Minua piinaa Jumalan hyvyys

Alex-kylliäistä ja evankelista hirvasta näyttää piinaavan helvetti ja laki. Ehkä onkin hyvä että niitä pidetään esillä, keppiä. Mutta minua piinaa Jumalan hyvyys, enkä tarvitse musitutusta helvetistä tai laista. Room. 2:4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Ps. 68:18 (68:19) Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä. En minä pääse Jumalan rakkautta pakoon ... Ps. 139:8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä. Luuk. 16:16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.* [Jakeen loppu voidaan kääntää myös: "ja jokainen tunkeutuu väkisin sinne."] [Matt. 11:12,13 | Luuk. 9:2,60] Jumalan rakkaus sisi on ikuinen ja lain tulee vähetä kuin Johannes Kastajan konsanaan. Vaikka kaikki eivät näköjään sitä vielä tiedä: ### Laki on ikuinen, piina ei ole Kirjoittanut: ikuista... 21.4.2009 klo 10.47 siinä totuus lyhyesti:) ### VAi että laki ikuinen. Minulla on toisenlainen Raamattu. SE sanoo että laki tuli 430 vuotta Aabrahamin jälkeen, Israelille, eikä voi kumota testamenttia, joak meille on säädetty "ilman lakia"!!! Gal. 3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen (430) vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi. Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia.

53

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja laki!

430 vuoden päästä annettu laki oli Mooseksen laki, mutta alusta asti voimassa ollut laki, on Jumalan laki, jotka sinä et jatkuvalla lain vastustamisella saa kumottua, et saa siihen pienintkäkään säröä. Liha ei voi alistua Jumalan lain alle!!!!!!ja siksi sinunkin on tehtävä parannus, jotta saat mahdollisuuden kasvaa hengelliseksi, etkä jää noita lihan oppeja suoltavaksi.

• IDENEB

"SILLÄ ME EMME OLE LAIN VAAN ARMON ALLA" Vastatkaa MINULLE te "nilviäiset"!! Kirjoittanut: IDENEB 16.2.2009 klo 04.11 Hengenköyhät kolme-enkkua ja alexi Kirjoittanut: IDENEB 16.2.2009 klo 00.17 /// Mikä väärin käsitys sinulta Kirjoittanut: alex-kasi 15.2.2009 klo 21.07 jos iankaikkinen rangaistus sinulle tarkoittaa ikuista piinaa. A) Raamatussa ei edes ole sanaa "helvetti" -\\\ ///Järjenköyhät vastustajamme Kirjoittanut: kolme-enkeliä 15.2.2009 klo 15.30 Raamatussa ei puhuta missään ikuisesta piinasta.\\\ Missähän alex ja enkelit viettää IÄISYYTENSÄ? Etkö löytänyt sanaa "helvetti" Raamatustasi? Silti on aina olemassa asettaa vakava kysymys "Missä vietän iäisyyteni?" Vaikea poistaa niitä kohtia Herran Sanasta, joissa Jumala antaa tukkapöllyä -- niitä kohtia on monta. Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? Hui kauheeta ... Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46] Miksi he kiduttavatkaan itseään? Typeriä! Miksi eivät anna Herran pelastaa heitä ... Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan maailman. Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. Mistäkö meidän täytyy antaa pelastaa itsemme? Luuk. 13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos. "Huomaatte" ... aikanaan. Ilm. 14:10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24] Ilm. 20:10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20] Tuossapa ei totta tosiaan mainita sanaa helvetti. On vain jotain pikku vaivaa iankaikkisista ajoista iankaikkisiin aikoihin. "Aina ja ikuisesti". Psalmi 139. 23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni. 24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle. Ilm. 14:11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10] Ilm. 20:10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20] Ei se totta vie Jumala ole, se kiduttaja. Ja jos mie saisin päättää, niin ottaisin nuo inhottavat jakeet pois Herran Sanasta. Ainakin peittäisin ne omilla käsitteilläni, seli selillä. Rakas Raamattu ja rakas Jumalan armo vastaan Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimuksia. Mutta Jumala on sydämellisen oikeaMIELINEN!! Ideneb

• viellä päässyt
        IDENEB kirjoitti:

"SILLÄ ME EMME OLE LAIN VAAN ARMON ALLA" Vastatkaa MINULLE te "nilviäiset"!! Kirjoittanut: IDENEB 16.2.2009 klo 04.11 Hengenköyhät kolme-enkkua ja alexi Kirjoittanut: IDENEB 16.2.2009 klo 00.17 /// Mikä väärin käsitys sinulta Kirjoittanut: alex-kasi 15.2.2009 klo 21.07 jos iankaikkinen rangaistus sinulle tarkoittaa ikuista piinaa. A) Raamatussa ei edes ole sanaa "helvetti" -\\\ ///Järjenköyhät vastustajamme Kirjoittanut: kolme-enkeliä 15.2.2009 klo 15.30 Raamatussa ei puhuta missään ikuisesta piinasta.\\\ Missähän alex ja enkelit viettää IÄISYYTENSÄ? Etkö löytänyt sanaa "helvetti" Raamatustasi? Silti on aina olemassa asettaa vakava kysymys "Missä vietän iäisyyteni?" Vaikea poistaa niitä kohtia Herran Sanasta, joissa Jumala antaa tukkapöllyä -- niitä kohtia on monta. Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? Hui kauheeta ... Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46] Miksi he kiduttavatkaan itseään? Typeriä! Miksi eivät anna Herran pelastaa heitä ... Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan maailman. Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. Mistäkö meidän täytyy antaa pelastaa itsemme? Luuk. 13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos. "Huomaatte" ... aikanaan. Ilm. 14:10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24] Ilm. 20:10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20] Tuossapa ei totta tosiaan mainita sanaa helvetti. On vain jotain pikku vaivaa iankaikkisista ajoista iankaikkisiin aikoihin. "Aina ja ikuisesti". Psalmi 139. 23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni. 24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle. Ilm. 14:11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10] Ilm. 20:10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20] Ei se totta vie Jumala ole, se kiduttaja. Ja jos mie saisin päättää, niin ottaisin nuo inhottavat jakeet pois Herran Sanasta. Ainakin peittäisin ne omilla käsitteilläni, seli selillä. Rakas Raamattu ja rakas Jumalan armo vastaan Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimuksia. Mutta Jumala on sydämellisen oikeaMIELINEN!! Ideneb

Armoon, johon jokainen lain kasvattama pääsee uudesti syntymisen kautta. Ilman lain kasvatusta tullaan uskomukseen, jossa pelätään laki sanaa. Laki on hyvä ja pyhä, koska ilman sitä ei kukaan kuole synnille. Ei Jeesus ota väkisin sinun syntejäsi risinpuuhun, vaan sinun on itse siitä luovuttava vapaan tahtosi perusteella. Jos tahdot luopua synnistä ja pitää käskyt, niin silloin saat siihen VOIMAN Jumalalta, mutta jos tahdot hyljätä lain ja tulla uskoon, niin tuletkin arvottomaan armouskoon, jossa luullaan, että armo peitää tahallisesti lakia vastaan tehdyt teotkin ja se sinunkin pitäisi ymmärtää suureksi eksytykseksi ja valheeksi.

• Veli Herrassa
        viellä päässyt kirjoitti:

Armoon, johon jokainen lain kasvattama pääsee uudesti syntymisen kautta. Ilman lain kasvatusta tullaan uskomukseen, jossa pelätään laki sanaa. Laki on hyvä ja pyhä, koska ilman sitä ei kukaan kuole synnille. Ei Jeesus ota väkisin sinun syntejäsi risinpuuhun, vaan sinun on itse siitä luovuttava vapaan tahtosi perusteella. Jos tahdot luopua synnistä ja pitää käskyt, niin silloin saat siihen VOIMAN Jumalalta, mutta jos tahdot hyljätä lain ja tulla uskoon, niin tuletkin arvottomaan armouskoon, jossa luullaan, että armo peitää tahallisesti lakia vastaan tehdyt teotkin ja se sinunkin pitäisi ymmärtää suureksi eksytykseksi ja valheeksi.

Tiitus 2:11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille 12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, 13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, Ne jotka sanovat että laki kasvattaa, ne ovat vielä lain alla, ilman Kristusta ja helvettiin menossa. Mutta laki koettaa kasvattaa heitä sitä hetkeä varten, jolloin uskaltavat irrotautua lain holhouksesta ja antautua miehelleen, Kristukselle. Gal. 3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. 25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. 26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. Joten turhaan sinä IDENEBiä ojensit, sillä IDENEB on oikeassa. Herrassa

• KASVATTANUT
        Veli Herrassa kirjoitti:

Tiitus 2:11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille 12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, 13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, Ne jotka sanovat että laki kasvattaa, ne ovat vielä lain alla, ilman Kristusta ja helvettiin menossa. Mutta laki koettaa kasvattaa heitä sitä hetkeä varten, jolloin uskaltavat irrotautua lain holhouksesta ja antautua miehelleen, Kristukselle. Gal. 3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. 25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. 26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. Joten turhaan sinä IDENEBiä ojensit, sillä IDENEB on oikeassa. Herrassa

sinut Kristukseen. Oletko päässyt Armon kasvatettavaksi ja tunnetko miten Armossa on laki tallella ja tiedätkö miten suuri ARMO on, kun ihminen saa Jumalan VOIMAN elää täytetyssä laissa, ei rikotussa, vaan täytetyssä? Jumalan omalla sormellaan kirjoittama laki on ikuinen ja jos sinä valehtelet, varastat jne, niin et ole Armon kasvatuksessa.

• Eskatologi

Kyllä asiakirjat selvittävät, että laintaulut Siinailla annettiin tasan tarkkaan 430 vuotta Aabrahamin kuoleman jälkeen. Ja todistaahan siitä Uusi Testamenttikin aivan suoraan. Mutta Jeesushan antoi oman lakinsa joka ei puhu kostoa vaan hyvää. Luukas 16. 16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. 17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. 18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin. Jeesus antoi uskon lain jota myös Kristusken laiksi kutsutaan ja rakkaden laiksi ja vapauden laiksi. "Että armo hallitsisi", niinkuin Adamista Kristukseen asti hallitsi synti. Eskatologi

• Jos olet mies
        KASVATTANUT kirjoitti:

sinut Kristukseen. Oletko päässyt Armon kasvatettavaksi ja tunnetko miten Armossa on laki tallella ja tiedätkö miten suuri ARMO on, kun ihminen saa Jumalan VOIMAN elää täytetyssä laissa, ei rikotussa, vaan täytetyssä? Jumalan omalla sormellaan kirjoittama laki on ikuinen ja jos sinä valehtelet, varastat jne, niin et ole Armon kasvatuksessa.

Kerro iha nensimmäiseksi mihin tuolla pyrit.

• tuntemaan koko totuuden.
        Jos olet mies kirjoitti:

Kerro iha nensimmäiseksi mihin tuolla pyrit.

Aivan nuorena jouduin lain kanssa vastatusten johtuen siitä, että en kyennyt, tai olisiko niin, että halunnut kunnoittaa vanhempaani, mutta laki, joka on hengessäni puhutteli minua sen asian tiimoilta Pyhän Hengen voimalla ja sain voiman tehdä parannuksen, mutta en voimaa kunnioittaa vapaudenhengessä vanhempaani. Huusin Jeesusta avuksi ja Hän tuli ja antoi minulle voiman elää siltäkin osin lain täyttymyksessä ja sitä ilon määrää en viitsi alkaa tässä kuvailemaan, kun kaikki pahta tuntemukset vanhempaa kohtaan katosivat ja sain vapauden ja minun ja vanhempani väleistä tuli todella hyvä. Kyllä olen joutunut olemaan lain kanssa vastatusten muulloinkin, silloin, kun en ole tahtonut lähimmäistäni rakastaa, kuin itseäni ja olen yrittänytkään vaikkapa väärää todistusta antamaan, mutta aina olen pelastunut lainrikkomukselta Jeesuksen täytetyn työn perusteella ja siitä tulevasta JUMALAN VOIMASTA, joka on voimistanut minut hengelliseksi niin, että lihani tahto on joutunut ristille. Kasvatus jatkuu ja jos yritän langeta, niin Pyhä Henki muistuttaa minua kaikesta mistä Jeesus opetti ja antaa voiman pysyä Jumalan Sanan mukaisessa elämässä. Se elämä on vapaata ja todella hyvää. Kuuliaisuus tuo VAPAUDEN. Synti tuo ORJUUDEN.

• annettiin:),
        Eskatologi kirjoitti:

Kyllä asiakirjat selvittävät, että laintaulut Siinailla annettiin tasan tarkkaan 430 vuotta Aabrahamin kuoleman jälkeen. Ja todistaahan siitä Uusi Testamenttikin aivan suoraan. Mutta Jeesushan antoi oman lakinsa joka ei puhu kostoa vaan hyvää. Luukas 16. 16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. 17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. 18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin. Jeesus antoi uskon lain jota myös Kristusken laiksi kutsutaan ja rakkaden laiksi ja vapauden laiksi. "Että armo hallitsisi", niinkuin Adamista Kristukseen asti hallitsi synti. Eskatologi

mutta se Jumalan omalla kirjoittama laki on alusta asti ollut, siitä, kun ihminen lankesi. Jumala antoi sen Siinailla KIVITAULUIHIN, jotta jokainen sai siitä todistuksen ja se laki laitettiin liitonarkkiin siälle, kun taasen Mooseksen kirjoittama laki laitettiin liitonarkin vierelle. Ilmestykirja kertoo, että tuomiopäivänä lainarkki tuodaan uudelleen esille. Jumalan sormella kirjoittama laki on uuden liiton laki ja sen on ollut aina, aivan alusta alkaen sama kaikille, jotka uskovat Jumalaan. Muille se laki ei merkitse mitään, sillä ei lakia ole annettu syntisille, vaan heille, jotka eivät tahdo jäädä lain alle synnin takia. Laki on vain lihantekoja vastaan, ei ketään vastaan, joka on Hengen kuljetettavana ja siksi Hengen kuljetettamat ovat vapaita laista. He eivät ikinä riko ikuista lakia ja se perustuu Jeesuksen sanoihin ristillä: SE ON TÄYTETTY.

• Eikä sanaakaan helvetistä

ULOSHEITETYT IKUISESTI Kirjoittanut: IDENEB 27.2.2009 Kyllä voi joutua ulos Jumalan yhteydestä ikuisesti. Tosin vain siitä syystä, ettei täällä ajassa ole antanut Jumalan tutkivan tuomion syynätä ja puhdistaa. Matt. 8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys." Juu - tuossa Jeesus muistuttaa siitä, että moni luulee olevansa Jumalan lapsi, mutta tuleekin ulosheitetyksi ikuisuudessa. Kun ei ollutkaan rakkauden lain alla. 1. Joh. 2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja VELHOT ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka VALHETTA rakastavat ja tekevät.

• Huomannut*

Liha ei koskaan pääse irti synnistä, sillä Sana vakuuttaa, että se asuu ihmislihassa. Paavali sanoo, että "mahdotonta" on lihan koskaan alistua Jumalan lakiin. En ylistäisi lakia, en. Mutta vielä vaikeampi on päästä irti Jumalan rakkaudesta, kun kerran on sitä saanut maistaa niin, että tuntuu. Ainahan Jumala rakastaa, me emme vain huomaa sitä. Minä olen huomannut. Room. 8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Room. 8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Rohkaiseva kokonaisuudessaan tuo Room. 8. Huomannut*

• eivät jää

lihalliseksi, sillä Jeesus muuttaa heidät hengellisiksi ja siksi he saavat voiman vastustaa syntiä.

• Tosi_uskova
        eivät jää kirjoitti:

lihalliseksi, sillä Jeesus muuttaa heidät hengellisiksi ja siksi he saavat voiman vastustaa syntiä.

Juuri siksi että on päässyt lain alta armon alle. "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä". "Synnin ei pidä meitä vallitseman, KOSKA emme ole lain alla vaan armon." Lihallinen ihminen muistuttaa laista, mutta uudestisyntynyt muistuttaa armosta. Kukin muistuttaa siitä mistä itse elää. HOLHOOJAN ALTA KASVATTAKJAN ALLE !!! Tiitus 2:11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille 12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, 13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, Ne jotka sanovat että laki kasvattaa, ne ovat vielä lain alla, ilman Kristusta ja helvettiin menossa. Mutta laki koettaa kasvattaa heitä sitä hetkeä varten, jolloin uskaltavat irrotautua lain holhouksesta ja antautua miehelleen, Kristukselle. Gal. 3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. 25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. 26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

• tietää mikä on syntiä?
        Tosi_uskova kirjoitti:

Juuri siksi että on päässyt lain alta armon alle. "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä". "Synnin ei pidä meitä vallitseman, KOSKA emme ole lain alla vaan armon." Lihallinen ihminen muistuttaa laista, mutta uudestisyntynyt muistuttaa armosta. Kukin muistuttaa siitä mistä itse elää. HOLHOOJAN ALTA KASVATTAKJAN ALLE !!! Tiitus 2:11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille 12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, 13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, Ne jotka sanovat että laki kasvattaa, ne ovat vielä lain alla, ilman Kristusta ja helvettiin menossa. Mutta laki koettaa kasvattaa heitä sitä hetkeä varten, jolloin uskaltavat irrotautua lain holhouksesta ja antautua miehelleen, Kristukselle. Gal. 3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. 25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. 26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

Onko synti romanien lukeminen, tv:katselu, vai mikä sitä syntiä on ja mistä sen tietää?

• Siksi tuntee Isän tahdon
        tietää mikä on syntiä? kirjoitti:

Onko synti romanien lukeminen, tv:katselu, vai mikä sitä syntiä on ja mistä sen tietää?

Ja elää armosta eli on täysin Isän armoille uskoutunut. 1. Kor. 4:4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.

• Siksi tuntee Isän tahdon kirjoitti:

Ja elää armosta eli on täysin Isän armoille uskoutunut. 1. Kor. 4:4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.

Isäni eläessä, kun isäni kuoli, niin tällöin nuo keskustelu yhteydet katkesivat. Eihän meistä kukaan pysty kuolleiden kanssa seurustelemaan.

• IDENEB
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

Isäni eläessä, kun isäni kuoli, niin tällöin nuo keskustelu yhteydet katkesivat. Eihän meistä kukaan pysty kuolleiden kanssa seurustelemaan.

Matt. 6. 7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi , kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14] 8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. [Jes. 65:24; Matt. 6:32] 9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. [6:9-13: Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, 29:23] 10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2 ; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14] 11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8] 12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13] 13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."] [Matt. 4:1, 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9] 14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25] 15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13] Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä!!

• ...........

Et sinä Antti kieltämällä pääse piinaopistakaan eroon, se on kuitenkin siellä taustalla. Kerropa omin sanoin, mitä sinulle on piina-ajatus vaikka silloin kun lähimmäisesi ei tee ratkaisua. Eli sen voi ihan kirjoittaa suusanallisesti. Silloin siihen tulee jotain henkilökohtaista. Tuo jakeitten listaus kirjoitukseen ei ole omaa todistusta suoranaisesti, tulee vain mieleen buddamunkkien rukousmyllyt, että ohimenneän pyöritetään niitä ja ne vain pyörivät. http://www.rokpafinland.org/esittely Se Antin rukousmyllypyöritys on samanlaisia rumpuja, niitä pyöräytetään, mitä rumpua milloinkin,. -mutta henkilökohtaisesti Antti ei vielä ole uskaltanut kirjoittaa asiasta halaistua sanaakaan. Eli sinulle ei nouse (uskalla sanoa), mielipidettä, oikeudesta, rakkaudesta, sillä katso ihmistä, jonka Jumala on luonut. Syntisen osa ilman kääntymystä, ettei elä iankaikkisesti. Se on oikeudenmukainen päätös 80 ikävuoteen. Mutta Antti, ei kierrellen, ei kaarrellen usko on kokonaisvaltaista näkemistä ja näkemisestä todistusta, kuvaa Jumalasta, jonka on Sanassa nähnyt.

• Tarkk,ampuja

Uudestisyntynyt on päässyt irti helvetinpelosta, mutta ... Uudestisyntyneessä ihmisessä alkaa ja jatkuu hamaan kuolemaan saakka suuri taistelu ... Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. Room. 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. Tarkkaan ottaen

• Mitä se on?

"Silloin siihen tulee jotain henkilökohtaista." Laitapa sinä jänispääpensaassa itsellesi nimimerkki. Silloin parjaajakutsumukseesi tulee edes jotain henkilökohtaista. Silloin paljastat edes jotain itsestäsi -- sinä joka aina olet vaatimassa muita tyydyttämään sairasta uteliaisuuttasi. Toim.huom.

• sydämestään Herrasta.
        Mitä se on? kirjoitti:

"Silloin siihen tulee jotain henkilökohtaista." Laitapa sinä jänispääpensaassa itsellesi nimimerkki. Silloin parjaajakutsumukseesi tulee edes jotain henkilökohtaista. Silloin paljastat edes jotain itsestäsi -- sinä joka aina olet vaatimassa muita tyydyttämään sairasta uteliaisuuttasi. Toim.huom.

Kun ihminen todistaa, ei hän pyöritä rukousmyllyä, sanoja, vaan sitä, mitä hän itse tuntee ja kokee. Jos todistuksen sanaa julistetaan, se julistetaan siksi, että jotain on ja vielä omin sanoin. Eli Antti voi todistaa omin sanoin, ajatelkoonpa hän sitten, että todistuksen sanan vastaan ottaa nimettömien kuulijoiden joukko. Ei kait Antti vaikka torikokouksessa todistaa, niin mene ensin kyselemään nimiä, vaan lyö evankeliumikorttinsa pöytään, "tätä on Herra minulle" ja nyt kysytään, mitä on Herra hänelle siinä ja siinä asiassa. Voihan torilla olla henkilöt, joille pitää todistaa henkilökohtaisesti Jumala, joka vaikuttaa ihmisen elämään näin silloin jos hän on kääntymätön. Eli se sydämen todistus, ei rukousmyllyn pyöritystä.

• IDENEB
        sydämestään Herrasta. kirjoitti:

Kun ihminen todistaa, ei hän pyöritä rukousmyllyä, sanoja, vaan sitä, mitä hän itse tuntee ja kokee. Jos todistuksen sanaa julistetaan, se julistetaan siksi, että jotain on ja vielä omin sanoin. Eli Antti voi todistaa omin sanoin, ajatelkoonpa hän sitten, että todistuksen sanan vastaan ottaa nimettömien kuulijoiden joukko. Ei kait Antti vaikka torikokouksessa todistaa, niin mene ensin kyselemään nimiä, vaan lyö evankeliumikorttinsa pöytään, "tätä on Herra minulle" ja nyt kysytään, mitä on Herra hänelle siinä ja siinä asiassa. Voihan torilla olla henkilöt, joille pitää todistaa henkilökohtaisesti Jumala, joka vaikuttaa ihmisen elämään näin silloin jos hän on kääntymätön. Eli se sydämen todistus, ei rukousmyllyn pyöritystä.

Juu - mie olen havainnut että kopioit useampaankin paikkaan tuota hassua parjausviestiäsi kristittyjä kohtaan. Eiköhän ole kuitenkin Jeesuksen arvio oikea. Että fariseus rukoilee vain "itsekseen" ja kehuu rukouksessaan lainnoudattamistaan. Ja Jeesus sanoo että ei kelpaa hänelle fariseus. Mutta publikaani, sillä häneltä ovat sanat loppuneet jo kauan sitten. On jäljellä vain tämä .. "Jumala ole minulle syntiselle armollinen". (Luuk. 18.) Luukas 18. Fariseus ja publikaani 9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen: [Sananl. 30:12] 10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. [Ap. t. 3:1] 11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17] 12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ] 13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3] 14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."] [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]

• ei sanoja.
        IDENEB kirjoitti:

Juu - mie olen havainnut että kopioit useampaankin paikkaan tuota hassua parjausviestiäsi kristittyjä kohtaan. Eiköhän ole kuitenkin Jeesuksen arvio oikea. Että fariseus rukoilee vain "itsekseen" ja kehuu rukouksessaan lainnoudattamistaan. Ja Jeesus sanoo että ei kelpaa hänelle fariseus. Mutta publikaani, sillä häneltä ovat sanat loppuneet jo kauan sitten. On jäljellä vain tämä .. "Jumala ole minulle syntiselle armollinen". (Luuk. 18.) Luukas 18. Fariseus ja publikaani 9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen: [Sananl. 30:12] 10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. [Ap. t. 3:1] 11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17] 12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ] 13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3] 14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."] [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]

Taas pyöräytit myllysi kierroksia, mutta mies ei osaa puhua suun tunnustusta. Kuinka sinun todistustasi voi uskoa, kun henkilökohtaisia sanoja ei ole. Eli tyhjiä sanoja kellosi soi.

• Hyvä huomio

Jumalan hyvyydestä musituttaminen on aina Jeesuksen korottamista. Kantola korottaa Jeesusta! Siihen eivät Kantolan vihamiehet ota kantaa edes. Sensijaan avaavat ketjun, jossa korotetaan Katolaa. Jotensakin hullunkurista. Mutta toisaalta niin raamatullista. Sillä Jeesus-nimen korottamisestahan meille on luvattu vainoja. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043357879 Ja juuri siitä syystä varmaankin pilkkaajat tahtovat sensijaan korottaa Kantolaa! Kuin kostoksi? http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043362502

• se nyt noin?

Ilmoittaako Jumala kaikille, joilla on kuulevat korvat, että Hän tulee olemaan laupeudeton laupeettomille ja, että Hän on kiivas Jumala, joka ei salli ihmisten elävän ilman Tahtoaan, vaan tuomitsee heidät. Jumala on hyvä vain omalle kansalleen, joka kuulee Hänen Tahtonsa ja vaikka tässä ajassa Hän osoittaa hyvyyttään, niin hyville, kuin pahoillekkin, niin se ei ole lopullinen tila, vaan Jumala tulee osoittamaan myös kiivautensa lain rikkojille, niille jotka tekivät Jeesuksen uhrityön halvaksi ja mitättömäksi omalta kohdaltaan.

• Jumala on hyvyys
        se nyt noin? kirjoitti:

Ilmoittaako Jumala kaikille, joilla on kuulevat korvat, että Hän tulee olemaan laupeudeton laupeettomille ja, että Hän on kiivas Jumala, joka ei salli ihmisten elävän ilman Tahtoaan, vaan tuomitsee heidät. Jumala on hyvä vain omalle kansalleen, joka kuulee Hänen Tahtonsa ja vaikka tässä ajassa Hän osoittaa hyvyyttään, niin hyville, kuin pahoillekkin, niin se ei ole lopullinen tila, vaan Jumala tulee osoittamaan myös kiivautensa lain rikkojille, niille jotka tekivät Jeesuksen uhrityön halvaksi ja mitättömäksi omalta kohdaltaan.

Luuk. 6:35 Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

• Eskatologi
        se nyt noin? kirjoitti:

" Jumala on hyvä vain omalle kansalleen " Vanhasa liitossa oli sellainen rakkauden laki -- ei 10 käskyn joukossa -- mutta löytyy lain säädöksistä, että vain oman kansan jäsen on lähimmäinen ja rakastettava. Tule pois vanhasta liitosta ja rakasta kuin Jeesus kehotti eli varsinkin vihamiestäsi. Niin Jumala sitten sinun rukouksiesi myötä ottaa omakseen vihamiehesi ja Jumalan vihamiehen. 3. Moos. 19:18 Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra. Room. 5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; Eskatologi

• kirjoittaa,
        Eskatologi kirjoitti:

" Jumala on hyvä vain omalle kansalleen " Vanhasa liitossa oli sellainen rakkauden laki -- ei 10 käskyn joukossa -- mutta löytyy lain säädöksistä, että vain oman kansan jäsen on lähimmäinen ja rakastettava. Tule pois vanhasta liitosta ja rakasta kuin Jeesus kehotti eli varsinkin vihamiestäsi. Niin Jumala sitten sinun rukouksiesi myötä ottaa omakseen vihamiehesi ja Jumalan vihamiehen. 3. Moos. 19:18 Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra. Room. 5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; Eskatologi

kun aina saa huomata, että ei osaa kirjoittaa niin suurilla pölkkykirjaimilla, että jokainen käsittäisi:). Aivan varma on, että vain Jumalan kansa jää jäljelle, sillä sitä kansaa varten Jumala antoi ainoan Poikansa, jotta kansa saisi Hänen kauttaan pelastuksen. Muut tuomitaan sen lain mukaan, mitä vastaan he kiivailivat, sillä lakia vastaan kiivailevat jäävät LAIN ALLE. Jumalan kansaa on kaikki uskovaiset, ihonväriin ja puolueisiin katsomatta. Tässä ajassa Juamala on sillä tavalla hyvä kiittämättömille ja pahoille, että Hän antaa aikaa tehdä parannuksen. Ihmiset itse niittävät huonot kylvönsä ja ovat sen takia vaikeuksissa, eivät Jumalan tuomioiden seurauksena, vaan omien huonojen kylvöjen takia. Tuomioiden aika on toki käsillä, mutta tähän saakka ihminen on itse aiheuttanut kärsimyksen itselleen ja kanssaeläjilleen uskottumuutensa kautta. Omalle kansalleen Jumala on tässä ajassa hyvä, mutta mehän vältämmekin huonoa kylvöä ja elämme sen takia siunauksessa, joka on vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.

• IDENEB
        kirjoittaa, kirjoitti:

kun aina saa huomata, että ei osaa kirjoittaa niin suurilla pölkkykirjaimilla, että jokainen käsittäisi:). Aivan varma on, että vain Jumalan kansa jää jäljelle, sillä sitä kansaa varten Jumala antoi ainoan Poikansa, jotta kansa saisi Hänen kauttaan pelastuksen. Muut tuomitaan sen lain mukaan, mitä vastaan he kiivailivat, sillä lakia vastaan kiivailevat jäävät LAIN ALLE. Jumalan kansaa on kaikki uskovaiset, ihonväriin ja puolueisiin katsomatta. Tässä ajassa Juamala on sillä tavalla hyvä kiittämättömille ja pahoille, että Hän antaa aikaa tehdä parannuksen. Ihmiset itse niittävät huonot kylvönsä ja ovat sen takia vaikeuksissa, eivät Jumalan tuomioiden seurauksena, vaan omien huonojen kylvöjen takia. Tuomioiden aika on toki käsillä, mutta tähän saakka ihminen on itse aiheuttanut kärsimyksen itselleen ja kanssaeläjilleen uskottumuutensa kautta. Omalle kansalleen Jumala on tässä ajassa hyvä, mutta mehän vältämmekin huonoa kylvöä ja elämme sen takia siunauksessa, joka on vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.

/// Omalle kansalleen Jumala on tässä ajassa hyvä, mutta mehän vältämmekin huonoa kylvöä ja elämme sen takia siunauksessa, joka on vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. \\\ Oikeesti Jumala kurittaa Israelia enemmän juuri siksi että rakastaa sitä kuin vaimoa. (Raamatusta) Mutta mitä meihin pakanoihin tulee, niin mehän rakastamme juuri siksi, että tulimme vaikutetuiksi siitä, että Jumala rakasti meitä, kun vielä olimmme Juamlan vihollisia. Room. 5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; Juutalaisista sanoo pakanain apostoli näin .. Room. 11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. Matt. 5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Rakas ainoa luotettava kirja, Raamattu! Ideneb

• En käsitä lainkaan, miksi lähimmäisenrakkaus on niin vastenmielinen aihe lainkiivailijoille. Vaikka ei olisi Jumalaa eikä tuonpuoleista elämää lainkaan, niin silti jokaikisen ihmisen on velvollisuus ajaa lähimmäsien parasta ja harrastaa kaikkinaista hyvyyttä ja oikeamielistä toimintaa. Ihmisen pitää unohtaa itsensä eli itselleen keskittäminen ja itseihailu. Pitää kantaa yhteistä ihmsisyyden taakkaa ja riemua, vaikkei olisi mitään tietoa jumaluudesta tai epäjumalista.

• mutta kun kukaan

ei ole hyvä, muuta kuin Jumalassa. Jumala yksin on hyvä ja pitää täytetyn lain voimassa tässä: RAKASTA JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMMÄISTÄ NIIN, KUIN ITSEÄSI.

• alex-kasi

Vai piinaa sinua Jumalan HYVYYS? Eikö kaikki pahuus ole se mikä piinaa - katso hieman ympärillesi - pois itsestäsi - MIKÄ piinaa Jumalan hyvyys??? NO EI VARMASTI EI JUMALAN HYVYYS PIINAA KETÄÄN (muita kuin sinua?) .. VAAN MAAILMAA HALLITSEVA PAHUUS ON SE VOIMA MIKÄ MAAILMAA PIINAA.. Ja että ikuisen piinan usko piinaisi niitä jotka ovat ymmärtäneet että koko juttu on vain pakana harhaa - on aika päätön ajatus - eikö vain. Hirvaksesta sen verran, että se että Hirvas ei usko ikuisen piinan harhaan tuskin todistaa muuta kuin että hän on tajunnut asian oikein .. ja uskaltaa sen sanoa.. vaikka sinäkin jo puit hänen päälleen adventismin.. niinkuin olet tehnyt minullekin jo pari vuotta -- mutta Antti -- EI SE MITÄÄN TEE - vaikka olisi se mukava nähdä että sinäkin keräisit rohkeutta ja uskaltaisit lukea Raamattua ilman iakuista piinaa.. et voi uskoa kuinka Sana aukeaa.. alex

• uteljas

Daniel 12. 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

• vastausta..
        uteljas kirjoitti:

Daniel 12. 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043390470 Mikset Antti lainaa Jumalan omia sanoja välillä Kirjoittanut: Daniel raam. 20.4.2009 klo 10.12    No jos Antti ei muuten usko, kumpi painaa enemmän Jumalan sana vai Danielin sana? 1 Moos 3: 22. Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!" 23. Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. 24. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä. Jumalan sana, onko Hän erehtymätön? Ettei nyt ota elämänpuusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti....... Erehtykö Jumala, vai löytyisikö lappia jostain?

• alex-kasi
        uteljas kirjoitti:

uskosi mukaan - et usko Raamatun mukaan. Se on se tavallinen virhe minkä ihmiset tekevät. Lue mistä helvetin-uskon juuret ovat peräisin ja lakkaa höpöttämästä .. ei Raamattu ole vain joku Raamatunlause jonka sinä tulkitset kuinka haluat.. sen tulkita..

• uteljas
        alex-kasi kirjoitti:

uskosi mukaan - et usko Raamatun mukaan. Se on se tavallinen virhe minkä ihmiset tekevät. Lue mistä helvetin-uskon juuret ovat peräisin ja lakkaa höpöttämästä .. ei Raamattu ole vain joku Raamatunlause jonka sinä tulkitset kuinka haluat.. sen tulkita..

• alex-kasi
        uteljas kirjoitti:

Jumalaan ja Hänen Sanaansa.. Mutta emme voi nyppiä yhtä kohtaa sieltä ja toista täältä - kuten sinä näköjään teet - vaan meidän on luettava koko Raamatun sanoma yhtenä sanomana.. Vain muuttamalla kuoleman iankaikkiseksi elämäksi ja pelastuksen pelastumiseksi helvetistä taivaaseen (vaikka Raamattu sanoo selvästi että kyseessä on palastus kuolemasta elämään) Tekemällä ihmisestä kuolemattoman myös erossa Jumalasta (vaikka Raamattu sanoo että vain Jumalalla on kuolemattomuus) ja niin edelleen voi Raamattua tulkita sitem kuin sinä teet.. oman uskosi mukaan ja puhumalla muista pötyä. Onko sinulle jokainen adventisti joka ei usko ikuiseen piinaan??? Hmm.. aika heikoilla olet..

• Suorassa rivissä. Kirjoittajana voisi olla Jumalan hyvyys. Nopeasti luettuna voisi saada ihan toisen käsityksen. Kaipa se Antti voi käydä piinasta monelle. Tietenkin noin Huumori mielessä.

• Turvaton

OIKAISU ### Tuosta Antin kirjoituksesta voisi saada Kirjoittanut: Una-Fortuna2 21.4.2009 klo 13.14 sellaisen käsityken, Että hän on auttanut lähimmäisiään heidän ahdistuksissaan ja hän on ollut erittäin laupias ihminen. ### Silläkin uhalla että joku voi tahallaan noin väärin käsittää, yllyttää Antti meitä kaikkia jakamaan sitä mitä olemme ylhäältä saaneet. Hienoa! Ihmiselle annetaan että hän jakaisi. Kukaan ei omassa vanhurskaudessaan tahdo antaa mitään itsestään pois, vaan jos joku jotakin hyvää tekee, se on Herra hänessä, hänen kauttaan. Teologisen tarkasti sanoaksemme: Jumalan armo vaikuttaa kauttamme hyvää jos sallimme. Me voimme antautua Herran astioiksi tai sitten ei. 1. Kor. 15:10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani. LAIN HYVYYDESTÄ, YLENMÄÄRÄISESTÄ SYNNISTÄ JA SUURESTA ARMOSTA Room. 6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Room. 7:13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta. Room. 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Room. 5:20     Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,     Antissa ei ole mitään hyvää, vaan Antti on 100 % armon varassa. Näin olemme kuulleet hänen opettavan. Ei ihmisten eikä lahkojen armoilla, vaan Isän kämmenellä ja sydämellä varmasti Antti on ja toivon mukaan useimmat meistä lukijoista.

• uteljas

Onko Daniel mielestänne erehtymätön profeetta? Tai suurinpiirtein luotettava edes? Daniel 12. 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. Siinä Danielin sanat kohta viimeisen vuosiviikon jälkeen, 12. luvun tavalla kuvattuna.

• wanhalta.

Kait käsikirjoitusten suhteen on ongelmia, henkilökohtaisesti en usko, että Raamattu sanasta sanaan pilkulleen on jäsennetty virheettömästi, varsinkaan VT.ntti. On paikkoja Uudessa testamentissa, että rinnastaa kirjoittajien todistukset jostain henkilöstä, silloin voi ottaa vain kokonaisuutta, miten se on voinut tapahtua. Jos otan vain yhden kohdan, seuraava voi tuoda samasta ongelman, se ei ollutkaan niin, mutta ymmärtäen asia voi nähdä eri suunnasta, ongelma poistuu. Mutta aiheeseen Jumala ei erehdy, Hän sanoi ja näin tapahtuu. Ihminen ei syntisenä elä iankaikkisesti. Punainen lanka, toiseen kuolemaan, tuo totuutta esille. 1 Moos 3: Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!" Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.

• pari kaverusta
        wanhalta. kirjoitti:

Kait käsikirjoitusten suhteen on ongelmia, henkilökohtaisesti en usko, että Raamattu sanasta sanaan pilkulleen on jäsennetty virheettömästi, varsinkaan VT.ntti. On paikkoja Uudessa testamentissa, että rinnastaa kirjoittajien todistukset jostain henkilöstä, silloin voi ottaa vain kokonaisuutta, miten se on voinut tapahtua. Jos otan vain yhden kohdan, seuraava voi tuoda samasta ongelman, se ei ollutkaan niin, mutta ymmärtäen asia voi nähdä eri suunnasta, ongelma poistuu. Mutta aiheeseen Jumala ei erehdy, Hän sanoi ja näin tapahtuu. Ihminen ei syntisenä elä iankaikkisesti. Punainen lanka, toiseen kuolemaan, tuo totuutta esille. 1 Moos 3: Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!" Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.

