pakuksi rekisteröinti 1.4 jälkeen

dgsfhdd

Onnistuuko nyt siis minkä tahansa diesel-auton pakuksi rekisteröiminen, kunhan on vain yksi penkkirivi? 1.4 tuli ilmeisesti joku muutos tuohon - onko joku ottanut selvää?

14

1959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää. Tavaratilan koolla ei ole vaikutusta. Kantavuus löytyy autoverolaista. Katsastusasemalla minulle sanottiin, että kantavuuden riittäessa lavan kooksi riittää perulaatikolle tarkoitettu tila :-)

      • sen perunalaatikon

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.


      • dgsfhdd
        sen perunalaatikon kirjoitti:

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.

        Jees, mutta tarvitseeko auton olla enää "monikäyttöiseksi" tyyppihyväksytty? Aikaisemmin esim. renault clion sai pakuksi, mutta viistoperä golfiin sama homma ei onnistunut.


      • Gulf
        sen perunalaatikon kirjoitti:

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.

        Raja tuossa kuorma-autossa on kuitenkin edelleen se 3,5t.


      • ymmärrän
        Gulf kirjoitti:

        Raja tuossa kuorma-autossa on kuitenkin edelleen se 3,5t.

        Täällä AKE:n tiedotteessa http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/B4DD7543-8602-4604-9C7D-9C18E1B0A13E/0/ATT22009_Liite_2_Autoverolain_muutos_142009.pdf selitetään, että pakettiauto voi olla mikä vain auto. Autovero on sama kuin henkilöautoilla, eli päästöjen, painon ja tehojen mukaan. Jotkut pakettiautot, joiden kuljetuskyky on suuri verrattuna moottorin tehoon saavat pienemmän autoveron kuin toiset. Eli taas on eri tavalla luokiteltuja pakettiautoja.

        Ja uudistus koskee kai vasta 1.4.2009 pakuksi rekisteröityjä (uusia?) autoja? Vanhmpia autoja saa muutella vielä vanhojen määräysten mukaan.


      • pakuksi??
        ymmärrän kirjoitti:

        Täällä AKE:n tiedotteessa http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/B4DD7543-8602-4604-9C7D-9C18E1B0A13E/0/ATT22009_Liite_2_Autoverolain_muutos_142009.pdf selitetään, että pakettiauto voi olla mikä vain auto. Autovero on sama kuin henkilöautoilla, eli päästöjen, painon ja tehojen mukaan. Jotkut pakettiautot, joiden kuljetuskyky on suuri verrattuna moottorin tehoon saavat pienemmän autoveron kuin toiset. Eli taas on eri tavalla luokiteltuja pakettiautoja.

        Ja uudistus koskee kai vasta 1.4.2009 pakuksi rekisteröityjä (uusia?) autoja? Vanhmpia autoja saa muutella vielä vanhojen määräysten mukaan.

        Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?


      • ja maksut
        pakuksi?? kirjoitti:

        Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?

        päätöksessä puhutaan autoverosta ei käyttövoimaverosta, eli siitä mikä maksetaan uudesta autosta tai maahantuodusta vanhasta autosta ja laki koskee uusia ja vanhoja autoja eli myös 1.4.09 jälkeen tuotujen pitää täyttää verolain 8& pykälä jos hakuaa pienemmän autoveron.

        sama koskee kaikkia muutoksia mitä näihin pakuihin tehdään eli veropäivä 1.4.09 on rajapäivä jossa aikaisemmat on 23& mukaisia ja jälkeen 8& mukaisia jos ovat pienemmänveron pakuja ja sallitut muutokset sen mukaisia.


      • miksi pakuksi?
        ja maksut kirjoitti:

        päätöksessä puhutaan autoverosta ei käyttövoimaverosta, eli siitä mikä maksetaan uudesta autosta tai maahantuodusta vanhasta autosta ja laki koskee uusia ja vanhoja autoja eli myös 1.4.09 jälkeen tuotujen pitää täyttää verolain 8& pykälä jos hakuaa pienemmän autoveron.

        sama koskee kaikkia muutoksia mitä näihin pakuihin tehdään eli veropäivä 1.4.09 on rajapäivä jossa aikaisemmat on 23& mukaisia ja jälkeen 8& mukaisia jos ovat pienemmänveron pakuja ja sallitut muutokset sen mukaisia.

        "Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?"
        Vastaus: Vuosittain maksettava käyttövoimavero on vain murrososa pakuksi rekisteröidyllä dieselautolla. Nyt ja tulevaisuudessa.


      • sen perunalaatikon kirjoitti:

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.

        tulee olla vähintään 680 kg ja kokonaispainon yli muistaakseni 2500 kg. Kuorma-auto siitä tulee vasta kun kokonaispaino ylittää 3500 kg


      • BENSA-AUTO?
        miksi pakuksi? kirjoitti:

        "Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?"
        Vastaus: Vuosittain maksettava käyttövoimavero on vain murrososa pakuksi rekisteröidyllä dieselautolla. Nyt ja tulevaisuudessa.

        Kiitos! Onko bensa pakusta mitään hyötyä uusilla säännöillä?


      • tietenkin sitä, että
        parrakas kirjoitti:

        tulee olla vähintään 680 kg ja kokonaispainon yli muistaakseni 2500 kg. Kuorma-auto siitä tulee vasta kun kokonaispaino ylittää 3500 kg

        alle 680 kg kantavuudella olevat autot ovat myös pakettiautoja, jos ne ovat niiksi rekisteröity. Mutta niiden autovero on sama kuin samanlaisella henkilöautolla. Nuo esittämäsi kilomärät (="oikella pakettiautoilla")oikeuttavat sitten vähän alempaan autoveroon. Epistä edelleenkin!


      • tarvitaan
        tietenkin sitä, että kirjoitti:

        alle 680 kg kantavuudella olevat autot ovat myös pakettiautoja, jos ne ovat niiksi rekisteröity. Mutta niiden autovero on sama kuin samanlaisella henkilöautolla. Nuo esittämäsi kilomärät (="oikella pakettiautoilla")oikeuttavat sitten vähän alempaan autoveroon. Epistä edelleenkin!

        Kysymys: "Onko bensa pakusta mitään hyötyä uusilla säännöillä?"
        Vastaus: Olikos vanhoillakaan säännöillä! Edelleenkään bensiinikäyttöisille autoille ei ole säädetty käyttövoimaveroa l. dieselveroa. Että ajele vaan bensapakullasi ne pienet ajot. Se on taloudellisempaa.


      • Maks.
        BENSA-AUTO? kirjoitti:

        Kiitos! Onko bensa pakusta mitään hyötyä uusilla säännöillä?

        Säästät rahaa, Hox


    • veronpalautus

      Nythän kun tuo maahan auton, maksaa verot jne, niin on mahdollisuus saa autoveronpalautukseen kun sen taas vie maasta :O)
      -->> muutoskatsastus esim henkilöautosta pakuksi onnistuu jopa siten, että saat (mahdollisen) autoveron erotuksenkin takaisin!!
      1 export henkilöauto -> cash back autovero
      2 muutostyöt (takapenkit pois)
      3 import pakettiauto -> p-a verolla

      Kantavuus ja tehopainosuhde pitää toki olla järkevällä tasolla, että prosentit saa.. Dieseleissä no problem! Esim 2501kg maasturi saa olla 125kW, kantavuutta min680kg, veroale 6.8%, eli esim 20 000EUR vehkeestä sulaa n1300EUR veroa pois. Kyllä sillä kattaa katsastuskulut ja jää rillumareirahaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4288
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2744
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2502
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      85
      1529
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1476
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1199
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1117
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      986
    9. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      173
      965
    Aihe