Espoossa kolmeviikkoa aurinko on jo porottanut selkeeltä taivaalta, pitäisiköhän alkaa jo kevyt kastelu.
Kolme viikkoa satamatta
2
296
Vastaukset
- viherpeukku
Jos on kovin kuiva kevät, niin yleensä olen viimeistään vappuna kastellut istutukset. Sillä tavalla saa lannoitteet imeytymään maahan ja kasvit puhkeat heti eloon. Monesti tuo kevätkastelu on ainoa jonka teen (no kasvimaalla toki). Samoin jos on ollut todella kuiva loppukesä, niin kannattaa kastella talvenkestävyyden parantamiseksi. Eikä mitään kevyitä kasteluita kannata tehdä, vaikka keväällä pienkin määrä tuntuu laukaisevan kasvun. Mielummin kuivan kesän aikana kastelee vaikka kaksi kertaa kunnolla ja jättää sen pinnan kostuttelun väliin. Tekee kasveille huonoa ja antaa rikkasiemenille otollisen alustan itää. Kuorikate pidättää hyvin kosteutta, joten vanhempia istutuksia ei yleensä tarvitse kastella laisinkaan jos sitä käytetään. Perennapenkissä toki lajit vaikuttavat kastelutarpeeseen, mutta pariin viime vuoteen ei suomen yleisimmät perennat ole oikeassa paikassa kastelua tarvinneet laisinkaan. Eli anna vettä vaan, mutta levitä lannoitteet ja kalkit ensin jotta saat ne imeytymään. Auringon paisteessa typpeä haihtuu pois jos lannoite jätetään maan pinnalle.
- Puutarhahullu espoosta
Kitään lämpimästä täydentävästä vastauksesta, ja hyvää ihanaa kevättä, ja kesää sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499