Kartiomarjakuusi

ainokainen aivan

Viime kesänä istutettu kartiomarjakuusi näyttää yksinäiseltä.
Pohdin, joskos sitä hieman leikkaisin ja saisin lisättyä sitä pistokkaista.
Onnistuisikohan?
Mihin aikaan olisi soveliasta saksia?
Ja onko kellään kokemusta tuosta marjakuusen pistokaskasvatuksesta?
Kuulisin mieluusti.

1

3135

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viherpeukku

Marjakuusta voi lisätä kohtalaisen puutuneesta pistokkaasta, joten sitten kesällä-alkusyksystä olisi syytä tarkkailla sopivaa ajankohtaa. Itse en ole koskaan kokeillut. Osaa havuista on kyllä melko vaikeaa, jopa mahdotonta lisätä kotikonstein pistokkaasta. Siemenestä pitäisi onnistua paljon helpommin. En nyt tuomitse yritystä marjakuusen kanssa, mutta esim kataja on kyllä tuskallinen juurrutettava. Suora lainaus kirjasta kasvien lisääminen: "Paras on 8-10 cm mittainen terve pistokas jossa tyvi on puutunut noin 1cm matkalta. Pistokas poikkaistaan nivelen alapuolelta ja alin kolmasosa karsitaan lehdettömäksi." Sitten vain purkkiin ja kylmälavaan tai kasvihuoneeseen. (tai maahan esim harson alle) Sopiva kosteus, ei kovaa paahdetta. Seuraavana keväänä alkaa tulokset näkyä. Noin olen itse kesävihantia lisännyt hyvällä menestyksellä. Optimi saattaisi olla kasvihuone alalämmöllä, jolloin juuret saavat hitaasti kasvaa koko talven. Tarkemmin en tiedä, kun ei ole ollut havuille tarvetta. Kyllä tuo mainitaan useammassa oppaassa että; Taxus - lisääminen kohtalaisen puutuneista pistokkaista, joten kyllä sen pitäisi mahdollista olla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      51
      1323
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      17
      1031
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      987
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      77
      673
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      668
    6. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      27
      470
    7. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      451
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      450
    9. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      15
      439
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      423
    Aihe