Yhdysvaltojen liittovaltion valtiovarainministeriö määräsi General Motorsin valmistelemaan yhtiön asettamista konkurssiselvitykseen 1. kesäkuuta mennessä.
http://www.nytimes.com/2009/04/13/business/13gm.html?_r=1&scp=3&sq=general%20motors&st=cse
Tämä siitäkin huolimatta, että Detroitin suurin ja maailman toiseksi suurin autonvalmistaja on itse julkisesti ilmoittanut pystyvänsä uudelleen organisoimaan toimintansa oikeusistuimen ulkopuolellakin, The New York Times kertoi sunnuntaina.
Tänään sen osake oli iltapäivällä siellä tippunut 33 senttiä 1,71 dollariin, eli –16.18%. Viimeisen vuoden aikana yhtiön osake on menettänyt arvostaan –89.87% ja taantuman alkamisesta joulukuusta 2007 jo yli 97 prosenttia.
General Motors valmistautuu konkurssiin
21
7198
Vastaukset
- sepe808
Olipa taas hyötyä pistää miljaaardien tukipaketteja noille autofirmoille kun jokatapauksessa menevät konkkaan. On ne jenkit vaan idiootteja, ei voi muuta sanoa.
Kävikö Esko Aho neuvoon jenkkejä miten lama hoidetaan ei kun piikki auki kyllä köyhät maksaa kuten Suomessa 90:ntä luvulla.
- jip..iii..
mene sillä FORTTUM on ostamassa koko generals motorssin osakkeet ja jenkki autoa ruvetaan valmistamaan tyhjille jääneessä porchen tehtaalla ja osa rakennetaan joensuun perlokselta jääneissä tiloissa,moottorit tulee venäjältä ladan tehtailta koska itse lada on konkassa jotta ei hätiä suomen työttömyydestä ja lisää on porukkata somaliasta tulossa laivalasteittain jippii...
- konkurssi on
mutta auto ja muussakin teollisuudessa kysyntä ja tarjonta ratkaisee, ja kun autoja tulee kuin centtejä mainoksessa eikä kukaan osta.
- grh...
konkurssi on kirjoitti:
mutta auto ja muussakin teollisuudessa kysyntä ja tarjonta ratkaisee, ja kun autoja tulee kuin centtejä mainoksessa eikä kukaan osta.
joka autoon 5 litran vähintään,ei muut mitään autoja ole..olis kannattaut ruvetaa tekmään pikkuautoja jo aikoja sitten,ai niin ei hampurilas porsaat mahdu golffiin,heh heh.niin laiskat siat.
- pikkulohkoja
grh... kirjoitti:
joka autoon 5 litran vähintään,ei muut mitään autoja ole..olis kannattaut ruvetaa tekmään pikkuautoja jo aikoja sitten,ai niin ei hampurilas porsaat mahdu golffiin,heh heh.niin laiskat siat.
isolohkot alkaa siit lähelt 400 kuutiotuumaa,
suurimmat pikkulohkot on isompii kuin pienimmät isolohkot,
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=1500000000000131&posting=22000000015317619
hyvä halpa,,!!!
kuin käy saabin, ei ehkä hyvin, onneksi mustapekka ei jäännyt Ukiin.- koko tehtaan
sama pätee Saabiin
- LS6 454 cid
Jokaisen neonvaloja välkyttelevän lastuvirittäjän pitäisi kerran päästä elämässään oikealla moottorilla varustetun ajokin rattiin.
- Caddy 500 cid
Kyllä vaan. Kaikkien euro/japsikinnereiden koristelijoiden täytyisi saada kokea ison koneen tuomaa mielihyvää ja kuulla auton takaa tulevaa hörpötystä.
- Toyota (1.)!.
vahvistuu ENTISESTÄÄN jos/kun General Motorsille käy näin!!!..
- vittuilija
älä osta huono pelti lian ohut ruostuu 1.5 vuodessa
opel on parempi nyt.. - toytotanoin
Toyotan toiminta on ollut jo pitemmän aikaa raskaasti tappiollista. Ei olisi mikään suuri ihme jos menisi ekana japsina nurin. Myyntimäärä ei tarkoita voittoa.
- totanoinaannii
toytotanoin kirjoitti:
Toyotan toiminta on ollut jo pitemmän aikaa raskaasti tappiollista. Ei olisi mikään suuri ihme jos menisi ekana japsina nurin. Myyntimäärä ei tarkoita voittoa.
siinä tapauksessa kaikki körötellään kohta korealaisilla autoilla, mitkään muut tehtaathan ei taida juuri voittoa tuottaa. Kohta on sitten kaikilla Hyundai, Kia tai "Chevrolet"
- toyotan
Maailma mullistuu, eikä vanhat jätit oo enää mitään, kun Aasian tiikerit rynnistää!
- datsun 100A
Saako v-8:iin kohta enää varaosia muualta kuin Kuubasta, Viva Fidel
- grh...
no siellä on kyllä pätevät sepät,tulee myös kuntoon ladat ja mosset..kyllä sillä v8 voi ajaa pitkään ja antaa pojalle..ei muut pelit ole autoja,mutta miksi ne menee konkkaan jos ne niin hyviä.ei niillä voi ajaa kuinsuoraan..
- hope for better
grh... kirjoitti:
no siellä on kyllä pätevät sepät,tulee myös kuntoon ladat ja mosset..kyllä sillä v8 voi ajaa pitkään ja antaa pojalle..ei muut pelit ole autoja,mutta miksi ne menee konkkaan jos ne niin hyviä.ei niillä voi ajaa kuinsuoraan..
80-luvun puolivälin jälkeen Opel on luisunut aivan paskalaatuun. Syy oli se, että yhtiön rahoituspuolen jenkkipomo meni kilpailuttamaan alihankkijat täysin tappiin, ahne saa palkkansa pitkällä juoksulla.
- onko seuraava Chrysler
Ei kannata kovasti juhlia oli sitten mikä kenelläkin syynä vahingonilo tai joku muu.
Siinä on nyt ensimmäinen iso, tosi iso ruumis yritysmaailmassa tulossa pankkisektorin ulkopuolelta jos noin ikävästi käy ja muita yhtiöitä tuohon samaan mustaanaukkoon syöksymään ympäri maailman.
Että olisko nyt sitten se aika kun voi sanoa et se siitä nopeasta nousun ja maailmantalouden elpymisen alkamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2764712Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452894Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k362882Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771816Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061674Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 611438
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2201204