Tässä mua kaivanneille:)

Laura1

En jaksa nääs ny kahlata tota kauheeta määrää viestejä läpi,enkä ehdikään tälle illalle.Näyttäis näin nopeella pintavilkaisulla otsikoista päätellen vähemmän helmiltä;)

Niin että tähän laitan ajatukseni pelistä,että jos joku tahtoopi vaikka vaihtaa asiallisia ajatuksia,niin ilolla tervehdin:)Pitkänlainen tästä tulee,mutta pää on täynnä ajatuksia ja ne on tyhjennettävä jonnekin.

Ensiksikin on todettava,että mua ei tänään siepannut enää ollenkaan sen hylätyn maalin jälkeen.Tuli vain hetisellainen ajatus mieleen,että näinkö on ihan päätetty jollain taholla,että Kärppiä hankaloitetaan niin paljon kuin vaan kehdataan ja kyllä kehdattiinkin.Eka turha jäähy,jossa Tarkin sanottiin häirinneen kuohautti temperamenttiani,mutta aika pian tuli selville pelin luonne:sallittiin edelleen mailahäirinnät,kahvaukset, roikkumiset,kaikenlaiset vauhdin stoppaamiset.Eikös näihin pitänyt puuttua siinä nollatoleranssissa?Enemmän tosta sallivuudesta oli Kärpille haittaa kuin hyötyä,sillä nopeana taitojoukkueena sille on elintärkeää saada pitää vauhti.Jypin robottikiekko tappaa juuri tämän osa-alueen ja siksi en siitä tykkää.En tykännyt Kojonkaan pelitavasta,kun se oli jotenkin samalla tapaa aika "sumputtava"puolustuksessaan.Mestaruus toki silti maittoi;)ja maittas kyllä Jypillekin.

Tuomarit veti ihan oikeesti Jypin puolella.BUU-man oli etenkin uskomaton ammattitaidottomuudessaan..tai..ei ne taida tosta leipäänsä tienatakaan,joten kai se on ymmärrettävä,ettei niin nokon nuukaa ole tarkkuuden kanssa.

En kiellä,etteikö myös Kärpät käyttänyt välillä mailaa samal viisii,mutta kyllä Jyp osas ton eri levelillä.Sitä ei vaan rangaistu samalla lailla kuin Kärppiä.Kärpät sai muitakin outoja jäähyjä,kuten mm.siitä,kun Normio taklattiin hänen mennessään vaihtoaitioon Corso tulistui toverin puolesta ja se oli sit menoa.Juunasta koukattiin niin,että pitkää kiekkoa saatiin aikaan.Muutenkin kansankiljunta sai näemmä helposti jäähyjä aikaan.Noh,sitä en kritisoi,sillä se on yleisön tehtäväkin mielestäni koittaa vaikuttaa pelinkulkuun osaltaan.Sitä tehdään myös Raksilassa.

Entäs sitten maalin siirtäminen Hytösen toimesta?Sehän oli päivänselvä!Anderssonille olis muuten tullu maukas paikka tekosektorilta!Ovelia nuo keski-suomalaiset:) Pirullista kiekkoahan JYP pelaa ja se on tällä kaudella todennäköisesti voittavaakin loppuun asti,sillä vaikka edelleen pientä kortta pidän veden pinnalla hengittääkseni veden alla,niin realisti minussa sanoo,että tästä ei enää nousta kuin korkeintaa parin matsin verran.Onko Kärpillä enää sitten edes draivia jäljellä siihen.

Kärppien ongelmia olen miettinyt ja seuraavia kysymyksiä nousi mieleeni:
-Alatalon kokemattomuus pleijareissa liigassamme.Luottaako liikaa siihen,että pojat hoitaa kyllä vanhasta tottumuksesta,eikä hänen itse tarvitsekaan niin kovasti osallistua?Tämä ilman Matin dissausta!Siitä en kyllä tykännyt,että rystymoikkasi muistaakseni ekas pelis "häntä,jonka nimi jääköön mainitsematta".Helvetti!Jos nyt ei mitään tappo-asetta tarvita,niin kyllä joku raja pitää olla kun ollaan vastakkain finaalissa.Kaveeratkoot herrat sitten kesäloman tullessa miten lystää.
-Mikä on tullut Corsolle,Anderssonille,Forrestille,Bumelle,Pikulle?Jotain on pojilla nyt pielessä.Jo ammattimaisuus vie pohjan siltä oletukselta,ettei vaan hotsita pelata.Olipa Anderssonkin sit menossa tai ei Venäjälle,niin kyllä uskoisin silti hänenkin pelaavan nämä kevään finaalipelit täysillä.Toki, jos ajatukset hetkeksikin harhautuvat muualle,niin se vaikuttaa peleihin.Kenties loukkaantumisia,joista ei puhuta?
-Tuomas Tarkki?Riittävän hyvä mokke finaaleihin?Jos vastustaja tekee vain maalin tai pari,niin hän ei ole mielestäni syntipukki,meidänkin tulee kyetä maalintekoon->mistä se sitten johtuu,ettei maaleja tehdä runkkarin tapaan?
-kentän epätasapaino.Liian usein näkyi se,että Kärppäpelaajat meni ku köyhän talon porsaat peräkkäin laitaa pitkin yhes jonos,puolen kentän ollessa vajaamiehitettyinä.En tajua!
-Kärpät ei löytänyt lääkettä JYPin tiiviiseen keskialuepeluutukseen.JYP vei meiltä tilan taidolta.
-Ei saatu heidän pakkejansa heikennettyä väsyttämällä
-MIKSI, oi miksi Kärpät laukoo lähinnä päin moken rintaa?!Ei se siitä läpi mee,uskokaa jo!
Maskia maalille, ei ne vedot mene Tuokkolan taakse takuulla,jos suoraan koittaa ilman näköesteitä.
-rännikiekkoa rännikiekon perään..roiskis vaan...voi he...!!
-Vaihdot ontuvat.Ei ollu ensimmäinen kriittinen tilanne tänäänkään,kun huono vaihto oli aiheuttaa tosi pahan tilanteen.Ekassa pelissähän taidettiin sen takia just hävitäkin!
-liian kovia syöttöjä meiltä, ei napsahda lapaan
-Kärppien uusi tilanne pitkän menestysaikakauden jälkeen, eikö osata ottaa asioita turhautumatta?
--Aloitukset plussaa meille!Joku sentäs kunnossa=)

Tuossahan niitä jo riittävästi onkin asioita,jotka ovat mulle vielä osin ainakin avoimina kysymyksinä,kun ei taito riitä avaamaan pelin käänteitä riittävän hyvin.

JYP osaa kyllä pelata johtoasemassa,se vaan katkoo Kärppien hyökkäykset, roiskii, tekee kyttäämällä vastaiskuja.Toinen tykkää tyttärestä,toinen äidistä,makuasia.Mulle toisenlainen kiekkoilu on tärkeää.

Ai niin,meinas unohtua,lopettakaa tuo Bumen irviminen "arabirättipäänä."Käsittääkseni rasismin eri muodot on jopa kiellettyjä näillä palstoilla ja aiheesta.Kaiken lisäksi Bume on sekä Ruotsin että Suomen kansalainen!

Toivon,että Kärpät voittaa tiistaina,sillä kyllä puhdas 4-0 marssi mestaruuteen ei rehellisesti sanottuna kerro ollenkaan pelin koko kuvasta mitään.Erot ovat olleet äärettömän niukat.Joskus aikojen päästä,jos joku katsoo päällisin puolin,että oho JYP voittanu Kärpät peräti 4-0,kylläpä se on ollut loistava ja Kärpät huono,niin sikäli tilastot valehtelee.Tämän myöntänee fanaattisinkin JYP-fani,vai kuinka?

En tiä muista,mutta mä en oikein tosta Tuokkolasta tykkää.Naureskelee kesken peliä, sohlii maalinsa takana ylimielisen oloisena.Kuvitteleeko se,että ovat niin ylivoimaisia,että voi seikkailla miten tahtoo?Joskus tuo kopsahtaa omaan nilkkaan ja komiasti.Jotain kunnioitusta pitäs vastustajaa kohtaan tuntea,vaikke sitä pelkäisikään.

Näyttävät pahimmat ilkkujat päässeen jo vauhtiin.Kertokaa mulle mitä ihmettä tollanen ala-arvoinen paskan suoltaminen teille oikein antaa?Itselläni ei tulisi ikinä, EI SIIS IKINÄ,mieleen,että menisin kenenkään vastustajan palstalle tuolla lailla rienaamaan.Pelin tiimellyksessä voi asiasta sanoa koviakin mietteitä,mutta että näin.Syvä on Kärppäviha monella.Jotenkin sairasta,kuten munkin inhoni JYPin valkkua kohtaan;)

ps.mitä Paakkikselle on tapahtunut?!

29

1127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura on lapsi muistakee se

      Laura!!! elämässä on tärkempiäkin asioitaa kun jääkiekko.
      Kun hommaat oikean elämän niin sua ei harmita se jos sun elämäsi joukkue ei aina voita.

    • Tuomarit toisen puolella

      Ihan oikeesti Laura, musta toi sun juttus alkaa vaikuttaa tuomarien toiminnasta yhtä kamalalta kuin Tamin väite tuomarien sorsimisesta Sportin joukkuetta kohtaan.
      Jääkiekko on maalipeli. Se voittaa, kumpi tekee enemmän maaleja. Tuomarit eivät niitä tee, muista se. Jos Kärpät tekee maaleja vähemmän kuin JYP, niin häviö tulee. Nythän Kärpät on viime peleissä olleet varsin vaisuja tekemään maaleja, siitä on aivan turha syyttää tuomareita. Totuus vaan on, että laumasta ei löydy ratkaisijoita. Panta alkaa puristaa päässä liikaa ja näin tulee tehtyä kaikkea muuta kuin pitäisi hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi. Kärpät ovat pelanneet juuri niin kuin itse kuvasit, laidoilla peräkanaa.... jne. Ei syy ole tuomareissa tai järjestelmässä. Kyllä syy löytyy Kärppäpukuun pukeutuneista väsyneistä ja tehottomista pelaajista!

      • Laura1

        tietenkään tee maaleja,vaan joukkueet,mutta tuomarit ratkovat tilanteita,jotka voivat johtaa vastapuolen maaleihin!Se on asian pointti ja jos Kärppien jatkuva voittokulku on jossain sielun sopukoissa vähän alkanut jo pännimään,vaikkei sitä näyttäiskään ulospäin,niin tilanteen ollessa vaa´ankielellä se voi heilahtaa ihan helpostikin sen toisen puolelle.Tästä on kysymys.Ei ihan suoraan kukaan tuomari voi suosia, siitä joutuu hyllylle tai menettä jopa oikeutensa tuomita tässä liigassa.

        Se on totta,että Kärppien paras maalintekotaito runkkarissa on todella kateissa,syy->robottikiekko.Emme tule näkemään kaunista taitokiekkoa näissä finaaleissa,sillä JYP pelaa tietysti niillä aseilla joilla voi ja on menestynytkin.Siihen ei kuulu maalijuhlat Kärppien kanssa,sillä silloin he häviäisivät meille.Blues uskaltautui maalijuhliin ja se oli mun silmissä "moraalinen finaali",sillä siinä pelattiin aivan loistavaa kiekkoa!
        JYP on pirun tehokas mutta pelissä ei mun silmin ole sitä kauneutta,jota kaipaan ja se tyrehdyttää myös Kärppien hienot yksilöt.Sääli.

