Neuvostopartisaanien tihutyöt

Sotaherra

tullaan tutkimaan. Näin kertoi Petroskoin yliopiston tutkija Einar Laidinen. Venäjällä projektia vetää Petroskoin yliopiston historian tiedekunnan dekaani Sergei Verigin ja Suomessa professori Ohto Manninen. Tarkoitus on tutkia monipuolisesti Karjalan rintaman partisaanien toimintaa 1941-44 ja verrata kahden maan tutkijoiden näkökantoja ja tietoja asiasta sekä päästä yhteiseen näkemykseen. Rahoitusta pitäisi saada molemmista maista. Ilman ennustajan lahjojakin voi arvata, että näkökannat tulevat ainakin aluksi olemaan kaukana toisistaan.

13

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä on Halonen

      presidenttinä, joka varmasti käyttää koko arvovaltansa muuttaakseen suomalaisten fasistisia käsityksiä. Lopputulemana lienee on, että ne olivat suomalaiset, jotka kaikki rikokset tekivät, kun taas ihanat neuvostosotilaat yrittivät vain auttaa hyväntahtoisesti Suomea. Halonen hehkutti Venäjän presidentin tapaamisen jälkeen olleensa tyytyväinen "antiin" ja että henkilökemiat toimivat hyvin. Mietinkin pitkään, että mihin niitä henkilökemioita oikein tarvitaan. Emmehän enää elä mitään kalseaa neuvostoaikaa. No syykin selvisi, ja ilmeisesti matelunaika on taas alkanut..

      • Olipa presidenttinä Halonen tai joku muu, niin omien suorittamat julmuudet aina hyväksytään. Näin on aina ollut ja näin on aina oleva. Pekka Vesaisen tekemät julmuudet Venäjällä on suomalaisen sankarimyytin aihe. Tämä nyt vain esimerkkinä. Eivät suomalaiset ole Jumalan valitsemaa kansaa erityisine hyveineen. Tällä en mitenkään halua puolustella neuvostoliittolaisten "partisaanien" Pohjois-Suomessa tekemiä julmuuksia. Valitettavasti se ei kuitenkaan ole mitenkään erityinen sodankäynnin piirre.


      • muutkin rikolliset
        Erasmus kirjoitti:

        Olipa presidenttinä Halonen tai joku muu, niin omien suorittamat julmuudet aina hyväksytään. Näin on aina ollut ja näin on aina oleva. Pekka Vesaisen tekemät julmuudet Venäjällä on suomalaisen sankarimyytin aihe. Tämä nyt vain esimerkkinä. Eivät suomalaiset ole Jumalan valitsemaa kansaa erityisine hyveineen. Tällä en mitenkään halua puolustella neuvostoliittolaisten "partisaanien" Pohjois-Suomessa tekemiä julmuuksia. Valitettavasti se ei kuitenkaan ole mitenkään erityinen sodankäynnin piirre.

        aina hyväksytään joka maassa. Ja luonnollisesti niitä myös jokaisessa maassa myös on. Kyse on kuitenkin siitä, onko kyseessä yksittäinen tapaus, vaiko ylhäältä suoranaisesti kannustettu toimi. Suomessa kuitenkin tämäkin asia on käännetty juuri päälaelleen. Täällä ollaan ryvetty, ja ryvetään edelleenkin omissa synneissämme. 70-luvulla sotaveteraanit olivat yhteiskunnan pahinta roskasakkia. Silloin lienee myös yhteiskunnallinen mädännäisyys ja vasemmistolaisuus ollut huipussaan. Tähän seikkaan tulisi minusta kiinnittää huomiota. Kokonaisuudessakin olemme minusta täysin väärillä uomilla. Ja se johtuu juuri vanhankantaisesta ja pysähtyneestä poliittisesta johdostamme. Halonen edustaa juuri niitä arvoja, jotka eivät ole vuosikymmeniin olleet yhdenkään suomalaisen etujen mukaisia. Tietenkään Halonen ei ole ainoa tuossa poppoossa, joka laulelee samoja fraaseja niitä pahemmin kyseenalaistamatta. Näyttää pahasti siltä, että jopa Kokoomuslaiset ovat edelleenkin uponneet tuohon samaan, vaikka sukupolvenvaihdos siinä puolueessa onkin tapahtunut. Stubbikin ylisti Lavroria oikein maasta taivaisiin. Kuulemma hänen kanssaan voi keskustella mistä tahansa. Mitä sitten? Sekö on edelleenkin tässä maassa suuri saavutus, jos vastapuoli vaivautuu edes sanomaan oman kantansa ns. kiperään kysymykseen? Tietenkin tämäkin "kiperyys" on vastapuolen taholta tarkasti määritelty. Ei muuten Georgian kriisin aikana Stubb puhellut yhtään mitään mistään avoimesta keskustelusta. Ja suoraan sanottuna ei siitä ole merkkiäkään Suomen vierailustakaan. Näyttää siis pahasti siltä, että edelleenkin ulos annettavat tiedot ovat lähinnä poliittisia latteuksia eikä suinkaan totuuksia.


      • olleet sotilaita.

        Partisaanit olivat suoraan puoluekoneiston alaisia. Petroskoin Yliopiston tutkijoilla ei ole mitään syytä puolustaa puolueen tekemiä rikoksia. On todella ala-arvoista sinulta mollata jo ennakkoon asiasta Suomen presidenttiä. Teet sen aivan spontaanisti, sanomallasi ei ole mitään todellisuusperää, vain mielikuvituksesi.


      • henkilösuhteissa?
        muutkin rikolliset kirjoitti:

        aina hyväksytään joka maassa. Ja luonnollisesti niitä myös jokaisessa maassa myös on. Kyse on kuitenkin siitä, onko kyseessä yksittäinen tapaus, vaiko ylhäältä suoranaisesti kannustettu toimi. Suomessa kuitenkin tämäkin asia on käännetty juuri päälaelleen. Täällä ollaan ryvetty, ja ryvetään edelleenkin omissa synneissämme. 70-luvulla sotaveteraanit olivat yhteiskunnan pahinta roskasakkia. Silloin lienee myös yhteiskunnallinen mädännäisyys ja vasemmistolaisuus ollut huipussaan. Tähän seikkaan tulisi minusta kiinnittää huomiota. Kokonaisuudessakin olemme minusta täysin väärillä uomilla. Ja se johtuu juuri vanhankantaisesta ja pysähtyneestä poliittisesta johdostamme. Halonen edustaa juuri niitä arvoja, jotka eivät ole vuosikymmeniin olleet yhdenkään suomalaisen etujen mukaisia. Tietenkään Halonen ei ole ainoa tuossa poppoossa, joka laulelee samoja fraaseja niitä pahemmin kyseenalaistamatta. Näyttää pahasti siltä, että jopa Kokoomuslaiset ovat edelleenkin uponneet tuohon samaan, vaikka sukupolvenvaihdos siinä puolueessa onkin tapahtunut. Stubbikin ylisti Lavroria oikein maasta taivaisiin. Kuulemma hänen kanssaan voi keskustella mistä tahansa. Mitä sitten? Sekö on edelleenkin tässä maassa suuri saavutus, jos vastapuoli vaivautuu edes sanomaan oman kantansa ns. kiperään kysymykseen? Tietenkin tämäkin "kiperyys" on vastapuolen taholta tarkasti määritelty. Ei muuten Georgian kriisin aikana Stubb puhellut yhtään mitään mistään avoimesta keskustelusta. Ja suoraan sanottuna ei siitä ole merkkiäkään Suomen vierailustakaan. Näyttää siis pahasti siltä, että edelleenkin ulos annettavat tiedot ovat lähinnä poliittisia latteuksia eikä suinkaan totuuksia.

        "Stubbikin ylisti Lavroria oikein maasta taivaisiin. Kuulemma hänen kanssaan voi keskustella mistä tahansa. Mitä sitten? Sekö on edelleenkin tässä maassa suuri saavutus, jos vastapuoli vaivautuu edes sanomaan oman kantansa ns. kiperään kysymykseen?" Eikö yhteisymmärrys keskusteluissa ole minkään arvoista? Vai onko kritiikin syynä se, että ministeri Stubb ei olisi saanut sanoa näin nimenomaan venäläisestä kolleegastaan?


      • muusta hän
        henkilösuhteissa? kirjoitti:

        "Stubbikin ylisti Lavroria oikein maasta taivaisiin. Kuulemma hänen kanssaan voi keskustella mistä tahansa. Mitä sitten? Sekö on edelleenkin tässä maassa suuri saavutus, jos vastapuoli vaivautuu edes sanomaan oman kantansa ns. kiperään kysymykseen?" Eikö yhteisymmärrys keskusteluissa ole minkään arvoista? Vai onko kritiikin syynä se, että ministeri Stubb ei olisi saanut sanoa näin nimenomaan venäläisestä kolleegastaan?

        noin sanonut? Toki yhteisymmärräys on hyvä asia mutta ei ainoa. Suomessa jotenkin aina vain tähdennetään sitä ja vain sitä. Nyt täytyy muistaa, että nämä samat säätäjät hyökkäsivät Georgian kimppuun laittomasti. Kannattaako tuollaisten ihmisten kanssa olla ylipäätään missään tekemisissä?


      • ne olivat muutkin
        olleet sotilaita. kirjoitti:

        Partisaanit olivat suoraan puoluekoneiston alaisia. Petroskoin Yliopiston tutkijoilla ei ole mitään syytä puolustaa puolueen tekemiä rikoksia. On todella ala-arvoista sinulta mollata jo ennakkoon asiasta Suomen presidenttiä. Teet sen aivan spontaanisti, sanomallasi ei ole mitään todellisuusperää, vain mielikuvituksesi.

        puna-armeijalaiset. Kertoo ehkä venäläisestä kansanluonteesta jotakin? Joka tapauksessa noille rikoksille löytyy puolustelijoita jopa suomalaisesta yliopistomaailmastakin. Voin vaan kuvitella mitä se on sitten Venäjän puolella. Lisäksi Putinilla tuntuu olevan kovakin tarve vähätellä kommunistien tekemiä rikoksia, ja koska Venäjä on ylhäältä ohjattu militarismi, niin se siitä puolueettomuudesta. Miten niin ennakkoon. Johan tuota hortoilua on nähty vuosikausia. Kaipa se on Halosellekin ollut ikävää kun ei ole ollut ketään isäntää käskemässä. Ehkäpä hän Medjevista saa sellaisen?


      • Kolme vuotta on pitkä
        olleet sotilaita. kirjoitti:

        Partisaanit olivat suoraan puoluekoneiston alaisia. Petroskoin Yliopiston tutkijoilla ei ole mitään syytä puolustaa puolueen tekemiä rikoksia. On todella ala-arvoista sinulta mollata jo ennakkoon asiasta Suomen presidenttiä. Teet sen aivan spontaanisti, sanomallasi ei ole mitään todellisuusperää, vain mielikuvituksesi.

        Haluan tavata golfseuran puheenjohtajan, joka ei pelaa golfia; seuraavaksi haluan tavata SETAN puheenjohtajan, joka ei ole lesbo tai homo. Jotakin hämärää tässä Halosessa on. Minulle Halosen valinta on Suomen kansan syvä HÄPEÄ. Odotan vapauden päivää, jolla tarkoitan päivää jolloin häpeä poistuu. Kolme vuotta on pitkä aika...


      • ulkoministeriäkin
        Kolme vuotta on pitkä kirjoitti:

        Haluan tavata golfseuran puheenjohtajan, joka ei pelaa golfia; seuraavaksi haluan tavata SETAN puheenjohtajan, joka ei ole lesbo tai homo. Jotakin hämärää tässä Halosessa on. Minulle Halosen valinta on Suomen kansan syvä HÄPEÄ. Odotan vapauden päivää, jolla tarkoitan päivää jolloin häpeä poistuu. Kolme vuotta on pitkä aika...

        liian hyvistä suhteista seksuaalivähemmistöihin? PS. Halonen ei ole SETA:n puheenjohtaja.


      • 1980–1981 oli Tarja Halonen
        ulkoministeriäkin kirjoitti:

        liian hyvistä suhteista seksuaalivähemmistöihin? PS. Halonen ei ole SETA:n puheenjohtaja.

        Setan puheenjohtaja 1980–1981 oli Tarja Halonen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Seta


      • lasku noille
        Kolme vuotta on pitkä kirjoitti:

        Haluan tavata golfseuran puheenjohtajan, joka ei pelaa golfia; seuraavaksi haluan tavata SETAN puheenjohtajan, joka ei ole lesbo tai homo. Jotakin hämärää tässä Halosessa on. Minulle Halosen valinta on Suomen kansan syvä HÄPEÄ. Odotan vapauden päivää, jolla tarkoitan päivää jolloin häpeä poistuu. Kolme vuotta on pitkä aika...

        haudoille on minusta lyhytnäköistä hommaa. Voi olla, että tulevaisuudessa Halonen löytää itsensä laskemassa seppeleitä Stalinin ja Leninin haudoille -Kuusista tietenkään unohtamatta.


      • partisaaneja
        olleet sotilaita. kirjoitti:

        Partisaanit olivat suoraan puoluekoneiston alaisia. Petroskoin Yliopiston tutkijoilla ei ole mitään syytä puolustaa puolueen tekemiä rikoksia. On todella ala-arvoista sinulta mollata jo ennakkoon asiasta Suomen presidenttiä. Teet sen aivan spontaanisti, sanomallasi ei ole mitään todellisuusperää, vain mielikuvituksesi.

        Nuo neuvostosiat ei ansaitse partisaani-nimitystä. Terroristi-nimitys sopisi paremmin mokomille paskoille.


    • neuvostopartisaanien tekoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe