Niin, eli olen nyt autokoulussa ja minulla on ollut kytkimen ja vaihteiden kanssa vaikeuksia. Nyt mielessäni pyörii automaattikortin hankinta, koska oma tuleva autonikin on automaatilla varustettu. Miten on, voinko mennä suorittamaan inssin automaatilla toiseen ajokouluun, vaikka kävin teoriat ja ajotunnit tässä koulussa? Kyseinen koulu ei tarjoa automaattimahdollisuutta. Missä Helsinki-Espoo alueella on mahdollista suorittaa automaattikortti?
Automaattikortti?
15
8220
Vastaukset
- Kiki
Automaattikortin siis. Ajokortin taas erityishedoin saat vaikkapa haagan autokoulusta, ja se on aivan sama, vaikka menisit omalla automaattivaihteisella autollas siihen inssiin...
- inssiin
Edellyttää tietenkin, että omaan autoon on asennettu opetuspolin.
- Kiki
inssiin kirjoitti:
Edellyttää tietenkin, että omaan autoon on asennettu opetuspolin.
se pitää olla, mut mitä siitä sitten? yleinen käsityys vaan on, että oamlla autolla ei inssiä voisi tehdä...
- sillä automaatilla
jos inssit ajelet niin et saa edes siirtää kaverin autoa jossa tavalliset vaihteet.
- ajo ei
vaadi eri korttia. Ajokortissa on merkintä automaatista, mikäli inssin sellaisella ajat. Et voi ajaa manuaaliautolla ollenkaan. Kannattaako mielestäsi moinen?
- Kiki
Sinä et oletettavasti osaa ajaa helikopteria, joten kannttaako sinun hankkia pelkkää autokortti? Sama juttu aloittajalla, jos ei osaa ajaa manuaalia, niin kai silloin kannattaa hommata EDES se kortti automaattivaihteisille
- ei osaa
Kiki kirjoitti:
Sinä et oletettavasti osaa ajaa helikopteria, joten kannttaako sinun hankkia pelkkää autokortti? Sama juttu aloittajalla, jos ei osaa ajaa manuaalia, niin kai silloin kannattaa hommata EDES se kortti automaattivaihteisille
ajaa manuaalilla Suomessa, ei kannata korttia ainakaan autoon ajaa ollenkaan.
- helikopterikortilla
Kiki kirjoitti:
Sinä et oletettavasti osaa ajaa helikopteria, joten kannttaako sinun hankkia pelkkää autokortti? Sama juttu aloittajalla, jos ei osaa ajaa manuaalia, niin kai silloin kannattaa hommata EDES se kortti automaattivaihteisille
ajaa autoa Suomessa? Etkö ymmärrä lukemaasi, jos vastaus on ei. Pyydä äidinkielenopettajaltasi yksityisopetusta.
Käymäsi ajo- ja teoriatunnit on voimassa vaikka vaihdat autokoulua. Jos menet tutkintoon automaattivaihteisella autolla, niin siitä tulee ajokorttiin erityisehto. Eli et voi ajaa manuaalia ollenkaan. Tämä on kuitenkin varmaan sulle hyvä vaihtoehto. Jos kytkimen kanssa on ylivoimaisia vaikeuksia ja kotiautona automaatti, niin siitä vaan. Mikäli myöhemmin aiot rueta ajamaan manuaalia, niin sen ehdon poistaminen ei vaadi edes uutta ajokorttilupaakaan. Eikä ajoKOETTA. AJONÄYTE riittää. Sen ottaa vastaan joku tutvo ja siinä ei ajeta välttämättä edes liikenteen seassa. Eli näyttö siitä, että hallitsee manuaalin. Se riittää.
- syvä kurkku
kysyin Helsingissä Ajovarmalta asiasta ja sain kuulla, että täysi ajokoe kuuluu asiaan. Ja käsitin, että korttilupakin, jotta saadaan merkattu ehto pois muovikortista. Onkohan paikkakuntaeroja?
syvä kurkku kirjoitti:
kysyin Helsingissä Ajovarmalta asiasta ja sain kuulla, että täysi ajokoe kuuluu asiaan. Ja käsitin, että korttilupakin, jotta saadaan merkattu ehto pois muovikortista. Onkohan paikkakuntaeroja?
Erityisehtona jos on automaatti, niin ajokoetta ei vaadita. Tämä on poliisin asia ja poliisi laittaa määräyksen Ajovarmalle ehdon poistamisesta. Siihen riittää ajonäyte. Poliisi voi halutessaan määrätä myös ajokokeen, mutta pykälien mukaan näyte riittää.
- seuraavista
TEERISS kirjoitti:
Erityisehtona jos on automaatti, niin ajokoetta ei vaadita. Tämä on poliisin asia ja poliisi laittaa määräyksen Ajovarmalle ehdon poistamisesta. Siihen riittää ajonäyte. Poliisi voi halutessaan määrätä myös ajokokeen, mutta pykälien mukaan näyte riittää.
erityisehdon muuttaminen/poistaminen 12,5, sekä ajonäytteen hinta, sekä tietty uudet kuvat, jos edelliset on toimitettu yli 3v sitten
- haun mukaan
Espoossa Maken autokoulu ja Helsingissä autokoulu Hakaniemi ja Malmin autokoulu.
- ällös
ota vaikka ylimääräisiä ajotunteja ennen innsiä vaihteiston ja kytkimen käytön opetteluun.
- auttoi
Automaattivaihteinen auto löytyy myös Espoosta autokoulu Elosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483