        Tiistaina Matin pitää laittaa joukkue pelaamaan kai JYP-kiekkoa.Täytyy sit laittaa vekkari soimaan parin minsan välein,kun nukahdus voi uhata;)


      • ...
        Laura1 kirjoitti:

        tietenkään tee maaleja,vaan joukkueet,mutta tuomarit ratkovat tilanteita,jotka voivat johtaa vastapuolen maaleihin!Se on asian pointti ja jos Kärppien jatkuva voittokulku on jossain sielun sopukoissa vähän alkanut jo pännimään,vaikkei sitä näyttäiskään ulospäin,niin tilanteen ollessa vaa´ankielellä se voi heilahtaa ihan helpostikin sen toisen puolelle.Tästä on kysymys.Ei ihan suoraan kukaan tuomari voi suosia, siitä joutuu hyllylle tai menettä jopa oikeutensa tuomita tässä liigassa.

        Se on totta,että Kärppien paras maalintekotaito runkkarissa on todella kateissa,syy->robottikiekko.Emme tule näkemään kaunista taitokiekkoa näissä finaaleissa,sillä JYP pelaa tietysti niillä aseilla joilla voi ja on menestynytkin.Siihen ei kuulu maalijuhlat Kärppien kanssa,sillä silloin he häviäisivät meille.Blues uskaltautui maalijuhliin ja se oli mun silmissä "moraalinen finaali",sillä siinä pelattiin aivan loistavaa kiekkoa!
        JYP on pirun tehokas mutta pelissä ei mun silmin ole sitä kauneutta,jota kaipaan ja se tyrehdyttää myös Kärppien hienot yksilöt.Sääli.

        Tiistaina Matin pitää laittaa joukkue pelaamaan kai JYP-kiekkoa.Täytyy sit laittaa vekkari soimaan parin minsan välein,kun nukahdus voi uhata;)

        se on tullut jo erinomaisen selväksi ettet sinä tykkää jypin pelitavasta, mutta eikö se sinunkin mielestä olisi kuitenkin suorastaan typerää jypiltä alkaa pelata kärppien peliä, niin viihdyttävää kuin se olisikin?? pelissä on kuitenkin seurahistorian ensimmäinen suomen mestaruus eikä toista tilaisuutta välttämättä tule ihan heti uuestaan.

        minusta jyppi on lukenut sitä kärppien ns. pelikirjaa aivan loistavasti ja löytänyt lääkkeen kärppien pelin tukkimiseen. se ei ole ihan pieni ansio, sillä 2000-luvulla siihen ei ole moni joukkue pystynyt. minusta tämä jypin "robottikiekko" osoittaa vain jypin hyvää pelinlukutaitoa.

        vielä tuomaripelistä...en ole seurannut sm-liigaa varmaankaan puoleksikaan niin tiiviisti kuin sinä, mutta oletko ikinä,yhtenäkään keväänä finaalisarjassa törmännyt sellaiseen että tuomareita ei olisi syytetty jommankumman joukkueen puolelta? voit hyvin sanoa että olen katkera jokerifani, mutta muistan taannoin yhden kuuluisan käsimaalin joka hyväksyttiin kärpiltä. vähän aikaa se v...tti, mutta nyt olen jo päässyt sinuiksi asian kanssa ja ymmärrän tuomaria, koska tilannetta ei näkyny maalikamerasta.
        yksi fakta on tullut ainakin mulle selväksi->tuomareihin ei ikinä olla täysin tyytyväisiä molemmin puolin


      • Laura1
        ... kirjoitti:

        se on tullut jo erinomaisen selväksi ettet sinä tykkää jypin pelitavasta, mutta eikö se sinunkin mielestä olisi kuitenkin suorastaan typerää jypiltä alkaa pelata kärppien peliä, niin viihdyttävää kuin se olisikin?? pelissä on kuitenkin seurahistorian ensimmäinen suomen mestaruus eikä toista tilaisuutta välttämättä tule ihan heti uuestaan.

        minusta jyppi on lukenut sitä kärppien ns. pelikirjaa aivan loistavasti ja löytänyt lääkkeen kärppien pelin tukkimiseen. se ei ole ihan pieni ansio, sillä 2000-luvulla siihen ei ole moni joukkue pystynyt. minusta tämä jypin "robottikiekko" osoittaa vain jypin hyvää pelinlukutaitoa.

        vielä tuomaripelistä...en ole seurannut sm-liigaa varmaankaan puoleksikaan niin tiiviisti kuin sinä, mutta oletko ikinä,yhtenäkään keväänä finaalisarjassa törmännyt sellaiseen että tuomareita ei olisi syytetty jommankumman joukkueen puolelta? voit hyvin sanoa että olen katkera jokerifani, mutta muistan taannoin yhden kuuluisan käsimaalin joka hyväksyttiin kärpiltä. vähän aikaa se v...tti, mutta nyt olen jo päässyt sinuiksi asian kanssa ja ymmärrän tuomaria, koska tilannetta ei näkyny maalikamerasta.
        yksi fakta on tullut ainakin mulle selväksi->tuomareihin ei ikinä olla täysin tyytyväisiä molemmin puolin

        Kyllähän mä omalla laillani voin kuvitella sitä iloa,joka vallitsee tällä hetkellä Hurrikaani-leirissä.Nauttikaa täysillä,mutta älkää tosiaan keuliko niin kovaa,että alatte jo joidenkin mielestä pitämään Kärppiä rättinä.Vaikka homma menis 4-0,niin ette te helpolla oo päässeet.

        Jonkinlainen suhteettomuus JYPin taholta saa mut vähän takajaloilleni.Kaikki on niin mustavalkoista,vai oisko se ny paremminkin punavalkoista:)

        Siitä ei puhettakaan,etteikö JYPin johto ole valinnut sitä taktiikkaa,jolla Kärpät voi voittaa,ei maalijuhlilla vaan puolustuksella.Kaikki kunnia JYPin murhaavalle tehokkuudelle.

        Vaikka kuinka vanha sanonta sanoo,että puolustamalla voitetaan mestaruuksia,niin kyllä mä hyökkäyspainotteisen pelin ystävä olen,häviön kustannuksellakin.

        Ois muuten hauska,jos Alatalo pistäis Kärpät pelaamaan JYPin aseilla=)Taitaa vaan täs vaihees kautta olla vähän myöhäistä.


    • pari kommenttia

      1. Yhtään maalia ei hylätty. Peli oli ilmeisesti vihelletty poikki ennen ns "maalia". Tuomaritarkailija Juhola ei totesi asian lehdistötilaisuudessa ottelun jälkeen. Olisi kuulemma voinut kuitenkin antaa jypille 2 min poikittaisesta.
      2. Corson kuumentaminen kuuluu tietenkin vastustajan taktiikkaan. Radio Jyväskylän selostajat nauroivat selkäkeikkaa kun 2 10 vihellettiin ja totesivat että Riska oli pieni uhraus Corson eliminoimiseksi
      3. Tarkki kampitti turhautuneena jyin pelaajan mailallaan - täysin oikeutettu jäähy.
      4. Maila- ym häirintä:
      Jääkiekossa on tapana tehdä kaikki koiruudet jotka tuomarilinja sallii. Myös Kärpät käytti tilanteen hyväkseen. mm. Viuhkola taklasi Jypin maalivahdin maalin takana - ei jäähyä.
      5. Alatalo ei ole voittava valmentaja vaan pikemminkin sopiva junioreiden valmentajaksi (kaikki pelaa) Kärpät on tällä hetkellä täysin tuuliajolla. ei johtajaa vaan holtiton lauma.
      6. Lue se Sihvosen analyysi: www.urheilulehti.fi
      Olisikohan Petteri sittenkin oikeassa?

      • Laura1

        erehtymättömiä,senhän tuo MAALIN HYLKÄÄMINEN näytti.Ilmeisesti ei kuule riitä näin tärkeään kohtaan kautta!

        Corso on tulisielu hyvässä ja pahassa.Toivottavasti joku toinen kuin JYPin selostajat nauraa viimeksi parhaiten;)

        Tarkki EI kampittanut ketään vaan teki työtään,eli sulki maalinkulmaa mailallaan,joka on annettu mokelle työvälineeksi.JYPin pelaaja ajoi MAALIVAHDIN ALUEELLE ja mailaan!Käsittämätön tuomio,mut ei uniikki lajissaan!

        Mokkehan ei ole suojeltu maalin takana,vai missä vaiheessa sekin alue on mokelle rajattu?En nähny sitä kohtaa,mutta helvetin hyvä,jos se ylimielisen oloinen mulkvisti sai vähän takas sooloilustaan!

        Matti on tuonut iloisesti hyökkäävän ilmeen Kärppiin,josta olen tyytyväinen.Sitä en tiedä,onko hän antanut liian paljon siimaa pelaajien itse toteuttaa finaalipelejä.Jos on,niin siinä on tapahtunut virhe ja toivottavasti korjaus ehtii ajoissa!

        Luin sen Sihvosen artikkelin.Mielenkiintoinen oli ja jos siinä on perää,ettei Matti ole koko kautena ollut ohjasimissa,niin homma on selvä.Kuitenkin: Kärppäpelaajt ovat joutuneet opettelemaan ihan uudet kuviot Kojon jälkeen.Kuka ne on heille opettanut?Jos kävisi nii,ettei mestaruutta tänä kautena tulisi,niin ensi kaudella uskon Matin sen jo pystyvän tuomaan!Pienestä on kiinni tälläkin hetkellä hommat.JYP ei pysty missään vaiheessa rehellisesti sanomaan,että olisivat meillä jäätä pyyhkimässä,ei edes mahdollisessa voitossa 4-0.Pelitilanteet kertovat numeroita enemmän.JOS Kärpät tekisivät sen tilastoihmeen maailmallisessakin mittakaavassa,niin silloinkin se ei helpolla todella tulisi!

        Sana,joka kuvaa tämän kauden Kärppiä on AILAHTELEVAISUUS!Kun se olisi saatu ruotuun,niin kyllä olisi numerotkin toisenlaiset.Niin kauan kun on pelejä niin kauan takaa-ajoon tottuneet Kärppäfanit uskovat,enkä usko pelaajienkaan heittäneen komposiittimailaansa nurkkaan.Raksilassa tilanne ei ole enää 3-muna.Pääsiäinen on ohi;)


    • Onko todella näin?

      Jos tuomarit kerran ovat Jypin puolella niin miten selität tämän erikoisen vihellyksen?

      http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1674233

      Siis tuo Immosen saama kyseenalainen kakkonen ottelun lopussa.

      "Kärpät sai ottelun loppuhetkille ylivoiman, kun Jarkko Immonen komennettiin kaksiminuuttiselle kiekon katsomoon laukomisesta. Kiekko osui kuitenkin matkalla kärppäpelaajan käteen."

      Jopa Alatalo myöntää sen olevan hyvittelyä.

      "- Olihan siinä vähän hyvittelyn makua. Tuomaristo tarjosi meille mahdollisuutta kun meiltä oli viety selkeä maali, Alatalo sanoi."

      Eli jos kerran tuomarit oli Jypin puolella niin kuin väität, niin miksi sitten hyvittelyjäähy?

      • Laura1

        pelaaja sitä ei heittänyt minnekään,joten ton tapaisia jäähyjä on tullut ennenkin,eli tahattomia vahinkoja.Maalin hylkäämistä ei voi millään todeta tahattomaksi vahingoksi.Tässä vaiheessa kautta,niukkamaalisessa finaalissa sen viheltäminen oli kaamea moka!

        JYPin valkku oli suorastaan naurettava vaahdotessaan tästä!Se oli kuin pieru Saharan erämaassa verrattuna hylättyyn maaliin!Ettei ees häpeä.Matille täydet propsit vastineessaan JYPin kusipäävalkulle.Tässä lainaukset molemmilta,kumpi tuntuu fiksummalta=

        "- Aika tyly ratkaisu muuten erinomaisesti tuominneelta tuomarinelikolta laittaa Jarkko Immonen lopussa jäähylle, vaikka kaikki muut näkivät kiekon menevän Kärppä-pelaajan kädestä katsomoon. Pyydän asiallisuutta, pliis", JYP-käskijä Risto Dufva sivalsi.

        "- Meidän hylätty maali jäi suureksi kysymysmerkiksi, luonnollisesti olen täysin eri mieltä tuomiosta. Jos Risto kaipasi tuomaritoimintaan asiallisuutta, niin itse kaipasin linjaan oikeudenmukaisuutta", Kärppä-luotsi Matti Alatalo sanoi.

        Suhteellisuudentaju olisi JYPin uimalakillekin suotavaa.


      • antikärppä
        Laura1 kirjoitti:

        pelaaja sitä ei heittänyt minnekään,joten ton tapaisia jäähyjä on tullut ennenkin,eli tahattomia vahinkoja.Maalin hylkäämistä ei voi millään todeta tahattomaksi vahingoksi.Tässä vaiheessa kautta,niukkamaalisessa finaalissa sen viheltäminen oli kaamea moka!

        JYPin valkku oli suorastaan naurettava vaahdotessaan tästä!Se oli kuin pieru Saharan erämaassa verrattuna hylättyyn maaliin!Ettei ees häpeä.Matille täydet propsit vastineessaan JYPin kusipäävalkulle.Tässä lainaukset molemmilta,kumpi tuntuu fiksummalta=

        "- Aika tyly ratkaisu muuten erinomaisesti tuominneelta tuomarinelikolta laittaa Jarkko Immonen lopussa jäähylle, vaikka kaikki muut näkivät kiekon menevän Kärppä-pelaajan kädestä katsomoon. Pyydän asiallisuutta, pliis", JYP-käskijä Risto Dufva sivalsi.

        "- Meidän hylätty maali jäi suureksi kysymysmerkiksi, luonnollisesti olen täysin eri mieltä tuomiosta. Jos Risto kaipasi tuomaritoimintaan asiallisuutta, niin itse kaipasin linjaan oikeudenmukaisuutta", Kärppä-luotsi Matti Alatalo sanoi.

        Suhteellisuudentaju olisi JYPin uimalakillekin suotavaa.

        säännöt ennenkuin vaahtoat niistä. Sääntöjen vastainen maali on sääntöjen vastainen maali.


      • Laura1
        antikärppä kirjoitti:

        säännöt ennenkuin vaahtoat niistä. Sääntöjen vastainen maali on sääntöjen vastainen maali.

        tuntuu vaan asiasta edelleen löytyvän ja kyseessä sentään lätkästä enemmän tietäviä tahoja kuin meikäläinen koskaan:)


      • antikärppä
        Laura1 kirjoitti:

        tuntuu vaan asiasta edelleen löytyvän ja kyseessä sentään lätkästä enemmän tietäviä tahoja kuin meikäläinen koskaan:)

        eikös siellä luoteta oman nupin valovoimaan, lue itse säännöt ja tee tulkinta, ei nämä mitään mutu-juttuja ole.


    • Mies Treelta

      Pahimmista ilkkujista puheenollen,

      - oletko koskaan huomannut aikaisemmin tämän palstan tason?

      - oletko koskaan huomannut että täällä 80% viesteistä on ala-arvoista soopaa?

      - oletko koskaan ajatellut että tod. näk. jotkut alle 15v kersat kirjoittaa juuri nuo törkyviestit, lisäksi he eivät tajua jääkiekosta mitään?
      - oletko koskaan ajatellut että viestit voi kirjoittaa kuka tahansa, vaikkei kannattaisi ko. joukkuetta pätkääkään, mistä paikkakunnalta tahansa?

      No se siitä, itse pelistä, Jyp voitti mielestäni täysin ansaitusti, laadukkaat maalipaikat olivat selkeästi Jypillä, et kai tosissasi usko että "jossain on päätetty että Kärpät ei saa voittaa", tuo on sitä pahinta puppua mitä voi kuulla.
      Mitä pariin tilanteeseen tulee niin, maalin ehkä olisi voinut hyväksyä, mutta tuomaritarkkailijalla oli ihan hyvä selitys siitä miksei sitä voinut hyväksyä.
      Jypin pelaajia lähti jäähylle mielestäni eilen aivan yhtä huonoin perustein kuin Kärppiä, kaiken kaikkiaan ihan ok vihellykset.
      Immosen saama jäähy oli aika karkea virhe lopussa, ilman hidastustakin näin että se meni Viuhkolasta yli laidan.

      Hytönen ei siirtänyt maalia vaan Malmivaara, sitäkään ei voi sanoa tahalliseksi noin nopeassa tilanteessa, sitäpaitsi maalipaikkaa tilanteesta ei koskaan tullut koska Hytönen ehti katkomaan, ja nappaamaan kiekon lavasta heittäytymällä tältä kuka oli sitä "maalia" tekemässä.

      • Laura1

        ettei täällä taso päätä huimaa,enkä sitä tasoa kauheesti itekään nosta,mutta ihan noin alas kuin monet BUHAHAA-tyylin kirjoittajat en sentään vaivu.Sekin on totta,että ei se kirjoittaja välttämättä ole kyseisen joukkueen fani,joka mollaa muita ja kehuu "omaansa"yli kaiken.Sellainenhan saa lukijat yleensä takajaloilleen ja sehän on tarkoituskin->mustamaalata kyseistä joukkuetta.

        Ei ole varsinaisesti päätetty,sillä sehän olisi katastrofi Suomen jääkiekkoilua kohtaan!MUTTA Kärppien voittokulku(etenkin kun kyse muusta kuin pks-joukkueesta)ärsyttää ja ihmisiä ne on tuomaritkin.JOS tulee tilanne,joka on kiikunkaakun,niin se saattaa johtaa kyllä vastapuolen hyväksi.Uskon tähän.Salaliittoteoriat itsessään jääkööt:)

        JYP on PUOLUSTUKSELLISESTI HUIMASTI Kärppiä edellä.Meidän seitinohut pakistomme on ohennut entisestään ja se on varsinainen Akilleen kantapäämme.Alatalon heikkous on tietynlainen rohkeudenpuute ottaa mokkea pois ajoissa.Noh,ehkä ensi kaudella hän on henkisesti siihen valmis.Matin kiekkohan on muuten ollut viihdyttävää,kunhan vastapuolen ronkkimiset eivät sitä vauhtia töki!Mä vaan yksinkertaisesti tykkään siitä,että tulee hienoja,taitokiekkokuvioita,on vauhtia,tilanteet vaihtelevat päästä päähän riskin kanssa.JYPhän pelaa mahdollisimman riskittömästi,kuten pääasiassa teki Kojokin aikanaan.Voittoja toki tuli,mutta viihdyttävyys ei ollut sitä luokkaa,mitä sillä joukkueella kulloinkin olisi ollut mahdollisuus olla.Ikäänkuin kässäri päällä oltais pelattu koko ajan.

        Kärppiä ei tainnut kukaan veikata kauden alussa finalistiksi,ei moni edes 6 joukkoon.Syksyä ja muutoksia ajatellen olemme menestyneet hyvin,sillä vähintään hopea on meidän.Mitaliketju ei siis katkea.Laitoin tonne toisaalle,mut laitan tähänkin Tarkin Taaken hienon ajatuksen:" JYP on voittanut kolme peliä putkeen, mutta miksi me emme voisi voittaa kolmea peliä peräkkäin", Tarkki kyseli.
        NIIN,MIKSEI?Mikä tekee JYPistä niin paljon paremman,ettei Kärpät voisi rivinsä kootessaan yltää samaan?Puolustus on meillä todella heikompi,mutta jos Matti saa homman toimimaan tiistain peliin,niin kyllähän se on juuri Kärpät,joka voi mahdottomasta tehdä mahdollisen,eli viedä vielä hurjasti taistellen pojan.Niin paljon Kärpillä on takaatulijan voittomeriittiä,että vaikka rosterit vaihtuu,niin tämä pieni mahdollisuus on olemassa vieläkin.Toivottavasti JYPillä on mestaruuslippikset jo painossa yms.;)Loppuun asti uskon omiimme!

        BUU-man oli sanonut,että oli viheltänyt pelin poikki just ennen maalia,mutta MIKSI?Kuulemma mokkea oli häiritty.Jepjep..oma pelaaja työnsi Dallan maaliin!Että semmosta.Jos tossakin tapauksessa mokkea ei saa koskea,niin jatkossahan tätä keinoa voi käyttää surutta ja peli menee entistä paskemmaksi laadullisesti!Ei hyvä!SE OLI PIRKULE VIE MAALI!Hengennostatuksen kannalta se olisi ollut aivan oleellinen ja uskonpa,että rehellisimpien JYP-fanienkin mieleen tämä jäi vääryytenä.Jos voittavat,niin voittakoot ilman tuomarin avustusta.

        Seuraappa JYPin mailankäyttöä,muuta en sano tohon ronkkimisjäähyihin.Mä katoin ja niitä kuule riitti!Kärpät ei ole myöskään pulmunen,kun tää homma kerta sallitaan,mutta kovin heppoisesti kyllä Kärpät vastaavasta jäähyjä saavat,vaikka kuin ottas mustakelta-lasit päästään:)


      • nwfani39
        Laura1 kirjoitti:

        ettei täällä taso päätä huimaa,enkä sitä tasoa kauheesti itekään nosta,mutta ihan noin alas kuin monet BUHAHAA-tyylin kirjoittajat en sentään vaivu.Sekin on totta,että ei se kirjoittaja välttämättä ole kyseisen joukkueen fani,joka mollaa muita ja kehuu "omaansa"yli kaiken.Sellainenhan saa lukijat yleensä takajaloilleen ja sehän on tarkoituskin->mustamaalata kyseistä joukkuetta.

        Ei ole varsinaisesti päätetty,sillä sehän olisi katastrofi Suomen jääkiekkoilua kohtaan!MUTTA Kärppien voittokulku(etenkin kun kyse muusta kuin pks-joukkueesta)ärsyttää ja ihmisiä ne on tuomaritkin.JOS tulee tilanne,joka on kiikunkaakun,niin se saattaa johtaa kyllä vastapuolen hyväksi.Uskon tähän.Salaliittoteoriat itsessään jääkööt:)

        JYP on PUOLUSTUKSELLISESTI HUIMASTI Kärppiä edellä.Meidän seitinohut pakistomme on ohennut entisestään ja se on varsinainen Akilleen kantapäämme.Alatalon heikkous on tietynlainen rohkeudenpuute ottaa mokkea pois ajoissa.Noh,ehkä ensi kaudella hän on henkisesti siihen valmis.Matin kiekkohan on muuten ollut viihdyttävää,kunhan vastapuolen ronkkimiset eivät sitä vauhtia töki!Mä vaan yksinkertaisesti tykkään siitä,että tulee hienoja,taitokiekkokuvioita,on vauhtia,tilanteet vaihtelevat päästä päähän riskin kanssa.JYPhän pelaa mahdollisimman riskittömästi,kuten pääasiassa teki Kojokin aikanaan.Voittoja toki tuli,mutta viihdyttävyys ei ollut sitä luokkaa,mitä sillä joukkueella kulloinkin olisi ollut mahdollisuus olla.Ikäänkuin kässäri päällä oltais pelattu koko ajan.

        Kärppiä ei tainnut kukaan veikata kauden alussa finalistiksi,ei moni edes 6 joukkoon.Syksyä ja muutoksia ajatellen olemme menestyneet hyvin,sillä vähintään hopea on meidän.Mitaliketju ei siis katkea.Laitoin tonne toisaalle,mut laitan tähänkin Tarkin Taaken hienon ajatuksen:" JYP on voittanut kolme peliä putkeen, mutta miksi me emme voisi voittaa kolmea peliä peräkkäin", Tarkki kyseli.
        NIIN,MIKSEI?Mikä tekee JYPistä niin paljon paremman,ettei Kärpät voisi rivinsä kootessaan yltää samaan?Puolustus on meillä todella heikompi,mutta jos Matti saa homman toimimaan tiistain peliin,niin kyllähän se on juuri Kärpät,joka voi mahdottomasta tehdä mahdollisen,eli viedä vielä hurjasti taistellen pojan.Niin paljon Kärpillä on takaatulijan voittomeriittiä,että vaikka rosterit vaihtuu,niin tämä pieni mahdollisuus on olemassa vieläkin.Toivottavasti JYPillä on mestaruuslippikset jo painossa yms.;)Loppuun asti uskon omiimme!

        BUU-man oli sanonut,että oli viheltänyt pelin poikki just ennen maalia,mutta MIKSI?Kuulemma mokkea oli häiritty.Jepjep..oma pelaaja työnsi Dallan maaliin!Että semmosta.Jos tossakin tapauksessa mokkea ei saa koskea,niin jatkossahan tätä keinoa voi käyttää surutta ja peli menee entistä paskemmaksi laadullisesti!Ei hyvä!SE OLI PIRKULE VIE MAALI!Hengennostatuksen kannalta se olisi ollut aivan oleellinen ja uskonpa,että rehellisimpien JYP-fanienkin mieleen tämä jäi vääryytenä.Jos voittavat,niin voittakoot ilman tuomarin avustusta.

        Seuraappa JYPin mailankäyttöä,muuta en sano tohon ronkkimisjäähyihin.Mä katoin ja niitä kuule riitti!Kärpät ei ole myöskään pulmunen,kun tää homma kerta sallitaan,mutta kovin heppoisesti kyllä Kärpät vastaavasta jäähyjä saavat,vaikka kuin ottas mustakelta-lasit päästään:)

        "BUU-man oli sanonut,että oli viheltänyt pelin poikki just ennen maalia,mutta MIKSI?Kuulemma mokkea oli häiritty.Jepjep..oma pelaaja työnsi Dallan maaliin!Että semmosta.Jos tossakin tapauksessa mokkea ei saa koskea,niin jatkossahan tätä keinoa voi käyttää surutta ja peli menee entistä paskemmaksi laadullisesti!Ei hyvä!SE OLI PIRKULE VIE MAALI!Hengennostatuksen kannalta se olisi ollut aivan oleellinen ja uskonpa,että rehellisimpien JYP-fanienkin mieleen tämä jäi vääryytenä.Jos voittavat,niin voittakoot ilman tuomarin avustusta."

        Niin, jos kerran tuomari on viheltänyt pelin poikki ja kärpät tekee sen jälkeen maalin, niin tottakai se pitää silloin hylätä. Jopa tuomarivalvoja Juholakin lehdistötilaisuudessa oli sitä mieltä, että tuomio oli aivan oikea korkeintaan 2 minuutin jäähyn olisi siitä voinut antaa. Niin ja ei jyp mitään tuomareitten apua ole saanut, tuomarit on ollu ihan hyviä näissä sarjoissa ovat antaneet PELATA.

        "Seuraappa JYPin mailankäyttöä,muuta en sano tohon ronkkimisjäähyihin.Mä katoin ja niitä kuule riitti!Kärpät ei ole myöskään pulmunen,kun tää homma kerta sallitaan,mutta kovin heppoisesti kyllä Kärpät vastaavasta jäähyjä saavat,vaikka kuin ottas mustakelta-lasit päästään:)"

        Joo sitä samaa myös kärppä pelaajijen osalta, nekö ei sitten mukamas kouki ja muuten käytä mailaa? HAH.


      • Mies Treelta
        Laura1 kirjoitti:

        ettei täällä taso päätä huimaa,enkä sitä tasoa kauheesti itekään nosta,mutta ihan noin alas kuin monet BUHAHAA-tyylin kirjoittajat en sentään vaivu.Sekin on totta,että ei se kirjoittaja välttämättä ole kyseisen joukkueen fani,joka mollaa muita ja kehuu "omaansa"yli kaiken.Sellainenhan saa lukijat yleensä takajaloilleen ja sehän on tarkoituskin->mustamaalata kyseistä joukkuetta.

        Ei ole varsinaisesti päätetty,sillä sehän olisi katastrofi Suomen jääkiekkoilua kohtaan!MUTTA Kärppien voittokulku(etenkin kun kyse muusta kuin pks-joukkueesta)ärsyttää ja ihmisiä ne on tuomaritkin.JOS tulee tilanne,joka on kiikunkaakun,niin se saattaa johtaa kyllä vastapuolen hyväksi.Uskon tähän.Salaliittoteoriat itsessään jääkööt:)

        JYP on PUOLUSTUKSELLISESTI HUIMASTI Kärppiä edellä.Meidän seitinohut pakistomme on ohennut entisestään ja se on varsinainen Akilleen kantapäämme.Alatalon heikkous on tietynlainen rohkeudenpuute ottaa mokkea pois ajoissa.Noh,ehkä ensi kaudella hän on henkisesti siihen valmis.Matin kiekkohan on muuten ollut viihdyttävää,kunhan vastapuolen ronkkimiset eivät sitä vauhtia töki!Mä vaan yksinkertaisesti tykkään siitä,että tulee hienoja,taitokiekkokuvioita,on vauhtia,tilanteet vaihtelevat päästä päähän riskin kanssa.JYPhän pelaa mahdollisimman riskittömästi,kuten pääasiassa teki Kojokin aikanaan.Voittoja toki tuli,mutta viihdyttävyys ei ollut sitä luokkaa,mitä sillä joukkueella kulloinkin olisi ollut mahdollisuus olla.Ikäänkuin kässäri päällä oltais pelattu koko ajan.

        Kärppiä ei tainnut kukaan veikata kauden alussa finalistiksi,ei moni edes 6 joukkoon.Syksyä ja muutoksia ajatellen olemme menestyneet hyvin,sillä vähintään hopea on meidän.Mitaliketju ei siis katkea.Laitoin tonne toisaalle,mut laitan tähänkin Tarkin Taaken hienon ajatuksen:" JYP on voittanut kolme peliä putkeen, mutta miksi me emme voisi voittaa kolmea peliä peräkkäin", Tarkki kyseli.
        NIIN,MIKSEI?Mikä tekee JYPistä niin paljon paremman,ettei Kärpät voisi rivinsä kootessaan yltää samaan?Puolustus on meillä todella heikompi,mutta jos Matti saa homman toimimaan tiistain peliin,niin kyllähän se on juuri Kärpät,joka voi mahdottomasta tehdä mahdollisen,eli viedä vielä hurjasti taistellen pojan.Niin paljon Kärpillä on takaatulijan voittomeriittiä,että vaikka rosterit vaihtuu,niin tämä pieni mahdollisuus on olemassa vieläkin.Toivottavasti JYPillä on mestaruuslippikset jo painossa yms.;)Loppuun asti uskon omiimme!

        BUU-man oli sanonut,että oli viheltänyt pelin poikki just ennen maalia,mutta MIKSI?Kuulemma mokkea oli häiritty.Jepjep..oma pelaaja työnsi Dallan maaliin!Että semmosta.Jos tossakin tapauksessa mokkea ei saa koskea,niin jatkossahan tätä keinoa voi käyttää surutta ja peli menee entistä paskemmaksi laadullisesti!Ei hyvä!SE OLI PIRKULE VIE MAALI!Hengennostatuksen kannalta se olisi ollut aivan oleellinen ja uskonpa,että rehellisimpien JYP-fanienkin mieleen tämä jäi vääryytenä.Jos voittavat,niin voittakoot ilman tuomarin avustusta.

        Seuraappa JYPin mailankäyttöä,muuta en sano tohon ronkkimisjäähyihin.Mä katoin ja niitä kuule riitti!Kärpät ei ole myöskään pulmunen,kun tää homma kerta sallitaan,mutta kovin heppoisesti kyllä Kärpät vastaavasta jäähyjä saavat,vaikka kuin ottas mustakelta-lasit päästään:)

        Jyp ei ronkkinut yhtään sen enempää kuin Kärpätkään, pelihän oli ihan siisti.

        Kuten Tarkki sanoi, kyllä kaikki on edelleen auki, vaikka 4 pelin putkeen voittaminen on aika epätodennäköistä, Jypin puolella minä(kin) olen,
        sen verran postitiivinen yllätys joukkue on ollut, en olisi todellakaan uskonut ennen kautta että ovat finaalissa!
        Tuokkolan tuntien, hän ei todellakaan ole ylimielinen kaveri, jos sitä joku juttu on hymyilyttänyt, niin ei sille mitään voi, todella nöyrä ja symppis kaveri.
        Corson panosta ihmettelen, tuntuu kuin pelaaminen ei välillä edes kiinnostaisi!?

        Tsemppiä vaan molemmille joukkueille edelleen.


      • Laura1
        nwfani39 kirjoitti:

        "BUU-man oli sanonut,että oli viheltänyt pelin poikki just ennen maalia,mutta MIKSI?Kuulemma mokkea oli häiritty.Jepjep..oma pelaaja työnsi Dallan maaliin!Että semmosta.Jos tossakin tapauksessa mokkea ei saa koskea,niin jatkossahan tätä keinoa voi käyttää surutta ja peli menee entistä paskemmaksi laadullisesti!Ei hyvä!SE OLI PIRKULE VIE MAALI!Hengennostatuksen kannalta se olisi ollut aivan oleellinen ja uskonpa,että rehellisimpien JYP-fanienkin mieleen tämä jäi vääryytenä.Jos voittavat,niin voittakoot ilman tuomarin avustusta."

        Niin, jos kerran tuomari on viheltänyt pelin poikki ja kärpät tekee sen jälkeen maalin, niin tottakai se pitää silloin hylätä. Jopa tuomarivalvoja Juholakin lehdistötilaisuudessa oli sitä mieltä, että tuomio oli aivan oikea korkeintaan 2 minuutin jäähyn olisi siitä voinut antaa. Niin ja ei jyp mitään tuomareitten apua ole saanut, tuomarit on ollu ihan hyviä näissä sarjoissa ovat antaneet PELATA.

        "Seuraappa JYPin mailankäyttöä,muuta en sano tohon ronkkimisjäähyihin.Mä katoin ja niitä kuule riitti!Kärpät ei ole myöskään pulmunen,kun tää homma kerta sallitaan,mutta kovin heppoisesti kyllä Kärpät vastaavasta jäähyjä saavat,vaikka kuin ottas mustakelta-lasit päästään:)"

        Joo sitä samaa myös kärppä pelaajijen osalta, nekö ei sitten mukamas kouki ja muuten käytä mailaa? HAH.

        Olen kirjoittanut,että mailan väärää käyttämistä Kärpätkin ovat harrastaneet,eivätkä ole pulmusia,mutta Kärpät tekee sen minkä tuomarit antaa myöten,mutta kärsii silti samoista vääristä teoista enemmän kuin JYP.Kun kerta mailankäyttö muuhunkin kuin pelaamiseen näyttää olevan sallittua,niin miksei se ole tasapuolista molemmille?!Kärpät saa hipaisustakin jäähyn JYP ei.Sama peli kaikille,niin en sano mitään.

        Vihellys ja maalinteko tapahtuivat samaan aikaankin siinä hylätyssä maalissa,joten ongelmaa tapaus edelleen tuottaa.Ei sitä poista edes monet viestit,joissa tyrkytetään eri variaatioita säännöistä.Eihän meidän pelaaja mennyt tahallaan maalivahdin päälle,vaan DALLA TYÖNNETTIIN MAALIIN JYPIN PELAAJAN TOIMESTA!Tästä sitten Kärpät sai noin karmean rangaistuksen!Ei hyvän tähen sentään!BUU-man ite tietää miten asia on ja mikä on syy,miksi yleensä vihelsi.Vieressä seisoi,mutta uskomattomasti tunaroi.Kyllä siinä Kärppäantipatiat tuli helposti mieleen varmasti monella muullakin kuin mulla tai yleensä Kärppäkannattajalla.Totesihan selostamokin hidastuksista,että ois pitäny hyväksyä!Paska maku jäi tosta ilmaan.Muutenkin tollaset vähintäänkin epäselvät tapaukset eivät varmasti riemua nostata kenenkään rinnassa,jos jotain oikeutta on olemassa.

        Niin..sitähän aina sanotaan,että nää antaa pelata ja jotku toiset ei!Ei siinä mitään,kontaktia saa ottaa sun muuta,mutta olkoot se linja sitten tasapuolinen kaikille.Mun mielestä ei tosiaan ollut.


      • Laura1
        Mies Treelta kirjoitti:

        Jyp ei ronkkinut yhtään sen enempää kuin Kärpätkään, pelihän oli ihan siisti.

        Kuten Tarkki sanoi, kyllä kaikki on edelleen auki, vaikka 4 pelin putkeen voittaminen on aika epätodennäköistä, Jypin puolella minä(kin) olen,
        sen verran postitiivinen yllätys joukkue on ollut, en olisi todellakaan uskonut ennen kautta että ovat finaalissa!
        Tuokkolan tuntien, hän ei todellakaan ole ylimielinen kaveri, jos sitä joku juttu on hymyilyttänyt, niin ei sille mitään voi, todella nöyrä ja symppis kaveri.
        Corson panosta ihmettelen, tuntuu kuin pelaaminen ei välillä edes kiinnostaisi!?

        Tsemppiä vaan molemmille joukkueille edelleen.

        sitä nyt tuskin kukaan väittää vastaan.Mut loppuun asti katotaan!

        Ehkäpä sä sitten et jostain syystä JYPin koukkuja ja roikkumisia sitten vaan nää.Kyllä siellä sitä on koko ajan ja tähän ei voi muuta sanoa,kuin että kato tiistain peli.Ei ne jutut minnekään oo JYPiltä minnekään kadonneet.Kärpistä on itketty,ettei niitä rangaista mistään mitään,mikä ei todellakaan pidä paikkaansa,meitähän rangaistaan syyttä suottakin surutta ja RATKAISEVASTI.Meitä eivät todellakaan ketkään tuomarit suosi ja saamme pelata kyllä ihan omien taitojemme varassa.

        No,mä en sitä Tuokkolaa tunne millään lailla,en edes tiedä hänen historiaansa kummemmin,joten ehkä niin sitten on kuten sanot.Antoi vaan jotenkin ylimielisen kuvan käytöksellään.Sinkkua on moitittu showpelleksi,mutta mä arvostan häntä paljon.Sinuhe ei ikinä aliarvioi vastustajaa,en ainakaan ole huomannut,kun on pelannut.Tuokkolasta oon saanu sit väärän kuvan,sori.

        Corsosta väittäisin,että joko se luukkuun loukkaantuminen on ollut pahempi kuin julkisuuteen myönnetään ja arastelee.Katsoin yhtäkin taklausta häneltä ja se oli HENTOINEN!Ei tyypillistä Corsoa ollenkaan.Toisaalta hän on tuore isä ja silloin varmasti se voi mennä jopa sen hetkisen pelaamisen ylitse.Jääkiekko ei välttämättä hetkeen tunnu niin tärkeältä ja vaikka sitten koittaa pelatakin,niin peli on aikamoista pettymystä,kun se lopullinen lataus ei ole kohdillaan.Ylireagointia Kärpät ei tarvitse kymppien muodossa.Kakkosissakin on täys tekeminen.

        Noh, JYP-fanit,sinä mukaan lukien,voitte ehkä tiistain jälkeen huokaista helpotuksesta,JOS JYP voittaa.Siinähän se oli sitten tää kausi.Ei tarvi kärsiä meidän vastapuolen reaktioista,jotka on muka vääriä.Olisikin hauska juttu,jos JYPille sattuisi samanmoinen maalin hylkääminen, niin miten sitten ois suu supussa?KalPakin kärsi vääryyttä sen paitsiomaalin kanssa,samaten ongelmia oli TPS:lläkin JYPin kanssa.Kaipa tuo madam Fortuna on sitten ottanut hurrikaanilauman suureen syleilyynsä.Mut katotaan se sitten tiistain jälkeen pitääkö käydä onnittelut heittämässä JYPin palstalla:)En usko menevän poikki ainakaan silloin.


      • oululaista...
        Laura1 kirjoitti:

        sitä nyt tuskin kukaan väittää vastaan.Mut loppuun asti katotaan!

        Ehkäpä sä sitten et jostain syystä JYPin koukkuja ja roikkumisia sitten vaan nää.Kyllä siellä sitä on koko ajan ja tähän ei voi muuta sanoa,kuin että kato tiistain peli.Ei ne jutut minnekään oo JYPiltä minnekään kadonneet.Kärpistä on itketty,ettei niitä rangaista mistään mitään,mikä ei todellakaan pidä paikkaansa,meitähän rangaistaan syyttä suottakin surutta ja RATKAISEVASTI.Meitä eivät todellakaan ketkään tuomarit suosi ja saamme pelata kyllä ihan omien taitojemme varassa.

        No,mä en sitä Tuokkolaa tunne millään lailla,en edes tiedä hänen historiaansa kummemmin,joten ehkä niin sitten on kuten sanot.Antoi vaan jotenkin ylimielisen kuvan käytöksellään.Sinkkua on moitittu showpelleksi,mutta mä arvostan häntä paljon.Sinuhe ei ikinä aliarvioi vastustajaa,en ainakaan ole huomannut,kun on pelannut.Tuokkolasta oon saanu sit väärän kuvan,sori.

        Corsosta väittäisin,että joko se luukkuun loukkaantuminen on ollut pahempi kuin julkisuuteen myönnetään ja arastelee.Katsoin yhtäkin taklausta häneltä ja se oli HENTOINEN!Ei tyypillistä Corsoa ollenkaan.Toisaalta hän on tuore isä ja silloin varmasti se voi mennä jopa sen hetkisen pelaamisen ylitse.Jääkiekko ei välttämättä hetkeen tunnu niin tärkeältä ja vaikka sitten koittaa pelatakin,niin peli on aikamoista pettymystä,kun se lopullinen lataus ei ole kohdillaan.Ylireagointia Kärpät ei tarvitse kymppien muodossa.Kakkosissakin on täys tekeminen.

        Noh, JYP-fanit,sinä mukaan lukien,voitte ehkä tiistain jälkeen huokaista helpotuksesta,JOS JYP voittaa.Siinähän se oli sitten tää kausi.Ei tarvi kärsiä meidän vastapuolen reaktioista,jotka on muka vääriä.Olisikin hauska juttu,jos JYPille sattuisi samanmoinen maalin hylkääminen, niin miten sitten ois suu supussa?KalPakin kärsi vääryyttä sen paitsiomaalin kanssa,samaten ongelmia oli TPS:lläkin JYPin kanssa.Kaipa tuo madam Fortuna on sitten ottanut hurrikaanilauman suureen syleilyynsä.Mut katotaan se sitten tiistain jälkeen pitääkö käydä onnittelut heittämässä JYPin palstalla:)En usko menevän poikki ainakaan silloin.

        ylimielisyyttä kehiin, niin kyllä se siittä lähtee sujumahaan!

        Harmi, että Kräppiä kannattaa se puoli Suomea, jossa on asukkaita vain parisataatuhatta! Ja tuomaritkin asuvat sillä paremmalla puolella! ;p


      • Laura1
        oululaista... kirjoitti:

        ylimielisyyttä kehiin, niin kyllä se siittä lähtee sujumahaan!

        Harmi, että Kräppiä kannattaa se puoli Suomea, jossa on asukkaita vain parisataatuhatta! Ja tuomaritkin asuvat sillä paremmalla puolella! ;p

        synnyinseutujani.Olen hemmetin ylpeä lapin tyttö!Vaikka missä kuljenkaan,niin kotiseutuani en ikinä unohda.Siellä on sydän,siellä on kaikki minulle rakkaimmat muistot.Meitä ei ole paljon,mutta koitappa joskus käydä ja tutustua meihin,niin yllätyt,miten mukavaa ja reilua porukkaa ollaan:)


      • kaimasi
        Laura1 kirjoitti:

        synnyinseutujani.Olen hemmetin ylpeä lapin tyttö!Vaikka missä kuljenkaan,niin kotiseutuani en ikinä unohda.Siellä on sydän,siellä on kaikki minulle rakkaimmat muistot.Meitä ei ole paljon,mutta koitappa joskus käydä ja tutustua meihin,niin yllätyt,miten mukavaa ja reilua porukkaa ollaan:)

        Minäkin olen lapin tyttö,vm.83, Kemistä. Se ei ole syy kannattaa Oululaista joukkuetta. Nykyisen kotiseutuni joukkue tuo pojan Hippokselle!


