VL-ihmeteot puuttuvat

Vanhoillislestadiolaiset väittävät heillä olevan Jeesuksen antaman avaintenvallan, päästää tai olla päästämättä ihmisiä taivastenvaltakuntaan. Heiltä kuitenkin puuttuvat täysin ne ihmeteot, jotka luulisi automaattisesti tulevan avaintenvallan myötä. Jopa kuolleista herättäminen pitäisi olla mahdollista Jeesuksen mukaan. Eikö tämä ihmetekojen puuttuminen todista aukottomasti, ettei V-lestadiolaisilla ole mitään avaintenvaltaakaan? *****14:12   Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,***** Johanneksen evankeliumi: 14:1   "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 14:2   Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? 14:3   Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. 14:4   Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." 14:5   Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" 14:6   Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. 14:7   Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." 14:8   Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme." 14:9   Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? 14:10   Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. 14:11   Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. 14:12   Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, 14:13   ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. 14:14   Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen. 14:15   Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 14:16   Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 14:17   totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. 14:18   En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. 14:19   Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. 14:20   Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. 14:21   Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." 14:22   Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" 14:23   Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. 14:24   Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. 14:25   Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne. 14:26   Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. 14:27   Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. 14:28   Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi. 14:29   Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu. 14:30   En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään. 14:31   Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."

121

2954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimi Elämän Kirjassa

kun syntinen armahdetaan, kun nimi kirjautuu Elämän Kirjaan. Kun Jeesus lähetti opetuslapsensa ja he ihmettelivät kun hengetkin olivat heille alamaisia Jeesuksen antaman voiman tähden, niin Jeesus sanoi, että olkaa ennemmin iloisia siitä, että nimenne on Elämän Kirjassa. Mitä muuta ihmettä kaipaat. Puuttuuko se sinulta ? Tätä 'ihmettä' saarnataan vielä Jumalanvaltakunnan saarnassa.

• Näkyviä käsinkosketeltavia ihmetekoja odotan. Jos on vara niin räyhäkkäästi väittää omaavansa yksinoikeuden taivastenvaltakunnan avaimiin, luulisi muutakin jumalallista voimaa esiintyvän konkreettisessa muodossa, asian todistamiseksi.

• että olet pimeä henki, ja et ymmärrä asiaa? Apöstolisena murrosaikana ihmeenomaisia merkkejä oli "aina ja kaikkialla". Kun Raamattu on nyt loppuun kirjoitettu, apostoleita ei enään ole, ovat murrosajan merkit tuossa merkityksessä lakanneet: Mark.16:20. Mutta he menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta. P. Markuksen Evankeliumin loppu. Hebr.2:3. "kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, 4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?" 2.kor.12:12. "Niin ovat tosin apostolin merkit teidän seassanne tapahtuneet kaikella kärsivällisyydellä, merkeillä, ihmeillä ja voimallisilla töillä". Apostolisena aikana kun rukoiltiin ruumiillisesti sairaan puolesta, aina parani. Enään ei tuollaista parantamisen lahjaa ole kenelläkään. Joka sanoo, että on parantamisen lahja valehtelee.

• Yks ihmeteko olis,
        Devoit kirjoitti:

Näkyviä käsinkosketeltavia ihmetekoja odotan. Jos on vara niin räyhäkkäästi väittää omaavansa yksinoikeuden taivastenvaltakunnan avaimiin, luulisi muutakin jumalallista voimaa esiintyvän konkreettisessa muodossa, asian todistamiseksi.

kun vl-liike tarttuis itseään hiuksista ja vetäis itsensä ylös nykyisestä suokuopastaan.

• weha kirjoitti:

että olet pimeä henki, ja et ymmärrä asiaa? Apöstolisena murrosaikana ihmeenomaisia merkkejä oli "aina ja kaikkialla". Kun Raamattu on nyt loppuun kirjoitettu, apostoleita ei enään ole, ovat murrosajan merkit tuossa merkityksessä lakanneet: Mark.16:20. Mutta he menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta. P. Markuksen Evankeliumin loppu. Hebr.2:3. "kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, 4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?" 2.kor.12:12. "Niin ovat tosin apostolin merkit teidän seassanne tapahtuneet kaikella kärsivällisyydellä, merkeillä, ihmeillä ja voimallisilla töillä". Apostolisena aikana kun rukoiltiin ruumiillisesti sairaan puolesta, aina parani. Enään ei tuollaista parantamisen lahjaa ole kenelläkään. Joka sanoo, että on parantamisen lahja valehtelee.

Olen samaa mieltä kanssasi. Pimeä henki häntä ohjaakin, jolle vastauksesi annoit ;)

• weha kirjoitti:

että olet pimeä henki, ja et ymmärrä asiaa? Apöstolisena murrosaikana ihmeenomaisia merkkejä oli "aina ja kaikkialla". Kun Raamattu on nyt loppuun kirjoitettu, apostoleita ei enään ole, ovat murrosajan merkit tuossa merkityksessä lakanneet: Mark.16:20. Mutta he menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta. P. Markuksen Evankeliumin loppu. Hebr.2:3. "kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, 4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?" 2.kor.12:12. "Niin ovat tosin apostolin merkit teidän seassanne tapahtuneet kaikella kärsivällisyydellä, merkeillä, ihmeillä ja voimallisilla töillä". Apostolisena aikana kun rukoiltiin ruumiillisesti sairaan puolesta, aina parani. Enään ei tuollaista parantamisen lahjaa ole kenelläkään. Joka sanoo, että on parantamisen lahja valehtelee.

Weha:****että olet pimeä henki, ja et ymmärrä asiaa? Apöstolisena murrosaikana ihmeenomaisia merkkejä oli "aina ja kaikkialla". Kun Raamattu on nyt loppuun kirjoitettu, apostoleita ei enään ole, ovat murrosajan merkit tuossa merkityksessä lakanneet:*** Myöskin avainten valta, jonka Jeesus apostoleilleen antoi, on lakannut.

• Devoit kirjoitti:

Näkyviä käsinkosketeltavia ihmetekoja odotan. Jos on vara niin räyhäkkäästi väittää omaavansa yksinoikeuden taivastenvaltakunnan avaimiin, luulisi muutakin jumalallista voimaa esiintyvän konkreettisessa muodossa, asian todistamiseksi.

Millaisia ovat ne armolahjat, joita Jumala antaa aina ja kaikkialla seurakunnalleen? Esimerkiksi johtamisen, rukouksen, uhraamisen, Raamatun selittämisen (profetoimisen), opettamisen, henkien koettelemisen ja opin arvioimisen sekä rakkauden armolahjat ovat sellaisia, joita aina esiintyy Jumalan seurakunnassa, vaikkakaan ei jokaisella kristityllä yhtä suuressa määrin. Kukaan ei niillä saa itselleen syntien anteeksiantamusta eikä taivasosuutta, mitkä yksin Herramme Kristus on meille hankkinut. Jumala antaa näitä armolahjoja Raamatun tuntemuksen ja uskossa kasvamisen myötä. Näiden avulla Jumala rakentaa ja varjelee seurakuntaansa ja niistä on siis paljon hyötyä. Room. 12:6-12: Meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu. Jos jollakulla on profetoimisen (Raamatun selittämisen, "profetoida" sanan ensimmäinen merkitys) lahja, käyttäköön sitä uskon mukaisesti (alkutekstin ja Lutherin mukaan). Jos virka, pitäköön virastaan vaarin. Jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan. Jos kehottaa, niin kehottamisessaan. Joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä. Joka on johtaja, johtakoon toimellisesti. Joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten. Olkoon rakkaus vilpitön... olkaa rukouksessa kestävät. Joh. 10:27 ja 10:5: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. - Mutta muukalaista ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne muukalaisten ääntä. 1 Joh. 4:1: Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan

• weha kirjoitti:

Millaisia ovat ne armolahjat, joita Jumala antaa aina ja kaikkialla seurakunnalleen? Esimerkiksi johtamisen, rukouksen, uhraamisen, Raamatun selittämisen (profetoimisen), opettamisen, henkien koettelemisen ja opin arvioimisen sekä rakkauden armolahjat ovat sellaisia, joita aina esiintyy Jumalan seurakunnassa, vaikkakaan ei jokaisella kristityllä yhtä suuressa määrin. Kukaan ei niillä saa itselleen syntien anteeksiantamusta eikä taivasosuutta, mitkä yksin Herramme Kristus on meille hankkinut. Jumala antaa näitä armolahjoja Raamatun tuntemuksen ja uskossa kasvamisen myötä. Näiden avulla Jumala rakentaa ja varjelee seurakuntaansa ja niistä on siis paljon hyötyä. Room. 12:6-12: Meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu. Jos jollakulla on profetoimisen (Raamatun selittämisen, "profetoida" sanan ensimmäinen merkitys) lahja, käyttäköön sitä uskon mukaisesti (alkutekstin ja Lutherin mukaan). Jos virka, pitäköön virastaan vaarin. Jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan. Jos kehottaa, niin kehottamisessaan. Joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä. Joka on johtaja, johtakoon toimellisesti. Joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten. Olkoon rakkaus vilpitön... olkaa rukouksessa kestävät. Joh. 10:27 ja 10:5: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. - Mutta muukalaista ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne muukalaisten ääntä. 1 Joh. 4:1: Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan

Nuo "armolahjat" ovat myös mahdollista valehdella olemassaoleviksi. Mutta jos kuolleen herätätte todistetuissa olosuhteissa, silloin Devoitistakin tulee vl..

• Devoit kirjoitti:

Weha:****että olet pimeä henki, ja et ymmärrä asiaa? Apöstolisena murrosaikana ihmeenomaisia merkkejä oli "aina ja kaikkialla". Kun Raamattu on nyt loppuun kirjoitettu, apostoleita ei enään ole, ovat murrosajan merkit tuossa merkityksessä lakanneet:*** Myöskin avainten valta, jonka Jeesus apostoleilleen antoi, on lakannut.

Pyhän Hengen virkaan kuuluva ja on maailman loppuun asti. 1 Kor. 1:21-23: Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus. Luuk. 16:29-31: Mutta Aabraham sanoi: "Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot niitä." Niin hän (rikas mies) sanoi: "Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen." Mutta Aabraham sanoi hänelle: "Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös." Luther: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi samaa, kuin jos sanottaisiin: Epäilen, liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut niin, että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt. 8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).

• että kaikki
        Devoit kirjoitti:

on mahdollista Jumalalle; jopa se että myös Sinä voit saada ja kokea omalle kohdallesi tuon suurimman ihmeen että tulet vakuuttuneeksi omasta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta sydämessäsi. Usko tuleee edelleen Jumalan evankeljumin kuulemisen kautta. Näin yksinkertaista.

• sana JOS, jos
        weha kirjoitti:

jokainen vl on viranhaltija? "Jos virka, pitäköön virastaan vaarin."

• että kaikki kirjoitti:

on mahdollista Jumalalle; jopa se että myös Sinä voit saada ja kokea omalle kohdallesi tuon suurimman ihmeen että tulet vakuuttuneeksi omasta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta sydämessäsi. Usko tuleee edelleen Jumalan evankeljumin kuulemisen kautta. Näin yksinkertaista.

Jos konkreettisesti ihmeteoilla osoitatte Jumalan voiman olevan teissä, silloin voisin ollakin vl.

• että kaikki kirjoitti:

Voiko yhä vielä tapahtua ihmeitä? Vaikka ihmeet eivät ole kirkon tuntomerkki ja vaikka meillä ei ole lupaa vaatia niitä, Jumala voi hyvyydessään nähdä hyväksi kuulla rukouksemme ja auttaa meitä lapsiaan välistä suoranaisen ihmeen kautta, sillä kaikki on hänen vallassaan. Esimerkiksi Luther kirjoitti vuonna 1540 kuolemansairaana maanneelle ystävälleen Friedrich Mykoniukselle: "Käsken sinua Jumalan nimessä elämään, koska olet minulle hyvin tarpeen kirkon parantamiseksi" (uskonpuhdistuksen toteuttamisessa). Kun kirje saapui, Mykonius oli kuolemaisillaan eikä voinut enää puhua. Kun kirje oli luettu, hän tervehtyi ja eli vielä kuusi vuotta ja kuoli vasta uskonpuhdistajan jälkeen, kuten Luther oli Jumalalta pyytänyt. Saako ihmeitten toivossa hylätä luonnolliset avun saamisen keinot? Ei saa, vaan meidän tulee kiitollisina käyttää kaikkea sitä apua, jota Jumala antaa meille luonnollisin keinoin. Esimerkiksi työllä ja uutteruudella saamme toimeentulon, ruokaa laittamalla ja syömällä saamme ravinnon, terveitä elintapoja noudattaen varjeltuu terveys ja sairauksia voidaan parantaa lääketieteen keinoin. On Jumalan kiusaamista hylätä nämä luonnolliset keinot ja vaatia Jumalaa huolehtimaan meistä yliluonnollisin keinoin. 1 Tim. 5:23: Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi. Matt. 4:6-7: Perkele sanoi hänelle: Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas. Sillä kirjoitettu on: "Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta" ja: "He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi". Jeesus sanoi hänelle: Taas on kirjoitettu: "Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi".

• weha kirjoitti:

Pyhän Hengen virkaan kuuluva ja on maailman loppuun asti. 1 Kor. 1:21-23: Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus. Luuk. 16:29-31: Mutta Aabraham sanoi: "Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot niitä." Niin hän (rikas mies) sanoi: "Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen." Mutta Aabraham sanoi hänelle: "Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös." Luther: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi samaa, kuin jos sanottaisiin: Epäilen, liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut niin, että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt. 8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).

Vl-oppi olisi liian hullua Jumalallekin.

• Devoit kirjoitti:

Nuo "armolahjat" ovat myös mahdollista valehdella olemassaoleviksi. Mutta jos kuolleen herätätte todistetuissa olosuhteissa, silloin Devoitistakin tulee vl..

Luuk. 16:29-31: Mutta Aabraham sanoi: "Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot niitä." Niin hän (rikas mies) sanoi: "Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen." Mutta Aabraham sanoi hänelle: "Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös." Luther: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi samaa, kuin jos sanottaisiin: Epäilen, liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut niin, että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt. 8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).

• sana JOS, jos kirjoitti:

jokainen vl on viranhaltija? "Jos virka, pitäköön virastaan vaarin."

Seurakunnan virasta. eli jonka on Pyhä Henki, seurakuntansa valinnut. Jokaisella Jumalan lapsella on tietysti Pyhä Henki ja näin myös Pyhän Hengn virka, hengellisen pappeuden perusteella.

• weha kirjoitti:

Luuk. 16:29-31: Mutta Aabraham sanoi: "Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot niitä." Niin hän (rikas mies) sanoi: "Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen." Mutta Aabraham sanoi hänelle: "Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös." Luther: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi samaa, kuin jos sanottaisiin: Epäilen, liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut niin, että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt. 8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).

***Luther: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi samaa, kuin jos sanottaisiin: Epäilen, liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut niin, että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt. 8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).**** En kyseenalaistakaan kastetta, HPE:tä, enkä evankeliumia. Kyseenalaistan vl-evankeliumin, joka on muutettu evankeliumi, josta teosta Raamattu lupaa kiroustuomion.

• erotettava aivan erikseen
        weha kirjoitti:

Seurakunnan virasta. eli jonka on Pyhä Henki, seurakuntansa valinnut. Jokaisella Jumalan lapsella on tietysti Pyhä Henki ja näin myös Pyhän Hengn virka, hengellisen pappeuden perusteella.

käsitteestäsi "hengellinen pappeus", joka ei todellakaan ole sama asia. Vaan josta seuraa juuri ne vinoumat ja käsityksen vääristymät, joita teidän maallikkosaarnaajienne puheissa on käsin kosketeltavasti nähtävissä ja kuultavissa.

• tapaamiseen
        Devoit kirjoitti:

Jos konkreettisesti ihmeteoilla osoitatte Jumalan voiman olevan teissä, silloin voisin ollakin vl.

uskon asiasta? Missä tavataan?

• erotettava aivan erikseen kirjoitti:

käsitteestäsi "hengellinen pappeus", joka ei todellakaan ole sama asia. Vaan josta seuraa juuri ne vinoumat ja käsityksen vääristymät, joita teidän maallikkosaarnaajienne puheissa on käsin kosketeltavasti nähtävissä ja kuultavissa.

erotetaan tarkoin tuo Virka pappeus. Siis ns. maallikosaarnaajat, on Pyhä Henki ja seurakunta valinnut, ja ovat siis seurakunnan kaitsijoita. Tietävät Raamattua, ovat käyneet kursseja ja ovat täsvertasia pappeja seurakunnassamme. Apostolitkin olivat paljolti koulujakäymättömiä miehiä.

• Delilah1
        weha kirjoitti:

Voiko yhä vielä tapahtua ihmeitä? Vaikka ihmeet eivät ole kirkon tuntomerkki ja vaikka meillä ei ole lupaa vaatia niitä, Jumala voi hyvyydessään nähdä hyväksi kuulla rukouksemme ja auttaa meitä lapsiaan välistä suoranaisen ihmeen kautta, sillä kaikki on hänen vallassaan. Esimerkiksi Luther kirjoitti vuonna 1540 kuolemansairaana maanneelle ystävälleen Friedrich Mykoniukselle: "Käsken sinua Jumalan nimessä elämään, koska olet minulle hyvin tarpeen kirkon parantamiseksi" (uskonpuhdistuksen toteuttamisessa). Kun kirje saapui, Mykonius oli kuolemaisillaan eikä voinut enää puhua. Kun kirje oli luettu, hän tervehtyi ja eli vielä kuusi vuotta ja kuoli vasta uskonpuhdistajan jälkeen, kuten Luther oli Jumalalta pyytänyt. Saako ihmeitten toivossa hylätä luonnolliset avun saamisen keinot? Ei saa, vaan meidän tulee kiitollisina käyttää kaikkea sitä apua, jota Jumala antaa meille luonnollisin keinoin. Esimerkiksi työllä ja uutteruudella saamme toimeentulon, ruokaa laittamalla ja syömällä saamme ravinnon, terveitä elintapoja noudattaen varjeltuu terveys ja sairauksia voidaan parantaa lääketieteen keinoin. On Jumalan kiusaamista hylätä nämä luonnolliset keinot ja vaatia Jumalaa huolehtimaan meistä yliluonnollisin keinoin. 1 Tim. 5:23: Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi. Matt. 4:6-7: Perkele sanoi hänelle: Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas. Sillä kirjoitettu on: "Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta" ja: "He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi". Jeesus sanoi hänelle: Taas on kirjoitettu: "Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi".

tosiaankin oma aikataulunsa, mihin meillä ihmisillä ilmeisesti ole nokan koputtamista. Kuinka seuraava siteeraamasi kohta liittyy asiaan, putosin ilmeisesti kärryiltä: 1 Tim. 5.23: Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.

• Delilah1 kirjoitti:

tosiaankin oma aikataulunsa, mihin meillä ihmisillä ilmeisesti ole nokan koputtamista. Kuinka seuraava siteeraamasi kohta liittyy asiaan, putosin ilmeisesti kärryiltä: 1 Tim. 5.23: Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.

että tuolloin käytettiin vatsavaivoihin viiniä, koska jos vesi oli likaistakin. Jokatapauksessa kohta todistaa, ettei Timoteus käyttänyt viiniä normaalisti. Nykyään on hyvät lääkkeet vatsavaivoihin, ettei ehkä viini parasta enää...

• Kysymys sivusta
        weha kirjoitti:

pimeetä tuon linkin takana oli ? http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000043517143

• tapaamiseen kirjoitti:

uskon asiasta? Missä tavataan?

Ja heh. "Uskon asioitakin" on niin monenlaisia. Olen muuten varattu ;)

• todellista

• toisillenne

perkeleellisiä harhasaarnoja ja vilkuttelette päälle. Tämäkö on Raamatun mukaista evankeliointia?

• Kysymys sivusta
        weha kirjoitti:

vastaava teksti tottakai. Mitä muuta tarvitsisin, kun on synnit anteeksi. Muuta en tarvitse...

tuomitsit sen pimeydeksi ????

• MIkä mättää ??

• Kysymys sivusta kirjoitti:

Kai olet jo oppinut, ettei vl voi myöntää erehtyneensä? Selitystä vain, selityksen päälle.

• Kiirettä pukkaa
        Devoit kirjoitti:

Kai olet jo oppinut, ettei vl voi myöntää erehtyneensä? Selitystä vain, selityksen päälle.

päällä, että välillä menee vastaukset vääriin paikkoihin. Evankelionti on hikistä hommaa..

• Kiirettä pukkaa kirjoitti:

päällä, että välillä menee vastaukset vääriin paikkoihin. Evankelionti on hikistä hommaa..

Ihmettelen vain, ettei ole varaa myöntää edes tuollaista inhimillistä erehdystä.

• kaikki.
        Devoit kirjoitti:

Sinäkö lupaat todella vl-ihmeteon tapahtuvan läsnäollessani. Ok, tulenko milloin? Otan Kalevan toimittajan ja kuvaajan mukaan todistamaan sitä sensaatiota.

on mahdollista Jumalan antaa tapahtua, ja voit kutsua medioita paikalle aivan niin kuin haluat. Sinun oma tahto tärkeintä. Taidat olla pohjoisesta, mä itse olen Espoosta. Koskas tavataas?

• kaikki. kirjoitti:

on mahdollista Jumalan antaa tapahtua, ja voit kutsua medioita paikalle aivan niin kuin haluat. Sinun oma tahto tärkeintä. Taidat olla pohjoisesta, mä itse olen Espoosta. Koskas tavataas?

Tavataan sitten, kun olen saanut osoituksen Jumalan ihmeestä vl-liikkeen suhteen. Ensimmäinen ihme olisi, jos alkaisitte toimia Raamatullisen evankeliumin mukaan, jättäen synninpäästömantranne pois.

• Kysymys sivusta kirjoitti:

pimeydeksi, kuten huomasit...

• Devoit kirjoitti:

erehdytty. Jankaat vain lisää...

• mitään
        Devoit kirjoitti:

Tavataan sitten, kun olen saanut osoituksen Jumalan ihmeestä vl-liikkeen suhteen. Ensimmäinen ihme olisi, jos alkaisitte toimia Raamatullisen evankeliumin mukaan, jättäen synninpäästömantranne pois.

jos kerta ei kelpaa ihmeitten ihme sinulle. Toivottavasti joskus saat voimaa Jumalalta tähän.

• weha kirjoitti:

erehdytty. Jankaat vain lisää...

Olet uskomaton, sanan kaikssa merkityksissä ;) Selvä asia, että erehdyit.

• Devoit kirjoitti:

ja ihana armonetu...

• mitään kirjoitti:

jos kerta ei kelpaa ihmeitten ihme sinulle. Toivottavasti joskus saat voimaa Jumalalta tähän.

Mutta jos parannat sairaan tai herätät kuolleen, tavataan heti. Veden muuttaminen viiniksikin ihmeteolla, riittäisi. Eikä vertauskuvallinen kuolleistaherättäminen riitä, vaan konkreettisesti kuolleen herättäminen.

• weha kirjoitti:

ja ihana armonetu...

Ei kuulu asiayhteyteen. Vaadin käsinkosketeltavan ihmeen.

• ovat mahdollisia
        Devoit kirjoitti:

Mutta jos parannat sairaan tai herätät kuolleen, tavataan heti. Veden muuttaminen viiniksikin ihmeteolla, riittäisi. Eikä vertauskuvallinen kuolleistaherättäminen riitä, vaan konkreettisesti kuolleen herättäminen.

vielä tänäänkin ja sinunkin kohdalla, samoin kuin Jeesuksen aikana. Siis ihan oikeesti, kutsun Sinut, tule ja katso!

• "elämän kirjaa"?

SRK siis kirjoittaa tai yliviivaa nimen elämän kirjassa taivaassa (vai Oulussa?)..

• lukee ja tekee
        weha kirjoitti:

näistä kirjoituksista yhteenvedon, niin saa sellaisen käsityksen, että noita vääriä profeettoja joita lopun aikoina on paljon liikkeellä, ovat vain vanhoillislestadiolaiset. Sitten kun siellä lopun ajasta annetaan sellainen merkki, että niitä uskovaisia,joilla vain on oikea Jumalalle kelpaava usko, heitä on niin vähän, että jos Jumala ei olisi lyhentävä niitä lopun ajan päiviä niin löytäiskö Hän uskoa maan päältä. Minusta uskoa löytyy todella paljon nytkin koko maailmanlaajuisesti ajateltuna, mutta jos Jumalan sanaan on luottaminen, vain pieni on se joukko, joka silloin omistaa sen oikean uskon, jolla aukenee taivaankoti.

• Kempelainen

kun syntinen armahdetaan, kun nimi kirjautuu Elämän Kirjaan.** Missähän se on Raamatussa, eiköhän se ole se, kun tunnustaa Jeesuksen Herrakseen. Kun Jeesus lähetti opetuslapsensa ja he ihmettelivät kun hengetkin olivat heille alamaisia Jeesuksen antaman voiman tähden, niin Jeesus sanoi, että olkaa ennemmin iloisia siitä, että nimenne on Elämän Kirjassa.** Täyttä VL mantraa. Mitä muuta ihmettä kaipaat. Puuttuuko se sinulta ? ** Sinulta uupuu Jeesuksen sisäinen tuntemus, sitä kautta kaikki. Tätä 'ihmettä' saarnataan vielä Jumalanvaltakunnan saarnassa.** Oletko Israelissa???

• Tuumailija ..
        "elämän kirjaa"? kirjoitti:

SRK siis kirjoittaa tai yliviivaa nimen elämän kirjassa taivaassa (vai Oulussa?)..

Mistä sellaista olet päähäsi saanut ?

• ovat..
        weha kirjoitti:

sinun IHMETEKOSI. Kuka vaan voi KOROITTAA itseään. Mutta erijuttu onkin sitten TODELLISILLA IHMETEOILLA koroittaa JEESUSTA: Devoit on täysin oikeassa ja sinä suurin itsesi koroittaja värässä! Montako ihmistä on SINUN KAUTTASI parantunut? Siis TOIMIIKO KRISTUKSEN HENKI kauttasi? Montako lukittua ovea on Jumalan voimasta lentänyt avoimeksi edessäsi? Sinä itsekäs, Jumalan Sanan vääristelijä et ole yhtään mitään, kuin suurisuinen omahyväinen ja itsekäs olento, ei ole sinulla rakkautta. Tuollaisella käytöksellä olet vain häpeäksi Jumalalle ja omalle seurakunnallesi. TEE PARANNUS; NIIN JEESUS SINUA VALAISEE!

• acimlai nen
        Devoit kirjoitti:

Kerro vähän siitä ihmeestä jonka itse viimeksi suoritit. :)

• VL-liikkeellä on sopimus Persoonallisen Pahan kanssa? Ainakin hoitokokouksissa esiintynyt saatanalle heittäminen kertoo sopimuksen olemassaolosta.

• Kaikilla vl-uskoisilla Virka?

Miksi siis antamassasi Raamatun kohdassa sanotaa JOS? "Jos virka, pitäköön virastaan vaarin."

• Kaikilla vl-uskoisilla Virka? kirjoitti:

Miksi siis antamassasi Raamatun kohdassa sanotaa JOS? "Jos virka, pitäköön virastaan vaarin."

on virka seurakunnassa, jonka Pyhä Henki ja seurakunta on valinnut. Sensijaan Hengellinne pappeus ja pyhän Hengen virka, on kaikilla Jumalan lapsilla...

• Delilah1

ihmetekoja, joita nyt ovat (kai ) kuolleista herättäminen, sairaiden parantaminen jne. Myöskin kielillä puhumiset on luettu näihin ihmetekoihin Raamatun mukaan. Tapahtuuko näitä kristinuskon piirissä? Joistakin kaatamiskokouksista olen kuullut, mutta onko se mikään suotava asia, että ihminen kaatuu/kaadetaan? Lääketieteen kautta tapahtuu paranemisia. Useat kuolemaan johtaneet taudit ovat lääketieteen ansiosta romahtaneet. Äitiys - ja lapsikuolleisuus ovat enää murto-osa sadan vuoden takaisesta tasosta. Yllämainittu ei kuitenkaan näyttäisi suoranaisesti liittyvän vl-uskoon eikä muihinkaan uskontoihin. Jeesus lupaa myös: 14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. 14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen. Tuokaan ei ole toteutunut läheskään aina omassa eikä muidenkaan elämässä. Jeesus näyttäisi suhtautuvan risitiriitaisesti ihmeisiin, kun ottaa huomioon, millä tavalla Jeesus vähätteli sitä, että hengetkin olivat alamaisia opetuslapsille ja he siitä riemuitsivat. Tarkoittanet, että jos joku liike ottaa monopoliaseman avainten valtakysymyksessä, niin monopoli olisi sitten näissä ihmeiden tekemisasioissakin?

• Suurimpia ihmeitä ovat sellaiset, joita ei yleensä pidetä ollenkaan ihmeinä, kun esimerkiksi epäuskoinen tulee kääntymykseen tai kun opilliseen harhaan joutunut tulee totuuden tuntemiseen tai kun Jumalan Sanan totuus varjeltuu vaikkapa aivan pienenkin joukon keskellä. Joh. 14:12: Totisesti, totisesti minä sanon teille: Joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö.

• Matt. 17:20   Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta." ***Tapahtuuko näitä kristinuskon piirissä? Joistakin kaatamiskokouksista olen kuullut, mutta onko se mikään suotava asia, että ihminen kaatuu/kaadetaan?*** Ehkä tapahtuukin, jossakin päin. Uskon kuitenkin kaatamiskokousten olevan huijausta, rahastusta ja pelkkää sielullisuutta. Mutta muistaa pitää, ettei kaikkia asioita pidä mennä suoralta kädeltä huijaukseksi sanomaan. ***Tarkoittanet, että jos joku liike ottaa monopoliaseman avainten valtakysymyksessä, niin monopoli olisi sitten näissä ihmeiden tekemisasioissakin?*** Veit kirjaimet compuutteriltani. Juuri tuota tarkoitin :)

• Devoit kirjoitti:

Matt. 17:20   Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta." ***Tapahtuuko näitä kristinuskon piirissä? Joistakin kaatamiskokouksista olen kuullut, mutta onko se mikään suotava asia, että ihminen kaatuu/kaadetaan?*** Ehkä tapahtuukin, jossakin päin. Uskon kuitenkin kaatamiskokousten olevan huijausta, rahastusta ja pelkkää sielullisuutta. Mutta muistaa pitää, ettei kaikkia asioita pidä mennä suoralta kädeltä huijaukseksi sanomaan. ***Tarkoittanet, että jos joku liike ottaa monopoliaseman avainten valtakysymyksessä, niin monopoli olisi sitten näissä ihmeiden tekemisasioissakin?*** Veit kirjaimet compuutteriltani. Juuri tuota tarkoitin :)

ei ole monopoliasemaa kellään, koska ne rajouttuivat apostoliseen murrosaikaan ja niitä ei siinä merkityksessä tarvita enään. Raamattu puhuu sensijaan lopunaikoina petollisista ihmeistä: Matt. 7:22-23: Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut. Menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' 2 Tess. 2:9-10: Jonka (paavillisen Antikristuksen) tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta vaiheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen.

• Delilah1
        weha kirjoitti:

Suurimpia ihmeitä ovat sellaiset, joita ei yleensä pidetä ollenkaan ihmeinä, kun esimerkiksi epäuskoinen tulee kääntymykseen tai kun opilliseen harhaan joutunut tulee totuuden tuntemiseen tai kun Jumalan Sanan totuus varjeltuu vaikkapa aivan pienenkin joukon keskellä. Joh. 14:12: Totisesti, totisesti minä sanon teille: Joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö.

ja se, että jokainen sen uskoo omalle kohdalleen, lienee suurin ihme. ***Suurimpia ihmeitä ovat sellaiset, joita ei yleensä pidetä ollenkaan ihmeinä, kun esimerkiksi epäuskoinen tulee kääntymykseen tai kun opilliseen harhaan joutunut tulee totuuden tuntemiseen tai kun Jumalan Sanan totuus varjeltuu vaikkapa aivan pienenkin joukon keskellä. *** Joh. 14:12: Totisesti, totisesti minä sanon teille: Joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö. Aloittajan ja sinunkin esiin ottama Raamatunkohta etsii kyllä edelleen vastaustaan. Jeesushan herätti kuolleista , paransi sairaita jne. Myöskin apostolit vielä paransivat sairaita ja taisi joku herättää kuolleistakin jonkun (?) Miksi näitä ei tapahdu enää uskovien toimesta?

• weha kirjoitti:

ei ole monopoliasemaa kellään, koska ne rajouttuivat apostoliseen murrosaikaan ja niitä ei siinä merkityksessä tarvita enään. Raamattu puhuu sensijaan lopunaikoina petollisista ihmeistä: Matt. 7:22-23: Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut. Menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' 2 Tess. 2:9-10: Jonka (paavillisen Antikristuksen) tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta vaiheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen.

****Ihmeiden tekemisissä weha 25.4.2009 klo 10.39 ei ole monopoliasemaa kellään, koska ne rajouttuivat apostoliseen murrosaikaan ja niitä ei siinä merkityksessä tarvita enään.*** Eikö tuo sama sovellu apostoleille annettuun avaintenvaltaankin?

• Delilah1 kirjoitti:

ja se, että jokainen sen uskoo omalle kohdalleen, lienee suurin ihme. ***Suurimpia ihmeitä ovat sellaiset, joita ei yleensä pidetä ollenkaan ihmeinä, kun esimerkiksi epäuskoinen tulee kääntymykseen tai kun opilliseen harhaan joutunut tulee totuuden tuntemiseen tai kun Jumalan Sanan totuus varjeltuu vaikkapa aivan pienenkin joukon keskellä. *** Joh. 14:12: Totisesti, totisesti minä sanon teille: Joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö. Aloittajan ja sinunkin esiin ottama Raamatunkohta etsii kyllä edelleen vastaustaan. Jeesushan herätti kuolleista , paransi sairaita jne. Myöskin apostolit vielä paransivat sairaita ja taisi joku herättää kuolleistakin jonkun (?) Miksi näitä ei tapahdu enää uskovien toimesta?

rajouttuivat apostoliseen murrosaikaan. Löydät ylempää Raamatun kohtia, miksi niin oli.

• weha kirjoitti:

rajouttuivat apostoliseen murrosaikaan. Löydät ylempää Raamatun kohtia, miksi niin oli.

Avaintenvalta rajoittui apostoleihin. Miksi muka Jumalan ihmetekoja ei enää olisi?

• Devoit kirjoitti:

****Ihmeiden tekemisissä weha 25.4.2009 klo 10.39 ei ole monopoliasemaa kellään, koska ne rajouttuivat apostoliseen murrosaikaan ja niitä ei siinä merkityksessä tarvita enään.*** Eikö tuo sama sovellu apostoleille annettuun avaintenvaltaankin?

koska syntien anteeksiantamusta tarvitaan evankeliumin viemiseen apostolisen ajan jälkeenkin , maailman loppuun asti. Tästä ovat myöhemmät kirjeet myös todistuksena, joskaan niissä ei enää ihmeistä mitään mainita. I. kor. kirje oli taas lähellä apostolista aikaa, mutta myöhemmissä kirjeissä ei enään ihmeistä sanan vahvistamisena mainita.

• weha kirjoitti:

koska syntien anteeksiantamusta tarvitaan evankeliumin viemiseen apostolisen ajan jälkeenkin , maailman loppuun asti. Tästä ovat myöhemmät kirjeet myös todistuksena, joskaan niissä ei enää ihmeistä mitään mainita. I. kor. kirje oli taas lähellä apostolista aikaa, mutta myöhemmissä kirjeissä ei enään ihmeistä sanan vahvistamisena mainita.

***koska syntien anteeksiantamusta tarvitaan evankeliumin viemiseen apostolisen ajan jälkeenkin , maailman loppuun asti. Tästä ovat myöhemmät kirjeet myös todistuksena, joskaan niissä ei enää ihmeistä mitään mainita. I. kor. kirje oli taas lähellä apostolista aikaa, mutta myöhemmissä kirjeissä ei enään ihmeistä sanan vahvistamisena mainita.**** Synnithän ovat jo Golgatalla annettu kaikki anteeksi, aikojen loppuun saakka. Ei sitä suoritusta voi vl-, eikä piru mitätöidä, eikä pantata.

• Devoit kirjoitti:

***koska syntien anteeksiantamusta tarvitaan evankeliumin viemiseen apostolisen ajan jälkeenkin , maailman loppuun asti. Tästä ovat myöhemmät kirjeet myös todistuksena, joskaan niissä ei enää ihmeistä mitään mainita. I. kor. kirje oli taas lähellä apostolista aikaa, mutta myöhemmissä kirjeissä ei enään ihmeistä sanan vahvistamisena mainita.**** Synnithän ovat jo Golgatalla annettu kaikki anteeksi, aikojen loppuun saakka. Ei sitä suoritusta voi vl-, eikä piru mitätöidä, eikä pantata.

apostolit merkein vahvistivat, kun Jumala oli hiedän kanssaan. Miksi jauhat kakkua?

• Devoit kirjoitti:

Jopa vielä tekemättömätkin ovat ennakko suorituksena anteeksi. Uskolla vain vastaanotetaan, jo tapahtunut anteeksianto.

18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. 21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.

• weha kirjoitti:

18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. 21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.

Kyllä sovinnosta saarnata pitää, mutta se ei tue sitä vl-valhetta, että se teidän mantraanne tarkoittaisi. Sovinto on yksin Jumalassa, voimme vain kertoa siitä, ilman mitään valtaa toisiin ihmisiin nähden.

• weha kirjoitti:

apostolit merkein vahvistivat, kun Jumala oli hiedän kanssaan. Miksi jauhat kakkua?

Mitä halusit sanoa?..

• jotenkin
        weha kirjoitti:

poissa tolaltasi silloin, kun liityit vl-herätysliikkeeseen? Ja olotila jatkuu.

• jotenkin kirjoitti:

poissa tolaltasi silloin, kun liityit vl-herätysliikkeeseen? Ja olotila jatkuu.

on tietysti elämässä aina vasta mäkeä pääosin, joskus harvoin myötämäkeä...

• Devoit kirjoitti:

Kyllä sovinnosta saarnata pitää, mutta se ei tue sitä vl-valhetta, että se teidän mantraanne tarkoittaisi. Sovinto on yksin Jumalassa, voimme vain kertoa siitä, ilman mitään valtaa toisiin ihmisiin nähden.

edes Pyhän Hengen virkaa...

• ei ole
        weha kirjoitti:

edes Pyhän Hengen virkaa...

Pyhää Henkeä lainkaan. PH ei asu valheen keskellä.

• Ihmettä kerrakseen

jos joku täysillä valoilla ajeleva jää saatanan valtakuntaan, jonka tunnemme nimellä "vanhoillislestadiolainen herätysliike".

• Uskoisin siellä kuitenkin vielä olevan paljon Jumalan valittuja, ettei se ole enempää saatanan valtakuntaa, kuin maailma yleensä.

• mieltä

tänne ei "täys-päiset" jää, vaan aivan tyhjä-päät!

• oikeassa!

• niin olenkin

• Ihmeet ja merkit

lapset (= "vain me" -veällät) pystyvät tekemään vain niitä ihmeitä, joita isänsä saatana heille lahjoittaa.

• aina muistaa

että saatanan (ja lapset) pitää kumartaman ja palveleman yksin rakasta Isää Jumalaa, joka on taivaissa.

• sylkevät
        aina muistaa kirjoitti:

että saatanan (ja lapset) pitää kumartaman ja palveleman yksin rakasta Isää Jumalaa, joka on taivaissa.

päin naamaa Jumalaa ja raiskaavat Hänen sanaansa.

• veli taas
        sylkevät kirjoitti:

päin naamaa Jumalaa ja raiskaavat Hänen sanaansa.

kirkasti niin niin keskeltä ja oikein. Hyvä kun "Hyvä Sana" on alkanut tuottamaan hyvää hedelmää.

• vaan nyt niitten

ihmeparannusten aikaan saajien perässä. Niitähän on Nokialla ja kaukana ei ole tämä Leo Mellerkään Patmos säätiöineen. Ja uskokaa tai ette: hesasta astui junaan avustajineen mies joka oli menossa tuolaiseen ihmeparantajien kokoukseen. Häntä oltiin rullatuolilla vastassa Tampereen asemalla ja vietiin siinä istuen tuolle kokouspaikalle. Ja sitten sai tapahtua se "ihme" kun tarpeeksi rukoiltiin tuon muka kävelemään kykenemättömän puolesta , että hän nousi kaikkien nähden siitä rullatuolistaan ja lähti kävelemään. Fakiireihinko te uskotte ihmeparantumisillanne?

• vl-valehtelijat

omassa sätkäringissänne, opettakaa perkeleen oppeja ja huitokaa päälle niin maan perusteellisen paljon!!

• Säikky veli
        vl-valehtelijat kirjoitti:

omassa sätkäringissänne, opettakaa perkeleen oppeja ja huitokaa päälle niin maan perusteellisen paljon!!

kalliilla tavalla tuota huitomisteologiaa.

• Kristuksen mieli
        vl-valehtelijat kirjoitti:

teitä kohtaan, jotka huudatte "ristiinnaulitse": Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät. Mutta teidän puolelta ei kuulu samanlaista Hyvän Paimenen mieltä, joka pitäisi kuulua, jos olisi Hyvän Paimenen hoidossa itse. Henki on eri.

• Hienosti ilmaisit
        Kristuksen mieli kirjoitti:

teitä kohtaan, jotka huudatte "ristiinnaulitse": Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät. Mutta teidän puolelta ei kuulu samanlaista Hyvän Paimenen mieltä, joka pitäisi kuulua, jos olisi Hyvän Paimenen hoidossa itse. Henki on eri.

on todellakin Kristuksen mieli: Te sanotte Kristuksen verellä pestyjä oman lahkonne ulkopuolisia uskovaisia halveksien "epäuskoisiksi". Tätä on "Kristuksen vl-mieli" = saatanan mieli.

• olevan
        Kristuksen mieli kirjoitti:

röyhkeääkin röyhkeämpi vanhoillislestadiolainen. Ja äärimmäisen omavanhurskas.

• Te sinäkin

pyyhkiä takapuolensa.

• Pientä rajaa Please
        Te sinäkin kirjoitti:

pyyhkiä takapuolensa.

kirjoituksesi kristityn kirjoitusta. Häpeäisit.

• toimintaa
        Pientä rajaa Please kirjoitti:

kirjoituksesi kristityn kirjoitusta. Häpeäisit.

nimittää oman lahkon ulkopuolisia uskovaisia halveksivasti epäuskoisiksi? Ei ole. Häpeäisit kurja vl!

• Edellinen

• Helmeri ..
        toimintaa kirjoitti:

nimittää oman lahkon ulkopuolisia uskovaisia halveksivasti epäuskoisiksi? Ei ole. Häpeäisit kurja vl!

Melperi kierroksia. Varo ettei leikkaa kiinni - vaikka on jo tainnut sen tehdä. Käy pulahtamassa kylymässä veessä.

• että on kaksi joukkoa
        Hienosti ilmaisit kirjoitti:

on todellakin Kristuksen mieli: Te sanotte Kristuksen verellä pestyjä oman lahkonne ulkopuolisia uskovaisia halveksien "epäuskoisiksi". Tätä on "Kristuksen vl-mieli" = saatanan mieli.

ja molemmat väittävät kuitenkin olevansa Kristuksen verellä pestyjä? Siellä tulisilmäisen tuomarin edessäkin on kerran vain kaksi joukkoa. Täytyy olla sittenkin jotain eroa täällä näillä joukoilla? Mutta sitten onkin hämmästys suuri, kun toiselle noista joukoista sanotaankin: minä en ole ikinä tuntenut teitä. Vaikka he kuinka alkavat esittää, mitä kaikkea hyvää he ovat tehneet täällä elämänsä aikana Jeesuksen nimeen, se usko joka heidät on pannut näitä hyviä tekoja tekemään ja innokas lähetystyökään ei silloin auta. Silloin tämä joukko ihmettelee, nuoko ne ovatkin niitä, jotka autuuden saavat periä, joita me pidimme pilkkanamme ja pilkkasananlaskuina. Kun tätä palstaa lukee, ei ole vaikea sivullisenakaan tehdä sitä havaintoa, ketkä kuuluvat tuohon joukkoon, jotka ovat pilkkaajia ja pahanpuhujia . Jotka oikein lietsomalla lietsovat kaikkinaista vihaa jumalanlapsia kohtaan. Harmittaako teitä että niin vähän uskomassa olevat viitsivät todellisuudessa edes ottaa kuuleviin korviinsa teidän räksytystänne täällä. Ei heidän tarvitse. Sillä Jumala on se, joka on luvannut sotia omiensa puolesta ja omien ei tarvitse kuin olla hiljaa.

• että on kaksi joukkoa kirjoitti:

ja molemmat väittävät kuitenkin olevansa Kristuksen verellä pestyjä? Siellä tulisilmäisen tuomarin edessäkin on kerran vain kaksi joukkoa. Täytyy olla sittenkin jotain eroa täällä näillä joukoilla? Mutta sitten onkin hämmästys suuri, kun toiselle noista joukoista sanotaankin: minä en ole ikinä tuntenut teitä. Vaikka he kuinka alkavat esittää, mitä kaikkea hyvää he ovat tehneet täällä elämänsä aikana Jeesuksen nimeen, se usko joka heidät on pannut näitä hyviä tekoja tekemään ja innokas lähetystyökään ei silloin auta. Silloin tämä joukko ihmettelee, nuoko ne ovatkin niitä, jotka autuuden saavat periä, joita me pidimme pilkkanamme ja pilkkasananlaskuina. Kun tätä palstaa lukee, ei ole vaikea sivullisenakaan tehdä sitä havaintoa, ketkä kuuluvat tuohon joukkoon, jotka ovat pilkkaajia ja pahanpuhujia . Jotka oikein lietsomalla lietsovat kaikkinaista vihaa jumalanlapsia kohtaan. Harmittaako teitä että niin vähän uskomassa olevat viitsivät todellisuudessa edes ottaa kuuleviin korviinsa teidän räksytystänne täällä. Ei heidän tarvitse. Sillä Jumala on se, joka on luvannut sotia omiensa puolesta ja omien ei tarvitse kuin olla hiljaa.

Vl-joukko tulee muka itseoiketettuna taivaaseen, vain saarnamieheltä saatu välhelupaus turvanaan. Jotka ovat turvanneet täälläkin vain Jeesukseen, ne Hän tuntee omikseen.

• Kempelainen

Vanhoillislestadiolaiset väittävät heillä olevan Jeesuksen antaman avaintenvallan, päästää tai olla päästämättä ihmisiä taivastenvaltakuntaan.*’ Tämän naurettavuuden huippu. Avainten valta annettiin vain 11 opetuslapselle. Ei muille. Missään Raamatussa ei kerrota, sen vallan jatkumisesta. Opetuslasten evankelioiminen oli vain Israeliin, muut apostolit levittivät kyllä Jeesuksen käskystä muualle, mutta edes 13 ”apostoli”, Paavali ei omannut ko. valtaa. Nauratettavaa lapsellisuutta Raamattu tietoudesta. Ihmeteko on armolahja, jonka saa vain uudestisyntynyt Pyhällä Hengellä täyttynyt Jeesuksen seuraaja, opetuslapsi, joka tunnustaa Jeesuksen Herraksi. Armolahjaa ei saa VL opin mukaan toimiva, kuten ei myöskään Pyhää Henkeä. Heiltä kuitenkin puuttuvat täysin ne ihmeteot, jotka luulisi automaattisesti tulevan avaintenvallan myötä. Jopa kuolleista herättäminen pitäisi olla mahdollista Jeesuksen mukaan.** Olisi hienoa jos joku kertoisi sen, miten ”avainten valta” Raamatussa jatkaa matkaansa??? Eikö tämä ihmetekojen puuttuminen todista aukottomasti, ettei V-lestadiolaisilla ole mitään avaintenvaltaakaan?** Eikä myöskään statusta olla Jumalan Valtakunnassa, Joh 1;12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

• velikulta Jussi

Kempelainen ekumenisen ajattelutavan? Silloin ei opillisilla eimielisyyksillä ole mitään merkitystä , kun jokainen tulee sillä uskonymmärryksellään, mikä kenelläkin on autuaaksi, kunhan vain hokee tuota sun mantraasi.Entä mitä ihmetekoja sinä olet omalla uskollasi saanut aikaan? Kerroppa minullekkin!

• Hän kommentoin
        velikulta Jussi kirjoitti:

Kempelainen ekumenisen ajattelutavan? Silloin ei opillisilla eimielisyyksillä ole mitään merkitystä , kun jokainen tulee sillä uskonymmärryksellään, mikä kenelläkin on autuaaksi, kunhan vain hokee tuota sun mantraasi.Entä mitä ihmetekoja sinä olet omalla uskollasi saanut aikaan? Kerroppa minullekkin!

Vl lössin avaintenvallan omimista joka on vl. Ikioma oppi ilman raamatuun perustuvaa oppia. keskustellaan nyt siitä jooko!

• Kempelainen
        velikulta Jussi kirjoitti:

En ekumeenista ajattelutapaa, vaan ekumenian tarpeellisuuden, miten muuten VL saisi tietoa kasteesta, ja Jeesuksesta Kristuksena. Tulin viikko sitten pois musliinimaasta, ja sain Heille kirkastaa Kristusta, ja ilman ekumeniaa se ei ole mahdollista. Samalla matkalla ollut VL nuorisojoukko keskittyi tyystin eri asioihin. He olivat väsyneitä loman jälkeen. Minä sitä vastoin iloinen, sillä sain antaa kolme testamenttia heille. Opilliset eroavaisuudet tulee myös tutkia Hengessä, ja se onnistuu vain sillä, että on uudestisyntynyt ja Pyhällä Hengellä voideltu. Saattaa olla kohdallasi vaikeaa, mutta en varmana tiedä. Heillä ei kyllä ollut halua, eikä Henkeä, jotka olivat RY;stä mukana. ”kun jokainen tulee sillä uskonymmärryksellään, mikä kenelläkin on autuaaksi, ”” Onko mielestäsi tälle tartuntapintaa, - uskon ymmärrys?? Sillä vain Jeesuksen Herruuden ottaminen sydämeen pelastaa, ja sen tietää matkani jälkeen usea muslimi, loput on heidän käsissään. kunhan vain hokee tuota sun mantraasi.** Mikä se mielestäsi on? Entä mitä ihmetekoja sinä olet omalla uskollasi saanut aikaan? Kerroppa minullekkin!** Kirjoita postiini, niin teen niistä tiliä. Jussi

• Paavali ei ollut edes paikalla, kun avainten valtaa jaettiin. Ja silti hän oli apostoleista suurin.

• Kempelainen
        Devoit kirjoitti:

Paavali ei ollut edes paikalla, kun avainten valtaa jaettiin. Ja silti hän oli apostoleista suurin.

Paavali ei koskaan edes halunnut kertoa, että Hänelellä ne olivat, vaikka on oli n.s 13 apostoli, ja Jeesuksen itsensä lähettämä. Paavali inhosi aina heitä, jotka eivät seuranneet Kirtsusta, parannuksen jälkeen, luottaen vain parannukseen. Piti heitä luopioina. Kristitty on elämisen muoto Krstsukessa, ja siksi Hän saa valita seurakuntansa, jonka kumakivi Jeesus on. Hänen mielestään kristitty on Kristuksen orja. Sitä ei ole VL?

• mutta et ole
        Kempelainen kirjoitti:

En ekumeenista ajattelutapaa, vaan ekumenian tarpeellisuuden, miten muuten VL saisi tietoa kasteesta, ja Jeesuksesta Kristuksena. Tulin viikko sitten pois musliinimaasta, ja sain Heille kirkastaa Kristusta, ja ilman ekumeniaa se ei ole mahdollista. Samalla matkalla ollut VL nuorisojoukko keskittyi tyystin eri asioihin. He olivat väsyneitä loman jälkeen. Minä sitä vastoin iloinen, sillä sain antaa kolme testamenttia heille. Opilliset eroavaisuudet tulee myös tutkia Hengessä, ja se onnistuu vain sillä, että on uudestisyntynyt ja Pyhällä Hengellä voideltu. Saattaa olla kohdallasi vaikeaa, mutta en varmana tiedä. Heillä ei kyllä ollut halua, eikä Henkeä, jotka olivat RY;stä mukana. ”kun jokainen tulee sillä uskonymmärryksellään, mikä kenelläkin on autuaaksi, ”” Onko mielestäsi tälle tartuntapintaa, - uskon ymmärrys?? Sillä vain Jeesuksen Herruuden ottaminen sydämeen pelastaa, ja sen tietää matkani jälkeen usea muslimi, loput on heidän käsissään. kunhan vain hokee tuota sun mantraasi.** Mikä se mielestäsi on? Entä mitä ihmetekoja sinä olet omalla uskollasi saanut aikaan? Kerroppa minullekkin!** Kirjoita postiini, niin teen niistä tiliä. Jussi

vastannut. nyt tietenkin kommentoit ettet ole saanut postia. Eikö mitään löydykään? Keksi nyt jotain.

• Kempelainen
        mutta et ole kirjoitti:

vastannut. nyt tietenkin kommentoit ettet ole saanut postia. Eikö mitään löydykään? Keksi nyt jotain.

ei ole tullu, siis [email protected] mutta älä lähde määräilemään, että heti vastaan, kaikella on määrä aikansa. jussi

• kohta tämä_kin

katoaa bitti-avaruuteen, joittenkin mielestä täällä on "liian painavaa tekstiä" ;(

• Srk:lle

Avaiten vallan? vai ovatko itse omineet!

• Kempelainen

tartuntapintaa sille, että avaimet olisivat muilla kun 11 opetuslapsella. Ei edes heillä 70;nellä jotka Jeesus pani matkaan. Vai onko joku nähnyt kohdan Raamatussa, jossa avainten matka jatkuu????

• Kempelaisen Jussille
        Kempelainen kirjoitti:

tartuntapintaa sille, että avaimet olisivat muilla kun 11 opetuslapsella. Ei edes heillä 70;nellä jotka Jeesus pani matkaan. Vai onko joku nähnyt kohdan Raamatussa, jossa avainten matka jatkuu????

Onko siellä sitten mukamas sanottu, että ne eivät jatkuisi muille? Entäs mihin perustuu avaintenvalta ripin yhteydessä? Eikö ne ole siinäkin edelleen käytössä?

• Kempelainen kirjoitti:

Ne avaimet eivät olleet perintökaluja.

• Kempelainen
        Kempelaisen Jussille kirjoitti:

Onko siellä sitten mukamas sanottu, että ne eivät jatkuisi muille? Entäs mihin perustuu avaintenvalta ripin yhteydessä? Eikö ne ole siinäkin edelleen käytössä?

katekismus, ei Raamatun tekstejä.

• Ihme liike

hoitokokoukset vl-liikeen ihme tekoja !? Mikään muu liike ei ole osannut ajaa itse keksittyjä henkiä ulos uskovaisista. Eikö ole ihme, että uskovaisia heitettiin itse keksityillä syillä saatanalle ! Kerrassaan ihme liike !!

• myöskin

ihmetodistus siitä, miten sielunvihollinen voi liikutella kokonaista herätysliikettä. Sama liikuttelu jatkuu koko ajan.

• vlläinen

Ihmeitä tapahtuu silloin ku Jumala sitä haluaa. Vanhassa liitossakin ihmeitä tapahtui vain silloin kun Jumala sitä erikseen halusi.

• halunnut

osoittaa voimansa ja väkevyytensä vl-herätysliikkeen piirissä tapahtuneiden ihmeiden kautta?

• ****Ihmeitä tapahtuu silloin ku Jumala sitä haluaa. Vanhassa liitossakin ihmeitä tapahtui vain silloin kun Jumala sitä erikseen halusi.** Harvinaisen viisasta ja vielpä vl-puolelta oivallettua.

• Kempelainen

se Vahnha liito tehtiin, lestdiolàistenko? Lue 1 moos 12:1-3

• metaskeema

Tasapuolisuuden nimissä on todettava, etteivät minkään suunnan uskovat pysty ihmeisiin. Korkeintaan illuusioon ja silmänkääntötemppuihin.

• ..Itse en pysty ihmeisiin, mutta itse olen selviytymisihmeen kokenut.

• Torspo123
        Devoit kirjoitti:

..Itse en pysty ihmeisiin, mutta itse olen selviytymisihmeen kokenut.

Sanansa sitä seuraavien ihmeiden ja merkkien kautta vielä tänä päivänäkin. Apt. 8: 5 kertoo näin: Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen Sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki. Huomasitko, Sana ja tunnusteot yhdessä saivat kansan YKSIMIELISESTI evankeliumin puolelle. Ei ole ihme, että teillä ei ole yksimielisyyttä missään.

• Näin on
        Torspo123 kirjoitti:

Sanansa sitä seuraavien ihmeiden ja merkkien kautta vielä tänä päivänäkin. Apt. 8: 5 kertoo näin: Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen Sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki. Huomasitko, Sana ja tunnusteot yhdessä saivat kansan YKSIMIELISESTI evankeliumin puolelle. Ei ole ihme, että teillä ei ole yksimielisyyttä missään.

• Viimeisellä tuomiolla
        Näin on kirjoitti:

Kertovat omineensa taivasten avaimet!!!

• Edelleen..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2033
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe