http://www.aamuposti.fi/Uutiset/Arkisto/2008/07/14/Animuksen-perustaja-puolustaa-paa-pystyssa-asemansa-hintoja
Animus aamupostissa;
Eläinlääkäriasema Animuksen toimitusjohtaja Oili Gyldén sanoo, että hän on oikeastaan tyytyväinen, jos hänen johtamansa hoitopaikka on alueensa kallein.
Oili Gyldén perusti Animuksen Hyvinkäälle 13 vuotta sitten.
Gyldén perustelee korkeita hintoja sillä, että motivoituneita eläinlääkäreitä ei saada pysymään klinikoilla ellei heille pystytä maksamaan kilpailukykyistä palkkaa ja tarjoamaan säännöllisesti lisäkoulutusta sekä hyvin varusteltu työskentely-ympäristö.
Hän päätti silloin, ettei tule paikkakunnalle polkemaan hintoja ja on pysynyt päätöksessään.
No, jos sitä koulutusta saadaan ja palkat on hyvät, niin olettaisin että eläinlääkärit osaavat hommansa...
Näin ei kuitenkaan ole.
Heidän ohjeidensa mukaan eläimeni olisi pitänyt leikata ortopedillä ja leikkauksen hinta 600-1600e. Ennen kuin ajan tuonne olisi saanut olisi pitänyt ehdottomasti lepuuttaa. Jos en aikaa olisi pikimmiten muualle saanut, lepuuttamisesta johtuen eläin olisi tosiaan pitänyt leikkauttaa. Onneksi aika järjestyi muualta, ja säästyin 1600e menoilta. Tärkeintä, että eläin on nyt kunnossa ja ilman leikkausta!
Samoin noilla hinnoilla olettaisin, että varattu aika on silloin kun se sovitaan eikä silloin kuin se heille sopii. Sovitut ajat eivät pidä paikkaansa, vaan aina joutuu odottamaan..
Laitteet eivät toimi--->lisää odotusta!
Laskutetaan jokaisesta vanulapusta ja sanasta mitä eläinlääkäri sanoo!
Sanum, ok mesta mutta tietotaitoa yleisistä asioista pennun kohdalla saisi olla enemmän.
Hinnat pilvissä sielläkin, mutta halvempi kuin Animus.
Hyvinkäällä kallistun Arvo Porokan puoleen. Sääli vain, kun porokalta ei löydy esim. röntgen laitteita, eikä hänellä ole avustajaa jotta voisi suorittaa isompiakin leikkauksia.
Jos on valmis ajamaan muualle, niin kirkkonummella vastaanottoa pitää;
LASZLO IGNATISAK.
Suomen parhaan eläinlääkärin oppipoika, ja hinnat ei tosiaan päätä huimaa! Ajan saa nopeasti, jos akuutti hätä on. SUOSITTELEN LÄMMÖLLÄ!!
Hyvinkään eläinlääkäri tarjonta
20
10628
Vastaukset
- JaniKesälä
Itselläni on kyllä pelkästään positiivisia kokemuksia Animuksesta. Lääkäri on pysynyt samana koko ajan, joten hoitohistoriaa ei muiden ole tarvinnut välillä tulkita. Ajan on saanut aina tarvittaessa ja aikataulut ovat myös pitäneet. Ainahan tietysti voi käydä niin, että edellinen asiakas viipyykin 5-10 minuuttia oletettua kauemmin, mutta niinhän se on "ihmislääkärien" kohdallakin.
Parhaiten muistuu mieleen tapaus parin vuoden takaa kun olin toisen koiramme kanssa korvasienimetsällä. Heitin pois yhden pilalle menneen sienen ja koirahan nappasi ja söi sen oitis. Ei muuta kuin hurtta autoon ja matkalta soitto Animukselle. Vastaanotolle pääsi heti ja 15 minuuttia vahingon jälkeen koira oli oksennetettu ja lääkitty. Koira elää ja voi hyvin edelleen - mitään vahinkoa ei päässyt syntymään. Sen jälkeen tosin koirat ovat korvasienimetsälle lähtiessäni jääneet kotiin.- ongelman olisi
varmaan voinut hoitaa ihan kotikonsteinkin, jos oma tietotaito siihen riittää.. Eli suola palloja kurkkuun, niin koira oksentaa ja sitä rataa.
Lasku oli varmaan päätä huimaava moisesta pelastusoperaatiosta?
