Millaisia tauluja pantti huolii?

Olisi yksi öljyvärimaalaus..

Millaisia tauluja Panttilainaamot oikein huolivat? Pitääkö olla suunnilleen jotain Järnefeltiä? Pitääkö olla jokin alkuperäinen ostotodistus, tai muuta vastaavaa? Mulla olisi isäni kuolinpesästä yksi iso öljyvärimaalaus absraktia- taidetta... Erittäin siisti ja hyväkuntoinen... Onko omia kokemuksia? Mitä ovat maksaneet... Kiitos kaunis..

8

2626

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksavat

Tuntemattomien taiteilijoiden teoksissa arvokkain osa on yleensä kehykset.

• taulua panttaamassa

Ottaako Itäkeskuksen pantti vastaan tauluja, vai pitääkö mennä Helsinginkadulle? Mulla on ihan tajuttoman kokoinen se taulu... on se jonkun taiteilijan tekemä.. nimi on oikealle alhaalle kirjoitettu,... mitähän ne yleensä makselee?? kiitos tiedoista..

• ottaa valokuva
        taulua panttaamassa kirjoitti:

Ottaako Itäkeskuksen pantti vastaan tauluja, vai pitääkö mennä Helsinginkadulle? Mulla on ihan tajuttoman kokoinen se taulu... on se jonkun taiteilijan tekemä.. nimi on oikealle alhaalle kirjoitettu,... mitähän ne yleensä makselee?? kiitos tiedoista..

kunnollinen sellainen taulusta, jossa näkyy tekijä ja vuosiluku. Käyt niiden tietojen kanssa panttikonttorissa arvuuttamassa ensin...Tai kun tiedät/näet tekijän etsi googlesta löytyykö maalaajasta tietoa. Entä jos onkin kuuluisa?

• Kaikki...
        taulua panttaamassa kirjoitti:

"on se jonkun taiteilijan tekemä.. nimi on oikealle alhaalle kirjoitettu"

KAIKKI taulut ovat "jonkun taiteilijan tekemiä"! Ja juu, yleensä se signeeraus on siinä alhaalla oikealla (ei toki aina).

Joten ei tuon perusteella voi päätellä yhtään mitään.

Järkevintä on tarkistaa nimi Taiteilijamatrikkelista: http://www.kuvataiteilijamatrikkeli.fi/

Jos ei löydy mainintaa, niin taulu ei ole minkään arvoinen. Tosiaan, kehyksistä voisi saada jotain.

• Taulusta..

Hinta riippuu täysin siitä taulusta, lähinnä kuka sen on tehnyt ja koska. Koolla ei ole tässäkään merkitystä.
      Ja panttilainaamo vaatii jonkun todistuksen, että todella omistat sen taulun. Eli kuolinpesän ollessa kyseessä vaikkapa perunkirja tai testamentin kopio.
      Tuntemattomien tekijöiden töitä sinne on turha tyrkyttää. Samoin ulkomaisten tekijöiden, jos ei ole lähinnä Picasso.

http://www.helsinginpantti.fi/

• omistustodistusta

vaadita. Arvon voi parhaiten arvioida taiteen huutokauppamatrikkelista. Ota valokuva siitä taullusta ja mene panttilainaamoon. Minun piti kerran viedä yhden taulun ja lähetettiin hagelstamin huutokauppakamariin jotta talulle saisi arvo määriteltyä.

• 1+15

Palmun taulut, kelpaako ne?

• kettu ja turre

voin ostaa muutaman palmun jos ei ole liian isoja, tarjoan lonkalta 200e/kpl ei ole sen arvokkaampia kun on sadoittain markkinoilla ja pikamaisema-tyyliin tehtyä bulkkitavaraa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      47
      2192
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      191
      2009
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      835
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      736
    Aihe