Ei ole kaikki kunnossa

Mover

- kirjoittajalle, joka kritisoi vietinsä poistumista. Ongelma on siinä, että sinun mielestäsi asiallinen viesti ei välttämättä ole asiallinen yhteisön näkökulmasta katsottuna (lue = yhteiskunnan). Toki poistetut viestit eivät satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta "miellytä" myöskään omaa "näkemystäni". Siinä lienee suuri syy, miksi minut on valittu palstan kirjoittaja-valvojaksi. Mielestäni olen kuitenkin, seurattuani täällä hyvin laajasti liikkuvaa materiaalia, yrittänyt hyvin pitkälle ymmärtää myös poistettujen viestien kirjoittajia. Olenhan itsekin suhteellisen vankasti sitä mieltä, että maassamme ei oikein osata - kaikki kansalais- ja viranomaistahot mukaanluettuina - puhua näistä asioista. Tämän sanoin mm. rasismiviikolla 16.3. julkaisemassa aloituksessani (nyt sivulla 13), jonka argumentteihin ei kukaan oikeastaan - kriittisesti - sanonut vastaan. Olen säästänyt useita "harmaan aleen viestejä", jotka ihan kirjaimen mukaan tulisivat automaattisesti poistettaviksi. Olen kuitenkin katsonut, että keskustelelmalla asioista saadaan rasismin torjunnan ja kuidenkin asioiden suotuisan kehittymisen kannalta parempi tulos kuin suorilla poistoilla. Tästä toki olen saanut vettä tonneittain niskaani, mutta onneksi myös promillen kiitosta. Ko. artikkelissakín asian vierellä osin jatkui kommentointi, joka todisti, ettei itse jutun viestiä oltu sisäistetty. Kannattanee tarvittaessa käydä lukemassa juttu. Olen tarjoutunut perustelemaan tekemiäni poistoja kohta sefuksi tuloni jälkeen. Pelkoni siitä, että se tuhoaisi aikatauluni, oli turha: Yhtä ainukaista viestiä en ole vielä siihen saanut! Siihen nähden, millä voimalla täällä monenlaisia asioita kritisoidaan, myös minun kirjoituksiani - ja jopa henkilöäni - myös sinun toimestasi - näen hyvin kummallisena, että sähköpostini reklamaatiokanavana on jätetty rauhaan. Mitä se kertoo poistettujen viestien kirjoittajista? Jokainen voi ihan itse asiaa miettiä. Itse koen tässä "ristitulessa", jossa toimintani palstalla "lytätään" usin jopa täysin vastakkaisilla mielipiteillä perustellen, tehneeni - kirkkaastikin - voitavani.

42

1264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Axel-Cardan

Mutta kerro ihmeessä miksi katkaisit raipen aloittaman ketjun viestini "fasismin poika vastaa" alapuolelta? Lipsahtiko minulla rasismin puolelle? Vai meninkö henkilökohtaisuuksiin hieman nälvimällä Mamuniikin asiantuntijuutta?

• koko jatkoa...(?) Ainakaan yhtään sinun viestiäsi en ole poistanut. Kiitokset otsikostasi(!)

• että kukaan

ryhtyisi lähettelemään sinulle sähköposteja ja paljastamaan henkilöllisyytensä,kun itse kuitenkin esiinnyt anonyyminä.

• tirkistelemässä?! Onhan niitä anonyymisähköposteja, mm. tämä minun osoitteeksi tarjoamani [email protected]

• herra muuveri-mustakäsi..

nuku yösi rauhassa valtakunnassa kaikki hyvin!!!!!Saat sympatiaa ainakin mamu-mummolta tuskin muilta...

• Minäkin sympatisoin Moveria, jolla on kova homma lannan lapioinnissa.

• Mamuniikki

• vastauksesi kun ..
        sharyn kirjoitti:

Minäkin sympatisoin Moveria, jolla on kova homma lannan lapioinnissa.

kirjoitin mamu-mummon sympatiasta muuveri-mustakäteen ???????

• on kyseistä
        sharyn kirjoitti:

Minäkin sympatisoin Moveria, jolla on kova homma lannan lapioinnissa.

hommaa tehnyt oikeassa elämässä lapio kädessä...Joten ei ylimääräisiä sympatioita.

• SuomenTyttö

Vai pitäisi sinulle oikein henkilökohtaiseen sähköpostiisi lähettää teksti saadakseen asiattoman poiston keksitty syysi? Entäs nämä kun olet kertonut syyn kuten esimerkiksi minun tekstissäni tämä "syy" sinun mukaasi oli lause "Suomessa on rikoksia ja seksuaalirikollisuutta ihan tarpeeksi omasta takaa, miksi niitä pitää ulkomailta haalia" -poistettuani tämä tekstin, joka tuskin kovinkaan monen mielestä oli asiaton (mitä nyt sinun mukaasi selvästi pitää tuoda nimenomaan rikollisia, poistoistasi päätellen) poistit yhä edelleen jokaisen kirjoituksen nojautuen syyhyn joka meni pelkistettynä tyyliin; "kun siinä yhdessä tekstissä oli lause...." Eli kerropa mitä ihmiset hyötyvät tästä sinun sähköpostiisi kirjoittamisesta ja rivien välistä revityn poiston syyn kuulemisesta? Tekstiä ei tämän jälkeen saa mieleiseksesi kuitenkaan korjata, jotta pääsisi asioista keskustelemaan. Myöskään tosiasioista ei saa palstalla keskustella, jolleivat ne sitten ole nimenomaan positiivisia tapauksia. Ja jollei kerro positiivisista tapauksista, vaan haluaa nimenomaan kertoa ne negatiiviset.. Niin, mitäs sitten..? Eihän tietenkään ole voinut sattua näitä negatiivisia tapauksia, niiden täytyy olla valhetta, koska ei ole positiivisiakaan, koska niitä harvoja ei ole kerrottu. Jos kertoo esimerkiksi yhden ulkomaalaisen tekemän rikoksen leimaa sinun mukaasi kaikki ulkomaalaiset. Miksi Suomalaisten tekemistä rikoksista saa puhua? Silloinhan leimaa KAIKKI Suomalaiset. Eikös ole tullut mieleesi että sheriffin tulisi olla puolueeton ja poistaa vain oikeasti törkyinen teksti?? Vaikka jokin juttu ei miellyttäisi sheriffiä sisällöltään, ei hänen mielipiteensä saa vaikuttaa poistoon millään lailla. Ja oletkos huomannut että olet viime aikoina tehnyt melkoisen turhia aloituksia?? Eikös asiasi ole pitää palsta siistinä? Ei lykätä sinne täysin aiheen sivusta olevia aloituksia.. "miksi minä olen palstan sheriffi" jne. Mitähän siitä tulee jos jokainen tekee aloituksen kertoakseen henkilökohtaisesta itsestään ja miksi mielestään on siinä asemassa kun on?

• että pitää palstalle postaamaansa esimerkkiä ykskantaan näyttönä jonkun valtavan ison viiteryhmän kelvottomuudesta. Koska tuollainen on sekä valheellista että loukkaa kymmeniätuhansia ko. suhteessa täysin syyttömiä ihmisiä, toimin kyseisten viestien suhteen nollatoleranssin mukaan. Ja niin pitää toimiakin. Kysymys ei siis suinkaan ole negatiivisista tai positiivisista viesteistä. Siitä huolimatta, että sinänsä ihan todellisesta elämästä kerrotut tarinat - ottamatta kantaa oman juttusi todenperäisyyteen - hyvin usein piirtävät vähemmän todellisuutta vastaavan kokonaiskuvan - olen ne sallinut. Ja jos kuitenkin todella kyselet, että miksi täällä "saa" kertoa kantasuomalaisista ja "ei" maahanmuuttajista, niin tuntuu, ettet ollenkaan ymmärrä - tai halua ymmärtää, kuinka syntyy "leimaus". Sen ja monen muun asian olen valmis perustelemaan sitä kysyttäessä. Lopun perustelemattomasta höpinästäsi poimin oman perusteluni siihen, miksi kirjoitin aloituksen "Miksi olen rasismipalstan valvoja". Se, että kertoisin siinä pelkästään itsestäni, ei pidä paikkaansa ollenkaan, zero. Käytän itseäni, yhteiskunnan ja yhteisön jäsentä, ainoastaan välikappaleena ilmaista tiukasti rasismipalstaanh liittyviä asioita. Ja tuo lähestymistapa tuo tuohon aloitukseen asioita, joita en aikaisemmin ole saanut ilmaistua.

• SuomenTyttö
        Mover kirjoitti:

että pitää palstalle postaamaansa esimerkkiä ykskantaan näyttönä jonkun valtavan ison viiteryhmän kelvottomuudesta. Koska tuollainen on sekä valheellista että loukkaa kymmeniätuhansia ko. suhteessa täysin syyttömiä ihmisiä, toimin kyseisten viestien suhteen nollatoleranssin mukaan. Ja niin pitää toimiakin. Kysymys ei siis suinkaan ole negatiivisista tai positiivisista viesteistä. Siitä huolimatta, että sinänsä ihan todellisesta elämästä kerrotut tarinat - ottamatta kantaa oman juttusi todenperäisyyteen - hyvin usein piirtävät vähemmän todellisuutta vastaavan kokonaiskuvan - olen ne sallinut. Ja jos kuitenkin todella kyselet, että miksi täällä "saa" kertoa kantasuomalaisista ja "ei" maahanmuuttajista, niin tuntuu, ettet ollenkaan ymmärrä - tai halua ymmärtää, kuinka syntyy "leimaus". Sen ja monen muun asian olen valmis perustelemaan sitä kysyttäessä. Lopun perustelemattomasta höpinästäsi poimin oman perusteluni siihen, miksi kirjoitin aloituksen "Miksi olen rasismipalstan valvoja". Se, että kertoisin siinä pelkästään itsestäni, ei pidä paikkaansa ollenkaan, zero. Käytän itseäni, yhteiskunnan ja yhteisön jäsentä, ainoastaan välikappaleena ilmaista tiukasti rasismipalstaanh liittyviä asioita. Ja tuo lähestymistapa tuo tuohon aloitukseen asioita, joita en aikaisemmin ole saanut ilmaistua.

Ymmärrätköhän itsekään miten älytöntä tekstiä tuot ihmisten nähtäville.

• SuomenTyttö kirjoitti:

Ja siitä en ole tippaakaan kiinnostunut mikä on jollain jumalallisella asteikollasi kirjoitusteni älyllisyyden aste - mutta siitä olen sanoinkuvaamattoman kiinnostunut, kuinka sinä kirjoitukseni "älyttömyyden" perustelet. Antaa tulla, sinulla on monenlaisen "älyttämisesi" jälkeen nyt tilaisuus kertoa, ihan juurta jaksain, mikä tekstissäni on niin p-aa. Älä jätä kiveäkään kääntämättä. Jään odottamaan.

• SuomenTyttö
        Mover kirjoitti:

Ja siitä en ole tippaakaan kiinnostunut mikä on jollain jumalallisella asteikollasi kirjoitusteni älyllisyyden aste - mutta siitä olen sanoinkuvaamattoman kiinnostunut, kuinka sinä kirjoitukseni "älyttömyyden" perustelet. Antaa tulla, sinulla on monenlaisen "älyttämisesi" jälkeen nyt tilaisuus kertoa, ihan juurta jaksain, mikä tekstissäni on niin p-aa. Älä jätä kiveäkään kääntämättä. Jään odottamaan.

..todellakaan ymmärrä omaa tekstiäsi kun jonkun muun pitäisi sen epäkohdat sinulle tarkentaa. Eipä kuule nyt jaksa napata. Kerropa sinä sen sijaan kuinka monta kirjoitusta todellisista tapahtumista sinä olet jättänyt palstalle? Sellaisia kirjoituksia joissa joku kertoo ihan henkilökohtaisia negatiivisia kokemuksiaan. Minun poistettujen aloitusteni lisäksi täällä oli jokin nainen kun kertoi kerrostalossa asuessaan, kuinka hänen lapsensa pelkäsivät samassa rapussa asuvaa somalimiestä jne. Eikös tämä(kin) teksti poistunut? Täällä oli kertomus kuinka Suomalaislapset jäävät vaille päiväkotipaikkaa kun somalilapset saavat erityispaikan tuosta vain, koska uskontoon ei sovi isän hoitaa lasta kotona, tämä niin ikään lähti. Lieneekö jo lähtenyt aloitus (en ainakaan nähnyt enää missään), jossa joku kertoi bussimatkastaan mölyävän somalilauman kanssa jolla oli upouudet mp3 soittimet ja kännykät yms. Ja paljon muita listaamattomia tapauksia. Eli kyllä kysymys on nimenomaan positiivisesta ja negatiivisesta tekstistä. Etkö tajua miten tyhmän oloisen itsestäsi teet kun saivartelet ettei kyse ole siitä, kyllä täällä saa keskustella. Kerropa sinä nyt oikein juurta jaksain kaikille miten negatiivisesta asiasta kirjoitetaan ilman että SINUN mielestäsi leimaa koko ryhmän? Koska kirjoituksen muut lukijat osannevat ajatella tämän luetun avarammin, ja käyttää järkeään.

• SuomenTyttö kirjoitti:

..todellakaan ymmärrä omaa tekstiäsi kun jonkun muun pitäisi sen epäkohdat sinulle tarkentaa. Eipä kuule nyt jaksa napata. Kerropa sinä sen sijaan kuinka monta kirjoitusta todellisista tapahtumista sinä olet jättänyt palstalle? Sellaisia kirjoituksia joissa joku kertoo ihan henkilökohtaisia negatiivisia kokemuksiaan. Minun poistettujen aloitusteni lisäksi täällä oli jokin nainen kun kertoi kerrostalossa asuessaan, kuinka hänen lapsensa pelkäsivät samassa rapussa asuvaa somalimiestä jne. Eikös tämä(kin) teksti poistunut? Täällä oli kertomus kuinka Suomalaislapset jäävät vaille päiväkotipaikkaa kun somalilapset saavat erityispaikan tuosta vain, koska uskontoon ei sovi isän hoitaa lasta kotona, tämä niin ikään lähti. Lieneekö jo lähtenyt aloitus (en ainakaan nähnyt enää missään), jossa joku kertoi bussimatkastaan mölyävän somalilauman kanssa jolla oli upouudet mp3 soittimet ja kännykät yms. Ja paljon muita listaamattomia tapauksia. Eli kyllä kysymys on nimenomaan positiivisesta ja negatiivisesta tekstistä. Etkö tajua miten tyhmän oloisen itsestäsi teet kun saivartelet ettei kyse ole siitä, kyllä täällä saa keskustella. Kerropa sinä nyt oikein juurta jaksain kaikille miten negatiivisesta asiasta kirjoitetaan ilman että SINUN mielestäsi leimaa koko ryhmän? Koska kirjoituksen muut lukijat osannevat ajatella tämän luetun avarammin, ja käyttää järkeään.

"..todellakaan ymmärrä omaa tekstiäsi kun jonkun muun pitäisi sen epäkohdat sinulle tarkentaa. Eipä kuule nyt jaksa napata." Ei kyse ole tarkentamisesta. Sinä et ole kirjaimellakaan perustellut mainitsemiasi "epäkohtia". "Kerropa sinä sen sijaan kuinka monta kirjoitusta todellisista tapahtumista sinä olet jättänyt palstalle? Sellaisia kirjoituksia joissa joku kertoo ihan henkilökohtaisia negatiivisia kokemuksiaan." Ne kaikki. Ja, valitettavasti aivan valtavan määrän keksittyjä tarinoita. Niin kuin sanoin, minä en poistanut sinun aloituksistasikaan, kuin ne kaksi, joissa oli laittomuus. Toisen laittomuuden sinulle osoitin, jonka jälkeen "siivosit" sen pois ja kirjoitit sen "puhdistettuna". Toisen tekstin laittomuutta en kertonut - etkä sinä sen perään kysellyt, joten viesti katosi palaamatta. Totuus, jonka kaikki täällä kirjoittavat tietävät on, että täällä kirjoitellaan ihan säännöllisesti enemmän tai vähemmän keksittyjä tarinoita. Itse olen tehnyt sen linjanvedon, että jos en saa selvää evidenssiä kirjoituksen paikkansapitämättömyydestä, jätän sen palstalle. Tämä on vapaan demokratian huono puoli, valehteleminen on täysin mahdollista ja vapaata, jos ei ihmisellä itsellään ole moraalia. Itse en siis ole poistanut ainoatakaan mainitsemaasi kertomusta. Nyt vain odotan vastaustasi edellisessä kommentissa esittämääni kysymykseen.

• SuomenTyttö
        Mover kirjoitti:

"..todellakaan ymmärrä omaa tekstiäsi kun jonkun muun pitäisi sen epäkohdat sinulle tarkentaa. Eipä kuule nyt jaksa napata." Ei kyse ole tarkentamisesta. Sinä et ole kirjaimellakaan perustellut mainitsemiasi "epäkohtia". "Kerropa sinä sen sijaan kuinka monta kirjoitusta todellisista tapahtumista sinä olet jättänyt palstalle? Sellaisia kirjoituksia joissa joku kertoo ihan henkilökohtaisia negatiivisia kokemuksiaan." Ne kaikki. Ja, valitettavasti aivan valtavan määrän keksittyjä tarinoita. Niin kuin sanoin, minä en poistanut sinun aloituksistasikaan, kuin ne kaksi, joissa oli laittomuus. Toisen laittomuuden sinulle osoitin, jonka jälkeen "siivosit" sen pois ja kirjoitit sen "puhdistettuna". Toisen tekstin laittomuutta en kertonut - etkä sinä sen perään kysellyt, joten viesti katosi palaamatta. Totuus, jonka kaikki täällä kirjoittavat tietävät on, että täällä kirjoitellaan ihan säännöllisesti enemmän tai vähemmän keksittyjä tarinoita. Itse olen tehnyt sen linjanvedon, että jos en saa selvää evidenssiä kirjoituksen paikkansapitämättömyydestä, jätän sen palstalle. Tämä on vapaan demokratian huono puoli, valehteleminen on täysin mahdollista ja vapaata, jos ei ihmisellä itsellään ole moraalia. Itse en siis ole poistanut ainoatakaan mainitsemaasi kertomusta. Nyt vain odotan vastaustasi edellisessä kommentissa esittämääni kysymykseen.

---"Kerropa sinä sen sijaan kuinka monta kirjoitusta todellisista tapahtumista sinä olet jättänyt palstalle? Sellaisia kirjoituksia joissa joku kertoo ihan henkilökohtaisia negatiivisia kokemuksiaan." Ne kaikki. Ja, valitettavasti aivan valtavan määrän keksittyjä tarinoita. Niin kuin sanoin, minä en poistanut sinun aloituksistasikaan, kuin ne kaksi, joissa oli laittomuus. Toisen laittomuuden sinulle osoitin, jonka jälkeen "siivosit" sen pois ja kirjoitit sen "puhdistettuna". Toisen tekstin laittomuutta en kertonut - etkä sinä sen perään kysellyt, joten viesti katosi palaamatta. ---- Ihanko oikeasti olet JÄTTÄNYT palstalle KAIKKI negatiivisista kokemuksista kertovat tarinat ja niiden lisäksi KAIKKI keksityt (sinun mielestäsi kaikki negatiivinen kirjoitus). Missäköhän nämä mahdollisesti ovat tällä palstalla? Siirtyvätkö ne kenties paikasta paikkaan kun niin katoilevat siitä kohdin missä ne ovat olleet? Kun "puhdistin" tämän tekstini, poistit sen edelleen nojautuen syyhyn että siellä oli joskus lause, joka SINUN mielestäsi oli asiaton. Hyvää syytä et milloinkaan tähän kertonut. Etkä nähtävästi osaa sitä vieläkään osaa sanoa, koska et osaa kertoa miten negatiivisista kokemuksista pitäisi kirjoittaa jottei sinun mielestäsi leimaa kaikkia. Ihanko oikeasti tämä toinen kirjoitukseni ei tullut takaisin? Hups.. Taisi jäädä Moverilta jotain huomaamatta, koska tämä kyseinen tekstini on yhä edelleen palstalla. Syitä en kysellyt, koska sinun rivien välistä keksittyillä syilläsi ei ole mitään merkitystä. Kaikki maailman lauseet saa väännettyä ja käännettyä mieleisikseen, tai epämieluisaksi, ihan miten asian tahtoo nähdä. Ja sinä jos kuka olet osoittanut taitosi tässä vääntelemisessä ja kääntelemisessä kerta kerran jälkeen. Sinä et myöskään vastannut kysymykseen mitä me muut hyödymme, jos lähetämme kirjoituksemme (jonka sinä jo olet poistanut ja tulee harvinaisen turhaa työtä kirjoittaa se uudelleen) sähköpostiisi kuullaksemme tuulesta temmatun poiston syysi kun tätä ei saa kuitenkaan "siistiä" ja tämän jälkeen postata palstalle jotta asiasta voisi keskustella. Silti sinä tivaat perusteltuja vastauksia sinun kysymyksillesi?

• SuomenTyttö kirjoitti:

---"Kerropa sinä sen sijaan kuinka monta kirjoitusta todellisista tapahtumista sinä olet jättänyt palstalle? Sellaisia kirjoituksia joissa joku kertoo ihan henkilökohtaisia negatiivisia kokemuksiaan." Ne kaikki. Ja, valitettavasti aivan valtavan määrän keksittyjä tarinoita. Niin kuin sanoin, minä en poistanut sinun aloituksistasikaan, kuin ne kaksi, joissa oli laittomuus. Toisen laittomuuden sinulle osoitin, jonka jälkeen "siivosit" sen pois ja kirjoitit sen "puhdistettuna". Toisen tekstin laittomuutta en kertonut - etkä sinä sen perään kysellyt, joten viesti katosi palaamatta. ---- Ihanko oikeasti olet JÄTTÄNYT palstalle KAIKKI negatiivisista kokemuksista kertovat tarinat ja niiden lisäksi KAIKKI keksityt (sinun mielestäsi kaikki negatiivinen kirjoitus). Missäköhän nämä mahdollisesti ovat tällä palstalla? Siirtyvätkö ne kenties paikasta paikkaan kun niin katoilevat siitä kohdin missä ne ovat olleet? Kun "puhdistin" tämän tekstini, poistit sen edelleen nojautuen syyhyn että siellä oli joskus lause, joka SINUN mielestäsi oli asiaton. Hyvää syytä et milloinkaan tähän kertonut. Etkä nähtävästi osaa sitä vieläkään osaa sanoa, koska et osaa kertoa miten negatiivisista kokemuksista pitäisi kirjoittaa jottei sinun mielestäsi leimaa kaikkia. Ihanko oikeasti tämä toinen kirjoitukseni ei tullut takaisin? Hups.. Taisi jäädä Moverilta jotain huomaamatta, koska tämä kyseinen tekstini on yhä edelleen palstalla. Syitä en kysellyt, koska sinun rivien välistä keksittyillä syilläsi ei ole mitään merkitystä. Kaikki maailman lauseet saa väännettyä ja käännettyä mieleisikseen, tai epämieluisaksi, ihan miten asian tahtoo nähdä. Ja sinä jos kuka olet osoittanut taitosi tässä vääntelemisessä ja kääntelemisessä kerta kerran jälkeen. Sinä et myöskään vastannut kysymykseen mitä me muut hyödymme, jos lähetämme kirjoituksemme (jonka sinä jo olet poistanut ja tulee harvinaisen turhaa työtä kirjoittaa se uudelleen) sähköpostiisi kuullaksemme tuulesta temmatun poiston syysi kun tätä ei saa kuitenkaan "siistiä" ja tämän jälkeen postata palstalle jotta asiasta voisi keskustella. Silti sinä tivaat perusteltuja vastauksia sinun kysymyksillesi?

"tulee harvinaisen turhaa työtä kirjoittaa se uudelleen" Käytä modernia tekniikkaa. Kirjoita juttusi tietokoneen muistio-ohjelmaan ja talleta. Siirrä siitä keskustelupalstalle (auttaa myös, jos netti kaatuu juuri, kun olet pitkän jutun puolivälissä). Copypastaa siitä Moverin sähköpostiin. Ällistyttävän moni massapostaaja, jolla on harmaita aivosoluja saman verran kuin laakamadolla, on oppinut sen menetelmän. (Anteeksi, Mover, mutta kyllä hän olisi keksinyt sen itsekin - ehkä vuoden 2011 juhannukseen mennessä.)

• SuomenTyttö
        sharyn kirjoitti:

"tulee harvinaisen turhaa työtä kirjoittaa se uudelleen" Käytä modernia tekniikkaa. Kirjoita juttusi tietokoneen muistio-ohjelmaan ja talleta. Siirrä siitä keskustelupalstalle (auttaa myös, jos netti kaatuu juuri, kun olet pitkän jutun puolivälissä). Copypastaa siitä Moverin sähköpostiin. Ällistyttävän moni massapostaaja, jolla on harmaita aivosoluja saman verran kuin laakamadolla, on oppinut sen menetelmän. (Anteeksi, Mover, mutta kyllä hän olisi keksinyt sen itsekin - ehkä vuoden 2011 juhannukseen mennessä.)

Kaksi samanlaista tapausta.. Luuletko että minä olen kirjoittanut juttuni uudelleen kolmeen kertaan aina uudelleen julkaistessani ne? Viittasin lähinnä kirjoitukseen, jossa kirjoittaja valitteli pitkän juttunsa katoamista sheriffin toimesta, joka ei hänen näkemyksensä mukaan (ja tässä tapauksessa uskon kirjoittajaa) ollut asiaton tai rasistinen. Kaikki eivät todellakaan tule ajatelleeksi että täysin asiallinen viesti tultaisiin poistamaan ja että tämä olisi syytä ehkäpä tallentaa koneelle. Ja sinä et taida atk:ta pahemmin Sharyn tuntea, jos nettiyhteys "kaatuu", ei kirjoitus häviä koneen ruudusta minnekään. Tämä on moneen kertaan todettu juttu. Kun yhteys palaa, voi rauhassa jatkaa kirjoitustaan. Toisin käy jos kone "kaatuu", tällöin katoavat tekstit sekä muut tallentamattomat työt. Mutta tämänhän kaltaisesi tietokone nero jo tiesikin. Tosin taidat olla tämä 'laakamato' itse, johon todella asiallisesti muita kirjoittajia vertaat. Onneksi tällaisiin loisiin on olemassa matolääkkeet.

• sharyn kirjoitti:

mukavaa tietää, että miksi aina jossain vaiheessa keskustelua pitää alkaa kylvämään "aivosoluja saman verran kuin laakamadolla"-tasoisia kommentteja? Eikö se osoita tietyntasoista ylimielisyyttä ja vie pohjaa, omalta osaltaan, kyseisentasoista tekstiä suoltavan henkilön kirjoituksilta ja mielipiteiltä?

• SuomenTyttö kirjoitti:

Kaksi samanlaista tapausta.. Luuletko että minä olen kirjoittanut juttuni uudelleen kolmeen kertaan aina uudelleen julkaistessani ne? Viittasin lähinnä kirjoitukseen, jossa kirjoittaja valitteli pitkän juttunsa katoamista sheriffin toimesta, joka ei hänen näkemyksensä mukaan (ja tässä tapauksessa uskon kirjoittajaa) ollut asiaton tai rasistinen. Kaikki eivät todellakaan tule ajatelleeksi että täysin asiallinen viesti tultaisiin poistamaan ja että tämä olisi syytä ehkäpä tallentaa koneelle. Ja sinä et taida atk:ta pahemmin Sharyn tuntea, jos nettiyhteys "kaatuu", ei kirjoitus häviä koneen ruudusta minnekään. Tämä on moneen kertaan todettu juttu. Kun yhteys palaa, voi rauhassa jatkaa kirjoitustaan. Toisin käy jos kone "kaatuu", tällöin katoavat tekstit sekä muut tallentamattomat työt. Mutta tämänhän kaltaisesi tietokone nero jo tiesikin. Tosin taidat olla tämä 'laakamato' itse, johon todella asiallisesti muita kirjoittajia vertaat. Onneksi tällaisiin loisiin on olemassa matolääkkeet.

Kun nettiyhteys katkeaa, niin keskeneräinen viesti häipyy.

• castleman kirjoitti:

mukavaa tietää, että miksi aina jossain vaiheessa keskustelua pitää alkaa kylvämään "aivosoluja saman verran kuin laakamadolla"-tasoisia kommentteja? Eikö se osoita tietyntasoista ylimielisyyttä ja vie pohjaa, omalta osaltaan, kyseisentasoista tekstiä suoltavan henkilön kirjoituksilta ja mielipiteiltä?

Ehkä vertaus oli huonosti harkittu. Pyydän anteeksi laakamadoilta. Niillä on tiettävästi oppimiskykyä.

• SuomenTyttö
        sharyn kirjoitti:

Kun nettiyhteys katkeaa, niin keskeneräinen viesti häipyy.

..sinullahan metka nettiyhteys on. Minä surffailin hetken aikaa viallisilla laitteilla joilloin nettiyhteys toimi on/off periaatteella ihan itsekseen. Eikä tekstit kyllä kadonneet.. Mutta olikohan tämä asia nyt 'hiukan' kaukana keskustelun aihealueesta?

• anna olla...
        castleman kirjoitti:

kyseessä on mamu-mummo mansesta.....Jonka mies on sentään upseeri ja pesee ikkunatkin vai miten se nyt meni.....

• jopa minä olen huomannut
        SuomenTyttö kirjoitti:

..sinullahan metka nettiyhteys on. Minä surffailin hetken aikaa viallisilla laitteilla joilloin nettiyhteys toimi on/off periaatteella ihan itsekseen. Eikä tekstit kyllä kadonneet.. Mutta olikohan tämä asia nyt 'hiukan' kaukana keskustelun aihealueesta?

"kiertää kysymyksen", olet kai sinäkin huomannut, että sharynin lisäksi palstalla häärii toinenkin "vajaalla kulkeva" kiertelijä.

• loppuvat vasta-argumentit
        castleman kirjoitti:

ja jää häviölle,niin pitää alkaa solvata toista,kun ei keksi enää muuta keinoa puolustaa itseään.

• SuomenTyttö
        jopa minä olen huomannut kirjoitti:

"kiertää kysymyksen", olet kai sinäkin huomannut, että sharynin lisäksi palstalla häärii toinenkin "vajaalla kulkeva" kiertelijä.

Huomattu on, liian monesti.

• SuomenTyttö kirjoitti:

Vastasin kuitenkin omaan huomautukseesi: "Ja sinä et taida atk:ta pahemmin Sharyn tuntea, jos nettiyhteys "kaatuu", ei kirjoitus häviä koneen ruudusta minnekään. Tämä on moneen kertaan todettu juttu." Totesin, että kyllä keskeneräinen kirjoitus katoaa, jos Internet katkeaa. Tämä ei minunkaan miestäni liity palstan aiheeseen, mutta vastasin vain huomautukseesi.

• SuomenTyttö
        sharyn kirjoitti:

Vastasin kuitenkin omaan huomautukseesi: "Ja sinä et taida atk:ta pahemmin Sharyn tuntea, jos nettiyhteys "kaatuu", ei kirjoitus häviä koneen ruudusta minnekään. Tämä on moneen kertaan todettu juttu." Totesin, että kyllä keskeneräinen kirjoitus katoaa, jos Internet katkeaa. Tämä ei minunkaan miestäni liity palstan aiheeseen, mutta vastasin vain huomautukseesi.

Sinä keskityit kuitenkin vain kommentoimaan tätä hyvin asian vierestä menevää aihetta. Minä viestissäni kirjoitin siitä että moni tuskin osaa ajatella että täysin asiallinen viesti tultaisiin poistamaan ja, että tämä olisi syytä pistää talteen. Palstan informaatiossa lukee edelleen että "keskustele rasismista, siihen liittyvistä syistä yms" -jotain siihen suuntaan. En nyt jaksa tarkistaa sanamuotoja. Totuushan on ettei asioista voi keskustella, jollei ole molempia näkökantoja. Jos saa kirjoittaa vain kuten sinä, ylistävästi, menee tämä aika yksipuoliseksi "keskusteluksi", ja mitenkäs ne rasismin syyt joista kehotetaan keskustelemaan? Eikös ne ihmisten negatiiviset ja huonot kokemukset juurikin aiheuta "rasismia", joten me muut koetamme puhua siitä, mistä palstalla kuuluu puhua, kun taas Mover sensuroi ja sinä vedät asiat asiasta kymmenenteen.. Kuten joku on asian ilmaissut "diipadaapadai..." Ja silleen.. Sinä puolestasi näytit taas kerran fiksuutesi alkaessasi verrata muita kirjoittajia (siis sinun mielipiteitäsi vastaan kirjoittavia) laakamatoihin. Aikuismaista. Luulisi ...(60 ?) aikuisen naisen osaavan ilmaista itseään sivistyneemmin.

• sharyn kirjoitti:

Ehkä vertaus oli huonosti harkittu. Pyydän anteeksi laakamadoilta. Niillä on tiettävästi oppimiskykyä.

sillä tuskin laakamadot osaavat loukkaantua. Mutta toisaalta, olit siis opettamassa täällä jotain jollekin? Ja tuohduit koska joku ei oppinut opettamaasi asiaa, siitäkö tuo vertauskuva syntyi?

• SuomenTyttö
        castleman kirjoitti:

sillä tuskin laakamadot osaavat loukkaantua. Mutta toisaalta, olit siis opettamassa täällä jotain jollekin? Ja tuohduit koska joku ei oppinut opettamaasi asiaa, siitäkö tuo vertauskuva syntyi?

..että kun täältä poistuu kaikki Moverin (sekä Sharynin) ajatusmaailmaa vastaan sotiva teksti, eli kaikki jossa ei ylistetä maahanmuuttajia vaan kerrotaan esimerkiksi huonoista kokemuksista joita nämä ovat henkilökohtaisesti tai vähemmän henkilökohtaisesti aiheuttaneet. Mover kehottaa lähettämään nämä poistetut viestit hänen sähköpostiinsa, jos haluaa kuulla syyn poistoon. Totesin että tulee harvinaisen turhaa työtä kirjoittaa jo poistettu viesti (jota siis ei voi copy pasteta) Moverin sähköpostiin. Eivätkä kaikki ihmiset tule ajatelleeksi tallentaa tekstiään koneelleen talteen, koska kaikki eivät todellakaan osaa ajatella, että se täysin asiallinen viesti tultaisiin poistamaan. Tästä Sharyn sai vertauksensa laakamatoihin. Kun hän varsin aikuismaisesti totesi, että ; "Ällistyttävän moni massapostaaja, jolla on harmaita aivosoluja saman verran kuin laakamadolla, on oppinut sen menetelmän. (Anteeksi, Mover, mutta kyllä hän olisi keksinyt sen itsekin - ehkä vuoden 2011 juhannukseen mennessä.)"

• Oikeassa olet Suomen tyttö
        SuomenTyttö kirjoitti:

Kyllä nämä moverin kirjoitukset ja perustelut on niin täyttä hepreaa ettei niitä kukaan ymmärrä ! Selvästi moveri yrittää kirjoittaa fiksummin kuin järki antaa periksi ! Vielä tuosta jäljempänä olevista keksityistä tarinoista sen verran että nyt selvisi miksi minunkin kirjoituksiani on raakattu punakynällä ! Olen muutaman kerran yrittänyt esittää tällä palstalla poliisin virallista taulukkoa, josta selviää esim. somaleiden tekemiä rikoksia, jotka ovat väkimäärään suhteutettuna korkeissa prosenteissa ! Ja nämä faktat ovat moverin mielestä keksittyjä -että sillee !

• Oikeassa olet Suomen tyttö kirjoitti:

Kyllä nämä moverin kirjoitukset ja perustelut on niin täyttä hepreaa ettei niitä kukaan ymmärrä ! Selvästi moveri yrittää kirjoittaa fiksummin kuin järki antaa periksi ! Vielä tuosta jäljempänä olevista keksityistä tarinoista sen verran että nyt selvisi miksi minunkin kirjoituksiani on raakattu punakynällä ! Olen muutaman kerran yrittänyt esittää tällä palstalla poliisin virallista taulukkoa, josta selviää esim. somaleiden tekemiä rikoksia, jotka ovat väkimäärään suhteutettuna korkeissa prosenteissa ! Ja nämä faktat ovat moverin mielestä keksittyjä -että sillee !

jos sitä ei ymmärretä...!

• sama ...
        Mover kirjoitti:

jos sitä ei ymmärretä...!

et sitte muuta keksiny !

• sama ... kirjoitti:

et sitte muuta keksiny !

tarvittu!?!

• kerro nyt.....

Oletko k-pää Mover ? Ja nyt katsotaan poistaako valvoja identtisen viestin, minkä itse kirjoitti palstalle....

• rasistiselle tekstille, jossa kirjoittajan logiikkaa käyttäen vain laitoin peilin hänen kommenttinsa eteen. Ja SE oli sinusta kauheaa...?!! Alkuperäiseen viestiin kun et ilmeisesti regoinut... (tai ehkäpä olit jopa sen kirjoittaja...) On ilmeisesti kokonaisia kansanryhmiä, joita saa aivan vapaassti haukkua, mutta sitten jos jotain - ja vieläpä enemmän aiheesta - sattuu omalle kohdalle, niin sehän on kauhiaa!!!!

• identtinen vastine
        Mover kirjoitti:

rasistiselle tekstille, jossa kirjoittajan logiikkaa käyttäen vain laitoin peilin hänen kommenttinsa eteen. Ja SE oli sinusta kauheaa...?!! Alkuperäiseen viestiin kun et ilmeisesti regoinut... (tai ehkäpä olit jopa sen kirjoittaja...) On ilmeisesti kokonaisia kansanryhmiä, joita saa aivan vapaassti haukkua, mutta sitten jos jotain - ja vieläpä enemmän aiheesta - sattuu omalle kohdalle, niin sehän on kauhiaa!!!!

Ei ollut Mover vastauksesi identtinen. Älä kirjoita perättömiä. SINÄ kysyit ensimmäisenä oletko k-pää. Ja vielä kahteen kertaan. Se, kenelle noin vastasit, kirjoitti jotain aivan muuta. Ja minusta etenkin valvojan tulisi kirjoittaa asiallisemmin. Minä en ollut muuten tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja.

• identtinen vastine kirjoitti:

Ei ollut Mover vastauksesi identtinen. Älä kirjoita perättömiä. SINÄ kysyit ensimmäisenä oletko k-pää. Ja vielä kahteen kertaan. Se, kenelle noin vastasit, kirjoitti jotain aivan muuta. Ja minusta etenkin valvojan tulisi kirjoittaa asiallisemmin. Minä en ollut muuten tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja.

ei ollut "jotain muuta" - se oli "jotain samaa". "Ja minusta etenkin valvojan tulisi kirjoittaa asiallisemmin." Niin, että jos palstalle kirjoittava syyllistää rikollisesti kokonaisen ihmisryhmän, niin minun tulisi häntä kohtaan olla "asiallinen"? Minulla on ko. tilanteessa tasan kaksi vaihtoehtoa: 1. Perinteinen: Poistaa ko. kirjoittajan viesti. 2. Moderni: Osoittaa kyseiselle kirjoittajalle hänen kirjoituksensa puutteet. Ko. tilanteessa toimin kakkosvaihtoehdon mukaan, mikä omasta mielestäni on huikeasti näistä kahdesta parempi. Siinä en ollut mielestäni asiaton, vaan - jopa ainoastaan kysymyksen muodossa - heijastin jotain kysyjän alullepanemaa takaisin.

• kansanryhmässä ..

on sellaisia ihmisiä, jotka eivät sopeudu mihinkään ja haluavat vain loisia toisten kustannuksella! Näitä löytyy rikkaista, köyhistä, mustista, valkoisista ! Totuushan vain on että tietyt ryhmät tekevät tätä n. 90 % enemmän - no emme mainitse heitä !

• ryhmän "loisimishalukkuusprosentti ei ole 90 - se on 100 prosenttista roskaa. Ja vaikka olisikin, sinä et saa niputtaa sitä kymmentä prosenttia samaan likakaivoosi.

• minulla vieläkään

Epäasiallinen viesti yhteisön/yhteiskunnan näkökulmasta. Hienosti sanottu. Yhteiskunnan näkökulman osoittajana meille palstalla keskustelijoilla toimii seriffi. Tullessani katsomaan palstaa olen kiinnostunut miten kriittisiin näkemyksiini (rasismista) on vastattu. Ikävän usein joudun huomaaamaan, että sanomani onkin yhteiskunnan näkökulmasta tuomittu epäasiallisena ja poistettu. Pyrin oppimaan tästä kritiikistä ja siirtymään asiallisempaan keskusteluun. Vaikeaa tämä on ollut. Yhteisön tavoille oppiminen vie aikansa.

• että koen "epäasiallisten" kirjoitusten olevan hyvin suurelta osalta asian lopullisen ymmärtämisen puutetta, ei pahaa tahtoa puhumattakaan rikollisuudesta. Jo se, että ihminen palstalle kirjoittaa, on jo sinänsä mielestäni oikein hyvä merkki.

Nämä ihmisoikeusasiat ovat kuitenkin sen verran tärkeitä, että haulikkoammunta, hyvilläkin tarkoituksilla, tulee olla kontrolloitua.

Oma tavoitteeni sen toteuttamisessa on tarvittaessa ohjata vakavasti ja vilpittömästi asiaansa ajavia - ja poistaa tarkoituksellinen roska. Yhtä varma kuin olen tavoitteeni järkevyydestä, yhtä varma olen siitä, että en osaa aina erottaa mainittuja ryhmiä toisistaan. Sen vuoksi toivon palautetta.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      56
      6025
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      57
      5462
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      112
      3897
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      54
      3802
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3745
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3176
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2914
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59