Mikä tarkoitus sillä mustalla nauhalla on jonka juutalaismies kietoo vasemman käden ympärille? Elokuvissa narkomaanit kietoo narun käden ympärille että saa suonet paremmin esiin tuikatakseen ränniin tavaraa,mutta se tuskin on tarkoitus?
Nauha käsivarressa?
9
3000
Vastaukset
- nakhla
Kyseessä on tefillin l. raamatunlausekotelot, jotka sidotaan käsivarteen ja otsalle. http://fi.wikipedia.org/wiki/Tefillin http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Tefillin_worn_by_a_man_at_the_Western_Wall_in_Jerusalem.jpg
- Aloittaja..
ja hieman antisemi,köh köh siis rasistinen mies. Mutta kiitos selventävästä vastauksesta. Ja kysyisin samoin että mitä mieltä olet mezizah tavasta,älä nyt luovuta kesken vaan ole mies ja vastaa?!
- nakhla
Aloittaja.. kirjoitti:
ja hieman antisemi,köh köh siis rasistinen mies. Mutta kiitos selventävästä vastauksesta. Ja kysyisin samoin että mitä mieltä olet mezizah tavasta,älä nyt luovuta kesken vaan ole mies ja vastaa?!
mitzvah niille jota se liikuttaa. Minua ei erityisesti kiinnosta millaisia (mm. uskonnollisia) esineitä ihmiset asuntoihinsa tai ovenraameihinsa virittelevät.
- Bar-Ilan
nakhla kirjoitti:
mitzvah niille jota se liikuttaa. Minua ei erityisesti kiinnosta millaisia (mm. uskonnollisia) esineitä ihmiset asuntoihinsa tai ovenraameihinsa virittelevät.
mezuza. Edellinen traumaveikko tarkoitti siis (jälleen kerran) jotakin aivan muuta.Hänen mielensä sokkeloihin ei ilmeisesti mahdu mitään muuta kuin kaikki brit milaan (ympärileikkaus) liittyvä. Oijoi.
- nakhla
Bar-Ilan kirjoitti:
mezuza. Edellinen traumaveikko tarkoitti siis (jälleen kerran) jotakin aivan muuta.Hänen mielensä sokkeloihin ei ilmeisesti mahdu mitään muuta kuin kaikki brit milaan (ympärileikkaus) liittyvä. Oijoi.
oikaisusta, luulin että hän tarkoitti mezuzaa kun se mainitaan useasti juuri tefillin yhteydessä.
- olen ikäänkuin poliisi
Bar-Ilan kirjoitti:
joka sen yrittää estää,vastustatteko kaikki "virkavaltaa". Etkö koe sen olevan väärin millään lailla? Jos et niin se vaan todistaa kieron mielesi,pedofiilitkin löytävät aina jonkin oikeutuksen teoilleen!!
- "syy" omista teko...
Bar-Ilan kirjoitti:
muiden harteille,onneksi viisaat lukijat näkevät tämän sekopäisyyden. Tehän niitä kikkeleitä silvotte,tätäkään viestiä ei olisi ilman teidän tekemiänne rikoksia.
- Bar-Ilan
nakhla kirjoitti:
oikaisusta, luulin että hän tarkoitti mezuzaa kun se mainitaan useasti juuri tefillin yhteydessä.
-ainakin intresseistään päätellen- on asialla. On aiemminkin ´rikastanut´ palstan keskustelua omalla suppealla sektorillaan. Vaan minkäpä tuolle tehnet. Jos/kun tuohon liittyvistä visioista on jäänyt oudohkoja fiksaatioita,täytynee vain yrittää ymmärtää ko maailmantuskan ilmenemismuoto. Lienee joillekin sitten sellainen ´elämää suurempi ceissi´. Auts.*
- Ruuukkkuäijä123
Suffelipatukka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306332Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144764Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413314IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623151Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3601770Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111598- 721418
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411328- 841244