Joko olette tutustuneet

TaikisN

uudistuvaan Suomi24:n keskusteluun ? Ite en tykännyt niin paljoa kuin tästä nykyisestä, ei ollut niin selkeä. TAI....muutosvastarinta vaan nosti nokkaansa. :))) Oon huomannut että mitä enemmän elettyjä vuosia sitä terhakampi muutosvastarintani on. Kuis sulla, pitääkö kaikkea uutta vastaan ensin kapinoida vai nieletkö uudistukset purematta?

45

1221

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MuisQuuuuu

muutoksenvastainen urputus..Sitten makustelu ja mutustelu..Sitten mukaan halusta tai vastentahtoisesti..:o/... No..Ei kaikki uudistus ole hyvästä..;o)...

• MuisQuuuuu

etten edes ole tutustunut tuohon uuteen uudistukseen;o)...

• MuisQuuuuu

Näyttää oudolle..No ei kai uudistusta voi välttää.

• MuisQuuuuu

paitsi jääpuikkoon anaalissa:o/... Vain muutos on pysyvää..NÄin se taitaa mennä;o).. Ja me opitaan mitä vain..Ainakin se mitä halutaan:o)..

• se muutosvastarinnan kaava taitaa pääpiirteissään mennä :) Tuosta muistuikin mieleen kerrallinen luento jossain voimavarakoulutuksessa vuosia sitten, (jotain on siis todella jäänyt mieleenkin niistä :)))) Luennoitsija takoi sellaisen viisauden päähän joka on ollut monesti hankaloissa tilanteissa ohjenuorana. "pyri vaikuttamaan asioihin joihin pystyt, mutta yhtä tärkeätä hyvinvoinnille on se että et tuhlaa energiaasi yrittämällä muuttaa asioita joihin et pysty vaikuttamaan. Pääsee paljon vähemmällä ressillä kun oppii erottamaan nuo kaksi juttua toisistaan.

• MuisQuuuuu
        TaikisN kirjoitti:

se muutosvastarinnan kaava taitaa pääpiirteissään mennä :) Tuosta muistuikin mieleen kerrallinen luento jossain voimavarakoulutuksessa vuosia sitten, (jotain on siis todella jäänyt mieleenkin niistä :)))) Luennoitsija takoi sellaisen viisauden päähän joka on ollut monesti hankaloissa tilanteissa ohjenuorana. "pyri vaikuttamaan asioihin joihin pystyt, mutta yhtä tärkeätä hyvinvoinnille on se että et tuhlaa energiaasi yrittämällä muuttaa asioita joihin et pysty vaikuttamaan. Pääsee paljon vähemmällä ressillä kun oppii erottamaan nuo kaksi juttua toisistaan.

mä olen just sellanen pököpää..Sisukkaasti vain yritän ja yritän..Usein olenkin saanut aikaan muutosta..Ihan vain omalla esimerkilläni ja..ööh...pököpäisyydelläni..;o)))...

• MuisQuuuuu kirjoitti:

mä olen just sellanen pököpää..Sisukkaasti vain yritän ja yritän..Usein olenkin saanut aikaan muutosta..Ihan vain omalla esimerkilläni ja..ööh...pököpäisyydelläni..;o)))...

ainakin lastenkasvatuksessa on yllättävän iso, lapsihan oppii matkimalla :) Muutosvastarinnassa sellaisten asioitten hyväksyminen joihin ei pysty vaikuttamaan, on kuitenkin ainut keino päästä tilanteessa eteenpäin. Siitä nyt vaikka esimerkkinä tää tuleva uudistus. Tuskinpa sitä pystyy estämään vaikka kuinka alkaisi taistelemaan vastaan :O Että pakko tässä kait on vaan pitkin hampain yrittää sopeutua uudistettuun keskustelusivustoon tai vaihtoehtoisesti lopettaa kirjoittelu. Sitähän nyt ei kuitenkaan tule tehtyä :))

• MuisQuuuuu
        TaikisN kirjoitti:

ainakin lastenkasvatuksessa on yllättävän iso, lapsihan oppii matkimalla :) Muutosvastarinnassa sellaisten asioitten hyväksyminen joihin ei pysty vaikuttamaan, on kuitenkin ainut keino päästä tilanteessa eteenpäin. Siitä nyt vaikka esimerkkinä tää tuleva uudistus. Tuskinpa sitä pystyy estämään vaikka kuinka alkaisi taistelemaan vastaan :O Että pakko tässä kait on vaan pitkin hampain yrittää sopeutua uudistettuun keskustelusivustoon tai vaihtoehtoisesti lopettaa kirjoittelu. Sitähän nyt ei kuitenkaan tule tehtyä :))

Ihan vapaehtoisen pakko..Silleen tuntuu ei niin pakotetulta..pakolta:o/...

• se on kapinoida vastaan viimeiseen saakka. Näin olen tehnyt aikoinani kännykän, pankkikortin, tietokoneen, digiboksin ym. kanssa. Joten jäärä mikä jäärä :))

• taisin kohdata hengenheimolaisen :)) "MEILle ei ainakaan mikroa laiteta", paasasin aikoinaan. "Ja kännykkää nyt en ainakaan laita, enkä varmasti koske tietokoneeseen" No, kehitys kulkee vääjäämättä eteenpäin ja pienen ihmisen on vaan hissuteltava, jos ei mukana, niin ainakin perässä :)

• TaikisN kirjoitti:

taisin kohdata hengenheimolaisen :)) "MEILle ei ainakaan mikroa laiteta", paasasin aikoinaan. "Ja kännykkää nyt en ainakaan laita, enkä varmasti koske tietokoneeseen" No, kehitys kulkee vääjäämättä eteenpäin ja pienen ihmisen on vaan hissuteltava, jos ei mukana, niin ainakin perässä :)

se on suhtautua hiukan varauksella kaikkeen uuteen ja kulkea tosiaan hiukan jälkijunassa. Kerkiää aparaateista hinnat tippua ja lastenviat tulee korjattua, mitä aina uutuus laitteissa esiintyy :)) Meilläkin oli ensimmäinen tietokone jo jotain 90-luvun vaihteesta lähtien, mutta en koskenut siihen pikkusormellakaan. Vasta -05-06 aloin tutustua koneeseen ja pyörimään netissä. Ei tämä nyt niin kamalaa olekaan, mitä aluksi luuli :)))

• kerbiili62 kirjoitti:

se on suhtautua hiukan varauksella kaikkeen uuteen ja kulkea tosiaan hiukan jälkijunassa. Kerkiää aparaateista hinnat tippua ja lastenviat tulee korjattua, mitä aina uutuus laitteissa esiintyy :)) Meilläkin oli ensimmäinen tietokone jo jotain 90-luvun vaihteesta lähtien, mutta en koskenut siihen pikkusormellakaan. Vasta -05-06 aloin tutustua koneeseen ja pyörimään netissä. Ei tämä nyt niin kamalaa olekaan, mitä aluksi luuli :)))

ehkä himpun aiemmin, syksyllä -04 mä otin ensimmäisiä varovaisia kontakteja nettimaailmaan. kone oli jo hiukan aiemmin, mutta nettiyhteyttä siihen ei ollut tullut hankittua, nettihän oli kaiken pahan alku ja juuri :))))Muistan miten alussa pelkäsin kuollakseni viiruksia ja kaikkia örkkejä ja hirviöitä jotka nettiä pitkin pääsisivät saastuttamaan koneeni. Tiedä vaikka hyppisivät sieltä ruudusta huoneisiini.... Voi jestas niitä aikoja, pojatkin ristivät mut vainoharhaiseksi fossiiliksi silloin :D

• vaan en

pakoile tekojani vaan otan niistä vastuun AINA.

• oikea periaate :)

• Puhurix

Onks tää jotenkin muuttumassa. Taas kerran Puhuri on kuutamolla.

• Puhurix

Mistäs sitä infoa saa?

• keskustelujen etusivulla on linkki, taisi Vege jo sen kertoakin :) Meni iltaan saakka talkoissa, autoin yhtä tuttavaa muutossa.

• Puhurix

Miks kaiken pitää muuttua. Mä olen tullu vanhaks! En tykkää ku asiat ei pysy ennallaan.

• Puhurix
        TaikisN kirjoitti:

keskustelujen etusivulla on linkki, taisi Vege jo sen kertoakin :) Meni iltaan saakka talkoissa, autoin yhtä tuttavaa muutossa.

Muuttaminen on inhaa puuhaa. Kiva että autoit.

• Puhurix kirjoitti:

Muuttaminen on inhaa puuhaa. Kiva että autoit.

muuttaminen ainakin on, ei sitä tahdo tajutakaan mistä tavaraa ilmestyy niin paljon ://

• Puhurix
        TaikisN kirjoitti:

muuttaminen ainakin on, ei sitä tahdo tajutakaan mistä tavaraa ilmestyy niin paljon ://

muutossa yleensä pääsee eroon paljosta turhasta.

• Puhurix kirjoitti:

muutossa yleensä pääsee eroon paljosta turhasta.

jos ei satu olemaan hamsteriluonne. Omasta viimeisestä muutostani on aikaa jo yli kaksikymmentä vuotta, ei uskalla kuvitellakaan mikä urakka olisi nyt muuttaa johonkin.

• Puhurix
        TaikisN kirjoitti:

jos ei satu olemaan hamsteriluonne. Omasta viimeisestä muutostani on aikaa jo yli kaksikymmentä vuotta, ei uskalla kuvitellakaan mikä urakka olisi nyt muuttaa johonkin.

Tulin juuri lenkiltä ja naapurin yksinhuoltajaäiti lastaa pakettiautoon muuttokuormaa.

• Puhurix kirjoitti:

Tulin juuri lenkiltä ja naapurin yksinhuoltajaäiti lastaa pakettiautoon muuttokuormaa.

toivottavasti hänellä on siellä apuvoimia.

• Puhurix
        TaikisN kirjoitti:

toivottavasti hänellä on siellä apuvoimia.

on hyvä että selkä on tässä kunnossa. Ma pääsen tänään jäsenkorjaajalle. Ens yönä nukun ku pikku possu.

• Puhurix kirjoitti:

on hyvä että selkä on tässä kunnossa. Ma pääsen tänään jäsenkorjaajalle. Ens yönä nukun ku pikku possu.

sitä tarkoittanut että sun pitäis mennä sinne muuttoavuksi riehumaan kippeen selkäsi kanssa. :)

• Puhurix
        TaikisN kirjoitti:

sitä tarkoittanut että sun pitäis mennä sinne muuttoavuksi riehumaan kippeen selkäsi kanssa. :)

ajatellutkaan. Tuli vaan mieleen. Selkä on muuten aika hyvä, mutta jalat ei meinaa toimia niinku ennen. Ja sit ne samperit särkee makuulla. Vali vali.

• Puhurix kirjoitti:

ajatellutkaan. Tuli vaan mieleen. Selkä on muuten aika hyvä, mutta jalat ei meinaa toimia niinku ennen. Ja sit ne samperit särkee makuulla. Vali vali.

aiemmin jäsenkorjaajalla, mitä hän tekee selällesi?

• Puhurix
        TaikisN kirjoitti:

aiemmin jäsenkorjaajalla, mitä hän tekee selällesi?

on ainoa (tietty leikkauksen lisäks), joka on voinut auttaa mua kivussa. Käy lihakset läpi eikä tee mitään typeriä nitkautuksia. Ei tee mitään typerää kuten 5 vuotta sitten teki OMT-fysioterapeutti. Sen hoidon jälkeen jouduin sairaalaan.

• Puhurix kirjoitti:

on ainoa (tietty leikkauksen lisäks), joka on voinut auttaa mua kivussa. Käy lihakset läpi eikä tee mitään typeriä nitkautuksia. Ei tee mitään typerää kuten 5 vuotta sitten teki OMT-fysioterapeutti. Sen hoidon jälkeen jouduin sairaalaan.

mitähän on OMT-fysioterapia?

• Puhurix
        TaikisN kirjoitti:

mitähän on OMT-fysioterapia?

fysioterapeutti. Oli onneton hoito, joka johti mun selän tuhoon.

• Puhurix

pitää ihmisen jaloillaan. Periks en anna. Se on varma. Taas olin lenkillä koiran kanssa. Toisen kerran jo tänään.

• pistään viestin sinne sun testi avaukseen.

• pitää käydä kurkkaamassa.... Sinäkin piipahdit kahvilaan, täällä onkin nyt rauhaisaa kirjuutella.*tarjoaa vastakeitettyä kahveeta* Pullaa on pakastin täynnä, ja tuossa tarjottimella eilenleivottuja korvapuusteja, oleppa hyvä :)

• TaikisN kirjoitti:

pitää käydä kurkkaamassa.... Sinäkin piipahdit kahvilaan, täällä onkin nyt rauhaisaa kirjuutella.*tarjoaa vastakeitettyä kahveeta* Pullaa on pakastin täynnä, ja tuossa tarjottimella eilenleivottuja korvapuusteja, oleppa hyvä :)

olenhan mä tääl lukemassa käynyt montakin kertaan, mutta kirjoitus inspis jotenkin kadoksissa. Jos sitten pikkusen myöhemmin kahvia ja pullaa, kun ensin taidan syödä myöhäisen päivällisen :)

• Nittaminax kirjoitti:

olenhan mä tääl lukemassa käynyt montakin kertaan, mutta kirjoitus inspis jotenkin kadoksissa. Jos sitten pikkusen myöhemmin kahvia ja pullaa, kun ensin taidan syödä myöhäisen päivällisen :)

iltakahvit sitten ? :) Mikä sun kirjoitusinspiksen on vienyt? Mutta, totta, ei sitä inspistä aina ole.

• TizaNova

vanha Suomi alhaalla aamusta? Nyt oli ainakin selkeä tiedotus hakusivulla.

• TizaNova

..yhtä kuin ns. kotisivu, eli sitä 0100...luokkaa. :) Sinne on tullut hiljattain jopa 24:n keskusteluotsikoita, se on Palvelua! :D Aamulla oikein iso ilmo käyttökatkoksesta.

• TizaNova

..heti ensi yrittämällä. Sitä kautta kulkee mun polkuni - minne sitten viekin, milloinkin. :)

• on ollut alhaalla :) Kävin puoli seitsämän aikoihin kurkistamassa ja silloin ainakin pelasi vielä.

• TizaNova
        TaikisN kirjoitti:

on ollut alhaalla :) Kävin puoli seitsämän aikoihin kurkistamassa ja silloin ainakin pelasi vielä.

Tuskin muistan koskaan käydä niitä vilkuilemassa vaikka ehkä pitäis. Monien näkee kummastelevan palstoilla onko omalla koneella jotain mössöä, se kai ekaksi tulee mieleen.

• Mä en jaksa kans ....varsinkaan näitä tietoteknisiä...*murisee*

• kehitys kulkee niin hemmetin nopeasti, ettei pieni ihmispolo pysy perässä. Kun ajatteleekin miten valtavan harppauksen keikki on kehittynyt kahdessakymmenessä vuodessa...alkaa huimata.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2439
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      65
      2248
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1270
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      71
      1078
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      103
      1042
    6. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      889
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      196
      875
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      10
      817
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      769
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      47
      730
    Aihe