Ilm 19:19-20 19 Sitten näin, että peto ja maailman kuninkaat sotajoukkoineen olivat kokoontuneet yhteen käydäkseen taisteluun ratsastajaa ja hänen sotajoukkoaan vastaan. [Ilm. 11:7, 16:14,16, 17:12-14] 20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. [Ilm. 13:13 | Jes. 30:33; Dan. 7:11] Suomeksi 19. jae: Peto ja yhdistyneet sotavoimat kokoontuivat yhteen käydäkseen erään kimppuun. Kenen? Se ilmenee edeltävistä 11-16 jakeesta - "Kuningasten kuningas ja herrain Herra". (Kopsaan viestini loppuun ne). Maailman sotavoimat ovat siis kokoontuneet yhteen. Sak 14. luku kertoo, että Jerusalemin ympärille. Ja ovat valmiina tappamaan Kuninkaan, jonka on kerrottu astuvan Öljynäelle. Suomeksi 20. jae: Jeesusta tappamaan tullut peto ja väärä profeetta heitetää ntulijärveen elävinä (!) ja Jeesus on vihdoin näkyvä voittaja. Kaikki sotajoukot - huom: ei kaikki ihmiset vaan kaikki hyökkääjät - surmataan jakeen 21 mukaan. Huomasitko ettei saatanaa heitetty tulijärveen? Vaan otettiin kiinni ja heitettiin syvyyteen. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki ei ole vielä loppu. Ilm 20:1-2 1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet. [2. Piet. 2:4; Juud. 6; Ilm. 9:1,2] 2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi, [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9] 3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa. 20:3 suomeksi: Saatana ulos 1000 vuodeksi ja vasta rauhanajan lopussa se päästetään irti vähäksi ajaksi. Jeesus hallitsee Jerusalemista käsin. "päästetään irti vähäksi aikaa" Niinpä. Se on ollut irti kaiken aikaa, eikä vasta vuodesta 1844. Kun väärä profeetta aj peto heitetää ntulijärveen, saatana vain sidotaan ja 1000-vuotisen rauhanajan lopussa päästetään irti vain vähäksi aikaa. JOS olisi kuten adv.tohtorit Flink ja Helminen valehtelevat, että saatana sidotaan erämaaolosuhteisiin tuhannen vuoden ajaksi, niin ei Raamatussa lukisi, että saatana päästetään irti tuhannen vuoden lopussa vähäksi aikaa villitsemään rauhanajan ihmisiä. Kun adventismissa ei uskota Raamattuun, niin selitetään lähes kaikki vain kuvakieleksi. Mutta kuningasten Kuningas voittaa kristikunnan lopussa ilmaantuvan pedon henkilökohtaisesti. Adventsimi koettaa leimata ylöstemapuksen "ylimääräiseksi", koska ei sovi ellenismiin, että Jeesus tulee ylöstempauksen jälkeen pedonajan lopussa alas Jerusalemiin ja perustaa rauhanajan. Jonka lopussa saatana päästetään hetkeksi irti. Suuri taistelu ei alkanut v. 1844 vaan on vasta lopussa, viimeiset 7 vuotta. Ilm 19:11-16 Valkoinen hevonen ja sen ratsastaja 11 Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti. [Ilm. 11:19 | 2. Makk. 3:25, 11:8; Ilm. 6:2 | Ilm. 1:5, 3:14] 12 Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse. [Ilm. 1:14, 2:18 | Ilm. 2:17] 13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana. [Jes. 63:2,3 | Joh. 1:1] 14 Hänen jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit, joiden puku oli hohtavan valkeaa pellavaa. [Matt. 28:3; Luuk. 2:13] 15 Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin. [Ilm. 1:16, 2:16 | Ilm. 2:27, 12:5 | Ilm. 14:19,20] 16 Hänen viittaansa on reiden kohdalle kirjoitettu nimi: kuninkaiden Kuningas, herrojen Herra. [Ilm. 17:14]
Kuningasten kuningas ja herrain Herra
4
140
Vastaukset
Tarvitsenko sisäistä vapautta väärämielisyydestä ja armoa lankeemusten päälle, että pelastuisin? En tarvitse siihen, mitäpä siitä. Tarvitsen puhtautta, jotta osaan lähimmäistä palvella. Ei itserakas omahyväinen itseriittoinen voi kantaa toisten kuormia. Gal. 6:2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1 ] Auta armias jos siitä vetäydyn pois; Laupiaan samarialaisen osasta. SILLOIN olemme hukassa! Hebr 10:37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele; 10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen". Jeesus ei omasta hengestään piitannut vaan toisten. Voi meitä, jos oma ura olisi ollut hänelle tärkeämpi. Esimerkiksi vapautusliikken johtaminen ja roomalaisten ikeen alta päästäminen. Mutta Jeesus on sisäisen vapautusliikkeen Herra.
### Sanoiko Jeesus että sunnuntaina Herran palveleminen vie kadotukseen ja sianlihan syöminen vie helvettiin? ### (tuntematon kyselijä) ADVENTTITOHTORIT LAITTANEET IHAN SIAN IHRAKSI Adventtijohtajat loppujen lopuksi tekevät melkein kaikesta kiellettyä sianlihaa, paitsi teestä ja sapatista. Kalanlihakin on sianlihaa, 9. opinkappaleen mukaan: Opinkohta 9: 9. Seurakunnan uskoon kuuluvat myös terveelliset elämäntavat. Seurakuntalaiset eivät syö lihaa eivätkä kalaa missään muodossa vaan pitäytyvät kasvisruokaan. He eivät myöskään käytä kahvia, tupakkaa, alkoholia, huumausaineita eivätkä muita nautintoaineita. Lähde: http://www.spaup.org/ http://paimensauva.wordpress.com/ Läpi sunnuntain eläminenkin on adventtitotuuden mukaan kiellettyä sianlihaa. Vaikka vain nukkuisi ja lepäisi sunnuntaina - se on synti, ellei hoe mielessään: "Minun ei tule hyväksyä sunnuntain pyhyyttä". (Viite: Ilm.kirjaseminaari) Sensijaan vallankumousjohtaja Kristuksen oppi sanoo, että kaikki on saastaiselle saastaista, mutta kaikki on puhdasta sille joka uskoo: Tit. 1:15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen. Luuk. 11:41 Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta. Room. 14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää. ALLA OLEVA SANA VIITTAA TIETYSTI GOLGATAN AIKAAN, MUTTA EIKÖ SITTEN SAMALLA LOPULLISEEN VOITTOONKIN Jesaja 25:6-8 6 Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9] 7 Tällä vuorella hän repäisee pois verhon, verhon kaikkien kansojen yltä, vaatteen joka on levitetty niiden ylle. [Jes. 60:2; 2. Kor. 3:16] 8 Kuolema on nielty ainiaaksi. Herra Jumala pyyhkii kaikkien kasvoilta kyyneleet ja vapauttaa kansansa alennuksesta ja häpeästä kaikkialla maan päällä. Näin on Herra puhunut. [1. Kor. 15:54; 2. Tim. 1:10 | Ilm. 7:17, 21:4] Jos ja KUN rasvaisia herkkuja nautimme, muistakaamme, että edessäpäin on se todellinen riemujuhla!
- mies..
VITTU SÄ OLET KIPEE!!! Siis sairaitten sairain... En sinuna kehtaisi päätäni ulos työntää, edes Jokituvalle!!!
Siinähän oli pääpointti tuo, että väärä profeetta ja peto heitettiin tulijärveen - tai kuten evankeelinen hirvas ja ellenistiset adventistit sanoisivat, että heitettiin olemattomuuteen, olemattomiksi - ENNEN rauhanaikaa (1000 v.) ja saatana vasta sen JÄLKEEN. ### Voi hyvä Kirjoittanut: mies.. 19.4.2009 klo 03.03 VITTU SÄ OLET KIPEE!!! Siis sairaitten sairain... ### No, viime elokuussa päälleni kurvattiin äksiti melkoisella vauhdilla. Kun sittä peltikasasta pääsin terveyskeskukseen ja sanoin lääkärille, että olen kipeä, niin lääkäri vastasi, että niin varmaan oletkin ainakin kaksi viikkoa ja särkyyn on haettava lääkettä. En hakenut ja seuraavana iltana olin jo tervekin. Saatan joskus olla kipeä, sillä ei vanhurskasta sääsetä vaivoilta. Mutta minulla on Suuri Lääkäri, joka voi parantaa hengen, sielun ja ruumiin. 1. Tess. 5:23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. Filem. 1:25 Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa. Jaak. 5:15 ja rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi. [Mark. 2:5] Mitä kehtaamiseen tulee, niin miksi sairaana olemista pitäisi hävetä? Lääkärinkö edessä? 1. Piet. 4:16 Mutta sen, joka kärsii kristittynä, ei pidä hävetä, vaan hän kirkastakoon kristityn nimellään Jumalaa. Siunausta toivottaen! Antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841359- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370808- 142769
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän123692- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56604