Mäntsälässä isojen asuntojen hinnat ovat tippuneet vuoden aikana 10%. Vanhat kerrostalokaksiot sen sijaan kiinnostavat sijoittajia. Ja sen verran voi tietoon luottaa, että sen takana on mäntsäläläinen LKV ja juttu oli paikallislehdessä. Eli jos tulit ostaneeksi 250 000 euron asunnon Mäntsälästä vuosi sitten, tuli ylimääräistä kulua vaatimattomat 25 000 eli 150 000 mk. Laskepa kuinka tuolla olisi maksanut vuokraa.... :o Mutta kait asunnonostajille on varaa heittää sataviisikymmentätuhatta noin vain menemään? Eihän asunnonostoa tähän aikaan järkisyillä perustellakaan.
LKV: Mäntsälä -10%
7
437
Vastaukset
- The Rat
Vuokra vastaavasta 1200 e/kk. Vastikkeisiin menee 300 e/kk. Vuokralla olisi siis hävinnyt 900 e/kk * 12 kk = 10 800. Ostamalla tappiota vielä noin 14 000. Ostat siis nyt 100% lainalla, sen sijaan että olisit ostanut vuosi sitten. Laina-ajaksi 20 vuotta ja maksutapa annuiteetti. Marginaali 1%. Vuosi sitten 0,3%. Eroa 0,7%-yks. 0,7%yks. tuollaisella lainalla ja laina-ajalla maksaa noin 16 000. Hävisit siis vuokralla odottamalla vain 2000 euroa. Onneksi olkoon.
- vastikkeineen
tekee pelkästään jo tuon 25 000 e vuodessa eli - 0 Mutta tuhnu se jatkaa kärvistelyä luukussa, onneksi on kesä tulossa! Muahhahhha buaahhahha......
- maksaa
Jos osti vielä uuden mersun ja uuden luxus-veneen, "takkiin" tuli parhaimmillaan toiset 25 000 e. Jos taas ei ostanut kumpaakaan ja muutenkin tinki kaikesta, "säästi" kamalan paljon. Niin se on, että eläminen maksaa mutta ihan kaikkea ei voi eikä kannata mitata rahassa.
vastikkeineen kirjoitti:
tekee pelkästään jo tuon 25 000 e vuodessa eli - 0 Mutta tuhnu se jatkaa kärvistelyä luukussa, onneksi on kesä tulossa! Muahhahhha buaahhahha......
Ja kertoisit mitä vastikkeita kiinteistössä maksetaan.. As Oy:ssä peritään vastikeita, mutta kiinteistössä maksetaan yleensä vain pakolliset laskut.. Eli neuvo nyt tietämätöntä (kun en laista semmoista löydä). ASIANTUNTIJA, AUTA!!!!
- haja-asutusalueella...
vastikkeineen kirjoitti:
...kustantaa n. 600 /kk. Onhan okt:ssa paljon muutakin kulua, mutta on myös omassa sellaisessa. Tuo 25 000 /v on jostai Espoon suunnalta.
- 10 %
sanoisin että pieniä ovat silakat Joulukaloiksi
- aina ja
Minun kokemuksesta kiinteistövälittäjät yhdessä käytettyjen autojen kauppiaiden kanssa ovat suurimpia huijareita. Asuntojen hintojen kysyminen kiinteistövälittäjiltä on sama kuin hevosen ostaminen ns. hevosmiehiltä, kehutaan paljon mutta mikään ei pidä paikkansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle471956- 321943
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2931755- 961326
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71258Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101117Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko141106- 221067
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661006- 36970