mitä astma tutkimuksissa tehdään?

s,,p

Elikkäs edessä olisi eka käynti sairaalaan astmatutkimuksiin 4-vuotiaan kanssa. Tietäisikö joku mitä siellä tehdään? Juoksutetaan ja katsotaan rupeaako ahdistamaan vai?

5

881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kysy millaisia

      tutkimuksia ensim.käynnille on sovittu. Ei siellä nyt ensim. rasitusastmaa testata. Googlaamallakin löytyy paljon tietoa.

    • näin...

      Mulla ainakin astmakokeissa vain piti sellaiseen tietokoneeseen kytkettyyn puhallus-laitteeseen puhaltaa mahdollisimman voimakkaasti useaan kertaan, ja tulokset rekisteröityi koneelle. Sitten kotiin sai lainaan pariksi viikoksi sellaisen keuhkojen tilavuusmittarin, en virallista nimeä muista, ja puhallettiin 2 kertaa päivässä, lukemat paperille ylös. Ei minun ainakaan pitänyt juosta yhtään metriäkään missään..

      • spirometria

        ja PEF-mittauksia


      • lapselle
        spirometria kirjoitti:

        ja PEF-mittauksia

        tehdään oireiden mukainen seuranta (kuinka paljon ja usein menee avaavaa lääkettä, kuinka usein on tarvinut mennä sairaalaan pahojen kohtausten takia, kuinka pahoja ovat olleet, mikä lääkitys niihin millä annoksella jne) Tätä seurantaa ja kaikki mahdolliset allergiakokeet (prick-testit ja verikokeet). 4- vuotialle voidaan sitten tehdä rasitustesti(juoksumatolla juoksemista ja puhallusarvoja)- tuo testi on meillä vasta edessä joten en osaa tarkemmin kertoa millainen on, rasitustesti kuitenkin.


    • hhanna

      meillä yhdeksän vuotiasta kävelytettiin sairaalan sisäpihalla reipasta kävelyä, välillä puhallettiin pilliin ja puhalluksen voimaa mitattiin. haettiin kyllä sitä rasitusastmaa ja kyllä se kohtaus sieltä saatiin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe