http://www.youtube.com/watch?v=TxxnL-UMVuI
Loistava biisi vuodelta 1966. Tätä kannattaisi intissä soittaa sulkeisharjoitusten aikana. Parhaimmat kohdat:
"Tapa tapa ittes, tapa tapa ittes, tänne se kuolet kumminkin"
"Ensin vietiin pitkä tukka, jalkarättiin vaihtui sukka
näin syntyi uusi ohjus Suomen Armeijaan
Muissa maissa tekniikka valttia on vissiin
meillä taas kaikki toivo liittyy metsäsissiin"
"Monta sotaa urheasti minä tappelin
sata kertaa kuolin, silti vältin kappelin"
"Ei Suomen Armeijaa kukaan voi voittaa
jos pinkan, punkan teossa tahdotaan koittaa"
Irwin Goodman - Sotilas
Hitti vuodelta 1966
186249
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 18
Vanhimmat
ja vitun tyhmää!
Olen koettanut saada jostakin selville että missä Irwin Goodman kävi armeijan ? Jos ei ollut Hangon Dragsvikissä niin mitään dokumenttia ei ole sen nimisestä kaverista ! Eli armeijan käyminen taisi jäädä väliin ?
Hammarberg tämä Irvinin oikea nimi. Mistä sinä muuten noita tarkistelet? Saako kuka hyvänsä kenen hyvänsä miehen armeijassaolosta tietoja noin vain vaikka netistä ? Kerro minulle. Kiinnostaisi nimittäin katsoa mitä itsestäni sieltä löytyy.
60-luvun alussa, tuli silloin Saksasta suorittamaan intin, paikkaa en tiedä, sotilasarvo alikersantti. Muuten Irwin oli ihan ok, hyviä anarkistisia ja vinoilevia biisejä. Terveisiä perseestä http://www.youtube.com/watch?v=VD6zQqlrWEQ
Ei pidä paikkaansa! Irwin oli ukkovainaan tupakaveri armeijassa!
Dragsvik sijaitsee Tammisaaressa eli nykyinen Raasepori.ei ole mitään tekemistä Hangon kanssa.jollain pahasti maantieto pielessä
Pioneereissa Korialla, 11 kk
Korian pioneeripataljoonassa kuten Vexi Salmikin. Vexikin alikersantti
Kuka kertttoo, olko Irwin Goodman mustalainen?? Tää tuli iha btw miellee.. Tietääkö kukaa? :)
Irwin Goodman (oikealta nimeltään Antti Yrjö Hammarberg eli ei tietoa ainakaan ollu Wikissä.
Irwin palveli Korian pioneereissä. Kun ite tulin palvelukseen 1965 Irwin oli lähtemässä pois
Antti Hammarberg kävi armeijan pioneeriaselajissa Korialla. Hän on 1963 vuoden palvelukseenastumisikäryhmää. Sotilasarvo alikersantti. Toimi vartiopäällikkönä Keuruun Kaleettomassa, josta lähti puntikselle ja jäi kiinni teostaan. Sai puntiksestaan putkatuomion 14 vrk. Vapautui jo 1964 vuoden aikana. Olen palvellut samanaikaisesti, joten tietoni pitää paikkansa varmuudella
Kunnon rentun eloon kuuluu tietysti kepeä renttuilu myös armeijassa, renttua ei voi yhteiskunta voittaa.
Renttu ei ole myötäilijä ja Irvin oli renttu!
😇😆😆😅😁
Lätsä pois, ollaan totuuven äärellä!
Renttu ja tenttu on kova yhdistelmä.
Eiku lätsä pysyy päässä.
Irvinillä oli aina jokin räysä päässä, ja niitä ehti olla monta
Koria pitää kutinsa, isäni 44 syntynyt palveli siellä samaan aikaan.
Irvini koki matkansa varrella rikkaudesta, rakkaudesta ja rapuloista melkosen kokemuspaketin.