Laki tappaa - että armo voisi kasvattaa !

Room. 7:10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5] Gal. 2:19 Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Vain typerys ei olisi riemuissan seuraavassa kerrotusta vapauden laista! Room. 6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. Meidän täytyy kuolal omavanhurskaudelle, jotta armo voisi loistaa ja tuhkasta nousisi uusi aamu. "Joka aamu on armo uusi", vakuuttaa Psalmikin. Emme ole enää holhoojan alaisia - lain - vaan Jumala on todellinen Isämme ja armo kasvattaa. Gal 3:2-26 24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. 25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. 26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. ARMO KASVATTAA JUMALAN LAPSIA - SE EI HOLHOA Tiitus 2:11-13 11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille 12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, 13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, Jotkut vain ovat ilon sijasta kateellisia, sillä he eivät tahdo tulla ulos kaunaisuuden ja kateuden vankilastaan. Gal. 2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa, Herra siunatkoon Teitä ja varjelkoon Teitä rakkaat lukijat ja kirjoittajat! Antti

14

233

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtyuio

Tuo on vanhan liiton oppia! Oletko Jeesuksen kieltäjä???

• Kieltämsistä vai uskomista?

• alex-kasi

Synnin palkka on kuolema - sanoo Raamattu.. Joka pitää Jumalan antaman lain (huomaa ei ole kysymys Israelin laista) on siitä elävä... sen vuoksi Jumala herättikin Poikansa kuolleista - koska hän piti Jumalan lain. Maailman pahuus tosin ei sitä myönnä - mikä ei kuitenkaan muuta asiaa ollenkaan.. Jeesus on vailla syntiä - eikö niin Antti.. Jeesus piti Jumalan lain - eikö vain Antti .. Jeesus on siitä elävä - ja arvollinen Jumalalle.. Me muut olemme Jumalan lain rikkojia ja siksi vailla iankaikkista elämää jos ei Jumala meitä Pojassaan armahda - eikö vain olekin niin .. Siis - ei laki tapa, vaan synti, siis meidän Jumalan tahdon vastaiset tekomme.. laki vain kertoo että niin on

• ### Höpö höpö Kirjoittanut: alex-kasi 21.4.2009 klo 20.46 Synnin palkka on kuolema - sanoo Raamattu..### Kappas vaan; meitin alex-kylliäinen se sieltä taas riensi tappamaan lähimmöisensä (Matt 5.) kuin iilimato roikkuen vanhurskasta piiaten. Ilmeisesti Jumalan asettamana saatanallisena pistimenä lihassa, kuin Paavalilla muinoin. Ihan ylpistyn siitä että tarvitsen lihan nujertajan. Jumala ei suo armomurhaa piinaajille. Matt. 5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. FYYSINEN tappaja selviää oikeuden tuomiolla. Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. Kiivailijakin selviää oikeduen tuomiolla. Mutta sinä leimaat kristityt hulluiksi ja siitäpä ansaitset helvetin tuomion. Toivon hartaasti että seuravat Jeesuksen sanat ovat totta nekin. Vaikka laista ei häviä edes pienin piirto. Mark. 3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin. Laki on ja armo on. Laki on että armokin kelpaisi. Luuk 16:16-18 16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. 17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. 18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin. Kehottaisin sinua tunkeutumaan Jumalan valtakuntaan. Siinä matkalla kyllä hiertyvät lain ansiot ja lain taakat ja lain tuomiot pois. Kun ryömimme ristin juurelle. Kokemusta on. Room. 6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. Jumala ei vapauta jumalatonta ikuiseen tiedottomuuden sapatinlepoon. Siksi täytyy saada synnit pyyhittyä pois omasta muistista ja Jumalan muistista. Golgata! Ristin alla, ihan rsitin juurella Antti

• alex-kasi

armo murhaajaksi koska Hän ei kiduta luomaansä elämää - ja vieläpä ikuisesti !!?? Paljon saa kuulla - kuoleman teet elämäksi, tuhoutumisen teet ikuiseksi piinaksi ja itsesi teet yhtä kuolemattomaksi kuin Jumala ... voi voi - Antti eu kukaan voi saada iankaikkista elämää kuin Jumalan yhteydessä.. sillä vain Jumalalla on kuolemattomuus.. sanoo Raamattu..

• Vakaasti kuin Ellen Whiteen?
        alex-kasi kirjoitti:

armo murhaajaksi koska Hän ei kiduta luomaansä elämää - ja vieläpä ikuisesti !!?? Paljon saa kuulla - kuoleman teet elämäksi, tuhoutumisen teet ikuiseksi piinaksi ja itsesi teet yhtä kuolemattomaksi kuin Jumala ... voi voi - Antti eu kukaan voi saada iankaikkista elämää kuin Jumalan yhteydessä.. sillä vain Jumalalla on kuolemattomuus.. sanoo Raamattu..

Ellenin teksteissähän ei, kuten kaikki tiedämme, ole käännösvirheitä eikä muitakaan virheitä. Mutta tämä Danielin ennustus ehkä on tuulesta temmattu? Dan 12. 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. Eiköhän se ole niin että kaikki saavat ikuisuudessa tanssia tähtien kanssa. Ketään ei karkoteta häpeämäään. Tai sitten Jumala antaa piikin joka nukuttaa ikuiseen uneen, jottei jumalattoman tunto vaivaa, kun ikuisuudessa herää ja huomaa uskoneensa valheen. Mon itoivoo sinä päivänä että Jumala suorittaisi armomurhan kuin lottovoiton.

• uteljas

" Joka pitää Jumalan antaman lain (huomaa ei ole kysymys Israelin laista) " 1. Tim. 6:4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, Mitäs lakia alex8 tällä kertaa tarkoittaa? Luonnonlakia vai? Vaiko Einsteinin aineen häviämättömyyden lakia (E=mc potenssiin 2) http://fi.wikipedia.org/wiki/Erityinen_suhteellisuusteoria "" Siis - ei laki tapa, vaan synti, siis meidän Jumalan tahdon vastaiset tekomme.. laki vain kertoo että niin on "" Hmm ... lain alal oleminen tappaa. Eikö se sitten ole laki joka tappaa? Kuinka uskallat inttää Jumalaa vastaan! Room. 7:10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. "Lain vaikutuksesta minä kuolin" Gal. 2:19 Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Kyllä ilman lakiakin olevat kuolevat Jumalalle. Vain Kristuksessa olevalla on Jumala ... Room. 2:12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; Kyllä lain tunnustavan tappaa laki!

• Kepeästi meidät vapautatte,...

Alex-kasin mielestä ei ole ikuista rangaistusta ja hirvaksen mielestä ei ole lakia joka tuomitsee. Ja kirjottelevat kuin paita ja peppu, yhtäköyttä. Kukapa enää evankeliumia tarvitsisi! Ei ole tuomaria eikä tuomion suorituspaikkaa!

• alex-kasi
        Kepeästi meidät vapautatte,... kirjoitti:

Alex-kasin mielestä ei ole ikuista rangaistusta ja hirvaksen mielestä ei ole lakia joka tuomitsee. Ja kirjottelevat kuin paita ja peppu, yhtäköyttä. Kukapa enää evankeliumia tarvitsisi! Ei ole tuomaria eikä tuomion suorituspaikkaa!

muiden puheita. Koska minä olen sanonut että ei olisi ikuista rangaistusta? Minä sanon ei ole ikuista piinaa - luehan kerran vielä ja ota kantaa siihen mitä muut sanoo eikä omiin ajatuksiisi. Mitään ikuista piinaa ei ole. Se on varma. Piinaa on, mutta se on synnin seuausta ei Jumalan.. katsele ympärillesi niin näet.. Ikuinen rangaistus on sekin siten että joka ei pääse Jumalan valtakuntaan jää ulkopuolelle iankaikkisen elämän ikuisesti.. Hänen osansa on häpeä ja kauhistus ja lopuksi toinen kuolema - josta ei enää ole ylösnousemusta.. Mutta te hyppäätte ohi kaikkien niiden Raamatunkohtien joissa kerotaan pelastuksesta kuolemasta > elämään ja syntisen tuhoutumisesta jos ei Jumala häntä auta.. miksi teette niin ? Pelkäättekö että ikuinen piina sittenkin on olemassa? Siinä tapauksessa ette tunne Jumalaa alkuunkaan.. Sillä sellainen ei ole Hänen mieleensä tullut.. se on varma.. Minä en vapauta ketään yhtä vähän kuin tuomitsen ketään - anteeksi annan jokaiselle (pyysi tai ei) - mutta että Jumala piinaisi ikuisesti luomaansa elämää -- mikä harha ...