      • Laura1
        kaimasi kirjoitti:

        Minäkin olen lapin tyttö,vm.83, Kemistä. Se ei ole syy kannattaa Oululaista joukkuetta. Nykyisen kotiseutuni joukkue tuo pojan Hippokselle!

        Itse en voisi ikinä kuvitella kannustavani kuin Kärppiä.Sen lisäksi,että se on ns.pohjoisen joukkue se myös pelaa sitä kiekkoa,jota tahon nähä.Yksinkertaista!

        Ai nii..jos tulis vielä pohjoisempaa joukkue,vaikkapa RoKi nousis joskus liigaan,niin vimmatusti toivoisin menestystä,MUTTA Kärppiä en jätä koskaan:)


      • JYPPI
        Laura1 kirjoitti:

        synnyinseutujani.Olen hemmetin ylpeä lapin tyttö!Vaikka missä kuljenkaan,niin kotiseutuani en ikinä unohda.Siellä on sydän,siellä on kaikki minulle rakkaimmat muistot.Meitä ei ole paljon,mutta koitappa joskus käydä ja tutustua meihin,niin yllätyt,miten mukavaa ja reilua porukkaa ollaan:)

        Osaapa jotkut olla ilkeitä, pohjoisessa asuu tosi mukavia ihmisä.Tuntuu mitä pohjoisempaa mennään sitä kohteliampaa ja mukavampia ihmiset on.Ei muutakun seuraaman kuka voittaa tänään ja paras voittakoon matsin.


      • Laura1
        JYPPI kirjoitti:

        Osaapa jotkut olla ilkeitä, pohjoisessa asuu tosi mukavia ihmisä.Tuntuu mitä pohjoisempaa mennään sitä kohteliampaa ja mukavampia ihmiset on.Ei muutakun seuraaman kuka voittaa tänään ja paras voittakoon matsin.

        Ei muuta ku onnittelut Jyväshyville:)


    • Jokerit 1969-72

      Olen monista asioista kanssasi samaa mieltä. Kuten tämän palstan kirjoitusten yleisestä tasosta. Aivan liian vähän on asiallista keskustelua, mutta minkäs teet. Tänne voivat kirjoittaa kaikki nekin, joilla ei vielä näkemystä ja kokemusta ole edes peruskoulun päästötodistuksen verran. Ehkä, sananvapaudenkin hinnalla, palstan valvoja (pääsiäislomalta palattuaan) voisi jättää julkaisematta pahimmat BUAAHAHHAA HAISTA VITTU- kirjoitelmat. Tosin se tietysti olisi muutamille varhaisteineille sama kuin, jos veisi tikkarin kädestä. Eräs elämän suurista iloista poistuisi. Mutta, silläkin uhalla. Nyt on nimittäin riski olemassa, että monet oikeasti keskustelusta kiinnostuneet kyllästyvät ja vetäytyvät leikistä.

      Pyrit aina keskustelemaan asiallisesti ja siitä sinulle pisteet. Mutta et ehkä aina huomaa miten paksut kakkulat sulla on nenällä. Näet asiat usein vain Kärppien näkökulmasta. Ja sehän ei kehitä keskustelua paljoakaan. Voisi olla joskus hyvä pyrkiä laajentamaan näkökulmaa. Sitä kautta saa yllättävän hyviä ja mielenkiintoisia näkemyksiä pelistä nimeltään jääkiekko. Joskus kannattaa myös kuunnella. Ajatuksella ja avoimin mielin.

      Sitten pelistä. Yksi ja suurin syy siihen, että ollaan Kärppien kannalta tilanteessa 0-3, on se, että maaleja on joukkue saanut aikaan vain alle puolet siitä määrästä mitä Jyp on tähän mennessä mättänyt. Se on suurempi ongelma kuin yksi (mahdollisesti) väärin perustein hylätty häkki. Kärppien laukaisukartta on edelleenkin ihan väärän näköinen. Useimmat vedot tulevat siniseltä ja vieläpä ilman kunnon maskia. Pitäisi päästä alueelle nopeilla syötöillä ns. tyhjään paikkaan ja siitä suora veto. Jypin pakit siivoavat maalin edustan siihen malliin, ettei siitä tontteja osteta. Eikä siellä montaa sekuntia pysty olemaan. Ainakaan muut kuin Vesku.

      Paljon on puhuttu Kärppien taitopelistä. Tottahan Kärpillä taitavia pelaajia on. Mutta, niin on Jypilläkin. Eilen kyllä taitavimmat esitykset nähtiin ilman muuta Jypin pelaajiien esittämänä. Jopa veskari oli päästä hienolla syötöllään tilastoihin. Jyp myös liikkui hyökkäysalueella paljon ja hyökkääjät pyörähtelivät tapaan, joka itse asiassa on tuttu oululaisjoukkueelta. Kuvioita oli paljon ja monet niistä olivat paitsi näyttäviä, myös tehokkaita, avaten Kärppäpuolustuksen välillä yllättävänkin helposti. Taitaa vähän näkyä loukkaantumiset pakistossa? Lisäksi maalitilanteet osattiin hydyntää taidolla ja tehdyt häkit olivat sellaisia, ettei videotarkistuksia tarvittu. Nätttejä maaleja. Ja oli Jypillä tilanteita useampaankin. Jos toki Kärpilläkin.

      Jotenkin tuntuu siltä, että oululaisilla on tällä hetkellä joku ongelma ns. korvien välissä. Jostain syystä ammutaan pakonomaisesti ja hätäisesti päin veskarin rintapanssaria. Huonoja ratkaisuja jopa junnutasolla. Uskon edelleen, ettei taito lopullisesti ole Kärpiltä kadonnut, mutta liikaa puristetaan mailaa, rentous ja peli-ilo puuttuu. No, tämän ratkaisu olisi valmentajan tehtävä. Saa nähdä pystyykö hän siihen. Jotenkin ilmeettömältä mies tuntuu. Myönnän kyllä, etten häntä kunnolla tunne, mutta en ole voinut välttyä saamasta hiukan yksioikoista kuvaa miehestä. Saako hän, sinällään taitavan, miehistönsä vielä näissä finaaleissa timmiin, jää nähtäväksi. Aikaa ei ole paljon. Kohta koittaa kesäloma, jos ei muutos tule. Jo huomenna.

      Jypin taktiikasta sen verran, että uhrautuva puolustaminen, laukausten eteen heittäytyminen, karvaaminen ylhäältä, paineen asettaminen kiekolliselle ja oman maalinedustan siivoaminen kuuluvat jääkiekkoon. Kuten hyökkäyspäässä maalitilanteiden luominen rauhallisilla ja ovelilla syötöillä vapaaseen paikkaan, syöksyt oikea-aikaisesti maalille, ja tilanteiden kylmänrauhallinen hyödyntäminen myöskin. Näitä Jypillä on ollut selkeästi enemmän kuin Kärpillä. Siitä syystä ollaan 3-0 tilanteessa.

      Mutta, toki marginaalit ovat pieniä ja teoriassa on vielä kaikki mahdollista. Peli kerrallaan mennään. Tai jopa vaihto kerrallaan, kuten Jypin pelaajat asian ilmaisevat. Ehkä tässä olisi Kärpillä jotain oppimista vastustajaltaan?

      Totesin otsikossa, että olen puolueeton. No, siinä mielessä kyllä, että yritän katsoa pelitilanteita ilman ennakkoasenteita. Taas siinä mielessä en, että toivon kannun matkaavan tällä kertaa Jyväskylään. Ja ensi kaudella toivon hyvää sarjaa taas, pitkästä aikaa, Jokereiden ja Kärppien välille.

      Helsingissä syntyneenä olen saanut muun Suomen vihan osakseni jo syntymässä. Ainoa lohtu on, että Vanha Kätilöopisto on nykyään Venäjän suurlähetystön aluetta. Olen siis "luovutetulla alueella" syntynyt. Edes rakennusta ei ole enää jäljellä. Kärpät on menestyksensä myötä saanut osansa samasta vihasta ja kateudesta. Eikä se mihinkään tule katoamaan. Meidän on vaan kestettävä. Ja vietävä aina silloin tällöin kannu kotihalille. Ihan vain muille kiusaksi.

      Kuten huomaat, en vihaa Kärppiä. Enkä ketään muutakaan. Kannatan suomalaista jääkiekkoa. Niin, ja tuomitsen rasismin, oli sitten kohteena Bume tai kuka muu hyvänsä. Jos Kärpät vielä tällä kaudella sillasta nousee, niin toivon, että nousun takana ovat Bume, Andersson ja Vesku. Vaan ihan siksi, että heistä ei tykätä.

      Tästä tuli liian pitkä tarina. Sorry!

      • Laura1

        pituus.Kiitos viestistäsi,siinä oli paljon asiaa!Mun luonteenheikkous on kiivas temperamentti,joka nousee äkisti pintaan(jonkusortin naispuolinen Corso=))),mutta kun mulle puhuu rauhallisesti järkeä,niin kyllä tähänkin poronkalloon jotain jää itämään:)Ehkä mun ei kannattais pahimmissa kuohuissa tätä masiinaa ees avata!

        Myönnän,että mulla on paksut,keltamustat lasit silmillä,vaikka kuin yritän niitä ottaa pois.Välillä onnistun kirjoittamaan viileemmin,sitten taas voi kuohahtaa jonkun kirjoitus.Sitten on sekin asia,että Kärpät on hirvittävän pitkään antaneet meille hunajaisia vuosia,että vie aikansa tajuta,ettemme me aina voi voittaa.Tämä vielä pienellä varauksella,sillä meillä on vielä peli kesken!Olemmehan Kärppä-faneina tottuneet,että vaikka viimisellä minuutilla ratkaisu hyväksemme voi tapahtua.

        Ymmärrän kyllä JYP-faneja ja ylilyöntejäkin.Jos ei ole menestystä ollut ollenkaan,niin tämähän on kuin huumetta heille.Mestaruuden mahdollinen menetys ei kuitenkaan vie multa yöunia,mutta se tekee surulliseksi sen tähden,että olisin kovasti halunnut mestaruutta juuri Veskulle,joka on ollut aina ihailuni kohde,vaikka onkin Ilves-ikoni,tai Ipaan hänet aina miellän,olipa sitten lähtöisin mistä tahansa muualta.Eipä Corsollakaan ole mestaruuksia mistään,vaikka on hieno pelimies.Löytyy sieltä Kärppälaumasta paljon muitakin,jotka eivät menestystä ole saaneet vielä.Muistaa pitää nääs,että Kärpistä lähtee joka vuosi paljon todella suuria pelimiehiä muualle.ON meidän onni,että esim.Pikun selkä krenkkaa sen verran,että saamme hänet pitää.Kamalaa sanoa noin,mutta täähän on totuus.Jos hänen selkänsä olisi hyvässä kunnossa,ei hän täällä edes pelaisi.Siinä on mies,joka on äärettömän tärkeä perustekijä joukkueen rungolle,vaikkei maaleja ole tehnyt pleijareis ainuttakaan.Syöttänyt toki 10,joka kertoo hänen pelikäsityksestään kyllä melkoisesti.

        Kärppien taitopeli on mun mielestä kyllä JYPpiä edellä,JYP iskee vastaiskuista sen omansa,ei rakenna samalla tavoin kuin Kärpät tavallisesti tekee,koska JYPin peli-ideologia perustuu mahdollisimman riskittömään,puolustusorientoituneeseen tapaan pelata.Mun vastenmielisyys JYPiä kohtaan kulminoituu vain ja ainoastaan heidän valmentajaansa.Sietämätön ja kohtuuton äijä.Itse joukkuetta ja fanejaan vastaan mulla ei oo mitään ja varmasti tekisi hyvää,että se poika kävisi muuallakin kylästelemässä kuin Oulussa,ettei tuu peräkammaritautia;))

        Maalivahdin mahdollinen maali ei mun mielestä kuulu kategoriaan taitokiekko.Kyllä se on enemmänkin tuuria,sillä mikään varsinainen kenttäpelaajahan mokke ei ole.Mut tästä toki ollaan montaa mieltä.Varmasti mokelle itelleen harvinainen kokemus.

        Olen puolustanut kovasti Alatalo jopa osaa Kärppäfaneja vastaan,samaten Veskua,kun hän liittyi porukkaan.TIESIN,että Vesku on loistava sijoitus meille,sillä hän on varma ja vakaa,uskollinen tontilleen ja hoitaa hommansa hötkyilemättä.Hänhän on ollut jopa enemmän kuin koskaan olen osannut edes kuvitella.Kärppien parhaimmistoa ehdottomasti ja toivonkin,että mikäli mestaruutta ei tänä vuonna tule,niin Vesku pelaisi vielä yhden kauden meillä,sillä uskon Alataloon edelleen.En mäkään häntä tunne sen paremmin,mutta tykkään tästä vapaammasta kiekkoilusta kuin mitä Kojon aikana saimme.Voittojahan se toi,ei siinä mitään,vähän niinkuin JYP tällä hetkellä,mutta oli tuskastuttavaa,kun tiesi mikä rosteri oli käytössä ja miten varovaisesti sillä pelattiin.Meillä on ollut niin kovia rostereita,että olisimme voineet hurmata koko kiekkoilevan Suomen sen lahjakkuudella,mutta käsijarru päällä nähtiin vain väläyksittäin sen verran,mitä vaadittiin voittoihin.Tämä tietynlainen ylivarovaisuus ei ole mua varten.Riski liittyy aina hienoihin peleihin,ei varmistelut.Siksi JYPin pelaaminenkin tuo jollain tasolla Kojon ajan mieleen negatiivisessa sävyssä.Ymmärsitköhän nyt mitä ajan takaa?

        JYPin uhrautuvaisuus,valtava hurmoshenki,on kyllä ihailtavaa.Meillä ehkä osalla jengistä on jonkinlaista turtumista menestykseen,en tiedä,mutta nuoremmat jannut antavat kyllä kaiken itsestään,kuten esim.Alikoski.Ehkä tää mahdollinen tauko voitoista tervehdyttää pöhöttyneisyyttä.Aika näyttää miten käy.

        Laukaisutilastot eivät aina kerro koko kuvaa.Siinähän voi olla laukaisupaikka tosi huono,josta ei maalia olisi edes mahdollista tulla,mutta onpahan merkintä tilastoihin.Sit äen sit tiä,et onko tilasto emävalhetta,tuskin ny sentään=)

        Niin..meidänkin on vaan opittava Jokerien lailla hyväksymään,että meitä vihataan,niin kivoja ja ihania kuin olemmekin;)Kateus voittaa kiimankin armaassa Suomenmaassamme,sanoi jo Paasilinnan Ernokin aikoinaan.Kun tarpeeksi rämpisimme ja kävisimme mahdollisimman alhaalla,niin oltais varmaan taas pieniä ja symppiksiä.Sitähän me oltiin,kun käytiin divarissa tosi pohjalla ja kovan työn kautta kavuttiin sinne missä olemme.Hetken saimme nauttia ihailua,mutta vain hetken,kun menestystä alkoi tulemaan kunnolla muuttui ääni kellossa.Noh,tämä on varmasti tuttua narrifanille,sillä teillä on Tps:n kanssa ollut samoja kokemuksia.Ois hienoa,jos tulisi päivä,jolloin vain pelilliset ansiot lasketaan ja arvostus tulee sen myötä,mutta tää on vaan Sihvosen juttuja,meillä faneilla tunteet sekoittaa kaiken.Hyvässä ja huonossa:)


      • Jokerit 1969-72
        Laura1 kirjoitti:

        pituus.Kiitos viestistäsi,siinä oli paljon asiaa!Mun luonteenheikkous on kiivas temperamentti,joka nousee äkisti pintaan(jonkusortin naispuolinen Corso=))),mutta kun mulle puhuu rauhallisesti järkeä,niin kyllä tähänkin poronkalloon jotain jää itämään:)Ehkä mun ei kannattais pahimmissa kuohuissa tätä masiinaa ees avata!

        Myönnän,että mulla on paksut,keltamustat lasit silmillä,vaikka kuin yritän niitä ottaa pois.Välillä onnistun kirjoittamaan viileemmin,sitten taas voi kuohahtaa jonkun kirjoitus.Sitten on sekin asia,että Kärpät on hirvittävän pitkään antaneet meille hunajaisia vuosia,että vie aikansa tajuta,ettemme me aina voi voittaa.Tämä vielä pienellä varauksella,sillä meillä on vielä peli kesken!Olemmehan Kärppä-faneina tottuneet,että vaikka viimisellä minuutilla ratkaisu hyväksemme voi tapahtua.

        Ymmärrän kyllä JYP-faneja ja ylilyöntejäkin.Jos ei ole menestystä ollut ollenkaan,niin tämähän on kuin huumetta heille.Mestaruuden mahdollinen menetys ei kuitenkaan vie multa yöunia,mutta se tekee surulliseksi sen tähden,että olisin kovasti halunnut mestaruutta juuri Veskulle,joka on ollut aina ihailuni kohde,vaikka onkin Ilves-ikoni,tai Ipaan hänet aina miellän,olipa sitten lähtöisin mistä tahansa muualta.Eipä Corsollakaan ole mestaruuksia mistään,vaikka on hieno pelimies.Löytyy sieltä Kärppälaumasta paljon muitakin,jotka eivät menestystä ole saaneet vielä.Muistaa pitää nääs,että Kärpistä lähtee joka vuosi paljon todella suuria pelimiehiä muualle.ON meidän onni,että esim.Pikun selkä krenkkaa sen verran,että saamme hänet pitää.Kamalaa sanoa noin,mutta täähän on totuus.Jos hänen selkänsä olisi hyvässä kunnossa,ei hän täällä edes pelaisi.Siinä on mies,joka on äärettömän tärkeä perustekijä joukkueen rungolle,vaikkei maaleja ole tehnyt pleijareis ainuttakaan.Syöttänyt toki 10,joka kertoo hänen pelikäsityksestään kyllä melkoisesti.

        Kärppien taitopeli on mun mielestä kyllä JYPpiä edellä,JYP iskee vastaiskuista sen omansa,ei rakenna samalla tavoin kuin Kärpät tavallisesti tekee,koska JYPin peli-ideologia perustuu mahdollisimman riskittömään,puolustusorientoituneeseen tapaan pelata.Mun vastenmielisyys JYPiä kohtaan kulminoituu vain ja ainoastaan heidän valmentajaansa.Sietämätön ja kohtuuton äijä.Itse joukkuetta ja fanejaan vastaan mulla ei oo mitään ja varmasti tekisi hyvää,että se poika kävisi muuallakin kylästelemässä kuin Oulussa,ettei tuu peräkammaritautia;))

        Maalivahdin mahdollinen maali ei mun mielestä kuulu kategoriaan taitokiekko.Kyllä se on enemmänkin tuuria,sillä mikään varsinainen kenttäpelaajahan mokke ei ole.Mut tästä toki ollaan montaa mieltä.Varmasti mokelle itelleen harvinainen kokemus.

        Olen puolustanut kovasti Alatalo jopa osaa Kärppäfaneja vastaan,samaten Veskua,kun hän liittyi porukkaan.TIESIN,että Vesku on loistava sijoitus meille,sillä hän on varma ja vakaa,uskollinen tontilleen ja hoitaa hommansa hötkyilemättä.Hänhän on ollut jopa enemmän kuin koskaan olen osannut edes kuvitella.Kärppien parhaimmistoa ehdottomasti ja toivonkin,että mikäli mestaruutta ei tänä vuonna tule,niin Vesku pelaisi vielä yhden kauden meillä,sillä uskon Alataloon edelleen.En mäkään häntä tunne sen paremmin,mutta tykkään tästä vapaammasta kiekkoilusta kuin mitä Kojon aikana saimme.Voittojahan se toi,ei siinä mitään,vähän niinkuin JYP tällä hetkellä,mutta oli tuskastuttavaa,kun tiesi mikä rosteri oli käytössä ja miten varovaisesti sillä pelattiin.Meillä on ollut niin kovia rostereita,että olisimme voineet hurmata koko kiekkoilevan Suomen sen lahjakkuudella,mutta käsijarru päällä nähtiin vain väläyksittäin sen verran,mitä vaadittiin voittoihin.Tämä tietynlainen ylivarovaisuus ei ole mua varten.Riski liittyy aina hienoihin peleihin,ei varmistelut.Siksi JYPin pelaaminenkin tuo jollain tasolla Kojon ajan mieleen negatiivisessa sävyssä.Ymmärsitköhän nyt mitä ajan takaa?

        JYPin uhrautuvaisuus,valtava hurmoshenki,on kyllä ihailtavaa.Meillä ehkä osalla jengistä on jonkinlaista turtumista menestykseen,en tiedä,mutta nuoremmat jannut antavat kyllä kaiken itsestään,kuten esim.Alikoski.Ehkä tää mahdollinen tauko voitoista tervehdyttää pöhöttyneisyyttä.Aika näyttää miten käy.

        Laukaisutilastot eivät aina kerro koko kuvaa.Siinähän voi olla laukaisupaikka tosi huono,josta ei maalia olisi edes mahdollista tulla,mutta onpahan merkintä tilastoihin.Sit äen sit tiä,et onko tilasto emävalhetta,tuskin ny sentään=)

        Niin..meidänkin on vaan opittava Jokerien lailla hyväksymään,että meitä vihataan,niin kivoja ja ihania kuin olemmekin;)Kateus voittaa kiimankin armaassa Suomenmaassamme,sanoi jo Paasilinnan Ernokin aikoinaan.Kun tarpeeksi rämpisimme ja kävisimme mahdollisimman alhaalla,niin oltais varmaan taas pieniä ja symppiksiä.Sitähän me oltiin,kun käytiin divarissa tosi pohjalla ja kovan työn kautta kavuttiin sinne missä olemme.Hetken saimme nauttia ihailua,mutta vain hetken,kun menestystä alkoi tulemaan kunnolla muuttui ääni kellossa.Noh,tämä on varmasti tuttua narrifanille,sillä teillä on Tps:n kanssa ollut samoja kokemuksia.Ois hienoa,jos tulisi päivä,jolloin vain pelilliset ansiot lasketaan ja arvostus tulee sen myötä,mutta tää on vaan Sihvosen juttuja,meillä faneilla tunteet sekoittaa kaiken.Hyvässä ja huonossa:)

        Vastaan tällä kertaa vähän lyhyemmin.

        Eihän siinä mitään pahaa ole, että kannattaa jotain joukkuetta henkeen ja vereen. Se tekee toisinaan ison osan pelinautinnosta ja jääkiekosta välillä "elämää suuremman" asian. Kyllä fiiliksiäkin tarvitaan, ettei mene liian analyyttiseksi. Tunne on aina kuitenkin isossa roolissa jääkiekossa. Ja pitääkin olla.

        Ja moni pelillinen asia on toki makuasia myös. Jääkiekkoa voi pelata niin monella tyylillä. Ja silti menestyä. Kyllä minäkin toisaalta pidän eniten taituruudesta, nopeasta peliälystä, mailataituruudesta ja siitä, että putki kulkee. Enemmän tällaisesta pelityylistä kuin agressiivisesta rymistelystä. Mutta, järkeä kannattaa käyttää. Joskus puolustuspelikin voi olla lähes kaunista ja oikea-aikainen katko nautittavaa katseltavaa. Nyt ehkä on äänessä vanha pakki...myönnetään.

        Minä en tule liittymään Kärppien ilkkujiin, jos Jyp kannun vie. Ihan salettiahan se ei vielä edes ole, vaikka jo todennäköistä. Kärpät on silti kiistatta viime vuosien paras joukkue ja antanut paljon suomalaiselle jääkiekolle. Kyllä todelliset pelin ystävät sen myöntävät, ilman sarvia ja hampaita. Se, että toivon Jyppiä tällä kertaa johtuu lähinnä siitä, että hekin ovat tällä hetkellä kova joukkue ja tekisi hyvää Keski-Suomen ja sitä kautta koko maan jääkiekolle, että Poika vierailisi välillä sielläkin päin Suomea. Kotiutua ei toki Jyväskylään tarvitse. Meillä on Pojan huone kalustettuna odottamassa Stadissa. Ja jaksamme kyllä odottaa.


      • Jyväskylästä
        Laura1 kirjoitti:

        pituus.Kiitos viestistäsi,siinä oli paljon asiaa!Mun luonteenheikkous on kiivas temperamentti,joka nousee äkisti pintaan(jonkusortin naispuolinen Corso=))),mutta kun mulle puhuu rauhallisesti järkeä,niin kyllä tähänkin poronkalloon jotain jää itämään:)Ehkä mun ei kannattais pahimmissa kuohuissa tätä masiinaa ees avata!

        Myönnän,että mulla on paksut,keltamustat lasit silmillä,vaikka kuin yritän niitä ottaa pois.Välillä onnistun kirjoittamaan viileemmin,sitten taas voi kuohahtaa jonkun kirjoitus.Sitten on sekin asia,että Kärpät on hirvittävän pitkään antaneet meille hunajaisia vuosia,että vie aikansa tajuta,ettemme me aina voi voittaa.Tämä vielä pienellä varauksella,sillä meillä on vielä peli kesken!Olemmehan Kärppä-faneina tottuneet,että vaikka viimisellä minuutilla ratkaisu hyväksemme voi tapahtua.

        Ymmärrän kyllä JYP-faneja ja ylilyöntejäkin.Jos ei ole menestystä ollut ollenkaan,niin tämähän on kuin huumetta heille.Mestaruuden mahdollinen menetys ei kuitenkaan vie multa yöunia,mutta se tekee surulliseksi sen tähden,että olisin kovasti halunnut mestaruutta juuri Veskulle,joka on ollut aina ihailuni kohde,vaikka onkin Ilves-ikoni,tai Ipaan hänet aina miellän,olipa sitten lähtöisin mistä tahansa muualta.Eipä Corsollakaan ole mestaruuksia mistään,vaikka on hieno pelimies.Löytyy sieltä Kärppälaumasta paljon muitakin,jotka eivät menestystä ole saaneet vielä.Muistaa pitää nääs,että Kärpistä lähtee joka vuosi paljon todella suuria pelimiehiä muualle.ON meidän onni,että esim.Pikun selkä krenkkaa sen verran,että saamme hänet pitää.Kamalaa sanoa noin,mutta täähän on totuus.Jos hänen selkänsä olisi hyvässä kunnossa,ei hän täällä edes pelaisi.Siinä on mies,joka on äärettömän tärkeä perustekijä joukkueen rungolle,vaikkei maaleja ole tehnyt pleijareis ainuttakaan.Syöttänyt toki 10,joka kertoo hänen pelikäsityksestään kyllä melkoisesti.

        Kärppien taitopeli on mun mielestä kyllä JYPpiä edellä,JYP iskee vastaiskuista sen omansa,ei rakenna samalla tavoin kuin Kärpät tavallisesti tekee,koska JYPin peli-ideologia perustuu mahdollisimman riskittömään,puolustusorientoituneeseen tapaan pelata.Mun vastenmielisyys JYPiä kohtaan kulminoituu vain ja ainoastaan heidän valmentajaansa.Sietämätön ja kohtuuton äijä.Itse joukkuetta ja fanejaan vastaan mulla ei oo mitään ja varmasti tekisi hyvää,että se poika kävisi muuallakin kylästelemässä kuin Oulussa,ettei tuu peräkammaritautia;))

        Maalivahdin mahdollinen maali ei mun mielestä kuulu kategoriaan taitokiekko.Kyllä se on enemmänkin tuuria,sillä mikään varsinainen kenttäpelaajahan mokke ei ole.Mut tästä toki ollaan montaa mieltä.Varmasti mokelle itelleen harvinainen kokemus.

        Olen puolustanut kovasti Alatalo jopa osaa Kärppäfaneja vastaan,samaten Veskua,kun hän liittyi porukkaan.TIESIN,että Vesku on loistava sijoitus meille,sillä hän on varma ja vakaa,uskollinen tontilleen ja hoitaa hommansa hötkyilemättä.Hänhän on ollut jopa enemmän kuin koskaan olen osannut edes kuvitella.Kärppien parhaimmistoa ehdottomasti ja toivonkin,että mikäli mestaruutta ei tänä vuonna tule,niin Vesku pelaisi vielä yhden kauden meillä,sillä uskon Alataloon edelleen.En mäkään häntä tunne sen paremmin,mutta tykkään tästä vapaammasta kiekkoilusta kuin mitä Kojon aikana saimme.Voittojahan se toi,ei siinä mitään,vähän niinkuin JYP tällä hetkellä,mutta oli tuskastuttavaa,kun tiesi mikä rosteri oli käytössä ja miten varovaisesti sillä pelattiin.Meillä on ollut niin kovia rostereita,että olisimme voineet hurmata koko kiekkoilevan Suomen sen lahjakkuudella,mutta käsijarru päällä nähtiin vain väläyksittäin sen verran,mitä vaadittiin voittoihin.Tämä tietynlainen ylivarovaisuus ei ole mua varten.Riski liittyy aina hienoihin peleihin,ei varmistelut.Siksi JYPin pelaaminenkin tuo jollain tasolla Kojon ajan mieleen negatiivisessa sävyssä.Ymmärsitköhän nyt mitä ajan takaa?

        JYPin uhrautuvaisuus,valtava hurmoshenki,on kyllä ihailtavaa.Meillä ehkä osalla jengistä on jonkinlaista turtumista menestykseen,en tiedä,mutta nuoremmat jannut antavat kyllä kaiken itsestään,kuten esim.Alikoski.Ehkä tää mahdollinen tauko voitoista tervehdyttää pöhöttyneisyyttä.Aika näyttää miten käy.

        Laukaisutilastot eivät aina kerro koko kuvaa.Siinähän voi olla laukaisupaikka tosi huono,josta ei maalia olisi edes mahdollista tulla,mutta onpahan merkintä tilastoihin.Sit äen sit tiä,et onko tilasto emävalhetta,tuskin ny sentään=)

        Niin..meidänkin on vaan opittava Jokerien lailla hyväksymään,että meitä vihataan,niin kivoja ja ihania kuin olemmekin;)Kateus voittaa kiimankin armaassa Suomenmaassamme,sanoi jo Paasilinnan Ernokin aikoinaan.Kun tarpeeksi rämpisimme ja kävisimme mahdollisimman alhaalla,niin oltais varmaan taas pieniä ja symppiksiä.Sitähän me oltiin,kun käytiin divarissa tosi pohjalla ja kovan työn kautta kavuttiin sinne missä olemme.Hetken saimme nauttia ihailua,mutta vain hetken,kun menestystä alkoi tulemaan kunnolla muuttui ääni kellossa.Noh,tämä on varmasti tuttua narrifanille,sillä teillä on Tps:n kanssa ollut samoja kokemuksia.Ois hienoa,jos tulisi päivä,jolloin vain pelilliset ansiot lasketaan ja arvostus tulee sen myötä,mutta tää on vaan Sihvosen juttuja,meillä faneilla tunteet sekoittaa kaiken.Hyvässä ja huonossa:)

        Ymmärrän kyllä JYP-faneja ja ylilyöntejäkin.Jos ei ole menestystä ollut ollenkaan,niin tämähän on kuin huumetta heille.

        Kyllä se mopo keulii Oulussakin. Edes 0-3 ei saa teitä nöyräksi vaan uhotaan että tilanne on muka sama kuin pelien alussa (Bume).

        Niinhän se o, se mikä jyväskylässä on keulimista onkin oulussa mukamas vaan realismia....


      • Laura1
        Jyväskylästä kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä JYP-faneja ja ylilyöntejäkin.Jos ei ole menestystä ollut ollenkaan,niin tämähän on kuin huumetta heille.

        Kyllä se mopo keulii Oulussakin. Edes 0-3 ei saa teitä nöyräksi vaan uhotaan että tilanne on muka sama kuin pelien alussa (Bume).

        Niinhän se o, se mikä jyväskylässä on keulimista onkin oulussa mukamas vaan realismia....

        Jos et ole seurannut,miten Kärpät on jo pitkään noussut jopa viime sekunnilla voittoon,niin et voi tietää syytä siihen,miksi Kärppien kannattajat toivovat loppuun asti.Se vaan on niin syvälle iskostettu usko omiin,että se ei todellakaan ole mitään omahyväistä itsensänostamista.Myös pelaajilla on tämä henki loppuun asti,vaikka näyttäs miten huonolta tilastollisesti.

        Kärpät on oikeesti se joukkue,joka varmaan ainoana liigassa omaa edes jonkinlaiset mahdollisuudet nousta 3-0:sta voittoon asti.Myönnän sen,että melkoinen ihme se olisi,mutta niin kauan kuin on pelejä on myös Kärppäfaneilla toivoa.Peli kerrallaan koitetaan täältä vielä nousta.Huomenna on taas yks peli:)

        Jos huomenna voitatte,niin sitten voitatte,periksi ei Poho Josen sinnikäs pienpeto anna yhtään.Loppu tulee vasta,kun summeri on soinut pelin päättymisen merkiksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe