Kertokaa ihmiset mitä teillä on tällä hetkellä asuntolainanne marginaali.
Meinaan vaan kun uutisissa on viime aikoina kuultu että pankit ovat korkojen laskiessa alkaneet niitä nostaa.
Itse vaihdoin Joulun alla 5 kiinteän koron 3 kk euriboriin ja tällä hetkellä marginaali on 0,5 % (Osuuspankki).
Onko joku nyt hiljan vaihtanut euribor-sidonnaisen lainansa 5 tai 10 kiinteäkorkoiseksi ja millä marginaalilla? Entä mikä pankki?
Asuntolainan marginaali?
6
1774
Vastaukset
- tuo koske
uusia lainoja.
eihän pankit voi omavaltaisesti mennä lainojen marginaaleja nostamaan.
sehän on laitettu siihen sopimukseen,niin jos pankki voi sitä muuttaa,niin eikö asiakas voi myöskin ilmoittaa,että minä pudotin pankin marginaalia.- noin mene ei
Se on lainakohtainen juttu, voiko korkosidonnaisuutta muuttaa vai ei. Mikäli sopimuksessa ei sitä sallita, voi pankki määritellä marginaalin uudelleen ja asiakas voi päättää hyväksyykö uuden sopparin, vai pysyykö vanhassa.
- On kiinteä marginaali
noin mene ei kirjoitti:
Se on lainakohtainen juttu, voiko korkosidonnaisuutta muuttaa vai ei. Mikäli sopimuksessa ei sitä sallita, voi pankki määritellä marginaalin uudelleen ja asiakas voi päättää hyväksyykö uuden sopparin, vai pysyykö vanhassa.
Ei sitä muutella miten halutaan.
Ainoa milloin pankki voi muutta on yhteinen sopimus tai jos olet antanut vääriä tietoja niin pankki voi yksipuolisesti muuttaa marginaalia.
On mullakin yksi laina jossa on reilu prosentin alempi marginaali kuin tällä hetkellä vastaavissa lainoissa mutta ei voi pankki mitään. - mutta silloin
On kiinteä marginaali kirjoitti:
Ei sitä muutella miten halutaan.
Ainoa milloin pankki voi muutta on yhteinen sopimus tai jos olet antanut vääriä tietoja niin pankki voi yksipuolisesti muuttaa marginaalia.
On mullakin yksi laina jossa on reilu prosentin alempi marginaali kuin tällä hetkellä vastaavissa lainoissa mutta ei voi pankki mitään.kun muuttaa korkoperustetta joko kesken kauden tai sen ollessa katkolla. Jos siis esim. haluan 3 kk euriborini vaihtaa 5 tai 10 v kiinteälle joko kesken 3 kk kauden tai siinä 3 kk tarkistuspäivän kohdalla, niin onko kenelläkään kokemuksia marginaalin muutoksesta siinä tilanteessa? Onko siis niin, että siinäkään tapauksessa pankki ei voi yksipuolisesti muuttaa marginaalia? Jos näin, niin oikein hyvä.
Tässä juuri on kuultu uutisista miten pankit ovat alkaneet yksipuolisilla ilmoituksilla nostaa kuntien lainamarginaaleja. Kuluttajalle ei kai ole samaa yhtä helposti mahdollista tehdä? - marginaali
mutta silloin kirjoitti:
kun muuttaa korkoperustetta joko kesken kauden tai sen ollessa katkolla. Jos siis esim. haluan 3 kk euriborini vaihtaa 5 tai 10 v kiinteälle joko kesken 3 kk kauden tai siinä 3 kk tarkistuspäivän kohdalla, niin onko kenelläkään kokemuksia marginaalin muutoksesta siinä tilanteessa? Onko siis niin, että siinäkään tapauksessa pankki ei voi yksipuolisesti muuttaa marginaalia? Jos näin, niin oikein hyvä.
Tässä juuri on kuultu uutisista miten pankit ovat alkaneet yksipuolisilla ilmoituksilla nostaa kuntien lainamarginaaleja. Kuluttajalle ei kai ole samaa yhtä helposti mahdollista tehdä?nousee.
tuo menee ota tai jätä periaatteella.
korot on nyt niin alhaalla,että jostain pankin on tulonsa otettava.
- Asiaa kysellyt
Pankista olemme juuri asiaa kyselleet. Vaihteluväli 0,75 - 1,1.
Suurempi muutos parin vuoden takaiseen tilanteeseen on se, että lainojen vakuudesta ollaan tarkempia. Muutama pankki ei enää käytä nimitakauksia vaan vaativat koko summalle reaalivakuuden. Eli jos ostat 200.000 euron asunnon koko rahalla, pitää sinulla olla pankista riippuen 50.000 - 60.000 edestä reaalivakuutta (käytännössä esim. osakkeita 100.000 - 120.000 euron edestä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361