Elikäs jos on mysql tietokannassa tavaraa joka normaalisti tulostetaan ulos tyyliin näin: ARTISTI ALBUMI JULKAISUVUOSI Artisti1 Levy1 2002 Artisti1 Levy2 2004 Artisti1 Levy3 2009 Artisti2 Levy1 2004 Artisti2 Levy2 2001 Miten saan tulostettua tiedot siten että kunkin artistin nimi tulostetaan vain kerran ensimmäiselle riville ja muut tiedot normaalisti tyyliin näin: ARTISTI ALBUMI JULKAISUVUOSI Artisti1 Levy1 2002 Levy2 2004 Levy3 2009 Artisti2 Levy1 2004 Levy2 2001 Toivottavasti joku osaisi auttaa :)
Miten tulostetaan nimi tietokannasta vain kerran
2
423
Vastaukset
- keksa
$query = "SELECT artisti, albumi, vuosi FROM levyt"; $result = mysql_query($query); $artisti =""; while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { if($artisti != $row['nimi']) { echo $row['nimi'] . " "; $artisti = $row['nimi']; } echo $row['albumi'] . " " . $row['vuosi'] .""; }
- The Rat
> $query = "SELECT artisti, albumi, vuosi FROM levyt"; Lisätään tuohon selektiin vielä järjestys: " ORDER BY artisti;" Muuten voivat tulla missä järjestyksessä tahansa ja samaa artistia tulee moneen kohtaan (toki vain yhden kerran kerrallaan).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223017- 392617
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381473- 841350
- 631241
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40999Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124893- 32806
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi28656Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621