kuluttajan suoja jakohihnassa

etukäteen kyselijä

mites tuommosessa tapauksessa menetellään jos menen ostamaan käytetyn autona jolla on ajettu 100tkm ja hihnan vaihto on 150tkm ssa eka kerran mutta meneekin poikki 110tkm ssä eli ajassa esim. yli 6kk osto(vaihto)hetkestä. olenko puilla paljailla vai voinko vaatia liikettä vastuuseen kuluttajan suojaan tms vedoten että "tuotteen" on oletettu kestävän 150000km eli hankalin on tietenkin näyttää toteen tämä väite. tosin tässä ei niin hankalaa kuin jossain tietokoneen näytössä jossa vuoden takuu mutta jonka pitäisi kestää 3v.

15

1593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäisi kai olla..

      Aika ja kilometrimäärä. Se että kuinka vanha hihna on niin sillä on myös jokin vanhenemisaika että onko 5 vuotta vai 3v? 2v

    • mek.1981

      150tkm/10 vuotta on hyvin monessa zetec koneessa.

    • piiriin

      Ei ole ainakaan myyjän asia, jos valmistaja lupaa remmille 150tkm vaihtovälin, mutta se katkeaa aikaisemmin. Ei taidaa auttaa muu, kuin maahantuojan kanssa rettelöimään.

    • ketju/hihna

      Kaikkein viisainta on äänestää jaloillaan ja jättää hihna-auto kauppaan. Vielä uusissakin autoissa jotkut piheimmät valmistajat käyttävät hihnaa. Kuluttajien valistuneisuus on kuitenkin saanut jo suurimman osan valmistajista käyttämään ketjua. Ensimmäinen asia jonka minä tarkistan autoa ostaessani on se että siinä on jakoketju.

      • Sanoit

        Kirjoitit viisaasti , noin minäkin


      • wwwwws

        vain niin, jakohihnat kyllä yleensä kestävät sen määrän mitä sille valmistaja on määrännyt vaihtoväliksi tietty kilometrimäärä/aika, kumpi ensin tulee täyteen... Kysäses volkkari miehiltä miten niillä on pelannut tämä uusi kone 1.4 tsi, mikä on ketjukone, ongelmia on ilmennyt 50tkm jälkeen...


      • taunovaan
        wwwwws kirjoitti:

        vain niin, jakohihnat kyllä yleensä kestävät sen määrän mitä sille valmistaja on määrännyt vaihtoväliksi tietty kilometrimäärä/aika, kumpi ensin tulee täyteen... Kysäses volkkari miehiltä miten niillä on pelannut tämä uusi kone 1.4 tsi, mikä on ketjukone, ongelmia on ilmennyt 50tkm jälkeen...

        Kerro lisää 1.4TSI ketjuongelmasta. Kaikki TSI:n eri tehoversiot vai joku tietty?


      • enemmän

        sais hihnakoneita halvalla! minä katson onko kone sellainen,et hihnan katketessa mitään ei mene rikki.senhän vaihtaa sit vaikka tienpäällä.hihna maksaa noin 20e.


      • Minulla on ollut parikymmentä autoa tähän mennessä ja vain yhdestä on nokka-akselin veto hajonnut kesken ajon. Ketju oli poikki, venttiilit solmussa, männän päässä kolo ja nokka-akselin yhdessä nokassa kolo. Hammashihnan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Minä otan mieluiten hammashihnavetoisen nokka-akselin, jossa vaihtoväli on pitkä (mieluiten yli 200 kkm). Tai mieluiten tietysti hammaspyörävetoinen nokka-akseli (joko välipyörillä tai akselivetoinen) mutta tällainen rakenne on valitettavan harvinainen.


      • sotalippu, kruunut valkoisia
        Mr-Anderson kirjoitti:

        Minulla on ollut parikymmentä autoa tähän mennessä ja vain yhdestä on nokka-akselin veto hajonnut kesken ajon. Ketju oli poikki, venttiilit solmussa, männän päässä kolo ja nokka-akselin yhdessä nokassa kolo. Hammashihnan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Minä otan mieluiten hammashihnavetoisen nokka-akselin, jossa vaihtoväli on pitkä (mieluiten yli 200 kkm). Tai mieluiten tietysti hammaspyörävetoinen nokka-akseli (joko välipyörillä tai akselivetoinen) mutta tällainen rakenne on valitettavan harvinainen.

        valkoisella pohjalla. Yhtä säälittävää


    • saat rauhas

      ajella.

    • näin tekisin

      Jos se on merkkihuollettu niin voit vaatia valmistajaa korvaamaan. Eihän se helppoa ole, helpompaa on ostaa ketjukoneella oleva auto.

    • jakoketjut

      Uusien autojen jakoketjut on niin onnettoman heppoisia, ettei ihme jos ongelmia on. Omassa vanhemmassa Bemarissa sentään oli vain öljyvuotoa ketjun kotelosta. Tosin autoa vaihdon aikaan ketju piti jo sellaista rallatusta, että uusi omistaja todennäköisesti joutui korjaushommiin.

    • keltaisessaporsissä ja nett...

      osta liikkeestä, ne ei korvaa mitään turhaa.

      • astrassa hihna

        150t tai 160t.primun ketjutki on pomppinu jossain tapauksissa pois...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3006
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      14
      1051
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1008
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      854
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      764
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      635
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe