Mandatum Life on turvallinen vaihtoehto eläkevakuutukselle koska se on mielestäni ainoa vakuutusyhtiö joka ei voi mennä konkurssiin. Nalle ei tule päästämään sellaista päivää tapahtumaan, että hän menettäisi kasvonsa Mandatumin konkurssissa vaan kyllä keksii keinot lisärahoitukselle. Lisäksi Nalle tulee vielä kaappaamaan itselleen Nordea höpötyksenkin.
Mandatum ei mene konkurssiin
5
2238
Vastaukset
- Penaali Pena
Sanotaanko ettei mielipiteelläsi ole mitään merkitytstä, Manta on nyt yksi heikoimmassa vakavaraisuustilanteessa olevista henkiyhtiöistä. Jos ja jos Nalle laittaa lisää rahaa tilanteen edelleen heikennyttyä, yhtiö selviää velvoitteistaan. Mutta kun Nallen tarkoitus on listata ja myydä kaikki mahdollinen, ensiksi If listataan ja sitten Mandatum, on tulevaisuus ihan jonkin muun kuin Nallen hallussa. Sitten kun vielä sidot eläkesäästösi vaikkapa 30 vuoden ajaksi yhtiöön, niin Nallekin nukkuu jo loputonta talviunta siinä vaiheessa kun alat saamaan eläketta, jos saat.
"Ainoa vakuutusyhtiö joka ei voi mennä konkurssiin" Sellaisia ovat Suomessa ainoastaan Suomi-yhtiö ja Kaleva jotka eivät ota uusia asiakkaita ja ovat ylivakavaraisia. Mandatum on yksi todennäköisimmistä uhreista jos jotain alkaa sattumaan. Etenkin kun jakelukanavakin kaatuu alta, eli Danske tuo omat tuotteet myyntiin Suomeen jolloin myynti tyrehtyy pahasti, ja on jo sitä tehnytkin. Miksi pankki möisi kilpailevaa tuotetta kun omassa konsernissakin on vakuutusyhtiöitä, kate omassa taskussa on aina parempi kuin kate toisen taskussa.- A-Naali
Manta tietää että myynti pankissa loppuu, kuinka pitkä on nykysopimus, 3 vuotta? Siksi Manta rakentaa omaa myyntiä kun tietää että pankin puolella se loppuu ja jakelu katoaa alta.
Koruton anaalyysini: paljon kantaa jolla pakko maksaa minimikorkoa, vakavaraisuus sukelsi puoleen riskirajoille, nyt nostetaan kovasti kiinteitä kuluja ja myynti tyrehtyy useita kymmeniä prosentteja. Ulkoiset jakeluyritykset eivät mitkään ole onnistuneet, kiitos yhtiön oman ahneuden. Uudet tuotteet sisältä vivutettuja jotta komissiotaso yhtiölle olisi riittävä=merkittävä riski asiakkaille. Tuotteet enintään keskinkertaisia, enimmäkseen ylihinnoiteltuja ja alikomissioituja. "Sammon" maine oli jo niin huono että piti vaihtaa nimeä, Sampo tulee olemaan myös toinen vakuutusbrandi josta tosin kolikot kilisee Tanskaan.
Ei mikään unelmasopimuskumppani pitkäksi ajaksi. - Mantan asiakas
Kerro lisää. Tunnut tietävät. Kuinka monta vuotta uskot Mantan säilyvän pystyssä? Kannattaisiko tässä vaiheessa jos säästänyt about 6000 euroa nostaa sijoitus pois jos ollut yli vuoden työttömänä? Eikö Manta voida ostaa ja vakavaraisempi yhtiö saada Mantankin asiakkaat?
- Penaali Pena
Mantan asiakas kirjoitti:
Kerro lisää. Tunnut tietävät. Kuinka monta vuotta uskot Mantan säilyvän pystyssä? Kannattaisiko tässä vaiheessa jos säästänyt about 6000 euroa nostaa sijoitus pois jos ollut yli vuoden työttömänä? Eikö Manta voida ostaa ja vakavaraisempi yhtiö saada Mantankin asiakkaat?
Jos nyt on mahdollisuus nostaa pois esim työttömyyden vuoksi, asia kannattaa mielestäni tehdä. Miksi?
Ansiotasosi on pudonnut, maksat veroa vähän nostoista(siis jos olet säästänyt jo vanhan progressiivisen systeemin aikana). Työttömyyden vuoksi on hyvä olla joustovaroja vaikka muuton vuoksi. Ensi vuonna tulee (hallituksen päätös olemassa) pitkäaikaissäästötilit jolloin tuotteiden kulutaso putoaa radikaalisti ja myös yhtiön vaihto mahdollistuu. Kilpailu lisääntyy kun vakuutusyhtiöiden monopoli murtuu, edullisemmin kuluin eläkesäästäjäksi. Mitä voit hävitä? Jos et tuhlaa rahoja, voit laittaa ne uudestaan säästöön edullisemmin ensi vuonna. Kurssinousun saat hyödyksesi nytkin laittamalla rahat osakerahastoihin tai edullisiin ETF-tuotteisiin odottamaan nostoa tai siirtoa eläketuotteeseen. Saat joustoa tilanteeseesi.
Kyllä Mantakin varmaan pystyssä pysyy mutta mitään huipputuotetta sieltä on turha odottaa, yhtiö on rehellisesti sanottuna AHNE!
Äläkä osta ehiltä mitään viritystä jota sinulle tarjotaan vaan vaadi tietoa ETF:stä ja hae sitä itse verkosta. - Mantan asiakas
Penaali Pena kirjoitti:
Jos nyt on mahdollisuus nostaa pois esim työttömyyden vuoksi, asia kannattaa mielestäni tehdä. Miksi?
Ansiotasosi on pudonnut, maksat veroa vähän nostoista(siis jos olet säästänyt jo vanhan progressiivisen systeemin aikana). Työttömyyden vuoksi on hyvä olla joustovaroja vaikka muuton vuoksi. Ensi vuonna tulee (hallituksen päätös olemassa) pitkäaikaissäästötilit jolloin tuotteiden kulutaso putoaa radikaalisti ja myös yhtiön vaihto mahdollistuu. Kilpailu lisääntyy kun vakuutusyhtiöiden monopoli murtuu, edullisemmin kuluin eläkesäästäjäksi. Mitä voit hävitä? Jos et tuhlaa rahoja, voit laittaa ne uudestaan säästöön edullisemmin ensi vuonna. Kurssinousun saat hyödyksesi nytkin laittamalla rahat osakerahastoihin tai edullisiin ETF-tuotteisiin odottamaan nostoa tai siirtoa eläketuotteeseen. Saat joustoa tilanteeseesi.
Kyllä Mantakin varmaan pystyssä pysyy mutta mitään huipputuotetta sieltä on turha odottaa, yhtiö on rehellisesti sanottuna AHNE!
Äläkä osta ehiltä mitään viritystä jota sinulle tarjotaan vaan vaadi tietoa ETF:stä ja hae sitä itse verkosta.Jos työttömyys sitten ei kestäisikään vuotta ja tämä avioliitto Mantan kanssa sitä kautta jatkuisi niin tarkoittaa hallituksen eläkeuudistus seuraavaa: Mantan asiakan voi siirtää sijoitetut varansa esim. Pohjola yhtiöön?? Eikäs Pohjola kuitenkin ole turvallisempi sen takia, että se on huomattavasti vakavaraisempi kuin Manta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279