Mitä enemmän sinne rahaa laittaa, sitä parempi varmasti myös palvelu ;) - joka ei pidä
koiraansa kiinni metsässä niinkuin laki määrää.
- eläinlääkärit
meillä täällä Hyvinkäällä on. Itse olen saanut erinomaista palvelua sekä Sanumissa että Animuksessa että myös Porokan vastaanotolla.Animuksen ajanvaraukset voivat pettää siksi, että he ottavat AINA kiireelliset tapaukset vastaan esim. eläinsuojeluyhdistykseltä tms., eläin loukkaantunut tahi vahingoittunut.Toki näin tekee Sanum ja Porokkakin,mutta Animukseen näitä käsittääkseni tuodaan enemmän. Itse käyn Sanumin Jaanalla, ihan huipputapaus.Kaikki hyvinkääläiset eläinlääkärit tekevät työtä suurella sydämellä ja panevat kaiken osaamisensa peliin. Silti jokaiselle voi tulla virheitä, ihan niin kuin humaanipuolellakin.ja pitkää päivää tekevät kaikki.
- eläinlääkäri tarjonta
eläinlääkäri tarjonta
- yyyyy
eläinlääkäritarjonta ON yhdyssana!
- Mien
yyyyy kirjoitti:
eläinlääkäritarjonta ON yhdyssana!
Miten paljon Porokka itse on paikalla vastaanotolla nykyään? Käytin omaa koiraani siellä ja vastaanotolla oli nuori nainen.. Hoiti hommansa ihan ok, mutta aivan rutiini koetta ei OSANNUT ottaa (kyseessä siis verikoe joka olisi pitänyt lähettää edelleen).. Jäi hieman kaivelemaan, että eikö kunnaneläinlääkärin sijaisenkin pitäisi nämä rutiinit osata..
- Tiger
Mien kirjoitti:
Miten paljon Porokka itse on paikalla vastaanotolla nykyään? Käytin omaa koiraani siellä ja vastaanotolla oli nuori nainen.. Hoiti hommansa ihan ok, mutta aivan rutiini koetta ei OSANNUT ottaa (kyseessä siis verikoe joka olisi pitänyt lähettää edelleen).. Jäi hieman kaivelemaan, että eikö kunnaneläinlääkärin sijaisenkin pitäisi nämä rutiinit osata..
Arvo on lomalla vielä kuukauden verran ja sijainen hoitaa vastaanottoa sillä aikaa.
- KISSANOMISTAJA
Tiger kirjoitti:
Arvo on lomalla vielä kuukauden verran ja sijainen hoitaa vastaanottoa sillä aikaa.
OLEN KÄYTTÄNYT KISSAANI KAUPUNGINELÄINLÄÄKÄRILLÄ OLEN TODELLA TYYTYVÄINEN PALVELUUN. VIHDOIN LÖYTYI KISULLE DG! HIENOA KUINKA TARKASTI POROKKA HAASTATTELI MINUA ENSIN KYSYEN KISSAN TAUSTATIEDOT, NYKYTILAN JA TUTKI KISUN OIKEIN HYVIN. KIITOS!
- nii..
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia LASZLO IGNATISAKista? Pitäisi kastroida uros, ja muissa paikoissa hinta on lähempänä 340! Ignatisakilla huomattavasti halvempaa joten mietin onko hoito mistään kotoisin??
- Jii
Olen täysin tyytyväinen Animuksen palveluun. Meidän talouden koira on saanut sieltä erinomaista hoitoa ja me omistajat erinomaista palvelua.
Eli kiitokset vaan sinne Animukseen.
-Tico- Marie.ihanuus
Itse käyn aina Laszlon luona, vaikka asun Espoossa. Espoossa kun on kovin kallista ja ei niin lämminhenkistä. Laszlon periaatteisiin kuuluu ettei ketään riistetä, siksi hinnat on kohtuulliset. Sinne menen aina ilolla ja Laszlo saa aina hyvän mielen hauskoilla jutuillaan! :-) Varmaan jo kymmenen vuotta siellä käynyt. Kasvatan koiria pienimuotoisesti ja koiria minulla kotona 5 kpl... Ei voi muuta sanoa kuin, että Laszlo rokkaa! :D
- fdfdgdfg
animus ei osaa muuta kuin rahastaa, antavat myös ristiriitaisia hoito-ohjeita.
- Karvatassut
fdfdgdfg kirjoitti:
animus ei osaa muuta kuin rahastaa, antavat myös ristiriitaisia hoito-ohjeita.
Vuosia olimme Animuksen asiakkaina koiriemme kanssa, mutta hätätapauksessa jouduimme kääntymään Sanumin puoleen, koska Animuksessa ei ollut aikoja akuutille hädälle.
Tämän käynnin jälkeen siirsinkin kaikkien koirieni paperit Sanumiin ja mietin miksi en aiemmin ole siellä käynyt! Olin todella positiivisesti yllättynyt että Hyvinkäälläkin on erikoisosaamista, eikä vain Viikin yliopistollisessa pieneläinsairaalassa jossa olemme myös joutuneet paljon käymään edesmenneen koiramme kanssa. Sanumin ilmapiiri on rauhallinen, hiljainen ja ystävällinen, kiire heilläkin varmasti on, mutta se ei välity meille asiakkaille, eikä siellä puida potilaiden vaivojakaan kaikkien kuullen. Paikka on täyden kympin arvoinen ja suosittelen lämpimästi!
Hintahan on sivuseikka, pääasia että lemmikki tulee diaknosoitua oikein ja saa asianmukaista hoitoa!
Kiitos Sanumin väelle, teette arvokasta työtä arvokkain ottein :)
Cavalierit
- -----
Tietääkö joku onko Hyvinkäällä matelijoihin perehtynyttä eläinlääkäriä? Mille asemalle kannattaisi käärmettä tarvittaessa kiikuttaa?
- Heavenfang
Itse olen käynyt kissojen kanssa niin Animuksessa, Porokalla, kuin nyt äskettäin Sanumissakin. Täytyy sanoa että Sanumiin menen jatkossakin, hyvä palvelu, eikä riistoa hinnoissa. Ottivat sairaan kissani hoitoon, kun en muualle saanut enää (pe. iltapäivä), vaikka olikin päivä buukattu täyteen.
- ei enään animukseen
Heavenfang kirjoitti:
Itse olen käynyt kissojen kanssa niin Animuksessa, Porokalla, kuin nyt äskettäin Sanumissakin. Täytyy sanoa että Sanumiin menen jatkossakin, hyvä palvelu, eikä riistoa hinnoissa. Ottivat sairaan kissani hoitoon, kun en muualle saanut enää (pe. iltapäivä), vaikka olikin päivä buukattu täyteen.
Olen käynyt animuksessa useita kertoja.
Joskus olen ollut tyytyväinen mutta useimmiten pettynyt. Eivät esim osanneet tehdä mitän kun koiran jalkaan ilmestyi patti. Ohjasivat toiselle lääkärille ja määräsivät antibioottia. Tästä sai siten vielä huiman laskun suhteessa siihen että ei tehty mitään ja erikoislääkäri sanoi vielä että antibiootti turhaa koska patti ei tulehtunut. Onneksi oli histiosytooma joka lähti pois itsekeseen , hävisi vain yhtenä päivänä. Lisäksi kyseisellä eläinlääkärillä hintatiedusteluihin on vastattu väärin puhelimella tiedustellessa. Halusin pennuille rokotukset ja sirutukset. Hinta olikin enemmän lopulta mitä sanottiin puhelimessa ja vastaanottoapulainen vain sanoi että joskus voi tapahtua virheitä, ei voi antaa siihen hintaa mitä sanoi, toimistomakusn voi kyllä vähentää.
Ja nämä ei ole ainoat asiat mitkä harmittaa, onneksi eläinlääkärin voi itse valita !
- Daisy.....
Onko kenelläkään Eläinlääkäri Laszlo Ignatisakin henkilökohtaista puhelinnumeroa?
Hän antoi sen minulle hätätapauksen tullessa, mutta lappu on johonkin kadonnut.
Numero alkaa 0400-
Kyse on siis kirkkonummen eläinklinikka Laszlo.- kirsikka12312
0100100 - sieltä löytyy kaikki...
- Tassutinlainen
Sanumia suosittelen minä lämpimästi, lemmikkini olleet asiakkaina jo 10 vuotta ja pelkkää hyvää sanottavaa! Hätätapauksissa olemme päässeet poikkeuksetta lyhyellä varoajalla vastaanotolle. Erityiskiitokset Sanumin väelle kuuluu myös vakavasti syöpäsairaan koirani hyvästä hoidosta ja lopulta hienotunteisesta empaattisesta otteesta saattaessamme haukkurakastamme viimeiselle matkalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057