Haluaisin vaihtaa nykyisen kitukasvuisen (huono maa?) tuoksuvadelmapensasaidanteen isotuomipihlajaaidanteeksi, mutta kysymys kuuluu miten on järkevin toimia? Ajattelin, että kaivinkoneella kaivaa vanhat tuoksuvadelmat pois ja samalla kaivaa yhtenäisen pitkän istutuskuopan jonka täyttää uudella hyvällä mullalla ja istuttaa isotuomipihlajan aitataimet tilalle, mutta nyt mua askarruttaa täytyisikö jotenkin välissä myrkyttää juuristoalue ettei sitten tuo tuoksuvadelma innostu uudesta mullasta ja käy kasvamaan uudestaan jos jotain juurenpätkiä sinne jää?
Aitataimien vaihto, miten toimia..?
Kerralla hyvä
1
514
Vastaukset
- Elisama
Älä missään tapauksessa laita maahan tuossa mitään myrkkyjä.
Ei ole olemassa sellaista myrkkyä joka sopisi siihen.
Jos haluaa myrkyttää ne juuret niin se on tehtävä silloin kun kasvi on kasvussa.
Glyfosaattivalmisteet ovat sopivia, mutta ne tehoavat vain lehtien kautta.
Laita Marjatuomipihlaja niin saat paremman kukinnan ja enemmän suuria marjoja ja sitä myöten enemmän lintuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 923392
- 623097
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342604- 802393
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402046Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil391614