TV7 kanavalla

joskus näin

pääsee joskus myös sammakkoja joidenkin suusta. Mailis Janatuinen väitti ohjelmassaan että adventistit ovat väärässä sapatin suhteen. Hänen mukaansa adventisteille sapatti on lakia. Hän myös puolusti sunnuntain viettoaan ilmoittaen ettei käy silloin kaupassa tai opiskele tai tee töitä. (eli lakihenkistä sunnuntain viettoa!)

TV7 sai aiheesta palautetta ja joutuu antamaan huomautuksen Mailis Janatuiselle asiattomista lausunnoista joilla hän luokkasi adventistien uskoa.

TV7 tekee hyvää työtä vaikka sinnekin eksyy joskus asiatonta ohjelmaa!

6

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • benedi=SIUNATTU

      " Minä uskon Isään Jumalaan, Taivaan ja maan Luojaan, ja ....miten se jatko muuten meni...hm-? oliko se..ja Pyhään Henkeen, joka sikisi neitsyt Mariasta...äh ei nyt kyllä onnistu!

      Ja jos toinen sanoo: Minä uskon Isään perkeleeseen, joka heitettiin taivaasta alas kuin salama, ja jolle Jeesus meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille...jne---

      Kumpikin siis voi todistaa omasta uskostaan, mutta ei kait ole väärin kysyä: " Mihin sinä uskosi ja toivosi perustat??

    • tutkittu asia

      On Amerikkalainen harhaoppi,joka on levinnyt merensaarilta.

    • mielipiteeseensä.

      Adventistit voivat itse valistaa lähimmäistään opillisissa asioissaan, niinkuin katsovat tarpeelliseksi..

      Jos minä olen sitä mieltä, että jollekin helluntailaiselle esim. eri kielilläpuhumisesta on tullut uskonmittari ja sanon sen julkisesti, ei helluntailainen ala julkisen median kautta esittämään minulle huomauttamista, vaan hoitaa asian kahdenkeskisen keskustelumme kautta..

      Koska kysymyksessä on adventistien ja Mailis Janatuisen välinen väärinymmärrys, niin se selviää parhaiten kahdenkeskisen keskustelun kautta, jossa Janatuista valistetaan asiasta adventistien taholta..

      "Pallo" on silloin Janatuisella, joka itse osaa toimittaa asiasta pahoittelunsa, mikäli katsoo sen tarpeelliseksi..

      Asia on mielestäni kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti..

    • Kaiket päivät paasaatte täällä, kuinka sapatti on lakia ja muut ovat laittomia, kun eivät ellensapattianne suostu uskomaan sinetiksi. Sitäkö ei olisi saanut mainita sanallakaan TV7:llä, mitä itsekin puhutte. Sitten nauratte partaanne keskenänne, että onhan sapatti meille lakia, heh, ihan oikein Mailis Janatuinen sanoi. Mutta kun ei olisi saanut tuoda sitä julkisesti ei-adventisteille esille. Tuo on juuri sitä teidän eksytystänne, että yritätte ja jopa onnistuttekin syyllistämään julkiset mediakanavat, jopa kristilliset, ja valjastatte ne oman harhaoppinne myötäilijöiksi uhkauksillann, valheillanne ja manipuloinneillanne.

      • sinun pitäisi tietää

        että sapattia ei ole kumottu. Kylläpäs sinä kuitenkin tiedät, että nämä käskyt ovat voimassa älä tee huorin ja älä himoitse lähimmäisesi vaimoa jne... Sinun pitäisi myös nuhdella Janatuista kun hän kehoittaa väärää päivää pyhittämään sapatin sijasta. Raamatussa sanotaan nuhtele, varoita ja kehoita. Astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla.


    • anteeksipyydettävää

      adventisteilta. Anteeksipyydettävää tosin on paljon, paljon, paljon. Pystyneekö hän siihen, että pyytää kaikilta anteeksi ja oikaisee väärän. Hirveää on tupata sunnuntai pyhyyttä ihmisille ja näin opettaa vastoin raamattua. Sääliksi käy naisparkaa ja kenelle se vääryys uppoaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe