Jutteletko tuntemattomille?

Pörrääjä

Oon ollu aina aika välitön ja höpöttelen usein tuntemattomienkin ihmisten kanssa. Ennen mopotellessa oli aina juttukavereita kun johonkin pysähtyi kaffeelle, automaattisesti mopoilijat hakeutuivat samoihin pöytiin kahvilassa ja juttua riitti riippumatta mitenkään siitä oliko minkälainen mopo. Kevätpilkillä tulee aina tuiki tuntemattomat juttelemaan ja toviksi siihen lähelle pilkkimään jotta voidaan vaihtaa kalakuulumiset. Nyt kun harrastan fillarointia niin olen huomannut että harvoin ryhtyy toiset fillaristit sanalle yksikseen pyöräilevän kanssa, miksiköhän?

17

784

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr.fonzie

että fillaristit on liian iso kokonaisuus siihen että tulisi yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Mutta jos ajat maantiefillarilla tai varusteet päällä retkifillarilla, niin johan alkaa juttuseuraa löytymään samanhenkisistä tyypeistä. Sukkahousufillaristit mm. moikkailee toisiaan tien päällä kohdatessaan.

• Pörrääjä

on mulla kyl aina varusteet päällä kun ajelen ;) Mun mielestä kyl mopottajia on paljon isommasti kuin fillaristeja, siis semmosia jotka on selkeesti muita kuin työmatka tai sunnuntaipyöräilijöitä.

• mr.fonzie
        Pörrääjä kirjoitti:

on mulla kyl aina varusteet päällä kun ajelen ;) Mun mielestä kyl mopottajia on paljon isommasti kuin fillaristeja, siis semmosia jotka on selkeesti muita kuin työmatka tai sunnuntaipyöräilijöitä.

motoristeja enempää, ne on vaan äänekkäämpiä. Varusteilla tarkoitin että on esmes sivulaukut fillarissa, silloin muu retkiväki tulee kyllä jutulle kyselemään retken sujumisesta.

• Pörrääjä
        mr.fonzie kirjoitti:

motoristeja enempää, ne on vaan äänekkäämpiä. Varusteilla tarkoitin että on esmes sivulaukut fillarissa, silloin muu retkiväki tulee kyllä jutulle kyselemään retken sujumisesta.

reissuvermeiden kanssa matkatessa on mulla aina oma kaveri mukana, joten silloin ei ole tullut kiinnitettyä asiaan huomiota. Yleensä kuitenkin ne jotka on sanalle osuneet ovat olleet parittain. Pitääkin muistaa huomioida yksin reissaavia muutaman sanasen verran vaikka onkin omaa seuraa.

• TizaNova

Vähän varovainen täytyy olla - syystä jos toisestakin. Kamera mukana on melkein kuin koira - kiinnostaa ihmisiä jutustelemaan. Melko rohkeita tyyppejä tapaa, just eilenkin muun täysvieras sanalle jäätyään kertoili osoitteensa ja vara-avaimensa piilopaikankin, kuin ohimennen. Paras juttu tässä hiljakkoin, kun pyöräilijäpoika (nii..iinn!) alkoi keskustelun ja näimmme metsiköstä tulevan pari muuta nuorta. Poika katseli heitä heitä pitkään ja tokaisi:"Ketähän noikin on", tosi epäluuloisen oloisena. Ihan hassulta tuntuu joskus, mutta tosi kivalta.

• Pörrääjä

huomannut pikkukaverin kanssa kaupungilla kulkiessani muiden mummien juttelevan aika herkästi, mummi & lapsiyhdistelmä toimii selkeesi naisten kesken. On mulla kyllä aina fillarireissussa kamera mukana :)

• TizaNova
        Pörrääjä kirjoitti:

huomannut pikkukaverin kanssa kaupungilla kulkiessani muiden mummien juttelevan aika herkästi, mummi & lapsiyhdistelmä toimii selkeesi naisten kesken. On mulla kyllä aina fillarireissussa kamera mukana :)

Näyttäiskö pikkukaverilla olevan kiinnostusta samoihin harrasteisiin?

• aika herkästi jutellaan vieraillekin ihmisille. Luonnollisia juttelupaikkoja ovat esmes kaupat, kauppojen kassajonot, lenkkipolut ja tietenkin teveyskeskusten odotushuoneet :)). Karavaanarialueilla kaikki juttelevat kaikkien kanssa, se oli itselleni uusi iloinen havainto kun viime kesänä aloittelin harrastusta :) Olisiko niin, että saman harrastuksen piiriin kuuluvat immeiset kokevat olevansa kuin yhtä perhettä.

• Pörrääjä
        TizaNova kirjoitti:

Näyttäiskö pikkukaverilla olevan kiinnostusta samoihin harrasteisiin?

tietysti kyllä :) kalavehkeitä on jo hankittu, niin ja pelastusliivit. Äitinsä on kyllä sitä mieltä että ennen kalalle lähtöä hänen pitäis oppia kävelemään ;)

• TizaNova
        Pörrääjä kirjoitti:

tietysti kyllä :) kalavehkeitä on jo hankittu, niin ja pelastusliivit. Äitinsä on kyllä sitä mieltä että ennen kalalle lähtöä hänen pitäis oppia kävelemään ;)

Äidit ne on niin pikkutarkkoja. :D Osaako jo istua sentään, voisi autella soutuhommissa - jos on käsikäyttöinen paatti?

• TizaNova
        TaikisN kirjoitti:

aika herkästi jutellaan vieraillekin ihmisille. Luonnollisia juttelupaikkoja ovat esmes kaupat, kauppojen kassajonot, lenkkipolut ja tietenkin teveyskeskusten odotushuoneet :)). Karavaanarialueilla kaikki juttelevat kaikkien kanssa, se oli itselleni uusi iloinen havainto kun viime kesänä aloittelin harrastusta :) Olisiko niin, että saman harrastuksen piiriin kuuluvat immeiset kokevat olevansa kuin yhtä perhettä.

..muistan työkaverin haltioituneet kertomukset, miten ensimmäisellä reissullaan olivat parkissa järven rannalla katsellen auringonlaskua. Pienet lapset nukkumassa ja vanhemmat kahvittelemassa. Huokaukset, "että voikin olla jotain näin ihanaa."

• Pörrääjä
        TizaNova kirjoitti:

Äidit ne on niin pikkutarkkoja. :D Osaako jo istua sentään, voisi autella soutuhommissa - jos on käsikäyttöinen paatti?

ja ensivirverilläänkin huitoo mallikkaasti, tosin tuppaa olemaan sen koukku usein omassa suussa ;)

• TizaNova

..meissä suomalaisissa on vielä aika kehittymätön, kuvittelen. Katselin joskus Amazing Racen täällä kuvattua jaksoa ja merkillepantavaa oli, miten kilpailijat kaikessa hopussaan ja kiireessäänkin muistivat aina kiittää. Se tuli melkein kuin automaattisesti.

• Pörrääjä

samoin kun anteeksipyyntö on vielä kovasti monella hakusessa.

• Kun ajelen prätkälläni ja pysähdyn kahville johonkin huoltikselle, niin piankos siihen pyörän ympärille kehittyy rinki. Yleisö kyselee tekniikasta ja ihailee pyörää. Juttua piisaa välillä liikaakin ja monet selvästi pitkittävät jutustelua odottaakseen koska olen lähdössä. Tottakai he haluavat nähdä rituaalit jolla pyörä laitetaan käyntiin ja täytyyhän sitä päästä kuulemaan minkälaiset äänet putkesta hörähtää.

• Piti lisätä, että polkukupyöräily on kai arkipäiväisempää ja siitä ei kehity sellaisia tuntemuksia kuin teknisemmistä härveleistä. Kuka sitä nyt tulee kysymään fillaristilta, kuin sen Helkaman vaihteet on toimineet:))    

• Pörrääjä
        Waffe kirjoitti:

Piti lisätä, että polkukupyöräily on kai arkipäiväisempää ja siitä ei kehity sellaisia tuntemuksia kuin teknisemmistä härveleistä. Kuka sitä nyt tulee kysymään fillaristilta, kuin sen Helkaman vaihteet on toimineet:))    

mul ei kyl oo Helkama, mut etuvaihtajan kans on ongelmaa. Pitää yrittää vielä säätää, tai sit ostaa uus parempi. Lukkopolkimista kyl jotkut on kyselly ;) Toi tekniikasta kysely on totta, prätkästä tuli usein moni kyseleen, hekin jotka eivät harrasta, tai ovat joskus nuoruudessaan mopotelleet.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe