Tässä sitaatti Professori Tapio Puolimatkan kirjasta Usko, tiede ja evoluutio ISBN 978-951-619-498-4 Sivulta 175 --- "On tietysti mahdollista argumentoida, että oli olemassa hyviä syitä olla uskollinen Newtonin teorioille, mutta ei ole olemassa yhtä hyviä syitä tai yleensä mitään syitä olla uskollinen luomisteorialle. Tälläinen argumentti on ongelmallinen sikäli, että Newton itse tukeutui luomisteoriaan." --- http://scienceblogs.com/insolence/facepalm.jpg
Päivän Puolimatka sitaatti
3
391
Vastaukset
- Ristinkaataja
Uskonto on vääntänyt äijän hermoradat umpisolmuun.
- vanha-kissa
Mihin yhteyteen tämä sitaatti kuuluu? Puhutaanko tässä aurinkokunnasta, painovoimasta, väreistä (valon taipumisesta) vai Newtonin alkemiakokeiluista? Yleensä Newtonin teoria liittyy mekaniikkaan ja painovoimaan, ilmeisesti tässäkin? Mutta mitä ihmettä Newtonin teorioilla on luomisen kanssa tekemistä? Puolimatka näyttäisi sotkevan asioita oikein lahjakkaasti.
Nyt kun sitaatit otettiin puheeksi niin suomalaista TIETEELLISTÄ kreationismia edustavalta sivustolta löytyy myös mielenkiintoinen lausahdus: "On ensiarvoisen tärkeää, että kaikki Raamatun ulkopuolinen aineisto (kommentaarit, historian tutkimus, jne) koetellaan Raamatulla, ennen kuin sen voi hyväksyä selityksenä/osana selitystä." Siis mitä tuo Raamatulla koetteleminen yrittää sanoa? Tarkoittaako tämä, että on ensiarvoisen tärkeää hylätä kaikki Raamatun kanssan ristiriitaa aiheuttavat todisteet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv332937- 1452782
- 1372267
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162193Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131930Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161821489Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311256Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo961254Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891202Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1371198