Hyvät viinilasit?

Tiuku

Hei!

Enpä tiedä sopiiko tämä tälle palstalle mutta kysyn nyt kuitenkin: mitkä ovat teidän mielestä hyviä viinilaseja?
Olen aikeissa ostaa jotakin kohtuuhintaista sarjaa, kun vain tietäisi mitä...

11

2703

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitis vitifera

Itävaltalaisen Riedelin lasit ovat laadukkaita ja hyvin muotoiltuja. Niistä on olemassa erikoissarjoja mm. eri rypälelajeista valmistettujen viinien mukaan.

Perustason Riedel-laseja ("Ouverture") on myynnissä Alkon myymälöissäkin; joissakin myymälöissä saattaa olla myös kalliimpia Vinum-sarjan Riedeleitä.

Ostin 6 kpl puna- ja 6 kpl valkoviinilaseja (Ouverture-sarjaa) muutama vuosi sitten hintaan 49 mk/kpl. Kun pari lasia särkyi ja täydensin sarjoja, oli hinta pompannut 69 mk:aan / kpl. Nykyinen eurohinta lienee 12,90 € / kpl eli yksi lasi maksaa hyvälaatuisen viinipullon verran. Olen ollut laseihin tyytyväinen, mutta ihan halpoina Riedeleitä ei siis voi pitää :•(

Saamani tiedon mukaan Alkoissa on nyttemmin myös edullisempia, Piacenza-nimisiä (italialaisia?) viinilaseja – niitäkin erikseen puna- ja valkoviineille.

• Vitis vitifera

• Vitis vitifera

Mainitsemani Piacenza-viinilasit maksavat Alkossa 8,90 € / 6 kpl eli 1,48 € / kpl. Hinta on siis vain noin yhdeksäs- tai kymmenesosa Riedelin Ouverture-lasien hinnasta.

Alkossa on tarjolla myös Akvila-viinilaseja 2 kpl:een pakkauksissa hintaan 5,90 € eli 2,95 € / kpl.

Omakohtaista kokemusta minulla ei valitettavasti ole Piacenzasta sen enempää kuin Akvilastakaan.

http://www.alko.fi/tuotteet

• ...

avaaja halunnut ostaa KOHTUUHINTAISIA laseja?! 69 markkaa per lasi on aivan jarkyttavan kallis! uskon etta on kyseessa hyvalaatuinen lasi, mutta silti!

• Vitis titifera
        ... kirjoitti:

avaaja halunnut ostaa KOHTUUHINTAISIA laseja?! 69 markkaa per lasi on aivan jarkyttavan kallis! uskon etta on kyseessa hyvalaatuinen lasi, mutta silti!

Nuo Ouverturet (Alkossa nykyvaluutassa 12,90 €) ovat siis Riedelin "karvalakkisarjan" laseja. Vinum-sarjan Riedelit maksavat Alkossa 20,90 € tai 23,90 € koon ja mallin mukaan.

Toin myös esille halvempia vaihtoehtoja, jos et sattunut huomaamaan.

Tuossa alempana on pari mielipidettä, joissa kehutaan Alfredo Häberlin Iittalalle muotoilemia Essence-laseja. Luulenpa, etteivät ne ole juuri sen halvempia kuin Ouverture-Riedelit! Essencet ovat minustakin todella kauniita katsella, mutta enpä uskoisi niiden saavan todellisilta viini-ihmisiltä hirveästikään kehuja – muoto poikkeaa ikiaikaisen perinteisestä "tulppaanimallista" liiaksi.

• GBvU

Itse olen varsin ihastunut Iittalan Essence-sarjaan. Ajattoman kaunis muotoilu, kuitenkaan ei tylsä.

• Hieno lasi.

Essence punaviinilasi on sikäli hyvä, että se sopii myös oluen juontiin. Lasi on myös näyttävä, mutta voi joidenkin mielestä olla liiankin korkea?
        Mutta lasin valmistuslaatu on ensiluokkaista. Sen todistaa astiapesukoneella pestyt lasit: ei mitään jälkiä useammankaan pesun jälkeen (vaikka ei suositella) : )

• laseista

Aiemmin mainittu Riedel taitaa olla lasien eliittiä samoin kuin Peugeot pippurimyllyjen :-) eikä 12,90 ole mielestäni ollenkaan paha hinta verrattuina esimerkiksi iittalan laseihin.
      Essence on jotenkin nätti malli, mutta punaviinille mielestäni "kuuluu" sellainen perinteinen pyöreäpohjainen lasi. Riedeliä suosittelen.

• bochus

Itse päätin hankkia Riedelit, hulluilla päivillä on joinakin vuosina ollut ihan ok tarjouksia. Riittäisiköhän 6 6 kpl laseja?

• Zinfandel of Zuizide

Mitä tarkoitat "6 6" kappaleella? Hanki Riedelin Zinfandel/Riesling/Chianti (sama lasi siis kyseessä, nimi vaihtelee) laseja niin monta kuin tarvitset. Sama lasi käy vallan mainiosti punaisille ja valkoisille viineille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe