Auton vaihto on mielessä ja V70 AWD tai XC70 vuosimalleina 2005-2007 ja n. 70-110 tkm ajettuina (ehkä diesel-automaatteina) tuntuisi kiinnostavalta vaihtoehdolta. Muutama kysymys aiheeseen liittyen: - Mitkä ovat näissä Volvoissa huoltovälit ja merkittävimmät/isoimmat määräaikaishuollot? (nimenomaan diesel-automaatti-awd -versioissa) - Minkä hintaisia ko. huollot suunnilleen ovat? - Onko näissä automalleissa paljon vikoja, vai riittääkö yleensä normaalin huolto-ohjelman mukaiset huollot ja kuluvien osien vaihdot?
V70 / XC70 huoltovälit, hinnat ja luotettavuus
6
4911
Vastaukset
- Tilastoa
Oma kohtaista kokemusta ei noista ole. Mutta katso ruotsalainen tilasto siitä, kuinka paljon kolme vuotta vanhoissa autoissa oli katsastuksen hylkäykseen johtaneita vikoja. Ainakin XC90 vaikuttaa aika pommilta jo kolme vuotta vanhana. http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot vuosimalli 2005/1135244923263 - Volvo V70 bensa: sijalla 102/184, 3% todennäköisyys hylkäykselle. - Volvo V70 XC / XC 70 farmari: sijalla 151/184, todennäköisyys 6% - Volvo V70 farmari: Sija 153/184, todennäköisyys 6% - Volvo XC90: Sija 179/184, todennäköisyys 21% - Volvo XC90 Diesel, Sija 181/184, todennäköisyys 25% Keskivertoauto oli sijalla 121 ja todennäköisyys 4%. Eli ainoastaan V70 oli keskiarvon paremmalla puolella ja sekin hävisi reippaasti jollekin Citroen C5:lle.
- 2005-2007
Todella mielenkiintoista. Taisi juuri Volvo pudota pois harkittavien listoilta. Audi A4, Octavia ja Subaru Forester ovat kaikki vähän pienempiä, mutta sijoittuvat suunnilleen tuon tilaston kärkijoukkoon...
- ihmeessä
2005-2007 kirjoitti:
Todella mielenkiintoista. Taisi juuri Volvo pudota pois harkittavien listoilta. Audi A4, Octavia ja Subaru Forester ovat kaikki vähän pienempiä, mutta sijoittuvat suunnilleen tuon tilaston kärkijoukkoon...
pudota jos noihin vertaa niin volvo on auto.. ainakin oma v70 -99 on menny aina ilman napinoita läpi jo kolme vuotta..
- Puolitotuus
2005-2007 kirjoitti:
Todella mielenkiintoista. Taisi juuri Volvo pudota pois harkittavien listoilta. Audi A4, Octavia ja Subaru Forester ovat kaikki vähän pienempiä, mutta sijoittuvat suunnilleen tuon tilaston kärkijoukkoon...
Auton valintaperusteet ovat yleensä ihmisen tunnekysymyksiä, painottaen mitä milloinkin. Ensinnäkin täytyy muistaa tilastoja lukiessa, että se on vasta raakadataa, jossa esitetään yleensä kahden tai useamman muuttujan keskinäinen riippuvuus. Tilastotaulukoita matemaattisesti pyöritellessä ja valittaessa sopivat muuttujat voidaan lopputulokseen vaikuttaa esittäjän haluamaan suuntaan. Minulle auton valintaperusteet ovat: 1. Turvallisuus. Kolaritesti, ajon vakautusjärjestelmä, valot, talviautotesti, ajettavuus Suomen olosuhteissa, kolaritilastot ja kuolleisuus ko. autolla ajettaessa. 2. Auton koko ja korimalli kuljetustarpeeni huomioiden. 3. Ympäristöystävällisyys. Moottorin koko suhteessa ajotapaani, polttoaineen kulutus, päästöt. 4. Auton laatu. Vikatilastot, laskettuna montako vikaa ajettua 10000 km kohti, korroosiokestävyys. 5. Käyttökustannukset. Varaosien ja huoltojen hinnat, polttoainekustannukset, vakuutusmaksut, hankintahinta. 6. Auton ulkonäkö. Auton visuaalinen olomuoto ulkoa ja sisältä. 7. Muiden käyttökokemukset. Vuoden auto lista. Nämä seitsemän perusjuttua laitan taulukkoon, niin voin nähdä autot minun arvoilleni sopivassa paremmuusjärjestyksessä. Tehkää tekin samoin, niin ei tule autoa valinneeksi liian yksipuolisin perustein.
- Taitaa jäädä?
Puolitotuus kirjoitti:
Auton valintaperusteet ovat yleensä ihmisen tunnekysymyksiä, painottaen mitä milloinkin. Ensinnäkin täytyy muistaa tilastoja lukiessa, että se on vasta raakadataa, jossa esitetään yleensä kahden tai useamman muuttujan keskinäinen riippuvuus. Tilastotaulukoita matemaattisesti pyöritellessä ja valittaessa sopivat muuttujat voidaan lopputulokseen vaikuttaa esittäjän haluamaan suuntaan. Minulle auton valintaperusteet ovat: 1. Turvallisuus. Kolaritesti, ajon vakautusjärjestelmä, valot, talviautotesti, ajettavuus Suomen olosuhteissa, kolaritilastot ja kuolleisuus ko. autolla ajettaessa. 2. Auton koko ja korimalli kuljetustarpeeni huomioiden. 3. Ympäristöystävällisyys. Moottorin koko suhteessa ajotapaani, polttoaineen kulutus, päästöt. 4. Auton laatu. Vikatilastot, laskettuna montako vikaa ajettua 10000 km kohti, korroosiokestävyys. 5. Käyttökustannukset. Varaosien ja huoltojen hinnat, polttoainekustannukset, vakuutusmaksut, hankintahinta. 6. Auton ulkonäkö. Auton visuaalinen olomuoto ulkoa ja sisältä. 7. Muiden käyttökokemukset. Vuoden auto lista. Nämä seitsemän perusjuttua laitan taulukkoon, niin voin nähdä autot minun arvoilleni sopivassa paremmuusjärjestyksessä. Tehkää tekin samoin, niin ei tule autoa valinneeksi liian yksipuolisin perustein.
Aika monelta noin vaikeasti ajateltuna auton osto koska viat ei ole yhden suhde yhteen.Ainahan näitä tilastoja tehdään samoin koeajetaan autoja koskaan ne ei pidä tismalleen paikkaansa.
- 2005-2007
Puolitotuus kirjoitti:
Auton valintaperusteet ovat yleensä ihmisen tunnekysymyksiä, painottaen mitä milloinkin. Ensinnäkin täytyy muistaa tilastoja lukiessa, että se on vasta raakadataa, jossa esitetään yleensä kahden tai useamman muuttujan keskinäinen riippuvuus. Tilastotaulukoita matemaattisesti pyöritellessä ja valittaessa sopivat muuttujat voidaan lopputulokseen vaikuttaa esittäjän haluamaan suuntaan. Minulle auton valintaperusteet ovat: 1. Turvallisuus. Kolaritesti, ajon vakautusjärjestelmä, valot, talviautotesti, ajettavuus Suomen olosuhteissa, kolaritilastot ja kuolleisuus ko. autolla ajettaessa. 2. Auton koko ja korimalli kuljetustarpeeni huomioiden. 3. Ympäristöystävällisyys. Moottorin koko suhteessa ajotapaani, polttoaineen kulutus, päästöt. 4. Auton laatu. Vikatilastot, laskettuna montako vikaa ajettua 10000 km kohti, korroosiokestävyys. 5. Käyttökustannukset. Varaosien ja huoltojen hinnat, polttoainekustannukset, vakuutusmaksut, hankintahinta. 6. Auton ulkonäkö. Auton visuaalinen olomuoto ulkoa ja sisältä. 7. Muiden käyttökokemukset. Vuoden auto lista. Nämä seitsemän perusjuttua laitan taulukkoon, niin voin nähdä autot minun arvoilleni sopivassa paremmuusjärjestyksessä. Tehkää tekin samoin, niin ei tule autoa valinneeksi liian yksipuolisin perustein.
Tuo on hyvä ja kattava lista. Kaikista malleista ei välttämättä ole saatavissa samoja ja vertailukelpoisia tietoja, mutta silti tuon ajatuksellinen läpikäyminen varmasti helpottaa vertailua ja valintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1114947Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493272Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853009- 811757
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411520Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku161414450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1121377Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1151073- 161069
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431037