Funktio ja if-lause

Tommi Maisemamatkaaja

Nyt menee kyllä jokin minun käsitykseni ja ymmärrykseni ohi. Tai sitten en nyt ymmärrä jotakin itsestäänselvää asiaa.

function checkEmpty($data) {
if($data == "") {
return false;
}
else {
return true;
}
}

Minkä takia tämä herjaa parse erroria tuosta if-lauseen aloittavasta aaltosulusta?

3

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IT-Rex

>>> Minkä takia tämä herjaa parse erroria tuosta if-lauseen aloittavasta aaltosulusta?

Virhe on rivillä nro 17 :) Koska edellisessä koodipätkässä ei näytä olevan mitään vikaa arvelen että jostain päin php-koodia puuttuu (tai on ylimääräinen) aaltosulku. Kannattaa tarkistaa syntaksi virheet.

P.S. On olemassa myös valmis funktio: http://fi2.php.net/manual/en/function.empty.php

• juhakorkeapudas

Myös lyhyen open tagin käyttö saattaa aiheuttaa kyseisen virheen (

• Tommi Maisemamatkaaja

En käytä lyhyitä tageja, joten ei se siitäkään voi johtua.

Tuota funktiota ennen ei ole mitään muuta kuin kommentti, eikä senkään poistaminen auttanut mitään.

Kun otin koko roskan pois, tulkki kävi pari vastaavaa funktiota ja tössäsi taas samanlaiseen, minun mielestäni virheettömään, kohtaan. Katsoin kyllä niin monesti koko koodin läpi, ettei mistään puutu rivin lopetuksia tai aaltosulkuja.

Löysinkin itseasiassa tuon empty()-funktion, joten otin kokonaan tuon pois.

Ainoa syy minkä keksin on se, että lopussa oli filter_var -funktio ja palvelimella ilmeisesti php4. Mutta ei kai senkään nyt pitäisi tuollaista tehdä? Kun otin kaikki nuo ongelmakohdat pois, niin se vain herjasi unknown functionia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2497
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      3
      1518
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1373
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1323
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      959
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      843
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      771
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      25
      623
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe