Usein kuulee väitettävän että ei ole muuta kuin Raamattu, miksei? Itse luulen että Raamatussa olevat kirjoitukset siitä ettei ole eikä koskaan tule, muita ilmoituksia kuin vain raamattussa olevat,on ihmisten lisäys ettei Raamatun ilmestymis aikoina tulisi muita "rinnakkais raamattuja". Kaikkea ei ole kerrottu, siksi saimme raamattua täydentäviä kirjoituksia. Onko kenelläkään kristityllä varaa jättää huomioitta meille annetut ilmoitukset?
Vastaukset 63
Johanneksen ilmestyskin kuului aluksi UTeen enesimmäisenä kirjana. Se siirrrettiin kuitenkin viimeiseksi jolloin Raamatun lopussa on vain Johanneksin kirjaan kuuluva muuten harhaan johtava sanonta. On myös mielenkiintoista että ortodokseilla ja Katolilaisilla on erilainen Raamattu kuin luterilaisilla. NK. Apokryyffi kirjat on otettu käyttöö katolisessa kirkossa mutta luterilaiset kieltävät niiden paikkansa pitävyyden. Luther aloitti oikeastaan uskonnon "järkeistämisen".
- mathetes
Kirjoitit- >>>Itse luulen että Raamatussa olevat kirjoitukset siitä ettei ole eikä koskaan tule, muita ilmoituksia kuin vain raamattussa olevat, on ihmisten lisäys ettei Raamatun ilmestymis aikoina tulisi muita "rinnakkais raamattuja". Kaikkea ei ole kerrottu, siksi saimme raamattua täydentäviä kirjoituksia.>Onko kenelläkään kristityllä varaa jättää huomioitta meille annetut ilmoitukset?
Yhdysvalloissa suuri "tutkijaryhmä otti yhteisesti vastattavakseen kysymykseen 'Mitä Jeesus todella sanoi?' Se analysoi Jeesuksen nimissä kulkevat sanat, väitteli niistä - ja lopulta äänesti niiden aitoudesta. 'Änestyslippuina' käytettiin erivärisiä helmiä. Tulokset on julkaistu kirjana The Five Gospels, 'Viisi evankeliumia', joka on kommentoitu evankeliumien käännös. Jeesuksen sanat ja puheet on painettu eri värein punaisesta mustaan. Punainen tarkoittaa: Jeesus sanoi epäilemättä näin; vaaleanunainen: hän sanoi luultavasti jotakin tämäntapaista; harmaa: vaikka Jeesus ei sanonut näin, ajatus ei ole kaukana hänen ajatuksistaan. Musta tarkoittaa: Jeesus ei puhunut näin. .... Kirja on kuohuttanut mieliä, koska se painaa Jeesuksen sanoista punaisella tai vaaleanpunaisella vain 18 prosenttia." (Heikki Räisänen, "Rosoinen Raamattu", s. 42-43) Tutkijat ovat hyvin selvillä siitä, ettei Raamttu ole virheetön.
- aikanaan myös
kirjanoppineet ja fariseukset Jeesuksesta!
- tms1
vääristele asioita, koska on sanottu ettei raamattu olisi jumalan sanaa, se on sitä mutta sekaan sopii myös ihmisten ajatelmia tai jopa lisäyksiä. Tämä mitä kirjoitan on vain MINUN ajatelmaa, eikä missään tapauksessa edusta kirkon virallista opetusta kysymyksestä. Mistä voit tietää etteikö kirjoituksia uusien ilmoitusten mahdottomuudesta Raamatussa olisi tehty myöhempänä lisäyksenä tai vastaavana, suojaamaan Raamattua sen aikaisilta vääristelijöiltä? Oletkohan oikeasti koskaan lukenut Mormonin kirjaa vaikka niin väititkin? Ei se mitään, lue nyt, keskustellaan lisää. MAP kirkolla ja kristillisyydellä on tekemistä toistensa kanssa vaikka kuinka.MAP kirkon jäset ovat kristittyjä sanan todellisessa ja syvässä merkityksessä.
- mathetes
tms1 kirjoitti:
vääristele asioita, koska on sanottu ettei raamattu olisi jumalan sanaa, se on sitä mutta sekaan sopii myös ihmisten ajatelmia tai jopa lisäyksiä. Tämä mitä kirjoitan on vain MINUN ajatelmaa, eikä missään tapauksessa edusta kirkon virallista opetusta kysymyksestä. Mistä voit tietää etteikö kirjoituksia uusien ilmoitusten mahdottomuudesta Raamatussa olisi tehty myöhempänä lisäyksenä tai vastaavana, suojaamaan Raamattua sen aikaisilta vääristelijöiltä? Oletkohan oikeasti koskaan lukenut Mormonin kirjaa vaikka niin väititkin? Ei se mitään, lue nyt, keskustellaan lisää. MAP kirkolla ja kristillisyydellä on tekemistä toistensa kanssa vaikka kuinka.MAP kirkon jäset ovat kristittyjä sanan todellisessa ja syvässä merkityksessä.
Kirjoitit- >>>Äläpä tarkoituksellisesti vääristele asioita, koska on sanottu ettei raamattu olisi jumalan sanaa, se on sitä mutta sekaan sopii myös ihmisten ajatelmia tai jopa lisäyksiä.>Mistä voit tietää etteikö kirjoituksia uusien ilmoitusten mahdottomuudesta Raamatussa olisi tehty myöhempänä lisäyksenä tai vastaavana, suojaamaan Raamattua sen aikaisilta vääristelijöiltä?>MAP kirkolla ja kristillisyydellä on tekemistä toistensa kanssa vaikka kuinka.
- tms1
mathetes kirjoitti:
Kirjoitit- >>>Äläpä tarkoituksellisesti vääristele asioita, koska on sanottu ettei raamattu olisi jumalan sanaa, se on sitä mutta sekaan sopii myös ihmisten ajatelmia tai jopa lisäyksiä.>Mistä voit tietää etteikö kirjoituksia uusien ilmoitusten mahdottomuudesta Raamatussa olisi tehty myöhempänä lisäyksenä tai vastaavana, suojaamaan Raamattua sen aikaisilta vääristelijöiltä?>MAP kirkolla ja kristillisyydellä on tekemistä toistensa kanssa vaikka kuinka.
tietää Raamatun olevan Jumalan sanaa? Laittamalla silmäsi kiinni ja sokeasti uskottelemalla itsellesi? Ihan samasta syystä minäkin tiedän niin Raamatun kuin Mormonien kirjankin olevan, sen asian nimi on usko ja nämä asiat ovat uskon asioita pohjimmiltaan, toki selviä faktojakin voi löytää. Jumalalla on valta ja voima tehdä ihmeellisempiäkin asioita kuin antaa uutta ilmoitusta itsestään, se on sokeutta uskotella ettei näin voisi olla.
- mathetes
tms1 kirjoitti:
tietää Raamatun olevan Jumalan sanaa? Laittamalla silmäsi kiinni ja sokeasti uskottelemalla itsellesi? Ihan samasta syystä minäkin tiedän niin Raamatun kuin Mormonien kirjankin olevan, sen asian nimi on usko ja nämä asiat ovat uskon asioita pohjimmiltaan, toki selviä faktojakin voi löytää. Jumalalla on valta ja voima tehdä ihmeellisempiäkin asioita kuin antaa uutta ilmoitusta itsestään, se on sokeutta uskotella ettei näin voisi olla.
Kirjoitit- >>>Mistä sinä voit varmasti tietää Raamatun olevan Jumalan sanaa?>Jumalalla on valta ja voima tehdä ihmeellisempiäkin asioita kuin antaa uutta ilmoitusta itsestään, se on sokeutta uskotella ettei näin voisi olla.
mathetes kirjoitti:
Kirjoitit- >>>Mistä sinä voit varmasti tietää Raamatun olevan Jumalan sanaa?>Jumalalla on valta ja voima tehdä ihmeellisempiäkin asioita kuin antaa uutta ilmoitusta itsestään, se on sokeutta uskotella ettei näin voisi olla.
Miten perustelet tämän Raamatulla: "Koska Raamatun ilmoitus kieltää ottamasta vastaan mitään 'uutta ilmoitusta'..."
- mathetes
Tapani1 kirjoitti:
Miten perustelet tämän Raamatulla: "Koska Raamatun ilmoitus kieltää ottamasta vastaan mitään 'uutta ilmoitusta'..."
>>>Miten perustelet tämän Raamatulla: "Koska Raamatun ilmoitus kieltää ottamasta vastaan mitään 'uutta ilmoitusta'..."
mathetes kirjoitti:
>>>Miten perustelet tämän Raamatulla: "Koska Raamatun ilmoitus kieltää ottamasta vastaan mitään 'uutta ilmoitusta'..."
5. Moos. 4:2 Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan. [5. Moos. 12:32; Sananl. 30:6; Ilm. 22:18,19] Tämä kohta kieltää lisäämästä mitään Mooseksen antamiin ohjeisiin. Jos sen ymmärtäisi niin, kuin sanot, niin tuon jakeen jälkeen ei saisi olla mitään muuta Raamatussa. Sanan. 30 5 Jumalan jokainen sana on tulessa koeteltu, hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat. [2. Sam. 22:31 ] 6 Hänen sanoihinsa älä lisää mitään -- hän vaatii sinut tilille, ja petoksesi tulee julki. Tässä kielletään muuttamaan toiseksi sitä, mitä on Jumalan sanassa. MAP-kirkko opettaa täysin samoin kuin Jumalan sanan mukaan on oikein. Gal. 1 8 Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. [1. Kor. 16:22] 9 Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu. MAP-kirkko opettaa täsmälleen samaa evankeliumia kuin Raamatussa. Et voi osoittaa mitään, joka olisi toisin. Sen sijaan näissä on aivan muuta kuin Jumalan sanassa on sanottu: - Vauvakasteet - Ripottelu ja valelukasteet upotuskasteen sijasta - Kolminaisuusoppi - Naispappeus - Palkallinen papisto - Kirkon johto toinen kuin alkukirkossa. Silloin oli apostolinen johto Kristuksen jälkeen. Tässä on selvä viite uusiin ilmoituksiin: Ilm. 14 6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ] Miksi enkelin olisi julistettava evankeliumi kaikille, jos se olisi jo maan päällä? - Tuo enkeli oli Moroni, joka antoi Mormonin kirjan, toisen todistuksen Kristuksesta, julistettavaksi "maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille".
- f.e.s.
"Onko kenelläkään kristityllä varaa jättää huomioitta meille annetut ilmoitukset?" Niin myös itse teet. Tohdin epäillä, ettet ole tutustunut edes James Strangin Voreen levyistä kääntämiin teksteihin. Puhumattakaan siitä, että olisit perehtynyt ei-mormonistisiin ilmoituksiin.
- tms1
mihin olen perehtynyt,jos ei koskaan halua perehtyä MAP kirkon saamiin ilmoituksiin ei voi koskaan myöskään vakuuttua niistä.
- f.e.s.
tms1 kirjoitti:
mihin olen perehtynyt,jos ei koskaan halua perehtyä MAP kirkon saamiin ilmoituksiin ei voi koskaan myöskään vakuuttua niistä.
Oletko perehtynyt Strangin käännökseen? Kyseessä kuitenkin mormonistinen tuote, jolla myös 11 todistajaa... Yrititkö vihjata, että minä en koskaan halua perehtyä MAP-kirkon saamiin ilmoituksiin vai oliko kyse pelkästä yleisestä toteamuksesta? Entä miten lauseet liittyvät toisiinsa? Ovat kuitenkin samaa virkettä...
- tms1
f.e.s. kirjoitti:
Oletko perehtynyt Strangin käännökseen? Kyseessä kuitenkin mormonistinen tuote, jolla myös 11 todistajaa... Yrititkö vihjata, että minä en koskaan halua perehtyä MAP-kirkon saamiin ilmoituksiin vai oliko kyse pelkästä yleisestä toteamuksesta? Entä miten lauseet liittyvät toisiinsa? Ovat kuitenkin samaa virkettä...
tietoinen "Strangin käännöksestä", ja tiedän mistä siinä on kyse, sillä ei kuitenkaan ole tämän alkuperäisen aiheen kanssa tekemistä. En vihjaa mitään, enhän tunne sinua enkä tiedä mitä olet lukenut ja minkä verran, sama toimii myös toisin päin. Yleisellä tasolla olen huomannut että helpoiten mm.Mormonin kirjan tuomitsevat ne jotka eivät välttämättä koskaan ole edes lukeneet sitä.
- f.e.s.
tms1 kirjoitti:
tietoinen "Strangin käännöksestä", ja tiedän mistä siinä on kyse, sillä ei kuitenkaan ole tämän alkuperäisen aiheen kanssa tekemistä. En vihjaa mitään, enhän tunne sinua enkä tiedä mitä olet lukenut ja minkä verran, sama toimii myös toisin päin. Yleisellä tasolla olen huomannut että helpoiten mm.Mormonin kirjan tuomitsevat ne jotka eivät välttämättä koskaan ole edes lukeneet sitä.