Kilvan he toitottavat sitä että jumalaton mukamas armomurhan kautta vapautetaan kaikesta syyllisyydestä. Kuin ikuiseen sapatinlepoon. Mitkä lie motiivit, sitä on vaikea arvailla. Outoa on.

• WANHAN ajatuksia...
        pari kaverusta kirjoitti:

Kilvan he toitottavat sitä että jumalaton mukamas armomurhan kautta vapautetaan kaikesta syyllisyydestä. Kuin ikuiseen sapatinlepoon. Mitkä lie motiivit, sitä on vaikea arvailla. Outoa on.

Mitä armomurhalla tarkoitetaan, sitäkö että, tuomion päättymätön kidutustuska kuittaa ihmisiän kestäneen pahuuden käsitepaikassa helvetti ja se on väärin, niin väärin, tätäkö ajoit takaa? Jumalallinen oikeus? Mittasuhde on kestämätön ikuiselle helvettituskalle, mutta savihuulilla mitattuna ehkä jubileeraa sielua, joka rakastaa käsittämätöntä pahuutta, muka oikeutettuna olomuotona. (Asiaa ei uskalleta käsitellä).. Pahuus, kivun tuottaminen, se on ajassakin tuomittavaa ja me olemme Jumalan kuviksi omantunnon suhteenkin luotu ja se ei hyväksy tällaista määritelmää. Jo nyt asetetaan oikeuteen ihmisen mielettömyys, joka astuu inhimillisyysmitan ulkopuolelle, jopa valtion päämiehiä, murhista, kidutuksista jne.. Isäni oli sotienjälkeen vanginvartijana. Hänestä pidettiin niin valtio-työnantajan puolelta kuin vankienkin puolelta. Hän piti oikeudenmukaisen järjestyksen, eikä mittauttanut vangilla muuta, kuin sen, että saamansa tuomio toteutui hänenkin oikeudentuntoa, sekä ihmisyyttä kunnioittaen. Kun rangaistus oli suoritettu teosta täysimittaisesti, niin hän oli vapaa. Inhimillisesti täällä murhastakin saa rangaistuksena määräaikaisen rangaistuksen, jossa opitaan ymmärtämään teon vastuullisuus, jota on loukattu, oikeutta elämään, kun henkirikos on tehty. Joku on henkirikoksesta istunut, löytänyt jopa uskon ja vankilalähettinä on julistanut pelastavaa uskoa. Mutta rikos on sovitettu, synti tahi teon vääryys käsitelty ja rangaistus kärsitty. Tällaisen lähetin rinnalla olen kiertänyt vankiloita. Jumalalliseen oikeuteen. ”ettei hän eläisi iankaikkisesti” (syntisenä) vaan [iänkaikkisesti]. Mutta, niin raskasta tekoa ihminen ei voi tehdä, että hän joutuisi ikuisuudesta ikuisuuteen vankeuteen tahi sitten kidutukseen, vaivaan. Vaikka elämän vuodesta, maksetaan vuosi tahi 100 / 1000 / 10 000 vuotta niin silloinkin asia on rajallinen. Mutta tuo käännösraamattu jota inhimillisyys kiirastulioppisuuden täyttöön saattaminen tahi aikaisempi muusta kuin Jumalan tiedon syvyyksistä tullut oppi hapattaa ja luo mieletöntä oppia Jumalasta meidän savihuulille. Kadotus on ikuinen, se on toinen kuolema, sen tuomion saaminen johtaa varmasti itkuun ja hammastenkiristykseen, käyttäen näitä tuttuja sanoja, mutta se päätös se on kuolema. Toinen kuolema, siitä Raamattu puhuu, tulijärvi, eli se työkalu, jota Jumala käyttää, saattaakseen vanhan luomakunnan synnin loppuun saattamiseksi, se tuli on hyvä käsitys ja mielikuva ihmiselle. Sillä sanamuodolla me voimme ymmärtää pahan lopettamisen. Sen jälkeen, voidaan luoda Uusi taivas ja Uusi maa ja sille perustukselle laskettuna kaikki entinen on mennyt. Silloin voidaan sanoa, että kyyneleet on pois pyyhitty ja voitto saatu. On uusi luomakunta ja ainut mitä voidaan vanhasta nähdä, on Jumalan karitsan haavat. Ne muistuttavat rakkaudesta ja iankaikkisen elämän armolahjasta Kristuksessa. Korvin kuulkaa, sydämin ymmärtäkää. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei [[ toinen kuolema vahingoita]]. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. [[ Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi ]]. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; [[ tämä on toinen kuolema ]]." Miksi toinen kuolema, mikä voi olla toinen kuolema? Se löytyy Jumalan huulilta alkulehdiltä synnin takia ihmiselle luettuna. 1 Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. [[ Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja (eläisi iankaikkisesti!)" ]]

• WANHAN lisäys
        pari kaverusta kirjoitti:

Raamattu puhuu ehdollisesta iankaikkisesta elämästä. siirrytään kuolemasta elämään. Hän armolahjana a.n.t.a.a.. iankaikkisen elämän (jos annetaan, sitä ei voi olla automaattisesti)… saadaan elää. hänellä olisi iankaikkinen elämä.. joka uskoo Poikaan on iankaikkinen elämä. Room 6:23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta (( Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä)) = Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme Joh 3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan (( hänellä olisi iankaikkinen elämä.)) Joh 6: 40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on (( iankaikkinen elämä;)) ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." 47. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on (( iankaikkinen elämä.)) Joh 10: 28. Ja (( minä a.n.n.a.n.. heille iankaikkisen elämän,)) ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. seuraavassa, täytyy kuulla ja uskoa, sen seurauksena on iankaikkinen elämä.. Joh 5: 24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, (( sillä on iankaikkinen elämä,)) eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. 25. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne (( saavat elää)). 26. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. 27. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. 28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, (( elämän ylösnousemukseen..)) 1 Joh 5:11-12 ja tätä te ette voi tehdä tyhjäksi. 11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. 12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. Miettikääs, Jumala on antanut jotakin, eli iankaikkisen elämän ja se on jossain, eli punainen lanka,.. Pojassa. … siitä seuraa se, että jolla Poika on… sillä on se elämä…. ja loppupäätelmä,…. jolla Jumalan Poikaa ei ole…. sillä ei ole elämää….. on toinen kuolema….. Vieläkö etsitään punaista lankaa paratiisin ja Ilmestyskirjan punaiseen lankaan, niin käännösvirheittenkin perustukset voisivat keskusteluihin löytyä…

• sellaisen käsityken, Että hän on auttanut lähimmäisiään heidän ahdistuksissaan ja hän on ollut erittäin laupias ihminen. Toden näköisesti autuain ihminen mitä on koskaan elänyt maan päällä ennen Anttia? Tallaisen käsityksen olen saanut hänen kirjoituksistaan! Kyllä Antin on täytynyt olla erikoisen ihana ihminen lähimmäisiään kohtaan koska jumala hemmottelee häntä noin kauhiasti.

• Ei ole, sanon minä - jos ihmisenä olemisen tarkoitus ei ole toinen toisensa rakastaminen ja palveleminen. Ihmisen Poika on Palvekijain Kuningas ja on Rakkaus. Kristuksen laki on voimassa joka ainoan ihmisen kohdalla, tiesipä hän sen tai ei. Mutta kristityt on lähetetty ilmoittamaan tämä asia. KRISTUKSEN LAKI on KRISTUKSEN IES Gal 6:1-3 1 Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen. [Matt. 18:15 ] 2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1 ] 3 Joka luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole mitään, pettää itseään. [1. Kor. 8:2; Jaak. 1:26] Gal 5:6b Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11] Usein kysytty kysymys: miksi esität vain jakeen loppuosan? Ainoa oikea vastaus: Koska lukija voi itsekin Raamatusta katsoen havaita, että loppuosa on itseäinen totuus. (Alkuosa viittaa siihen että laki ympärileikkauksineen on jätettävä taakse, vanhaan elämään.) Kyllä ihmisyyden pitää olla jakamista eikä itselleen keräämistä. Sitä paitsi Jumala antaa sille joka jakaa - että olisi enemmän jaettavaa. 2. Kor. 9:8 Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää; Jumala on hyvyys

• OIKAISU ### Tuosta Antin kirjoituksesta voisi saada Kirjoittanut: Una-Fortuna2 21.4.2009 klo 13.14 sellaisen käsityken, Että hän on auttanut lähimmäisiään heidän ahdistuksissaan ja hän on ollut erittäin laupias ihminen. ### Silläkin uhalla että joku voi tahallaan noin väärin käsittää, yllytä meitä kaikkia jakamaan sitä mitä olemme ylhäältä saaneet. Ihmiselle annetaan että hän jakaisi. Kukaan ei omassa vanhurskaudessaan tahdo antaa mitään itsestään pois, vaan jos joku jotakin hyvää tekee, se on Herra hänessä, hänen kauttaan. Teologisen tarkasti sanoakseni: Jumalan armo vaikuttaa kauttamme hyvää jos sallimme. Me voimme antautua Herran astioiksi tai sitten ei. 1. Kor. 15:10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani. LAIN HYVYYDESTÄ, YLENMÄÄRÄISESTÄ SYNNISTÄ JA SUURESTA ARMOSTA Room. 6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Room. 7:13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta. Room. 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Room. 5:20     Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,     Antissa ei ole mitään hyvää, vaan Antti on 100 % armon varassa. Ei ihmisten eikä lahkojen armoilla, vaan Isän kämmenellä ja sydämellä.

• PITÄISI kasvaa

hyvä hedelmä, jotta hän muuttuisi sielullisesta hengelliseksi.

• Herran palvelijoita

• Jos ei Jumalan hyvyys vedä parannukseen niin ei sitten mikään. Mutta muistakaamme, että kuolema ei vapauta tunnonvaivoista eikä murehtimisesta. Joten omankäden oikeutta ei pidä käyttää, vaikka adventtioppi siihen houkuttaakin. Kannattaa avata silmänsä ja nähdä Jumalan HYVYYS. Antautua sellaisenaan Herralle - liha syntiä himoiten, mieli Kristukselle palaen. Matt 5:44- 44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, 45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. 46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Luuk. 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'. Herra armahda minua syntistä! (Luuk. 18.) Antti

• alex-kasi

mutta ei kannata silti uskotella ihmisille että Jumala loisi elämää ikuiseen piinaan.. sellainen väitös voi olla esteenä ihmisille - sillä koska he eivät voi samaistaa "Rakkauden ja oikeudenmukaista Jumalaa" - ja ikuisen piinan jumalaa .. ja uskovat että kaikki uskonto on vain satua ja höpötystä.. Siksi asia on vakava ja siitä täytyy puhua.. sitäpaitsi koko Raamattu on aivan erilainen jos sitä luetaan iolman ikuisen piina harhaa.. siitä tulle täysin ymmärrettävä, looginen totuus - koko Raamattu on sopusoinnussa itsensä kanssa..

• Veli Herrassa
        alex-kasi kirjoitti:

mutta ei kannata silti uskotella ihmisille että Jumala loisi elämää ikuiseen piinaan.. sellainen väitös voi olla esteenä ihmisille - sillä koska he eivät voi samaistaa "Rakkauden ja oikeudenmukaista Jumalaa" - ja ikuisen piinan jumalaa .. ja uskovat että kaikki uskonto on vain satua ja höpötystä.. Siksi asia on vakava ja siitä täytyy puhua.. sitäpaitsi koko Raamattu on aivan erilainen jos sitä luetaan iolman ikuisen piina harhaa.. siitä tulle täysin ymmärrettävä, looginen totuus - koko Raamattu on sopusoinnussa itsensä kanssa..

Raamattu sanoo: Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. Eikä kannata kisitellä turhista ... 1. Tim. 6:4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion

• Vängätä väärässä olevina?

AVK huolestunut -- eikä ehkä syyttä? Tässä taas uusi aloitus ja vaihteeksi hirvakselta. MIKSI poispyyhitään meidän vastaukset ja vaaditaan meitä taas uudelleen ja uudelleen vastailemaan? ### Jumalattoman iankaikkinen elämä. Kirjoittanut: hirvas 22.4.2009 klo 21.10 heitän ajatuksen pohdittavaksi, ja tietysti keskusteltavaksi. Mikäli jumalaton joutuu "helvettiin", joidenkin tulkinnan mukaan ikuiseen piinaan, niin millainen olomuoto hänellä on? Herättääkö Jumala "muut kuolleet" antaakseen myös jumalattomille iankaikkisen elämän, jotta Hän voi piinata heitä iankaikkisesti tulijärvessä. Jollei heille anneta iankaikkista elämää, ei heitä voi myöskään piinata iankaikkisesti helvetissä. Eihän kuolleita voi piinata. Mutta mitäpä sisaret ja veljet tästä tuumii ? ### Raamattu sinetöi tuollaisen alecin ja hirvaksen touhun kiistankipeydeksi! 1. Tim. 6:4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, Huolestunut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      61
      1179
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      891
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      327
      659
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      626
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      618
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      600
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      75