Oon ollu aina aika välitön ja höpöttelen usein tuntemattomienkin ihmisten kanssa. Ennen mopotellessa oli aina juttukavereita kun johonkin pysähtyi kaffeelle, automaattisesti mopoilijat hakeutuivat samoihin pöytiin kahvilassa ja juttua riitti riippumatta mitenkään siitä oliko minkälainen mopo. Kevätpilkillä tulee aina tuiki tuntemattomat juttelemaan ja toviksi siihen lähelle pilkkimään jotta voidaan vaihtaa kalakuulumiset. Nyt kun harrastan fillarointia niin olen huomannut että harvoin ryhtyy toiset fillaristit sanalle yksikseen pyöräilevän kanssa, miksiköhän?
Jutteletko tuntemattomille?
17
817
Vastaukset
- mr.fonzie
että fillaristit on liian iso kokonaisuus siihen että tulisi yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Mutta jos ajat maantiefillarilla tai varusteet päällä retkifillarilla, niin johan alkaa juttuseuraa löytymään samanhenkisistä tyypeistä. Sukkahousufillaristit mm. moikkailee toisiaan tien päällä kohdatessaan.
- Pörrääjä
on mulla kyl aina varusteet päällä kun ajelen ;) Mun mielestä kyl mopottajia on paljon isommasti kuin fillaristeja, siis semmosia jotka on selkeesti muita kuin työmatka tai sunnuntaipyöräilijöitä.
- mr.fonzie
Pörrääjä kirjoitti:
on mulla kyl aina varusteet päällä kun ajelen ;) Mun mielestä kyl mopottajia on paljon isommasti kuin fillaristeja, siis semmosia jotka on selkeesti muita kuin työmatka tai sunnuntaipyöräilijöitä.
motoristeja enempää, ne on vaan äänekkäämpiä. Varusteilla tarkoitin että on esmes sivulaukut fillarissa, silloin muu retkiväki tulee kyllä jutulle kyselemään retken sujumisesta.
- Pörrääjä
mr.fonzie kirjoitti:
motoristeja enempää, ne on vaan äänekkäämpiä. Varusteilla tarkoitin että on esmes sivulaukut fillarissa, silloin muu retkiväki tulee kyllä jutulle kyselemään retken sujumisesta.
reissuvermeiden kanssa matkatessa on mulla aina oma kaveri mukana, joten silloin ei ole tullut kiinnitettyä asiaan huomiota. Yleensä kuitenkin ne jotka on sanalle osuneet ovat olleet parittain. Pitääkin muistaa huomioida yksin reissaavia muutaman sanasen verran vaikka onkin omaa seuraa.
- TizaNova
Vähän varovainen täytyy olla - syystä jos toisestakin. Kamera mukana on melkein kuin koira - kiinnostaa ihmisiä jutustelemaan. Melko rohkeita tyyppejä tapaa, just eilenkin muun täysvieras sanalle jäätyään kertoili osoitteensa ja vara-avaimensa piilopaikankin, kuin ohimennen. Paras juttu tässä hiljakkoin, kun pyöräilijäpoika (nii..iinn!) alkoi keskustelun ja näimmme metsiköstä tulevan pari muuta nuorta. Poika katseli heitä heitä pitkään ja tokaisi:"Ketähän noikin on", tosi epäluuloisen oloisena. Ihan hassulta tuntuu joskus, mutta tosi kivalta.
- Pörrääjä
huomannut pikkukaverin kanssa kaupungilla kulkiessani muiden mummien juttelevan aika herkästi, mummi & lapsiyhdistelmä toimii selkeesi naisten kesken. On mulla kyllä aina fillarireissussa kamera mukana :)
- TizaNova
Pörrääjä kirjoitti:
huomannut pikkukaverin kanssa kaupungilla kulkiessani muiden mummien juttelevan aika herkästi, mummi & lapsiyhdistelmä toimii selkeesi naisten kesken. On mulla kyllä aina fillarireissussa kamera mukana :)
Näyttäiskö pikkukaverilla olevan kiinnostusta samoihin harrasteisiin?
aika herkästi jutellaan vieraillekin ihmisille. Luonnollisia juttelupaikkoja ovat esmes kaupat, kauppojen kassajonot, lenkkipolut ja tietenkin teveyskeskusten odotushuoneet :)). Karavaanarialueilla kaikki juttelevat kaikkien kanssa, se oli itselleni uusi iloinen havainto kun viime kesänä aloittelin harrastusta :) Olisiko niin, että saman harrastuksen piiriin kuuluvat immeiset kokevat olevansa kuin yhtä perhettä.
- Pörrääjä
TizaNova kirjoitti:
Näyttäiskö pikkukaverilla olevan kiinnostusta samoihin harrasteisiin?
tietysti kyllä :) kalavehkeitä on jo hankittu, niin ja pelastusliivit. Äitinsä on kyllä sitä mieltä että ennen kalalle lähtöä hänen pitäis oppia kävelemään ;)
- TizaNova
Pörrääjä kirjoitti:
tietysti kyllä :) kalavehkeitä on jo hankittu, niin ja pelastusliivit. Äitinsä on kyllä sitä mieltä että ennen kalalle lähtöä hänen pitäis oppia kävelemään ;)
Äidit ne on niin pikkutarkkoja. :D Osaako jo istua sentään, voisi autella soutuhommissa - jos on käsikäyttöinen paatti?
- TizaNova
TaikisN kirjoitti:
aika herkästi jutellaan vieraillekin ihmisille. Luonnollisia juttelupaikkoja ovat esmes kaupat, kauppojen kassajonot, lenkkipolut ja tietenkin teveyskeskusten odotushuoneet :)). Karavaanarialueilla kaikki juttelevat kaikkien kanssa, se oli itselleni uusi iloinen havainto kun viime kesänä aloittelin harrastusta :) Olisiko niin, että saman harrastuksen piiriin kuuluvat immeiset kokevat olevansa kuin yhtä perhettä.
..muistan työkaverin haltioituneet kertomukset, miten ensimmäisellä reissullaan olivat parkissa järven rannalla katsellen auringonlaskua. Pienet lapset nukkumassa ja vanhemmat kahvittelemassa. Huokaukset, "että voikin olla jotain näin ihanaa."
- Pörrääjä
TizaNova kirjoitti:
Äidit ne on niin pikkutarkkoja. :D Osaako jo istua sentään, voisi autella soutuhommissa - jos on käsikäyttöinen paatti?
ja ensivirverilläänkin huitoo mallikkaasti, tosin tuppaa olemaan sen koukku usein omassa suussa ;)
- TizaNova
..meissä suomalaisissa on vielä aika kehittymätön, kuvittelen. Katselin joskus Amazing Racen täällä kuvattua jaksoa ja merkillepantavaa oli, miten kilpailijat kaikessa hopussaan ja kiireessäänkin muistivat aina kiittää. Se tuli melkein kuin automaattisesti.
- Pörrääjä
samoin kun anteeksipyyntö on vielä kovasti monella hakusessa.
Kun ajelen prätkälläni ja pysähdyn kahville johonkin huoltikselle, niin piankos siihen pyörän ympärille kehittyy rinki. Yleisö kyselee tekniikasta ja ihailee pyörää. Juttua piisaa välillä liikaakin ja monet selvästi pitkittävät jutustelua odottaakseen koska olen lähdössä. Tottakai he haluavat nähdä rituaalit jolla pyörä laitetaan käyntiin ja täytyyhän sitä päästä kuulemaan minkälaiset äänet putkesta hörähtää.
Piti lisätä, että polkukupyöräily on kai arkipäiväisempää ja siitä ei kehity sellaisia tuntemuksia kuin teknisemmistä härveleistä. Kuka sitä nyt tulee kysymään fillaristilta, kuin sen Helkaman vaihteet on toimineet:))
- Pörrääjä
Waffe kirjoitti:
Piti lisätä, että polkukupyöräily on kai arkipäiväisempää ja siitä ei kehity sellaisia tuntemuksia kuin teknisemmistä härveleistä. Kuka sitä nyt tulee kysymään fillaristilta, kuin sen Helkaman vaihteet on toimineet:))
mul ei kyl oo Helkama, mut etuvaihtajan kans on ongelmaa. Pitää yrittää vielä säätää, tai sit ostaa uus parempi. Lukkopolkimista kyl jotkut on kyselly ;) Toi tekniikasta kysely on totta, prätkästä tuli usein moni kyseleen, hekin jotka eivät harrasta, tai ovat joskus nuoruudessaan mopotelleet.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä571628- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1241248- 1401054
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten338849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612