Alkuperäinen aiheesi koski uusia ilmoituksia ja siten Strangin käännöksillä on hyvinkin paljon tekemistä aloituksesi kanssa. Lisäksi kun vielä kysyt, onko varaa jättää huomiotta uusia ilmoituksia. Täydentäviä kirjoituksia... Oletko siis perehtynyt James Strangin käännöksiin? Oletko tutkinut hengellisesti aitoutta vai oletko kenties tuominnut lukematta? Joseph Smithin perustaman kirkkoketjuston lisäksi muutkin tuottavat ilmoituksia. Mm. helluntailaisilla on käsittääkseni paljonkin, kuinka hyvin olet tuohon perehtynyt? Lisäksi mainittava oma suosikkini mormoneille - perhekeskeinen moonilaisuus ja heidän ilmoituskirjansa... Tässä ketjussa kyse ei ole, ainakaan aloituksessasi, Mormonin kirjan tuomitsemisesta ja tuomitsemisen perusteista. Kyse oli uusista ilmoituksista. Kuinka hyvin siis olet perehtynyt ilmoituksiin - poislukien MAP-kirkon tarjoamat?
- tms1
f.e.s. kirjoitti:
Alkuperäinen aiheesi koski uusia ilmoituksia ja siten Strangin käännöksillä on hyvinkin paljon tekemistä aloituksesi kanssa. Lisäksi kun vielä kysyt, onko varaa jättää huomiotta uusia ilmoituksia. Täydentäviä kirjoituksia... Oletko siis perehtynyt James Strangin käännöksiin? Oletko tutkinut hengellisesti aitoutta vai oletko kenties tuominnut lukematta? Joseph Smithin perustaman kirkkoketjuston lisäksi muutkin tuottavat ilmoituksia. Mm. helluntailaisilla on käsittääkseni paljonkin, kuinka hyvin olet tuohon perehtynyt? Lisäksi mainittava oma suosikkini mormoneille - perhekeskeinen moonilaisuus ja heidän ilmoituskirjansa... Tässä ketjussa kyse ei ole, ainakaan aloituksessasi, Mormonin kirjan tuomitsemisesta ja tuomitsemisen perusteista. Kyse oli uusista ilmoituksista. Kuinka hyvin siis olet perehtynyt ilmoituksiin - poislukien MAP-kirkon tarjoamat?
palsta ja ymmärtääkseni täällä käsitellään myös sitä, ei moonilaisuutta tai helluntalaisia. Näillä tarkoitan kirkkomme saamia ilmoituksia, en esim. ilmoitusta auton katsastuksesta, häädöstä tai kutsunnoista :) Pysytään nyt alkuperäisessä aiheessa eikä viedä keskustelua pois aiheesta niin kiinostavaa kuin se sinusta olisikin.
- f.e.s.
tms1 kirjoitti:
palsta ja ymmärtääkseni täällä käsitellään myös sitä, ei moonilaisuutta tai helluntalaisia. Näillä tarkoitan kirkkomme saamia ilmoituksia, en esim. ilmoitusta auton katsastuksesta, häädöstä tai kutsunnoista :) Pysytään nyt alkuperäisessä aiheessa eikä viedä keskustelua pois aiheesta niin kiinostavaa kuin se sinusta olisikin.
Church of Jesus Christ of Latter Day Saints kuuluu aiheistoon, sillä tällä palstalla käsitellään mormonisia. Sinä olet harhailemassa alkuperäisestä aiheesta. Tähän aloitukseen taas liittyvät kaikki ne, jotka itse pitävät itseään kristittyinä tai Kristuksen työn suorittajina (moonilaisten mielestä se jäi kesken). Siis pysyisitkö aiheessa. Onko sinulla varaa jättää hengellisesti tutkimatta uusia ilmoituksia, täydentäviä kirjoituksia? Oletko itse lukenut ja hengellisesti tutkinut James Strangin tarjoamat ilmoitukset? Vai onko käynyt niin, että olet jättänyt huomiotta? Onko sinulla siihen varaa?
- helluntalais
f.e.s. kirjoitti:
ilmoituksia oikein tarkoitat? Helluntalaisilla ei ole muuta ilmoitusta kuin Raamattu, älä sotke asioita!
- tms1
f.e.s. kirjoitti:
Church of Jesus Christ of Latter Day Saints kuuluu aiheistoon, sillä tällä palstalla käsitellään mormonisia. Sinä olet harhailemassa alkuperäisestä aiheesta. Tähän aloitukseen taas liittyvät kaikki ne, jotka itse pitävät itseään kristittyinä tai Kristuksen työn suorittajina (moonilaisten mielestä se jäi kesken). Siis pysyisitkö aiheessa. Onko sinulla varaa jättää hengellisesti tutkimatta uusia ilmoituksia, täydentäviä kirjoituksia? Oletko itse lukenut ja hengellisesti tutkinut James Strangin tarjoamat ilmoitukset? Vai onko käynyt niin, että olet jättänyt huomiotta? Onko sinulla siihen varaa?
perustama kirkko tunnetaan Stangiitisen kirkon nimellä ja se on alkuperäisestä MAP kirkosta eronnut lahko, ihan sama kuin puhuisit Vapaakirkosta tarkoittaessasi Luterilaista kirkkoa. Se ei kuulu tähän keskusteluun, jos aihe kiinnostaa voithan aina avata uuden keskustelun aiheesta.Uskon Jeesukseen ja tiedän hänen olevan Kristus, minä en jätä yhtään uutta ilmoitusta kuulematta jotka hän kirkkonsa kautta kautta antaa. Itse asiassa Strangkin oli pyrkimässä Joseph Smithin seuraajaksi eivätkä he ole koskaan epäilleet J.Smithin saamia ilmoituksia.
- f.e.s.
tms1 kirjoitti:
perustama kirkko tunnetaan Stangiitisen kirkon nimellä ja se on alkuperäisestä MAP kirkosta eronnut lahko, ihan sama kuin puhuisit Vapaakirkosta tarkoittaessasi Luterilaista kirkkoa. Se ei kuulu tähän keskusteluun, jos aihe kiinnostaa voithan aina avata uuden keskustelun aiheesta.Uskon Jeesukseen ja tiedän hänen olevan Kristus, minä en jätä yhtään uutta ilmoitusta kuulematta jotka hän kirkkonsa kautta kautta antaa. Itse asiassa Strangkin oli pyrkimässä Joseph Smithin seuraajaksi eivätkä he ole koskaan epäilleet J.Smithin saamia ilmoituksia.
Church of Jesus Christ of Latter Day Saints... Church of Jesus Christ of Latter-day Saints... Pienet erot. Kumpi on kumpi ja kumpi alkuperäinen. Tuo ei kuitenkaan ole aihe, vaan aiheena ovat uudet ilmoitukset. Kyse ei siis ole myös siitä, ovatko Joseph Smithin ilmoitukset aitoja vai ei. Strangiitit ovat yksi Smithin perustaman kirkon lapsista. Mormonin kirja on yksi pyhistä kirjoista ja Joseph Smith profeetta. Minusta ainakin hyvin mormonistinen liike (omasta mielestään "Se Oikea Joseph Smithin kirkko"). Strangiitit on siis kutsumanimi, ei kirkon virallinen nimi. Mutta ei tuokaan ole tässä aiheena. Tässä kyse on uusista ilmoituksista ja kysymykseni oli (ja on), oletko ottanut huomioon, perehtynyt ja hengellisesti tutkinut James Strangin välittämiä ilmoituksia. Oletko?
f.e.s. kirjoitti:
Church of Jesus Christ of Latter Day Saints... Church of Jesus Christ of Latter-day Saints... Pienet erot. Kumpi on kumpi ja kumpi alkuperäinen. Tuo ei kuitenkaan ole aihe, vaan aiheena ovat uudet ilmoitukset. Kyse ei siis ole myös siitä, ovatko Joseph Smithin ilmoitukset aitoja vai ei. Strangiitit ovat yksi Smithin perustaman kirkon lapsista. Mormonin kirja on yksi pyhistä kirjoista ja Joseph Smith profeetta. Minusta ainakin hyvin mormonistinen liike (omasta mielestään "Se Oikea Joseph Smithin kirkko"). Strangiitit on siis kutsumanimi, ei kirkon virallinen nimi. Mutta ei tuokaan ole tässä aiheena. Tässä kyse on uusista ilmoituksista ja kysymykseni oli (ja on), oletko ottanut huomioon, perehtynyt ja hengellisesti tutkinut James Strangin välittämiä ilmoituksia. Oletko?
niiden hedelmien laita? Onkos Strangilaisuus levinnyt miljoonia käsitteleväksi kirkoksi kuten Jeesuksen Kristuksen kirkolle luvattiin? BY oli JSn kuollessa virkaiältään vanhin apostoli. Profetaallisuus EI mene sukujuuria myöten eikä kukaan voi ottaa itselleen profeetan tai edes papin virkaa jollei sitä hänelle anneta. BY jatkoi siitä mihin JS oli jäänyt ja ohjasi Pyhät kuten oli JSn kanssa sopinut länteen. kuinka moni muu mormonismista tuolloin eronnut ryhmä seurasi JSn käskyä muuttaa länteen? Ei yksikään. kuinka moni MAP kirkosta eronnut kirkko on moninkertaistanut jäsenmääränsä parissa sadassa vuodessa useaan otteeseen? Missä hedelmät? Mikis Reorganisoitukirkkokin katoaa ja muutta nimensä ... miksi ei heidän sukujuuriin perustuva profetaalisuutensa onnistunut? Koska ne kaikki ovat vääriä kirkkoja, vain MAP kirkko on oikea.
- f.e.s.
nenada kirjoitti:
niiden hedelmien laita? Onkos Strangilaisuus levinnyt miljoonia käsitteleväksi kirkoksi kuten Jeesuksen Kristuksen kirkolle luvattiin? BY oli JSn kuollessa virkaiältään vanhin apostoli. Profetaallisuus EI mene sukujuuria myöten eikä kukaan voi ottaa itselleen profeetan tai edes papin virkaa jollei sitä hänelle anneta. BY jatkoi siitä mihin JS oli jäänyt ja ohjasi Pyhät kuten oli JSn kanssa sopinut länteen. kuinka moni muu mormonismista tuolloin eronnut ryhmä seurasi JSn käskyä muuttaa länteen? Ei yksikään. kuinka moni MAP kirkosta eronnut kirkko on moninkertaistanut jäsenmääränsä parissa sadassa vuodessa useaan otteeseen? Missä hedelmät? Mikis Reorganisoitukirkkokin katoaa ja muutta nimensä ... miksi ei heidän sukujuuriin perustuva profetaalisuutensa onnistunut? Koska ne kaikki ovat vääriä kirkkoja, vain MAP kirkko on oikea.
Minua kiinnosti, onko tms1 perhetynyt, hengellisesti tutkinut, Strangin välittämiä ilmoituksia. En siis ole väittänyt jotain kirkkoa oikeaksi tai vääräksi. Tässä en lähde käsittelemään asiaa. Tuo jo siksi, että vaikka toteamalla "MAP-kirkolla profeetan virka perityy pääsääntöisesti virkaiän perusteella", avauksen kysymys jäisi keskustelusta pois. Tietenkin on kokonaan toinen asia, jos esim. Voreen levyt ovat huijausta. Aloituksessaan tms1 kysyi, onko varaa järrää ilmoituksia huomioimatta. Tuota samaa olen kysynyt häneltä itseltään, jolloin mukaan on tullut vastauksen sijaan sivupolkuja.
f.e.s. kirjoitti:
Minua kiinnosti, onko tms1 perhetynyt, hengellisesti tutkinut, Strangin välittämiä ilmoituksia. En siis ole väittänyt jotain kirkkoa oikeaksi tai vääräksi. Tässä en lähde käsittelemään asiaa. Tuo jo siksi, että vaikka toteamalla "MAP-kirkolla profeetan virka perityy pääsääntöisesti virkaiän perusteella", avauksen kysymys jäisi keskustelusta pois. Tietenkin on kokonaan toinen asia, jos esim. Voreen levyt ovat huijausta. Aloituksessaan tms1 kysyi, onko varaa järrää ilmoituksia huomioimatta. Tuota samaa olen kysynyt häneltä itseltään, jolloin mukaan on tullut vastauksen sijaan sivupolkuja.
Miksi hän olisi niihin perehtynyt? Eihän Strang edes ollut profeetta? Strang nosti itse itsensä tuohon asemaan ja sitähän ei oikea Herran profeetta tee. Onko vaikeata? Kun ymmärtää oikean ilmoituksen luonteen ei tarvitse juosta kaikenlaisten ilmoitusten perässä. Mielenkiinnosta voi niitä kuitenkin lueskella. Ja kaikista häiriöistä selviää ystävällisesti kysymällä. Ymmärrän tekstisi muuten paitsi yhdessä kohdasa on hieman vaikeusia mitä tarkoitat voreen levyillä. Sehän ei voi olla vuoren levyt... Kumorahan oli kukkula. Hän itse ei nähtävästi halua alkaa kanssasi väitttelemään Strangista, eikä muustakaan, niin miksi kuisaat? Häntä ei luultavasti kiinnosta koko Strangi, miksi pitäisikään. Viittaan yläpuolella antamaani lausuntoon oikean ilmoituksen luonteesta.
- tarkoitat
helluntalais kirjoitti:
ilmoituksia oikein tarkoitat? Helluntalaisilla ei ole muuta ilmoitusta kuin Raamattu, älä sotke asioita!
Helluntalais ilmoituksilla? Vastaa, vai hatustako senkin vedit?
- f.e.s.
nenada kirjoitti:
Miksi hän olisi niihin perehtynyt? Eihän Strang edes ollut profeetta? Strang nosti itse itsensä tuohon asemaan ja sitähän ei oikea Herran profeetta tee. Onko vaikeata? Kun ymmärtää oikean ilmoituksen luonteen ei tarvitse juosta kaikenlaisten ilmoitusten perässä. Mielenkiinnosta voi niitä kuitenkin lueskella. Ja kaikista häiriöistä selviää ystävällisesti kysymällä. Ymmärrän tekstisi muuten paitsi yhdessä kohdasa on hieman vaikeusia mitä tarkoitat voreen levyillä. Sehän ei voi olla vuoren levyt... Kumorahan oli kukkula. Hän itse ei nähtävästi halua alkaa kanssasi väitttelemään Strangista, eikä muustakaan, niin miksi kuisaat? Häntä ei luultavasti kiinnosta koko Strangi, miksi pitäisikään. Viittaan yläpuolella antamaani lausuntoon oikean ilmoituksen luonteesta.
Miksi perehtyä? Oletko lukenut aloituksen? Tuolla tms1 kysyy, onko varaa olla huomioimatta uusia ilmoituksia. Kun sitten kysyin, onko hänellä varaa jättää tutkimatta uusia ilmoituksia, oli tuloksena hypähtely asian viereen. Ilmeisesti siis on varaa jättää huomioida. Tässä minun kysymykseni olisi, miksi tuo huomioimaton ilmoitus ei voisi olla Mormonin kirja? En tiedä "voreen levyistä", mutta miten olisi "Voreen levyt"... http://www.strangite.org/Plates.htm Ja... http://www.strangite.org/Law.htm "T E S T I M O N Y . Be it known unto all nations, kindreds, tongues and people, to whom this Book of the Law of the Lord shall come, that James J. Strang has the plates of the ancient Book of the Law of the Lord given to Moses, from which he translated this law, and has shown them to us. We examined them with our eyes, and handled them with our hands. The engravings are beautiful antique workmanship, bearing a striking resemblance to the ancient oriental languages; and those from which the laws in this book were translated are eighteen in number, about seven inches and three-eights wide, by nine inches long, occasionally embellished with beautiful pictures. And we testify unto you all that the everlasting kingdom of God is established, in which this law shall be kept, till it brings in rest and everlasting righteousness to all the faithful. SAMUEL GRAHAM, SAMUEL P. BACON, WARREN POST, PHINEAS WRIGHT, ALBERT N. HOSMER, EBENEZER PAGE, JEHIEL SAVAGE." Ai niin. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä? Tarjoamasi perustelu ei toimi - että MAP-kirkossa on nyt se yli 10 miljoonaa jäsentä, ei ole todiste. Mieti perustelusi kautta Koraania, olisiko maailmassa nyt jo yli miljardi muslimia... Mitä taas tulee tuohon "profeetta"-asiaan, minulla ei ole mitään syytä pitää näistä kahdesta herrasta (Smith ja Strang) kumpaakaan toista aidompana. Kumpikin sanoo saaneensa "jumalallisen nimityksen".
- tms1
f.e.s. kirjoitti:
jättää profeetan ilmoituksia lukematta ,Strang ei ollut kirkkomme profeetta, eikä hänellä ollut valtuutusta profeetaksi. Hänen kirjoituksilla on paljon painoarvoa kuin meidänkin kirjoituksilla.
- f.e.s.
tms1 kirjoitti:
jättää profeetan ilmoituksia lukematta ,Strang ei ollut kirkkomme profeetta, eikä hänellä ollut valtuutusta profeetaksi. Hänen kirjoituksilla on paljon painoarvoa kuin meidänkin kirjoituksilla.
"Hänen kirjoituksilla on paljon painoarvoa kuin meidänkin kirjoituksilla." Mitä mahdat tässä sanoa? En ymmärrä lausetta, en tajua sen sisältöä.
- tms1
f.e.s. kirjoitti:
Miksi perehtyä? Oletko lukenut aloituksen? Tuolla tms1 kysyy, onko varaa olla huomioimatta uusia ilmoituksia. Kun sitten kysyin, onko hänellä varaa jättää tutkimatta uusia ilmoituksia, oli tuloksena hypähtely asian viereen. Ilmeisesti siis on varaa jättää huomioida. Tässä minun kysymykseni olisi, miksi tuo huomioimaton ilmoitus ei voisi olla Mormonin kirja? En tiedä "voreen levyistä", mutta miten olisi "Voreen levyt"... http://www.strangite.org/Plates.htm Ja... http://www.strangite.org/Law.htm "T E S T I M O N Y . Be it known unto all nations, kindreds, tongues and people, to whom this Book of the Law of the Lord shall come, that James J. Strang has the plates of the ancient Book of the Law of the Lord given to Moses, from which he translated this law, and has shown them to us. We examined them with our eyes, and handled them with our hands. The engravings are beautiful antique workmanship, bearing a striking resemblance to the ancient oriental languages; and those from which the laws in this book were translated are eighteen in number, about seven inches and three-eights wide, by nine inches long, occasionally embellished with beautiful pictures. And we testify unto you all that the everlasting kingdom of God is established, in which this law shall be kept, till it brings in rest and everlasting righteousness to all the faithful. SAMUEL GRAHAM, SAMUEL P. BACON, WARREN POST, PHINEAS WRIGHT, ALBERT N. HOSMER, EBENEZER PAGE, JEHIEL SAVAGE." Ai niin. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä? Tarjoamasi perustelu ei toimi - että MAP-kirkossa on nyt se yli 10 miljoonaa jäsentä, ei ole todiste. Mieti perustelusi kautta Koraania, olisiko maailmassa nyt jo yli miljardi muslimia... Mitä taas tulee tuohon "profeetta"-asiaan, minulla ei ole mitään syytä pitää näistä kahdesta herrasta (Smith ja Strang) kumpaakaan toista aidompana. Kumpikin sanoo saaneensa "jumalallisen nimityksen".
jälkeen tuli monta manttelin perijää, yksi heistå oli Strang, toistan vielä ettei Strang ole keskustelun aiheena, jos haluat hänestä keskustella avaa uusi aihe.
- tms1
f.e.s. kirjoitti:
"Hänen kirjoituksilla on paljon painoarvoa kuin meidänkin kirjoituksilla." Mitä mahdat tässä sanoa? En ymmärrä lausetta, en tajua sen sisältöä.
Strangin ilmoituksilla on tämän keskustelun kannalta yhtäsuuri merkitys kuin on meidänkin kirjoituksillamme,en aio jatkaa Strangista sen enempää koska se ei kuulu aiheeseen.Kiinostavaa sen sijaan on saada vastaus mitä ovat helluntalaisten uudet ilmoitukset?
- f.e.s.
tms1 kirjoitti:
Strangin ilmoituksilla on tämän keskustelun kannalta yhtäsuuri merkitys kuin on meidänkin kirjoituksillamme,en aio jatkaa Strangista sen enempää koska se ei kuulu aiheeseen.Kiinostavaa sen sijaan on saada vastaus mitä ovat helluntalaisten uudet ilmoitukset?
Tosin aiemmin ilmoitit, ettei täällä käsitellä helluntalaisuutta, mutta ilmeisesti se oli silloin. Tänään toisin, kun on jotenkin päästävä sivupolulle. Itse en katsonut tarkennuksen kuuluvan tälle palstalle, mutta löydät vastauksen paikaltaan tuokion kuluttua. Minusta James Strang kuuluu hyvinkin sekä aiheeseen että palstalle, mutta annetaan olla. Vielä lopuksi yksi kysymys. Onko tästä tehtävä se tulkinta, että sinusta James Strang ei ole saanut oikeaa ilmoitusta, hänen käännöksensä eivät ole aitoja? Että hän on niin sanotusti huijari?
- f.e.s.
tarkoitat kirjoitti:
Laskin profetiat mukaan ilmoituksiin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Profetia Yksinkertaista. Mikäli tuntuu siltä, että väitän hellareiden palvovan jotain toista kirjaa siinä kuin Raamattua, on aina mahdollista pitää koko heittoa typeryytenä.
- onko sulla varaa
tms1 kirjoitti:
jälkeen tuli monta manttelin perijää, yksi heistå oli Strang, toistan vielä ettei Strang ole keskustelun aiheena, jos haluat hänestä keskustella avaa uusi aihe.
olla tutkimatta Smithin ilmoitusten lisäksi Strangin ilmoitukset läpikotaisin? Ei luulisi olevan noin vaikeaa vastata ihan selvään kysymykseen.
f.e.s. kirjoitti:
niin minulla kuin tmsällä ja muilla mormoneilla täällä on todistus Mormoninkirjan totuudesta jonka olemme saaneet kirjan kehoittamalal tavalla. Meillä on myös todistus siitä että MAP kirkko on oikea Jeesuksen Krsituksen Kirkko ja että sen profeetta on oikea Jumalan profeetta. Todistus on jotakin sellaista, minkä jokainen joutuu itse hankkimaan, sitä ei voi ostaa, eikä antaa muille. Ihminen joka todella haluaa tuon todistuksen ja etsii totuutta ja tutkii pelotta, puhtain sydämin ja ajatuksin saa sen. Ikäväkyllä ta¨¨allä ei lioene yhtään strangilaista tms joten et saane vastauksia niitä koskeviin kysymyksiin jotka eivät kuulu MAP kirkon piiriin. Mikäli ei satu että joku meistä tietää jotakin muista mormonismin pienryhmistä.
f.e.s. kirjoitti:
Tosin aiemmin ilmoitit, ettei täällä käsitellä helluntalaisuutta, mutta ilmeisesti se oli silloin. Tänään toisin, kun on jotenkin päästävä sivupolulle. Itse en katsonut tarkennuksen kuuluvan tälle palstalle, mutta löydät vastauksen paikaltaan tuokion kuluttua. Minusta James Strang kuuluu hyvinkin sekä aiheeseen että palstalle, mutta annetaan olla. Vielä lopuksi yksi kysymys. Onko tästä tehtävä se tulkinta, että sinusta James Strang ei ole saanut oikeaa ilmoitusta, hänen käännöksensä eivät ole aitoja? Että hän on niin sanotusti huijari?
tuskin kukaan täällä tietää tarpeeksi keskustellakseen hänestä, mutta koska JS oli profeetta ja BY sen jälkeen eikös se tee Strangista väärää profeettaa?? Emme ole muiden mormonipikkuryhmittymien asiantuntijoita eivätkä ne kiinnosta. Tuskin saat vastausksia kysymyksiisi niistä tällä palstalla, koska suomenkielisiä on tuskin mukana muissään noista muista ryhmittymistä.
- ;.;.;.;.;.;.;.;.;.;.;.;
nenada kirjoitti:
>Eihän Strang edes ollut profeetta? Strang nosti itse itsensä tuohon asemaan ja sitähän ei oikea Herran profeetta tee. Onko vaikeata? Kun ymmärtää oikean ilmoituksen luonteen ei tarvitse juosta kaikenlaisten ilmoitusten perässä. Eihän Smith edes ollut profeetta? Smith nosti itse itsensä tuohon asemaan ja sitähän ei oikea Herran profeetta tee. Onko vaikeata? Kun ymmärtää oikean ilmoituksen luonteen ei tarvitse juosta kaikenlaisten "ilmoitusten" perässä.
- Oletkos
tarkoitat kirjoitti:
käynyt hellareiden kokouksissa. Henkilökohtaisia ilmoituksia on pilvin pimein koskien mm. lähetystyöhon lähtemistä, rukousvastauksia,...
- tms1
f.e.s. kirjoitti:
jo aiemmin Strang ei kuulu keskusteluun.
- ennustuksetkin
f.e.s. kirjoitti:
Laskin profetiat mukaan ilmoituksiin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Profetia Yksinkertaista. Mikäli tuntuu siltä, että väitän hellareiden palvovan jotain toista kirjaa siinä kuin Raamattua, on aina mahdollista pitää koko heittoa typeryytenä.
ovat kirkon virallisia ilmoituksia, älä puhu helluntalaista kun et asiasta tiedä!
- olla tutkimatta Strangia?
tms1 kirjoitti:
jo aiemmin Strang ei kuulu keskusteluun.
Smith sai ilmoituksia, Strang sai ilmoituksia - onko sulla varaa olla tutkimatta Smithin ilmoitusten lisäksi Strangin ilmoitukset läpikotaisin? Ei luulisi olevan noin vaikeaa vastata ihan selvään kysymykseen.
olla tutkimatta Strangia? kirjoitti:
Smith sai ilmoituksia, Strang sai ilmoituksia - onko sulla varaa olla tutkimatta Smithin ilmoitusten lisäksi Strangin ilmoitukset läpikotaisin? Ei luulisi olevan noin vaikeaa vastata ihan selvään kysymykseen.
Et taida ymmärtää ilmoituksen kallion luonnetta. Kun Pyhä Henki todistaa esim. Mormonin kirjan olevan toinen todistus Kristuksesta, niin siitä seuraa monta muuta asiaa. Vain palautetun kirkon johtajalla on oikeus saada koko kirkkoa koskevia ilmoituksia. Vääriä profeettoja on tosi monia, mutta kerrallaan on vain yksi profeetta koko kirkkoa varten. Katolisessa kirkossa tämä periaate ymmärretään oikein. Paavi on erehtymätön, kun hän sanoo jotain virkansa puolesta. Eri asia on sitten se, onko hänellä säilynyt Kristuksen kirkon johtavan profeetan virka.
- Siispä jos
on jo löytänyt totuuden, ei kannata tutsustua enää mihinkään Smitheihin aj muihin humpuukimaakareihin ja vääriin profeettoihin.
on turha etsiä sitä enää, mutta voi oppia lisää, kun noudattaa totuutta. Se "kirkastuu kirkastumistaan täyteen pävään asti". Sinä et ole löytänyt, mutta voit löytää jos etsit: http://scriptures.lds.org/fi http://www.mormon.org/welcome/0,6929,403-19,00.html
- löytämäsi
totuus?
Löytämäni totuus on palautettu Jeesuksen Kristuksen kirkko kaikkine oppeineen ja toimituksineen. Minulla on siitä varmuus. Tunnen ja tiedän, että Jeesus Kristus elää ja haluaa vetää kaikki ihmiset rakkaudellaan luokseen, mutta hän ei tee mitään vastoin omaa tahtoamme. Vapaalla tahdolla on keskeinen merkitys totuuden tuntemisessa. Se oli sodan aihe jo silloin, kun olimme taivaassa henkilapsina. Näistä voi jokainen tutkimalla löytää totuuden, kun ei vastusta Kristuksen valkeutta, joka on meissä omanatutona. Kun rakastaa totuutta, pääsee Pyhän Hengen vaikutuksen piiriin: http://scriptures.lds.org/fi http://www.mormon.org/welcome/0,6929,403-19,00.html
- Siispä jos
Väitit että minä en ole löytänyt totuutta. Ja väität että sinä olet, kun uskot Joseph Smithiin. Perustelusi eivät täytä alkuunkaan nmitään kriteerejä. Kysymys on USKOSTASI eli luulostasi.
Luulo ei ole totta. Usko ja luulo on pidettävä tarkoin erillään uskonnollisista asioista keskusteltaessa, vaikka ne arkikielessä usein sekoitetaankin. Pyhien kirjoitusten oppaasta: Totuus on tieto kaikesta sellaisena kuin se on ja kuin se oli ja kuin se on oleva (OL 93:24). Myös valo ja ilmoitus taivaasta on totuutta. Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita, Joh. 8:32. Minä olen tie, totuus ja elämä, Joh. 14:6. Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, ei totuus ole meissä, 1. Joh. 1:8. Syylliset pitävät totuutta kovana, 1. Nefi 16:2. Vanhurskaat rakastavat totuutta, 2. Nefi 9:40. Henki puhuu totta eikä valehtele, MK Jaak. 4:13. Sinä olet totuuden Jumala etkä voi valehdella, Et. 3:12. Pyhän Hengen voimalla te voitte tietää totuuden kaikesta, Moroni 10:5. Totuus pysyy aina ja ikuisesti, OL 1:39. Totuuden Henki on sinut valaissut, OL 6:15. Mormonin kirja sisältää totuuden ja Jumalan sanan, OL 19:26. Lohduttaja lähetettiin maailmaan opettamaan totuutta, OL 50:14. Se, joka ottaa sanan vastaan totuuden Hengen mukaan, ottaa sen vastaan sellaisena, kuin sitä saarnataan totuuden Hengen mukaan, OL 50:1722. Julistakaa totuutta ilmoitusten mukaan, jotka minä olen antanut teille, OL 75:34. Mikä tahansa, mikä on totta, on valoa, OL 84:45. Kristuksen valo on totuuden valo, OL 88:67, 40. Minun henkeni on totuus, OL 88:66. Älyä eli totuuden valoa ei ole luotu, OL 93:29. Jumalan kirkkaus on äly eli valo ja totuus, OL 93:36. Minä olen käskenyt teidän kasvattaa lapsenne valossa ja totuudessa, OL 93:40. Minun Ainosyntyiseni on täynnä armoa ja totuutta, Moos. 1:6. Totuutta minä lähetän maasta, Moos. 7:62.
- Heh heh!
>Onko kenelläkään kristityllä varaa jättää huomioitta meille annetut ilmoitukset? Sinusta on varaa jättää huomiotta Strangin ilmoitukset, koska hän ei ole kirkkonne profeetta. Eikö kristityillä sitten ole samalla tavalla varaa jättää huomiotta Smithin ilmoitukset, koska Smith ei ole kristittyjen profeetta?
- asettama
profeetta ei ole kristittyjen profeetta kuka sitten on??
- f.e.s.
asettama kirjoitti:
profeetta ei ole kristittyjen profeetta kuka sitten on??
Asetus on mormonismia, pelkkää uskoa. Tässä ei kuitenkaan, ellet satu ymmärtämään, ole kyse aitoudesta. Tässä on kyse ilmoituksista ja James Strangin kääntämistä levyistä. Se kysymys: jos mormoni voi olla huomioimatta mormonin saamia ilmoituksia (Church of Jesus Christ of Latter Day-saints ja Church of Jesus Christ of Latter Day Saints), niin miksi kristityn pitäisi huomioida yhtäkään mormoni-ilmoitusta? Ymmärrätkö nyt? Kysymys on aivan sama, piti Joseph Smithiä profeettana tai ei. Tässä ei ole siitä kyse, vaan kyse on ilmoituksista ja siitä, voiko MAP-kirkkolainen "jättää huomioitta meille annetut ilmoitukset?" (Suoraan aloituksesta kopioitu.)
- että Strangin
f.e.s. kirjoitti:
Asetus on mormonismia, pelkkää uskoa. Tässä ei kuitenkaan, ellet satu ymmärtämään, ole kyse aitoudesta. Tässä on kyse ilmoituksista ja James Strangin kääntämistä levyistä. Se kysymys: jos mormoni voi olla huomioimatta mormonin saamia ilmoituksia (Church of Jesus Christ of Latter Day-saints ja Church of Jesus Christ of Latter Day Saints), niin miksi kristityn pitäisi huomioida yhtäkään mormoni-ilmoitusta? Ymmärrätkö nyt? Kysymys on aivan sama, piti Joseph Smithiä profeettana tai ei. Tässä ei ole siitä kyse, vaan kyse on ilmoituksista ja siitä, voiko MAP-kirkkolainen "jättää huomioitta meille annetut ilmoitukset?" (Suoraan aloituksesta kopioitu.)
antamat ilmoitukset eivät koske muuta kuin omaa "kirkkoaan" (toimiko edes enää??)niillä ei ole mitään tekemistä MAP kirkon kanssa. Ei tosiaan sen enempää kuin luterilaisilla tai vapaakirkolla on keskenään.Aloitus puhuu MAP kirkosta,ei muista lahkoista. Aloitus puhuu myös voiko kukaan KRISTITTY jättää huomioimatta, ei siis yksistään MAP kirkon jäsen.Taas kopioit väärin ja johdat harhaan!
että Strangin kirjoitti:
antamat ilmoitukset eivät koske muuta kuin omaa "kirkkoaan" (toimiko edes enää??)niillä ei ole mitään tekemistä MAP kirkon kanssa. Ei tosiaan sen enempää kuin luterilaisilla tai vapaakirkolla on keskenään.Aloitus puhuu MAP kirkosta,ei muista lahkoista. Aloitus puhuu myös voiko kukaan KRISTITTY jättää huomioimatta, ei siis yksistään MAP kirkon jäsen.Taas kopioit väärin ja johdat harhaan!
eivät koske ketään muita kuin mormoneja! Ei kristittyjen pidä niistä välittää tuon taivaallista!
- tulisi
;.;.;.;.;.;.;.;.;.;.;.; kirjoitti:
eivät koske ketään muita kuin mormoneja! Ei kristittyjen pidä niistä välittää tuon taivaallista!
tutustua kaikkiin ilmoituksiin joita Jumala seuraajilleen eli meille suo. Jokainen joutuu vastaamaan kerran siihen kysymykseen, valinta on sinun mitä vastaat.
- Jokuveli
moni niistä kuitenkin välittää ja valittaa?
- f.e.s.
tulisi kirjoitti:
tutustua kaikkiin ilmoituksiin joita Jumala seuraajilleen eli meille suo. Jokainen joutuu vastaamaan kerran siihen kysymykseen, valinta on sinun mitä vastaat.
"The Book of the Law of the Lord" James Strang oli kuitenkin mormoni ja ainakin vaarnanjohtajaksi nimitetty. Omasta mielestään myös Smithin seuraajaksi (nimityskirje ja näky). Tuo kirja taas on levyiltä käännettyä ja lisäksi sieltä löytyy todistus ja todistajat. Se on siis aito siinä kuin Mormonin kirjakin. "Onko kenelläkään kristityllä varaa jättää huomioitta meille annetut ilmoitukset?" Tässä aloituksen kysymys kokonaisuudessaan. Minua kiinnosti tuossa se, että esim. luterilaisen tulisi huomioida mormoni-ilmoituksia - mutta mormonin ei tarvitse huomioida mormoni-ilmoituksia... 'Ero on siinä, että Strangin antamat ilmoitukset eivät koske muuta kuin omaa "kirkkoaan" (toimiko edes enää??) niillä ei ole mitään tekemistä MAP kirkon kanssa.' Samaa voi sanoa Joseph Smithistä. Miksi kristityn pitäisi huomioida näistä vain toinen? Miksi minun luterilaisen kirkon jäsenenä tulisi huomioida vain Mormonin kirja? Se koskee vain mormoneja, eikä niillä ole mitään tekemistä Ev.lut.kirkon kanssa. "Jokainen joutuu vastaamaan kerran siihen kysymykseen, valinta on sinun mitä vastaat." Mihin kysymykseen? Miksi en tutustunut kaikkiin ilmoituksiin? Koska elämä on siihen aivan liian lyhyt...
Jokuveli kirjoitti:
moni niistä kuitenkin välittää ja valittaa?
että jokaisen kristityn pitäisi ottaa kantaa Smithin "ilmoituksiin", sinun pitää ymmärtää, että tulos on useimmiten sama kuin mikä sinulla suhteessa Strangin ilmoituksiin...
- Jokuveli
että jokaisen kristityn pitäisi ottaa kantaa Smithin "ilmoituksiin", sinun pitää ymmärtää, että tulos on useimmiten sama kuin mikä sinulla suhteessa Strangin ilmoituksiin...
vaan päinvastoin. Miksi kristityt välittävät ja valittavat, jos niillä ei kerran ole merkitystä heille. En minäkään ota kantaa Strangin ilmoituksiin.
Jokuveli kirjoitti:
vaan päinvastoin. Miksi kristityt välittävät ja valittavat, jos niillä ei kerran ole merkitystä heille. En minäkään ota kantaa Strangin ilmoituksiin.
että kristityillä ei pitäisi olla varaa jättää ottamatta Smithin ilmoituksia huomioon. Jos he ottavat ne huomioon, silloin hyökkäät heitä vastaan...
- Jokuveli
että kristityillä ei pitäisi olla varaa jättää ottamatta Smithin ilmoituksia huomioon. Jos he ottavat ne huomioon, silloin hyökkäät heitä vastaan...
olen sanonut aiemmin tähän keskusteluun vain tämän: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000259&posting=22000000043600351 En muuta.
Jokuveli kirjoitti:
olen sanonut aiemmin tähän keskusteluun vain tämän: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000259&posting=22000000043600351 En muuta.
Joo, se olikin tms1, joka niin sanoi. No hyvä että sinun mielestäsi kristityillä on varaa jättää Smithin "ilmoitukset" huomiotta.
- Jokuveli
Joo, se olikin tms1, joka niin sanoi. No hyvä että sinun mielestäsi kristityillä on varaa jättää Smithin "ilmoitukset" huomiotta.
arvattu, edelleen. Edelleen ihmettelen, koska lakkaat kuvittelemasta omien aivoitustesi olevan toisten aivoituksia.
Jokuveli kirjoitti:
arvattu, edelleen. Edelleen ihmettelen, koska lakkaat kuvittelemasta omien aivoitustesi olevan toisten aivoituksia.
olet tms1:n kanssa samaa mieltä. Mitä sitten valitat?
- lavanpalvelija
Omilla Musta Pekka korteilla ei voi osallistua pokeripeliin yhteisessä pöydässä. Sekoittamalla kortit keskenään kenenkään pelistä ei tule yhtikäs mitään. Mustaa Pekkaa voi pelat erikseen ja se on aivan hauskaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3721192- 71768
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37706- 50622
- 44605
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri20540- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht325521- 83498
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459