Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Fundamentalismi on uskonnon

rappio...

Kun usko loppuu niin temput alkavat.

13

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi aikoja voi tapoja

      mutta jos ette usko niin uskokaa itse tekojen tähden ja hän paranis sairaan! Kenellä on valta parantaa ja herättää kuolleet?! Onko hän temppujen tekijä, Jeesus sanoi, että te tulette tekemään ihmeitä suurempiakin, kuin mitä minä(Jeesus) olen tehnyt!!! Älä tallo Jeesuksen sanoja!!

      • Béliar

        Nykyaikana ei tahdo nähdä missään näitä "ihmeitä" joita Jeesuskin lupailee. Muistelen hänen maininneen, että se mikä porukoille näytetään on vain Kainin merkki (?), ja itseasiassa ne ovat autuaita, jotka uskovat. Olen saanut käsityksen, että vaikka ihmiset vaatisivat Jumalaa / Jeesusta todistamaan olemuksensa ja sanojensa todenperäisyyden, niin näille sitä ei näytetä. Usko kuulemma pelastaa. Mutta ajattelevat ihmiset tarvitsevat vähän jotain muutakin näyttöä asioiden todenperäisyydestä kuin epämääräiset lupaukset tulevasta autuudesta kun noudattaa speksejä...


      • voi aikoja voi tapoja
        Béliar kirjoitti:

        Nykyaikana ei tahdo nähdä missään näitä "ihmeitä" joita Jeesuskin lupailee. Muistelen hänen maininneen, että se mikä porukoille näytetään on vain Kainin merkki (?), ja itseasiassa ne ovat autuaita, jotka uskovat. Olen saanut käsityksen, että vaikka ihmiset vaatisivat Jumalaa / Jeesusta todistamaan olemuksensa ja sanojensa todenperäisyyden, niin näille sitä ei näytetä. Usko kuulemma pelastaa. Mutta ajattelevat ihmiset tarvitsevat vähän jotain muutakin näyttöä asioiden todenperäisyydestä kuin epämääräiset lupaukset tulevasta autuudesta kun noudattaa speksejä...

        Lähetysnäky (evankeliumi kaikkin maihin) kertoo jatkuvasti näistä Jeesuksen tekemistä parantumisista. Lehti on ilmainen www.EKM.nu/[email protected] Itsekin olen parantunut, kerron joskus, mutta totta nilkka oli ihan kaputt, mutta nyt kunnossa, en käynyt lääkärillä! Tässäkin sopii sanoa, että etsikää niin lydätte!!!


      • Usko...
        Béliar kirjoitti:

        Nykyaikana ei tahdo nähdä missään näitä "ihmeitä" joita Jeesuskin lupailee. Muistelen hänen maininneen, että se mikä porukoille näytetään on vain Kainin merkki (?), ja itseasiassa ne ovat autuaita, jotka uskovat. Olen saanut käsityksen, että vaikka ihmiset vaatisivat Jumalaa / Jeesusta todistamaan olemuksensa ja sanojensa todenperäisyyden, niin näille sitä ei näytetä. Usko kuulemma pelastaa. Mutta ajattelevat ihmiset tarvitsevat vähän jotain muutakin näyttöä asioiden todenperäisyydestä kuin epämääräiset lupaukset tulevasta autuudesta kun noudattaa speksejä...

        Autuus ei tule mistään sokeasta uskosta. Tuo usko, jonka tasolla oleva katsoo oman lahkonsa olevan ainoa oikea, on itsensä oivaltamisen tien esiaste, yksi rappusista kohti Jumalaa. Aineelliset ihmeet on niille joilla ei ole tarpeeksi älyä etsiä onnellisuutta aineellisuuden ulkopuolelta, rakkaudellisesta vuorovaikutuksesta Jumalan kanssa. Todellinen ihme on se kun ihmisen itsekkyys muuttuu Jumalan rakkaudeksi sydämessä. Lue lisää itsensä oivaltamisen tieteestä (ei mitään tekemistä materialistisen kristinuskon kanssa, jossa käytetään Jumalaa joulupukkina, tyyliin pappi siunaa sotajoukkoja, anna lapselleni parannus syövästä, anna minun voittaa lotossa jne): http://bhagavadgitaasitis.com/13/en http://vedabase.net/nod/4/en


      • paranna?
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        Lähetysnäky (evankeliumi kaikkin maihin) kertoo jatkuvasti näistä Jeesuksen tekemistä parantumisista. Lehti on ilmainen www.EKM.nu/[email protected] Itsekin olen parantunut, kerron joskus, mutta totta nilkka oli ihan kaputt, mutta nyt kunnossa, en käynyt lääkärillä! Tässäkin sopii sanoa, että etsikää niin lydätte!!!

        Miettimiseen kehottava sivusto, vaikkakin ateistisella leimalla: http://whywontgodhealamputees.com/god5.htm Lue mieluummin itsensä oivaltamisen tieteestä, joka ei ole mihinkään lahkolaisuuteen tai materialistisiin joulupukkiuskontoihin sidottu: http://bhagavadgitaasitis.com/4/en


      • kyllä.......
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        Lähetysnäky (evankeliumi kaikkin maihin) kertoo jatkuvasti näistä Jeesuksen tekemistä parantumisista. Lehti on ilmainen www.EKM.nu/[email protected] Itsekin olen parantunut, kerron joskus, mutta totta nilkka oli ihan kaputt, mutta nyt kunnossa, en käynyt lääkärillä! Tässäkin sopii sanoa, että etsikää niin lydätte!!!

        no siinä on melkoinen todistus. se että ihmisruumis korjaa itsensä on siis olevinaan ihme. entäs ne jotka makaa parantumattomana sairaalassa? onko jumalasi liian heikko/haluton/julma parantaakseen sairaita? ja:... jeesus ei voi enää siunata pieniä lapsia isorokolla kun pahat tiedemiehet kehittivät parannuskonstit.


      • .Mikko
        Béliar kirjoitti:

        Nykyaikana ei tahdo nähdä missään näitä "ihmeitä" joita Jeesuskin lupailee. Muistelen hänen maininneen, että se mikä porukoille näytetään on vain Kainin merkki (?), ja itseasiassa ne ovat autuaita, jotka uskovat. Olen saanut käsityksen, että vaikka ihmiset vaatisivat Jumalaa / Jeesusta todistamaan olemuksensa ja sanojensa todenperäisyyden, niin näille sitä ei näytetä. Usko kuulemma pelastaa. Mutta ajattelevat ihmiset tarvitsevat vähän jotain muutakin näyttöä asioiden todenperäisyydestä kuin epämääräiset lupaukset tulevasta autuudesta kun noudattaa speksejä...

        Käväsin eilen Seppo Juntusen kokouksessa.
        Hän rukoilee Jeesuksen Kristuksen nimessa sairaiden puolesta.
        Minulla on ollut selkävaivoja.
        Olen arvellut sen johtuvan raajojen pituuserosta,
        joka on todettu röntgenkuvalla.
        Ero oli vajaan sentin.
        Nyt ei eroa enää ole.
        Jalka kasvoi silmissä takaisin.
        Jeesus Kristus korjasi kehossani olevan fyysisen vajavaisuuden,
        siinä kaikkien silmien alla.

        Suuri kiitos Jeesukselle!

        Etsi vain.
        Sinä voit löytää sisäiseen kaipuuseesi rukoilemalla Jeesusta.
        Ehkä tämä kuulostaa sinusta tyhjänpuhumiselta
        ja samalta kuin joku kehottaisi uskomaan joulupukkiin,
        sitä en tiedä,
        mutta Jumala on jotakin jota jokaisen ihmisen sydän kaipaa.
        Vaikka monet ovat sidottuja viinaan,
        tupakkaan tai huumeisiin.
        Se on surullinen tila,
        jossa ihminen luulee jumalansa olevan se huume,
        mihin on sidottu.
        Tästä Jeesus voi meidät vapauttaa ja
        himon tilalle tulee rauha.

        Jos sua kiinnostaa ihmeet,
        käy vaikka Seppo Juntusen kokouksessa katsomassa ja kuuntelemassa,
        että mitä siellä tapahtuu.
        löydät rukoustilaisuuksien aikataulun osoitteesta
        http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tilaisuudet

        Jos noista mikään ei osu kotiseudullesi,
        niin aikatauluihin tulee lisää tapahtumia syksyn mittaan näkyville.

        Voit itse käydä vilkaisemassa
        ja tunnustelemassa,
        miltä siellä tuntuu,
        kun Jumalan voima liikkuu.

        Kyllähän ihmisen heikkous on sellainen,
        jonka niin helposti kovassa ja kylmässä ympäristlssä tulee peittäneeksi.
        ei se varmaan ole kenellekään täysin vierasta.

        Vaikuttaa siltä,
        että etsit Totuutta

        Jeesuksen Siunausta Elämääsi
        .Mikko


      • Béliar kirjoitti:

        Nykyaikana ei tahdo nähdä missään näitä "ihmeitä" joita Jeesuskin lupailee. Muistelen hänen maininneen, että se mikä porukoille näytetään on vain Kainin merkki (?), ja itseasiassa ne ovat autuaita, jotka uskovat. Olen saanut käsityksen, että vaikka ihmiset vaatisivat Jumalaa / Jeesusta todistamaan olemuksensa ja sanojensa todenperäisyyden, niin näille sitä ei näytetä. Usko kuulemma pelastaa. Mutta ajattelevat ihmiset tarvitsevat vähän jotain muutakin näyttöä asioiden todenperäisyydestä kuin epämääräiset lupaukset tulevasta autuudesta kun noudattaa speksejä...

        Raamattu lupaa väkevän eksytyksen lopun ajoilla.
        Se on täyttynyt profetia.


    • pelasta maailma

      Fundamentalismia esiintyy Suomessakin. Jos suomalaisilla on yhteyksiä FARC-liikkeeseen, se ei tarkoita sitä etteikö muihinkin liikkeisiin olisi yhteyksiä. Ääri-islamilaista liikettä edesauttaa sananvapauden rajoittaminen, ja aina voi vedota rasismiin (ja suomalainen on niin sinisilmäinen että uskoo). Ei varmaan mene enää kuin 5-10 vuotta niin Suomi on islamilainen valtio! Poliittisen toiminnan avulla ääriliike pyrkii/vaikuttaa Suomen lainsäädäntöön - ja poliitikot nielevät kaiken. Ilman henkilötodistusta mihin tahansa muuhun maahan on vaikea päästä, mutta ei Suomeen. Tämä johtaa siihen että Suomeen pääsee myös ääriliikkeiden edustajia (murto-osa tulijoista), myös liikkeiden jotka USA ja EU luokittelee terroristiliikkeiksi. EU:n sisällä he värväävät ja keräävät rahaa. Tämäkin voidaan tulkita rasistiseksi. Israelin Palestiinaoperaatiossa oli sellainen mielenkiintoinen seikka, että HAMAS-taistelija sanoi haastattelussa, että he eivät ole niin tyhmiä että menisivät kaduille, vaan piileskelevät tunneleissa/rakennuksissa. Ja kun Israel vastasi heidän iskuun, kuolleet/haavoittuneet siviilit vietiin kameroiden eteen. Propagandasotaa. Myötätunnon herättäminen on yksi ääriliikkeiden toimintakeinoista.

    • huomannut

      Tuli käytyä eri hengenliikkeiden tilaisuuksissa ja tuli todettua, että oikeita uskovia on vain Raamattuun kirjaimellisesti uskovat! Mutta eihän tuon tarvitse ketään häiritä, jos jotkut uskovat niinkuin Raamattuun on kirjoitettu! Maailma on avara muiden mennä minnne tahtovat!

      • Jumalaan

        "Raamattuun kirjaimellisesti uskovat" eivät usko Jumalaan, koska he uskovat Raamattuun.


      • huomannut
        Jumalaan kirjoitti:

        "Raamattuun kirjaimellisesti uskovat" eivät usko Jumalaan, koska he uskovat Raamattuun.

        Ettei vain tulisi sikainfluenssa opettamaan!


      • kokemusta on
        huomannut kirjoitti:

        Ettei vain tulisi sikainfluenssa opettamaan!

        Uhkailun kyllä fundamentalisti osaa: milloin tulee sika-influenssa, milloin maailmanloppu, tempaus, jne.
        Jos haluaa uskoa tuollaiseeen vitsausten julmaan Jumalaan niin kannattaa hankkiutua fundamentalistien joukkoon.Kaikkeen löytyy varma vastaus ja nopeasti.Teet niinkuin fundamentalisti sanoo tai muuten "putoaa kuuma kivi päähän".Ymmärrän hyvin miksi kyseisissä lafkoissa ennemminkin sairastuu kuin parantuu ihmisiä,kyse on ERITTÄIN SAIRAASTA ILMIÖSTÄ!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe