Tutustuin Helluntailiikkeeseen

tuhat ja yksi

1970-luvulla n, 30 vuotta olen ollut erillään tuosta liikkeestä ja ehkä myöskin seuraavat 70 vuotta tai vähemmän.
Kaikki Helluntailaisetkaan eivät tunnusta 1981 tempausta olleen-!(Eivät tiedä-?)

Kysynkin miksi helluntailiikkeessä jo tuolloin erehdyttiin "Pyhässä Hengessä"kertomaan Jeesuksen takaisintulosta ja aikamääritelmät olivat lähdetty laskemaan 1948 vuodesta ,johon ei Raamattu viittaa millään tavalla ?

23

630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertoneet jo apostolit, sekä Jeesus itse siitä on kertonut aika seikka peräisesti.
      * Kyllä israelin valtion synty, paluu israelin maahan, on Raamatullisestikkin merkittävä etappi, kun odotetaan Jeesuksen tuloa.
      * Odotatko sinä Jeesusta? Oletko valmis, kun Hän tulee, Jeesus on pelastaja, usko Häneen, pääset avaruusmatkalle, mikä on mahtavinta ikänä, eikä toista tilaisuutta tule. Katso nyt on pelastuksen päivä, tänään!

      • tuhat ja yksi

        Se israelin valtio siitä nykyisestä Raamattu ei kerro!

        En oota Jeesusta koska ei oo tullut eokä tuu!

        Kerroppas esin kuitenkin ne Raamatun kohdat jossa luulet kerrottavan nyky Israelista?


      • lopullisen
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Se israelin valtio siitä nykyisestä Raamattu ei kerro!

        En oota Jeesusta koska ei oo tullut eokä tuu!

        Kerroppas esin kuitenkin ne Raamatun kohdat jossa luulet kerrottavan nyky Israelista?

        turvallisuuden vaiheet ovat menossa.

        Dan.12:7 Kun pyhän kansan hajaannus on lopussa, tulee kaiken tämän loppu."

        Tämä sota on vielä edessäpäin.

        Hes.38:14. Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,
        15. ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.
        16. Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.

        Olisi parempi että odottaisit Jeesusta koska sinäkin olet todistamassa tätä aikaa.

        Jes.24:3. Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
        4. Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.
        5. Maa on saastunut asukkaittensa alla,


      • 8 "Ja Jumala kutsui VAHVUUDEN TAIVAAKSI. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä."

        Kristus Jeesus on tullut uskovaisille viisaudeksi, vahvuudeksi, voimaksi ja väkevyydeksi, sillä:

        Joh. 1:12
        "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä",

        Maasta syntyneet asuvat ja elävät "maan päällä", mutta "Jumala on Henki" ja Jumalasta syntyneet Jumalan lapset elävät taivaallisissa, [Ef.2:6].

        Taivaaseen pääseminen ei ole sinne taikka tänne menemistä, vaan Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen pääsemistä, [Joh. 17:3]!

        Tuo luonnollisille näkyvä avaruustaivas, johon väkivalloin raketeilla mennään, se on harhaa menneisyydestä, niin kuin sinne menijätkin!

        Aam. 9:2
        "Vaikka he tuonelaan murtautuisivat, sieltäkin minun käteni heidät tempaa. Vaikka he taivaaseen nousisivat, sieltäkin minä syöksen heidät alas."


      • Jeesuksen tulevan muutaman vuoden sisällä.

        Valtava määrä ihmisiä Paavalista lähtien on erehtynyt samalla tavalla luulemaan, Jeesuksen tulevan oman elämän loppupuolella ja ihan yhden ihmisen takia.

        Toisaalta sinähän olet sanonut Jeesuksen tulleenkin jo kaksi kertaa uudelleen, kun se on istunut sinun keittiö pöydässä ja toisella kertaa kiikkustuolissasi.


      • tuhat ja yksi
        lopullisen kirjoitti:

        turvallisuuden vaiheet ovat menossa.

        Dan.12:7 Kun pyhän kansan hajaannus on lopussa, tulee kaiken tämän loppu."

        Tämä sota on vielä edessäpäin.

        Hes.38:14. Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,
        15. ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.
        16. Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.

        Olisi parempi että odottaisit Jeesusta koska sinäkin olet todistamassa tätä aikaa.

        Jes.24:3. Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
        4. Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.
        5. Maa on saastunut asukkaittensa alla,

        Raamatun todellista historiaa ja elät kuvitelmien mukana.

        Dan.12:7. tarkoittaa Jo nyt "Kaukaista aikaa " taaksepäin.

        Googon sita on käyty jo 6oo luvulla eaa.

        Jesaja ja Jeremia kertovat juutalaisten Assurian ja Babylonian pakkosiirtolaisuuden ajoista.


      • tuhat ja yksi
        Pe.ku kirjoitti:

        Jeesuksen tulevan muutaman vuoden sisällä.

        Valtava määrä ihmisiä Paavalista lähtien on erehtynyt samalla tavalla luulemaan, Jeesuksen tulevan oman elämän loppupuolella ja ihan yhden ihmisen takia.

        Toisaalta sinähän olet sanonut Jeesuksen tulleenkin jo kaksi kertaa uudelleen, kun se on istunut sinun keittiö pöydässä ja toisella kertaa kiikkustuolissasi.

        On todellakin ironista odotaa Jeesusta takaisin sellaisten ihmisten jotka kertovat tavanneensa Jeesuksen jo eläessään ,jopa useamman kerran.

        Ja helluntalaiset sanoivat 1970 luvulla ! "HÄN ON TÄÄLLÄ TÄNÄÄN "!
        ( Ja odottivat Jeesuksentuloa.)


    • ollut koko

      helluntailiikkeen kanta. Menneisyydestä ja nykyisestäkin löytyy muutakin kaivelemista. Mutta uskomalla Jeesukseen pelastutaan. Eikö jokainen tee tiliä itsestään? Aloita tilinteko itsestäsi ja mitä suuremmaksi huomaat oman vajavaisuutesi niin sitä vähemmän näät vikaa toisissa.

      >>Kysynkin miksi helluntailiikkeessä jo tuolloin erehdyttiin "Pyhässä Hengessä"kertomaan Jeesuksen takaisintulosta ja aikamääritelmät olivat lähdetty laskemaan 1948 vuodesta ,johon ei Raamattu viittaa millään tavalla ?

      • tuhat ja yksi

        Olenko vikaa etsinyt sinusta ja mikä vika se on uskoa harhaoppi?


    • m 12

      Mm Keijo Lindeman julisti väkevästi -80 luvun alkupuolella Jeesuksen tulemusta laskien ajan juuri tuohon 1981 milloin tempaus olisi pitänyt sattua ekan kerran. 1948 Israelin valtion syntyminen käynnisti opetuksen mukaan viimeisen sukupolven ajan (40v). Kaikki olisi siis pitänyt tapahtua 1988 mennessä, tempauksen ajankohta taas piti olla 7 vuotta ennen, koska seurakunta temmattaisiin pois vihan ajasta, joka samalla olisi ollut se viimeinen vuosiviikko Danielin profetiasta.

      Olin nuorena uskovana silloin aikamoisissa täpinöissä, kun näitä puheita kasetilta kuuntelin, myönnän tehneeni joitakin maallisiakin päätöksiä joita jälkeenpäin olen katunut. (tuskin olisin samanlaisiin ratkaisuihin päätynyt ilman näitä maailmanlopun puheita) Patmos ry levitti mm näitä Lindemanin opetuskasetteja, niiden muuttuessa yhä hurjemmiksi, soitin kerran Patmokseen, että kuka kantaa vastuun, jos näitä kasetteja levitetään kentälle. Ilmeisesti Patmos teki johtopäätöksensä, kun aika pian siitä Lindemanin kasettien myynti loppui.

      Itse odotan yhä edelleenkin Jeesuksen paluuta, mutta nyt ehkä hieman terveemmällä pohjalla.

      • WeijoLindroos

        Katso Hesekiel 37:

        "1. Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Herran hengessä ja laski minut keskelle laaksoa. Ja se oli täynnä luita. 2. Ja hän kuljetti minua ympäri niitten ohitse; ja katso, niitä oli hyvin paljon laakson kamaralla, ja katso, ne olivat hyvin kuivia. 3. Niin hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, voivatkohan nämä luut tulla eläviksi?" Mutta minä sanoin: "Herra, Herra, sinä sen tiedät." 4. Niin hän sanoi minulle: "Ennusta näistä luista ja sano niille: Kuivat luut, kuulkaa Herran sana. 5. Näin sanoo Herra, Herra näille luille: Katso, minä annan tulla teihin hengen, ja te tulette eläviksi. 6. Minä panen teihin jänteet, kasvatan teihin lihan, vedän yllenne nahan ja annan teihin hengen, ja te tulette eläviksi. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra." 7. Minä ennustin, niinkuin minua oli käsketty. Ja kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa. 8. Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut. 9. Niin hän sanoi minulle: "Ennusta hengestä, ennusta, ihmislapsi, ja sano hengelle: Näin sanoo Herra, Herra: Tule, henki, neljästä tuulesta ja puhalla näihin surmattuihin, että ne tulisivat eläviksi." 10. Minä ennustin, niinkuin hän oli minua käskenyt, ja niihin tuli henki, ja ne tulivat eläviksi ja nousivat ylös jaloillensa: ylenmäärin suuri joukko. 11. Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nämä luut ovat koko Israelin heimo. Katso, he sanovat: 'Meidän luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyttä, me olemme hukassa.' 12. Sentähden ennusta ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan. 13. Ja siitä te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne. 14. Ja minä annan teihin henkeni, niin että te tulette eläviksi, ja sijoitan teidät omaan maahanne. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra: minä olen puhunut, ja minä sen teen, sanoo Herra."

        Siinä sanotaan siis mm. näin ".. nämä luut ovat koko Israelin heimo.."
        Lukiessasi sen jatkoa mm. 38 luvusta, huomaat että on kyse lopunajasta:
        " .. vuotten lopulla.." 38:8.
        ".. päivien lopulla on tämä tapahtuva!" 38:16.
        "... sijoitan teidät omaan maahanne.." - - -
        Asiasta saa kokonaiskuvamn lukiessa Hes. 35 - 38 luvut kokonaisuudessaan.

        Israel itsenäistyi lähes 2000 vuoden diasporan jälkeen toukokuussa vuonna 1948. Näin luut lähenivät toisiaan. Kolinaa kuului. Vihamieliset muslimit nousivat Jumalan suunnitelmaa vastaan tarkoituksenaan hävittää koko kansa. Sitä muslimit edelleen haluavat.
        Israelin kansa alkoi kasvaa ja kehittyä. "Kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa. 8. Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut."
        Lopullinen vaihe on oleva, että he kansakuntana ottavat vastaan messiaansa Jeesuksen.


      • tuhat ja yksi

        "Mm Keijo Lindeman julisti väkevästi -80 luvun alkupuolella Jeesuksen tulemusta laskien ajan juuri tuohon 1981 milloin tempaus olisi pitänyt sattua ekan kerran. 1948 Israelin valtion syntyminen käynnisti opetuksen mukaan viimeisen sukupolven ajan (40v)."

        Mutta harhaa en odota.
        " Itse odotan yhä edelleenkin Jeesuksen paluuta, mutta nyt ehkä hieman terveemmällä pohjalla."


      • tuhat ja yksi
        WeijoLindroos kirjoitti:

        Katso Hesekiel 37:

        "1. Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Herran hengessä ja laski minut keskelle laaksoa. Ja se oli täynnä luita. 2. Ja hän kuljetti minua ympäri niitten ohitse; ja katso, niitä oli hyvin paljon laakson kamaralla, ja katso, ne olivat hyvin kuivia. 3. Niin hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, voivatkohan nämä luut tulla eläviksi?" Mutta minä sanoin: "Herra, Herra, sinä sen tiedät." 4. Niin hän sanoi minulle: "Ennusta näistä luista ja sano niille: Kuivat luut, kuulkaa Herran sana. 5. Näin sanoo Herra, Herra näille luille: Katso, minä annan tulla teihin hengen, ja te tulette eläviksi. 6. Minä panen teihin jänteet, kasvatan teihin lihan, vedän yllenne nahan ja annan teihin hengen, ja te tulette eläviksi. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra." 7. Minä ennustin, niinkuin minua oli käsketty. Ja kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa. 8. Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut. 9. Niin hän sanoi minulle: "Ennusta hengestä, ennusta, ihmislapsi, ja sano hengelle: Näin sanoo Herra, Herra: Tule, henki, neljästä tuulesta ja puhalla näihin surmattuihin, että ne tulisivat eläviksi." 10. Minä ennustin, niinkuin hän oli minua käskenyt, ja niihin tuli henki, ja ne tulivat eläviksi ja nousivat ylös jaloillensa: ylenmäärin suuri joukko. 11. Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nämä luut ovat koko Israelin heimo. Katso, he sanovat: 'Meidän luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyttä, me olemme hukassa.' 12. Sentähden ennusta ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan. 13. Ja siitä te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne. 14. Ja minä annan teihin henkeni, niin että te tulette eläviksi, ja sijoitan teidät omaan maahanne. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra: minä olen puhunut, ja minä sen teen, sanoo Herra."

        Siinä sanotaan siis mm. näin ".. nämä luut ovat koko Israelin heimo.."
        Lukiessasi sen jatkoa mm. 38 luvusta, huomaat että on kyse lopunajasta:
        " .. vuotten lopulla.." 38:8.
        ".. päivien lopulla on tämä tapahtuva!" 38:16.
        "... sijoitan teidät omaan maahanne.." - - -
        Asiasta saa kokonaiskuvamn lukiessa Hes. 35 - 38 luvut kokonaisuudessaan.

        Israel itsenäistyi lähes 2000 vuoden diasporan jälkeen toukokuussa vuonna 1948. Näin luut lähenivät toisiaan. Kolinaa kuului. Vihamieliset muslimit nousivat Jumalan suunnitelmaa vastaan tarkoituksenaan hävittää koko kansa. Sitä muslimit edelleen haluavat.
        Israelin kansa alkoi kasvaa ja kehittyä. "Kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa. 8. Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut."
        Lopullinen vaihe on oleva, että he kansakuntana ottavat vastaan messiaansa Jeesuksen.

        Hesekiel kirjoitteli omasta ajastaan ja siitä käsin profetoi ei niitä voi lämmitellä mielikuvituksellisesti tähän aikaan .


      • WeijoLindroos kirjoitti:

        Katso Hesekiel 37:

        "1. Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Herran hengessä ja laski minut keskelle laaksoa. Ja se oli täynnä luita. 2. Ja hän kuljetti minua ympäri niitten ohitse; ja katso, niitä oli hyvin paljon laakson kamaralla, ja katso, ne olivat hyvin kuivia. 3. Niin hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, voivatkohan nämä luut tulla eläviksi?" Mutta minä sanoin: "Herra, Herra, sinä sen tiedät." 4. Niin hän sanoi minulle: "Ennusta näistä luista ja sano niille: Kuivat luut, kuulkaa Herran sana. 5. Näin sanoo Herra, Herra näille luille: Katso, minä annan tulla teihin hengen, ja te tulette eläviksi. 6. Minä panen teihin jänteet, kasvatan teihin lihan, vedän yllenne nahan ja annan teihin hengen, ja te tulette eläviksi. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra." 7. Minä ennustin, niinkuin minua oli käsketty. Ja kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa. 8. Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut. 9. Niin hän sanoi minulle: "Ennusta hengestä, ennusta, ihmislapsi, ja sano hengelle: Näin sanoo Herra, Herra: Tule, henki, neljästä tuulesta ja puhalla näihin surmattuihin, että ne tulisivat eläviksi." 10. Minä ennustin, niinkuin hän oli minua käskenyt, ja niihin tuli henki, ja ne tulivat eläviksi ja nousivat ylös jaloillensa: ylenmäärin suuri joukko. 11. Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nämä luut ovat koko Israelin heimo. Katso, he sanovat: 'Meidän luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyttä, me olemme hukassa.' 12. Sentähden ennusta ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan. 13. Ja siitä te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne. 14. Ja minä annan teihin henkeni, niin että te tulette eläviksi, ja sijoitan teidät omaan maahanne. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra: minä olen puhunut, ja minä sen teen, sanoo Herra."

        Siinä sanotaan siis mm. näin ".. nämä luut ovat koko Israelin heimo.."
        Lukiessasi sen jatkoa mm. 38 luvusta, huomaat että on kyse lopunajasta:
        " .. vuotten lopulla.." 38:8.
        ".. päivien lopulla on tämä tapahtuva!" 38:16.
        "... sijoitan teidät omaan maahanne.." - - -
        Asiasta saa kokonaiskuvamn lukiessa Hes. 35 - 38 luvut kokonaisuudessaan.

        Israel itsenäistyi lähes 2000 vuoden diasporan jälkeen toukokuussa vuonna 1948. Näin luut lähenivät toisiaan. Kolinaa kuului. Vihamieliset muslimit nousivat Jumalan suunnitelmaa vastaan tarkoituksenaan hävittää koko kansa. Sitä muslimit edelleen haluavat.
        Israelin kansa alkoi kasvaa ja kehittyä. "Kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa. 8. Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut."
        Lopullinen vaihe on oleva, että he kansakuntana ottavat vastaan messiaansa Jeesuksen.

        >>Siinä sanotaan siis mm. näin ".. nämä luut ovat koko Israelin heimo.." Lukiessasi sen jatkoa mm. 38 luvusta, huomaat että on kyse lopunajasta: " .. vuotten lopulla.." 38:8. ".. päivien lopulla on tämä tapahtuva!" 38:16. "... sijoitan teidät omaan maahanne.." - - -


      • tuhat ja yksi
        ekivaari kirjoitti:

        >>Siinä sanotaan siis mm. näin ".. nämä luut ovat koko Israelin heimo.." Lukiessasi sen jatkoa mm. 38 luvusta, huomaat että on kyse lopunajasta: " .. vuotten lopulla.." 38:8. ".. päivien lopulla on tämä tapahtuva!" 38:16. "... sijoitan teidät omaan maahanne.." - - -

        mitä kirjoitti Babylonian vankeudessa ja sinne vankeuteen myös kuoli. Kyyroksen kuninkuuden aikana juutalaisia palaisi takaisin palestiinaan ja tuon sanoman innoittamana ja muídenkin juutalaisten uskonnon probakannan innoittamana, siitä Raamatun V.T. kirjoittaa . Ei kirjoita sanakaan nykyisestä juutalaisten paluusta palestiinaan (1948- ) Nykyisen probakandan keksijöitä nimitetään SIIONISTEIKSI ja se on kokonaan erijuttu ja HUOM! prpbakointi saa ja voi ja on virheellistä ja usein se sisältää suoranaisia valheitakin ,niinkuin Sionistienkin opit sisältävät ja ne on tarkoitettu etupäässä uskottavaksi Kristinuskoisten piireissä mielipiteiden ja taloudellisen tuen saavuttamiseksi heidän hankkeilleen. Ja Uuden Testamentin kirjoittamisen aikoinakin oli jo vastustusta virheellisen opin levittämistä vastaan ja aivan samat sanat nykyäänkin tuodaan usein esille vastaväitteiden kumoamiseksi. "Jospa tekin pyrkisitte ymmärtämään hengelliset asiat hengellisesti eikä lihan mukaan, sillä [Hepr.12:18-24]."


      • hirvas
        WeijoLindroos kirjoitti:

        Katso Hesekiel 37:

        "1. Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Herran hengessä ja laski minut keskelle laaksoa. Ja se oli täynnä luita. 2. Ja hän kuljetti minua ympäri niitten ohitse; ja katso, niitä oli hyvin paljon laakson kamaralla, ja katso, ne olivat hyvin kuivia. 3. Niin hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, voivatkohan nämä luut tulla eläviksi?" Mutta minä sanoin: "Herra, Herra, sinä sen tiedät." 4. Niin hän sanoi minulle: "Ennusta näistä luista ja sano niille: Kuivat luut, kuulkaa Herran sana. 5. Näin sanoo Herra, Herra näille luille: Katso, minä annan tulla teihin hengen, ja te tulette eläviksi. 6. Minä panen teihin jänteet, kasvatan teihin lihan, vedän yllenne nahan ja annan teihin hengen, ja te tulette eläviksi. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra." 7. Minä ennustin, niinkuin minua oli käsketty. Ja kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa. 8. Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut. 9. Niin hän sanoi minulle: "Ennusta hengestä, ennusta, ihmislapsi, ja sano hengelle: Näin sanoo Herra, Herra: Tule, henki, neljästä tuulesta ja puhalla näihin surmattuihin, että ne tulisivat eläviksi." 10. Minä ennustin, niinkuin hän oli minua käskenyt, ja niihin tuli henki, ja ne tulivat eläviksi ja nousivat ylös jaloillensa: ylenmäärin suuri joukko. 11. Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nämä luut ovat koko Israelin heimo. Katso, he sanovat: 'Meidän luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyttä, me olemme hukassa.' 12. Sentähden ennusta ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan. 13. Ja siitä te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne. 14. Ja minä annan teihin henkeni, niin että te tulette eläviksi, ja sijoitan teidät omaan maahanne. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra: minä olen puhunut, ja minä sen teen, sanoo Herra."

        Siinä sanotaan siis mm. näin ".. nämä luut ovat koko Israelin heimo.."
        Lukiessasi sen jatkoa mm. 38 luvusta, huomaat että on kyse lopunajasta:
        " .. vuotten lopulla.." 38:8.
        ".. päivien lopulla on tämä tapahtuva!" 38:16.
        "... sijoitan teidät omaan maahanne.." - - -
        Asiasta saa kokonaiskuvamn lukiessa Hes. 35 - 38 luvut kokonaisuudessaan.

        Israel itsenäistyi lähes 2000 vuoden diasporan jälkeen toukokuussa vuonna 1948. Näin luut lähenivät toisiaan. Kolinaa kuului. Vihamieliset muslimit nousivat Jumalan suunnitelmaa vastaan tarkoituksenaan hävittää koko kansa. Sitä muslimit edelleen haluavat.
        Israelin kansa alkoi kasvaa ja kehittyä. "Kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa. 8. Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut."
        Lopullinen vaihe on oleva, että he kansakuntana ottavat vastaan messiaansa Jeesuksen.

        tuollaisia ihmisjärkeilyjä tarvitaan?


      • tuhat ja yksi

        ..."tempauksen ajankohta taas piti olla 7 vuotta ennen, koska seurakunta temmattaisiin pois vihan ajasta, joka samalla olisi ollut se viimeinen vuosiviikko Danielin profetiasta." Tuo harha on lähtöisin Dan,9:26-27. väärin tulkitusta Raamatun kohdasta! Raamatun konta mielestäni kertoo Antiokhos neljännen Epifaneen aikaisista juutalaisiin kohdistuneista vainoista ,hallitsi 175 eaa.- 164 eaa. Kristityt kaikki laskevat Dan. aikalaskut väärin niillä aikalaskuilla ei ole mitään tekemistä Jeesus Nasaretilaisen kanssa. Kristinuskon eri lahkot väärentävät Raamatun V.T.n, sanomaa taitavasti omiin tarkoituksiinsa ja tuon väärentämisen harhan ymmärtämiseen ei ole mielestäni muuta keinoa ,kuin Raamatun tuntemus. Helluntailiikkeessä on tunnettu valhe ja ihmisten johdatus harhaan,kun kerrotaan Raamatun sanomaa vain ymmärrettävän "PYHÄSSÄ HEGESSÄ". Tuon valehtelun aloitti jo Paavali ja muut Uuden Testamentin kirjoittajat! Ja kertomukseni on tosi! Yhtä tosi ,kuin jotta minulla on tuo mainitsenasi kirja jossa Keijo Lindeman tulkitsee Danielin kirjaa ja muistelen etten sitä ostanut itse vaan se "lyötiin" käteeni lueskele tuosta jotta alat ymmärtää jotain ! Mone uskonliikkeiden kannattajat ovat samassa pisteesä kuin 1970 ja 1980 luvun vaihteessa ja höpisevät vailla tarkempaa tietoa "Jeesuksen pikaisesta tempauksesta". Otasaluun ollessa niin uskon kyllästämä ettei sinne tosiasiat meinaa upota ei sitten millään.


      • m 12
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        ..."tempauksen ajankohta taas piti olla 7 vuotta ennen, koska seurakunta temmattaisiin pois vihan ajasta, joka samalla olisi ollut se viimeinen vuosiviikko Danielin profetiasta." Tuo harha on lähtöisin Dan,9:26-27. väärin tulkitusta Raamatun kohdasta! Raamatun konta mielestäni kertoo Antiokhos neljännen Epifaneen aikaisista juutalaisiin kohdistuneista vainoista ,hallitsi 175 eaa.- 164 eaa. Kristityt kaikki laskevat Dan. aikalaskut väärin niillä aikalaskuilla ei ole mitään tekemistä Jeesus Nasaretilaisen kanssa. Kristinuskon eri lahkot väärentävät Raamatun V.T.n, sanomaa taitavasti omiin tarkoituksiinsa ja tuon väärentämisen harhan ymmärtämiseen ei ole mielestäni muuta keinoa ,kuin Raamatun tuntemus. Helluntailiikkeessä on tunnettu valhe ja ihmisten johdatus harhaan,kun kerrotaan Raamatun sanomaa vain ymmärrettävän "PYHÄSSÄ HEGESSÄ". Tuon valehtelun aloitti jo Paavali ja muut Uuden Testamentin kirjoittajat! Ja kertomukseni on tosi! Yhtä tosi ,kuin jotta minulla on tuo mainitsenasi kirja jossa Keijo Lindeman tulkitsee Danielin kirjaa ja muistelen etten sitä ostanut itse vaan se "lyötiin" käteeni lueskele tuosta jotta alat ymmärtää jotain ! Mone uskonliikkeiden kannattajat ovat samassa pisteesä kuin 1970 ja 1980 luvun vaihteessa ja höpisevät vailla tarkempaa tietoa "Jeesuksen pikaisesta tempauksesta". Otasaluun ollessa niin uskon kyllästämä ettei sinne tosiasiat meinaa upota ei sitten millään.

        "Uskon täydellisellä uskolla Messiaan tulemukseen ja jos Hän viipyy, uskon sittenkin!" Messiaani on Jeesus Kristus, Hän joka ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, astui ylös taivaaseen istuen Isän, Jumalan oikealle puolelle. Sieltä Messias on kerran tuleva takaisin ja kaikkien silmät saavat nähdä Hänet.


      • tuhat ja yksi
        m 12 kirjoitti:

        "Uskon täydellisellä uskolla Messiaan tulemukseen ja jos Hän viipyy, uskon sittenkin!" Messiaani on Jeesus Kristus, Hän joka ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, astui ylös taivaaseen istuen Isän, Jumalan oikealle puolelle. Sieltä Messias on kerran tuleva takaisin ja kaikkien silmät saavat nähdä Hänet.

        Taita olla kuitenkin Rooman kirkon tunnus. Jota monet erheellisesti portoksi kutsuvat!


    • innolla

      Jeesusta! Totta on, että: "ei ole teidän asianne tietää aikoja ja hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, vaan kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaam minun todistajiani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka." Ap.1:7-8 Onhan niissä aikojen laskemisissa menty pieleen monta kertaa, mutta ei se tee tyhjäksi sitä, etteikö Jeesus tulisi. Aina kannattaa valvoa, sillä Hän voi tulla minä hetkenä tahansa. Jos meillä on rakkaus sydämissä Häntä kohtaan, niin silloin me odotamme häntä, emmekä ole kuin ne pahat palvelijat, jotka sanoivat sydämissään, "että herramme tulo viipyy", ja rupesivat lyömään kanssapalvelijoitaan, syömään ja juopumaan juopuneiden kanssa. 2Piet.3:3-9 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus Hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan kaikki tulevat parannukseen. Eikös se ole armoa, että on viivytetty vielä Hänen tuloansa. Kuinka monta omaansa Hän tahtoisi uudistaa ja uskomatonta pelastaa omaan valtakuntaansa. Emmehän halua olla pois siitä joukosta, jota Hän eräänä päivänä tulee noutamaan? 2Piet.10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta sulavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. Ollaan valmiita, sillä merkit täyttyvät. On maanjäristyksiä, nälänhätää, kulkutauteja, vääriä profeettoja jne.. Nämä ovat niitä synnytystuskia, koska luomakuntakin yhdessä huokaa meidän kanssamme, odottaen Jumalan lasten kirkkauden ilmestymistä. Ilm.22:20-21 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

      • tuhat ja yksi

        Ja näyttää siltä ettei mitään uutta ole tullut sen jälkeen! Vaikka Jumala muka puhuu siellä sun täällä miten selität sen,- Mitä Jumala puhuu nykyään,kenelle ja kenen kuulema Jumalan puhe on tosi ja kenen valhe ? Mielestäni kaikki valhetta.


      • Hän puhuu
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Ja näyttää siltä ettei mitään uutta ole tullut sen jälkeen! Vaikka Jumala muka puhuu siellä sun täällä miten selität sen,- Mitä Jumala puhuu nykyään,kenelle ja kenen kuulema Jumalan puhe on tosi ja kenen valhe ? Mielestäni kaikki valhetta.

        Sanassaan sinulle ja meille kaikille, jos on vain kuulevat korvat ja vastaanottavainen sydän!


      • tuhat ja yksi
        Hän puhuu kirjoitti:

        Sanassaan sinulle ja meille kaikille, jos on vain kuulevat korvat ja vastaanottavainen sydän!

        Jeesus vai 66 kirjoituskokoelmaa ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe