Millaisia tauluja Panttilainaamot oikein huolivat? Pitääkö olla suunnilleen jotain Järnefeltiä? Pitääkö olla jokin alkuperäinen ostotodistus, tai muuta vastaavaa? Mulla olisi isäni kuolinpesästä yksi iso öljyvärimaalaus absraktia- taidetta... Erittäin siisti ja hyväkuntoinen... Onko omia kokemuksia? Mitä ovat maksaneet... Kiitos kaunis..
Millaisia tauluja pantti huolii?
8
2626
Vastaukset
- maksavat
Tuntemattomien taiteilijoiden teoksissa arvokkain osa on yleensä kehykset.
- taulua panttaamassa
Ottaako Itäkeskuksen pantti vastaan tauluja, vai pitääkö mennä Helsinginkadulle? Mulla on ihan tajuttoman kokoinen se taulu... on se jonkun taiteilijan tekemä.. nimi on oikealle alhaalle kirjoitettu,... mitähän ne yleensä makselee?? kiitos tiedoista..
- ottaa valokuva
taulua panttaamassa kirjoitti:
Ottaako Itäkeskuksen pantti vastaan tauluja, vai pitääkö mennä Helsinginkadulle? Mulla on ihan tajuttoman kokoinen se taulu... on se jonkun taiteilijan tekemä.. nimi on oikealle alhaalle kirjoitettu,... mitähän ne yleensä makselee?? kiitos tiedoista..
kunnollinen sellainen taulusta, jossa näkyy tekijä ja vuosiluku. Käyt niiden tietojen kanssa panttikonttorissa arvuuttamassa ensin...Tai kun tiedät/näet tekijän etsi googlesta löytyykö maalaajasta tietoa. Entä jos onkin kuuluisa?
- Kaikki...
taulua panttaamassa kirjoitti:
"on se jonkun taiteilijan tekemä.. nimi on oikealle alhaalle kirjoitettu"
KAIKKI taulut ovat "jonkun taiteilijan tekemiä"! Ja juu, yleensä se signeeraus on siinä alhaalla oikealla (ei toki aina).
Joten ei tuon perusteella voi päätellä yhtään mitään.
Järkevintä on tarkistaa nimi Taiteilijamatrikkelista: http://www.kuvataiteilijamatrikkeli.fi/
Jos ei löydy mainintaa, niin taulu ei ole minkään arvoinen. Tosiaan, kehyksistä voisi saada jotain.
- Taulusta..
Hinta riippuu täysin siitä taulusta, lähinnä kuka sen on tehnyt ja koska. Koolla ei ole tässäkään merkitystä.
Ja panttilainaamo vaatii jonkun todistuksen, että todella omistat sen taulun. Eli kuolinpesän ollessa kyseessä vaikkapa perunkirja tai testamentin kopio.
Tuntemattomien tekijöiden töitä sinne on turha tyrkyttää. Samoin ulkomaisten tekijöiden, jos ei ole lähinnä Picasso.
http://www.helsinginpantti.fi/- omistustodistusta
vaadita. Arvon voi parhaiten arvioida taiteen huutokauppamatrikkelista. Ota valokuva siitä taullusta ja mene panttilainaamoon. Minun piti kerran viedä yhden taulun ja lähetettiin hagelstamin huutokauppakamariin jotta talulle saisi arvo määriteltyä.
- 1+15
Palmun taulut, kelpaako ne?
- kettu ja turre
voin ostaa muutaman palmun jos ei ole liian isoja, tarjoan lonkalta 200e/kpl ei ole sen arvokkaampia kun on sadoittain markkinoilla ja pikamaisema-tyyliin tehtyä bulkkitavaraa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736