisen kristilliskäsitteisyyden saastainen huulten hedelmää.Oikea vapus antaa elämän ja yltäkylläisyyden.
- hirvas
tein syntiä kirjoitti:
kun tänään luen hirvaksen tapaisia kirjoituksia, niin näen sen skitsona ajatuksena.
Kun vaapaankristillisyyden uskovana elin, vapaana laista, armahdettuna sen käsityksen mukaan, niin häpeän suuresti sen vapauden käsitteen sisältöä elämässäni.
Koskaan en haluaisi palata entiseen käsitteeseen, koska se matkanteko oli hyvinkin saastaista, kun mikään Jumalan tahdon osa-aluekaan ei kolkutellut olkapäätäni. Olin niin vapaa.
Mutta nyt on tietoisuus ja siksi paljon kirjoittelen täällä. Olen edelleen saman ns. vapaankristilliskirkon jäsen, en adventtikirkon, mutta olen samanmielinen Jumalan laista, että sen tehtävä on armonkansalaisen tietoisuuskäsite, ettei syntiä tekisi.
Meillä on oltava tietoisuus väärästä ja mikä sen tietoisuuden väärästä tekee, on Jumalan tahto, ei minun.
Eli tällainen vapausihannointi, joka pyrkii omaehtoiseen vaellukseen pois Jumalan tahdosta, on suurta harhaa ja lihanhekuman saamaa huulten pakkoliikkeitä, vapaus, vapaus..
Vapautta ei ole muussa kuin Jumalan tietoisessa tahdossa ja tahdossa elää siinä. Eli laki on pantu niin sinulle, kuin minullekin koska olemme syntisiä,, syntisiä, syntisiä ja hirvaskin on niin syntinen kuin minäkin. Ja näinollen laki hallistee hirvastakin niiiiiiiiiiiin kauan kun hän elää, sekä taivas ja maa on.
Kristuksen armo, vaikka se on kaikenkattavaa, se kaikenkattavuus vaatii kilvoitusta ja siihen ei kannata sotkea lain alaisuus mantraa, koska se on harhaisen kristilliskäsitteisyyden saastainen huulten hedelmää.elää uskosta, koska hän on pyhä. Lakia ei ole pantu vanhurskaalle, kuten sana todistaa. ei sitä voi kukaan muuttaa. Näin on.
- IDENEB
Siksi käskyt kirjattiin yhdeksi "kymmenen sanan" kokonaisuudeksi, että jokainen joutuisi
tunnustamaan rikkoneensa koko lain.
Raamattu kertoi minulle, että sinä rikoit tuon
ihannoimasi lain.
Kristityille ei tuosta listastasi mitään apua ole,
sillä siinäpä ei näytä olevan sitä käskyä, jonka
rikkomista Jeesus piti kuoleman vakavana rikoksena.
"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"
toisin sanoin:
"Kaikki mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän,m
tehkää te myös samoin heille".
Tuossa käsky jonka noudattamisessa hyvin teet,
vaikka unohtaisit tykkänään omat listasi!!
Jaak. 2:8
Jos te noudatatte lain kuningaskäskyä niin kuin
se Raamatussa on: "Rakasta lähimmäistäsi niin
kuin itseäsi", te teette oikein.
[3. Moos. 19:18; Matt. 19:19 ]
Rakkautta tulvillaan
Ideneb - Veli Herrassa
"" Ne ovat meidän TEKOMME jotka syyttävät meitä - ei Jumalan laki. "" (alex-kasi)
"" Ne ovat meidän TEKOMME jotka syyttävät meitä - ei Jumalan laki. ""
(alex-8)
Vai syyttävät teidän tekonne teitä? No hyvä! Mutta ellei laki paljastaisi,
että olette läpeensä mätiä, ette tollalailla katuisi. Ellei laki syyttäisi, ette tunnustaisi!
Gal. 3:22
Pyhä kirjoitus on kaiken sulkenut synnin
vankilaan sitä varten, että se, mitä on luvattu,
annettaisiin niille, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen.
[Room. 3:9, 11:32]
Herrassa - Eskatologi
" 4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi. "
Laista en tahdo tietää sen koommin, mutta tuo
alex-kasin listaama 4. käsky on mielenkiintoinen.
Se lupaa konkreettista siunausta ja pitkää ikää.
Toisin kuin sen edeltäjä, 3. käsky esimerkiksi.
Kaikenkaikkiaan toisen kunnioittaminen näyttäisi
Herran Sanan mukaan olevan sangen siunattua.
Efes. 6.
2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi"
on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus:
[6:2,3: 2. Moos. 20:12; 5. Moos. 5:16]
3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan
päällä".
Kunnioittaa voi vaikkei voisi samaa mieltä olla. hirvas kirjoitti:
ei peri taivasten valtakuntaa. Jonka Jumala on vanhurskauttanut, hän on pyhä ja elää uskosta, eikä hän tee tällaista, mitä varten laki annettiin.
1.Tim.1:8-10
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan,
Vanhurskaalle ei ole PANTU lakia, joten asia on niin.
Hyvää pääsiäistä kaikille.1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee
syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä
vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
Aivan niin. Lain alal on paljon enemmän houkutuksia
syntiin kuin Kristuksen vapaudessa.
Room. 6:14
Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman,
koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
Room. 7:8
Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen,
herätti se minussa kaikkinaisia himoja;
sillä ilman lakia on synti kuollut.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti,
joka minussa asuu.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo,
niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti,
joka minussa asuu.
Ainakin uudessa liitossa synnillä tarkoitetaan
ennen muuta itsekästä rakkaudettomuutta, eikä
kieltojen noudattamista.
Viimeisellä tuomiolla lainnoudattajat väittävät
Jeesukselle, etteivät laiminlyöneet mitään.
Mutta Jeesus ei tunne heitä, koska laiminlöivät
lähimmäisen.
Toisaalta uudestisyntyneet eivät tieneet mitä
hyvää olivat tehneet kanssaihmisilleen. (Matt.25.)- alex-kasi
Veli Herrassa kirjoitti:
"" Ne ovat meidän TEKOMME jotka syyttävät meitä - ei Jumalan laki. "" (alex-kasi)
"" Ne ovat meidän TEKOMME jotka syyttävät meitä - ei Jumalan laki. ""
(alex-8)
Vai syyttävät teidän tekonne teitä? No hyvä! Mutta ellei laki paljastaisi,
että olette läpeensä mätiä, ette tollalailla katuisi. Ellei laki syyttäisi, ette tunnustaisi!
Gal. 3:22
Pyhä kirjoitus on kaiken sulkenut synnin
vankilaan sitä varten, että se, mitä on luvattu,
annettaisiin niille, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen.
[Room. 3:9, 11:32]
HerrassaKyllä ihminen tietää koska tekee väärin.. oli laintaulut annettu tai ei.. mutta laki kertoo sen mikä on - jotta jokainen suu tukittaisiin..
Sillä totuus on, että ei synnissä ole iankaikkista elämää. Ilman kivitauluja tai niiden kanssa.. olisi aika turhamaista sanoa että jos ei lakia olisi annettu Israelilaisille ei olisi syntiäkään.. kyllä synti tuli jo paratiisissa ja kuolema sen mukana.. Sama vaatimus iankaikkiselle elämälle on aina ollut olemassa ja tulee aina olemaankin ... vai onko täällä joku joka uskoo että Jumalan valtakunnassa on iankaikkista elämää synnissä.. se ei ole mahdollista sillä synti on tekemistä joka tuhoaa elämää..
### Aika kummallinen aloitus ?
Kirjoittanut: alex-kasi
11.4.2009 klo 13.20
Kirjoitit:
Lain henki on 100 % syyttävä.
???????? ###
Niin. Vanha Testamentti syyttää tänä päivänä niin
juutalaista kuin luterilaista ja adventistia.
Jotta uusi liitto Kristuksessa kelpaisi jokaiselle
ihmiselle.
Laki ei ketään säsätele eikä omatunto: jotta
anoisimme viisautta ylhäältä ... Kummallista,
mutta niin pelastavaa.
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois
siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me
palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä
kirjaimen vanhassa.
"Hengen uudessa tilassa" "olemme irti laista".
ETTÄ voisimme palvella Jumalaa sydän siinä mukana.- totaalisesti
VT ei ole mikään syyttäjä.
PAHOLAINEN se syyttäjä on Raamatun mukaan. - Antikristusko ihan olet?
totaalisesti kirjoitti:
VT ei ole mikään syyttäjä.
PAHOLAINEN se syyttäjä on Raamatun mukaan.1. Piet. 2:1
Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
Jeesus näki ylpeän lainnoudattajan, muttei tahtonut
häntä loukata. Siksi hän muistutti nuorukaista vain
niistä 6 käskystä, joita tiesi tämän noudattaneen.
Hyväksyntää Jeesukselta kerjäten tämä hehkuttikin
juuri niitä noudattaneensa:
Mark 10:20 (17-27)
Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
Jeesus rakasti tätä kovasti yrittänyttä, mutta
joutui kyseenalaistamaan sen kaiken, sillä eihän
siihen lähimmäisenrakkautta tarvittu, ei sydäntä.
Vain ripaus ylemmyydentuntoa.
Jeesus asetti käytännöllisen lähimmäisenrakkauden
ainoaksi ehdoksi, mutta tämä oli omahyväiselle
liikaa ...
Mark 10:21
Jeesus katsahti häneen, rakasti häntä ja sanoi:
"Yksi sinulta puuttuu. Mene ja myy kaikki, mitä
sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla
on aarre taivaassa. Tule sitten ja seuraa minua.
[Matt. 13:44,46; Luuk. 12:33; Ap. t. 2:45]
22
Mies synkistyi näistä sanoista. Hän lähti
surullisena pois, sillä hänellä oli paljon
omaisuutta.
Niinpä niin - anna kaikkesi ja sitten seuraa
Jeesusta. Viiden käskyn ansiokas noudattaminen
ei oel mitään Herran edessä.
Ei mutuen ollut sapattikäsky noiden Jeesuksen
mainitsemien joukossa.
Mark 10:19
Käskyt sinä tiedät:
älä tapa,
älä tee aviorikosta,
älä varasta,
älä todista valheellisesti,
älä riistä toiselta,
kunnioita isääsi ja äitiäsi."
Näiden 5 kiellon ja 1 käskyn lisäksi on uhrattava elämänsä muille.
Kuten teki Jeesuksen ylistämä leskinainen:
Luuk 21:2-4
2
Niin hän näki myös köyhän lesken panevan siihen
kaksi ropoa.
3
Silloin hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille:
tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut.
4
Sillä kaikki nuo panivat lahjansa liiastaan,
mutta tämä pani puutteestaan, koko elämisensä,
mikä hänellä oli."
Lain henki on itsekäs - Herran Henki rakastaa!- uteljas
Matt. 19.
..... Jos haluat päästä sisälle elämään,
noudata käskyjä."
[3. Moos. 18:5; Neh. 9:29; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]
18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
[19:18,19: 2. Moos. 20:12-16; 5. Moos. 5:16-20; Room. 13:9]
19 kunnioita isääsi ja äitiäsi,
ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
[3. Moos. 19:18 ; Matt. 5:43, 22:39; Gal. 5:14; Jaak. 2:8]
20 "Kaikkia niitä olen noudattanut",
sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?"
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla
täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä
sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin
sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja
seuraa minua."
[Matt. 6:19-21; Luuk. 12:33,34; 1. Tim. 6:19]
22 Mutta kun nuorukainen kuuli nämä sanat,
hän lähti surullisena pois .....
Muiden ihmisten huomioimiseen siis on kätketty
se iankaikkinen elämä, eikös vaan ystävät?
Jeesus mainitsee sen käskyn, vaikka sitä ei
Mooseksen antamasta 10 käskyn kivitauluista
löydykään. Mutta juuri se käsky, 10 käskyn
lain ulkopuolella oleva - oli liikaa tuolle
lainnoudattajalle.
Nähdäkseni on vaarallista luottaa 10 käskyyn.
"ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"
(Matt. 19:19)
uteljas ...
tietämään miksi 10 käskyn ulkopuolelta nousee
1 käsky ylitse muiden ja 10 käskyn noudattajalle
aivan liian raskas noudattaa - vie helvettiin
joten se siitä.
- IDENEB
vie helvettiin kirjoitti:
joten se siitä.
Jaak. 5:15
Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa
hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt,
niin ne annetaan hänelle anteeksi.
1. Joh. 1:9
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen
ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit
anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
VAihda siis fariseusten puolueesta nasaretilaisen
lahkoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001003
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25917Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat298798- 95758
- 34658
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140599
