http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/04/yhdysvallat_ja_israel_eri_mielta_rauhanprosessin_perusteista_685260.html
Tuon uutisen mukaan USA haluaisi palestiinalaisille oman valtion, mutta Israel ei. Miksi noin?
Eikös palestiinalaisille kuuluisi se, mikä heillä on joskus ollut? "Yli puolet koko palestiinalaisväestöstä karkotettiin kodeistaan vuosina 1947-1949 sodassa, jonka yhteydessä Palestiina jaettiin juutalaiseen ja arabivaltioon ja Israelin valtio perustettiin. Vuoden 1967 sota aiheutti toisen palestiinalaispakolaisten aallon, kun Israel miehitti loputkin Palestiinasta." http://www.kaapeli.fi/akys/WhyPalestine.html
USA näyttäis nyt siis (kerrankin) olevan oikealla asialla tuolla rauhanprosessin peruslinjallaan. Muuten USA:n toiminta ei ei ole ollut järin kehuttavaa: "
Poliittisella rintamalla Yhdysvallat kieltäytyy arvostelemasta käytännöllisesti katsoen mitään Israelin politiikan piirrettä ja käyttää veto-oikeutta sellaisiin YK:n päätöksiin, joilla pyritään taivuttamaan Israelia tunnustamaan laillisia ja moraalisia velvoitteitaan. On erityisen vaikeaa saada mitään Israelille kriittistä ääntä kuuluville Yhdysvaltain tiedotusvälineissä tai julkaista sellaisia tutkimustuloksia, jotka sisältävät jotakin negatiivista. Toimittajat ja tutkijat, jotka uskaltavat tehdä tällaista, menettävät usein työpaikkansa."
USA ja Israel eri linjoilla
9
361
Vastaukset
- IronMätäs
tapahtuu liian itsenäisesti esiintyville toimittajille ym.???
Nehän tapetaan Venäjän johdon vastustajien toimesta, jotta johto joutuisi epäsuosioon. Yritetään siis lavastaa Kremlin piikkiin, kuitenkaan häävisti onnistumatta. Menee kuitenkin täydestä kaltaisillesi löyhäpäille ja sekös minua huvittaa.
- IronMätäs
Kairakettu kirjoitti:
Nehän tapetaan Venäjän johdon vastustajien toimesta, jotta johto joutuisi epäsuosioon. Yritetään siis lavastaa Kremlin piikkiin, kuitenkaan häävisti onnistumatta. Menee kuitenkin täydestä kaltaisillesi löyhäpäille ja sekös minua huvittaa.
lohdutat itseäsi? - et voi olla noin naiivi; tuota samaa selitystä voi soveltaa aina ja kaikkialla muuallakin ,eikä se selitä mitään.
Kaikessa voidaan nähdä tekaistu salaliitto,jotta vaikeat asiat saadaan "selitettyä".
Sopiiko tuota selitystäsi soveltaa myös USA:ssa ja Israelissa ?
" Menee kuitenkin täydestä kaltaisillesi löyhäpäille ja sekös minua huvittaa." IronMätäs kirjoitti:
lohdutat itseäsi? - et voi olla noin naiivi; tuota samaa selitystä voi soveltaa aina ja kaikkialla muuallakin ,eikä se selitä mitään.
Kaikessa voidaan nähdä tekaistu salaliitto,jotta vaikeat asiat saadaan "selitettyä".
Sopiiko tuota selitystäsi soveltaa myös USA:ssa ja Israelissa ?
" Menee kuitenkin täydestä kaltaisillesi löyhäpäille ja sekös minua huvittaa."Esitäs pitävät todisteet Kremlin syyllisyydestä.
Eipä löydy, on vain sinun vilkas mielikuvituksesi.- IronMätäs
Kairakettu kirjoitti:
Esitäs pitävät todisteet Kremlin syyllisyydestä.
Eipä löydy, on vain sinun vilkas mielikuvituksesi.Sinulla,parahin toweri, kun väitit Venäjän valtion vihollisten tappaneen...joten..:)
IronMätäs kirjoitti:
Sinulla,parahin toweri, kun väitit Venäjän valtion vihollisten tappaneen...joten..:)
Ei tämä mikään oikeussali ole.
- juontaa
Iso-britanniaan ja YK:n,silloinen palestiina oli Iso-britannian alusmaa ja juutalaiset muuttivat sinne sankoin joukoin..kriisiä tuli ja Iso-britannia halusi luopua koko siirtomaastaan...kriisi siirtyi YK:lle joka meni typeryyksissään antamaan Israelille itsenäisyyden eli luovutti maan joka kuului palestiinalaisille Israelille(juutalaisille).Ja koska USA:ssa asuu paljon juutalaisia sai Israel sieltä tukea...miksiköhän ihmeessä juutalaisten piti paeta juuri palestiinaan 2.n maailmansodan aikoina...miksei vaikka Argentiinaan???
- kodeistaan?
Ketään ei KARKOITETTU. He lähtivät Jordanian KEHOTUKSESTA ja VAPAAEHTOISINA. Jordania halusi säästää omiensa henkiä sotatoimissa, jotka arabit aloittaisivat, ja ilmoitti, että pian Israel on tuhottu, ja lähteneet voivat palata koteihinsa parin kuukauden päästä. Muslimi lähti muslimin pyynnöstä. No, Jordania lupasi heille liikaa.
Vaikka olisivat lähteneetkin vapaaehtoisesti turvaan taisteluja, mutta jos ei päästetty sodan loputtua takaisin asuinsijoilleen, niin karkotuksesta siinäkin on kyse.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693