• lutkulainen
        alex-kasi kirjoitti:

muiden puheita. Koska minä olen sanonut että ei olisi ikuista rangaistusta? Minä sanon ei ole ikuista piinaa - luehan kerran vielä ja ota kantaa siihen mitä muut sanoo eikä omiin ajatuksiisi. Mitään ikuista piinaa ei ole. Se on varma. Piinaa on, mutta se on synnin seuausta ei Jumalan.. katsele ympärillesi niin näet.. Ikuinen rangaistus on sekin siten että joka ei pääse Jumalan valtakuntaan jää ulkopuolelle iankaikkisen elämän ikuisesti.. Hänen osansa on häpeä ja kauhistus ja lopuksi toinen kuolema - josta ei enää ole ylösnousemusta.. Mutta te hyppäätte ohi kaikkien niiden Raamatunkohtien joissa kerotaan pelastuksesta kuolemasta > elämään ja syntisen tuhoutumisesta jos ei Jumala häntä auta.. miksi teette niin ? Pelkäättekö että ikuinen piina sittenkin on olemassa? Siinä tapauksessa ette tunne Jumalaa alkuunkaan.. Sillä sellainen ei ole Hänen mieleensä tullut.. se on varma.. Minä en vapauta ketään yhtä vähän kuin tuomitsen ketään - anteeksi annan jokaiselle (pyysi tai ei) - mutta että Jumala piinaisi ikuisesti luomaansa elämää -- mikä harha ...

Sanot ,että piinaa on.Kuinkahan kauan sinun mielestäsi tuo piina kestää?.

• uteljas
        alex-kasi kirjoitti:

"Älkää hyvät ihmiset vääristelkö Kirjoittanut: alex-kasi 21.4.2009 klo 22.09 muiden puheita. Koska minä olen sanonut. että ei olisi ikuista rangaistusta?" Alex, alex ... Jumalan puutarhassako se "ikuinen rangaistus" kärsitään? Kun sinä olet poistanut helvetin ja tulijärven ja "ikusien kauhun" paikan!

• alex-kasi
        lutkulainen kirjoitti:

Sanot ,että piinaa on.Kuinkahan kauan sinun mielestäsi tuo piina kestää?.

Mielestäni kysymys on väärin asetettu - jos sen tarkoituksena on todistaa että ikuinen piina olisi olemassa. Raamattu sanoo että VAIN Jumalalla on kuolemattomuus. SE on pää asia, jos ymmärrät. Miksi näin on? Koska VAIN Jumala on TÄYDELLINEN ELÄMÄ itsessään. Kaikkien muiden on päästävä tämän ainoan TÄYDELLISEN ELÄMÄN yhteyteen jotta he voisivat elää iankaikkisesti. Juuri siitä Raamattu kertoo - sitä tarkoittaa palastus. VAIN Jumalalla on on kaikki ne ominaisuudet jotka ovat välttämättömiä jotta iankaikkinen elämä voi tulla ja olla mahdollista. Toisin sanoen VAIN Jumala on TÄYDELLINEN KAIKESSA - mikä siis on välttämätöntä iankaikkkisessa elämässä. Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa? Siksi Jumala lähetti Poikansa maailmaan - Poika on yhtä Isän kanssa, ja pysyi (ja pysyy) aina Isän täydellisessä tahdossa.. siksi on se kuolema minkä Poika sai syyttömänä kärsiä voimallinen myön pelastamaan - jos ymmärrät.. Nyt kysyt - kuinka kauan kestää ennenkuin syntinen menehtyy tai ennenkuin Jumala tekee hänestä lopun? Kun katselemme ympärillemme - näemme synnin ja vajavaisuuden seuraukset, kuinka pahuus ja vajavaisuus korjaa satoaan, kun ihminen rikkoo täydellisen Jumalan tahtoa vastaan - Hänen jokaista käskyään - ja seuraukset näkyvät kaikkialla - kuolema joka on synnin palkka.. Kuinka kauan syntinen elää - ei jokainen elä yhtä kauan - syntinen elää ja kärsii (ja tuottaa kärsimystä muillekin) kunnes menehtyy pahuutensa seurauksena.. tai kunnes täydellinen Jumala lopettaa lopettaa hänen elämänsä ja kärsimyksensä.. Huomaa, Jumalan on täydellinen oikeudenmukaisuudessaan ja rakkaudessaan (kai tiedät sen?) - myös kun Hän pelastaa meidät kuolemasta. Kun Jumala maksoi meidän syntimme Pojassaan - HÄN MAKSOI OIKEAT LUNNAAT - toisin sanoen - Jeesus otti päälleen ne synnin tekijän syntien seuraukset jotka vievät syntisen kuolemaan – siis ne seuraukset jotka syntinen itse saa päälleen jos ei Jeesus häntä lunasta. Kysy nyt itseltäsi - Onko Jeesus ikuisesti kärsimässä jossain syntisten tähden vai ei? Vastaus on luonnollisesti että EI OLE ja kuitenkin Jeesus maksoi TÄYDEN HINNAN meistä – ei Jumala hyväksyisi mitään muuta hintaa – pelastus on oikeudenmukaisnen ja rakkaudellinen teko.. Jeesus kuoli sen kuoleman mikä on syntisen osa - koska synnin palkka on kuolema - jos Jumala syntistä pelasta. Ihmiset kuolevat syntiensä seurauksena - sillä synnin tekeminen tuhoaa elämää - synti tappaa - ei Jumala. Ei kenessään syntisessä ole iankaikkista elämää joka hänessä pysyisi - jos ei Jumala häntä lunasta ja auta. Kaikki kuolemattomuus erossa Jumalasta on vain väärää oppia.. sillä iankaikkinen elämä ei ole mahdollista muualla kuin Jumalan yhteydessä.. Toivon että ymmärrät mitä kirjoitin - etkä vääntele sitä miksikään muuksi.. kuten muutamilla on tapana. Me olemme molemmat leterilaisia ja molemmat kai tiedämme että kirkko on väärässä monessä asiassa ja tekee väärin monessä asiassa - minä ainakin tiedän sen - kun minä tajusin että ikuisen piinan oppi ei voi olla totta - tutkin asiia ja totesin että koko oppi on epäraamatullinen ja vääristelee totuutta. Ihmisen tulee lukea KOKO RAAMATTU ja ottaa sen sanoma - eikä nyppiä Raamatusta kohtia jotka tukevat vain omia käsityksiä jotka useimmiten ovat ainakin osittain vääriä.

• alex-kasi

• ### Kuolleet eivät tiedä mitään. Kirjoittanut: anne-elina 22.4.2009 klo 05.34 Raamattu sanoo: Kuolleet eivät tiedä mitään (Saarn,9:5) Kohoavatko hänen lapsensa kunniaan, ei hän sitä tiedä, vaipuvatko vähäisiksi, ei hän heitä huomaa(Job.14:21)### Jeesus kuvasi käveleviksi, white-kalkituiksi haudoiksi niitä, jotka eivät usko Hänen sanojaan. Tuonelassa olevat sentään tuntevat murhetta ja tunnonvaivoja (jumalattomat), vaikka Jeesus vastusti murehtimista ja tunnointuskia. Kun lainkiivailijat eivät TAHTONEET uskoa, Jeesus muistutti rikkaan miehen ja Lasaruksen tapauksen. Adventistit väittävät ettei kokskaan ole sattunut niin, että rikas olisi jättänt portillaan kerjäävän Lasaruksen kuolemaan nälkään, mutta kyllä sitä tapahtui ja Jeesuksen esittämä tapaus oli varmaankin tunnetuin niistä. anne-elina todistelee ja puolustelee tietämättömyyttään - ja tulee todistaneeksi olevansa kuollut - todistelee yhdellä värssyllä Raamattuun kootuista runokirjoista sekä jonkun asiantuntijan kirjoituksesta spiritismiä koskien. Kovin heikko esitys Raamatun totuuksia vastaan. Palstalla on kiistatta toistamiseen todistettu, että kuolleet tietävät mm. sen, että heidän sukunsa ei ole Herralle antautunutta. Ja tunnontuskia Tuonelassa Jeesus kuvaa kiistatta. Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      159
      1061
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      727
    3. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      128
      666
    4. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      24
      656
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      44
      649
    6. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      615
    7. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      575
    8. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      35
      566
    9. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      52
      560
    10. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      528
    Aihe